Svi se dive kako je Hamilton prošao bez razbijenog krila a ja se divim da je Max prošao bez probušene gume..
Kutak za ljubitelje Formule 1
- poruka: 28.974
- |
- čitano: 3.250.265
- |
- moderatori:
DrNasty, pirat, Lazarus Long, XXX-Man, vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Baš me zanima kolika će biti kvota da obojica neće završiti posljednju utrku sezone tj. da će doći do "racing incidenta". Mislim da je to najrealniji ishod, samo je pitanje hoće li Max uspjeti to napraviti dovoljno suptilno da ne dobije kaznu/diskvalifikaciju
Stvarno si nepotrebno neugodan s komentarima. Ne znam zašto si dopustiš toliko mržnje prema bilo kojem vozaču.
Koliko sam ja shvatio Mercedes nije ni stigao obavijestiti Lewisa da će ga ovaj propustiti, a Max je (pametno) probao iskoristiti davanje pozicije čim je čuo, odmah na tom mjestu. Zašto nisu obaviještena oba tima u isto vrijeme - samo FIA zna.
Koji vozač koji se sprema preticati ne bi pratio ovog ispred sebe zbog zavjetrine?! Pa da se Max pomaknuo i 30m u desno, Lewis bi bio iza njega. Lewis nije reagirao na Maxovo prvotno usporavanje i to je neshvatljivo. Instinkt mu je trebao proraditi i jednostavno krenuti. Nije. Sumnjam da je u točno tom trenu mislio i na DRS zonu. Tih pola sekunde nikako.
I kaj onda super pametan i super inteligentan Max napravi?! Rokne po kočnici. To je valjda normalno. -2,4G iliti skoro -24m u sekundi?! E tooo! To je brilijantan potez vozača koji je već sada velikoj većini Nizozemaca i ljudi kao ti "veći" od Lewisa.
Na to vidim tolike greške koje FIA radi, i to samo potpaljuje ljude ko ti. Da FIA radi svoj posao, mi ne bi imali raspravu "tko je koga", nego bi vjerovali instituciji. Ovako kad Massi sad nešto presudi, a recimo u Brazilu je prešutio, samo nadolijeva vodu na vruće ulje.
Moraju se dovesti u red sto prije, jer ako se ostvari namjera novih pravila - primarno lakseg pracenja suparnika na manjoj udaljenosti, bit ce puno vise bliskih susreta na svakoj utrci.
FIA, ona je kriva za sve ovo.
Ne krivim ni Maxa ni Lewisa.
Ovaj vikend i jedan i drugi su zaslužili barem 15ak kaznenih mjesta obojica. Već na pola utrke obojicu bi ih dq.
Fia dijeli Maxu kazne kako stigne, ali sve kazne koje nemaju apsolutno nikavog utjecaja.
Hamilton dobija opomene cijeli vikend bez i jedne kazne. Od treninga do kvala do utrke, i opet ništa.
Da se ne spominje ono Bottasove usporavanje kod prvog Safetya
Onda ono s Yukiem i Kimijem s Sebom, pa objašnjenja koja na drže vode ni kod čovjeka koji u životu nije pogledao jedne utrke.
Onda one "ponude" od Masia RB i Mercedesu
Onom Michealu Masiu nebi dao da vodi turbo limač, a ne f1 utrke
Citam malo da je Norris ponovno komentirao novi bolid i da je tresnja u slipstreamu nepodnosljiva nekad, pa ce skroz prirodno ic kotac do kotaca i automatski je sve agresivnije
Citam malo da je Norris ponovno komentirao novi bolid i da je tresnja u slipstreamu nepodnosljiva nekad, pa ce skroz prirodno ic kotac do kotaca i automatski je sve agresivnije
Norris je na svom podcastu to objasnio. Malo je izvučeno iz koneksta.
Dakle ono što je on rekao, jest da je do sad velik dio suspenzije bolida umjesto amontizera, odrađivale gume. Sadf s manjim gumama, auto postaje dosta ćvršći.
