OpenGL 4.0

poruka: 20
|
čitano: 4.720
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "OpenGL 4.0".
15 godina
neaktivan
offline
OpenGL 4.0

Drago,

 

rekao bih da ovo nije alternativa DirectXu. zašto bi netko na Windowsima radio 3D softver bez DXa ? Kao da radiš program za Windowse (i pod Visual Studiom) koji nije namjenjen Windowsima.

 

Mislim da je ovo JEDINI način za dobiti 3D podršku u softveru koji neće raditi pod Windowsima. Ali nisam ekspert za UNIX ...

:-)
Moj PC  
0 6 hvala 0
17 godina
neaktivan
offline
OpenGL 4.0

Sve 3d CAD aplikacije imaju višestruko bolje performanse u openGL-u

Poruka je uređivana zadnji put čet 11.3.2010 22:44 (Glamdring).
 
5 0 hvala 0
15 godina
neaktivan
offline
RE: OpenGL 4.0
Alex55 kaže...

Gdje se još koristi OpenGL osim na Mac-u?

Na PlayStationu 3.

Moj PC  
1 0 hvala 0
17 godina
offline
RE: OpenGL 4.0
Glamdring kaže...

Sve 3d CAD aplikacije imaju višestruko bolje performanse u openGL-u

 OpenGL toliko dobro radi da su ga u npr. Autocadu 2010 skroz izbacili i presli iskljucivo na DirectX. Smijeh

Think locally, act globally...
17 godina
neaktivan
offline
RE: OpenGL 4.0
SupremeCommander kaže...
Glamdring kaže...

Sve 3d CAD aplikacije imaju višestruko bolje performanse u openGL-u

 OpenGL toliko dobro radi da su ga u npr. Autocadu 2010 skroz izbacili i presli iskljucivo na DirectX. Smijeh

Autocad je zbilja rasni primjerak 3d cad aplikacije. ^^

16 godina
offline
OpenGL 4.0

Živio OpenGL

Intel Core i7 920 @3.8 GHZ, Asus P6T, 6 GB DDR3 1333, Asus NVIDIA 295 GTX, 2*1 TB HDD WD, Samsung T260, Antec Skeleton Case + Asus 550W Power Supply [img]http://img301.imageshack.us/img301/8008/horn
Moj PC  
3 0 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
RE: OpenGL 4.0
zoran123456 kaže...

Drago,

 

rekao bih da ovo nije alternativa DirectXu. zašto bi netko na Windowsima radio 3D softver bez DXa ? Kao da radiš program za Windowse (i pod Visual Studiom) koji nije namjenjen Windowsima.

 

Mislim da je ovo JEDINI način za dobiti 3D podršku u softveru koji neće raditi pod Windowsima. Ali nisam ekspert za UNIX ...

istina, napravili su odlicno Serius sam koji je koristio opengl a posle iduci serius sam koji koristi direct je postao lošiji. grozna slika, mi moze tko to objasniti u čemu je bil problem ? 

 

 

Ubuntu 9.10 Karmic Koala
17 godina
neaktivan
offline
OpenGL 4.0
Open GL se koristi valjda svuda osim na winowsima ( Mac, Linux, android, symbian, PS, Nintendo etc ). Open CL koliko znam samo Apple za SAD koristi.
A.
 
1 0 hvala 0
16 godina
online
RE: OpenGL 4.0
artfull kaže...
Open GL se koristi valjda svuda osim na winowsima ( Mac, Linux, android, symbian, PS, Nintendo etc ). Open CL koliko znam samo Apple za SAD koristi.

 -? hmrmlj...?

OpenGL na windozama radi od 'stoljeća sedmog'.. ili tako nešto. To što MS ne radi (destimulira..) podršku je samo njihova strategija jer im je interes prema dx-u, tj DirectCompute-u.

Proizvođač hardwarea (u ovom slučaju VGA ili preciznije GPU, odnosno, GPGPU-a) treba proizvoditi drivere... nije to posao MSa.

Tko su proizvođači hardwarea? ATI (AMD), nVidia ... intel, IBM, ... = Khronos. Dok istovremeno, ATI ima Stream, nVidia ima CUDA itd.

Khronos, koji se definira kao 'neprofitna organizacija', da naravno... i Apple. Pa je to razlog za 'pljuckanje' po drugoj strani?

A razlog, u toj 'igri' je važno tko je vlasnik tehnologije, licence itd. (zato cinizam oko neprofitnosti..)

OpenGL, OpenAL .. dobri standardi, bilo bi dobro da ih podržavaju developeri. Tad bi software (i igre Namigiva) bio manje ovisan o windozama. No to naravno nije u interesu MSa (legitimno), ali 'krivica' je na developerima jer oni određuju svoju politiku-interes.. -ciljanu platformu, koja je za većinu ipak MS-Windows.

 

OpenCL je jezik, predpostavka da će biti kompatibilan s ATI/nVidia grafama, zašto ne CUDA? Ili bilo koji drugi? Apple. OK.

(sad jedno 'naivno-zločesto' pitanje)

-Ili zašto linuxaši ili Stevo Poslić ne naprave directX(9-11) za ubuntu, pa da na njemu rade igre i ostalo s windoza?

(naravno, tko zna odgovor netreba odgovarati.. jer ovo je sarkzam)

 

I mada (ne slučajno) OpenGL i OpenCL izgledaju kao nešto jednako ili slično.. -nije. To su samo slična slova-naziv.

OpenGL je API preko kojeg (uz podršku hardwarea-VGA) npr igra iscrtava željene efekte na ekranu.

OpenCL je nešto sasvim suprotno. VGA(GPGPU) se korsiti za izračunavanje koje je standardno radio CPU, npr transkodirenje videa ili slične operacije, koje zbog paralelizma može VGA obaviti brže.

 

''Apple za SAD koristi''? - ne nije za SAD (USA), nije niti za sad... nije niti Apple, nego developeri (ako govorimo o igrma ili CADu)...

Možda ovako, Apple proizvodi software pa možda koristi OpenCL, za recimo sinkronizaciju iPoda. Osmijeh

 

btw. ZGameeditor, verzija za win32, linux-x86, OS-X... OpenToolKit za win, linux, OSX, BSD, Solaris.

-bilo bi neobično da multiplatform software ne radi na windozama, kao najraširenijem.

 

-i nemislim da je Open(nešto) loše rješenje, naprotiv. Ovo je samo cjepidlačenje, donekle vezano uz temu, da prođe vrijeme...

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
17 godina
neaktivan
offline
RE: OpenGL 4.0
ihush kaže...

OpenCL je jezik, predpostavka da će biti kompatibilan s ATI/nVidia grafama, zašto ne CUDA? Ili bilo koji drugi? Apple. OK.

Mislim da je Open Source  ipak bolje rješenje od Proprietary rješenja. Nešto se pisalo čak da će ATi/AMD podržavat isključivo OpenCL...

Could it be, nothing that you learned from ash and debris?
17 godina
offline
OpenGL 4.0

Ah, problem je što je Directx uzeo maha zbog kašnjenja OpenGL 3.0 .... Inače, da igre podržavaju OpenGL 3.0 ili 4.0 nebi ibilo potrebe imati Windows Vista ili W7 već bi uredno radile sa identičnim efektima na Windows XP, to bi mene izričito veselilo jer mi se nijedno od ova dva ne sviđa :( Uglavnom... OpenGL podržava ID software, Blizzard jer ciljaju na veću publiku (Mac, Linux,....) nadajmo se da će u budućnosti biti više open minded ljudi pa će uključiti i OpenGL, no obzirom da developeri ionako izdaju izrazito bugovite igre pa ih fiksaju za desetcima patcheva... no comment...Postalo je sve neka teška alpha/beta...

Moj PC  
1 0 hvala 0
17 godina
neaktivan
offline
RE: OpenGL 4.0
ihush kaže...
artfull kaže...
Open GL se koristi valjda svuda osim na winowsima ( Mac, Linux, android, symbian, PS, Nintendo etc ). Open CL koliko znam samo Apple za SAD koristi.

 -

 

''Apple za SAD koristi''? - ne nije za SAD (USA), nije niti za sad... nije niti Apple, nego developeri (ako govorimo o igrma ili CADu)...

Možda ovako, Apple proizvodi software pa možda koristi OpenCL, za recimo sinkronizaciju iPoda. Osmijeh

 

 

 

-i nemislim da je Open(nešto) loše rješenje, naprotiv. Ovo je samo cjepidlačenje, donekle vezano uz temu, da prođe vrijeme...

Tipkao sam sa iPhonea budući mi iPad još nije stigao, mislio sam sad, a ne SAD ... predictive forsira SAD i BIH, što ćeš ... :D

 

Apple koristi Open CL, nisam toliko potkovan okolo APIja za grafičke i ine procesore, znam da je OPEN GL stariji i open source ( više manje :) ) projekt kojeg je MS "kopirao" i stizao godinama sa svojim Direkt X om i napokon stigao tako da su sad navodno usporedivi. Obzirom na win težinu što se igara tiče logično je da se koristi masovno za igre dok je Open GL tradicionalno korišten u "high end" primjenama.

 

Open CL je koliko sam shvatio nekakav frejmwork koji služi da se za iscrtavanja koriste i svi ostali procesori koji mogu na hardwareu, a HW je agnostičan? Znam da ga Apple koristi na Snow Leopardu jer su ga i reklamirali i uložili dosta u njegov razvoj i specifikacije.

 

 

A.
17 godina
offline
RE: OpenGL 4.0
artfull kaže...
ihush kaže...

Tipkao sam sa iPhonea budući mi iPad još nije stigao, mislio sam sad, a ne SAD ... predictive forsira SAD i BIH, što ćeš ... :D

 

Apple koristi Open CL, nisam toliko potkovan okolo APIja za grafičke i ine procesore, znam da je OPEN GL stariji i open source ( više manje :) ) projekt kojeg je MS "kopirao" i stizao godinama sa svojim Direkt X om i napokon stigao tako da su sad navodno usporedivi. Obzirom na win težinu što se igara tiče logično je da se koristi masovno za igre dok je Open GL tradicionalno korišten u "high end" primjenama. 

 

Jedino sto je "open" u OpenGL-u je "open" u nazivu. Dakle, openGL NIJE open source! Sto vise, ako hoces sudjelovati u razvoju openGL-a, moras biti clan Khronos grupe, cijene pocinju od $7500 godisnje...
http://www.khronos.org/members/join/

Ako hoces sudjelovati u razvoju DX-a, generalno moras biti faca u gaming industriji, ali ponekad je dovoljno prijaviti se kao beta tester i slati konstruktivne prijedloge.

DirectX je dostigao openGL jos negdje u verziji 8 ili 9.

 

Think locally, act globally...
16 godina
online
OpenGL 4.0

-što se tiče OpenGLa, i meni je nekako (sentimentalno, miniport-Voodoo) draži, ali... MS je progurao DX, developeri su ga prihvatili.

 

'Greška' OpenGLa (dok je još bio SGI je ekskluziva, sjećam se 'ormara' za vgA-akceleratore..), i Khronos (osnovan 2006.), wtf-što su developeri trebali raditi u međuvremenu? Čekati??

Također, prečesto se pomiješaju nazivi, kao što već netko reče, nije open source. Samo je multiplatform, što bi mogao biti i bilo koji software da tako njegov developer želi/napravi.

 

Dali će ATI podržavati isključivo OpenCL, -možda, kao što su razvijali MetalOnMetal, pa Stream... -tako je to u krupnom biznisu. Sutra možda neka nova platforma.. Ali pokazalo se da oni koji podržavaju samo jednu platformu (osim kad je ta ista 94% tržišta...) obično loše prođu, a cilj je profit, da netko nebi nešto drugo pomislio. Ili podsjetnik na DVD BR-vs-HD, VHS-vs-Beta itd...

Kontra primjer, da neki proizvođač MBO podržava samo ATI ili nVidia VGA? -to si može jedino Apple priuštiti, pa ipak to ne radi.

 

Kad se govori da je OpenGL stariji (misli se na DirectX), OK, -i što s tim? Ako je starije automatski bolje, ... (dalje znate sami).

- onda je OpenCL mlađi, pa zato inferiorniji? Ili je samo kriterij za pljuckanje MS? MS je uspješna firma koja radi (manje-više) dobar proizvod. Netscape? WordPerfect? OpenGL i ostale stvari su dokaz, a proizvođači softwarea (igara) su oni koji odlučuju što im je isplatljivije. Ne korisnici, oni samo trebaju platiti sve to.

 

Recimo da navijam za OpenGL/CL... tj, da ponovo uz VGA dobijem i drivere za nešto drugo osim za 'LiveMessenger' (karikiram), kao šti se nekad davno dobijao driver za WordPerfect ili Netware-ODI... samo zato da bi imao (barem lažan) osjećaj izbora...

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
 
1 0 hvala 0
17 godina
neaktivan
offline
OpenGL 4.0

Stariji je jer je stariji ... ništa ne impliciram time. Nemam ništa protiv microsofta osim što mi nemaju stila :D

 

ok, OPEN GL nije open source ili je? Dakle Po direct eksu ( kodu ) možete čačkati jednako kao po Open GL u? Jednom kad platitre licencu ... i koliko znam neka rješenja ( tipa grand central dispatch od applea ) su vraćana u open source zajednicu ... da li je tako i sa Direct eksom?

 

 

A.
 
0 0 hvala 0
17 godina
neaktivan
offline
RE: OpenGL 4.0
Alex55 kaže...

Čemu TD? Plač

Dobio si zbog neinformiranosti Namigiva

Odi na wikipediju i vidjet ćeš da je OpenGL cross-platform API. Smijeh

Could it be, nothing that you learned from ash and debris?
17 godina
neaktivan
offline
RE: OpenGL 4.0

OpenGL nije potrebno licencirati. To rade samo proizvođači hardvarea/drivera.

 

Koliko sam ja skuzio Direct3d kao API je namjenjen 3D igrama, dok je openGL općenitije riješenje i zato nalazi primjenu u svemu ostalome što nisu igre.

 

Takodjer mislim da se, ako je netko iskeširao za quadro ili fireGL graficku karticu neće rado odreći openGLa u korist direct 3d. 

I danas sva top računala za profesionace (hp workstation serija npr) dolaze sa windowsima XP ili mogućnošču downgrade-a na isti, jer jednostvno to isto računalo u istoj aplikaciji višestruko bolje radi na XP-u.

Poruka je uređivana zadnji put pet 12.3.2010 13:59 (Glamdring).
16 godina
online
RE: OpenGL 4.0
Glamdring kaže...

OpenGL nije potrebno licencirati. To rade samo proizvođači hardvarea/drivera.

 

Koliko sam ja skuzio Direct3d kao API je namjenjen 3D igrama, dok je openGL općenitije riješenje i zato nalazi primjenu u svemu ostalome što nisu igre.

 

Takodjer mislim da se, ako je netko iskeširao za quadro ili fireGL graficku karticu neće rado odreći openGLa u korist direct 3d. 

I danas sva top računala za profesionace (hp workstation serija npr) dolaze sa windowsima XP ili mogućnošču downgrade-a na isti, jer jednostvno to isto računalo u istoj aplikaciji višestruko bolje radi na XP-u.

- samo proizvođači? A tko drugi bi to trebao ili koji drugi API netko licencira, onako 'iz hobija'?

-korisnici samo koriste, nemaju veze s licencom za OGL ili dx.

Loše si skužio, isto kao što je nož namijenjen obradi hrane, može bit i zloupotrebljen, uz mogućnost da postoje tisuće vrsta raznih noževa... D3D, ili kao što je sad AERO, Snow itd.. može biti za bilo što, pa i za tetris ili foldanje traženja ETja.

 

Keširanje za Quadro/Fire.. ispod haube je chip više-manje isti, proizvođač NAMJERNO onemogući neke funkcije, i napravi 'poseban' driver za skuplju 'profi' karticu. ... -isključivo zbog zarade, ne zbog tehnološkh razloga. -btw postoji Omega i sl.

Danas? Danas postoje dva proizvođača GPUa i intel (i recimo Matrox, IBM..).

Razlika između Tesle i Fermija ili neke ĐiFors? ... =novac.

I danas sva računala, ... -bolje radi na XP? OK, i to znači (što?) - Da je jedan MSov OS bolji do drugog MSovog OSa? A tema je?

 

-Čak se slažem, i meni je XP 'bolji', ali ne stvarno nego onako, dogmatsko-konformistički (uvijek je staro bolje od novog?) .. i jer sam tako čuo od nekog.

 

... ma, OK, OpenGL je baš cool faca, u zaleđu su  dobričine, kojima je u interesu dobrobit čovječanstva i zadovoljstvo korisnika.. -ili možda nije baš tako?

 

Svaka kompanija razvija svoj proizvod, nameće, gura, reklamira ... i na sve načine pokušava prikazati ga kao 'jedini/mogući/pametni.. izbor', no sve je pod licencama i s ciljem zarade, kontrole, ... korisnici su samo za pokriće troškova.

 

Tko treba koristiti te APIje? Na kojoj platformi? Za koju platformu (kao izlazni proizvod)?... Zašto do sad nisu već koristili? itd...

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put pon 15.3.2010 13:14 (ihush).
17 godina
neaktivan
offline
OpenGL 4.0

EDIT: Never mind. Najbolje da ne komentiram ništa jer bih samo vrijeđao idiote, a to nije u skladu s pravilima foruma.

Sve što sam napisao nije mišljenje BUG d.o.o., nego je isključivo moje mišljenje na koje imam pravo po članku 38. Ustava Republike Hrvatske koji jamči slobodu mišljenja i izražavanja misli.
Poruka je uređivana zadnji put pon 15.3.2010 11:54 (naxeem).
Moj PC  
0 0 hvala 1
17 godina
protjeran
offline
RE: OpenGL 4.0
naxeem kaže...

EDIT: Never mind. Najbolje da ne komentiram ništa jer bih samo vrijeđao idiote, a to nije u skladu s pravilima foruma.

mislish li na sve ili samo neke tu? :)

zelim,hocu,mogu al neam koga
1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice