Suton gejminga kakav smo poznavali

poruka: 72
|
čitano: 342.605
|
moderatori: DrNasty, pirat
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
16 godina
neaktivan
offline
Suton gejminga kakav smo poznavali

Naslov je malo pretenciozan i definitivno nije apsolutno negativan. Čini mi se da je najbolji naslov za ono što mislim o industriji igara u ovom trenutku.

Uglavnom, Goran Racic je napisao:

Pa u jednom od prvih intervjua s tipom iz Cryteka u vezi drugog dijela Crysisa (mislim da je objavljen u nekom svapskom casopisu), ovaj je rekao kako im je glavni prioritet napraviti jos realisticniju grafiku, prije svega lica likova u igri. Zanimljivo je bilo da nitko igrivost nije spominjao...

Zato što im je to nebitno. Cilj je napredak u tehnologiji, a ne krpanje onih koji imaju slaba računala. Politika Cryteka je ovakva: napraviti najnapredniji engine na svijetu i ako se može donekle omogućiti skaliranje na slabije konfiguracije, ali ne pod cijenu kvalitete enginea.

Jasan ti je sada princip?

Osim toga, sasvim je očito svakome tko je probao pokrenuti Crysis da su izjave o zahtjevnosti vastly exaggerated. Crysis sasvim fino ide i na prosječnim (mainstream) konfiguracijama. Tu ne govorim o prosjeku konfiguracija u Hrvatskoj, već globalno mainstream konfiguracijama gdje spada middle-end i best buy trenutka. U ovom trenutku best buy komponente koštaju sasvim pihvatljive iznose i vrte Crysis na prihvatljivim i očekivanim postavkama.

Ne znam odakle nekome uopće hrabrost da se žali što mu najmoderniji engine ne leti u 1920x1200 sa 4X AA. Pa nitko nije ni očekivao to. Doom 3 je imao istu situaciju, samo što je bio manje marketinški eksponiran ignorantnoj publici (po pitanju franšize) koja je u pravilu zainteresirana za nešto što se konstantno reklamira. Takva publika najviše bjesni što ne može i sama uživati u "tom Crysisu", a ne zbog toga što je Crysis loša igra.

Dapače, Crysis nije ništa lošiji od jednog Stalkera, jednog Half-Lifea 2 ili jednog COD4-a. Sve su to prosječne igre koje u nekim segmentima briljiraju.

Tako Half-Life 2 za cijeli svoj hype može zahvaliti originalu i činjenici da je ekspanzija bila čak i bolja od odličnog originala (vjerojatno i jedina takva igra).

Stalker je imao dobru ideju, ali prosječnu izvedbu, COD4 ima fantastičnu atmosferu dobro režiranog filma, ali je tehnički gledano prosječan, dok je u game-mechanics segmentu apsolutna katastrofa (skriptirano apsolutno sve, ograničenja prevelika itd.) dok opet u MP-u svojom jednostavnošću jednostavno stvara ovisnost.

Bioshock je najavljivan kao spiritualni nastavak na System Shocks 2. Moram li reći da sam ostao izrazito razočaran činjenicom da je Bioshock samo remake System Shock 2 gameplaya i to u besramnoj maniri čistog kopiranja? - Unreal 3 engine nije ništa posebno: lažirana osvjetljenja, isprane nisko-rezolutivne teksture, trikovi s billboardima... Previše toga za moj ukus nije izvedeno kako je moglo i trebalo biti. Po meni tek još jedna ideja koja nije iskorištena u svom potencijalu.

Crysis s druge strane ima daleko više prednosti nego mu priznaju. Osim što je tehnički daleko najnapredniji engine dostupan, ima i neka odlična rješenja. AI je pravi AI, a ne node-based (upravo iz tog razloga ponekad se zna i glupo ponašati), nano-odijelo inovacija je u gameplayu i to posebno u multiplayeru koji uopće nije loš. Iako ja ne volim vanzemaljsku tematiku i unatoč tome što mi je nivo na brodu apsolutno smeće, a isfuravanje na nosaču i posljednje borbe naporne i dosadne, ne mogu reći da je Crysis smeće ili čak loš. Nije pošteno niti objektivno.