Što znači, kad se uzme taj novi "ground effect" koji će biti fokusiran na donji dio bolida umjesto na gornji (manje draga na krilu), stvorit će se taj efekt da zrak ne pritišće bolid na krilima, već da ga povlači odozdol.
A to u biti znači, auto će ravnomjerno stvarati potisak s podnicom bolida, što će još više učvrstiti bolid, i s manjim profilom guma, očekuje se da će svi bolidi biti jako puno osjetljivi na rubnjake i slično.
Ono što je govorio za slip, zapravo je mislio u slučaju korištenja DRS-a, da bi auto mogao jako početi tresti, jer i to malo downforcea što se generira na krilu će nestati, i nagli izlazak iz slipa, da bi napravio pretjecanje, može lako završiti da izgubiš zadnji kraj bolida.
On kaže da trenutno, kako izgleda po simulatorima (navodno mclaren još nema bolid, iako sumnjam u to), izgleda da je lakše pratiti bolid, ali da će biti puno zahtjevnije pretjecati (riječ koju je on koristio je "tricky").
I još je rekao da bi na nekim staza moglo biti jako opasno voziti blizu bolida ispred sebe, jer gubiš jako puno tog "ground effecta", pa ne možeš dovoljno brzo zakočiti, pa on očekuje, barem početkom sezone, da će sigurno par incidenata gdje netko nekoga skuca od iza, samo zato što niej uspio na vrijeme zakočitit. Uz to sve, još su bolidi različitih dimenzija, i još ktome, nisu proporcinalno smanjeni, pa će se vozači morati i na to naviknuti, za borbe "kotač uz kotač", bez da se dodirnu.
Sljedeća godina bi mogla biti još gora, ako se Ferrari i McLaren recimo još više prebliže njima, a tu je još i Russel koji će sigurno biti agresivan (znamo kako je on agresivan kad može biti, recimo kao u utrci s Bottasom), plus Perez će sigurno biti bolji u drugoj sezoni...
Još ako Alpine napravi nešto, da ih Alonso malo pobaca po stazi
Jesam ja to pobrkao loncice ili?!
Jesam ja to pobrkao loncice ili?!
Bit će lakše pratiti jer će se korištenjem tog ground effecta, miče se prljavi zrak koji sad unišatava bolid ako pratiš nekoga.
Ono što se s ovim dobiva je da taj zrak nestaje, ali dolaze novi problemi, i FIA će imati hrpu zakrpa pravilnika dok se to ne riješi.
Ali ne može se unaprijed napraviti ono što želiš dobiti, jer će momčadi napraviti sve da stvore više tog prljavog zraka za lakšu obranu.
Velik dio nepoznanica kad se toliko mijenja bolid, zato će biti jako puno drugačijih bolida. Neki bolidi će se orjetirati na max brzinu, neki na zavoje, neki high rake, neki low.
Uglavnom vjerovatno još puno drugih smjerova. Tako dok sve to FIA ne pohvata, a momčadi će se truditi sakriti te trikove što je duže moguće, vjerovatno će jedan tim isplivati na vrh dok ga će ga ostali hvatiti.
Taj tim će vjerovatno kao i Mercedes ovih godina razvijati bolid "za kvale", i onda imati brutalno dobar bolid za jedan krug, i voziti naprijed i pobjediti, ali će iamti problema kad se nađe u gužvi.
Uglavnom će biti jako zanmljivo, i bit će interesnantno gledati koji će tim ugrabiti prednost nad ostalim.
