
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore

-oboje rade u učionicama s učenicima? Tad je prednost nazivu učitelj, predmetna nastava (do 4.raz su učitelji) je razlog naziva nastavnik, kao što fakultet ne koristi ni jedan od tih naziva. Ali dali je važan naziv (ambalaža) ili sadržaj, kao i tumačenje da su sinonimi bogatstvo jezika, prednost...
Ali ako u svakoj naštoj priči, ovdje nije važno što rade (još manje dal su nastavnici ili druga titula), nego je važno npr kotizacija i tko to plaća (manje) komu (više), dok bi bilo zanimljivo vidjeti dali postoji neka sličnost kao npr aktualni Varga-kongres..
Kod nas je:
1. do 4. - učitelj
5. do 8. - nastavnik
1. do 4. srednje - profesor
Članak 100.
(1) Odgojno-obrazovni rad u osnovnoj školi obavljaju učitelji razredne, učitelji predmetne nastave i stručni suradnici.
(2) Odgojno-obrazovni rad u srednjoškolskoj ustanovi obavljaju nastavnici i stručni suradnici.
(3) Nastavnici u srednjoškolskoj ustanovi su nastavnici, strukovni učitelji, suradnici u nastavi i odgajatelji.
(4) Stručni suradnici u školskoj ustanovi su: pedagog, psiholog, knjižničar, stručnjak edukacijsko- rehabilitacijskog profila.
Članak 101.
(1) Učitelji u osnovnoj školi izvode nastavu i druge oblike neposrednog odgojno-obrazovnog rada s učenicima te obavljaju poslove koji proizlaze iz naravi i opsega odgojno-obrazovnog rada.
(2) Nastavnici u srednjoj školi izvode nastavu i druge oblike neposrednog odgojno-obrazovnog rada s učenicima te obavljaju poslove koji proizlaze iz naravi i opsega odgojno-obrazovnog rada.
(3) Strukovni učitelji samostalno izvode vježbe i praktičnu nastavu.
(4) Suradnici u nastavi sudjeluju u izvođenju praktične nastave i vježbi pod neposrednim vodstvom nastavnika ili stručnog učitelja te obavljaju druge poslove koji proizlaze iz naravi i opsega odgojno- obrazovnog rada.
(5) Odgajatelji rade s obrazovnom skupinom u učeničkom domu te obavljaju druge poslove koji proizlaze iz naravi odgojno-obrazovnog rada.
(6) Stručni suradnici obavljaju neposredan odgojno-obrazovni rad s učenicima te stručno-razvojne i koordinacijske poslove.
Naravno da nije bitno kako se što zove, ali sam skrenio pozornost kakav je "službena" definicija u zakonu. Mnogi učenici, roditelji i ostali se bune i nazivaju učitelje nastavnicima, nastavnike učiteljima, nastavnike profesorima. Iako bi meni bilo prirodnije da su svi učitelji:)
Treba također razlikvati i zvanje od zanimanja.
Kod nas je:
1. do 4. - učitelj
5. do 8. - nastavnik
1. do 4. srednje - profesor
I kod mene je to bio slučaj, tako su nam oni sami rekli da im se obraćamo i samo smo slegli ramenima i radili kako nam je rečeno. Nije da je ikoga previše bilo briga, pa taman da su nam naložili da ih zovemo šarenim medvjedićima... :P
Ima li u timu pedagoga, metodičara, profesora koji su diplomirali na drustvenim fakultetima pedagogiju i informacijske znanosti odnosno drustveno-humanisticki pristup informatici ukoliko se sadrzaj usmjerava strukama koje su diplomirale na humanistickim, drustvenim odnosno fakultetima sa pedagoskim usmjerenjima?
Ima li tu CARNet koordinatora, knjižničara, jezičara, struka koje se bave multimedijski glasom, govorom, jezikom, knjizevnoscu, digitalnom fotografijom, likovnim, muzickim, scenskim pristupom, mreznim igrama... ili udruga - kao i onih koje se bave pristupom informacijskoj pismenosti koristenjem otvorenog koda...?
Ne bi nikako trebalo referendum :), ovo je vazan i trazen sadrzaj koji ulazi u odgojno-obrazovni sustav, no nije li znacajno da ga se obrazlozi javnosti, informatickim pregaocima kao i onima koji bi zeljeli zaposliti osobe tako opismenjene, da ga se visedisciplinarno raspravi...?
Zlatko Papes
Hrvatska udruga za promicanje novog obrazovanja i znanja, HUPNOZ