T-Com je smeće kao i njihova oprema. Za dvoje umirovljenika je dosta Start paket od 1 GB. Dobili su router,podesio sam ga i stavio WPA2-PSK enkripciju WLAN mreže. Sve je bilo lijepo, do prije 3 mjeseca kad su počeli stizati veći računi. Prije par dana sam pogledao račun i vidim 500 kn!!!! 21 potrošenih GB!!! Komp je paljen 1 u tom nesretnom mjesecu i to da bi se pogledala web stranica mjesne zajednice jednog sela. To je bilo 5 minuta i onda je ugašen komp. Pogledao sam u postavke routera i vidio da se SSID mreže sam promijenio,te da je enkripcija mreže nestala. Kako i zašto,nezna se. Korisnici tog kompa nisu dovoljno obrazovani za to,tako da oni nisu krivci.
Zvao sam T-Com, oni kažu da je bila WEP enkripcija,iako se dobro sjećam da sam postavio WPA2-PSK. Uglavno ništa se nije riješilo. Pokušavao sam naći log routera da vidim tko se spajao na WLAN mrežu,no u postavkama je prikazano samo zadnja 2 sata aktivnosti.
Znači ostao mi je pristup fileovima routera,što sam trebao napraviti preko SSH-a,ali je to T-Com zaključao za razliku od ostalih ISP-ova koji koriste/su koristili taj router (riječ je o Gigaset SX763 routeru).
Slao sam mail T-Comu, C/P ću tu:
1. mail:
Poštovani,
Dana 13.07. 2011.dobili smo račun za Internet usluge za 6/2011. u kojem je vidljiv MAXadsl promet od 21GB, te je ukupan račun za navedeni mjesec iznosio sa PDV om 488,88 kn.
Istog dana kontaktirali smo agenta Vašeg T -Com centra koji je provjerio isto stanje i u vašem sustavu.
Obzirom da nas nitko do sada nije upozorio kakvu vrstu zaštite router ima, a obavješteni smo da je ista bila slaba i da je stoga „ provaljena“, zahtjevamo da se ranije spomenuti iznos računa poništi!
Također smo istog dana od agenta T Com centra ( uz napomenu da je bio izrazito ljubazan) saznali da nam potrošnja za 7 mjesec do danas iznosi 6 GB, što također nije moguće s naše strane.
Uvidom u našu dosadašnju potrošnju vidljivo je da su nam mjesečni iznosi potrošnje bili od 1-2 GB.
Nakon svega navedenog, potrudili smo se podići razinu zaštite routera na višu , te je sada ona WPA2-PSK.
Moramo napomenuti da se ovdje radi o računu dvoje umirovljenika koji nemaju informatičku naobrazbu za ovako velike Internet račune. Pomoć u svezi zaštite routera potražili smo od informatički obazovanije populacije.
Nadamo se da ćete uvažiti naš prigovor, radi nastavka uspješne obostrane suradnje, posebice što šira obitelj i prijatelji koriste Vaše usluge.
Odgovor:
Poštovani gospodine xxxxxx,
nastavno na Vaš e-mail u kojem u kojem iznosite nezadovoljstvo količinom obračunatog MAXadsl prometa na računu Internet usluga za mjesec lipanj 2011. godine.
Detaljnom provjerom baze podataka nepokretne elektroničke komunikacijske mreže Hrvatskog Telekoma d.d. utvrđeno je kako je osporavani Internet promet ostvaren korištenjem Vašeg MAXadsl korisničkog računa 'rcetina9' te kako je isti ispravno obračunat na predmetnom računu, sukladno odabranom MAXadsl Start korisničkom paketu.
U cilju sprječavanja eventualnih sličnih situacija, koristimo priliku skrenuti pozornost kako do povećanog Internet prometa može doći na više načina, a najčešće je riječ o nezaštićenoj bežičnoj mreži, posjećivanju Internet stranica s interaktivnim sadržajima, programima za razmjenu datoteka ili mrežnim igrama.
Ukoliko Internet vezu ostvarujete bežičnim putem, potrebno je postaviti sigurnosne postavke na način da je drugim korisnicima onemogućeno spajanje putem Vašeg korisničkog računa, što će zasigurno onemogućiti neovlašteno korištenje Vašeg Internet prometa. Napominjemo da Vam je uz modem poslan i Vodič s uputama za korištenje, kao i uputama za instalaciju potrebnih zaštita od neovlaštenog upada na Vaše računalo. U spomenutom Vodiču možete pronaći dodatne informacije o unosu računalnih postavki, budući da je isto isključivo u domeni korisničke odgovornosti.