Ono što znamo, je da sad svi dobavljači motora osim Ferriria se prebacuju na "razdvojeni turbo sistem", i to je manje više to
Jedva čekam prva testiranja i prestavljanje bolida. Imam osječaj da bi moglo biti jako puno iznenađenja
Ovdje očekujem ponovno vidjeti genijalnost Adriena Neweya na djelu, jedinoga čovjeka koji je radio na trkaćem bolidu koji je imao "ground efekt" šasiju.
https://www.goodwood.com/grr/road/news/2016/7/adrian-newey-am-rb-001/
Ovdje očekujem ponovno vidjeti genijalnost Adriena Neweya na djelu, jedinoga čovjeka koji je radio na trkaćem bolidu koji je imao "ground efekt" šasiju.
https://www.goodwood.com/grr/road/news/2016/7/adrian-newey-am-rb-001/
Pricalo se da mu je 2022 zadnja sez, ali izgleda da nije. Svejedno je dobio maksimalan budzet, veci nego ikad, tako da su ocekivanja od RB velika iducu sez.
Što se tiče pobjednika, Max ne bi bio prvi i da nije dobio nikakvu kaznu, jer mu žute gume ne bi izdržale...
A sezona je izvrsna, pratim F1 još od sedamdesetih godina i rijetko je bilo ovak uzbudljivih završnica.
Inače, fan sam Renola (trenutno Alpine) i drugi me zanimaju samo toliko koliko uzbuđenja donesu.
....
Nesto se i ne primijeti da ima bolid samo za jedan krug... Pogotovo sa ovim novim motorom....
Merc je jebena mačka sa 9 života..Totto drzi sve pod kontrolom za sad..ali jedno izljetanje sve to mijenja u sekund!
Meni je fascinantno da Hamilton nakon 7 naslova jos uvjek grabi i bori se kao da ide prema prvom a ne osmom naslovu!
Dobro 8smi mu pak garantira besmrtnost kao GOAT!
....
Nesto se i ne primijeti da ima bolid samo za jedan krug... Pogotovo sa ovim novim motorom....
kako koji od 2 bolida. Jedan se konstantno bori za prva 2 mjesta, a 2. nemože preć ricciarda 10 krugova. Sad jeli do bolida ili do vozača, zavisi jesi u grupi hamilton hejtera ili simpatizera
Merc je jebena mačka sa 9 života..Totto drzi sve pod kontrolom za sad..ali jedno izljetanje sve to mijenja u sekund!
Meni je fascinantno da Hamilton nakon 7 naslova jos uvjek grabi i bori se kao da ide prema prvom a ne osmom naslovu!
Dobro 8smi mu pak garantira besmrtnost kao GOAT!
To je mentalitet pobjednika koji max jos uvijek nema.....
Vidjelo se i nakon ove trke koliko je kome stalo. Hamilton place max mrtav hladan.....
Ali od pocetka s onim gumama su bili osuđeni na poraz..Merc je trenutno koplje iznad!
Nisam navijač ni jednog od njih dva. F1 nije samo Hamilton i Verstappen. 3 mjesto Alonsa je meni veći gust vidit nego borba ove dvojice.
Ovdje očekujem ponovno vidjeti genijalnost Adriena Neweya na djelu, jedinoga čovjeka koji je radio na trkaćem bolidu koji je imao "ground efekt" šasiju.
https://www.goodwood.com/grr/road/news/2016/7/adrian-newey-am-rb-001/
Da, plus on je u prošlosti radio bolide s "ground efektom". Opet preporučam da pročitate njegovu autobiografiju, jedna od boljih stvari koju sam pročitao u zadnjih par godina.
Čovjek je legenda, i baš se pokazuje unutra koliko žrtvuje za sport, i kako je njegovo razmišljanje toliko kritično drugačije od normalnog čovjeka.
....
Nesto se i ne primijeti da ima bolid samo za jedan krug... Pogotovo sa ovim novim motorom....
Ne primjeti se zadnju sezonu, gdje ih je RB pritisnuo, pa su morali raditi strašne preinake bolida da bi ponovno mogli pretjecati. Sjetite se početka sezone, ili prošlih sezona, ako bi Merc pao nazad, došao bi do bodova i tu uglavnom ostao. AKo ih se pusti naprijed, pređu sve ostale za skoro 2 kruga. ČAk i ove godine, sjetite se koliko je dugo Alonso držao Lewisa, pa Noris, pa Riki s Bottasom. Čak i zadnju utrku Bottas je toliko dugo vozio iz Ocona.
