Promet

poruka: 90
|
čitano: 21.964
|
moderatori: XXX-Man, pirat, vincimus, Lazarus Long, DrNasty
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
23 mjeseca
protjeran
offline
Re: Promet
Stavio je SS i uokvirio crvenom gdje piše čemu služi znak.
Doslovno isti tekst što znači da tebi, kao vozaču, govore istu stvar.
15 godina
offline
Promet

μ rvati znamo kako je ovo pitanje čista debilana te kako u nas, u stvarnim uvjetima - NE u autoškoli- prednost ovisi o:

 

> cijeni automobila - skuplji uvijek prednjači;

> relativnom odnosu dimenzija (uključiv masu) - veći otima prednost manjima (pitajte pokojne motocikliste, ako ste u dvojbi, ili pođite sa mnom na šetnju s psom, kad u 8/10 pokušaja prelaska ceste - na zebri i uz nama zeleno - naleću telefonisti bez žmigavaca);

> kome se žuri;

> je li pameniji popustio;

> tko sudi u prekršajnom postupku i ako se u blizini zatekne drot, što će "izjaviti";

> je li za volanom "svešteno lice";

> jesi li "štićena osoba" (iliti političar);

> jesi li polaznik autoškole ili je to samo davna i mračna prošlost, koje se nerado sjećaš (ako uopće);

> tko je trijezan/ima bolje reflekse;

> je li dan ili noć.

 

horizontalna i uspravna signalizacija (uključiv svjetlosnu) u nas uglavnom nema veze i postoji samo zato da si neka privatna firma (koja to proizvodi i postavlja) zaradi pinku od "partnerstva" s gradom/poduzećem za ceste, a država popuni proračun kažnjavanjem tijekom "akcija".

 

a propos hipotetične situacije s crteža, mene jednom tako zveknuo "bolid" (niotkuda doletjelo vozilo, za volanom svećenik iz osijeka, u autu još tri ministranta; rastavio mi zadnji dio auta) kad sam se s ceste s obratnim trokutom uključivao na glavnu uz pojašnjenje: "obratan trokut znači kako morate propustiti SVA vozila na cesti gdje se uključujete u promet, prije nego što se uključite," uz dodatak "svećenik nikad nije kriv".

pitam je: "ako moram propustiti sve, a jesam - ovaj je doletio doslovce niotkuda i brzinom očito većom od dopuštene, pri čemu čak nije ni kočio - znači li to kako moram čekati do sudnjega dana i prolaska posljednjeg preostalog vozila osim mojega?"

a ona će: "da." i odrapi mi prekršajnu. i jebiga - žali se upravi vodovoda. u nas zakoni postoje iz zajebancije i tumače ih "k'o popovi bibliju".

 

pouka: iako je "stop" obavezno zaustavljanje pa (odmah) vozi dalje (dakle, besmislica par excellence, jer se "svadi" s obratnim trokutom koji je zapravo unešto "proširen" stop) + "obratan trokut" = stani dok svi (svi! ikad!) prođu pa vozi dalje ili umri čekajući + skretač ulijevo je uvijek posljednji (osim kad nije) + pješak uvijek i svugdje i bez obzira ima prednost, da dugo živiš i dobro ti bude na zemlji (a nisi u vozilu navedenom u prvoj natuknici), moraš poput ranjene zvijeri uvijek biti oprezan i spreman na trenutačnu reakciju, sve dok je svijet prepun idiota (a jest). 

 

 

e, da: ne zaboravimo kako u ovoj nadridržavi vozačka krvavo zarađena u npr. zagrebu (potpun stohastički prometni kaos istambulskog tipa) i dobivena 'nako nakon ispita u npr. benkovcu (karikirano: jedan semafor i jedno raskršće; svi se međusobno poznaju i tak) vrijede jednako.

 

 

 

 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Poruka je uređivana zadnji put uto 28.6.2022 10:05 (Ajar).
Moj PC  
2 0 hvala 0
14 godina
offline
Re: Promet
silvio3105 kaže...
Stavio je SS i uokvirio crvenom gdje piše čemu služi znak.
Doslovno isti tekst što znači da tebi, kao vozaču, govore istu stvar.

 isprike, tek sam sad opet pročitao što si napisao u prvom postu i slažem se sa tobom i kolegom, ali neću vas slušati  ne zato jer smatram da ste u krivu već zato jer u mom gradu u praksi onaj na stopu pušta onog na trokutu, a ja se neću boriti sa vjetrenjačama i riskirati da me netko udari

 

da, isti tekst bi nekom logikom značio da su isti znakovi ALI ako sam nešto naučio u svojih 8 godina vozačkog iskustva je da većina ljudi ne uključuju logiku u prometu već voze kao da su jedini na cesti

15 godina
offline
Re: Promet
Genoxxx kaže...
silvio3105 kaže...
Stavio je SS i uokvirio crvenom gdje piše čemu služi znak.
Doslovno isti tekst što znači da tebi, kao vozaču, govore istu stvar.

 isprike, tek sam sad opet pročitao što si napisao u prvom postu i slažem se sa tobom i kolegom, ali neću vas slušati  ne zato jer smatram da ste u krivu već zato jer u mom gradu u praksi onaj na stopu pušta onog na trokutu, a ja se neću boriti sa vjetrenjačama i riskirati da me netko udari

 

da, isti tekst bi nekom logikom značio da su isti znakovi ALI ako sam nešto naučio u svojih 8 godina vozačkog iskustva je da većina ljudi ne uključuju logiku u prometu već voze kao da su jedini na cesti

 Ako te netko pušta, pušta te. To je uvijek moguće. Problem jedino nastane ako se ipak sretnete na križanju jer onda je teško objasniti da te onaj pustio. Zato ja obično ako me netko pušta ipak inszistiram da on ide prvi. Ali i ja griješim i našao sam se prije u situaciji da kočim u križanju i da nisam siguran da li ja imam prednost.

Uglavnom, da. Razumno je, ako te ljudi puštaju, da možeš proći.

9 godina
offline
Re: Promet
Mandor kaže...
Genoxxx kaže...
silvio3105 kaže...
Stavio je SS i uokvirio crvenom gdje piše čemu služi znak.
Doslovno isti tekst što znači da tebi, kao vozaču, govore istu stvar.

 isprike, tek sam sad opet pročitao što si napisao u prvom postu i slažem se sa tobom i kolegom, ali neću vas slušati  ne zato jer smatram da ste u krivu već zato jer u mom gradu u praksi onaj na stopu pušta onog na trokutu, a ja se neću boriti sa vjetrenjačama i riskirati da me netko udari

 

da, isti tekst bi nekom logikom značio da su isti znakovi ALI ako sam nešto naučio u svojih 8 godina vozačkog iskustva je da većina ljudi ne uključuju logiku u prometu već voze kao da su jedini na cesti

 Ako te netko pušta, pušta te. To je uvijek moguće. Problem jedino nastane ako se ipak sretnete na križanju jer onda je teško objasniti da te onaj pustio. Zato ja obično ako me netko pušta ipak inszistiram da on ide prvi. Ali i ja griješim i našao sam se prije u situaciji da kočim u križanju i da nisam siguran da li ja imam prednost.

Uglavnom, da. Razumno je, ako te ljudi puštaju, da možeš proći.

 Treba biti oprezan s tim propuštanjima... nezz jel se šta mijenjalo ali recimo ako staneš i mahneš pješaku da pređe cestu i skupi ga lik iz kontra smjera onda si ti kriv (ponavljam - ne znam jel se šta mijenjalo, ali tako je nekad bilo).

9 godina
offline
Re: Promet
Nema govora da si kriv ako neko drugi zgazi pješaka.
15 godina
offline
Promet

Malo sam offtopic, ali ne da mi mira. 

Googlao sam tog Husineca.

https://autoportal.hr/aktualno/promet/smije-li-se-uci-u-raskrizje-dok-su-upaljani-crveno-svjetlo-i-zelena-strelica/?fbclid=IwAR1iOVGHkY2In0fKGm8WB0OO6UQjqjUllZD3Im9kHA0jnTESSr2o59aWYKc

 

Kaže Husinec, a piše Marušić (dva prometna stručnjaka koji su stalno u vijestima):

Mnogi se često pitaju smiju li ući u raskrižju ako su iza crvenog svjetla na semaforskom portalu, a za njihov je smjer upaljena dopunska zelena strelica? Kratko i jasno: NE!

Ne, ne, nikako! Temeljem Zakona o sigurnosti prometa na cestama, članak 59. stavak 1, kroz crveno svjetlo se nikako i niti pod kojim uvjetima ne smije proći. To ne smije niti policija niti vatrogasci a niti Hitna pomoć, naravno njima se “gleda kroz prste”, ali ako se ne dogodi sudar, vozač hitne službe odgovara pred zakonom kao i svaki drugi.

Vratimo se na zelenu strelicu, zelena strelica je samo zato da vozači koji su već prošli semafor pod zelenim svijetlom mogu napustiti raskrižje ako se tijekom njihovog boravka u raskrižju zbog kolone promijeni svijetlo na semaforu. Znači zelena strelica se odnosi samo na ona vozila koja su već prošla semafor i zapela u raskrižju da na siguran način mogu isprazniti raskrižje.

 

Ok, čitajmo zakon (podebljao sam i potcrtao bitno):

http://www.propisi.hr/print.php?id=8177

 

Članak 59.
(1) Na raskrižju i na drugom mjestu na kojem se upravlja prometom uređajima za davanje znakova prometnim svjetlima (semaforima ili drugim uređajima), prometna svjetla za sudionike u prometu znače:
1) crveno svjetlo – zabranu prolaska,
2) zeleno svjetlo – slobodan prolazak,
3) žuto svjetlo – upaljeno samostalno, znači da vozilo ne smije prijeći crtu zaustavljanja niti smije ući u raskrižje, ako se u trenutku kad se žuto svjetlo pojavi, nalazi na takvoj udaljenosti od prometnog svjetla da se može na siguran način zaustaviti.
(2) Žuto svjetlo upaljeno istodobno s crvenim svjetlom označava skoru promjenu svjetla i pojavu zelenog svjetla, ali ne mijenja zabranu prolaska koja je dana crvenim svjetlom.
(3) Žuto treptavo svjetlo obvezuje sve sudionike u prometu da se kreću uz povećani oprez.
(4) Zeleno treptavo svjetlo služi za upozorenje sudionika u prometu na skori prestanak slobodnog prolaska i na pojavu žutog, odnosno crvenog svjetla.
(5) Novčanom kaznom u iznosu od 3.000,00 do 7.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj vozač koji, na mjestu na kojem se promet upravlja semaforima, ne zaustavi svoje vozilo na znak crvenog svjetla.
(6) Novčanom kaznom u iznosu od 10.000,00 do 20.000,00 kuna ili kaznom zatvora u trajanju do 60 dana kaznit će se za prekršaj vozač koji na mjestu na kojem se prometom upravlja semaforima ne zaustavi svoje vozilo na znak crvenog svjetla bez smanjenja brzine kretanja vozila ili povećava brzinu kretanja vozila ili se ne zaustavi vozilom na dva ili više znakova crvenog svjetla.
(7) Vozaču koji je proglašen krivim za prekršaj iz stavka 5. ovoga članka izreći će se zaštitna mjera zabrane upravljanja motornim vozilom u trajanju od:
1) najmanje tri mjeseca, ako je prekršaj počinjen drugi put,
2) najmanje šest mjeseci, ako je prekršaj počinjen treći odnosno svaki sljedeći put.
(8) Vozaču koji je proglašen krivim za prekršaj iz stavka 6. ovoga članka izreći će se zaštitna mjera zabrane upravljanja motornim vozilom u trajanju od:
1) najmanje šest mjeseci, ako je prekršaj počinjen drugi put,
2) najmanje 12 mjeseci, ako je prekršaj počinjen treći odnosno svaki sljedeći put.
(9) Vozaču motornog vozila se u evidenciju upisuju tri negativna prekršajna boda ako je pravomoćnom odlukom o prekršaju proglašen krivim za prekršaj iz stavka 5. ovoga članka.
(10) Vozaču motornog vozila se u evidenciju upisuje šest negativnih prekršajnih bodova ako je pravomoćnom odlukom o prekršaju proglašen krivim za prekršaj iz stavka 6. ovoga članka.

 

Članak 20.
(1) Semaforu se može dodati dopunsko prometno svjetlo u obliku zelene svjetleće strelice ili više takvih znakova.
(2) Dopunskasvjetla iz stavka 1. ovoga članka smještaju se s odgovarajuće strane prometnog svjetla i to na visini na kojoj se nalazi zeleno svjetlo.
(3) Iznimno od odredbe stavka 2. ovoga članka, dopunsko prometno svjetlo u obliku zelene svjetleće strelice za skretanje ulijevo može biti postavljeno kao zasebno prometno svjetlo za izlazak iz raskrižja.
Članak 60.
(1) Ako je semaforu na raskrižju dodano jedno dopunsko prometno svjetlo ili više dopunskih prometnih svjetala u obliku zelene svjetleće strelice, za vrijeme dok je takvo svjetlo upaljeno, vozač može vozilom proći i krenuti u smjeru označenom zelenom svjetlećom strelicom i za vrijeme dok je upaljeno crveno ili žuto svjetlo, pri čemu mora propustiti vozila koja se kreću po cesti na koju ulazi i pješake koji prelaze preko kolnika.
(2) Ako zeleno svjetlo na semaforu ima oblik strelice, vozač se vozilom smije kretati samo u smjeru koji pokazuje ta strelica.
(3) Novčanom kaznom u iznosu od 500,00 kuna kaznit će se za prekršaj vozač ako postupi suprotno odredbama ovoga članka.
Pokušavam smisliti nešto kao komentar, ali ne ide mi.
Poruka je uređivana zadnji put uto 28.6.2022 10:34 (Mandor).
 
4 0 hvala 1
6 godina
offline
Promet

Sviđa mi se količina rasprave u ovoj temi, pa ću ubaciti jedan svoj primjer iz stvarnog života. 

 

Tko ovdje ima prednost? Zeleni ili bijeli auto?

 

 

Moj PC  
1 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Promet
Hexfire kaže...

Evo vam citat s autoportala:

 

Među njima je prometni stručnjak Goran Husinec, koji tvrdi:

– Naravno da bijeli ima prednost. Crveni ima znak STOP i on mora stajati na znaku STOP. Međutim, i jedan i drugi vozač moraju paziti jedan na drugoga da ne bi došlo do zabune – kaže Husinec i nastavlja kako automobil koji ima znak STOP uvijek mora propustiti sve ostale automobile u raskrižju. Dakle ako je bijeli auto u raskrižju i skreće lijevo, crveni ga mora propustiti u tom raskrižju. Pravilo sa zadržavanjem smjera kretanja u ovom slučaju ne vrijedi.

 

https://autoportal.hr/aktualno/koji-automobil-ima-prednost-velika-polemika-na-24sata-hr/

 

Hvala i doviđenja.

 Ovdje Marušić postavlja tezu da je auto u raskrižju nekako sada na glavnoj cesti što nije točno. U zakonu piše da je raskrižje "26) »raskrižje« je površina na kojoj se križaju ili spajaju dvije ceste ili više cesta, a i šira prometna površina (trgovi i sl.) koja nastaje križanjem, odnosno spajanjem cesta,"

 

Marušić:  "Naime, kad prijeđe središnju točku raskrižja, skrećući ulijevo, njegovo je vozilo već ušlo u prometnicu s prvenstvom prolaza, zbog koje je na suprotnoj strani sporedne ceste postavljen znak Stop. Dakle, dolazi u položaj s prednošću prolaska u odnosu na bijelo vozilo."

 

Dakle, površina gdje se ceste spajaju nije samo cesta.

 

Nadalje sudska presuda Vrhovnog suda (doduše iz 2007.):

https://sudskapraksa.csp.vsrh.hr/decisionText?id=090216ba80549c40

 

"

        Revizija je naime dopuštena zbog odgovora na pitanje je li vozač vozila koji je sa sporedne ceste ušao u raskrižje i nalazi se na cesti koja je prometnim znakom označena kao cesta s prednošću prolaska, u trenutku kada je vozilo koje je dolazeći iz suprotnog smjera također sa sporedne ceste, a koje namjerava ući u raskrižje, još uvijek na sporednoj cesti, ostvario prednost prolaska u odnosu na potonjeg vozača koji dolazeći u raskrižje zadržava smjer svog kretanja presijecanjem ceste s prednošću prolaska.

 

              Predmet spora je zahtjev radi naknade materijalne štete na motornom vozilu tužitelja iz obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti sa zateznim kamatama i troškovima parničnog postupka.

 

              Glavni zahtjev je sud drugog stupnja djelomičnim preinačavanjem prvostupanjske presude u cijelosti prihvatio utemeljivši svoju presudu na odredbi čl. 32. st. 2. Zakona o sigurnosti prometa na cestama ("Narodne novine", broj 84/92, 5/93, 6/93, 26/93, 29/94, 43/96, 46/96, 54/96 i 59/96 – pročišćeni tekst – dalje: ZSPC).

 

              Prema navedenoj odredbi vozač vozila koji u raskrižju skreće ulijevo dužan je propustiti vozilo koje dolazeći iz suprotnog smjera zadržava smjer svog kretanja ili skreće udesno, osim ako postavljenim prometnim znakom nije drukčije određeno.

 

              U konkretnom slučaju vozilo tužitelja je dolazeći na cestu s prednošću prolaska iz suprotnog smjera u odnosu na vozilo osiguranika tužitelja zadržalo smjer svog kretanja.

 

              Time je tužitelj zadržao prednost prolaska u odnosu na vozača vozila osiguranika tuženika, bez obzira na činjenicu što je taj vozač u raskrižje ušao neposredno prije tužitelja.

 

              Drugih sudionika u trenutku nastanka prometne nezgode i sudara ovih dvaju vozila nije bilo. Raskrižje je u pravcu kretanja osiguranog vozila bilo pregledno te je vozač tog vozila mogao pravovremeno uočiti vozilo tužitelja. Oba vozila su se u trenutku neposredno prije sudara a i u vrijeme sudara kretala približno istim brzinama od oko 20-25 km/h.

 

              Imajući na umu da su se vozila sudarila svojim prednjim lijevim vrhovima, kao i na njihov sudarni položaj u odnosu na samo raskrižje, isključena je mogućnost da je neposredno prije sudara vozilo osiguranika tuženika već bilo obavilo radnju skretanja ulijevo i uključivanja u cestu s prednošću prolaska.

"

 

 

15 godina
offline
Re: Promet
robogo kaže...

Sviđa mi se količina rasprave u ovoj temi, pa ću ubaciti jedan svoj primjer iz stvarnog života. 

 

Tko ovdje ima prednost? Zeleni ili bijeli auto?

 

 

 Zeleni

15 godina
offline
Re: Promet
Mandor kaže...
robogo kaže...

Sviđa mi se količina rasprave u ovoj temi, pa ću ubaciti jedan svoj primjer iz stvarnog života. 

 

Tko ovdje ima prednost? Zeleni ili bijeli auto?

 

 

 Zeleni

 Da obrazložim. Ako si ikada u dvojbi, u mislima ili na papiru izravnaj glavnu cestu. Da je glavna cesta ravna, a ne zavojita, ne bi imao nikakve dvojbe, zar ne? E, pa, ne može biti nikakve razlike ni kad je cesta zavojita obzirom na znakove.

Poruka je uređivana zadnji put uto 28.6.2022 12:19 (Mandor).
6 godina
offline
Re: Promet
Mandor kaže...

 Da obrazložim. Ako si ikada u dvojbi, u mislima ili na papiru izravnaj glavnu cestu. Da je glavna cesta ravna, a ne zavojita, ne bi imao nikakve dvojbe, zar ne? E, pa, ne može biti nikakve razlike ni kad je cesta zavojita obzirom na znakove.

Genijalan način interpretiranja situacije, svaka čast 

15 godina
offline
Re: Promet
robogo kaže...
Mandor kaže...

 Da obrazložim. Ako si ikada u dvojbi, u mislima ili na papiru izravnaj glavnu cestu. Da je glavna cesta ravna, a ne zavojita, ne bi imao nikakve dvojbe, zar ne? E, pa, ne može biti nikakve razlike ni kad je cesta zavojita obzirom na znakove.

Genijalan način interpretiranja situacije, svaka čast 

 Primijeti da sam poptuno ignorirao nedostatak crta u križanju da bijeli znakovi križanja pokazuju + križanje a ne T kakvo stvarno je.

Prvo mi je instinkt rekao zeleni. Pa sam stao čekaj desna strana, skreće desno ili zadržava smjer, što znači zadržati smjer ovdje... opet zelenu. Pa sam rekao čekaj stani što ako pojednostavnim, izravnam glavnu cestu, ok opet zeleni. Prilično sam siguran da je zeleni ali sam oprezan jer očekujemo trikove zar ne?

 

Daj mi reci jesi li ti to crtao križanje i koji bi to softver bio? Imam ja jedno teže pitanje iz stvarnosti, a teško ga je objasniti.

23 mjeseca
protjeran
offline
Re: Promet
Zeleni, bijeli ima zelenog na desnoj strani. Ide pravilo desne strane jer su oba na prometnici iste važnosti(znak)
I da, samo križanje i znakovi + horizontalne oznake ne leže jedno drugome.
Poruka je uređivana zadnji put uto 28.6.2022 15:23 (silvio3105).
15 godina
offline
Re: Promet
robogo kaže...

Sviđa mi se količina rasprave u ovoj temi, pa ću ubaciti jedan svoj primjer iz stvarnog života. 

 

Tko ovdje ima prednost? Zeleni ili bijeli auto?

 

 

Jasno k'o dan, zeleni.

Jel ovo križanje u Klari (Svetoklarska/Mrkšina)?

13 godina
offline
Re: Promet
Mandor kaže...
Drugih sudionika u trenutku nastanka prometne nezgode i sudara ovih dvaju vozila nije bilo. Raskrižje je u pravcu kretanja osiguranog vozila bilo pregledno te je vozač tog vozila mogao pravovremeno uočiti vozilo tužitelja. Oba vozila su se u trenutku neposredno prije sudara a i u vrijeme sudara kretala približno istim brzinama od oko 20-25 km/h.

              Imajući na umu da su se vozila sudarila svojim prednjim lijevim vrhovima, kao i na njihov sudarni položaj u odnosu na samo raskrižje, isključena je mogućnost da je neposredno prije sudara vozilo osiguranika tuženika već bilo obavilo radnju skretanja ulijevo i uključivanja u cestu s prednošću prolaska."

Kužim sliku kad je neki auto na glavnoj cesti pa radi njega bijeli mora stati. I to je pretpostavljam u ovom slučaju koji si citirao jer su se oba vozila sudarila lijevim krajem. Znači crveni je stajao na stopu, bijeli je stajao na trokutu, oba su krenula u isto vrijeme (ili je crveni krenuo prije pošto je već išao 25km/h) i bijeli je lijevim krajem pogodio lijevi kraj crvenog. Bijeli je kriv, sve jasno. 

 

Ali tko je kriv u slučaju da je bijeli završio skretanje i crveni njega lupi u desni kraj? To je ono na što je mene ta slika asocirala, da auti upravo prilaze raskrižju, a nema nikoga na glavnoj cesti. Znači bijeli auto vidi da slobodno može ući u raskrižje jer nema nikoga na glavnoj. Isto tako vidi da s druge strane dolazi crveni auto, ali zna da taj auto mora stati i sigurno ne može krenuti prije nego on skrene. Uključuje se na glavnu cestu tj. obavi radnju skretanja ulijevo, crveni krene i lupi ga. Ne kužim kako je i dalje bijeli kriv...

Željko Vela: Phillip Lahm jedini ima dres s dugim rukavima ---- Srećko Bogdan: Zima mu je, jer je mali
15 godina
offline
Re: Promet
Hexfire kaže...
Mandor kaže...
Drugih sudionika u trenutku nastanka prometne nezgode i sudara ovih dvaju vozila nije bilo. Raskrižje je u pravcu kretanja osiguranog vozila bilo pregledno te je vozač tog vozila mogao pravovremeno uočiti vozilo tužitelja. Oba vozila su se u trenutku neposredno prije sudara a i u vrijeme sudara kretala približno istim brzinama od oko 20-25 km/h.

              Imajući na umu da su se vozila sudarila svojim prednjim lijevim vrhovima, kao i na njihov sudarni položaj u odnosu na samo raskrižje, isključena je mogućnost da je neposredno prije sudara vozilo osiguranika tuženika već bilo obavilo radnju skretanja ulijevo i uključivanja u cestu s prednošću prolaska."

Kužim sliku kad je neki auto na glavnoj cesti pa radi njega bijeli mora stati. I to je pretpostavljam u ovom slučaju koji si citirao jer su se oba vozila sudarila lijevim krajem. Znači crveni je stajao na stopu, bijeli je stajao na trokutu, oba su krenula u isto vrijeme (ili je crveni krenuo prije pošto je već išao 25km/h) i bijeli je lijevim krajem pogodio lijevi kraj crvenog. Bijeli je kriv, sve jasno. 

 

Ali tko je kriv u slučaju da je bijeli završio skretanje i crveni njega lupi u desni kraj? To je ono na što je mene ta slika asocirala, da auti upravo prilaze raskrižju, a nema nikoga na glavnoj cesti. Znači bijeli auto vidi da slobodno može ući u raskrižje jer nema nikoga na glavnoj. Isto tako vidi da s druge strane dolazi crveni auto, ali zna da taj auto mora stati i sigurno ne može krenuti prije nego on skrene. Uključuje se na glavnu cestu tj. obavi radnju skretanja ulijevo, crveni krene i lupi ga. Ne kužim kako je i dalje bijeli kriv...

O krivnji će odlučivati sud svim informacijama o konlkkretnom slučaju. Možda će odlučiti i krivo, svašta je moguće. Ja nisam pravnik.

 

Kad smo to riješili, ovu presudu vrhovnogu suda sam suprotstavio isključivo Marušiću i njegovoj interpretaciji da bijeli ulazi u raskrižje i kad dođe u kontakt s crvenim da je bijeli na glavnoj cesti. Ja ovako pravno neuk bih odbio bilo kakvu insinuaciju da si unutar raskrižjana glavnoj cesti. Na raskrižju si i trebaš riješiti situaciju na raskrižju.

 

Kad smo i to riješili, bijeli će kao i svatko uvijek procijeniti da li može baviti manevar u raskrižju prema pravilima. Da sam ja bijeli i da se približava crveni tako blizu da ja procijenim da ako stane onda je u redu, a ako ne stane, pogodit će me, onda bih ga pričekao da prođe skupa sa njegovim stajanjem. Tada ni ne bih razmišljao da li on ima stop znak nego instinktivno mu ne bih sjekao put.

 

Ako sam već u križanju i crveni je došao i obavio svoje obavezno stajanje, mislim da bi bilo nevjerojatno da uspije krenuti i pogoditi me.

Mogu zamisliti da sam ja u križanju, skrećem lijevo ali sam morao zakočiti jer eto pješak koji je bio okrenut leđima cesti se naglo okrenuo i počeo prelaziti cestu. Ili se zatrčao pas preko ceste ili što god. U tom slučaju bi me crveni uspio stići iz svog stajanja, ali morao bi biti jako nesvjestan stvanosti oko sebe da napravi sudar?

Recimo da je tako nesvjestan i da dođemo na sud. Sud će odlučiti kome će vjerovati. Po meni bi bio kriv crveni. On je iz stajanja uspio mene pogoditi? 

Odnosno pješak je mogao izazvati sudar. Ali opet ako je zebra tamo neće nitko okriviti pješaka. Možda bi sud pogledao ako postoji neka snimka kamerom. Iskreno ne znam, moglo bi ići svakako na sudu, ali da netko tvrdi da sam ja na glavnoj cesti u tom trenutku mi ne zvuči ok.

 

Meni se dogodile situacija da ja skrećem lijevo pa eto dotrči još pješaka iako sam ja procijenio da je zadnji pješak prošao. Međutim, mislim da sam ja krivo procijenio. Ja nisam smio započeti skretanje ulijevo ako to ne mogu učiniti sigurno, iako sam u sredini raskrižja jer mi je trokut to dopustio. Mogu nastaviti sa manevrom kad ustanovim da mogu nastaviti sa manevrom.

Meni bi veća briga bila što sam prepriječio put vozilima na glavnoj cesti.

 

Ukratko mislim da je kriva procjena bijelog, ali možda nitko nije mogao bolje procijeniti u danoj situaciji i crveni je imao svoj stop i teško da je nesvjestan da ti stojiš ravno ispred. Možda sam nadodao konteksta tvom pitanju, a nisam trebao. 

MIlsim da se bijeli jako teško može opravdati. Ako je krivo procijenio i našao se u križanju, ne treba žuriti nego propustiti crvenog. A vozila na glavnoj cesti imaju često bolji pregled i vidjet će vozilo u križanju pa će usportiti ili stati dok se ne razriješi situacija.

 

Edit: nekad pišem križanje, nekad raskrižje. Mislim na raskrižje. Križanje ima drugo značenje u kontekstu zakona o sigurnosti u prometu na cestama.

Poruka je uređivana zadnji put uto 28.6.2022 17:39 (Mandor).
15 godina
offline
Re: Promet
Hexfire kaže...

Ali tko je kriv u slučaju da je bijeli završio skretanje i crveni njega lupi u desni kraj? To je ono na što je mene ta slika asocirala, da auti upravo prilaze raskrižju, a nema nikoga na glavnoj cesti. Znači bijeli auto vidi da slobodno može ući u raskrižje jer nema nikoga na glavnoj.

 

 Još stvari mi pada na pamet. Misliš ako crveni udari bijelo u stražnji desni kraj? Rekao bih da bijeli nije završio skretanje. Nije nikako završio skretanje ako se kontakt dogodio u raskrižju.

Slika te asocirala na nešto ali može biti više situacija. Može biti cda crveni stoji, da crveni upravo zaustavlja ili da crvei upravo kreće. Može biti i da se bijeli kreće 20 km/h kako kaže Husinec, ili da se kreće 5 km/h ili 30 km/h, a bogami može biti da bijeli stoji skupa na crvenim i da će zajedno krenuti.

Svašta može biti i zato daješ generički odgovor na to pitanje - crveni ima prednost. I to je zlatno pravilo i pokušavaš napraviti sve da ne ideš prije crvenog ako imaš ikakvu sumnju.

Jer možemo se pitati i još što ako je na glavnoj cesti vozilo na 50 metara, što ako je na 100, što ako je na 40. Što ako se vozilo na glavnoj cesti kreće 50 km na sat, što ako se kreće 80. Što ako je ograničenje na glavnoj cesti 30? Svašta može biti ali ćeš propustiti vozilo na glavnoj cesti ako imaš ikakvu sumnju. I ne bi trebao raditi nikakvu razliku za sporednu cestu.

Osjećam se kao da me ihush nečim zarazio.

Poruka je uređivana zadnji put uto 28.6.2022 17:55 (Mandor).
15 godina
offline
Promet

Znam da sam do sada nekim ljudima već čudan što mlatim mrtvog konja.

 

Razlog je što mislim da je nevjerojatno, da je ludo i da je jako opasno da imamo "stalnog sudskog vještaka za promet" (Husinec, a i onaj Marušić koji ga brani i izgleda da su frendovi) koji je takav grozan neznalica i ljudima i sudovima govori krivo.

Taj lik se mora zaustaviti. Jer više od pola ljudi misli krivo, a ova situacija ne bi trebalo biti sporna niti teška.

 

Pa onda da postavim pitanje. Mislite li da kad prijeđete granicu u Sloveniju da vrijedi drugo pravilo? Odete dalje, u Austriju, Njemačku, Švedsku, Francusku? Bilo gdje u EU? Dalje od EU? 

Možete li zamisliti što bi značilo da se promet na križanjima drugačije regulira? Ja vjerujem da su sve zemlje uskladile svoje zakone. 

Može biti razlika koliko je trajanje zaustavljanja,može negdje biti 3 minute, negdje 5 minuta, ali ne vjerujem da se prednost u raskrižju može razlikovati.

 

Zato sam poslao upit sa "spornom" slikom na nekoliko autoklubova. Ne mogu pokazati cijelu prepisku jer neki imaju samo formu za kontakt. Morat ćete mi vjerovati da nisam podmetnuo drugu sliku.

Dobio sam samo ove odgovore:

 

Slovenija:

 obe vozili prihajata v križišče po neprednostnih cestah, za vozili velja pravilo srečanja, z vožnjo prvo nadaljuje vozilo, ki pelje naravnost (rdeče vozilo) za njim nadaljuje pot vozilo, ki zavija (belo vozilo).

 

Poljska:

 Given the provisions of the ordinance, both signs, the A-7 and the B-20 signs, REQUIRE YOU TO STOP FIRST. Additionally, the B-20 "stop" sign requires stopping before entering the intersection. With the above in mind, it should be stated that it is not determined which of the signs in question is "more important". If the above signs are placed at an intersection (on opposite sides - on a road that does not have priority), the principle specified in Article 25 of the Traffic Law Act applies, ordering that a vehicle turning left must give way first to a vehicle driving straight ahead or turning right.

 

 Italija:

 The STOP sign indicates "Stop and give Right of way" or the obligation to stop at the cross stop strip and give way before going into the intersection area. The "Give right of way" sign indicates to give priority to vehicles traveling in both directions on the road which you enter or which you are going to cross. Therefore it is deducible that the first imposes to stop obligatorily, the other only when necessary. The white vehicle does not have the right of way over the red one which is stopped at the Stop signal and viceversa. . Both must give way first to those who circulate on the main road.

Who have a stop sign must also stop.The motivation for a stop sign is often linked to low visibility issues that require stopping.
Poruka je uređivana zadnji put čet 30.6.2022 17:00 (Mandor).
 
3 0 hvala 1
23 mjeseca
protjeran
offline
Re: Promet
Znaš čim se gura u medije da nema pojma + vidi link s njegovom izjavom vezanom za nalet na divljač. Kao da se trudi bubnit što gluplju izjavu.
15 godina
offline
Re: Promet
silvio3105 kaže...
Znaš čim se gura u medije da nema pojma + vidi link s njegovom izjavom vezanom za nalet na divljač. Kao da se trudi bubnit što gluplju izjavu.

 Parafraziram nešto kao ima srna oči i uši i mozak pa će rijetko na auto, zna procijeniti brzinu...

To je ...joj.

 

1. Srna nije jedina divljač koja sudjeluje u susretima s vozilima

2. Rijetko je jako relativan pojam

3. Prilagođena brzina je jako relativan pojam. Čovjek može prilagoditi brzinu kad pada snijeg ili kiša. Ako je opasnost od divljači ondamože prilagoditi brzinu tek kad vidi divljač, a da ju vidi na vrijeme, ne bi bilo nezgoda. Zašto ne stave ograničenje brzine uz znak opasnosti. Ah vjerojatno nije ista opasnost cijele godine.

4. Ja znam za nezgode sa srnama samo noću gdje se sve mijenja, uključujući moju nezgodu

5. Zakoni su se nekoliko puta mijenjali u smislu da li zakupac lovišta mora osigurati od naleta na divljač na cestama. Nisam pratio zakone, nego su mi lovci pričali. Malo je ovako malo je onako.

 

Veća brzina generalno smanjuje sigurnost vožnje i generalno pogoršava veličinu štete. To će svaka statistika pokazati. Međutim, kako sam pričao za svoj slučaj ja sam usporio jako kad sam vidio srne lijevo, ali nisam stao. Da sam stao vjerojatno me ne bi pogodila srna s desna koja se htjela pridružiti svom krdu, a bila zasliejpljena mojim svjetlima. Naravno, nisam spustio duga svjetla jer sam htio bolje vidjeti jer sam opazio krdo srna. Kolika je razumna brzina za mimoići se i treba li stati je jako teško reći. I 10 km/h može biti previše, a sud uvijekmože reći nije prilagodio brzinu. Tu nam nema pomoći.

6 godina
offline
Re: Promet
Mandor kaže...

 Primijeti da sam poptuno ignorirao nedostatak crta u križanju da bijeli znakovi križanja pokazuju + križanje a ne T kakvo stvarno je.

Prvo mi je instinkt rekao zeleni. Pa sam stao čekaj desna strana, skreće desno ili zadržava smjer, što znači zadržati smjer ovdje... opet zelenu. Pa sam rekao čekaj stani što ako pojednostavnim, izravnam glavnu cestu, ok opet zeleni. Prilično sam siguran da je zeleni ali sam oprezan jer očekujemo trikove zar ne?

 

Daj mi reci jesi li ti to crtao križanje i koji bi to softver bio? Imam ja jedno teže pitanje iz stvarnosti, a teško ga je objasniti.

Crtao bezveze pa editirao sa strane, nisam našao neki konkretan softver za generiranje raskrižja i znakova. 

 

Stvarno raskrižje je malo kompleksnije, evo Maps foto: 

 

 

Vozila koja dolaze s juga i idu lijevo prema zapadu su na glavnoj cesti. Vozila sa zapada koja skreću desno na jug također. 

15 godina
offline
Re: Promet

Da, lik najblaže rečeno ima čudna tumačenja. Takve interpretacije ne očekuješ od nekog stručnjaka pogotovo ne od sudskog vještaka. Tko zna kakvu je štetu već napravio na nekim slučajevima ako on to ovako tumači.

 

Inače ne vezano za promet već za bankarstvo imao sam jednog sudskog vještaka kojeg je sud dodijelio na jednom slučaju tužbe protiv banke gdje je lik takvo tumačenje postavio da sam se čudio je li se ovo neko zajebava ili što. Sreća u nesreći je da je na kraju korigirao svoje mišljenje jer se žalila i jedna i druga strana ali od tada ne vjerujem nikakvim "autoritetima" bez da provjerim svaku činjenicu dva puta.

15 godina
offline
Re: Promet
robogo kaže...

 

Stvarno raskrižje je malo kompleksnije, evo Maps foto: 

 

 https://www.google.com/maps/@45.8711336,16.4229831,311m/data=!3m1!1e3

 

Glavna cesta je sjever - istok, a gledaj oznake na kolniku. Znak je jasan, ali kolnik izgleda kao da je zapad - istok glavna cesta. Recept za katastrofu.

14 godina
offline
Re: Promet
robogo kaže...
Mandor kaže...

 Primijeti da sam poptuno ignorirao nedostatak crta u križanju da bijeli znakovi križanja pokazuju + križanje a ne T kakvo stvarno je.

Prvo mi je instinkt rekao zeleni. Pa sam stao čekaj desna strana, skreće desno ili zadržava smjer, što znači zadržati smjer ovdje... opet zelenu. Pa sam rekao čekaj stani što ako pojednostavnim, izravnam glavnu cestu, ok opet zeleni. Prilično sam siguran da je zeleni ali sam oprezan jer očekujemo trikove zar ne?

 

Daj mi reci jesi li ti to crtao križanje i koji bi to softver bio? Imam ja jedno teže pitanje iz stvarnosti, a teško ga je objasniti.

Crtao bezveze pa editirao sa strane, nisam našao neki konkretan softver za generiranje raskrižja i znakova. 

 

Stvarno raskrižje je malo kompleksnije, evo Maps foto: 

 

 

Vozila koja dolaze s juga i idu lijevo prema zapadu su na glavnoj cesti. Vozila sa zapada koja skreću desno na jug također. 

https://www.google.com/maps/@44.8546549,13.8380202,3a,75y,299.85h,68.99t/data=!3m6!1e1!3m4!1sQpt-Fi9In6ix4h_iotsSRQ!2e0!7i13312!8i6656 Potpuno isto raskrižje kao što si posta, samo malo jasnije

koliko sam se nesreća nagledao na ovom raskrižju (što turista, što domaćih), čak kad se gleda karta čovjek bi pomislio da ovi što voze Veruda ulicom imaju prednost nad ovim koji dolaze Tomasinijevom a kad se prebaci na street view i vidi znak onda tek skužiš tko ima prednost

15 godina
offline
Re: Promet
Genoxxx kaže...
robogo kaže...
Mandor kaže...

 Primijeti da sam poptuno ignorirao nedostatak crta u križanju da bijeli znakovi križanja pokazuju + križanje a ne T kakvo stvarno je.

Prvo mi je instinkt rekao zeleni. Pa sam stao čekaj desna strana, skreće desno ili zadržava smjer, što znači zadržati smjer ovdje... opet zelenu. Pa sam rekao čekaj stani što ako pojednostavnim, izravnam glavnu cestu, ok opet zeleni. Prilično sam siguran da je zeleni ali sam oprezan jer očekujemo trikove zar ne?

 

Daj mi reci jesi li ti to crtao križanje i koji bi to softver bio? Imam ja jedno teže pitanje iz stvarnosti, a teško ga je objasniti.

Crtao bezveze pa editirao sa strane, nisam našao neki konkretan softver za generiranje raskrižja i znakova. 

 

Stvarno raskrižje je malo kompleksnije, evo Maps foto: 

 

 

Vozila koja dolaze s juga i idu lijevo prema zapadu su na glavnoj cesti. Vozila sa zapada koja skreću desno na jug također. 

https://www.google.com/maps/@44.8546549,13.8380202,3a,75y,299.85h,68.99t/data=!3m6!1e1!3m4!1sQpt-Fi9In6ix4h_iotsSRQ!2e0!7i13312!8i6656 Potpuno isto raskrižje kao što si posta, samo malo jasnije

koliko sam se nesreća nagledao na ovom raskrižju (što turista, što domaćih), čak kad se gleda karta čovjek bi pomislio da ovi što voze Veruda ulicom imaju prednost nad ovim koji dolaze Tomasinijevom a kad se prebaci na street view i vidi znak onda tek skužiš tko ima prednost

sjeverozapad jugoistok: Da ravna cesta, ali barem ima lijepi veliki stop i uz njega debelu crtu na kolniku pa malo dalje još jednu crtu i STOP ispisan na kolniku. Stop se ne odnosi na zebru. Možda je malo nezgodno što su na istom stupu znak stop i znak za zebru.

jugoistok sjeverozapad: jaooo. Ulica je ista ali za "ravno" što je u biti lijevo je s lijeve strane stop. I još je super postavljeno autobusno stajalište i zebra pa tako da ti ispred zaustavljenog busa izlijeću pješaci kao da nije dosta što moraš riješiti neobično raskrižje. Isto bih dodao još oznaka na kolniku i crta kroz raskrižje. Bijeli znak raskrižja bih točno iscrtao kao izgleda, ali ne znam jel to moguće zakonski.

 Ne čudim se da ima nesreća. Možda se voziš iza busa koji staje, ima desni žmigavac i sad ga hoće preteći i ne vidiš znak križanja/prednosti jer ga zaklonio bus i sad dođeš to križanja gdje je strelica ravno i znak stop. A što je ravno pitaš se, jer ravno je Cacadu.... JOj

Još bih pomislio da strelica ravno onda označava smjer glavne ceste koji je u biti desno!

Poruka je uređivana zadnji put sri 29.6.2022 12:36 (Mandor).
6 godina
offline
Re: Promet
Mandor kaže...
robogo kaže...

 

Stvarno raskrižje je malo kompleksnije, evo Maps foto: 

 

 https://www.google.com/maps/@45.8711336,16.4229831,311m/data=!3m1!1e3

 

Glavna cesta je sjever - istok, a gledaj oznake na kolniku. Znak je jasan, ali kolnik izgleda kao da je zapad - istok glavna cesta. Recept za katastrofu.

Glavna cesta na mojoj slici je izlaz na obilaznicu. Inače je ovdje vrlo čepovito jer ako sa zapada nastaviš ravno na istok, ide se prema najvećem trgovačkom centru. 

 

Katastrofa je, da.

10 godina
offline
Re: Promet
Cryogenic kaže...

Ko ima prednost?

 Na ovoj slici prednost ima crveni koji ima znak stop i ide ravno, a onda ide bijeli koji ima trokut i skreće ljevo. Tu je problem što ljudi ne shvaćaju neke stvari. Stop i trokut su znakovi upozorenja. Primjer 1- ako bijeli prilazi križanju i ima trokut treba usporiti i pogledati jel se još netko nalazi na cesti, i ako nema nikoga slobodno nastavlja voziti bez zaustavljanja. Primjer 2 . ako imamo kao na slici da dolazi crveni koji ima znak stop i bijeli koji ima trokut onda to znači da se obadvojica trebaju zaustaviti jel su stop i trokut upozorenja. Kad su se obadva automobila zaustavila kako onda odrediti tko ima prednost, pa onda se uzima pravilo tko zadržava smjer vožnje, a to je u ovom slučaju crveni koji ide ravno pa onda bijeli koji skreće.  Primjer 3 - ako križanju prilazi samo crveni koji ima znak stop on se mora obavezno zaustaviti bez obzira što na cesti nema nikoga.  Problem je u tom znaku trokuta što on ponekad znači da se može proći bez zaustavljanja, a ponekad znači da se treba zaustaviti i to onda zbunjuje vozače.

 

http://www.sigurno-voziti.net/problemi/problem04.htm ovdje upravo objašnjeno ovo što sam napisao.

Poruka je uređivana zadnji put pet 29.7.2022 15:45 (REAKTOR).
15 godina
offline
Re: Promet
REAKTOR kaže...
Cryogenic kaže...

Ko ima prednost?

 Na ovoj slici prednost ima crveni koji ima znak stop i ide ravno, a onda ide bijeli koji ima trokut i skreće ljevo. Tu je problem što ljudi ne shvaćaju neke stvari. Stop i trokut su znakovi upozorenja. Primjer 1- ako bijeli prilazi križanju i ima trokut treba usporiti i pogledati jel se još netko nalazi na cesti, i ako nema nikoga slobodno nastavlja voziti bez zaustavljanja. Primjer 2 . ako imamo kao na slici da dolazi crveni koji ima znak stop i bijeli koji ima trokut onda to znači da se obadvojica trebaju zaustaviti jel su stop i trokut upozorenja. Kad su se obadva automobila zaustavila kako onda odrediti tko ima prednost, pa onda se uzima pravilo tko zadržava smjer vožnje, a to je u ovom slučaju crveni koji ide ravno pa onda bijeli koji skreće.  Primjer 3 - ako križanju prilazi samo crveni koji ima znak stop on se mora obavezno zaustaviti bez obzira što na cesti nema nikoga.  Problem je u tom znaku trokuta što on ponekad znači da se može proći bez zaustavljanja, a ponekad znači da se treba zaustaviti i to onda zbunjuje vozače.

 

http://www.sigurno-voziti.net/problemi/problem04.htm ovdje upravo objašnjeno ovo što sam napisao.

 Sad ti ponovno unosiš pomutnju u nešto što je lijepo objašnjeno i svima treba biti jasno. 

Stop i Trokut NISU znakovi upozorenja. To su znakovi IZRIČITIH NAREDBI.

Primjer 1: Bijeli ima trokut, mora stati ispred bijele linije na kolniku i propustiti vozila i ostale sudionike u prometu koji se kreću cestom s prednošću prolaska. Da, dakle treba pogledati tko je na cesti, ali ne radi se o tome ima li ikoga nego ima li ikoga na cesti s prednošću prolaska. Naravno da ćeš se zaustaviti ako vidiš space shuttle u križanju pa razmisliti kako dalje, ali u notrmalnoj situaciji vrijedi ovo.

Primjer 2: NE! nigdje nije propisano da se na trokut zaustavljaš ako imaš sa sporedne ceste vozilo. Ako ti znaš za propis, zalijepi link ovdje.

Primjer 3. Da, moraš se obavezno zaustaviti na znaku STOP, ispred linije na kolniku, ako postoji.

Ne, trokut ne znači ponekad jedno i ponekad drugo. Trokut uvijek isto znači, a ljude zbunjuju ljudi koji ne znaju propise pa izmišljaju ili su krivo učeni, a sami nisu pogledali propise.

Čini mi se da si samo odlučio odgovoriti bez da si pročitao temu i onda napišeš svoje mišljenje koje nije pravilno. E TO je je ono što zbunjuje ljude. Kad dobivaju kontradiktorne informacije.

Poruka je uređivana zadnji put uto 2.8.2022 19:18 (Mandor).
6 godina
offline
Re: Promet
JackIsBack kaže...
robogo kaže...

Sviđa mi se količina rasprave u ovoj temi, pa ću ubaciti jedan svoj primjer iz stvarnog života. 

 

Tko ovdje ima prednost? Zeleni ili bijeli auto?

 

 

Jasno k'o dan, zeleni.

Jel ovo križanje u Klari (Svetoklarska/Mrkšina)?

 Ja isto raskrižje prolazim u Karlovcu, preko puta aqua terma/zgrade HEPa. Naravno, sve jasno, al fora je što SVI koji nisu "domaći" stanu ako su na poziciji bijelog. Nitko ne čita znak i ne sjeti se odmah pravila desne strane. 
Mandor meni su znali naglo zakočit, ako se nalaze iza mene i netom se upalilo crveno. Prilazim normalno semaforu, al ovaj iza je "očekivao" da ću uć u raskrižje pod dopunskom. Da pojasnim, ovaj iza mi skoro završio u gepeku. Ehh...

AMD,........is that baba Su trying to sell us dog sh*t or what?
Poruka je uređivana zadnji put uto 2.8.2022 20:34 (cvaja997).
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice