Kako je Microsoft ubio tržište zvučnih kartica?

poruka: 8
|
čitano: 3.782
|
moderatori: vincimus
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
17 godina
neaktivan
offline
Kako je Microsoft ubio tržište zvučnih kartica?
Iskreno, očekivao sam ovakvu temu u BuG odavno, pa s toga je predlažem za temu u jednom od sljedećih brojeva. Nadam se prije izlaska BF3. Priča ide sa uvođenjem Direct X 10/11 i gubitka podrške za direktnu hardversku akceleraciju. Istina da su Creative, I Realtek (ne) uspješno premostili sa pomoćnim programima tipa Alhchemy, ali iz iskustva znam da je Creative imao hrpu problema sa implementacijom istog. Sa druge strane, developeri igara napuštaju pisanje koda za alnalogne Zv. Kartice i idu raditi svoje algoritme(Diceov War tape) 3D zvuka koji koriste CPU snagu. Da apsurd bude veći, Creative počinje raditi svoje slušalice za gaming isključivo sa USB i nemoguće je naći nove 5.1 slušalice koje bi radile sa njihovim zv. karticama za gaming! razlog je jednostavan. Čemu 5.1 analogni zvuk kada igra zaobilazi zv. kartice i daje ili stereo zvuk, ili softversku emulaciju 3D zvuka. Mislim da je tema interesnatna sa aspekta monopola Microsofta, kvalitete zvuka u igrama i hardverskih proizvoda kao što su 5.1 slušalice i zvučne kartice u funkciji gaming industrije. Pozdrav
=WZ= Dado_mt http://www.bfwarzone.net
Poruka je uređivana zadnji put uto 26.7.2011 12:00 (dado_mt).
 
6 2 hvala 1
14 godina
protjeran
offline
Kako je Microsoft ubio tržište zvučnih kartica?

Microsoft ima pravo raditi šta hoće ko si ti da se u to petljaš.
Bit će palaca na dole.....:)

SENAID
Poruka je uređivana zadnji put uto 26.7.2011 13:02 (Senaid_gates).
 
2 6 hvala 0
15 godina
neaktivan
offline
Re: Kako je Microsoft ubio tržište zvučnih kartica
dado_mt kaže...
Priča ide sa uvođenjem Direct X 10/11 i gubitka podrške za direktnu hardversku akceleraciju. Istina da su Creative, I Realtek (ne) uspješno premostili sa pomoćnim programima tipa Alhchemy, ali iz iskustva znam da je Creative imao hrpu problema sa implementacijom istog.

Ovako, to ti samo utjece na directsound, Creativeov vlastiti api - OpenAL nije zahvacen tim problemom. OpenAL podrzava hardversku akceleraciju samo ako je hardver sposoban za istu, a vecina integrusa na maticnim plocama zapravo nije.

 

Ja bih rekao da je upravo to ubilo zvucne kartice - jeftine integruse sa visekanalnim outputom na maticnim plocama. MS je valjda uvidio da nema smisla podrzavati akcelerirani API za onaj 1% korisnika.

 

dado_mt kaže...
Čemu 5.1 analogni zvuk kada igra zaobilazi zv. kartice i daje ili stereo zvuk, ili softversku emulaciju 3D zvuka.

Softverskoj emulaciji ne fali bas nista, osim tereta koji baca na CPU. Cak i hardverski neakcelerirani API-ji imaju izbor na koji ce kanal (zvucnik) vrsiti output, tako da tu nema nikakvog zaobilazenja zvucne kartice. Softverski 3D audio API izracuna polozaj izvora zvuka u odnosu na korisnika i playback jednostavno rasporedi pravilno po zvucnicima kako bi se dobio dojam 3D zvuka. Isto radi i neka skupa zvucna kartica samo sto ce ona kalkulacije izvrsiti na DSP cipu te time rasteretiti procesor.

 

EDIT: ideja ti je dobra, i stvarno bi se netko trebao pozabaviti cinjenicom da je zvuk u igrama tragikomican. Ostao je u 90-ima dok je grafika napredovala nekoliko redova velicine.