Količina Internet prometa može se povećati i prilikom korištenja programa koji služe za razmjenu svih vrsta datoteka (filmova, glazbe, software-a, itd.) tzv. „Peer to peer“ programa kao što su: Torrent, Limewire itd. Za ilustraciju, prijenos podataka potreban za preuzimanje filma kreće se između 700 Mb -1,5 GB, dok je za prosječan glazbeni album potreban promet između 70-300 MB. Također, i drugi korisnici mogu isti album ili film preuzimati od vas, pa samim time količina prenesenih podataka (download-upload) raste. I u ovom slučaju, količina prenesenih podataka ovisi o kvaliteti, formatu te dužini trajanja pojedinih sadržaja.
Bitno je spomenuti i Internet stranice s interaktivnim sadržajem, kao što su Youtube, Facebook, Myspace i druge, potrebno je imati na umu kako svaki pregled, preuzimanje ili postavljanje video ili audio uradaka, odnosno slika na navedenih stranica zahtjeva prijenos podataka. Količina ostvarenog Internet prometa ovisi o dužini, formatu i kvaliteti sadržaja koji se postavljaju na stranice. Bitno je spomenuti kako na većini stranica, uz sadržaj koji se gleda i sluša, ne postoji obavijest o 'težini' istoga, pa korisnici stoga najčešće nemaju osjećaj koliko prometa ostvaruju.
U slučaju služenja mrežnim igrama instaliranim na računalu, količina ostvarenog prometa ovisi o učestalosti njihova korištenja te o konfiguraciji igre, koje u većini slučajeva zahtijevaju preuzimanje i slanje većih količina podataka.
Također, savjetujemo Vam da količinu svog iskorištenog MAXadsl prometa, odnosno detaljan ispis ostvarenih spajanja na Internet, pratite na Moj T-Com portalu, https://mojt-com.t.ht.hr. Na isti način ili putem Službe za korisnike možete zatražiti promjenu paketa MAXadsl prometa na onaj koji će najviše odgovarati Vašim potrebama.
Sve dodatne informacije možete zatražiti besplatnim pozivom na broj telefona Službe na korisnike – 0800 9000.
Na ovaj odgovor imate pravo pritužbe Povjerenstvu za pritužbe u drugostupanjskom postupku putem Sektora za usluge privatnim korisnicima u roku 30 dana nakon primitka istog na niže navedene kontakte.
S poštovanjem
Voditelj u Sektoru za usluge privatnim korisnicima
Ivan Pavlić
Hrvatski Telekom d.d.
Sektor za usluge privatnim korisnicima
p.p. 21, 10020 Zagreb
Kontakt broj: 0800 9000
Telefax broj: 0800 9393
e-mail: racun@t.ht.hr
web: www.t-com.hr
Od sada korisnička podrška i na Facebooku. Pronađite nas na http://www.facebook.com/HrvatskiTelekom
Moj odgovor na taj mail:
Poštovani,
Mislim da niste shvatili prethodno pismo u kojem je navedeno da ovaj korisnički račun koriste 2 umirovljenika koji ne posjećuju Facebook, Myspace, YouTube,niti downloadaju glazbu i filmove sa torrenta ili LimeWirea (servis koji je ugašen prije par mjeseci), niti igraju mrežne igre. Sve što se naveli u vašem pismu djeluje kao uobičajeni način na koji odgovarate,očito na iste česte pritužbe. Zaštita mreže je postojala,ali je nestala nakon par mjeseci zbog zasad nejasnog razloga (dvoje korisnika nisu informatički obrazovani za tako što) . Vaš agent službe za korisnike je rekao da je zaštita bila WEP,no ona je bila promijenjena u WPA2-PSK, te je zatim nestala što su očito iskoristili ljudi u okolici koji su koristili naš Internet račun.
Postavljamo pitanje kako je uopće moguće da se očekuje bilo kakva regulacije zaštite od strane korisnika,ako paralelno veliki dio regulacije sustava vršite vi sami.
Računalo je jednom upaljeno tijekom 6. mjeseca i to da se vide vijesti jedne mjesne zajednice što se može dokazati pregledom povijesti pregledavanja stranica na ovom računalu.
Također su logovi spajanja na WLAN mrežu i ostali fileovi zaključani unutar routera, tj. ne može im se pristupiti putem SSH-a, jer ste ih vi tj. vaša tvrtka zaključali, što onemogućava uvid u korištenje WLAN mreže. Navedeno je za sada JAKO VAŽNO KAO ODGOVOR NA SADAŠNJI PROBLEM.
Mislim da ovakva politika poslovanja i zaključavanja uređaja ne koristi niti vama, niti vašim korisnicima.
Uostalom, ugovor sa vašom tvrtkom uskoro nam ističe, te ga u slučaju ovakvog vašeg postupanja i ne prihvaćanja naše primjedbe isti nećemo produžiti.
Vaš prijedlog o eventualnoj promjeni paketa ostvarit ćemo sa nekom od drugih konkurentnih tvrtki.
Također ovakvo vaše postupanje proslijedit ćemo mjerodavnim tijelima. ( između ostalog dnevnom tisku što danas ima dovoljnu težinu kod odluke korisnika, postoje forumi na kojim već sada dovoljno raspravljaju o ovakvim problemima)
Nadam se da je u ovom pismu jasnije da ne želimo snositi troškove internet računa 6. i 7. mjeseca, do trenutka sadašnje regulacije zaštite WLAN mreže.
Aktualni račun je mali, koliko možete izgubiti gubitkom nekolicine korisnika.
Kulturan i ljudski način postupanja jedino je na čemu počivaju velike tvrtke!
Njihov odgovor:
Poštovani gospodine xxxxx,
nastavno na Vaš E-mail u vezi ostvarenog MAXadsl prometa u lipnju 2011. godine sa telefonskog priključka broj xxxxxxxx želimo Vas izvijestiti da smo izvršili detaljnu provjeru.
Naime, uvidom u bazu podataka evidentirano je da Vam je po prethodnom prigovoru broj xxxxx/xx od 14.07.2011. godine detaljno pojašnjeno povećanje ostvarenog MAXadsl prometa.
Kao što Vam je u prethodnom prigovoru pojašnjen, detaljnom provjerom baze podataka nepokretne elektroničke komunikacijske mreže Hrvatskog Telekoma d.d. utvrđeno je kako je osporavani Internet promet ostvaren korištenjem Vašeg MAXadsl korisničkog računa 'rcetina9' te kako je isti ispravno obračunat na predmetnom računu za lipanj 2011. godine, sukladno odabranom MAXadsl Start korisničkom paketu.
Nadalje, utvrđeno je kako je dana 19.05.2011. i 14.06.2011. godine na Vašu E-mail adresu xxxxxxxx@st.t-com.hr upućena obavijest o prekoračenju dvostruke prosječne mjesečne potrošnje Internet prometa, budući da HT d.d. prati potrošnju svojih korisnika, a sukladno postojećim zakonskim obvezama.
Slijedom navedenog, Vaš prigovor nismo u mogućnosti prihvatiti, a budući da ne postoje razlozi kojima bi se moglo opravdati smanjenje potraživanja, molimo za razumijevanje ove odluke.
Ovim putem želimo Vas obavijestiti da račun za srpanj 2011. godine nismo u mogućnosti uzeti u redovan postupak obrade budući da isti još nije fakturiran.
Molimo Vas da nas kontaktirate prilikom ispostavljanja računa za srpanj 2011. godine ukoliko primijetite nepravilnosti po istom.
Napominjemo, prigovori na iznose računa i kakvoću pruženih Usluga Hrvatskog Telekoma d.d., podnose se službi za korisnike Hrvatskog Telekoma d.d. u pisanom obliku (uključujući i elektronskim putem) i to u roku od 30 dana od datuma dospijeća računa na naplatu, odnosno od dana obavljanja Usluge Hrvatskog Telekoma d.d. za koju se podnosi prigovor na kvalitetu. Ukoliko prigovor na iznos računa nije podnesen sukladno navedenom, smatra se, da je iznos računa prihvaćen.
Ovim putem također napominjemo ukoliko niste zadovoljni dobivenim odgovorima imate mogućnost žalbe Povjerenstva za pritužbe u drugostupanjskom postupku putem Sektora za usluge privatnim korisnicima te Vas molimo da daljnje prigovore uputite na kontakte i instance navedene u tom odgovoru.
Iskreno se nadamo kako će te razumjeti i uvažiti naše obrazloženje.
Za sve ostale informacije možete nam se obratiti na besplatni broj telefona Službe za korisnike 08009000.
S poštovanjem
Voditelj u Sektoru za usluge privatnim korisnicima
Ivan Pavlić
Tu je razgovor prekinut sa ovim tipom koji odgovara kao na pokretnoj traci, odgovori su isti kao jaje jajetu,gledao sam po internetu,skoro pa identični odgovori.
Ovime želim pokazati koliko smeće je T-Com. Ne žele pomoći korisnicima, i ne odgovaraju na postavljena pitanja. Ovime je označen početak kraja mojeg ugovora sa T-Comom. Ne želim više imati išta s njima,prelazim na optimu. Preporučavam da i vi isto učinite.