Dakle, klima u autu me izluđuje. Hyundai i20, 2012. godina. Sve kao radi i dobro je, ali u autu nije dovoljno hladno. Nekoliko dobrih majstora, poznanika ili rođaka, gledalo je i nije im jasno u čemu je problem. Nije ona klasična stvar. Plina ima, ne curi nigdje. Kompresor je dva puta mijenjan. Filteri su stavljeni novi. Nije da klima ne radi uopće. Ima malo neke hladnoće, ali to nije onako kako bi trebalo raditi. Pa ako netko ima neku ideju ili je imao neki sličan slučaj, neka napiše. Jer ljudi koji su gledali ne znaju u čemu je problem. Sve je po njima dobro u autu, ali u autu nije hladno kako bi trebalo biti??
Klima u autu ne radi kako treba
- poruka: 17
- |
- čitano: 1.066
- |
- moderatori:
DrNasty, pirat, Lazarus Long, XXX-Man, vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Dakle, klima u autu me izluđuje. Hyundai i20, 2012. godina. Sve kao radi i dobro je, ali u autu nije dovoljno hladno. Nekoliko dobrih majstora, poznanika ili rođaka, gledalo je i nije im jasno u čemu je problem. Nije ona klasična stvar. Plina ima, ne curi nigdje. Kompresor je dva puta mijenjan. Filteri su stavljeni novi. Nije da klima ne radi uopće. Ima malo neke hladnoće, ali to nije onako kako bi trebalo raditi. Pa ako netko ima neku ideju ili je imao neki sličan slučaj, neka napiše. Jer ljudi koji su gledali ne znaju u čemu je problem. Sve je po njima dobro u autu, ali u autu nije hladno kako bi trebalo biti??
Ima tu vise stavki za pregledat osim plina i da li kompresor pali kada stisnes tipku, klapne ventilatora, sam ventilator koji je neispravan, senzor nekakvi, hladnjak, ekspanzijski ventil... You name it, samo treba dobra dijagnostika i to ti je prvi korak pronalaska problema posto je relativno ''nov'' auto, sigurno ce izbaciti neku gresku.
Nisam osobno čuo da nekome radi klima tako, ali majtor mora pogledati visoki i niski tlak. Ako kompresor pali niski tlak treba biti od 2-2,5 bara, a visoki više od 10 bara (maksimalno do 19!). Kada spoji uređaj treba vidjeti tlakove i neka ih prati 15 minuta. Mozda kompresor upali, pa gasi, pa opet upali pa gasi svakig par sekundi (onda je kompresor problem). Kompresor neće dobro hladiti ako u njemu nema dovoljno plina (npr. treba biti 500g r135a, a on ima 180g). Također kompresor ne treba samo plin nego treba imati i ulje za kompresor u sebi (10-25g). Vrlo vjerovatno je problem u kompresoru. Ako ga mjenjaš stavi kvalitetan kompresor (nije jeftin košta od 350-450 eura) jer ako staviš neki kinez za 200 eura vjerovatno je u njemu problem. Također može biti problem u senzoru vanjske temperature. Možda on pokazuje da je vani -5 stupnjeva, a zapravo je 30 stupnjeva pa kompjutoru šalje krivu informaciju. Na kraju ako to ne pomogne onda je možda problem u samom kompjutoru auta pa to treba naći negdje na otpadu automobila pa vidjeti da li će riješiti problem.
Ostavi se poznanika, rođaka i sličnih...
Bio sam i ja kod poznanika/servisera na crno, koji je sebi kupio uređaj za plin itd... Nakon 2 tjedna prestao auto hladiti...
Nakon toga otišao u pravi servis, koji izdaje račun za svoj posao... Radi i 3 godine kasnije... (A samo su plin dopunjavali i prvi i drugi...)
Bio i ja kod "pravog serisa" koji se bavi samo klimama.....
Klima je slabo hladila(iscurio plin) jer je puštao na ventili kojeg mi kolega mehaničar zamijenio - naravno da se tada klima nije mogla koristiti . Otišao kod "servisera" , napunio sistem i isprobao klimu - veli da je radila ali da mu baca neku grešku a koju je morao brisati "dijagnostikom"... Zove me lik da je auto gotov ali da treba novi kiler klime jer trenutni ne radi(a koji je mijenjan prije 3 godine) što me začudilo ali si mislim - OK, možda je stvarno otišel taj kiler. Uporno i opetovano predlaže da on naruči novi kiler i da ga zamijeni (sa poslom 450€) - rekao da trenutno nemam novaca i da ćemo se čuti...
Isti dan odlazim kod kolege koji mi je zamijenio ranije spomenuti ventil i čovjek u čudu - šalter(utikač) kilera klime otpojen - znači kiler ne dobiva struju ??! Tu se javila sumnja s njegove strane da ga možda on(kolega) nije spojil nakon zamijene ventila... Isto tako dolazi do zaključka da klima nije mogla raditi ako nije spojen ventilator pa je zato "serviseru" izbacivalo greške...
Spoji šalter te klima i ventilator normalno radi i nema nikave greške.
Sad se pitam kakav je to "majstor"(a koji mi se hvalio 30-godišnjim iskustvom i obrtom vezanim za klime) ako nije primjetio da je utičnica kilera otpojena ?!?
Tako da pazi jer ima "majstora" ali ima i "majstora".
Zahvaljujem na dosadašnjim odgovorima. Tema je i dalje otvorena pa ako netko ima još neki dobar komentar, neka se slobodno uključi...
Odvezi auto kod mehaničara.
Dijagnostika i popravak se ne mogu napravit na forumu.
Odvezi auto kod mehaničara.
Dijagnostika i popravak se ne mogu napravit na forumu.
Bio sam kod 5 različitih pa ne znam više što da radim.
Ovo su onako očajnički pokušaji.
-nije problem što ti ne znaš što raditi.. nego što to ne znaju majstori, točnije 'majstori'.. :)
-no kratim, jer nemam pomoć-riješenje-odgovor.. samo pametovanje :) .. tj moraš promijeniti kriterij, što je majstor, što je kvar, uzrok, .. pa čak i doba dana ili godišnje doba kad nešto želiš napraviti-popraviti, ljetna fjaka npr.. pa do tog da je temperatura koju klima postiže ok, da su očekvianja pogrešna ili da trebaš skinuti 'zimsku jaknu' ako je vruće.. tj 'ne hladi dovoljno' nije baš nešto egzaktno-mjerljivo pa ni usporedivo.. mada zvuči razumljivo, dok brbljamo uz kavu.. :)
Ono što ne možete bez aparata: reciklirati svu radnu tvar iz sistema koja može biti R134a ili R1234yf, vakuumirati sistem, dodati propisanu gramažu radne tvari i pripadajućeg ulja. Tada provjeriti radne tlakove. Ako su dobri, a klima i dalje ne hladi dobro (provjeriti termometrom na srednjim rešetkama armature) tražiti kvar na klapnama za usmjeravanje zraka i pripadajućim elektromotorima, a možda i na samoj upravljačkoj jedinici. Na dijagnostici provjeriti sve dostupne vrijednosti temperature, pogotovo ako je klima automatska i višezonska.

Ne znam gdje zivis, u Karlovcu ima covjek koji je meni radio nekoliko puta, uvijek bilo u redu. Frigoom. Nazoves, natucis se. Cijena je visoka, ali ne mogu si dozvolit vise placanja i popravke iza majstora rodaka. Ne isplati mi se tako.

Ako je u pitanju 1.2 L poznato je da su im klime slabe same po sebi, u biti mašine su slabe!
Ista stvar je i s VW 1.4 TDI koji se ugrađuje u Fabiju, Pola, Ibizu...
Vjerovatno ti je to-to!
Moja 1.0 hladi ko blesava
Ako je u pitanju 1.2 L poznato je da su im klime slabe same po sebi, u biti mašine su slabe!
Ista stvar je i s VW 1.4 TDI koji se ugrađuje u Fabiju, Pola, Ibizu...
Vjerovatno ti je to-to!
Radi se o tome motoru, ali hladila je u početku normalno. Baš bi onako pravo hladno bilo. Što se onda dogodilo, još ne znamo...
Radi se o tome motoru, ali hladila je u početku normalno. Baš bi onako pravo hladno bilo. Što se onda dogodilo, još ne znamo...
Zna se desiti da ti se klapna vruceg/toploga zraka zaglavi zbog milion razloga ili da nesto upadne u ventilator kabine. Majstori uglavnom izbjegavaju to provjeriti, jer im je to gnjavaza.
Suvozacevo sjedalo povuci skroz unazad i tijelom lezi na pod glavom prema motoru (jbg malo se skvrci ili izvadi suvozacevo sjedalo)
Ako skidas suvozacevo sjedalo obavezno izvadi kljuceve iz bravice!
-Vjerovatno prvo moras ukloniti filter kabine, skida se rukom (vjerovatno), ocisti/zamjeni filter ako treba (10-30 Eurica), provjeri cistocu samoga kucista!
-Tu bi ti se trebao nalaziti ventilator kabine, skini ga provjeri dali je mozda on zacepljen!
- Onda dolazimo do vrlovjerovatnoga krivca , klapna! Ona bi ti se trebala nalaziti blizu ventilatora, ako je "analogna" s sajlicama, okreci toplo/hladno i vidi dali u potpunosti zatvara!
Ako je "digitalna" s elektromotorima, ustekaj jack suvozaceva sjedala, daj kontakt i probaj zatvarati klapne (bolje da ti netko pomaze dok ti lezis)!
Cesto se zna desiti da klapna ne zatvara dovoljno, pa ti se hladni zrak mjesa s toplim ili onim izvana.
- klapna ne zatvara zbog milion razloga, to moras ustvrditi sam!
- pronalazak klapne cesto znam biti skidanje cijele kontrolne table, to ti majstori izbjegavaju, jer im je gnjavaza.
Posto si automobil vozio kod majstora, vjerovatno su provjerili dali je isparivac zacepljen, tlak i kolicina plina, ili cak senzor ocitavanja klime (dijagnostikom se vidi).
Ostaje ti samo klapna za provjeriti ili se naviknuti na pirkanje hladnoga zraka kao ja prije na mojoj Skodi Fabiji 1.4 tdi
Radi se o tome motoru, ali hladila je u početku normalno. Baš bi onako pravo hladno bilo. Što se onda dogodilo, još ne znamo...
Zna se desiti da ti se klapna vruceg/toploga zraka zaglavi zbog milion razloga ili da nesto upadne u ventilator kabine. Majstori uglavnom izbjegavaju to provjeriti, jer im je to gnjavaza.
Suvozacevo sjedalo povuci skroz unazad i tijelom lezi na pod glavom prema motoru (jbg malo se skvrci ili izvadi suvozacevo sjedalo)
Ako skidas suvozacevo sjedalo obavezno izvadi kljuceve iz bravice!
-Vjerovatno prvo moras ukloniti filter kabine, skida se rukom (vjerovatno), ocisti/zamjeni filter ako treba (10-30 Eurica), provjeri cistocu samoga kucista!
-Tu bi ti se trebao nalaziti ventilator kabine, skini ga provjeri dali je mozda on zacepljen!
- Onda dolazimo do vrlovjerovatnoga krivca , klapna! Ona bi ti se trebala nalaziti blizu ventilatora, ako je "analogna" s sajlicama, okreci toplo/hladno i vidi dali u potpunosti zatvara!
Ako je "digitalna" s elektromotorima, ustekaj jack suvozaceva sjedala, daj kontakt i probaj zatvarati klapne (bolje da ti netko pomaze dok ti lezis)!
Cesto se zna desiti da klapna ne zatvara dovoljno, pa ti se hladni zrak mjesa s toplim ili onim izvana.
- klapna ne zatvara zbog milion razloga, to moras ustvrditi sam!
- pronalazak klapne cesto znam biti skidanje cijele kontrolne table, to ti majstori izbjegavaju, jer im je gnjavaza.
Posto si automobil vozio kod majstora, vjerovatno su provjerili dali je isparivac zacepljen, tlak i kolicina plina, ili cak senzor ocitavanja klime (dijagnostikom se vidi).
Ostaje ti samo klapna za provjeriti ili se naviknuti na pirkanje hladnoga zraka kao ja prije na mojoj Skodi Fabiji 1.4 tdi
Zahvale svima koji su se uključili u raspravu i napisali komentar, ali tebi kolega posebno hvala. Nekako mi se čini da bi ovo moglo biti rješenje problema. Bar se nadam.