Starcraft 2

poruka: 4.260
|
čitano: 731.676
|
moderatori: DrNasty, pirat
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
17 godina
neaktivan
offline
Brm brm, kuća poso - poso kuća :D

Mislim da nema previše smisla da pravim RA3 vs SC2 showoff ovdje, jer oba naslova imaju svoju publiku. Ono na šta bi se ja osvrnuo su stvari koje SC i SC2 čine RTS-om koji je danas, te sam gameplay design SC2 u odnosu na C&C igre EALA generacije (znači ne odnosim se na oldskul igre, nego baš one koje je EALA razvio), među kojima su, po meni, Generals i RA3 sigurno flagshipovi.

Uspjeh C&C-a kao franšize je dobrim dijelom rezultat njegove pristupačnosti. Predstavlja tipični jednostavni pick-and-play sustav pristupačan većini ljudi. Štoviše, čak sam i ja zbog toga u ranim danima više volio C&C igre nego Blizzardove. Međutim, mislim da je svim RTS fanovima (RTS općenito) jasna dubina Blizzardovog "nepristupačnog" gameplaya. S druge strane, pristupačnost je danas velik faktor u igrama, i on često odlučuje o "biti ili ne biti". Recimo Age of Empires 3 je jednostavno imao previše elemenata da bi privukao casual RTS igrača.

That being said, C&C igre EA generacije su se razvili kao casual igre za svakog čovjeka, a reklama oko njih je ciljala i na hardcore igrače (htjeli su komad SC1 torte).

 


Lore, Single Player, fakcije
Starcraft 1 ima jednu od najboljih priča u RTS povijesti. Svaka C&C kampanja ne samo da je imala repetativan SP gameplay, nego je svaka nova priča bila novi mindfuck. Samo prema onom što smo o SP-u do sada vidjeli, Starcraft 2 puno obećava, ali nećemo o tome. Ovo je selfexplainatory. Sumnjam da će iko reći da RA3 ima bolje razrađenu priču i lore. Westwood generacija je jako dobro craftala svoje priče. Kad smo kod toga, bacite oko na nove projekte Petroglyph Gamesa (bivši westwood).

Još bi se na fakcije vratio. Jako mi se sviđa što je RA3 išao po SC knjizi i učinio fakcije što više različitim, međutim tako nešto je teže balansirati, a za to pogledajte dole :P

 


Balans i support
To su dva elementa kod kojih EA nikad nije cvjetao. Jedan RTS da bi bio uspješan na kompetetivnom nivou, a danas se to poopćenitilo i na casual RTS gamere, je dobar support od developera. Dobar support ne podrazumjeva samo krucijalnu stvar poput balansa, nego i serverska podrška aka online igranje. To je jedna od onih stvari koja je Blizzard učinila onim što danas jest - i nakon 10 godina support je postojao. Iako nije uvijek cvjetao, postojao je, i radilo na poboljšanju produkata. S druge strane, C&C pati upravo od supporta dugi niz godina. Istina je da su u svakoj iteraciji pokušali se poboljšati, ali samo pokušali jer se povijest uvijek nanovo ponovila. Fact: EA napusti svoje RTS-ove i skoči na iduću generaciju. Baš je takvo kako zvuči, okruto i žalosno. Generals je bio super RTS svoje generacije, klasični RTS podvrgnut nekim C&C elementima, međutim podrška je brzo zamrla. Orginal ti ne vrijedi ništa više od pirata, jer online igranje ne postoji. Dustin Browder, lead designer na Generalsu, je dobio otkaz iz EALA ubrzo nakon što se Generals uhodao. Navodno nisu imali namjere više ulagati u projekt. To je slomilo srce mnogim fanovima i od tada je EA počeo dolaziti na loš glas.

Danas Dustin radi u Blizzardu kao lead na SC2. Kad sam kod toga, Johnny Ebbert, lead designer Dawn of Wara 2 se također pridružio SC2 teamu nakon što je DoW2 shippan.

Uglavnom, nešto kasnije EA je vratio C&C3, ja osobno imao velika očekivanja, igra izašla, bila super klasična, ali UŽASNO nebalansirana (do mjere da su 2 taktike osvajale igru i cijeli ladder sa sastojao samo od takvih, samo je pitanje bilo ko je brže mogao scorpion rush napraviti). Tad je još došao do izražaja, doslovno, casual gameplay design. Očekivali su da će se igrati kao sim city. Igru su podržavali 10 pečova, čak izbacili notes za 11, ali se on nikad nije pojavio. Došla je Kane's Wrath ekspanzija godinu kasnije sa tolikim kaosom da ljudi nisu mogli vjerovati. Nakon 2 peča i on je pao u vodu. Zašto? Jer su najavili RA3. U RA3 su išli na one fanove RA2, ali su htjeli igru učiniti kompetetivnom. Sad sam htio vidjeti koji je zadnji patch, ali čak i službena RA3 stranica je u banani, lol. Kako god, igra je podržavana jedno vrijeme, erm, kvalitetnu godinu dana, nakon čega su najavili C&C4. U njemu su opet htjeli cijelu tortu i na kraju hebali mačka u rep.


Ekonomija, macro
Ovdje bi se dotakao malo macra. Krenimo sa worker vs mcv sistemom. To predstavljaju 2 različita koncepta i u RA3 je do sada sigurno najbolje izveden mcv sistem, međutim worker sistem je uvijek bio fleksibilniji i fluidniji u mehanici.

Omogućuje veće varijacije u ekonomskim investicijama i time ohrabruje različite stilove igre. Recimo, možeš preskočiti izgradnju radnika da dobiješ brže jedinicu ili tech. Možeš potpuno preskočiti radnike ako ideš na timing napad. Omogućuju harassment. Znači dobar igrač može spasiti sviju, dok lošiji može izgubiti dosta radnika i time si zadati udarac vlastitoj ekonomiji. Dalje, saturacija radnika na različitim lokacijama je jako bitna. Prebacivanje između baza dodaje dosta dubine (koliko? kada?). Workeri se mogu koristiti za potrebe obrane, za blokiranje jedinica, za apsorbiranje damagea, ili pak kao napadači u nekim slučajevima.

Samo postojanje macra u C&C-u je uvijek minimizirano. C&C3 je imao užasne workere sa skoro INF hp, dok je u RA3 napravljen korak u stranu. Tamo je ekonomija automatizirana. 2-4 radnika, i brini se za ostalo. Harass je postojao, ali spori tank radnici su ostali, s tim da si sada izgradio crpku na kojoj će se vrtiti naprijed-nazad. Ovo je samo napravljeno da se povećaju mape, dok je sustav manje-više isti. Limes dubine ekonomije teži nuli.


Izgradnja, sustavi
Zašto je ingame gradnja građevina RTS-ovski bolje nego u sidebaru? Primjer, možeš početi graditi građevinu na lokaciji ukoliko te protivnik scouta i onda cancelati kad se ona povuče. Da razjasnim, dobije se samo 75% resursa nazad. Postaje više igra scoutanja i counter scoutanja jer umjesto da napraviš insta-pop i već je kasno, SC omogućuje psihološke igre. Znači protivnik pomisli da je skužio kako planiraš napasti, a ti odeš skroz drugi tech. U takvim situacija tech se zna unazaditi i imaćeš manje resursa ali si taktički u prednosti ako dobro iskoristiš.

S druge strane, C&C3 sistem izgradnje nema tog elementa. O insta-turret pop ne bih ni pričao :fejspalm:. RA3 sistem je nešto razrađeniji, iako su Alliei tome još podložni.

To ujedno ubrzava igru pošto igrači ne napadaju lakoumno jer postoji mogućnost da su scoutani i da će ih protivnik doslovno zahebati, te smanjuje pripremanje obrane i techa prije partije, jer nikad ne znaš kako će protivnik reagirati.


Broba i micro
Ovdje bi obradio counter sisteme. SC odlikuje softcounter sistem, konkretno positional based counter. Samoopisno, jača jedinica je ona koja se nalazi u boljoj situaciji. Recimo tako nešto postoji u šahu. 100x sam ponovio primjer sa zealotima i zerglinzima, pa bi to ovdje preskočio, valjda je to već jasno. Jača je ona jedinica koja se bolje kontrolira i dovede u poziciju boljeg napadača.

U samom RTS designu se uvijek inače kreće od hardcounter sistema, koji je dosta jednostavniji. Često se prema popularnoj igri zove kamen-papir-škare. Znači, postoji jedna jedinica koja je jača od druge jedinice u svakoj situaciji, ali je baš ta jedinica slabija od treće u svakoj situaciji. U razvoju RTS-a bi se trebalo raditi na tome da se hardcounter omekša do mjere da postane soft, jer samim time se diže skill plafon. Znam da je jako puno ljudi bilo razočarano kad su developeri pričali o RA3 i spomenuli rock-paper-scissors sistem. Svaka od fakcija u SC2 također ima par hardcountera, ali se to pokušava minimizirati.

E sad, zašto je pozicijski bolji od hard counter sistema? Jednostavno, on omogućuje da micro bude dubok i intuitivan u isto vrijeme. Umjesto da pokušavaš sa jedinicom A pogoditi jedinicu B i izbjeći jedinicu C, često ćeš se neći u situaciji gdje će jedinica A razbiti jedinicu C. Kontrola jedinica je osnova RTS-a, i u SC-u ovisi o attack speedu, movement speedu, rangeu, spellovima, te dobroj kompoziciji. Ako ti i protivnik imate iste jedinice, jasno će biti uočljiv onaj ko je bolji na otvorenom polju. Same jedinice u SC2 su glupe, to je mnoge nove igrače iritiralo. Da, glupe su, ali samo ukoliko ih ne microate.


Point and Click Support Powers

Ovo mora biti zasebna tema :D. Još od Generala se vuku Support Powersi kroz C&C iako su strategijski jedna od najblesavijih stvari ikad. In a nuttshell, nagrađuju te za jako mali rizik, štoviše za nevještinu (ako postoji ta riječ ^^). Time se stvara razvučena i prljava igra. Umjesto da se sukobiš sa protivničkom vojskom sa svojom, za koju si trebao vremena da izgradiš i održiš živom, jednostavno baciš par meteora i atomki na njih, i weee. Dodatno gledajući metaigru, igrači će se i ponašati zatvoreno. Uklanja toliko dubine da nije ni smiješno. Čovjek ne može kalkulirati s tim i svodi se na sreću. Čak je nakon C&C3 se pisalo devovima otvoreno pismo od RA3 communityja da to ne ubace u igru, ali svi znamo kako je završilo. Neki bi rekli da to igru čini dinamičnijom. Vjerujte ima manjih zla kako to postići, a luck faktor u RTS-u nije jedan od njih.


Tech i upgradei
Izuzev Generalsa ni jedan C&C nema upgradea. Time jedna velika porcija igre otpada, gdje se koriste samo osnovne jedinice čija mehanika stagnira. Sam tech u SC-u se ponaša tako da ima duga, ali jeftina vremena istraživanja. Koliko god maleno zvučalo, mislim da je to važan element dizajna igre. Opet ono nagrađivanje u odlukama koje tek kasnije dolaze do izražaja.


Ukratko, glavna prednost sustava mehanika u SC je da dozvoljavaju igri da ima efektivan balans rizika i nagrade, inteligencije i obmane.


Povijest i budućnost
Kao što sam ranije već rekao, SC ima bogatu povijest i jako velik community. Nije neki kriterij same igre, ali ga čini bogatijim kao RTS, ne popularnijim, nego bogatijim. Velika je stvar kad dođeš online i vidiš 50k igrača u online poolu. Svi rade buildove i svi nešto pokušavaju do mjere da igra konstantno exploita i nove stvari se izmišljaju. Easy to learn, hard to master, što bi rekli :).

Mene, kao velikog RTS fana raduje budućnost nakon SC2, jer će on utjecati na nejgov razvoj. SC2 je tradicionalni, klasični RTS i nije igra koja je po mehanikama jedinstvena, nego je napravila samo ono kao njen prethodnik, uzela najbolje iz modernog RTS-a i to prilagodila svom gameplayu. Način na koji će utjecati na budućnost je isti kao što je WoW utjecao. S jedne strane će ju neki pokušavati kopirati, dok će s druge strane drugi htjeti komad kolača i zakoračiti u nepoznate sfere RTS-a spajajući ga s drugim žanrovima (time će postati bogatiji).

Ja bi osobno volio da se sam C&C da nekom drugom developeru, a EALA neka radi RPG-ove ili nešto tako. Jako su talentirani, ali ne za RTS-ove. RA3 je ok ispao, ali s nekim boljim dizajnerskim odlukama i supportom ne bi patio od rana koje ima.

I na kraju bi još ovom dodao sve što je kolega na Berklyju rekao na uvodnom predavanju:

"In life there is from 'A' to 'B' to 'C'. In parkour there is no 'B'"
Poruka je uređivana zadnji put pon 24.5.2010 13:59 (Adisuki).
 
0 0 hvala 0
17 godina
offline
RE: Brm brm, kuća poso - poso kuća :D
Gdi mogu pogledat snimke HDH Invitational ili si skinut replayeve?
17 godina
neaktivan
offline
RE: Brm brm, kuća poso - poso kuća :D
NEW_MAN kaže...
Gdi mogu pogledat snimke HDH Invitational ili si skinut replayeve?

 

mene vise zanima finale, posto na njihovim youtube kanalima nema.

 

https://www.youtube.com/user/HDstarcraft

 

https://www.youtube.com/user/HuskyStarcraft

Arguing on the internet is like running in Special Olympics. Even if you win, you are still retarded. http://www.pixelatem.croshare.com/
15 godina
neaktivan
offline
Starcraft i Starcraft 2

WhiteRA je bio protoss, jel da?

Moj PC  
0 0 hvala 0
17 godina
neaktivan
offline
Starcraft i Starcraft 2

Koji užas. Starcraft 2 beta je još uvijek neigriv. Već 4 dana. Katastrofa.

Sve što sam napisao nije mišljenje BUG d.o.o., nego je isključivo moje mišljenje na koje imam pravo po članku 38. Ustava Republike Hrvatske koji jamči slobodu mišljenja i izražavanja misli.
Moj PC  
3 0 hvala 0
15 godina
neaktivan
offline
Starcraft i Starcraft 2

http://day9tv.blip.tv/

 

Evo ovdje imas Europa vs asia sve dosad odigrane partije.

 
0 0 hvala 0
17 godina
neaktivan
offline
Starcraft i Starcraft 2

Blizzard je

što nam se dogodilo kada smo instalirali Patch 13.

Sve što sam napisao nije mišljenje BUG d.o.o., nego je isključivo moje mišljenje na koje imam pravo po članku 38. Ustava Republike Hrvatske koji jamči slobodu mišljenja i izražavanja misli.
Poruka je uređivana zadnji put pon 24.5.2010 14:44 (naxeem).
Moj PC  
0 0 hvala 1
15 godina
neaktivan
offline
Starcraft i Starcraft 2
 
0 0 hvala 0
15 godina
neaktivan
offline
RE: Starcraft i Starcraft 2

@naxeem...

Poruka je uređivana zadnji put pon 24.5.2010 14:48 (vgetik).
17 godina
neaktivan
offline
RE: Starcraft i Starcraft 2
naxeem kaže...

Koji užas. Starcraft 2 beta je još uvijek neigriv. Već 4 dana. Katastrofa.

 

srecom pa ovo nije beta..

stvarno neozibljno od blizza da ovakav proizvod lansira bez itimalo testiranja na trziste nakon sto smo svi masno platili SCII! 

 

Smijeh : vani je sunce, izadzi igraj se s ostalom djecom ili loptom.. ali pazi, zna i lopta biti bugovita.. zamisli padne preko ograde!!!!!

Arguing on the internet is like running in Special Olympics. Even if you win, you are still retarded. http://www.pixelatem.croshare.com/
17 godina
neaktivan
offline
RE: Starcraft i Starcraft 2

Nisi skužio poantu. Poanta je da Blizzard usred finalne bete, 2 mjeseca pred izlazak igre, mijenja mrežni protokol za mrežnu igru. Za takav potez moraš biti skroz lud. To je strašno. Oni su pauzom od 4 dana izgubili 4 dana testiranja contenta i balansa, a zbog glupe ideje da mijenjaju TCP u UDP.

Sve što sam napisao nije mišljenje BUG d.o.o., nego je isključivo moje mišljenje na koje imam pravo po članku 38. Ustava Republike Hrvatske koji jamči slobodu mišljenja i izražavanja misli.
17 godina
neaktivan
offline
RE: Starcraft i Starcraft 2
naxeem kaže...

zbog glupe ideje da mijenjaju TCP u UDP.

Erm, nisu prešaltali na UDP nego samo omogućili i UDP. Uostalom, mi ne znamo do čega je, tako da ne treba letiti sa preranim zaključcima. Da je neka sitnica koje su svjesni lako bi to ispravili :)

"In life there is from 'A' to 'B' to 'C'. In parkour there is no 'B'"
17 godina
neaktivan
offline
RE: Starcraft i Starcraft 2
Adisuki kaže...
naxeem kaže...

zbog glupe ideje da mijenjaju TCP u UDP.

Erm, nisu prešaltali na UDP nego samo omogućili i UDP. Uostalom, mi ne znamo do čega je, tako da ne treba letiti sa preranim zaključcima. Da je neka sitnica koje su svjesni lako bi to ispravili :)

Pa pretpostavljam da su prešli s TCP-a na UDP protokol, a sumnju baziram na činjenici da je upravo u spajanju i sinkronizaciji igrača problem.

UDP je bespojni protokol koji nema nikakvu zaštitu od gubljenja paketa. Ukoliko dođe do bilo kakvog lag spajka, UDP protokolom ostvarena veza može se bilo kojoj strani činiti kao prekinuta, a pretpostavljam da se ovdje dešava upravo to: pojavi se nekakav lag spike i igra pomisli da netko ostao bez veze i prekine igru s vrlo poznatom porukom.

Sve što sam napisao nije mišljenje BUG d.o.o., nego je isključivo moje mišljenje na koje imam pravo po članku 38. Ustava Republike Hrvatske koji jamči slobodu mišljenja i izražavanja misli.
17 godina
neaktivan
offline
RE: Starcraft i Starcraft 2
naxeem kaže...

Pa pretpostavljam da su prešli s TCP-a na UDP protokol, a sumnju baziram na činjenici da je upravo u spajanju i sinkronizaciji igrača problem.....

 

gle.. it's fuckin beta! do sada su nekoliko puta brisali podatke o pobjedama i uvjek me vracali da igram placement matches.. jebiga, to je beta.

da se ovo desava finalnom proizvodu, dao bih ti ruke za sve prigovaranja, ali trenutno svi ti lagovi, izbacivanja iz partije i sama nemogucnost spajanja na b.net me uopce ne smetaju.

 

A kad kupim igru (ako je kupim), odmah se prebacujem u tvoj stozer i pljujem po blizzu, Jaci i t-comu.. (ovo dvoje zadnjih cisto iz zabave!)

Arguing on the internet is like running in Special Olympics. Even if you win, you are still retarded. http://www.pixelatem.croshare.com/
17 godina
neaktivan
offline
RE: Starcraft i Starcraft 2
pixelatem kaže...
naxeem kaže...

Pa pretpostavljam da su prešli s TCP-a na UDP protokol, a sumnju baziram na činjenici da je upravo u spajanju i sinkronizaciji igrača problem.....

 

gle.. it's fuckin beta! do sada su nekoliko puta brisali podatke o pobjedama i uvjek me vracali da igram placement matches.. jebiga, to je beta.

da se ovo desava finalnom proizvodu, dao bih ti ruke za sve prigovaranja, ali trenutno svi ti lagovi, izbacivanja iz partije i sama nemogucnost spajanja na b.net me uopce ne smetaju.

 

A kad kupim igru (ako je kupim), odmah se prebacujem u tvoj stozer i pljujem po blizzu, Jaci i t-comu.. (ovo dvoje zadnjih cisto iz zabave!)

Nisi skužio (opet). Mene ne smeta što SADA ne mogu igrati Starcraft 2, već me iz profesionalnog kuta intrigira njihov sulud potez da u ovako kasnom stadiju razvoja igre drastično mijenjaju ključan element igre.

Za to su zaslužni oni idioti koji se žale na input lag, koji normalna, psihički zdrava osoba, ne kuži.

 

- petljaju po jezgri igre (ključnom elementu)

- nisu ga nikada tako testirali (očito)

- gube već 5 dana beta testiranja

- posljednji patch neće ni testirati do posljednjeg stadija bete u kojem feedback ionako neće imati koristi

 

Sami sebi su nanijeli višestruku štetu.

Sve što sam napisao nije mišljenje BUG d.o.o., nego je isključivo moje mišljenje na koje imam pravo po članku 38. Ustava Republike Hrvatske koji jamči slobodu mišljenja i izražavanja misli.
Poruka je uređivana zadnji put pon 24.5.2010 16:33 (naxeem).
17 godina
neaktivan
offline
Starcraft i Starcraft 2

ovo je prvi stadij bete, biti ce jos jedan krajem 6-tog mjeseca pa do izlaska......iako ja mislim da ce Blizzard odgodit izlazak do jedno 11-12 miseca :p

 
1 0 hvala 0
17 godina
neaktivan
offline
RE: Starcraft i Starcraft 2
naxeem kaže...
Nisi skužio (opet). 

 

ne, u potpunosti sam te skuzio, no ipak mislim da oni bolje znaju sto rade od tebe, pa sam ti htio reci da je to beta i da nema potrebe uopce razgovarati sto je ispravno a sto nije...

 

a nekako sumljam da ce otici 'krivim putem', jer ce onda i profit otici niz rijeku. a realno gledajuci profit im je vazniji od morala, i dok bude tako, igracu ce se truditi ispostaviti sto bolji proizvod.

Arguing on the internet is like running in Special Olympics. Even if you win, you are still retarded. http://www.pixelatem.croshare.com/
17 godina
neaktivan
offline
RE: Starcraft i Starcraft 2
pixelatem kaže...
naxeem kaže...
Nisi skužio (opet). 

 

ne, u potpunosti sam te skuzio, no ipak mislim da oni bolje znaju sto rade od tebe, pa sam ti htio reci da je to beta i da nema potrebe uopce razgovarati sto je ispravno a sto nije...