To što ga ja ne mogu igrati na 2560x1920, nije problem Cryteka nego zemlje u kojoj hardver plaćam duplo uz obrnuto proporcionalan iznos mjesečnih primanja. Hardver koji u USA košta 1000 dolara u Hrvatskoj košta 1900, dok su nam plaće i do pet puta manje...

Ne treba biti fanboy ili hateboy bilo kakve opcije niti držati stranu niti jednoj od ovih igara. Potrebno je sagledati stvari objektivno, a to ne uspijeva ni onima kojima bi to trebala biti profesija (recenzija COD4-a je zaista pretjerana).

Inovaciju u gejmpleju teško ćemo vidjeti u vrijeme kada je sve već isprobano. Prošla su vremena nas koji smo rasli s tehnologijom i bili dio djetinjstva same industrije. Industrija igara odavno je maturirala, a ono što se događa u pubertetu ne ponavlja se u zrelosti.

S vremenom možemo očekivati eventualno manje tehničke izmjene... Snagom procesora popravljati će se AI, snaom grafičkih kartica rasti će kvaliteta prikaza; uskoro ćemo prijeći i na ray-traceing (kroz nekoliko godina).. možda na moderne VR naočale, headtrackere itd. ali tipkovnica i miš dosegli su svoj vrhunac.

Gejmplej (ili gameplay, kako hoćete) ne pruža puno prostora za inovacije. Sve što netko i izmisli tek je minimalna promjena. Uvijek će najbolje prolaziti uhodane mainstream stvari poput jednostavnog COD4 MP stila, dok će one manje popularne ideje poput R6:RVS, Vegasa i slično biti uvijek u manjini i kod publike i kod kritike.

Smatram da je veliko ograničenje danas prisutnih recenzenata u tome što im je teško odmaknuti se od svojih očekivanja koja su im usađena iz puke činjenice što su u većini zlatna generacija industrije.

Ogromni skokovi u tehnologiji poput prijelaska s 2D-a na 3D, pa prijelaza na grafičke kartice-akceleratore (3dfx anyone?), pa inovativnih i revolucionarnih atmosfera i priča poput Half-Lifea, Unreala, DeusExa, System Shocka, Civilizacije, Jagged Alliancea.. to se jednostavno neće događati tako često kao prije.

Sve ovo danas samo su isfurane replike nekadašnjih hitova... Civ 4,5,6,7... Half Life: Episode 937, Ultrashock, Crysissy 8, Unreal Tournament 837, Starcraft 9, Diablo 5 offline i online (uskoro ide MMO po svemu sudeći) i slično.

Zvuči pesimistično, ali je jednostavno tako. Ono čemu se svijet igara okreće je multiplayer. Kreiranje priče i svijeta od strane igrača samih i izbacivanje AI-a na margine važnosti.

Za vidjeti kuda ide industrija igara dovoljno je pogledati World of Warcraft. Zamislite samo WoW u engineu Crysisa. Oblivion MMO?

Eto, krenulo je kao odgovor Racicu, ali razvezao sam se i izgubio pola sata. Volim pisati, a što ću. :-D

Poruka je uređivana zadnji put sri 13.2.2008 11:38 (naxeem).
Moj PC  
12 0 hvala 0
16 godina
offline
Suton gejminga kakav smo poznavali

meni je crysis bio neigriv na 1024+768 rezoluciji, sa 2x antialiasingom i texturama na medium. sve više toga, pa čak i famozne very high opcije, išle su, ofc, ali su bile totalno neigrive. Zalud mi divljenje realizmu okoliša kad se sve vuče na 15 frejmova. a imam quad pentium 2.4 ghz, 4gb rama i 8800gts sa 640mb karticu.

Zato zalud mi je cijela ta njihova spika o engineu, i žalosno mi je vidjeti da to ipak još dovoljno pali narod i da se samo na osnovu toga kupuje igra.


(p) & (c) Dario - 2008
 
0 0 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
RE: Suton gejminga kakav smo poznavali
Samo na osnovu toga još i ne. A kad žele neku konfu za koju daju HRPETINU kunića samo da bi mogli igrat Crysis? Pa tolko poseban i nije da bi cijeli komp morao prilagođavat igri koja po meini ima najgluplji završetak svih vremena
16 godina
neaktivan
offline
Suton gejminga kakav smo poznavali

Meni je u igri najvažnije iskustvo a ne toliko tehnička izvedba. Znači, ne zanima me da li je COD 4 sav skriptiran ili ima neki uber A.I., ja sam se zabavio igrajući ga.

Što se gameplaya tiče, mislim da si u pravu. Teško je izmisliti nešto novo, ali da li je to potrebno? U filmu nisu odavno izmislili neki novi, inventivan način naracije, a opet svake godine izlaze jako dobri filmovi. I kod filma nije bitno da li je snimano ultra HD kamerom ili običnim kamkorderom, bitno je iskustvo gledatelja.

Što se Crysisa tiče, imam AMD 2500+ i ATI X1600pro i demo mi je bio igriv na 1280x1024 sa nekih 18-20 fps. Znam da nije idealno ali ima igara koje se na mom kompu još gore vrte a grafika im je već zastarjela.

Poruka je uređivana zadnji put sri 13.2.2008 12:44 (jastreb).
Moj PC  
2 0 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
Suton gejminga kakav smo poznavali

post je fino sastavljen. i slažem se sa velikom većinom toga, no opet...ne bi se složio sa stavkom da igrivost nije bitna...

dobro, živimo u zaostaloj zemlji, gdje ti zamp naplaćuje porez na prazne medije i sve to...ali, svejedno, to nije razlog da se "pljuje" po igrivosti.

futurizam je svakako pred vratima, ali, opet...neke stvari su stvarno previše.

a što se tiče samih recenzenata - ista stvar je i sa glazbenim kritičarima - davno je prošlo njihovo vrijeme.


Silence! I Kill You...
 
1 0 hvala 0
16 godina
offline
Suton gejminga kakav smo poznavali

Mislim da bi se igrivost popravila boljom kvalitetom sadržaja. Npr. Mafia je meni jedna od najigrivijih igara upravo zbog sadržajnosti. Znači, da nije samo "idem i ubijam sve što se miče" već da igra ima neki "viši" cilj. Priča u igrama je često puta dosta jadna što jako utječe na igrivost. Definitivno mi je najbolja igra u prošloj godini Bioshock. Sjećate li se Desperadosa, meni jedna od najzanimljivijih igara, vrlo igrivo, priča i nije neka. Hitman isto tako odličan. U crysisu mi se sviđa nevidljivost, ali se mogla bolje iskoristiti.

 
0 0 hvala 0
16 godina
protjeran
offline
RE: Suton gejminga kakav smo poznavali
Dario kaže...

meni je crysis bio neigriv na 1024+768 rezoluciji, sa 2x antialiasingom i texturama na medium. sve više toga, pa čak i famozne very high opcije, išle su, ofc, ali su bile totalno neigrive. Zalud mi divljenje realizmu okoliša kad se sve vuče na 15 frejmova. a imam quad pentium 2.4 ghz, 4gb rama i 8800gts sa 640mb karticu.

Zato zalud mi je cijela ta njihova spika o engineu, i žalosno mi je vidjeti da to ipak još dovoljno pali narod i da se samo na osnovu toga kupuje igra.


 to da svoj proc zoveš quad pentium dovoljno fovori o tvojem informatičkom znanju...ali ako na toj konfiguraciji ne radi,rekao bih ti ili da lažeš.ili da imaš neki virus na kompu...

phhh,k'o da me briga,potpis...'ko to još piše...
16 godina
offline
RE: Suton gejminga kakav smo poznavali

Naxeem, slazem se sa tvojom citavom prezentacijom, vidim da si "stari" gamer.

 

Zao mi je sto je u Hrvatskoj takva situacija oko hardware cijena jer kao sto neko rece duplo skuplje a 5 puta manje zarade nego u USA.

Puno kompanija zna da smo mi gameri pravi ovisnici o tome i upravo nas tako tretiraju, kao narkomane.

 

Ako neko moze da mi ovdje postavi stranice povoljnih cijena hardwarea u Hrvatskoj, volio bih razmotriti neke stvari.

16 godina
offline
Suton gejminga kakav smo poznavali

Samo jedno: "**b'o grafiku!"

 
3 0 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
RE: Suton gejminga kakav smo poznavali
Dario kaže...

meni je crysis bio neigriv na 1024+768 rezoluciji, sa 2x antialiasingom i texturama na medium. sve više toga, pa čak i famozne very high opcije, išle su, ofc, ali su bile totalno neigrive. Zalud mi divljenje realizmu okoliša kad se sve vuče na 15 frejmova. a imam quad pentium 2.4 ghz, 4gb rama i 8800gts sa 640mb karticu.

Zato zalud mi je cijela ta njihova spika o engineu, i žalosno mi je vidjeti da to ipak još dovoljno pali narod i da se samo na osnovu toga kupuje igra.


ti si stvarno sredi malo taj komp...nesto nije s njim u redu...meni na a64 3000+, 1Gb rama, 7900GS 256Mb skroz fino islo na 1024x768 medium detaljima...
16 godina
neaktivan
offline
Suton gejminga kakav smo poznavali

@ noname: Nisam ja rekao da je igrivost nebitna, dapače, ja sam jedan od rijetkih koji još uvijek ima ISO Age of Wondersa 2, STBOTF-a, Jagged Alliancea, Monkey Islanda, Blade Runnera... zlu ne trebalo. :)

Ali jednostavno ne smijemo očekivati puno od današnjih igara. Nekada smo u bili oduševljeni 800x600 rezolucijom u Diablu 2 i to nam je bilo i viška jer smo igrali igre i na 640x480 bez problema. Danas ni monitor ispod 1280x1024 ne možeš kupiti, da ne govorim o tome koliko neke nove generacije ni ne znaju što znači igra s maštom.

Svaki studio kupio je EA (i uništio)... gdje je Bioware, Westwood ... Jedino mi nadu pružaju još Blizzard i Activision s obzirom da se uvijek trude izdati kvalitetu.

 

Ev, sad sam se sjetio još jedne odlične igre za RPG temu... :) (Vampire ).

 

P.S. @ jastreb, Dario:  Crysis ide dobro i na slabijim konfiguracijama, tako da je definitivno problem u tvom računalu.

P.S.#2 @ Petar: sadržaj da. Da netko dobije hrabrost i izda igru (FPS-RPG-avanturu) s pričom u Crysis engineu (novi DeusEx) ali s pričom koja neće biti kopija DeusEx-a ili nešto tako, već ekranizacija nekog boljeg političkog trilera npr., vjerujem da bi požnjeo veliki uspjeh. Problem je što tržište na kojem je PC gejming postao mainstream i gdje izdavači zbog prevelike gladi traže što kraće rokove i što masovniju prodaju po sistemu "zdrpi i briši".

 

Nadam se samo da će neki manji timovi uspjeti vratiti kvalitetu na PC. Zašto 'samo' na PC? Zato jer je na konzolama je pojam kvalitete bitno drugačji; WII je revolucija upravo onoga što je uvijek bio najjači segment konzola: čista zabava za ekipu.

Nema ništa ljepše od sjedanja na trosjed i dva-tri kruga s frendom ili curom na F1 ili Tekken ili Mortal Combat ili Crash i sl. - Guranje FPS-a na konzole nikada mi neće biti jasno kao što mi neće ni način na koji konzolaši ciljaju :D

Nema ništa loše u arkadama i plitkoj priči. Bitno je samo vrijeme i mjesto odabrati pravilno.

Moj PC  
0 0 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
Suton gejminga kakav smo poznavali

Možemo se samo nadati da će netko i dalje raditi igrive igre koje će se igrati GODINAMA nakon izlaska. Tako ja još uvijek uživam u Jagged Alliance 2 i svim živim i neživim dodacima koji i danas izlaze.

 
1 0 hvala 0
16 godina
offline
Suton gejminga kakav smo poznavali

Neda mi se citat, iako mogu pretpostavit o cemu si prico. Igre koje su pomicale tehnicke granice su uvijek postojale, i uvijek su bili vise prototipi neke nove tehnologije nego prave igre. Takve su Crytekove igre, uvijek sam mislio da su u najboljem slucaju prosjecne, ali su pomicale granice.