Iz nekog razloga se zvuk uporno zanemaruje, a poslijedice toga se lijepo vide u ovom izostavljanju hardverske akceleracije u directsoundu te nikad vecoj popularnosti integrusa na maticnim plocama.

So then I typed GOTO 500 - and here I am!
Poruka je uređivana zadnji put uto 26.7.2011 13:23 (rustweaver).
16 godina
offline
Re: Kako je Microsoft ubio tržište zvučnih kartica

Kod igara nisam osjetio preveliku razliku, no...

 

I te kako se osjeti razlika kod filmova i glazbe, a tu MS baš i nema prevelikog utjecaja sa DXom.

 

P.S. Integruša vs Creative X-fi Music

You can patch technical vulnerabilities as they evolve, but there is no patch for stupidity, or rather gullibility. - Kevin Mitnick
15 godina
neaktivan
offline
Re: Kako je Microsoft ubio tržište zvučnih kartica
dado_mt kaže...
znam da je Creative imao hrpu problema sa implementacijom istog.

 

hah... creative nikad nije znao drivere za vlastite proizvode pisati, a kamoli nešto više od toga {#}

15 godina
neaktivan
offline
Re: Kako je Microsoft ubio tržište zvučnih kartica
Bukva kaže...

Kod igara nisam osjetio preveliku razliku, no...

A kod igara bi trebalo biti najvece razlike. Pazi sada ovo, u 90-ima su i grafika i zvuk bili fixed function (dakle nisu bili programabilni), tada je doslo do revolucije u grafickom segmentu, kartice su dobile shadere (dakle programabilne funkcije), a zvucne kartice vise manje nista, EAX je samo veoma povecao broj hardverski akceleriranih zvukova koji mogu biti pusteni istovremeno.

 

Za usporedbu, da je zvuk napredovao jednako kao i grafika danas bi imali ovo:

 

 

Realtime sinteza zvuka ^^

To je zvucni ekvivalent shaderskim efektima u grafici. Imam jedan programcic zvan puredata s kojim se igram vec nekih godinu dana, i strasno je kakvi se zvukovi mogu postici realtime sintezom i to bez ikakve akceleracije. Danasnja situacija sa zvukom u igrama je na razini grafickih spriteova - dakle jadna.

 

EDIT: ako nekoga zanima puredata malo vise, ovdje ima super uvod u sintezu zvuka pomocu njega.

So then I typed GOTO 500 - and here I am!
Poruka je uređivana zadnji put uto 26.7.2011 13:45 (rustweaver).
17 godina
neaktivan
offline
Kako je Microsoft ubio tržište zvučnih kartica?
Napokon neki suvisli odgovori, jer napredovanje u domeni zvuka je jedva primjetno. Je li onda istinita činjenica da dio koda kod FB 2.0 "War Tape" u battlefield BC2 zaobilazi Zvučne kartice? Činjenica je da 5.1 analogne slušalice odumiru na tržištu i prodaja ide u smjeru USB slušalica. Ovdje ne govorim o THX ili Dolby, nego o virtualizaciji više zvučnika u odnosu na stvarne analogne 5.1 zv. Trenutno imam 5.1 sharkoon Tatic analog i 5.1 Razer Barracuda na Creative X Fi titanium i testiram u odnosu na Creative USB SB Tatctic 3D Alpha u battlefield BC2 i dosta jasnije zvukove dobijam sa 5.1 analog slusalicama nego na USB. Vjerujem da ima netko na forumu tko se razumije u tehnički dio priče pa da znamo na čemu smo:-) THX
=WZ= Dado_mt http://www.bfwarzone.net
 
0 1 hvala 0
17 godina
neaktivan
offline
Kako je Microsoft ubio tržište zvučnih kartica?

Zahvaljujem na BUGovcima na uvrštavanje teme u novi broj.

 

tumbs up.

=WZ= Dado_mt http://www.bfwarzone.net
 
0 1 hvala 0
1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice