Citam ove postove i mislim u sebi jel se ovaj zajebavai li misli ozbiljno.Tebi treba vojna tehnologija i materijali da napravis to.
Sta ti mislis da se tekuci vodik i kisik drze u termos bocama.To je pod pritiskom i mora se hladiti tekucim dusikom na -270.U slucaju da hladenje prestane poraste volumen plinova veoma brzo i onda buum.Ako imas cisternu tekuceg dusika da hladis to onda bi moglo.
Da ne duljim obrati se ovim kompanijama za pomoc:Northrop Grumman,Raythteon,Lockheed Martin.
Split
Skupa ćemo!
Evo uz malu pomoc jednog kolege sa foruma dosli smo do informacije da je decko STVARNO prijavio projekt na temu pogoni na tekuci vodik na natjecanju mladih inovatora. Koliko sam uspio viditi ostale projekte vaš je za nekoliko desetaka puta ambiciozniji. Ako je to samo teoretski rad imate velike sanse osvojiti, medjutim, ukoliko stvarno mislite graditi takvo nesto onda mislim da ste se i ti i mentor malo preracunali.
Tu je jednostavno previse toga da bi par profesora i nekoliko ucenika moglo samo isprojektirati takav jedan sustav. Tu je pitanje aerodinamike, kompleksni proracuni dinamike fluida i slicno.
Sto se tice same izvedbe projekta, vec sam napisao da je skladistenje vodika dosta tesko, izrada motora nije samo dovest kisik i vodik i zapalit i to ide. Materijali i oprema koja je potrebna za tako nesto... neznam ima li tog u hrvatskoj uopce za nabavit.
Ne zelim biti zao i omalovazavati projekt, drago mi je da ima mladih ljudi sa ovakvom ljubavlju za znanoscu i sa ovakvim ambicijama, ali jednostavno je projekt prekompleksan.
U svakom slucaju zelim vam puno srece, obecanje stoji, ako avion poleti ja radim festu. Ako ne poleti opet imas pivo (naravno, bezalkoholno jer si ipak osnovnoskolac).
nece boca eksplodirat jer ce se sastojat od 2cm debelog kevlara (kevlar je sinteticki spoj od kojeg se rade apancirke, a ako kevlarska TKANINA moze izdrzati matak, onda mislim da ce cista tvar u krutom obliku debela 2 cm izdrzati taj tlak, postrojenje za proizvodnju tekuceg vodika i kisika je na fakultetu strojarstva, a za proracune se brine moja malenkost koja je za to dosta talentirana :) i naravno pomoc nekoliko stotina knjiga i clanova bug foruma ;)
cijeli prototip ce poceti sa izgradnjom ovu subotu, kad cemo zatraziti materijale i poceti crtati skice, probat cu za koji tijedan neke fotke stavit, a do tada imate li neki prijedlog za ime, neka ima nesto sa one ili prime, posto ce to bit prvi prototip....
nece boca eksplodirat jer ce se sastojat od 2cm debelog kevlara (kevlar je sinteticki spoj od kojeg se rade apancirke, a ako kevlarska TKANINA moze izdrzati matak, onda mislim da ce cista tvar u krutom obliku debela 2 cm izdrzati taj tlak, postrojenje za proizvodnju tekuceg vodika i kisika je na fakultetu strojarstva, a za proracune se brine moja malenkost koja je za to dosta talentirana :) i naravno pomoc nekoliko stotina knjiga i clanova bug foruma ;)
cijeli prototip ce poceti sa izgradnjom ovu subotu, kad cemo zatraziti materijale i poceti crtati skice, probat cu za koji tijedan neke fotke stavit, a do tada imate li neki prijedlog za ime, neka ima nesto sa one ili prime, posto ce to bit prvi prototip....
Jel taj projekt financira Americka vlada.Sta ti mislis da je kevlar jeftin.Vodik i kisik se hlade(-270C) da im se volumen smanji i time bi moglo vise stati u boce.Ako ga ne ohladis stace ti premalo kisika i vodika za neki normalan let ili veci spremnik napraviti(koji povecava masu).Kevlar moze najnizu izdrzati temperaturu od -196C,tako da kevlar otpada ako zelis nesto ozbiljnije.Zar stvarno mislis da Hrvatska ima materijale i tehnologiju za takvo nesto.Da imaju materijale i tehnologiju ispaljivali bi oni u svemir i prije tebe.Od cega mislis izgraditi komoru za sagorjevanje?Od kevlara jel.Otkud u HR materijali za tako visoke temperature?Treba ti kompjuter koji ce mjeriti sve parametre npr.omjer goriva i oksidansa,pritisak,temperaturu,strukturna naprezanja,ubrzanje,STABILNOST,brzinu,potisak,itd,itd.Treba neko napraviti softwer za sve te parametre.Za stabilan let potreban ti je i laserski ili stakleno vlaknasti(FOG) ziroskop koji ti "sigurno mozes nabaviti" u HR.Nemoj izmisljati toplu vodu,kad vec postoji:Obrati se nekome(drzava) ko je ispalio tisuce raketa u svemir i nisu im nepznanica materijali i tehnologija za izradu,a ne HR koja nemoze ispaliti jacu modelarsku raketu(preko 100km u vis).
Tebi bi bilo pametnije da pi projekt ponudio stranim firmama(USA,Njemacka,Francuska) koje imaju materiajlie i tehnologiju nego se raznjet eksperimentirajuci u ljepoj nasoj.
Sta mislis na ovaj "razumniji prjedlog"(ako je konstrukcijski slican tvom):kupis modelarski mlazni motor(JetCat),te umjesto kerozina sipas tekuci vodik,a na usisniku zraka namontiras dovod kisika.
nemogu koristiti stari motor zato sto moj motor moze s jednakom kolicinom goriva letijeti nekoliko puta dulje, a osim toga, kako bih im ja to predlozio, da dođem u npr njemačku embesadu....
ja bih to radije sam izgradio,l nemoj mislit da decki u klubu nemaju iskustva, sastavljali su oni razne stvari, (istina, nijednu sofisticiranu kao ova, ali nikad se nezna)
imate li na umu neke materijale koji mogu izdrzat tu temperatutu, ali da su vrlo visoke cvrstoce???
nemogu koristiti stari motor zato sto moj motor moze s jednakom kolicinom goriva letijeti nekoliko puta dulje, a osim toga, kako bih im ja to predlozio, da dođem u npr njemačku embesadu....
ja bih to radije sam izgradio,l nemoj mislit da decki u klubu nemaju iskustva, sastavljali su oni razne stvari, (istina, nijednu sofisticiranu kao ova, ali nikad se nezna)
imate li na umu neke materijale koji mogu izdrzat tu temperatutu, ali da su vrlo visoke cvrstoce???
Nije problem radi cvrstoce materijala jer mozes staviti dovoljno debel celik i to je to, problem je sto je molekula vodika toliko mala da moze proci kroz kristalnu resetku vecine metala ili legura.
zna li neko neki nacin kako da kontaktiram s NASA-om njih bi projekt trebao zanimati, dio njezinih poslova se odnosi na aeronautiku...

ponavljam pitanje, jel zna netko kako da kontaktiram NASA-u ili mozda njihovu vojsku, oni podupiru ovakve projekte...
ponavljam pitanje, jel zna netko kako da kontaktiram NASA-u ili mozda njihovu vojsku, oni podupiru ovakve projekte...
Pogledaj na njihovim stranicama, ne vjerujem da ne nude stipendije, stimulacije ili pomoc pri ovakvim projektima. Posalji im mail sa dijelom projektne dokumentacije, mozda ti i upali.
O bože...izmamio si mi osmijeh na lice..
Dobro je da si samouvjeren..ali pretjeruješ malo..
Materijali postoje ali su oni u "crnim patentima" tako da ih neces nac tek tako.Hebes nasu obrati se ti vojnim kompanijama:Northrop Grumman,Raythteon,Lockheed Martin,Boeing,jer sve prvo krece od vojske pa nadalje.Opisi im ukratko princip rada i pas slika i to posalji na email.
Ali nemoj nista slati ako nisi patentiro jer te mogu nategnuti sa zada.Ako su zainteresirani dobijes odgovor,pa dogovor i onda ugovor.Ako nisu nikom nista.
Za komoru za sagorjevanje i mlaznicu mozes koristiti spresovani grafit,ali je problem sto je on porozan pa ce si te vrlo brzo istrositi.Mozes koristiti i volfram(3410C) ali je on skup i pitanje bili mogo izdrzati uvjete komore za sagorjevanje i mlaznice.Znaci treba napraviti leguru nekog materijala koji je sposoban izdrzati velike temperature,pritiske,eroziju usljed kretanja plinova velikom brzinom itd.A ti se materijali nalaze u crnim patentima.
http://www.nasa.gov/ imaš tu send (ispod search-a) i onda pošalješ
Na koji način si to mislio postići? Motori na vodik & kisik su inače poznati da rade relativno kratko, u usporedbi s mlaznim motorima. Space shuttle skupa s dodatnim tankovima ima goriva za možda dvadesetak minuta leta.
reci cu vam kad patentiram
zdravo svima, trebam malu pomoc, naime osvojio sam srebro na natijecanju inovacija ove godine s Teorijskim radom o letijelici nove generacije, naime radi se o mlaznome pogonu koji koristi vodik i kisik na tekucoj bazi, no posto nemam puno teorijskog znanja iz nekih podrucija fizike, (preciznije aerodinamike) neznam sto bi se moglo dogoditi, a postoji velika mogucnost da bi letijelica mogla eksplodirati u zraku ili da bi, za vrijeme mijenjanja agregacijskog stanja iz tekuceg u plinovito, vodik i kisik toliko rasirili u cijevima da bi ove mogle popucati, li da, ako i izdrze, stvorio toliki potisak da bi letijelica izgubila gontrolu, trebam neke ideje kako da je stabiliziram i koje materijale da upotrijebim za cijevi i oplatu letijelice, cini mi se vrlo isplativom posto bi po izracuna nekih starijih kolega, letijelica vrlo malih dimenzija (1m x 1,618m) mogla doseci brznu cetri puta vecu od brzine zvuka... ( a one btw, ne proizvode CO2)
ako se netko razumije u fiziku, aeronautiku, mehatroniku, elektroniku ili navigaciju, bio bih zahvalan na svakoj pomoci
Ne kontam... koristi vodik I kisik na tekucoj bazi??? zasto bi avion nosio sa sobom tekuci kisik ako ga moze jednostavno uzimati iz atmosfere? Nadam se da je to samo nespretno izrazavnje inace od toga nema prevelike koristi.
Jos kasnih 50ih americki DoD je, u suradnji sa Locheed Martinovim Skunk Works, radio na avionu pogonjenom LH2. Projekt se zove CL-400 Suntan i bio je zamisljen kao nasljednik spijunskog U-2. Trebao je letjeti brzinama od oko M2.5 i na visinama od oko 100 000 stopa. Tijekom trajanja projekta Suntan, inzinjeri Skunk Worksa su uspjesno prebacili konvencionalne Pratt & Whitney motore sa kerozina na vodikov pogon. Sad, da li je to do danas postalo declassified, ne znam... u svakom slucaju, o radu sa tekucim vodikom i inzinjerskim i tehnoloskim problemima mozes saznati iz literature o raketnim motorima(tvoj motor je, ako je istina sto pises o kisiku i vodiku, u biti cisti raketni pogon ionako).
Sto se tice same gradje letjelice, ako bi se islo u gradnju, onda bi IMHO najjeftinije rjesenje bio nehrdajuci celik, s obzirom da podnosi visoke temperature, a ima prednosti pred titanom i kompozitima da je jeftin i sa njim se lako radi.
jel mi moze neko rec koji je postupak za patentiranje

jel mi moze neko rec koji je postupak za patentiranje
Bar nam reci jel nosi tekuci kisik sa sobom?
Taj projekt zvuci neostarivo... evo nekoliko tocaka koje smatram deal brakerima
letjelica 1 m x 1.6 m ne moze postici Mach 4 na vlastiti pogon bez rakete ili aviona matice koji bi ju doveli do neke znacajne visine i brzine i nakon toga ispustili u zraku.
mach 4 kao brzina je vec na granici na kojoj normalni mlazni motor moze funkcionirati. Temperatura usisa dolazi do opasnih temperatura koje pocinju prijetiti
taljenjem motora ili prekidu sagorijevanja jer je zrak koji ulazi u motor prevruc.
Ako je to klasicni mlazni motor sa usisom, onda se mora razviti kompliciran i skup sistem pomicnih vrata za usporavanje supersonicnog zraka na subsonicne brzine prije nego sto dodje do lopatica turbine. IMHO, samo taj sustav za razviti bi zahtijevalo znatna sredstva u ljudstvu i kapitalu.
mislim da su to sva pitanja, recite ako sam nesto propustio
mislim da su to sva pitanja, recite ako sam nesto propustio
ako nosi kisik sa sobom onda je to, po definiciji, raketni avion.
jel mi moze neko rec di je patentni ured
Raspitaj se preko ovih kontakt informacija :
DRŽAVNI ZAVOD ZA INTELEKTUALNO VLASNIŠTVO RH
Ulica grada Vukovara 78
10000 Zagreb
HRVATSKA
OIB : 89755384389
Ured ravnatelja
Tel: (01) 61 06 100
Faks: (01) 61 12 017
INCENTIV - Informacijski centar za intelektualno vlasništvo - za informacije i usluge korisnicima
Tel: (01) 61 09 825
Faks: (01) 61 12 017
El.pošta: info@dziv.hr
Prijamni ured
Tel: (01) 61 06 417; (01) 61 06 418 Faks: (01) 61 12 017
A rocket or rocket vehicle is a missile, spacecraft, aircraft or other vehicle which obtains thrust from a rocket engine. In all rockets, the exhaust is formed entirely from propellantscarried within the rocket before use
Mislim da je