 

Katastroficne prognoze za PC igre su uvijek postojale, i uvijek ce postojat, ali sa trenutnom kvalitetom mnogih naslova koji su nedavno izasli ili ce uskoro izac, mislim da se stvarno nista nebi trebali brinuti.

 
0 0 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
Suton gejminga kakav smo poznavali

Ma tehnicke granica ce se uvijek pomicat i hvala bogu na tome jer ce moci raditi jos vise inovativnije igre nego ikada do sad. Naravno, novac je uvijek problem i zato publisheri uvijek pritiscu developere i onda imam smece od igara, da sad ne nabrajam, ak i malo pratite gamersku scenu znate koji su. Zato se treba oslanjat na nove developere koji uvijek zele izmisliti nesto "novo"...iako je u danasnje doba to puno teze nego je bilo prije nekih 10god. Istina je, spominjao se crysis i on je samo jedan u moru naslova. Imajte na umu da ga za godinu dana vise nitko nece ni spominjat i da ce u centru price biti nesto sasvim drugo (mozda id-ov Rage). Sretan sam sto nisam neki klinac pa mi grafika nije tolko bitna, igraci koji vec imaju povijest gejmanja iza sebe ce znati cijeniti odredjene zanrove i na tome bi se trebala zasnivati gaming industrija...ili barem neki njeni postotak. Evo cekajte do proljeca, kad izadje Starcraft2, vidjet cemo sta ce ispast od toga. Ja se nadam najboljem. Mozda bi mogli pozvat Damira Rukavinu da nam ga recenzira kao u davna vremena Hackera.

 

Igrajte starije igre, ja prasim po TA ko nikad do sad Namigiva

 

 

 

...:::Anime Phreak:::...
Poruka je uređivana zadnji put sri 13.2.2008 21:50 (Aral).
Moj PC  
0 0 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
RE: Suton gejminga kakav smo poznavali

Što uopće Rukavina radi kad ne pljuca po Starcraftu? :)

 

No, da od SC2 se očekuje jako, jako puno. Nadajmo se da će Blizzard još jednom pokazati da nije EA.

16 godina
neaktivan
offline
Suton gejminga kakav smo poznavali

Previse je novca uslo u industriju a tako velike investicije ne trpe inovacije vec idu na prokusane recepte. I pumpa se grafika kako bi se prdavao novi hardver. Zato proizvodjaci kartica i sponzoriraju pojedine igre. Danas industrija igara vrti vece novce od Hollywooda.

A i bilo je pitanje vremena. U filmu npr. kada su izasli Star Warsi (inace svojevrsni spin-off samurajskih filmova, neki bi rekli i bezobrazna kopija Kurosawine Tvrdjave) sve je krenulo nizbrdo jer su mnogi pokusavali reproducirati pitke filmove za siroku publiku i ciljana publika su postali tinejdzeri. Ljudi koji su od filma zeljeli nesto vise su ostali na cjedilu i spas je postojao jedino u festivalima dok VHS i DVD nisu postali siroko dostupni. Pa i kad covjek npr. pogleda Matrix i onda japanski cyberpunk s Ghost in the Shell i igrice kao Shadowrun jasno je kako se inovaciji u glavnom bastionu zabavne industrije odavno reklo zbogom. Lako je sirokim masama prodavati "inovacije" kada imas razradjenu distributersku mrezu.

 

Iako ima igara koje u zanr ne donose nista novo ali su barem zabavne. Nama starim gejmerima ne preostaje bas puno nazalost. Kad sam instalirao Oblivion trljao sam ruke od srece a onda nakon par dana sam zavitlao DVD u zid :( Il smo jednostavno ostarili za igre...

 
0 0 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
RE: Suton gejminga kakav smo poznavali
naxeem kaže...

Što uopće Rukavina radi kad ne pljuca po Starcraftu? :)

 

No, da od SC2 se očekuje jako, jako puno. Nadajmo se da će Blizzard još jednom pokazati da nije EA.

 Rukavina je diplomirani graficar koji se bavi svojom strukom :)

Recenzent, urednik, Bugovac, ljubavnik - ne nuzno tim redoslijedom
16 godina
neaktivan
offline
Suton gejminga kakav smo poznavali

crysis ce izgledat sasvim ok za koju godinu na mid-end konfiguraciji.

 
0 0 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
RE: Suton gejminga kakav smo poznavali

Klikeru, to si rekao jako fino. I ja sam na Oblivionu trljao ruke, ali nekako.. nije to to. Ja osobno ne mogu pronaći nešto da me zadrži uz igru. I Bioshock i Crysis i Oblivion i mislim da će tako i s Witcherom biti... ili bi završio tek toliko da ne ostavljam stvari nedovršene ili bih odustao.

Jedino što me duže zadrži je multiplayer poput WoW-a, nadam se EVE-a i COD4-a i sl.

 

@Račić:

Rukavina je diplomirani graficar koji se bavi svojom strukom :)

Morat će ga ponovno aktivirati za Starcraft 2 (what a comeback:D).


Frankly, my dear, I don't give a damn.
16 godina
neaktivan
offline
Suton gejminga kakav smo poznavali

Give Rukavina back Viče Al ne ozbiljno, ako ta igra dobi manje od 90% propast ce sve Cool No enivej, odoh igrat Submarine Titans ^^


...:::Anime Phreak:::...
Moj PC  
0 0 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
Suton gejminga kakav smo poznavali

Pa sad, malo se slazem malo ne.Mislim da je relativan pojam "prosječna konfiguracija".
Meni je recimo prosječno 6000kn bez monitora. Mojim prijateljima je to vise 4000kn sa monitorom i printerom :D lol

 

Ja mogu jedino podijelit svoje iskustvo o Crysisu i jednog prijatelja.Ja imam C2Q @ 3.3Ghz, 8Gb, 8800GTS i 22" monitor (znaci 1680*1050) konfiguraciju za igranje, a frend vise manje isto samo sa 4Gb memorije i C2Duo (2.6Ghz)
Sad, na High mi je igrivo, i to sve do onog levela kad izadjem iz space-shipa.

Kad stavim na Very high sve se pusta ispod 25FPS, a meni osobno treba barem 30FPS da bi mi shooter bio igriv, i da bi u njemu uzivao.

 

Te nase dvije konfiguracije kostaju kod nas (nisu kupljene tu nego u Italiji) cca 10000kn, sto je hrpa love, i sa svakog gledista nije "prosjecna" konfa.
Grafika je fantasticna, ali ipak mi fali AA. Samo za napomenu kad upalim taj famozni AA igra postane slide-show

 

Bas sam neki dan bio kod frenda koji je Crysis instalirao na C2Duo 2.20, 1Gb ram-a, X1600 , i na medium-low mu radi OK. Sa time da je na 19"LCD monitoru morao spustit  rez. ispod optimalne za monitor (mislim 1024*768) i to izgleda LOSE... cak rekao bih i jadno.

 

Moram napomenut da mi u DX9 na XP-u radi puuuuuno brze (oko10ak FPS, sto je za Crysis jako puno).

Sad ne bih ni pretpostavljao kako bi frendu igra izgledala na DX10... pretpostavljam oko 2-5FPS.

Stvar je u tome da vecina danas ima LCD monitore, i to neke jeftinije (budimo iskreni sa 3000kn za monitor ne mozes ocekivat neku raketu) koji bas i ne skaliraju rezoluciju tako dobro. Pa ga moras vrtit u optimalnoj rezoluciji, sto je za vecinu 22" monitora previse za kartice.Iz osobnog primjera na 24" dell-u u 1920*1200 Crysis mi je neigriv na very high, a na medium-high radi OK. Ali opet to nije to :D

 

A sad malo komentara na ostalo.

 

Bioshock sam igrao tocno 5 sati, nakon cega sam ju obrisao jer mi je apsolutno jadna. A nije ni grafika nesto extra posebno.

HL2 je fenomenalna igra. cak i na onoj prosjecnoj konfi od frenda radi preko 40FPS, a i grafika je super. isto tako za COD4.

 

Sjecam se koliko su Bioshock i Crysis bili razvikani, a na kraju mi je najveci gust bilo igrat COD4.
Mene vise brine to sto se svi okrecu MMO tipu igara, a ako nesto mrzim onda su to konzole, i portanje na PC.


Okay, sad kad sam nakenjao toga dosta...
Starcraft Rulez :D

 

Poruka je uređivana zadnji put ned 17.2.2008 13:06 (Lightning).
 
0 0 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
RE: Suton gejminga kakav smo poznavali
r3d3f1n3 kaže...

crysis ce izgledat sasvim ok za koju godinu na mid-end konfiguraciji.

 čak i prije...
16 godina
neaktivan
offline
RE: Suton gejminga kakav smo poznavali
Kliker kaže...

Previse je novca uslo u industriju a tako velike investicije ne trpe inovacije vec idu na prokusane recepte. I pumpa se grafika kako bi se prdavao novi hardver. Zato proizvodjaci kartica i sponzoriraju pojedine igre. Danas industrija igara vrti vece novce od Hollywooda.

A i bilo je pitanje vremena. U filmu npr. kada su izasli Star Warsi (inace svojevrsni spin-off samurajskih filmova, neki bi rekli i bezobrazna kopija Kurosawine Tvrdjave) sve je krenulo nizbrdo jer su mnogi pokusavali reproducirati pitke filmove za siroku publiku i ciljana publika su postali tinejdzeri. Ljudi koji su od filma zeljeli nesto vise su ostali na cjedilu i spas je postojao jedino u festivalima dok VHS i DVD nisu postali siroko dostupni. Pa i kad covjek npr. pogleda Matrix i onda japanski cyberpunk s Ghost in the Shell i igrice kao Shadowrun jasno je kako se inovaciji u glavnom bastionu zabavne industrije odavno reklo zbogom. Lako je sirokim masama prodavati "inovacije" kada imas razradjenu distributersku mrezu.

 

Iako ima igara koje u zanr ne donose nista novo ali su barem zabavne. Nama starim gejmerima ne preostaje bas puno nazalost. Kad sam instalirao Oblivion trljao sam ruke od srece a onda nakon par dana sam zavitlao DVD u zid :( Il smo jednostavno ostarili za igre...

Ovo je, nažalost, velika istina. Već dosta dugo u industrij zabave vlada neki trend da se sve više pažnje pridaje profitu, a sve manje inovaciji. Kompjuterske su igre, kao prilično mlad medij, doživjele to tek prije nekoliko godina. Sve se vrti oko što ljepše grafike i što manje varijacija na temu kako se izdavač ne bi - ne daj Bože - doveo u situaciju da ne profitira bar trostruko na nekom naslovu. U moru "inovativnih" igara mogu samo reći da sam zahvalan na naslovima poput Fahrenheita, Psychonautsa i Stalkera koji su se potrudili ponuditi nešto originalno ili barem na neki način donijeti osvježenje u svoj žanr.

Ništa, još malo pa se čini da će nam preostati samo indie tržište.
16 godina
neaktivan
offline
RE: Suton gejminga kakav smo poznavali
naxeem kaže...

Osim toga, sasvim je očito svakome tko je probao pokrenuti Crysis da su izjave o zahtjevnosti vastly exaggerated. Crysis sasvim fino ide i na prosječnim (mainstream) konfiguracijama. Tu ne govorim o prosjeku konfiguracija u Hrvatskoj, već globalno mainstream konfiguracijama gdje spada middle-end i best buy trenutka. U ovom trenutku best buy komponente koštaju sasvim pihvatljive iznose i vrte Crysis na prihvatljivim i očekivanim postavkama.

 


Pa sad ti presudi sto je mainstream, i kako radi...
16 godina
neaktivan
offline
RE: Suton gejminga kakav smo poznavali
klejton kaže...
Ovo je, nažalost, velika istina. Već dosta dugo u industrij zabave vlada neki trend da se sve više pažnje pridaje profitu, a sve manje inovaciji. Kompjuterske su igre, kao prilično mlad medij, doživjele to tek prije nekoliko godina. Sve se vrti oko što ljepše grafike i što manje varijacija na temu kako se izdavač ne bi - ne daj Bože - doveo u situaciju da ne profitira bar trostruko na nekom naslovu. U moru "inovativnih" igara mogu samo reći da sam zahvalan na naslovima poput Fahrenheita, Psychonautsa i Stalkera koji su se potrudili ponuditi nešto originalno ili barem na neki način donijeti osvježenje u svoj žanr.

Ništa, još malo pa se čini da će nam preostati samo indie tržište.
Upravo tako. Sve je postalo izdavanje po sistemu brže-ljepše, a nema inovacija. Čast izuzecima. Upravo zato nema avantura jer su avanture (i RPG) žanr koji traži inovaciju i 'pamet', a ne samo grafiku.

Frankly, my dear, I don't give a damn.
16 godina
neaktivan
offline
RE: Suton gejminga kakav smo poznavali
Lightning kaže...
 Nemojmo skretati u rasprave o hardveru - prica se jos uvijek bazira na igrama!

Recenzent, urednik, Bugovac, ljubavnik - ne nuzno tim redoslijedom
16 godina
neaktivan
offline
Suton gejminga kakav smo poznavali

Ja zadnjih godina ne igram baš igre(još otkako sam presta igrat Counter Strike) ali ono malo šta san igra me nije vezalo za komp kao nekada kada se nova igra igrala dan-noć.Jedino šta mi se svidilo je Company of Heroes i njegova ekspanzija Opposing Fronts.Mislin da su u pitanju i godine(nedavno napunija 27) jer ako realno gledan da san igru poput Coh-a igra prije 8 ili više godina teško bi se od nje odvojia dok je nebi završija.A drugi problem je ka šta je ekipa već primjetila i to šta je većina toga u igrama već viđeno samo ima dobru grafiku ali radnja je ista šta sigurno nekome ko igra igre još od automata u igraonama i 386-ice može bit iritirajuće i neinvetivno.


i cant wait 4 the weekend 2 begin
 
0 0 hvala 0
15 godina
neaktivan
offline
RE: Suton gejminga kakav smo poznavali
naxeem kaže...
klejton kaže...
Ovo je, nažalost, velika istina. Već dosta dugo u industrij zabave vlada neki trend da se sve više pažnje pridaje profitu, a sve manje inovaciji. Kompjuterske su igre, kao prilično mlad medij, doživjele to tek prije nekoliko godina. Sve se vrti oko što ljepše grafike i što manje varijacija na temu kako se izdavač ne bi - ne daj Bože - doveo u situaciju da ne profitira bar trostruko na nekom naslovu. U moru "inovativnih" igara mogu samo reći da sam zahvalan na naslovima poput Fahrenheita, Psychonautsa i Stalkera koji su se potrudili ponuditi nešto originalno ili barem na neki način donijeti osvježenje u svoj žanr.
Ništa, još malo pa se čini da će nam preostati samo indie tržište.
Upravo tako. Sve je postalo izdavanje po sistemu brže-ljepše, a nema inovacija. Čast izuzecima. Upravo zato nema avantura jer su avanture (i RPG) žanr koji traži inovaciju i 'pamet', a ne samo grafiku.

Slažem se ,velika razvojna studija uzmu neki mali tim iz Nedođije,naprave im igru ,plate im male pare i onda ih ugase.i tako sa svakom igrom,sve je u outsorsingu.

Od velikih kompanija,koliko vidim jedino je Blizard uspio napraviti ozbiljan posao sa WoW-om,sve drugo mi se čini da je nedostatno i malo.Čak ni Infinity ward nije uspio sa novim COD-om jer ga je pc zajednica otkantala....pokaušali naplačivati preko Steama,ali to nije ni upola,vjerojatno,kako su oni zamišljali,mada se Steam ne žali...

 

Svi pokušavaju otkriti recept kako dodatno naplatiti igru nakon prodaje,kroz kakav MP,a to nije lako s obzirom na količinu piraterije,ne samo ovdje več i u svijetu

15 godina
neaktivan
offline
Suton gejminga kakav smo poznavali

Postuješ u temu staru 2.g -_-"

ceRina:)
Moj PC  
0 5 hvala 0
15 godina
neaktivan
offline
RE: Suton gejminga kakav smo poznavali

Eto,valjda je sad opet aktualna,s obzirom da je ta tema uvijek aktualna...kroz dvije godine svašta se promijeni....

Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice