Why animals can outrun robots
Da , ako pričamo o strojevima inspiranim životinjama, koji imitiraju noge i hodanje, trčanje.
Za sve drugo postoji odličan izum, zove se "kotač" i "osovina".
Why animals can outrun robots
Da , ako pričamo o strojevima inspiranim životinjama, koji imitiraju noge i hodanje, trčanje.
Za sve drugo postoji odličan izum, zove se "kotač" i "osovina".
Onda je Elonova ideja sa implantatima u mozgu dobra strategija.
Efikasniji će biti majmuni kojima možemo upravljati preko čipa u glavi, nego pokušati imitirati motoriku majmuna.
Why animals can outrun robots
Da , ako pričamo o strojevima inspiranim životinjama, koji imitiraju noge i hodanje, trčanje.
Za sve drugo postoji odličan izum, zove se "kotač" i "osovina".
Je, ali te kotač ograničava na jednu vrstu podloge.
Why animals can outrun robots
Da , ako pričamo o strojevima inspiranim životinjama, koji imitiraju noge i hodanje, trčanje.
Za sve drugo postoji odličan izum, zove se "kotač" i "osovina".
Je, ali te kotač ograničava na jednu vrstu podloge.
Nije baš na jednu vrstu podloge, ali razumijem što hoćeš reći.
Nemože ni gepard 120 km/h na svim terenima , npr u pustinji, snjegu, na ledu, i slično..
pa što ako je ograničeno na jednu vrstu podloge.. npr cestu-put.. i dalje je bolje-brže-optimalnije nego univerzalno.. kako kretanje tako svi ostali strojevi-alati, gedore, traktor-bus-šleper itd.. tj za prijevoz-transport postoji cesta, dok je ovo expedicija u nepoznato i nema cestu, tj izuzetak-suprotan kriterij no to ne znači da je jedno ili drugo bolje.. nego da to određuje situacija-potreba i tad je švicarski nožić bolji alat od gedore za jedan šaraf..
-tj razlika, radimo li robota koji će raditi neki konkretan posao-task, npr fordova tvornica automobila-traka.. tad ne treba ni pokretljivost-noge.. ili radimo drona koji treba ući u rudnik, teroristička akcija, nepoznata lokacija, nešto gdje je prvi put, ne uhodano... tj namjena-mjesto je ono što određuje što je bolje-praktično.. kriterij, koji se u raznim situacijama mijenja i tad je odgovor različit-suprotan.
-kotač, vjerojatno najbolji način kretanja po podlozi-tlu uz preduvijet da je dovoljno ravno-prohodno.. ako je neravno tad treba noge, između noge i kotača je razlika u mogućoj brzini, nosivosti no tad je osnovni kriterij teren, ono što se može.. dok je oboje za letenje-zrak ili plivanje-vodu beskorisno, tj ovisi o terenu-mediju, pa trebamo krila ili trup-elisu-peraja.. i opet je odgovor 'isti' tj ovisi o terenu, mediju.. ne o našem izboru 'najboljeg' kao što biramo recimo sladoled, nego ovisi o tom početnom kriteriju, sam tip terena-medija + potreba nekog posla-taska, npr teret ili brzina.. tek tad se govori o boljem-optimalnom, vs univerzalnom-extremnom i sl.
-tako krilo neće zamijeniti kotač ni obrnuto, jer naprosto nisu isti teren-medij, nisu konkurencija, kriterij-uvjeti.. dok jedan 'najbolji' u samoj definiciji ne može postojati, tj ako je univerzalan-kompromis tad nikako nije najbolji u ničemu, prije najgori ali ima prednost univerzalnosti-iskoristivosti u raznim situacijama kao npr amfibijska vozila..
-kretanje, po tlu ili po 'zemlji'.. ispada da je 'najoptimalniji' let, dron, najbrži način doći od točke a do b, no traži snagu potiska-uzgona, jak motor koji će stvoiti dovoljnu sliu za let, jedrenje ne pomaže.. kao i to da je u tunelima-prolazima i sl potrebno kretanje po tlu, provlačenje, tj dimenzije prostora kao sa slike, žorah.. ili koristan teret koji tako mali dron može dostaviti, npr paket hrane-sendvič ili tableta lijeka.. dok šleper može više a tad ovisi o teretu kriterij, ne o terenu, brzini.. itd.. muha-komarac-kolibri.. mogu letjeti-lebdjeti, kao minidron, muha može i hodati po podu-zidu-plafonu.. no korisnost-upotrebljivost? može za izviđanje-videonadzor.. za teret-prijevoz beskorisno u odnosu na potrebu itd.
-gradovi, točke-lokacije na planeti gdje se proizvodi i konzumira većina svih roba-potreba.. ako se nešto proizvede u toj točci-gradu-regiji.. treba prevesti-distribuirati, voda, struja, kruh, sladoled, bager.. razne vrste tereta i težina, struju možemo dalekovodom, vodu cjevovodom, .. kopneni promet cestama-prugama, koje tad napravimo, kao što se naprave-iskopaju vodeni kanali ili se koriste mora-rijeke.. tj kad postoji potreba, tad se napravi put-cesta, koja sasvim ok zadovoljava potebe prijevoza tih roba-usluga tj nije problem kriterij da moraš imati-napraviti cestu za korištenje vozila s kotačima, tj bio bi u slučaju da praktički ništa ne postoji, da ne postoje grradovi, milijarde stanovnika, da je planeta neizgrađena-prazna-pusta i da se tad ovisi o prohodnosti terena.. npr rover na marsu ne može imati izgrađenu cestu jer je netko mora prije napraviti-izgraditi a prije njega nema nikog prije-prvog kao prethodnice-uvjeta.. kao što to radi inžinjerija u vojsci kad se forsira rijeka, naprave most i pređu vozila.. kotač tad nije problem, ograničenje, ostaje i dalje najbolji-optimalan način transporta po kopnu, tj naravno da treba cestu, barem utaban manje-više ravan put .. no to je najmanji problem tj stvar je upotrebljivosti, terena, potrebe, .. nešto već postojeće ili expedicija u nepoznato, tad će i robot-dron ovisno o tom krietriju imati odgovarajući pogon kretanja, ne noge-kotač-krila kao unaprijed na ćoravo 'najbolji' nego ovisno o tom kriteriju, kauzalnost, ako-jedno-tad-drugo.. ako treće-tad četvrto.. nije isti odgovor na svako pitanje kao što u zbrajanju nije uvjek odgovor =4 (2+2).. nego naprotiv, samo u slučaju kad je takvo pitanje, u svim ostalim kombinacijama brojeva je upravo suprotno-netočno, tj svi ostali parovi brojeva osim 1+3 i 2+2 daju različit odgovor od 4, beskonačno različitih odgovora vs jednog točnog koji je tad slučajnost manja od lotošanse.. tj ne treba unaprijed bez tih osnovnih kriterija-potreba odlučivati koji način je najbolji.. jer je na ćoravo, jer je tad besmislen ili možda slučajno točan, dok za većinu primjena koje oko nas vidimo to najoptimalnije radi kotač, dok za živa bića to rade noge na kopnu, krila u zraku i peraje u vodi... crvi-gliste-muhe-žohari nisu ona kategorija-veličina s kojom se možemo uspoređivati pa tako ni potrebe ne možemo zadovoljiti, čak da napravimo recimo muhu-drona koja ima izuzetne letne karakteristike, brzinu, čak i nosivost.. recimo 100g, .. jer je to i dalje beskorisno za 'prave' terete koje trebamo prenjeti, npr spasiti osobu s planinarenja i tad ne može muha nego helikopter.. no postoje rojevi, roj tisuću muha bi tad mogao prenjeti osobu.. uz problem kako povezati-spojiti nosivost, neki kabel-žica kao paukova mreža koju bi svaka muha mogla dohvatiti i dati svoj doprinos kosinom nosivošću, tj tad problem s muhe-drona postane nešto sasvim drugo, kako-način, npr kako neku takvu mrežu deplyojati muhama da je one mogu prihvatiti s tisuću niti odgovarajuće dužine-nosivosti za raspodjelu tereta.. veći problem tad postane izmišljanje-stvaranje takve mreže, .. tj uz izmišljenu supermuhu-drona, već smo dobili idući problem, riješenje (čarobnim štapićem) nije riješenje.. nego samo pomicanje problema na dugo pitanje na koje tad nemamo zadovoljavajuć odgovor-riješenje...
Je, ali te kotač ograničava na jednu vrstu podloge.
Nije baš na jednu vrstu podloge, ali razumijem što hoćeš reći.
Nemože ni gepard 120 km/h na svim terenima , npr u pustinji, snjegu, na ledu, i slično..
Upravo tako. Asfalt i kamen nisu dobri za naše noge i leđa, ozljeđuju nas. Tako da ih treba maknuti što više iz okoliša, dodatni bonus je da tlo onda može upiti kišnicu, podržati rast autohtonih biljaka i životinja, umanjenje efekta toplih otoka u koje se gradovi pretvaraju, bonus do bonusa o kojima se tek pomalo i stiljivo počinje pričati. I tu je kotač onda sve manje koristan....
-pušiš zelene priče.. eko i sl. .. klasa gašenja dojčnuklearki ili posljednji biser pranje auta 100.000€ kazne.. onak, jeftinije je pljačkati-ubiti i sl. političke priče začinjene zelenjavom, naravno težim drogama..
zato jer je i ameba inteligentnija od tih algoritama. možda čak i istaknuti rvacki polit'čar.
-pušiš zelene priče.. eko i sl. .. klasa gašenja dojčnuklearki ili posljednji biser pranje auta 100.000€ kazne.. onak, jeftinije je pljačkati-ubiti i sl. političke priče začinjene zelenjavom, naravno težim drogama..
Problem je sto se svatko moze zvati zeleni, nema certifikata kao recimo za bioproizvodnju iako je i to prevara. Nije ni Demokratska Narodna Republika Koreja demokratka, ali opet zovu se tako. Imas njemacke zelene, britanske zelene i druge. Mozda jedino mozemo za stranku istine da glasamo.
-kad stripovski citati imaju veću težinu od prosječnog političkog pamfleta ili predizbornog obečanja čak kad se ovjeri kod javnog bilježnika.. onak, mi smo svijet alanforda dok su pisci dubokoumni budhe .. nasmijati se toj izbornoj poruci ili rasplakati se što je to realnost.. itd. :)
Evolucija je svoje napravila, ali isto tako treba reci da su oni manje "sposobni/prilagodljivi" nestali s ove planete. Tako da nema smisla usporedjivati sve to....