Airplane-treadmill argument

poruka: 122
|
čitano: 29.769
|
moderatori: DrNasty, pirat, Lazarus Long, XXX-Man, vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
15 godina
neaktivan
offline
Airplane-treadmill argument

{prvotno postavljeno u Logičkom zadatku, ali budući da je postalo vrlo popularno otvorio sam novu temu da bi se u Logičnom zadatku mogli postavljati drugi zadaci}

 

 

Evo jednog zanimljivog pitanja koje se mlati po raznim forumima i Discussion grupama na Svemreži. Gdje god je ovo pitanje postavljeno, nastala je žestoka rasprava.

 

‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾

Avion stoji na pisti koja se može micati (neka vrsta pokretne trake). Avion se kreće u jednom smjeru (naprijed), dok se pokretna traka kreće u suprotnom. Traka ima kontrolni sustav koji prati brzinu aviona i namješta svoju brzinu da bi bila identična (ali u suprotnom smjeru). Može li avion poletjeti?

______________________________________________________________________________________________________

 

 

Komentari iz teme Logički zadatak (molim da se rasprava nastavi ovdje).
itf4n kaže...

Naravno, zašto ne?

andy0101 kaže...

Zašto da? Belji se

itf4n kaže...

Damn, sad kad razmislim ni ja nisam siguran :D

Ali mislim da bi ipak poletio :D

Paolo2612 kaže...

Ja bih rekao da ne.

ihush kaže...

ne može.

brogus kaže...

NE može poletjeti, osim ako ima sustav za vertikalno polijetanje (npr. Harrier, F-35). Razlog je taj što nema uzgona jer avion stoji na mjestu (nema strujanja zraka).

Eventualno da puše snažan vjetar suprotno od smjera kretanja zrakoplova, onda bi možda uspio poletjeti. Ali to nije moguće provjeriti u praksi pa...

Saryne kaže...

Ako je harrier onda može jer on polijeće vertikalno Namigiva

Miza kaže...

Ja mislim da može.

-Ako avion postupno povećava svoju brzinu traka ga nikad nece stići, jer dok namjesti identičnu brzinu avion opet poveća svoju tako da se kreće prema naprijed i u jednom trenutku bi trebao poletiti.

FlyBoy kaže...

A zašto ne bi mogao?

 

Zanemarite pokretnu traku, i ostaje vam samo činjenica da zrakoplov treba doseći određenu takeoff speed, i kad je dostigne zbog stvaranja dovoljne razlike tlakova između gornje i donje polovice aeroprofila (gornjaci i donjaci) avion postiže dovoljnu silu uzgona koja je proporcionalna  vektoru brzine i napadnog kuta, te se a/c odcjepljuje od površine.

 

Totalno je svejedno da li se zrakoplov kretao u mjestu na pokretnoj traci ili prelazio određeni put....

 

P.S. 1 Hmmm...a ka opet razmislim, možda bi se vektori brzina (v1=brzina zrakoplova i v2=brzina trake) potpuno poništili jer imaju isti iznos, smjer, a suprotnu orijentaciju....

Hmmmm...baš zanimljivo, pitat ću predavača iz fizike.

 

Kako sam inače završio zrakoplovnu školu i studiram održavanje zrakoplova, ovo me baš jako zanima, svaka čast na zadatku.

 

P.S. 2  Ali, kako je potrebno podignuti nos a/c-a prilikom polijetanja  (povući palicu na sebe) treba uzeti u obzir i da podizanjem nosa zrakoplova traka prestaje djelovati jer zrakoplovu brzinu daje potisak iz motora (kod turbo-ventilatorskog motora npr.) a ne sila trenja preko kotača, tako da svašta može biti....

brogus kaže...

LOL! Svejedno je? Jel se ti šališ?! I ti si završio zrakoplovnu školu? Ako se kreće u mjestu (tj. samo se vrte kotači, a on stoji na mjestu) nema teorije da on dobije uzgon zbog kojeg će poletjeti (za to treba strujanje zraka).

FlyBoy kaže...

Vidiš, to sam previdio (fizika mi nije jača strana, valjda zbog profesora)  Nevinašce

unique83 kaže...

Može poletjeti...

Avion kada ubrzava, ubrzava pomoću nekakvog potiska zraka (dakle odguruje se od zraka, a ne od podloge na kojoj se nalazi). Kretala se ta podloga u jednom ili drugom smjeru, ili se uopće ne kretala potpuno je svejedno.

Znači motori stvaraju potisak, avion se počinje kretati, pomična traka se prilagođava brzini kotača ali avion i dalje ubrzava...s vremenom avion postiže dovoljnu brzinu i uzgon postaje dovoljno velik da avion poleti...

E sad, drugačija bi bila situacija kada bi recimo na automobil (koji ubrzava pomoću sile trenja između kotača i podloge) stavili krila...onda nikako ne bi poletio...

brogus kaže...

Demantirati ću i tebe, i to dvaput.

Prvo, nije svejedno ako se podloga kreće u suprotnom smjeru pa avion stoji na mjestu (neće avion prkositi gravitaciji zato jer mu se vrte kotači).