Brazil je poseban slučaj, zadnja dva zavoja su praktički flatout, i ogromna ciljna ravnina. Tu je do izražaja dolazila snaga motora, ne bolid.
Da, plus on je u prošlosti radio bolide s "ground efektom".
Znam, ovo nisam htio pisati jer se ne mogu sjetiti čiji je to bolid bio.
Ma ova sezona je vrh, kad dobiješ par laganih srčanih kroz trku znaš da je to to. Jedva čekam utrku ali jedva čekam i vidjeti iduću sezonu, Russel sigurno neće puštati Verstappenu kao Lewis, Norris, Sainz i Lecler ak budu konkurentni joj bit će svega.
Ma vrh sezona vrh utrka vrh vrh politika i prepuvanje.. samo na kraju morat ću na nekim sedativima gledati urku.
Ovo je najjači sport na svijetu!
Da, plus on je u prošlosti radio bolide s "ground efektom".
Znam, ovo nisam htio pisati jer se ne mogu sjetiti čiji je to bolid bio.
Ground efekt su činile "side skirts" (suknjice) koje je prvi uveo Lotus 1978, a nakon toga i svi ostali jer su davali masivnu prednost u downforceu. Zabranjeni su 1981 jer su bolidi masovno gubili downforce i izlijetali iz krivina i često ginuli kada bi malo naišli na pasice u zavoju (budući da se efekat oslanjao na to da su suknje (obrnuta bočna krila) skoro dodirivale cestu čineći neku vrsta štita od curenja zraka, a naravno kada naletiš na pasicu bolid se digne i gubiš taj štit i ode zrak ode downforce). Dok ova moderna verzija neće imati tu manu, jer je na drugačiji način odrađeno.
Dobro jutro, mislio sam na to da ne znam za koju momčad je točno Newey radio bolid sa "zemljanim" efektom.
....
Nesto se i ne primijeti da ima bolid samo za jedan krug... Pogotovo sa ovim novim motorom....
Ne primjeti se zadnju sezonu, gdje ih je RB pritisnuo, pa su morali raditi strašne preinake bolida da bi ponovno mogli pretjecati. Sjetite se početka sezone, ili prošlih sezona, ako bi Merc pao nazad, došao bi do bodova i tu uglavnom ostao. AKo ih se pusti naprijed, pređu sve ostale za skoro 2 kruga. ČAk i ove godine, sjetite se koliko je dugo Alonso držao Lewisa, pa Noris, pa Riki s Bottasom. Čak i zadnju utrku Bottas je toliko dugo vozio iz Ocona.
Brazil je poseban slučaj, zadnja dva zavoja su praktički flatout, i ogromna ciljna ravnina. Tu je do izražaja dolazila snaga motora, ne bolid.
Ali zar za ovu sezonu nisu izasla nova pravila oko aerodinamike koja su vise isla na ruke RB nego mercedesu?
Jesu da, ali to su bile standardne manje izmjene koje svake godine rade ovako ili onako te nekome dođe bolje, nekome lošije. Nagodinu su na redu drastične "generacijske" promjene.
Koje će opet pogodovati onima koji su otišli najdalje i ove generacije - Mercedes i Red Bull. Možda vidimo manji napredak Mclarena i Ferrarija, ostali će nastaviti biti treća liga.
Koje će opet pogodovati onima koji su otišli najdalje i ove generacije - Mercedes i Red Bull. Možda vidimo manji napredak Mclarena i Ferrarija, ostali će nastaviti biti treća liga.
Ferrarijev motor je najbrzi u zadnjih par utrka 0-200 konstantno tako da je to dobar znak.
Alpine je takoder podigao race pace znacajno