 

a nekako sumljam da ce otici 'krivim putem', jer ce onda i profit otici niz rijeku. a realno gledajuci profit im je vazniji od morala, i dok bude tako, igracu ce se truditi ispostaviti sto bolji proizvod.

Pa očito je da ne znaju. Naime, cijela zavrzlama je oko toga što je netko puknuo pod pritiskom profita.

 

Starcraft se proizvodi kao e-sport, prvenstveno za pro igrače kojima je odnedavno puhnulo u glavu da trebaju imati minimalno 125ms lag, kakav su imali ranije.

Blizzard je upravo od strane takvih igrača pod pritiskom da trenutnih 250ms spusti na 125ms, a jedan od načina je da se ubrza mrežna komunikacija i smanji mrežni lag. Jedna od metoda je korištenje bržeg, bespojnog UDP protokola umjesto TCP-a.

Kod gubitaka paketa TCP protokol radi retransmisiju i to virtualno u tom trenutku diže ping, izgleda kao "pauza" i protoku. naravno, automatski je mrežna komunikacija sporija.

UDP je brži, ali taj protokol nikako nebi smio biti korišten za mrežnu komunikaciju koja je bitna, a pogotovo ne onu koja traži da je komunikacija neometana.

 

Mnogi igrači igraju igru na WiFiu, na lošim vezama, a mnogi uglavnom na dobrim vezama imaju tu i tamo pokoji lag spike kraćeg ili dužeg trajanja. Ako igra nema nikakve sigurnosne mehanizme, UDP protokol je garancija za trzanje mrežne konekcije, pauze u protoku podataka i sl. što bi nekoć u FPS igrama vidjeli kao "teleportiranje" (a kasnije je to ispravljano ručnim algoritmima pa bismo vidjeli warping). Ako je igra podešena da čeka pakete određeno vrijeme, nakon isteka tog vremena veza jednostavno puca i igra dojavljuje da je igrač "ispao".

To je upravo ono što se dešava u Starcraftu 2. Vjerojatno koriste UDP da bi dobili na brzini, ali su time većinu partijaa osudili na propast, jer je većina partija bogata lag spajkovima i "You've dropped" se dešava u gotovo svakoj partiji gdje sudionici ne žive u istom stanu. (malo karikiram).

 

Jučer je nešto bolja situacija bila, ali je problem i dalje prisutan. Valjda zato što implementiraju neki svoj mehanizam zaštite od pucanja. To je uvijek lošija solucija od onog prvog rješenja koje smo koristili do nesretnog Patcha 13.

 

Svakako, očito ne rade to kako treba i očito su popustili pod pritiscima onih seratora od "pro igrača" pa svi pate zbog njih. Loš potez.

Sve što sam napisao nije mišljenje BUG d.o.o., nego je isključivo moje mišljenje na koje imam pravo po članku 38. Ustava Republike Hrvatske koji jamči slobodu mišljenja i izražavanja misli.
15 godina
neaktivan
offline
Starcraft i Starcraft 2

razumijem se vrlo malo u starcraft ali to ce se promijenit posto mi je on postao nova strast

to sam htio napomenuti prije nego sto kazem

@naxeem

zasto nazivas pro igrace seratorima

oni igraju za novac i nemogu dozvolit da zbog laga izgube recimo 1000 dolara....

Poruka je uređivana zadnji put pon 24.5.2010 18:15 (TopForumaš).
Moj PC  
0 0 hvala 0
17 godina
neaktivan
offline
RE: Starcraft i Starcraft 2
TopForumaš kaže...

razumijem se vrlo malo u starcraft ali to ce se promijenit posto mi je on postao nova strast

to sam htio napomenuti prije nego sto kazem

@naxeem

zasto nazivas pro igrace seratorima

oni igraju za novac i nemogu dozvolit da zbog laga izgube recimo 1000 dolara....

Zašto seratore nazivam seratorima? Ne znam. Možda zato što ih smatram seratorima? - Rješenje LAG-u na njihovim natjecanjima nije sebati sve druge partije koje nisu u istoj sobi, nego imati LAN opciju ili nek' odu igrat drugu igru.

Neka slobodno Blizzard ubaci LAN podršku. Nema baš smisla da se 10 milijuna igrača podređuje željama par tisuća igrača. Ima smisla možda za Blizzard, ako igru kroje isključivo za male Korejce, ali nema neke prevelike logike u bilo kojem drugom smislu. I nagrade nisu "1000 dolara". Nagrade tih iznosa su samo najbolja mjesta.

Čak i da jesu, meni je moji 20 minuta igre i 60€ važnije od njihovih $1000. Pomnoži broj običnih igrača sa 60€ za igru i broj pro igrača koji odlaze na turnire gdje im je razlika u lagu osjetna, dobiješ logičko rješenje.

 

Sve se bojim da se Blizzardu ne dogodi C&C3 i apsolutno neigriv mrežni kod.

Sve što sam napisao nije mišljenje BUG d.o.o., nego je isključivo moje mišljenje na koje imam pravo po članku 38. Ustava Republike Hrvatske koji jamči slobodu mišljenja i izražavanja misli.
15 godina
neaktivan
offline
Starcraft i Starcraft 2

E drago mi je da mi je netko objasnio zašto se ovo desava. Nadam se da nece preci na udp, jer se vidi iz priloženog da ne stima. Ako su vec prisilili ljude da igraju preko b.neta, jer nema podrške za lan ,onda bi im stabilnost istog trebala biti na prvom mjestu. Mozda nesto budu probali iskemijat s tim udpom u u ovom periodu dok b.net bude offline, pa bumo ponovno probali, ako ne bude stimalo, nadam se da će u  sljedecem patchu pisati UDP disabled.

 
0 0 hvala 0
17 godina
protjeran
offline
RE: Starcraft i Starcraft 2
Adisuki kaže...
..........

 

 

 

  svaka čast majstore na trudu.   Međutim, neke stvari si krivo shvatio. Daješ mi savjete kako se obraniti od mass reapera a ja zapravo opisujem kako se moji reaperi blesavo ponašaju prilikom napada, itd.

 

 Priznat ću, mišljenje o igri mi se mijenjalo tijekom vremena i igranja.  Međutim, jedna stvar i dalje ostaje ista. A ta je da SC2 živi na staroj slavi.  Na stranu sad i nedostatak [Unit behaviora], [osnovnih formacija] itd. (iako meni osobno to djeluje siromašno ako uzmemo u obzir današnje igre i standarde).

 

 radi se o tome da će Blizzard pokupiti masne pare na ponajviše kozmetičkim preinakama igre stare 12ak godina. A koliko je ono  SC2 u razvoju ? samo nekih 8 godina.

 

 Može se reći da je SC2 jedna vrlo jednostavna igra, a samim time i vrlo privlačna za masovni kompetitivni multiplay na Battlenet-u.  Međutim, onaj tko traži nešto više u igri (ja recimo) mislim da to sigurno neće naći ovdje.

 Nema ovdje nikakve umjetničke dubine, raskoši ili možda dvojbene percepcije. Stvari su jasne kao suza - igraj i postat ćeš bolji.

 

 Kažem, to samo po sebi zapravo uopće ne mora biti loše, a očito i da pali jer većina ljudi i voli zabavan i jednostavan multiplay što SC2 u konačnici jeste, ali opet, ne možeš mi tako braniti igru kao da je savršena a zapravo je daleko od toga.

 

 I da, slažem se da je ovo prava sramota za Blizzard, jednu internacionalnu kompaniju sa tisućama zaposlenika i milijardama dolara profita da im BETA u kojoj (po slobodnoj procjeni) sigurno sudjeluje ispod 500 000 igrača, ne radi kako treba već nekoliko dana.

 

 Prema tome, možemo reći da je SC2 solidna igra ili da je igriva, ili da se tu može čak i dobro zabaviti (ako ne tražite puno za zabavu). međutim smatram da od ove igre ne treba praviti nikakvu filozofiju, RTS savršenstvo ili stavljati je na pijedestal jer to definitivno ne zaslužuje.

 

 

 P.S.

 igrao sam još malo Protossa. problem je zapravo u tome što im građevine (i interface i sve ostalo) vuku na meni ogavnu "zlatnu boju" (hahah), a dizajn kao da im je ukraden iz nekog propalog SF trenda iz 1980-ih.  Usto, vrlo "wanna-be" coolerski "robotizirani" glas(ovi) također ne pomažu.

 

 Zerg je po meni prezahtjevan što se tiče kontroliranja vojske a bogami i stvaranja iste za čeg sam jednostavno prelijen. Tako da Terrani mi i dalje imaju najviše smisla a čak ponekad znam i guštat vidjevši Victory Screen (u situacijama kad Bnet ne dropa, jel).    

 

 btw najsmješniji dio mi je gdje spominješ kako si se ti načitao knjiga o gameplay designu:

 "O gameplay designu sam pročitao više knjiga nego što si vidio korica. "Ponašanje" unita postoji, ali su one efektivnije ako se manuelno koriste. Formacije ne odgovaraju u igri tipa SC - narušavaju i micro i macro."

 

 Dakle, nemoj braniti igru koja to zapravo i ne zaslužuje. Nema ti smisla. Ali ipak sam se dobro nasmijao na ovo gore ^^   

 

 živio.

Hedonism Is My LifeStyle
17 godina
neaktivan
offline
RE: Starcraft i Starcraft 2
l)oolvl kaže...

 

 I da, slažem se da je ovo prava sramota za Blizzard, jednu internacionalnu kompaniju sa tisućama zaposlenika i milijardama dolara profita da im BETA u kojoj (po slobodnoj procjeni) sigurno sudjeluje ispod 500 000 igrača, ne radi kako treba već nekoliko dana.

 

 P.S.

 igrao sam još malo Protossa. problem je zapravo u tome što im građevine (i interface i sve ostalo) vuku na meni ogavnu "zlatnu boju" (hahah), a dizajn kao da im je ukraden iz nekog propalog SF trenda iz 1980-ih.  Usto, vrlo "wanna-be" coolerski "robotizirani" glas(ovi) također ne pomažu.

 

 Zerg je po meni prezahtjevan što se tiče kontroliranja vojske a bogami i stvaranja iste za čeg sam jednostavno prelijen. Tako da Terrani mi i dalje imaju najviše smisla a čak ponekad znam i guštat vidjevši Victory Screen (u situacijama kad Bnet ne dropa, jel).    

 

 btw najsmješniji dio mi je gdje spominješ kako si se ti načitao knjiga o gameplay designu:

 "O gameplay designu sam pročitao više knjiga nego što si vidio korica. "Ponašanje" unita postoji, ali su one efektivnije ako se manuelno koriste. Formacije ne odgovaraju u igri tipa SC - narušavaju i micro i macro."

Što se dubine SC-a tiče pročitaj gore post koji sam naxeemu obećao nalistati, ali na kraju malo i poopćenitio. Daleko je to od jednostavnosti. SC te ne mazi i igra zahvjeva manuelnu inicijativu.

 

U beti sudjeluje oko 50.000 igrača, gdje nisu svi aktivni.

 

Daj malo navedi te "standarde" u modernom RTS-u za koje ja nisam čuo, i nabacaj primjera.

 

Što se PS-a tiče, to je subjektivno i nema apsolutno veze sa samom igrom (koju očito ne razumiješ). SC je nastao na predlošku WH40k univerzuma.

 

Da, čitam knjige, čitam knjige o dobrom gameplay designu, čitam knjige o razvoju kodiranja igara i ponosno koristim neke tamo viđene stvari kao činjenice i dobar argument. Šta je tu smiješno?

"In life there is from 'A' to 'B' to 'C'. In parkour there is no 'B'"
Poruka je uređivana zadnji put pon 24.5.2010 22:30 (Adisuki).
17 godina
protjeran
offline
RE: Starcraft i Starcraft 2
Adisuki kaže...

Što se dubine SC-a tiče pročitaj gore post koji sam naxeemu obećao nalistati, ali na kraju malo i poopćenitio. Daleko je to od jednostavnosti. SC te ne mazi i igra zahvjeva manuelnu inicijativu.

 

U beti sudjeluje oko 50.000 igrača, gdje nisu svi aktivni.

 

Daj malo navedi te "standarde" u modernom RTS-u za koje ja nisam čuo, i nabacaj primjera.

 

Što se PS-a tiče, to je subjektivno i nema apsolutno veze sa samom igrom (koju očito ne razumiješ). SC je nastao na predlošku WH40k univerzuma.

 

Da, čitam knjige, čitam knjige o dobrom gameplay designu, čitam knjige o razvoju kodiranja igara i ponosno koristim neke tamo viđene stvari kao činjenice i dobar argument. Šta je tu smiješno?

 

Pročitao sam ja tvoje postove, i na kraju svega radi se o tome da ti voliš SC2 i ja to razumijem. Ali ajd probaj malo promatrati stvari sa distance i objektivno.  Također previše se navlačiš na "legendarnu povijest" SC1, ali ajd mi reci po čemu bi to SC2 trebao biti  legendaran ?  Po 3D grafici koja nije ništa spektakularno ?       SC2 počiva na staroj slavi i to se ne može osporiti.  Čak je i Blizzard sam priznao da su nastojali praviti minimalne promjene što se tiče svega ostalog osim grafike.    3D engine u 8 godina razvoja ja ne mogu priznati kao neki extra napredak.

 

Nadalje, ako je SAMO 50 000 igrača tada je sramota daleko veća.

 

 A primjera imaš raznih, ja ih neću sada ovdje nabacivat jer se tijekom godina zbilja nakupilo, i ja smatram da je zbilja jadno vidjeti da meni unit ne reagira na jedinicu koja "mu nije u dometu" ali mi svejedno uništava bazu pred njegovim očima.  Znači njemu je range 6, a neprijatelj se nalazi na 7 ili 8, i ovaj ga automatski ignorira ?  ne možeš reći da to ima ikakvog smisla.  Čak i da ne stavljaju  behavior opcije, ali da onda barem ubace donekle logično reagiranje.  Dakle ne radi se o tome da je baš lijepo manualno klikati na svaki neprijateljski unit, nego da neke stvari trebaju funkcionirati po zakonima zdrave logike.

Isto tako, ako su u WC3 mogle postojati 2 formacije a unit limit je bio dvostruko manji, zbilja ne vidim razloga zašto ne bi postojale barem takve 2 najosnovnije kao što su ajmo reći "poredano" i "razbacano"

 

 Ako pod PS misliš protoss, neka je subjektivno ali mislim da nikad neću s njima igrati; na čijoj god podlozi nastali da su, a Blizzard hvala bogu krade podloge odsvakud, meni su preružno napravljeni i nisu mi nimalo ugodni za igrat. Pa neka ostane na subjektivnom dojmu.

 

Što se knjiga tiče, čitaj ih ti slobodno, naučit ćeš svašta.  Ali teorija ne slijedi uvijek praksu.   Malo neukusno samo djeluje kad se na takav način hvališ o svojoj načitanosti, a pogotovo u ovakvom kontekstu branjenja ne-tako-savršene-igre.

 

 

 

 

Hedonism Is My LifeStyle
17 godina
neaktivan
offline
Starcraft i Starcraft 2

Grafika je odlična i leti. Zašto ti se ne sviđa? Meni je baš simpa. Doduše, ja od RTS-a ne očekujem ni ne želim kič i cool shadere, nego 2D :P

Nije igra tako loša. Dosta je dobra i općenito je najbolja u skupini. Boljki ima, međutim, ali nedovoljno da igru proglasim smećem.

Sve što sam napisao nije mišljenje BUG d.o.o., nego je isključivo moje mišljenje na koje imam pravo po članku 38. Ustava Republike Hrvatske koji jamči slobodu mišljenja i izražavanja misli.
Moj PC  
1 0 hvala 0
17 godina
neaktivan
offline
RE: Starcraft i Starcraft 2
l)oolvl kaže...

 

Pročitao sam ja tvoje postove, i na kraju svega radi se o tome da ti voliš SC2 i ja to razumijem. Ali ajd probaj malo promatrati stvari sa distance i objektivno.  Također previše se navlačiš na "legendarnu povijest" SC1, ali ajd mi reci po čemu bi to SC2 trebao biti  legendaran ?  Po 3D grafici koja nije ništa spektakularno ?       SC2 počiva na staroj slavi i to se ne može osporiti.  Čak je i Blizzard sam priznao da su nastojali praviti minimalne promjene što se tiče svega ostalog osim grafike.    3D engine u 8 godina razvoja ja ne mogu priznati kao neki extra napredak.

 

Nadalje, ako je SAMO 50 000 igrača tada je sramota daleko veća.

 

 A primjera imaš raznih, ja ih neću sada ovdje nabacivat jer se tijekom godina zbilja nakupilo, i ja smatram da je zbilja jadno vidjeti da meni unit ne reagira na jedinicu koja "mu nije u dometu" ali mi svejedno uništava bazu pred njegovim očima.  Znači njemu je range 6, a neprijatelj se nalazi na 7 ili 8, i ovaj ga automatski ignorira ?  ne možeš reći da to ima ikakvog smisla.  Čak i da ne stavljaju  behavior opcije, ali da onda barem ubace donekle logično reagiranje.  Dakle ne radi se o tome da je baš lijepo manualno klikati na svaki neprijateljski unit, nego da neke stvari trebaju funkcionirati po zakonima zdrave logike.

Isto tako, ako su u WC3 mogle postojati 2 formacije a unit limit je bio dvostruko manji, zbilja ne vidim razloga zašto ne bi postojale barem takve 2 najosnovnije kao što su ajmo reći "poredano" i "razbacano"

 

 Ako pod PS misliš protoss, neka je subjektivno ali mislim da nikad neću s njima igrati; na čijoj god podlozi nastali da su, a Blizzard hvala bogu krade podloge odsvakud, meni su preružno napravljeni i nisu mi nimalo ugodni za igrat. Pa neka ostane na subjektivnom dojmu.

 

Što se knjiga tiče, čitaj ih ti slobodno, naučit ćeš svašta.  Ali teorija ne slijedi uvijek praksu.   Malo neukusno samo djeluje kad se na takav način hvališ o svojoj načitanosti, a pogotovo u ovakvom kontekstu branjenja ne-tako-savršene-igre.

Volim SC2, ali sam daleko objektivniji od tebe. Primjeti da koristim "ja" i "mislim" kad izražavam subjektivnost. Nisam nigdje rekao da je SC2 legendaran, nego samo da je jako dobar klasični RTS. Sigurno postoji jednako dobrih RTS-ova, ali malo ih je toliko balansirano i razrađeno kao SC. Hvalim mehaniku i elemente koji funkcioniraju. Why fix it if it's not broken?! SC2 je još mlada igra tako da ima dosta mušica, ali srećom će kao svaka Blizz igra dobiti supportom mogućnost da sazrije.

 

Komentar sa "samo" 50.000 beta testera ne kužim. Radi se o zatvorenoj beti gdje se testirao jedan određeni uzorak. Nemaju se čega sramiti.

 

To što si naveo kao nedostatak je zapravo mehanika i prednost igre. Brojni moderni RTS-ovi rade upravo na tom principu, tako da je opet dezinformacija sa tvoje strane. Automatizam u RTS-u smanjuje skill level, štoviše narušava ga. DoW2 recimo je odlična igra, ali njena core mehanika pati od jednog automatizma koji doslovno dere živce igračima - autocover. Jedan od automatizama koji sputava igrača. Baš zbog toga mnogi RTS-ovi ohrabruju suprotno. Treći put, SC nije WC i core dizajn im se jako razlikuje. Primjere "razne" još ne vidim.

 

Pod PS mislim tvoj Post Scriptum. Inače Blizzard je poznat po tome da ne pravi inovativne igre, nego samo uzme najbolje od onog što postoji i to sklopi u skladnu i podržanu cjelinu, tako da im nema šta podbacivati u neinovativnosti kad im ionako to nije cilj.

 

Nisam se htio "hvaliti", nego samo ti pokušavao objasniti kako stvari funkcioniraju mehanički, te da nije neko izmišljanje nego čista teorija i PRAKSA iz drugih igara. To mi je bio last resort, ali očito još tvrdoglavo misliš da sam heretik. Ne postoji džaba na Berklyju kolegij o teoriji igara koji se bazira na Starcraftu. Ta "zdrava logika" je očito samo tvoja logika tako da dižem ruke od tebe.

"In life there is from 'A' to 'B' to 'C'. In parkour there is no 'B'"
Poruka je uređivana zadnji put uto 25.5.2010 0:01 (Adisuki).
17 godina
offline
RE: Starcraft i Starcraft 2

Popravili su dropanje ?
Sad sam odigral dvije partije i no drop for me ;) makar bilo je par lag spike-ova kaj me opće ne smeta.

Osam partija.

 

Popravili su ;)

Poruka je uređivana zadnji put uto 25.5.2010 10:56 (NEW_MAN).
17 godina
neaktivan
offline
RE: Starcraft i Starcraft 2
NEW_MAN kaže...

Popravili su dropanje ?
Sad sam odigral dvije partije i no drop for me ;) makar bilo je par lag spike-ova kaj me opće ne smeta.

Osam partija.

 

Popravili su ;)

Da, popravili su. Od 3 partije imao sam "samo" 1 drop danas. Očito su malo "opustili" igru. Napokon. :)

Sve što sam napisao nije mišljenje BUG d.o.o., nego je isključivo moje mišljenje na koje imam pravo po članku 38. Ustava Republike Hrvatske koji jamči slobodu mišljenja i izražavanja misli.
17 godina
neaktivan
offline
RE: Starcraft i Starcraft 2
naxeem kaže...
Da, popravili su. Od 3 partije imao sam "samo" 1 drop danas. Očito su malo "opustili" igru. Napokon. :)

 

ja sam odigrao nekoliko njih bez ijednog dropa ili laga. ruku na srce gubio sam svaku drugu, ali dobro.. sto je tu je! :D

Arguing on the internet is like running in Special Olympics. Even if you win, you are still retarded. http://www.pixelatem.croshare.com/
17 godina
offline
RE: Starcraft i Starcraft 2
Desetak partija i ni jedan drop.
Ušel sam u platinum ligu i tek sad vidim kako ne znam igrat. lol
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice