Iskreno ja nikad takvo nesto ne bih upotrebljavao...
Bolje da je to sve u radijusu od 40 metara od mene... i da u svakom trenutku ja mogu u potpunosti upravljati time...
Iskreno ja nikad takvo nesto ne bih upotrebljavao...
Bolje da je to sve u radijusu od 40 metara od mene... i da u svakom trenutku ja mogu u potpunosti upravljati time...
Svaka čast. Bilo je i vrijeme da netko to i kod nas ponudi.
Iskreno ja nikad takvo nesto ne bih upotrebljavao...
Bolje da je to sve u radijusu od 40 metara od mene... i da u svakom trenutku ja mogu u potpunosti upravljati time...
Potpuno se slažem! Zasto bi dao svoju privatnost nekome da ju navodno "cuva"?
Iskreno ja nikad takvo nesto ne bih upotrebljavao...
Bolje da je to sve u radijusu od 40 metara od mene... i da u svakom trenutku ja mogu u potpunosti upravljati time...
Potpuno se slažem! Zasto bi dao svoju privatnost nekome da ju navodno "cuva"?
Pozdrav,
osobno sam danas drzao predmetnu prezentaciju, i zahvaljujem Bug-u na objavi vijesti.
Da ne bi bilo zabune, dao bih i par dodatnih informacija. Ne radi se o smjestaju korisnickih podataka (data fajlova).
SaaS (Software as a Service) koncept u osnovi znači da mi iznajmljujemo naše poslovno rješenje klijentima. Sam softver se nalazi na našoj serverskoj infrastrukturi, čime klijent nema potrebu investirati u vlastite serverske sustave, sustave za pohranu podataka, i ostalu opremu višeg cjenovnog razreda, koji su neophodni pri kupnji standardnih softverskih rješenja (client - server). Sve što treba za korištenje našeg sustava je računalo i pristup internetu. Mi klijentima dajemo na korištenje IT resurse, tehnologiju i poslovno rješenje kao jedan vid servisa.
Kroz model najma, tvrtke is SMB segmenta mogu po prihvatljivim uvjetima dobiti na korištenje software koji su do sada koristile uglavnom samo velike tvrtke.
Inače, ovakav koncept je Gartner (najveća svjetska kuća za istraživanje IT tržišta) proglasio za najprogresivniju poslovnu IT tehnologiju i predviđa da će do sredine 2011.-e 25% novog softvera biti pisano za "cloud".
Čak i Microsoft Office uskoro kreće sa ponudom cloud verzije (www.office365.com), i to po izuzetno atraktivnim cijenama.
Dodatne prednosti korištenja ovakvog tipa poslovnog softvera su i:
- rad sa bilo koje lokacije putem interneta
- instant-on rad (nema potrebe za instalacijom na klijentskoj strani, radi se kroz internet browser). U slučaju kvara računala, korisnik jednostavno spoji drugo i nastavi s radom.
- smanjeni troškovi održavanja vlastite opreme
- jednostavnost korištenja
- nema skrivenih troškova
- ...
Što se tiče korisničkih podataka, svaki iole ozbiljniji software (govorim za tradicionalni client-server) bilo domaćeg, bilo stranog proizvođača, podrazumijeva da se vendor može spojiti na server radi održavanja, tako da je zaista nebitno gdje se podaci nalaze (transakcijska baza).
Naša tvtka je prije 2 godine prva u hrvatskoj komercijalno tržištu ponudila SaaS rješenje Virga, i tada su se potencijalni klijenti često iznenadili činjenicom da su podaci smješteni kod nas. No, nakon kraćeg opisa tehnološkog koncepta, vrlo brzo su shvatili sve prednosti takvog oblika rada (gdje mi odgovaramo za podatke i njihovu sigurnost). Većina IT osoblja koji rade u tvrtkama su oduševljeni takvom idejom, gdje na neki način sa sebe skidaju obavezu brige o poslovnim podacima.
Ako zaboravimo raznorazna DOS rješenja koja se čak i danas nude, svaki "klasičan" poslovni software zahtjeva i investiciju koja se često smatra i "kapitalnom", tako da se management tvrtki, iako svjestan potrebe za morednizacijom software-a, teško odlučuje na ovaj korak.
Korištenjem "cloud" rješenja, investicija je neuporedivo manja.
Eto, nadam se da sam pomogao :)
Pozdrav,
Senad Hadžić
LogIN d.o.o. Rijeka
Pa tvrtke s povjerljivim informacijama tu uslugu sigurno nece koristiti.
No svi drugi koji traze ustedu a ne 100% sigurnost ce tu vidjeti svoju racunicu.
Iskreno ja nikad takvo nesto ne bih upotrebljavao...
Bolje da je to sve u radijusu od 40 metara od mene... i da u svakom trenutku ja mogu u potpunosti upravljati time...
Potpuno se slažem! Zasto bi dao svoju privatnost nekome da ju navodno "cuva"?
Privatnost je ionako iluzija. :)
Vjerovatno bi mi samo bilo dovoljno pretražiti ovaj forum da otkrijem tko i šta si.
Evo ja nemam 0 dana, pa samo kratko da se osvrnem. Prvo želim tvrtki Login puno uspjeha, za ovakvo nešto treba i znanja i truda i novca, a pogotovo hrabrosti u ovim našim uvjetima gdje stalna veza košta 20-50 puta više nego u civiliziranom svijetu. Moja tvrtka nudi slična rješenja, mi nudimo kompletan Microsoft hosting (uključujući i Dynamics NAV) kod sebe i prvo pitanje klijenata je redovito o tome koliko su njihovi podaci sigurni. Moja dva odgovora su slijedeća:
1. Gdje držite svoj novac ?
2. Mislite li da su vam podaci sigurniji u vlastitom prostoru na "dječjem" serveru i ruterima, često bez adekvatnog smještaja i hlađenja, a backup ovisi o tome da li ga se neko sjetio napraviti, najčešće kućni haker-amater ?
Jedini koji to ne pitaju, jer im je u startu sve jasno, su uspješni menadžeri mlađe dobi 35-45 g. (ne mislim pri tom na one "uspješne" koji kasnije završe u Remetincu :). Njihova reakcija je redovito pozitivna u smilsu da ih jedna tvrtka na kvalitetan način rješava hrpe problema o kojima pravi poduzetnik ne bi ni trebao razmišljati, već se baviti svojim poslom. I to za daleko manje novca nego li bi im trebalo da tako kvalitetno rješenje realiziraju u vlastitom aranžmanu.
Pozdrav,
Nikša
... i cloud rješenja su super za sve druge, samo ih slučajno eto vi sami ne koristite nego imate vlastite servere
Takodjer se bavim cloud computingom za stranu tvrtku na stranom trzistu i mogu reci da su nam klijenti od telco kompanija do medija i svi podatke drze "U cloudu" jer im je
1) jeftinije
2) sigurnije
Trend ce doci i kod nas, naravno, sa malo zakasnjenja kako to i obicno bude, ali ce doci. Radio sam i sa "on premesis" rjesenjima i znam kolike prednosti cloud nudi. Ne kazem da je cloud pogodan za sve tvrtke i sve vertikale, ali za velki broj je.
Nije to. Mi smo još uvijek na inhouse infrastrukturi, ali prvi sljedeći put kad mi pofali resursa, selim i ja u oblak. Bez razmišljanja. Svaka čast, LogIN sustavi!
Slažem se, ako želiš 10 godina imat istu opremu i softver, a nakon 5 molit Boga da ti nešto ne krepa jer il se ne da više nabavit ili je 3x skuplje od novog.
Evo sad kad si me prosvijetlio, razmišljam zašto ne bih u firmi opremio autoservis i zaposlio automehaničara, pa ne rade mi ovi iz ovlaštenog servisa to iz milosrđa ? Pa kad bolje razmislim, mogao bih stavit i 2-3 svoje bazne stanice i zapsolit čovjeka da ih održava pa razgovarat besplatno u firmi bez da plaćam išta T-Comu, Vipu ili Tele 2. A i slažem se s tobom, struja je skupa, možda i napravim neku manju elektranu, sigurno će mi biti jeftinije.
I onda zašto bih uopće radio svoj posao kad mogu besplatno popravljat svoj auto, besplatno pričat na mobitel sam sa sobom i trošit svoju struju besplatno ? Nemam troškova - ne treba mi ni prihod ! Jbt, kako ovo nisam sam smislio. Hvala ti !!!
Pozdrav,
Nikša
Sve pohvale tvrtki LogIn na ovakvome nečemu. Ovo je dosta velika stvar za našu malu hrvatsku realnost. Dosta sam čitao o ovome cloud compuingu i izgleda da se ozbiljno ide ka tome "outsourcingu", odnosno korištenju aplikacija (i ne samo njih) kao usluge. I iskreno meni se ideja sviđa. Prednosti su tu (za tvrtke) jako velike.
Što se tiče sigurnosti podataka, istina je da će se teško jedna banka recimo odlučiti povjeriti svoje podatke nekomu drugome (bar za sada) što je i razumljivo. Ali tu je možda više pitanje jedne mentalne barijere nego stvarne opasnosti za sigurnost tih podataka.
Evo sad kad si me prosvijetlio, razmišljam zašto ne bih u firmi opremio autoservis i zaposlio automehaničara, pa ne rade mi ovi iz ovlaštenog servisa to iz milosrđa ? Pa kad bolje razmislim, mogao bih stavit i 2-3 svoje bazne stanice i zapsolit čovjeka da ih održava pa razgovarat besplatno u firmi bez da plaćam išta T-Comu, Vipu ili Tele 2. A i slažem se s tobom, struja je skupa, možda i napravim neku manju elektranu, sigurno će mi biti jeftinije.
I onda zašto bih uopće radio svoj posao kad mogu besplatno popravljat svoj auto, besplatno pričat na mobitel sam sa sobom i trošit svoju struju besplatno ? Nemam troškova - ne treba mi ni prihod ! Jbt, kako ovo nisam sam smislio. Hvala ti !!!
Pozdrav,
Nikša
KOJA HRPA GLUPOSTI...
uspoređivati struju ili telokomunikacije s općom i nužnom informatičkom infrastrukturom koja je jednako važna svakoj malo ozbiljnijom tvrtci ali puno jeftinija za napraviti...
Isto tako zasto ne kupiti ovakvo nešto, za 10 godina ce se 100% kompenzirati, a takva mini elektranica moze izdrzati koliko i današnje nuklearne...
Da idem dalje... to što naši PRIVATNICI i PODUZETNICI kreču samo s 20k kuna, i nemaju novaca za išta kupiti... to je druga stvar i odražava samo koliko je jadna situacija u našoj zemlji (ništa bolje nisu ni ostale)...
Mene samo zanima kako velike tvrtke nude cloud rješenja ali ih same ne žele implementirati...
Ajme... totalno sam izgubio nit... kasno je...
sve u svemu... tijekom nekoliko godina puno više novca daš nego da si sam sve to organizirao... i to je činjenica...
Evo sad kad si me prosvijetlio, razmišljam zašto ne bih u firmi opremio autoservis i zaposlio automehaničara, pa ne rade mi ovi iz ovlaštenog servisa to iz milosrđa ? Pa kad bolje razmislim, mogao bih stavit i 2-3 svoje bazne stanice i zapsolit čovjeka da ih održava pa razgovarat besplatno u firmi bez da plaćam išta T-Comu, Vipu ili Tele 2. A i slažem se s tobom, struja je skupa, možda i napravim neku manju elektranu, sigurno će mi biti jeftinije.
I onda zašto bih uopće radio svoj posao kad mogu besplatno popravljat svoj auto, besplatno pričat na mobitel sam sa sobom i trošit svoju struju besplatno ? Nemam troškova - ne treba mi ni prihod ! Jbt, kako ovo nisam sam smislio. Hvala ti !!!
Pozdrav,
Nikša
KOJA HRPA GLUPOSTI...
uspoređivati struju ili telokomunikacije s općom i nužnom informatičkom infrastrukturom koja je jednako važna svakoj malo ozbiljnijom tvrtci ali puno jeftinija za napraviti...
Isto tako zasto ne kupiti ovakvo nešto, za 10 godina ce se 100% kompenzirati, a takva mini elektranica moze izdrzati koliko i današnje nuklearne...
Da idem dalje... to što naši PRIVATNICI i PODUZETNICI kreču samo s 20k kuna, i nemaju novaca za išta kupiti... to je druga stvar i odražava samo koliko je jadna situacija u našoj zemlji (ništa bolje nisu ni ostale)...
Mene samo zanima kako velike tvrtke nude cloud rješenja ali ih same ne žele implementirati...
Ajme... totalno sam izgubio nit... kasno je...
sve u svemu... tijekom nekoliko godina puno više novca daš nego da si sam sve to organizirao... i to je činjenica...
Za ovo zadnje nisam baš siguran jer jedan informacijski sustav/podsustav nije da jednom uvedeš i onda si miran 10 god (mada to kod nas neki još uvjek ne shvaćaju) nego moraš neprestano ulagati u njega....... Ovako za neku uslugu platiš samo kad ti treba npr. Bitno je dogovoriti povoljan model i za davatelja i za primatelja usluga.
Moram se sloziti sa E.Phonenixom...
Mi u firmi takodjer imamo stariju opremu koja vec godinama radi bez problema, ima jos "lufta" da proguta loada, a nema potrebe za nekim ekstremnim ulaganjima. Odrzavanje se vrsi svako toliko i stvar jednostavno radi uz minimalne troskove.
Da sve to drzimo na cloudu vjerujem da bi nas mnogo vise kostalo.
Jednostavno, cloud kao koncept mi nikako ne igra.
Evo sad kad si me prosvijetlio, razmišljam zašto ne bih u firmi opremio autoservis i zaposlio automehaničara, pa ne rade mi ovi iz ovlaštenog servisa to iz milosrđa ? Pa kad bolje razmislim, mogao bih stavit i 2-3 svoje bazne stanice i zapsolit čovjeka da ih održava pa razgovarat besplatno u firmi bez da plaćam išta T-Comu, Vipu ili Tele 2. A i slažem se s tobom, struja je skupa, možda i napravim neku manju elektranu, sigurno će mi biti jeftinije.
I onda zašto bih uopće radio svoj posao kad mogu besplatno popravljat svoj auto, besplatno pričat na mobitel sam sa sobom i trošit svoju struju besplatno ? Nemam troškova - ne treba mi ni prihod ! Jbt, kako ovo nisam sam smislio. Hvala ti !!!
Pozdrav,
Nikša
KOJA HRPA GLUPOSTI...
uspoređivati struju ili telokomunikacije s općom i nužnom informatičkom infrastrukturom koja je jednako važna svakoj malo ozbiljnijom tvrtci ali puno jeftinija za napraviti...
Isto tako zasto ne kupiti ovakvo nešto, za 10 godina ce se 100% kompenzirati, a takva mini elektranica moze izdrzati koliko i današnje nuklearne...
Da idem dalje... to što naši PRIVATNICI i PODUZETNICI kreču samo s 20k kuna, i nemaju novaca za išta kupiti... to je druga stvar i odražava samo koliko je jadna situacija u našoj zemlji (ništa bolje nisu ni ostale)...
Mene samo zanima kako velike tvrtke nude cloud rješenja ali ih same ne žele implementirati...
Ajme... totalno sam izgubio nit... kasno je...
sve u svemu... tijekom nekoliko godina puno više novca daš nego da si sam sve to organizirao... i to je činjenica...
Srecom imamo tebe da nam napravis racunicu. Zaboravio si jos neke segmente SAAS ili PAAS (Platform As A Service) modela, kao sto su:
-backup - sustav radi sam
-recovery - sustav radi sam
-upgrades - sustav radi sam
-sandboxes - radi se kopija produkcije jednom tipkom, dostupno za rad skoro pa odmah (ovisi o kolicini modifikacija i velicini baze)
Sve gore se u cloudu dobijaju kao dio pretplate. Ako si ikada radio sa on-premesis ERP ili CRM sustavima koji imaju i malo dorada, znas kakav je pain in the ass napraviti upgrade. U cloudu se upgrade dobija sam, provider radi provjere kompatibilnosti sa postojecem kodom za svakog korisnika i naravno korisnik moze testirati u testnoj okolini ako se zeli uvjeriti da ce sve raditi 100% kao prije ili bolje, a vise puta godisnje dobije nove funkcionalnosti (barem kod Salesforce.com CRM in the Cloud rjesenje i Force.com platforme gdje 3 puta godisnje nova verzija izlazi i to nisu bux fixes ili tako nesto vec nove funkcionalnosti).
Placa se mjesecna pretplata i to je to. Budzetiranje troskova puno lakse. Imamo klijenta koji placa 100 licenci mjesecno (100*125$) koji je napravio racunicu i ispalo mu je jeftinije rjesenje u cloudu. Naravno, placa on top of that consulting usluge i svejedno mu je jeftinije.
I da, koliko god mi to zeljeli priznati ili ne, software postaje commodity, kao struja, voda ili plin za grijanje. Nije cudno da se onda i isti nacina placanja poceo primjenjivati.
-recovery - sustav radi sam
-upgrades - sustav radi sam
-sandboxes - radi se kopija produkcije jednom tipkom, dostupno za rad skoro pa odmah (ovisi o kolicini modifikacija i velicini baze)
jeftinije rjesenje u cloudu
Je li onda i implementacija cijelog rješenja u jednom cloudu, zapravo outsourceana u drugi cloud? Na taj način firma iz prvog clouda koja nudi uslugu krajnjem korisniku, ne mora brinuti o backupu svog rješenja, recoveryu, upgradima, i jeftinije je.