Drugo, auto ne ubrzava pomoći sile trenja (ROFLMAO!), ona djeluje u suprotnom smjeru.

Poruka je uređivana zadnji put ned 1.11.2009 2:53 (andy0101).
15 godina
neaktivan
offline
Airplane-treadmill argument

Rekao bih da je brogus u pravu. Moje je mišljenje najsličnije njegovom. Avion/zrakoplov se prije poljetanja kreće da bi se postigao otpor zraka (uplift). Bez toga - nema letenja.

 

@ unique83 - zašto onda ne poljeću s mjesta ako pomak nije potreban? Čemu trošenja novaca na piste?

www.pozivnice.tk - Automatsko slanje pozivnica za Lockerz.com. Što je Lockerz, kako se registrirati? www.pozivnice.tk
Poruka je uređivana zadnji put ned 1.11.2009 17:33 (Random.).
16 godina
offline
RE: Airplane-treadmill argument

A kako ce taj avion poletjeti kada stoji na mjestu? Kolilo se vidi traka konstantno i automatski ponistava njegovo ubrzavanje. Zamislite sebe (ili cak isprobajte ako je imate) na onoj pokretnoj traci za trcanje i da li bi mogli skociti u dalj kada trcite na njoj? Sumnjam.

15 godina
neaktivan
offline
Airplane-treadmill argument

Avion bi mogao poletjeti zato što ubrzava pomoću turbina, a ne pomoću kotača. Traka samo pomiče kotače unatrag, ali avion se giba relativno na zrak, ne na traku. Kotači su samo potporanj u polijetanju, oni ne ubrzavaju avion (iako nisam siguran što će biti s njima, valjda će se vrtjeti dvostrukom brzinom).

There is no place like 127.0.0.1
16 godina
offline
Airplane-treadmill argument

Nisam odmah vidio ovu temu, pa cu kopirati svoj post iz one prve teme ovdje:

 

Naravno da ne moze poletjeti. Avion ne poleti zbog toga sto mu se tockovi vrte, nego zbog toga sto vjetar puse te se zbog aerodinamike stvara sila koja gura avion prema gore. Kad bi se u pokusu nalazio veliki ventilator koji bi puhao u avion istom brzinom kojom on vrti tockovima, i istom brzinom kojom se vrti pokretna traka, tada bi mogao poletjeti.

 

EDIT: ne razumijem kako se uopce moze raspravljati oko ovoga, ako avion stoji na mjestu, on nemoze poletjeti i gotovo. To sto se ispod njega vrti pokreztna traka, a on vrti tockovima, je identicno kao i da on stoji na nekoj platformi iznad trake, koja se vrti ispod njega, i na sam avion nema nikakav utjecaj. U ovom slucaju, traka samo drzi avion na mjestu, a bez kretanja kroz ZRAK (ili da se ZRAK krece u suprotnom smjeru, jer, kako jedan pametan covjek kaze, sve je relativno...) avion ne moze poletjeti.

 

unique83 kaže...

Može poletjeti...

Avion kada ubrzava, ubrzava pomoću nekakvog potiska zraka (dakle odguruje se od zraka, a ne od podloge na kojoj se nalazi). Kretala se ta podloga u jednom ili drugom smjeru, ili se uopće ne kretala potpuno je svejedno.

Znači motori stvaraju potisak, avion se počinje kretati, pomična traka se prilagođava brzini kotača ali avion i dalje ubrzava...s vremenom avion postiže dovoljnu brzinu i uzgon postaje dovoljno velik da avion poleti...

E sad, drugačija bi bila situacija kada bi recimo na automobil (koji ubrzava pomoću sile trenja između kotača i podloge) stavili krila...onda nikako ne bi poletio...

Avion je zapravo dosta slican automobilu kojem zakacis krila, samo sto su u autu tockovi direktno spojeni s motorom, te se okrecu i pokrecu cijeli auto, a u avionu motori (koji su zapravo ventilatori) guraju avion prema naprjed.

 

Ako tako promatramo stvari, avion bi mozda stvarno i poletio, ali onda on nebi stajao na mjestu i ta traka bi trebala biti jednako dugacka kao i normalna pista (vjerojatno jos dulja, jer zbog trenja ona ipak usporava avion).

Nothing is true, everything is permitted...
Poruka je uređivana zadnji put ned 1.11.2009 12:19 (Assassin).
15 godina
offline
RE: Airplane-treadmill argument
brogus kaže...

Demantirati ću i tebe, i to dvaput.

Prvo, nije svejedno ako se podloga kreće u suprotnom smjeru pa avion stoji na mjestu (neće avion prkositi gravitaciji zato jer mu se vrte kotači).

Drugo, auto ne ubrzava pomoći sile trenja (ROFLMAO!), ona djeluje u suprotnom smjeru.

Prvo...Pa stvar je u tome što avion neće stajati u mjestu...on se odguruje od zraka, a ne od podloge...

Drugo...Prvo razmisli malo prije nego pišeš gluposti..

U kojem smjeru djeluje sila trenja između kotača i podloge u trenutku kada auto kreće?

Najprije je potrebna sila trenja kako kotač ne bi proklizavao i ona djeluje u smjeru kako je prikazano na slici...

 

Random. kaže...

Rekao bih da je brogus u pravu. Moje je mišljenje najsličnije njegovom. Avion/zrakoplov se prije poljetanja kreće da bi se postigao otpor zraka (uplift). Bez toga - nema letenja.

 

@ unique83 - zašto onda ne poljeću s mjesta ako pomak nije potreban? Čemu trošenja novaca na piste?

Pročitaj gore pod "Prvo"

 

Ajde sad zamislite situaciju. Vi ste na koturaljkamai stojite na pokretnoj traci (recimo ona traka za trčanje u teretani) i držite se za uže koje je pričvršćeno za zid ispred vas. Traka se pokrene i naravno kotačići na koturaljkama se pokrenu. Vi se ne krećete s obzirom na okolinu. S obzirom na traku se krećete nekom brzinom.Ako se probate rukama privući zidu pomoću užeta da li će te se pomakniti ili će ostati na istom mjestu (naravno zamislite da traka prilagođava brzinu brzini kotačića). Analogija je ista i izvediva u praksi. Privlačenje zidu pomoću užeta je analogno potisku mlaznih motora aviona od zraka.

 

Bit će!
Poruka je uređivana zadnji put ned 1.11.2009 13:44 (unique83).
15 godina
neaktivan
offline
Airplane-treadmill argument

Prilično sam uvjeren da nema ništa od poljetanja sa pokretne trake.

Previše je tu stvari koje utječu na uspješan take off (težina, smjer vjetra, nagib krilca...)

Nisam baš uvjeren da bi se

uspješno podigla sa bilo kakve trake ako ne stvori dovoljnu brzinu kretanja.

 

A u cijeloj nedoumici možda malo i NASA pomogne:

 

http://www.grc.nasa.gov/WWW/K-12/airplane/foil2.html

 

http://www.grc.nasa.gov/WWW/K-12/airplane/lift1.html

 

Davorka Ručević - Kasandra... forever :)
Poruka je uređivana zadnji put ned 1.11.2009 13:20 (archer02).
16 godina
offline
RE: Airplane-treadmill argument

Ajde ljudi, proučite malo rad jednog čovječuljka po imenu Albert E.  Možda će vam neke stvari postati jasnije, a do onda, čim više ovakvih postova molim, baš sam se nasmijao..  :)

Odabrao Đelo Hadžiselimović, preveo Saša Kolka. tekst čitao Miljenko Kokot..
15 godina
online
RE: Airplane-treadmill argument
unique83 kaže...
..

Privlačenje zidu pomoću užeta je analogno potisku mlaznih motora aviona od zraka.

 

 -nije.

andy0101 kaže...

Avion bi mogao poletjeti zato što ubrzava pomoću turbina, a ne pomoću kotača. Traka samo pomiče kotače unatrag, ali avion se giba relativno na zrak, ne na traku. Kotači su samo potporanj u polijetanju, oni ne ubrzavaju avion (iako nisam siguran što će biti s njima, valjda će se vrtjeti dvostrukom brzinom).

-da je avion u zračnom tunelu stvorena sila uzgona ventilatora bi bila ekvivalent 'letenja u mjestu' što se koristi za simulacije i specijalne highspeed kamere kao npr. snimka leta goluba... dakle zrak se mora kretati, ne podloga.

 

-objašnjenje:

1) da je podloga ugašena (ne kompenzira brzinu) ponašanje bi bilo identišno običnoj pisti. -dakle avion bi u tom slučaju poletio kao što je uobičajeno.

2) da je samo podloga upaljena, ona bi pomicala avion ali u rikverc, zbog oblika krila... bla bla -može ga pokretati recimo u naprijed (motor aviona je ugašen!) i dobijete katapult (nosači aviona?) koji stvara dovoljan uzgon -avion leti ... kao papirnati, dakle pošto nebi imao trajnu silu, usporio bi i nakraju pao... -u pitanju traka ide u suprotnom smjeru pa zbog aerodinamike nebi poletjeo ali.. u pravom smjeru bi.

3) teoretsko pitanje kad motor gura u jednu stranu, traka kompenzira silu, dakle i fizikalno F=0, uzgon=0 .. let=0. Sve je relativno, pa i brzina, za uzgon potrebna je relativna brzina u odnosu na zrak (ne na podlogu, jer u odnosu na podlogu, avion se kreće potrebnom brzinom za let)

-3b) dodatno, da traka ide u istom smjeru, dobije se stvarni efekt katapulta.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
15 godina
offline
RE: Airplane-treadmill argument
ihush kaže...
unique83 kaže...
..

Privlačenje zidu pomoću užeta je analogno potisku mlaznih motora aviona od zraka.

 

 -nije.

Objasni.
Bit će!
16 godina
neaktivan
offline
RE: Airplane-treadmill argument
archer02 kaže...

Prilično sam uvjeren da nema ništa od poljetanja sa pokretne trake.

Previše je tu stvari koje utječu na uspješan take off (težina, smjer vjetra, nagib krilca...)

Nisam baš uvjeren da bi se

uspješno podigla sa bilo kakve trake ako ne stvori dovoljnu brzinu kretanja.

 

A u cijeloj nedoumici možda malo i NASA pomogne:

 

http://www.grc.nasa.gov/WWW/K-12/airplane/foil2.html

 

http://www.grc.nasa.gov/WWW/K-12/airplane/lift1.html

 

Dosta mi je tog simfoila za cijeli život...

Kažu da imamo dva uha i samo jedna usta, kako bi pričali samo pola onoga što čujemo....
15 godina
online
RE: Airplane-treadmill argument
unique83 kaže...
ihush kaže...
unique83 kaže...
..

Privlačenje zidu pomoću užeta je analogno potisku mlaznih motora aviona od zraka.

 

 -nije.

Objasni.

 -važna je sila, u ovom slučaju zbroj više (različitih-suprotnih). Kao što nije važno dali je disel motor ili pedalina. Tijelo se giba pri utjecaju sile, uvijek na tijelo dijeluje više sila (osim eksperimentalnih uvijeta) kao npr gravitacija, trenje-otpor, tlak zaraka, ...

Laički, najjača sila određuje gibanje. Usidren avion/brod neide nikud, osim ako sidro popusti. Kako li se ono zove vektor-sila?... Usput uzgon, nagib krila itd. su također vektori koji određuju smjer gibanja ili stajanja. Helikopter lebdi kad je taj zbroj=0, u ovom primjeru helikopter bi bio na vrtuljku koji bi ga vrtio u kontra smjeru elise.. dali sad već vidiš razliku? -elisa nebi u odnosu na zrak stvarala uzgon, kao da primiš igračku helikoptera za elisu, vrtio bi se trup, ali nebi bilo uzgona stvorenog elisom, ostala bi gravitacija koja ga sruši.

-Važan je zbroj (vektor) svih sila, pošto krila prenose uzgon, ako oko krila nema protoka zraka.... -prethodni post, zračni tunel.

Za pitanje možemo proširiti do krajnjih granica odbacujući dijelove aviona, kao krila. Nakraju možemo dobiti raketu. koja 'stoji u zraku', pokretna pista bi bila ekvivalent zračnog tunela. Koliko bi raketni motor stvorio potiska, toliko bi zračni tunel 'kompenzirao', rezultat, uvijek relativan, u odnosu na avion u tunelu-giba se, ali mi vidimo da stoji na mjestu, dakle gibanje=0 ili ukupna F=0. (u odnosu na nas, jer mi smo 'centar')

Relativnost je gadna stvar... sjetim se zekoslava kad iskoči iz aviona, metar iznad zemlje...

-možda bolji primjer, ako raketa za put na mjesec... - okrenimo teoriju, neka raketa stoji u svemiru, da pomaknemo čitav svemir u kontra smijeru, rezultat je isti. Tko se gibao?

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
16 godina
offline
Airplane-treadmill argument

Stvar je u tome sto traka ne sprecava avion da se krece prema naprjed, nego se zbog nje samo kotaci aviona vrte duplo brze. Dakle, posto avion ide prema naprjed, on ce poletjeti... Koliko god brzo se traka vrtjela (i s njome tockovi aviona), avion ce stajati na mjestu (u idealnim uvjetima, naravno da je u praksi to nemoguce izvesti), posto izmedju kotaca i aviona (osovina) nema trenja (u idealnim uvjetima).

Nothing is true, everything is permitted...
15 godina
offline
RE: Airplane-treadmill argument

Klikni

 

Evo za one kojima nije jasno zašto će avion poletjeti...

Ovdje je to jako lijepo objašnjeno...

 

Evo i

Bit će!
Poruka je uređivana zadnji put ned 1.11.2009 15:17 (unique83).
15 godina
neaktivan
offline
RE: Airplane-treadmill argument

Šta bi bilo, kad bi bilo..

 

Ako me sjećanje ne vara, na profil krila djeluju 4 osnovne sile; uzgon, gravitacija, otpor i potisak. A uzgon je ovisan o profilu krila, napadnom kutu, površini i brzini. Znači uzgon treba biti dovoljno velik, da svlada gravitaciju i otpor, a to se postiže potiskom. Potisak tjera avion/krilo da zrak struju brže oko krila, a ako uspijemo osigurati dovoljan protok zraka oko krila na drugi način, potisak je nebitan (primer ihushovog tunela). Pa ako pretpostavimo da izbacimo sve parametre, osim ovih par, avion se ne bi micao > ne bi bilo protoka zraka oko krila > nema uzgona > avion ne leti..

 

Međutim, logički je zadatak postavljen krivo, jer:

a) takva traka ne postoji

b) Takva traka bi uslijed brzog kretanja pokrenuja i određenu količinu zraka koja bi djelovala suprotno od krila, tj. bila uzgon

c) avioni imaju različite finese, što znači da bi nekom ultralight-u bila dovoljna količina i srednjeg vjetra ako puše u pravom smjeru da se svlada uzgon

d) nema jedinstvenog rješenja jer ovisi o elementima, od kojih su neki izmišljeni, a neki se zanemaruju

15 godina
online
RE: Airplane-treadmill argument

-link na tuđe mišljenje/odgovor nije argument. To je običan forum kao i ovaj, stog rasprava i zaključak nemože biti mjerilo.

Osnova aviona i leta je uzgon, krilo-zrak. U odnosu na pistu (pokretnu traku) avion se kreće, zaostatak svemira stoji. Pošto je zrak koji stvara uzgon... bla-bla. -Ne leti. samo se kreće po pokretnoj pisti, relativno, opet relativno u nas (i ostatak svemira) kao kontrolnu skupinu, stoji na mjestu.

 

-ovo što bed kaže, je za stvarnu-praktičnu situaciju, teoretski avion može imati težinu 0, trenje može biti 0 itd.. -zanemarivo u teoriji.

-umjesto piste može biti identičan motor postavljen suprotno, povezan istom kontrolom gasa.. tako da daje u istom trenutku identičnu silu, samo kontra smjera -rezultat gibanja=0. Kad se sve nepoznanice izbace ostane 'čista' sila, odnosno zbroj vektora. Ukoliko je taj zbroj =0 (tako je postavljeno hoptetičko pitanje -traka) onda je i rezultat takav.

-Ovdje je samo 'zbunjujući' faktor način leta, uzgon. Ako s autom idete na tehnički, onda na testu kočnica bivate katapultirani... razlika između definicije pravog leta (uzgon, kontrola, upravljanje) i slobodnog pada/katapultiranja. Da se traka zaustavi avion bi bio katapultiran, tek tad bi uzgon mogao djelovati na krila i tek tad bi se to moglo nazvati let.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put ned 1.11.2009 15:31 (ihush).
15 godina
neaktivan
offline
RE: Airplane-treadmill argument
unique83 kaže...

Evo i

Naročito me impresionirao kontrolni sustav koji prati brzinu aviona i namješta brzinu trake..

16 godina
neaktivan
offline
RE: Airplane-treadmill argument
bed kaže...

Šta bi bilo, kad bi bilo..

 

Ako me sjećanje ne vara, na profil krila djeluju 4 osnovne sile; uzgon, gravitacija, otpor i potisak. A uzgon je ovisan o profilu krila, napadnom kutu, površini i brzini. Znači uzgon treba biti dovoljno velik, da svlada gravitaciju i otpor, a to se postiže potiskom. Potisak tjera avion/krilo da zrak struju brže oko krila, a ako uspijemo osigurati dovoljan protok zraka oko krila na drugi način, potisak je nebitan (primer ihushovog tunela). Pa ako pretpostavimo da izbacimo sve parametre, osim ovih par, avion se ne bi micao > ne bi bilo protoka zraka oko krila > nema uzgona > avion ne leti..

 

Međutim, logički je zadatak postavljen krivo, jer:

a) takva traka ne postoji

b) Takva traka bi uslijed brzog kretanja pokrenuja i određenu količinu zraka koja bi djelovala suprotno od krila, tj. bila uzgon

c) avioni imaju različite finese, što znači da bi nekom ultralight-u bila dovoljna količina i srednjeg vjetra ako puše u pravom smjeru da se svlada uzgon

d) nema jedinstvenog rješenja jer ovisi o elementima, od kojih su neki izmišljeni, a neki se zanemaruju

Također treba uzeti u obzir da kod zrakoplova pogonjenog klipnim motorom krakovi elise usmjeravaju struju zraka prema krilu, pa bi ipak došlo do strujanja zraka, time i do stvaranja uzgona.....

Kažu da imamo dva uha i samo jedna usta, kako bi pričali samo pola onoga što čujemo....
16 godina
neaktivan
offline
RE: Airplane-treadmill argument
unique83 kaže...

Klikni

 

Evo za one kojima nije jasno zašto će avion poletjeti...

Ovdje je to jako lijepo objašnjeno...

 

Evo i

Ovo uopće nije dokaz. Evo zašto

 

  1. Pokretna traka je jedno, a komad te trake na betonu je potpuno drugo. Tu ulazi u obzir i trenje što traka stvara s betonom a u gornjem slučaju ono ne postoji.
  2. Ovakvim pokusom nisu mogli u isto vrijeme održavati potpuno istu brzinu trake i aviona. A da ne govorim o odazivu te trake na promijenu brzine.
Možeš ti iščupati čovjeka s balkana, ali nikad balkan iz čovjeka.
16 godina
neaktivan
offline
Airplane-treadmill argument

https://www.youtube.com/watch?v=YORCk1BN7QY&feature=related
evo pravi pokus na tu temu

15 godina
offline
RE: Airplane-treadmill argument
Paolo2612 kaže...
unique83 kaže...

Klikni

 

Evo za one kojima nije jasno zašto će avion poletjeti...

Ovdje je to jako lijepo objašnjeno...

 

Evo i

Ovo uopće nije dokaz. Evo zašto

 

  1. Pokretna traka je jedno, a komad te trake na betonu je potpuno drugo. Tu ulazi u obzir i trenje što traka stvara s betonom a u gornjem slučaju ono ne postoji.
  2. Ovakvim pokusom nisu mogli u isto vrijeme održavati potpuno istu brzinu trake i aviona. A da ne govorim o odazivu te trake na promijenu brzine.

Ok možda nije potpuno dokazano ali vidi se da avion poleti...

Da bi dokaz bio potpun trabalo bi napraviti mjerenje na kojoj udaljenosti od nultog položaja avion polijeće kada je na pokretnoj traci i kada nije na pokretnoj traci...

Kada bi te udaljenosti bile jednake ili barem približno jednake(a vjerujem da bi)...vaša teorija pada u vodu...tj. dokazalo bi se da brzina pokretne trake ne utječe na brzinu aviona u odnosu na zrak...

Bit će!
Poruka je uređivana zadnji put ned 1.11.2009 15:45 (unique83).
15 godina
online
RE: Airplane-treadmill argument
unique83 kaže...

Klikni

 

Evo za one kojima nije jasno zašto će avion poletjeti...

Ovdje je to jako lijepo objašnjeno...

 

Evo i

 -na MythB. testu, se po čunjevima vidi da se avion kreće naprijed, dakle automobil je trebao traku brže vući. Tek tad bi test imao valjanost (da avion stoji na mjestu), ali u tom slučaju nebi bilo uzgona (osim stvorenog strujanjem zraka elise, nevažno za pitanje)...

-čak da su idealno sinkronizirali brzinu, dovoljna je vibracija (amortizera) da na tren odbaci avion u zrak, u tom trenutku bi avion izgubio kontakt s podlogom-trakom i prestala bi djelovati negativna sila... -kao da je traka zaustavljena.

btw. pogriješili su u brzini vozila jer avion mjeri na drugi način (ne preko kotača, nego relativni protok zraka) dok oni uspoređuju na kmh automobila.. -recimo da je auto trebao ići dvostruko brže.

btw. 2: ne spominje se u pitanju, a samu teoriju je nevažno, ali ako je test u vakuumu, također nema leta na krilima...-nema uzgona.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
16 godina
offline
Airplane-treadmill argument

Hajdemo po redu.

1. Ako se avion u odnosu na zrak uopce ne krece, on nece poletjeti. Oni koji se s ovim ne slazu, ne znam, neka malo razmisle.

2. Ako se avion u odnosu na zrak krece, on ce poletjeti. Ovo je logicno, ali je i dokazano sa eksperimentima u zracnom tunelu.

3. Tockove aviona ne pokrece motor (mozda ima neku kontrolu, ali to je za ovaj eksperiment zanemarivo).

4. Tockovi aviona se mogu okretati neogranicenom brzinom (uzmimo da je ovo tocno, jer se radi o idealnim uvjetima, pa dogadjaje kao sto su otpadanje tockova zbog prevelike brzine treba izbaciti)

5. Posto tockovi aviona sluze samo za to da bi smanjili trenje izmedju aviona i podloge (sto je dokazano u prethodnim tockama), te se ne mogu vrtiti samostalno, oni ce se vrtiti brzinom v, v=(brzina aviona)-(brzina trake)

6. Avion pokrece jedino "ventilator" na njemu, koji gura zrak koji se nalazi ispred aviona unazad, gurajuci tako sam avion prema naprjed.

7. Ovdje dolazimo do prve mogucnosti diskusije:

Hoce li zrak koji guraju motori aviona dati avionu potreban uzgon, ili oni samo stvaraju kretnju prema naprjed. Drugim rjecima, na koji nacin leti avion:

a) Motori guraju avion prema naprjed, a okolni zrak koji miruje, kada dodje u doticaj s avionom koji se krece prema naprjed stvara uzgon

b) Motori pusu zrak u krila te tako stvaraju uzgon

Po meni je ispravan odgovor a), jer bi se u b) slucaju avion podigao na mjestu, i nebi morao ici prema naprjed da bi letio (ponasao bi se kao helikopter). Ako je tocno b), onda je diskusija zavrsena, i avion ce poletjeti, kao sto bi poletio i helikopter.

8. Ako motori aviona guraju avion uz pomoc okolnog zraka koji stoji, pokretna traka ispod njega ga nemoze usporiti, jer kretanje aviona uopce ne ovisi o podlozi (osim u slucaju kocenja)

9. Avion ce se na pokretnoj traci kretati prema naprjed, te ce kad dosegne odredjenu brzinu poletjeti.

 

Ako se netko s necim ne slaze, molim vas da me ispravite.

Naravno, ja sam pisao o idealnim uvjetima, u stvarnom eksperimentu bi se vjerojatno naislo na jos 100 problema.

Nothing is true, everything is permitted...
16 godina
offline
RE: Airplane-treadmill argument
ihush kaže...
unique83 kaže...

Klikni

 

Evo za one kojima nije jasno zašto će avion poletjeti...

Ovdje je to jako lijepo objašnjeno...

 

Evo i

 -na MythB. testu, se po čunjevima vidi da se avion kreće naprijed, dakle automobil je trebao traku brže vući. Tek tad bi test imao valjanost (da avion stoji na mjestu), ali u tom slučaju nebi bilo uzgona (osim stvorenog strujanjem zraka elise, nevažno za pitanje)...

-čak da su idealno sinkronizirali brzinu, dovoljna je vibracija (amortizera) da na tren odbaci avion u zrak, u tom trenutku bi avion izgubio kontakt s podlogom-trakom i prestala bi djelovati negativna sila... -kao da je traka zaustavljena.

btw. pogriješili su u brzini vozila jer avion mjeri na drugi način (ne preko kotača, nego relativni protok zraka) dok oni uspoređuju na kmh automobila.. -recimo da je auto trebao ići dvostruko brže.

btw. 2: ne spominje se u pitanju, a samu teoriju je nevažno, ali ako je test u vakuumu, također nema leta na krilima...-nema uzgona.

Stvar i je u tome da ta traka nemoze usporiti avion, koliko god brzo isla. Procitaj moj post iznad ovoga.

Nothing is true, everything is permitted...
15 godina
online
RE: Airplane-treadmill argument
Assassin kaže...
..

Stvar i je u tome da ta traka nemoze usporiti avion, koliko god brzo isla. Procitaj moj post iznad ovoga.

 -(slažem se s razmišljanjem)..

-problem je experimentalnog dokazivanja. Formula-1 je zapravo obrnuto krilo, stvara tlak prema dolje upravo zbog boljeg držanja podloge, jer gubitkom kontakta s podlogom gubi brzinu (upravljivost itd...), jer je upravo suprotno od cilja aviona tj. leta.

dakle pokretna traka mora biti 'savršena' i kotači moraju konstantno imati kontakt tad zapravo avion leti na mjestu, ali bez uzgona to nije let (da je raketa bio bi.. no onda bi umjesto trake morali koristiti zračni tunel).

To je greška u MythB. jer nema pravu brzinu niti idealni kontakt, dovoljno je jedna stotinka 'lebdjenja' i avion bi poletio jer više nema negativnu silu. Drugi experimentalni problem, koji uopće nisu uzeli je da svi avioni imju daleko veću akceleraciju nego automobili (i konačnu brzinu..) zato ovakav experiment daje pogrešan rezultat. (morala bi biti pokretna traka, ovo nije dobro)

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
16 godina
neaktivan
offline
RE: Airplane-treadmill argument
Assassin kaže...

7. Ovdje dolazimo do prve mogucnosti diskusije:

Hoce li zrak koji guraju motori aviona dati avionu potreban uzgon, ili oni samo stvaraju kretnju prema naprjed. Drugim rjecima, na koji nacin leti avion:

a) Motori guraju avion prema naprjed, a okolni zrak koji miruje, kada dodje u doticaj s avionom koji se krece prema naprjed stvara uzgon

b) Motori pusu zrak u krila te tako stvaraju uzgon

 

Zapravo je točno i jedno i drugo, ako se govori o zrakoplovu koji ima motor ispred krila (ili u ravnini s krilima). Samo b je više kao ispomoć, dok je a primaran.

Uzmite za primjer bilo koji fighterjet (F-16 npr.) i pogledajte da su mlaznik i ispušna cijev smješteni na samom kraju zrakoplova, pa kod njih se radi samo o a slučaju.

 

ihush kaže...
To je greška u MythB. jer nema pravu brzinu niti idealni kontakt, dovoljno je jedna stotinka 'lebdjenja' i avion bi poletio jer više nema negativnu silu. Drugi experimentalni problem, koji uopće nisu uzeli je da svi avioni imaju daleko veću akceleraciju nego automobili (i konačnu brzinu..) zato ovakav experiment daje pogrešan rezultat. (morala bi biti pokretna traka, ovo nije dobro)

 

O ovome bi se dalo diskutirati. Mali, školski, dvosjedi/četverosjedi (Cessna 150, 172, itd) sigurno nemaju veću akceleraciju od prosječnog automobila (ako se uzima npr. 0-100) dok kod snažnijih zrakoplova to nije slučaj.

 

 

Ono što želim reći je da djelomično ovisi i o tipu zrakoplova.

Iskreno, mislim da samo strujanje zraka uzrokovano elisom motora nije dovoljno da stvori dovoljnu silu uzgona, ali bez pravog eksperimenta (ili barem nekog poštenog fizičara koji se razumije u aerodinamiku) ne možemo sigurno znati.

 

A što se tiče MBustersa, mislim da eksperiment nije vjerodostojan, jer su uvjeti daleko od onih u zadatku (idealnih). 

Kažu da imamo dva uha i samo jedna usta, kako bi pričali samo pola onoga što čujemo....
15 godina
offline
RE: Airplane-treadmill argument
ihush kaže...
unique83 kaže...

Klikni

 

Evo za one kojima nije jasno zašto će avion poletjeti...

Ovdje je to jako lijepo objašnjeno...

 

Evo i

 -na MythB. testu, se po čunjevima vidi da se avion kreće naprijed, dakle automobil je trebao traku brže vući. Tek tad bi test imao valjanost (da avion stoji na mjestu), ali u tom slučaju nebi bilo uzgona (osim stvorenog strujanjem zraka elise, nevažno za pitanje)...

-čak da su idealno sinkronizirali brzinu, dovoljna je vibracija (amortizera) da na tren odbaci avion u zrak, u tom trenutku bi avion izgubio kontakt s podlogom-trakom i prestala bi djelovati negativna sila... -kao da je traka zaustavljena.

btw. pogriješili su u brzini vozila jer avion mjeri na drugi način (ne preko kotača, nego relativni protok zraka) dok oni uspoređuju na kmh automobila.. -recimo da je auto trebao ići dvostruko brže.

btw. 2: ne spominje se u pitanju, a samu teoriju je nevažno, ali ako je test u vakuumu, također nema leta na krilima...-nema uzgona.

Nema te sile koju traka može proizvesti koja će poništiti silu potiska zraka generiranu od strane mlaznog motora.

Ti još uvijek gledaš na ovo sve kao na jedan sustav, a ustvari su dva sustava potpuno neovisna jedan o drugom.

Jedan sustav je sustav traka-kotači. Drugi sustav je sustav avion-zrak. Da kotači su povezani sa avionom ali ta veza je zanemariva jer se može uzeti da je sila trenja na ležajevima zanemariva.

Bit će!
16 godina
offline
RE: Airplane-treadmill argument
unique83 kaže...
ihush kaže...
unique83 kaže...

Klikni

 

Evo za one kojima nije jasno zašto će avion poletjeti...

Ovdje je to jako lijepo objašnjeno...

 

Evo i

 -na MythB. testu, se po čunjevima vidi da se avion kreće naprijed, dakle automobil je trebao traku brže vući. Tek tad bi test imao valjanost (da avion stoji na mjestu), ali u tom slučaju nebi bilo uzgona (osim stvorenog strujanjem zraka elise, nevažno za pitanje)...

-čak da su idealno sinkronizirali brzinu, dovoljna je vibracija (amortizera) da na tren odbaci avion u zrak, u tom trenutku bi avion izgubio kontakt s podlogom-trakom i prestala bi djelovati negativna sila... -kao da je traka zaustavljena.

btw. pogriješili su u brzini vozila jer avion mjeri na drugi način (ne preko kotača, nego relativni protok zraka) dok oni uspoređuju na kmh automobila.. -recimo da je auto trebao ići dvostruko brže.

btw. 2: ne spominje se u pitanju, a samu teoriju je nevažno, ali ako je test u vakuumu, također nema leta na krilima...-nema uzgona.

Nema te sile koju traka može proizvesti koja će poništiti silu potiska zraka generiranu od strane mlaznog motora.

Ti još uvijek gledaš na ovo sve kao na jedan sustav, a ustvari su dva sustava potpuno neovisna jedan o drugom.

Jedan sustav je sustav traka-kotači. Drugi sustav je sustav avion-zrak. Da kotači su povezani sa avionom ali ta veza je zanemariva jer se može uzeti da je sila trenja na ležajevima zanemariva.

Upravo tako! Mislim da je rasprava zavrsena, jer su svi rekli svoje, i mislim da vise nema smisla raspravljati pa predlazem lock.

Nothing is true, everything is permitted...
15 godina
offline
RE: Airplane-treadmill argument

Drago mi je da ima ljudi koji razmišljaju kao i ja!Smijeh

Bit će!
15 godina
online
RE: Airplane-treadmill argument
Assassin kaže...
..

 

Upravo tako! Mislim da je rasprava zavrsena, jer su svi rekli svoje, i mislim da vise nema smisla raspravljati pa predlazem lock.

 Osmijeh ... zašto lock? zar smisao nije rasprava, nove ideje bla-bla.. a nitko nije dao konačno rješenje (koliko god bio uvjeren), pa ni ja. Dovoljno da sam previdio jednu 'sitnicu' iz jednadžbe i sve se mijenja. Jer je u startu problema relativitet, ovisi u kojem sustavu promatraš avion.

Dok za trolanje ili bezobrazluk, admini imaju i to kao rješenje. Sama tema je kvalitetnija (jer tjera na razmišljanje) nego neke ATI/nVidia/intel, MS, ... -možda je i to relativno? Namigiva

 

unique83 kaže...

Drago mi je da ima ljudi koji razmišljaju kao i ja!Smijeh

 -nije cilj imati 'jedno ispravno' mišljenje. Zapravo njegova rečenica ima više mogućih tumačenja..

-btw. dobri argumenti. Šteta je ubiti raspravu.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put ned 1.11.2009 17:12 (ihush).
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice