ASBIS jamstvo - neovlaštena osoba

poruka: 29
|
čitano: 3.552
|
moderatori: vincimus, Lazarus Long
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
4 godine
offline
ASBIS jamstvo - neovlaštena osoba

Na više PC dijelova mi piše da ukoliko ga ugradi neovlaštena osoba jamstvo ne vrijedi. To je čista glupost, ne? 

 
0 0 hvala 0
16 godina
offline
Re: ASBIS jamstvo - neovlaštena osoba

-da i ne.. tj takva formulacija je na svim-većini oem komponenti, npr win-oem licenca identično, mada je to soft-licenca i nema veze s kvarenjem, kvalitetom radova ili stručnim znanjem..

-bedastoća.. no i pravni problem tj ako nešto korisnik iz neznanja, pri ugradnji pokvari-ošteti.. pogrešno podesi, bilo što, npr jedno je fizički lom, npr pin na cpu ili mbo utoru.. ili pogrešno spoji struju ili pogrešno podesi opcije u biosu kao npr mogu overclock-naponi i izazove kvar.. tad se to može odbiti, nije u jamstvu.. ali i druga strana ima problem dokazivanja takvog uzroka, tj ovisi što se dogodi, što netko kaže-prizna ili što se može činjnenično dokazivati, pri čemu pravno, ne postoji unaprijed siguran sudski spor-presuda, tj u sporu može biti oboje jednakih šansi..

 

-npr, imaš kvar-reklamaciju i serviser zaprimi, nakon provjere-diagnostike kaže, jamstvo se ne prihvaća iz razloga tog i tog.. što je navedeno u uvjetima jamstva i ostalim uvjetima kao oznaka na kutiji 'lomljivo' itd.. i tad je pravno pokriven, tj da odbije bez obrazloženja ili postojanja takve klauzule, tad ide prijava nadležnima kojima tad mora objasniti-dokazati.. no to je serviseru relativno lako.. a nikad nije lako dokazati da je juzer izazvao kvar npr pogrešnim naponom tj nema forenzike osim u filmovima koja bi to radila-mogla.. samo njegova stručna procjena-mišljenje.. no i idući pravni problem jer ni sudac-odvjetnik nisu stručnjaci za to, kao građevina, medicina, razno.. pa tad imamo sudskog vještaka za neko područje ili relevantnog servisa, koji je upravo taj servis-serviser koji ti prihvaća ili odbija jamstvo-reklamaciju.. tj teško da postoji netko kvalificiraniji i službeno relevantan od suda i sl. pa se takvo mišljenje-izjava uzima kao važna-relevantna pri čemu je možda bulšit.. no problem je imati drugo-jače mišljenje što s medicinom ili građevinom nije problem a ovo su ovlašteni servisi koje u pravilu osniva sama trgovina i rade kao njen dio.. ne klasični sevisi kao za auto-vešmašine i sl. gdje je električar-mehaničar stučnjak neovisan o trgovini ili brandu a ima ili nema neki atest.. možeš zatražiti drugo mišljenje nekog liječnika.. teško drugog ovlaštenog servisa jer ga u pravilu nema .. pa je to problem.. a kao što sam već rekao, identična rečenica je i na oem soft licenci win gdje je to samo licenca, bez ikakvog mogućeg oštećenja.. no traži se da osoba koja nešto radi, sklapa-instalira ima odgovarajuće znanje, stručnost kako ne bi napravila greške kao pogrešan napon, utor i sl. ..

-ali.. jednako tako posotji npr printer-auto.. potrošni materijal, npr zamjena tinte, dotakanje goriva, zamjena baterije ako nije tako izvedena da se ne može bez servisa otvoriti uređaj.. i tad ti dijelovi ne traže konkretnu stručnost npr servisa, nego svaka prosječna osoba ne nekih posebnih znanja-vještina to može uspješno napraviti, koristiti.. i takva je većina roba i jamstava.. tj u takvim slučajevima trgovac-servis koji osporavaju pravo moraju nešto dokazati kao nesposobnost osobe da ispravno nešto ugradi-korsiti.. za komponentu koju svatko može ušarafiti... npr žarulju u luster ili spojiti miša na usb port..

 

- nije teško ni utaknuti gpu u odgovarajući utor.. no što ako.. ako osoba nema alat npr križni šarafciger, ako ne zna gdje je klackalica-poluga-kvačica-osigurač koji drži utaknutu komponentu na mbo da ne pleše-klacka pa vađenjem potrga nešto.. tj fizička oštećenja, pri čemu i fizička oštećenja mogu biti tvornička, nrp obuješ cipele i one se raspadnu isti dan.. to je tad greška-škart robe jer se ne smiju raspasti.. ali ako ih prerežeš laserom tad je to tvoja greška.. dok dokazivanje zašto je neki lom nastao nije lako... tj sevis to može nagađati-pretpostavljati ali ako ne priznaš nema dokaz čak ako nešto ne znaš tad ni ne možeš priznati jer ne znaš ni u čemu je bila greška kao pogrešan napon.. dok tako crknut cpu ili mbo jednostavno ne radi a u hr nema pogona koji bi nešto s čipom mogao otkriti jer nema ni proizvodnje, tehnologije.. radi ili ne radi tj ako vidiš udarac čekićem tad kažeš fizičko oštećenje, ako vidiš nagoreno tad kažeš strujno do udar groma.. no dokazati ne može ni servis ..

 

-a kao to ide, npr veća trgovina lakše podnosti neki trošak pa rade manje problema s jamstvom i nije svejedno koja komponenta, skuplja-jeftinija.. pogotovo za male trgovce kojima je to mjesečna zarada-plaća.. i ako ide iz njihovog džepa.. tj nitko pa ni distributer ne želi ako ne mora snositi trošak jamstva jer na kraju je to iz njihovog džepa, trošak, mada ga pokriva proizvođač ako imaju odgovarajući ugovor, kojeg mali trgovci nemaju nego idu kroz distributera, druga ruka a tad ovisi tko je kome dužan i sl. pa problema i natezanja može biti..

-čak ovisi kako im osoba izgleda-zvuči.. kolike su šanse da je sam sprčkao ili ako je serviser loše volje :) .. 

 

-s druge strane takav uvjet je za klimauređaj, ugradnja ovlaštenog servisa, papiri + nova pravila za fasade i sl pa i kazne.. i za klimu ti tad ne vrijedi jamstvo, tj nitko se ne želi natezati a sve se s dostavom dogovara kod kupnje... pa mada je ista pravna formulacija nije isto za koju robu, koja trgovina ili kako je trgovac raspoložen.. do tog da ako je danas grmljavinsko nevrijeme ne reklamiraj sutra kvar.. dok prođe par dana :) ....

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
9 godina
offline
ASBIS jamstvo - neovlaštena osoba

fine print koji u praksi ne znaci previse.

 

strucna osoba i ovlastena osoba su dva razlicita pojma u kontekstu garancije, strucnost je tesko dokazivati, ovlastenost vrlo jednostavno.

 

tako da, osim ako uz proizvod ne dolazi i lista ovlastenih osoba i/ili servisa za ugradnju (klime, grijalice,bojleri, peci npr), to stvarno nije nesto oko cega se treba zabrinjavati.

 

strucna osoba u tom kontekstu je isto kao i da kazes da strucna osoba pece jaje. to znaci samo da osoba treba znati kako se jaje pece, a ne da je zavrsio puste skole o pecenju jaja ili ima ovlastenje proizvodjaca ili distributera jaja da ih pece.

Its just the way of it, son. We all sell our souls sooner or later.
Moj PC  
2 0 hvala 0
9 mjeseci
offline
Re: ASBIS jamstvo - neovlaštena osoba

Problem ovdje je izraz ovlaštena osoba, što podrazumjeva ovlašteni servis.

S time da ako vidiš s njima i objasniš što bi radio ne bi trebao biti problem.

Poruka je uređivana zadnji put sub 26.7.2025 9:13 (Novice).
9 godina
offline
Re: ASBIS jamstvo - neovlaštena osoba
Novice kaže...

Problem ovdje je izraz ovlaštena osoba, što podrazumjeva ovlašteni servis.

S time da ako vidiš s njima i objasniš što bi radio ne bi trebao biti problem.

 imas pravo, pogresno sam procitao....

 

a kontaktiraj asbis, da ti daju popis "ovlastenih" osoba u tvom gradu koji mogu ugraditi te dijelove, pa ces vidjeti na sto se odnosi

Its just the way of it, son. We all sell our souls sooner or later.
11 godina
offline
Re: ASBIS jamstvo - neovlaštena osoba
ihush kaže...

-da i ne.. tj takva formulacija je na svim-većini oem komponenti, npr win-oem licenca identično, mada je to soft-licenca i nema veze s kvarenjem, kvalitetom radova ili stručnim znanjem..

-bedastoća.. no i pravni problem tj ako nešto korisnik iz neznanja, pri ugradnji pokvari-ošteti.. pogrešno podesi, bilo što, npr jedno je fizički lom, npr pin na cpu ili mbo utoru.. ili pogrešno spoji struju ili pogrešno podesi opcije u biosu kao npr mogu overclock-naponi i izazove kvar.. tad se to može odbiti, nije u jamstvu.. ali i druga strana ima problem dokazivanja takvog uzroka, tj ovisi što se dogodi, što netko kaže-prizna ili što se može činjnenično dokazivati, pri čemu pravno, ne postoji unaprijed siguran sudski spor-presuda, tj u sporu može biti oboje jednakih šansi..

 

-npr, imaš kvar-reklamaciju i serviser zaprimi, nakon provjere-diagnostike kaže, jamstvo se ne prihvaća iz razloga tog i tog.. što je navedeno u uvjetima jamstva i ostalim uvjetima kao oznaka na kutiji 'lomljivo' itd.. i tad je pravno pokriven, tj da odbije bez obrazloženja ili postojanja takve klauzule, tad ide prijava nadležnima kojima tad mora objasniti-dokazati.. no to je serviseru relativno lako.. a nikad nije lako dokazati da je juzer izazvao kvar npr pogrešnim naponom tj nema forenzike osim u filmovima koja bi to radila-mogla.. samo njegova stručna procjena-mišljenje.. no i idući pravni problem jer ni sudac-odvjetnik nisu stručnjaci za to, kao građevina, medicina, razno.. pa tad imamo sudskog vještaka za neko područje ili relevantnog servisa, koji je upravo taj servis-serviser koji ti prihvaća ili odbija jamstvo-reklamaciju.. tj teško da postoji netko kvalificiraniji i službeno relevantan od suda i sl. pa se takvo mišljenje-izjava uzima kao važna-relevantna pri čemu je možda bulšit.. no problem je imati drugo-jače mišljenje što s medicinom ili građevinom nije problem a ovo su ovlašteni servisi koje u pravilu osniva sama trgovina i rade kao njen dio.. ne klasični sevisi kao za auto-vešmašine i sl. gdje je električar-mehaničar stučnjak neovisan o trgovini ili brandu a ima ili nema neki atest.. možeš zatražiti drugo mišljenje nekog liječnika.. teško drugog ovlaštenog servisa jer ga u pravilu nema .. pa je to problem.. a kao što sam već rekao, identična rečenica je i na oem soft licenci win gdje je to samo licenca, bez ikakvog mogućeg oštećenja.. no traži se da osoba koja nešto radi, sklapa-instalira ima odgovarajuće znanje, stručnost kako ne bi napravila greške kao pogrešan napon, utor i sl. ..

-ali.. jednako tako posotji npr printer-auto.. potrošni materijal, npr zamjena tinte, dotakanje goriva, zamjena baterije ako nije tako izvedena da se ne može bez servisa otvoriti uređaj.. i tad ti dijelovi ne traže konkretnu stručnost npr servisa, nego svaka prosječna osoba ne nekih posebnih znanja-vještina to može uspješno napraviti, koristiti.. i takva je većina roba i jamstava.. tj u takvim slučajevima trgovac-servis koji osporavaju pravo moraju nešto dokazati kao nesposobnost osobe da ispravno nešto ugradi-korsiti.. za komponentu koju svatko može ušarafiti... npr žarulju u luster ili spojiti miša na usb port..

 

- nije teško ni utaknuti gpu u odgovarajući utor.. no što ako.. ako osoba nema alat npr križni šarafciger, ako ne zna gdje je klackalica-poluga-kvačica-osigurač koji drži utaknutu komponentu na mbo da ne pleše-klacka pa vađenjem potrga nešto.. tj fizička oštećenja, pri čemu i fizička oštećenja mogu biti tvornička, nrp obuješ cipele i one se raspadnu isti dan.. to je tad greška-škart robe jer se ne smiju raspasti.. ali ako ih prerežeš laserom tad je to tvoja greška.. dok dokazivanje zašto je neki lom nastao nije lako... tj sevis to može nagađati-pretpostavljati ali ako ne priznaš nema dokaz čak ako nešto ne znaš tad ni ne možeš priznati jer ne znaš ni u čemu je bila greška kao pogrešan napon.. dok tako crknut cpu ili mbo jednostavno ne radi a u hr nema pogona koji bi nešto s čipom mogao otkriti jer nema ni proizvodnje, tehnologije.. radi ili ne radi tj ako vidiš udarac čekićem tad kažeš fizičko oštećenje, ako vidiš nagoreno tad kažeš strujno do udar groma.. no dokazati ne može ni servis ..

 

-a kao to ide, npr veća trgovina lakše podnosti neki trošak pa rade manje problema s jamstvom i nije svejedno koja komponenta, skuplja-jeftinija.. pogotovo za male trgovce kojima je to mjesečna zarada-plaća.. i ako ide iz njihovog džepa.. tj nitko pa ni distributer ne želi ako ne mora snositi trošak jamstva jer na kraju je to iz njihovog džepa, trošak, mada ga pokriva proizvođač ako imaju odgovarajući ugovor, kojeg mali trgovci nemaju nego idu kroz distributera, druga ruka a tad ovisi tko je kome dužan i sl. pa problema i natezanja može biti..

-čak ovisi kako im osoba izgleda-zvuči.. kolike su šanse da je sam sprčkao ili ako je serviser loše volje :) .. 

 

-s druge strane takav uvjet je za klimauređaj, ugradnja ovlaštenog servisa, papiri + nova pravila za fasade i sl pa i kazne.. i za klimu ti tad ne vrijedi jamstvo, tj nitko se ne želi natezati a sve se s dostavom dogovara kod kupnje... pa mada je ista pravna formulacija nije isto za koju robu, koja trgovina ili kako je trgovac raspoložen.. do tog da ako je danas grmljavinsko nevrijeme ne reklamiraj sutra kvar.. dok prođe par dana :) ....

 

 

Standarni kolegin pjev koji nitko ne cita sumiran sa chat gptom:

 

Jamstvo se može odbiti ako korisnik neovlašteno ugradi komponentu i pri tom izazove kvar, ali to mora biti dokazivo, što je često teško.

Serviseri često imaju posljednju riječ jer su povezani s trgovinom i teško je dobiti drugo stručno mišljenje.

Jednostavne radnje poput umetanja GPU-a ne zahtijevaju stručnjaka, pa trgovac mora dokazati krivnju korisnika.

Veliki trgovci lakše priznaju jamstva, dok manji izbjegavaju trošak.

Iako su uvjeti jamstva slični za raznu robu, primjena ovisi o situaciji, trgovcu i procjeni servisera.

16 godina
offline
Re: ASBIS jamstvo - neovlaštena osoba
Damir22 kaže...
Novice kaže...

Problem ovdje je izraz ovlaštena osoba, što podrazumjeva ovlašteni servis.

S time da ako vidiš s njima i objasniš što bi radio ne bi trebao biti problem.

 imas pravo, pogresno sam procitao....

 

a kontaktiraj asbis, da ti daju popis "ovlastenih" osoba u tvom gradu koji mogu ugraditi te dijelove, pa ces vidjeti na sto se odnosi

 -točno (tumačenje) .. jer cpu i win licence imaju takav originalan ingliš termin system builder, stručna-osposobljena osoba uz znanje-struku kako se nešto radi, ne ovlaštena ili ovlašteni servis.. a asbis prodaje takvu robu, ne klimu.. za klimu je u jamstvenim uvjetima navedeno da je za jamstvo ugradnja ovlaštene osobe, ne bilo koji majstor za klimu nego onaj koji ima ugovor s brandom-proizvođačem-trgovinom, ima atest i papire.. i to se ugovara u pravilu pri samoj kupnji i dostavi, no to je klima, svaka roba, razlike, auto, kućanski aparati, računala-komponente, paradajz.. zakon pokriva sve ali nije sve u svakom slučaju primjenjivo na sve uz dodatke i izuzetke..

 

-oem roba.. ne bi smjela biti u maloprodaji kranjem kupcu, potrošaču.. u maloprodaji bi morao biti isključivo retail-pakung-ambalaža.. i to vrijedi za sve robe na tržištu kao i deklaracija koja mora biti na takvoj robi a to riješava proizvođač u samoj proizvodnji ili distributer naljepnicom za pc-komponente jer se u eu ne proizvodi skoro ništa od pc-ja.. i za eu tržište, distributer=proizvođač, onaj tko regulira jamstva i podršku na tržištu koje pokriva.

-jamstvo, jamstveni list na kojem sve to piše, tj proizvođačko-komercijalno-klasično jamstvo na koje mislimo u vezi s računalima je jedno, daje ga proizvođač dok je lanac distribucije kroz koji se to ostvari stvar lanca-tržišta.. mali-veliki i može biti jedan ili više distributera-lanaca, pri čemu jedan ne prihvaća robu drugog, nema s tim veze, osim ako brand-vlasnik-proizvođač želi nešto kao globalno jamstvo pa je nevažno gdje u kojoj trgovini se nešto reklamira.. kao dio pozitivne reklame-imagea..

-jamstvo može dati bilo tko ako želi, dodatno.. i ono što navede-uvjetuje, vrijedi.. tj komad papira, slova, to zakon voli, pravnu jasnoću.

-problem može biti u točnosti prijevoda, termin-riječ-značenje.. slično-isto.. kao ovlaštena ili stručna osoba, ovlaštena je ona koja ima takav papri-ugovor, bez da mora imati neko znaje-stručnost-vještinu.. ovlašteni servis, dok je stručna osoba ona koja je strukovno osposobljena, majstor u struci, liječnik, električar, fizer.. i ima stručna znanja i vještine nekog posla, pa i sudski vještak kojeg se tad pita za mišljenje i stručnu procjenu.. no nisu ovlašteni, kao što za priključiti struju mora biti atestiran-ovlašten električar, ne bilo koji, ne stručnjak nego imati 'pečat' za taj posao, licencu.. 

 

-takve potrebne kvalifikacije za neki posao mora imati djelatnik, dok neke ateste-ovlasti pribavlja firma-biz, tj tko je vlasnik-nositelj nekog značenja, pa tako vlasnik frizerskog salona ne mora biti frizer dok djelatnim koji šiša mora.. vlasnik bolnice može biti čoban, doktor-liječnik je onaj tko ima dozvolu liječiti ljude, ne vlasnik, dok je bolnica-institucija nositelj drugih prava, ne osoba-djelatnik itd.. no za bolnice i liječnike nam je recimo jasno.. za pc-komponente ne baš, jer ne postoji struka, srednja ili viša škola, mada postoje i studiji.. ne postoji osposobljenost za umetnuti usb stikić, zamijeniti toner ili dodati papir na printeru, ne postoji ni za zamjenu izmjenjive baterije, laptopa ili autića na daljinski.. može to i dijete jer je tako napravljeno-dostupno, odnosno ako je napravljeno da korisnik ne može bez specijalnih alata tad nosi u specijalizirani servis koji je u pravilu i ovlašten (ugovori-naplata-trošak..) pa u slučaju mobitela na kojem se ne može jednostavno zamijeniti baterija kad se dogodi greška serije to ide na trošak proizvođača u takvim servisima koje on već nekako plati-ugovori.. pa do tog da eu možda uvede zakon koji će i to tražiti kao što je uveden usb i usb-c prikljčak za punjače umjesto svaki svoj-različit itd..

-npr dovoljno je da proizvođač koristi neki šaraf-maticu specijalnog oblika i da time eliminira mogućnost da korisnik bez takvog ključa to može.. dok logično osigura da ovlašteni-stručni servsi to ima-može, ali to tad mora imati, osigurati, uvjeti poslovanja i jamstva u eu tržištu bez dodatnog troška za potrošača itd..

 

-što od tog ima pc trgovina-uvoznik? pa ... ništa, nije poseban alat, znanje-stručnost, nije čak ni prostor mada malopordaja mora biti fizički odvojena od skladišta, servisa.. osim ako je tako mali prostor da je to nemoguće pa se tolerira.. i sve to su formalno odvojene firme-poslovi, pravni subjekti, neovisno što vlansik može biti jedna fizička osoba ili firma.. uvoz-distribucija, malo-vele-prodaja, servis.. i moguć ping-pong kad krenu zrendati kupca-potrošača s jamstvom, uvjetima i prihvaćanja reklamacije ili npr prava povrata kupnje na daljinu.. počevši od tog da kupac mora biti mali-kranji, da bi se primjenjivao zakon o zaštiti potrošača.. ne firma, ne veleprodaja.. i sama riječ potrošač ima definirano pravno značenje mada je slično riječi kupac itd. a ta riječ je važna ako želi vratiti kupljeno na daljinu ili se pozvati na zakonsko jamstvo (neovisno o komercijalnom-klasičnom ako postoji ili ne postoji).. dok oem roba ne bi smjela biti u maloprodaji potrošaču no to je stvar inspektorata-porezne i odnosa proizvođača-trgovca, ne kupca-potrošača pa on s tim nema veze, no može prijaviti i možda tad stvoriti problem trgovcu koji krši pravila igre.. tj da je u pitanj unpr cocacola tad bi bio problem trgovcu, dok za pc to odavno rade svi, rutinski i nitko nije kažnjen pa se ni ne boje po toj osnovi, mada je eto mimo pravila..

 

-ponovo, to je asbis.. nije auto, klima, čarape.. i možemo na ćoravo znati da su cpu ili win ..

-tad ako je cpu, može biti 'tray'.. tj to je oem roba, ne retail-maloprodajna, no to nije stvar zakona-države, nego odnosa proizvođača-trgovine, njihovo interno cjenkanje-uvjeti-ugovori.. dok na police maloprodaje formalno smije samo retail pakung, .. koji za cpu ima plavu kutiju, sličicu, i navedeno cooler ili bez.. no nije tray.. i ne pakira se na desetke-tucete, nije u kartonskim kutijama nego u ambalaži za policu na kojoj je i deklaracija, suglasnot-jamstvo itd..

-može biti i druga pc roba-komponente, npr ram, gpu, disk, napajane, mbo.. može i biti proizvodnja računala ako ga sklopimo i prodamo kao artikal-robu, no ne bi smjelo biti baš tako, tj papirologija i kemijanje pa se može svašta pri čemu ni proizvođač-brand ili država-porez ne osjećaju da su prevareni-pokradeni i sl. pa ne traže sa svoje strane kaznu-naknadu, kao ni kupac koji oem plati manje nego retail ... pri čemu jamstvo može biti identično, ali ne mora.. tj sve piše, mora pisati.. pa i jamstvo, uvjeti, trajanje.. a ovakva rečenica je nešto što se može ignorirati ali se može po potrebi i koristiti, tj ako distributer to nije ubacio slučajno npr pogrešan prijevod-smisao-značenje, tad je možda to dodao svjesno-namjerno.. jer time ima mogućnost, pravni temelj tako se i ponašati u slučaju reklamacije-spora.. i ako čitamo 'sitna slova' tad je već pobjedio, u pravu.. da ne ulazimo u procjene kako bi sud tumačio npr traženu stručnost ili znači li to ovlašteni ili stručni.. onak, sudski proces koji bi bio oko ničeg, dok ni s todorićem sud nikako da krene a kamoli presudi.. :) pravo-pravda ili sudski epilog nekog slučaja nisu baš linearno matematički determinirani, pa ni mogući odgovori da-ne, ovisi.. čak ne o zakonu ili ugovoru-stavci ponekad više o cijeni odvjetnika kod kojih su svi klijenti na kraju priče slobodni-nevini.. a pravo i slovo zakona se nisu mijenjali.. dok bi ostali slučajevi završili drugačijim presudama. ..

 

- što je tad zakon ili pravo ili što znači ako mi tu pametujemo i tumačimo.. ima neku pravnu težinu i pomaže u sporu-problemu? -ne..

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
11 godina
offline
Re: ASBIS jamstvo - neovlaštena osoba
ihush kaže...
Damir22 kaže...
Novice kaže...

Problem ovdje je izraz ovlaštena osoba, što podrazumjeva ovlašteni servis.

S time da ako vidiš s njima i objasniš što bi radio ne bi trebao biti problem.

 imas pravo, pogresno sam procitao....

 

a kontaktiraj asbis, da ti daju popis "ovlastenih" osoba u tvom gradu koji mogu ugraditi te dijelove, pa ces vidjeti na sto se odnosi

 -točno (tumačenje) .. jer cpu i win licence imaju takav originalan ingliš termin system builder, stručna-osposobljena osoba uz znanje-struku kako se nešto radi, ne ovlaštena ili ovlašteni servis.. a asbis prodaje takvu robu, ne klimu.. za klimu je u jamstvenim uvjetima navedeno da je za jamstvo ugradnja ovlaštene osobe, ne bilo koji majstor za klimu nego onaj koji ima ugovor s brandom-proizvođačem-trgovinom, ima atest i papire.. i to se ugovara u pravilu pri samoj kupnji i dostavi, no to je klima, svaka roba, razlike, auto, kućanski aparati, računala-komponente, paradajz.. zakon pokriva sve ali nije sve u svakom slučaju primjenjivo na sve uz dodatke i izuzetke..

 

-oem roba.. ne bi smjela biti u maloprodaji kranjem kupcu, potrošaču.. u maloprodaji bi morao biti isključivo retail-pakung-ambalaža.. i to vrijedi za sve robe na tržištu kao i deklaracija koja mora biti na takvoj robi a to riješava proizvođač u samoj proizvodnji ili distributer naljepnicom za pc-komponente jer se u eu ne proizvodi skoro ništa od pc-ja.. i za eu tržište, distributer=proizvođač, onaj tko regulira jamstva i podršku na tržištu koje pokriva.

-jamstvo, jamstveni list na kojem sve to piše, tj proizvođačko-komercijalno-klasično jamstvo na koje mislimo u vezi s računalima je jedno, daje ga proizvođač dok je lanac distribucije kroz koji se to ostvari stvar lanca-tržišta.. mali-veliki i može biti jedan ili više distributera-lanaca, pri čemu jedan ne prihvaća robu drugog, nema s tim veze, osim ako brand-vlasnik-proizvođač želi nešto kao globalno jamstvo pa je nevažno gdje u kojoj trgovini se nešto reklamira.. kao dio pozitivne reklame-imagea..

-jamstvo može dati bilo tko ako želi, dodatno.. i ono što navede-uvjetuje, vrijedi.. tj komad papira, slova, to zakon voli, pravnu jasnoću.

-problem može biti u točnosti prijevoda, termin-riječ-značenje.. slično-isto.. kao ovlaštena ili stručna osoba, ovlaštena je ona koja ima takav papri-ugovor, bez da mora imati neko znaje-stručnost-vještinu.. ovlašteni servis, dok je stručna osoba ona koja je strukovno osposobljena, majstor u struci, liječnik, električar, fizer.. i ima stručna znanja i vještine nekog posla, pa i sudski vještak kojeg se tad pita za mišljenje i stručnu procjenu.. no nisu ovlašteni, kao što za priključiti struju mora biti atestiran-ovlašten električar, ne bilo koji, ne stručnjak nego imati 'pečat' za taj posao, licencu.. 

 

-takve potrebne kvalifikacije za neki posao mora imati djelatnik, dok neke ateste-ovlasti pribavlja firma-biz, tj tko je vlasnik-nositelj nekog značenja, pa tako vlasnik frizerskog salona ne mora biti frizer dok djelatnim koji šiša mora.. vlasnik bolnice može biti čoban, doktor-liječnik je onaj tko ima dozvolu liječiti ljude, ne vlasnik, dok je bolnica-institucija nositelj drugih prava, ne osoba-djelatnik itd.. no za bolnice i liječnike nam je recimo jasno.. za pc-komponente ne baš, jer ne postoji struka, srednja ili viša škola, mada postoje i studiji.. ne postoji osposobljenost za umetnuti usb stikić, zamijeniti toner ili dodati papir na printeru, ne postoji ni za zamjenu izmjenjive baterije, laptopa ili autića na daljinski.. može to i dijete jer je tako napravljeno-dostupno, odnosno ako je napravljeno da korisnik ne može bez specijalnih alata tad nosi u specijalizirani servis koji je u pravilu i ovlašten (ugovori-naplata-trošak..) pa u slučaju mobitela na kojem se ne može jednostavno zamijeniti baterija kad se dogodi greška serije to ide na trošak proizvođača u takvim servisima koje on već nekako plati-ugovori.. pa do tog da eu možda uvede zakon koji će i to tražiti kao što je uveden usb i usb-c prikljčak za punjače umjesto svaki svoj-različit itd..

-npr dovoljno je da proizvođač koristi neki šaraf-maticu specijalnog oblika i da time eliminira mogućnost da korisnik bez takvog ključa to može.. dok logično osigura da ovlašteni-stručni servsi to ima-može, ali to tad mora imati, osigurati, uvjeti poslovanja i jamstva u eu tržištu bez dodatnog troška za potrošača itd..

 

-što od tog ima pc trgovina-uvoznik? pa ... ništa, nije poseban alat, znanje-stručnost, nije čak ni prostor mada malopordaja mora biti fizički odvojena od skladišta, servisa.. osim ako je tako mali prostor da je to nemoguće pa se tolerira.. i sve to su formalno odvojene firme-poslovi, pravni subjekti, neovisno što vlansik može biti jedna fizička osoba ili firma.. uvoz-distribucija, malo-vele-prodaja, servis.. i moguć ping-pong kad krenu zrendati kupca-potrošača s jamstvom, uvjetima i prihvaćanja reklamacije ili npr prava povrata kupnje na daljinu.. počevši od tog da kupac mora biti mali-kranji, da bi se primjenjivao zakon o zaštiti potrošača.. ne firma, ne veleprodaja.. i sama riječ potrošač ima definirano pravno značenje mada je slično riječi kupac itd. a ta riječ je važna ako želi vratiti kupljeno na daljinu ili se pozvati na zakonsko jamstvo (neovisno o komercijalnom-klasičnom ako postoji ili ne postoji).. dok oem roba ne bi smjela biti u maloprodaji potrošaču no to je stvar inspektorata-porezne i odnosa proizvođača-trgovca, ne kupca-potrošača pa on s tim nema veze, no može prijaviti i možda tad stvoriti problem trgovcu koji krši pravila igre.. tj da je u pitanj unpr cocacola tad bi bio problem trgovcu, dok za pc to odavno rade svi, rutinski i nitko nije kažnjen pa se ni ne boje po toj osnovi, mada je eto mimo pravila..

 

-ponovo, to je asbis.. nije auto, klima, čarape.. i možemo na ćoravo znati da su cpu ili win ..

-tad ako je cpu, može biti 'tray'.. tj to je oem roba, ne retail-maloprodajna, no to nije stvar zakona-države, nego odnosa proizvođača-trgovine, njihovo interno cjenkanje-uvjeti-ugovori.. dok na police maloprodaje formalno smije samo retail pakung, .. koji za cpu ima plavu kutiju, sličicu, i navedeno cooler ili bez.. no nije tray.. i ne pakira se na desetke-tucete, nije u kartonskim kutijama nego u ambalaži za policu na kojoj je i deklaracija, suglasnot-jamstvo itd..

-može biti i druga pc roba-komponente, npr ram, gpu, disk, napajane, mbo.. može i biti proizvodnja računala ako ga sklopimo i prodamo kao artikal-robu, no ne bi smjelo biti baš tako, tj papirologija i kemijanje pa se može svašta pri čemu ni proizvođač-brand ili država-porez ne osjećaju da su prevareni-pokradeni i sl. pa ne traže sa svoje strane kaznu-naknadu, kao ni kupac koji oem plati manje nego retail ... pri čemu jamstvo može biti identično, ali ne mora.. tj sve piše, mora pisati.. pa i jamstvo, uvjeti, trajanje.. a ovakva rečenica je nešto što se može ignorirati ali se može po potrebi i koristiti, tj ako distributer to nije ubacio slučajno npr pogrešan prijevod-smisao-značenje, tad je možda to dodao svjesno-namjerno.. jer time ima mogućnost, pravni temelj tako se i ponašati u slučaju reklamacije-spora.. i ako čitamo 'sitna slova' tad je već pobjedio, u pravu.. da ne ulazimo u procjene kako bi sud tumačio npr traženu stručnost ili znači li to ovlašteni ili stručni.. onak, sudski proces koji bi bio oko ničeg, dok ni s todorićem sud nikako da krene a kamoli presudi.. :) pravo-pravda ili sudski epilog nekog slučaja nisu baš linearno matematički determinirani, pa ni mogući odgovori da-ne, ovisi.. čak ne o zakonu ili ugovoru-stavci ponekad više o cijeni odvjetnika kod kojih su svi klijenti na kraju priče slobodni-nevini.. a pravo i slovo zakona se nisu mijenjali.. dok bi ostali slučajevi završili drugačijim presudama. ..

 

- što je tad zakon ili pravo ili što znači ako mi tu pametujemo i tumačimo.. ima neku pravnu težinu i pomaže u sporu-problemu? -ne..

 

Skraćeni sažetak:

OEM roba (npr. CPU, Windows) nije namijenjena krajnjem korisniku, ali se u praksi često tako prodaje, iako bi smjela samo kao retail. To je protiv pravila, ali se ne sankcionira.

Stručna vs. ovlaštena osoba: Stručna ima znanje, ovlaštena ima licencu ili ugovor. Kod klime jamstvo vrijedi samo uz ovlaštenu ugradnju, kod PC-a to nije regulirano jer ne postoji formalna struka za takvu ugradnju.

Jamstvo daje proizvođač, ali ga realizira mreža distributera/servisa koji nisu uvijek međusobno povezani. Ako postoji dodatno jamstvo (npr. prodavača), vrijedi samo ako je jasno navedeno.

Zakon vs. praksa: Zakon ne vrijedi jednako za sve proizvode i situacije. Trgovci koriste formulacije koje im mogu omogućiti odbijanje jamstva ako korisnik nije "stručno" ugradio komponentu.

Sudski sporovi su skupi i nepredvidivi – pravo nije uvijek jasno niti jednako primjenjivo, a često “pobjedi” tko ima bolje odvjetnike.

Zaključak: Iako zakoni postoje, tržišna praksa i tumačenja često prevladaju, a krajnji kupac je slabije zaštićen.

4 godine
offline
Re: ASBIS jamstvo - neovlaštena osoba
Googlewhystop kaže...

Na više PC dijelova mi piše da ukoliko ga ugradi neovlaštena osoba jamstvo ne vrijedi. To je čista glupost, ne? 

Ako nesto sjebes sam si kriv i snosis sam troskove pa prema tome jamstvo nemoze vrijediti. Primjer ides sam ugradivati cpu i sjebes recimo pinove na ploci, ostao si bez ploce i moras opet kupiti novu!
U slucaju da ti to ovlastena osoba slozi dakle njihov servis ili neki drugi servis i ako oni nesto sjebu dobit ces nove komponente bez ikakve naknade bezbroj puta ako treba...nije tesko!

https://valid.x86.fr/bench/ed0119/1
Poruka je uređivana zadnji put sub 26.7.2025 13:59 (Boris grozni).
9 godina
offline
Re: ASBIS jamstvo - neovlaštena osoba
Boris grozni kaže...

U slucaju da ti to ovlastena osoba slozi dakle njihov servis ili neki drugi servis i ako oni nesto sjebu.....

nikad neces ni saznati da su nesto sjebali, jer ce ti isporuciti ispravan proizvod ;)

Its just the way of it, son. We all sell our souls sooner or later.
16 godina
offline
Re: ASBIS jamstvo - neovlaštena osoba
Boris grozni kaže...
Googlewhystop kaže...

Na više PC dijelova mi piše da ukoliko ga ugradi neovlaštena osoba jamstvo ne vrijedi. To je čista glupost, ne? 

Ako nesto sjebes sam si kriv i snosis sam troskove pa prema tome jamstvo nemoze vrijediti. Primjer ides sam ugradivati cpu i sjebes recimo pinove na ploci, ostao si bez ploce i moras opet kupiti novu!
U slucaju da ti to ovlastena osoba slozi dakle njihov servis ili neki drugi servis i ako oni nesto sjebu dobit ces nove komponente bez ikakve naknade bezbroj puta ako treba...nije tesko!

 -točno.. no opisan posao ekšli nema ništa s jamstvom :) .. tj i bez jamstva, izvan jamstva ili po isteku.. jednako, ako odeš u servis, auta ili računala, oni nešto rade i sjebu.. snose trošak, ne po osnovi jamstva kojeg možda daje proizvođač... nego odgovornosti za štetu, posao, ispravnost preuzetog-vraćenog, stanje... a to nije jamstvo i odgovor na pitanje unutar jamstva..

 

-dok, ponovo, podsjetnik.. na davnu toshiba reklamu-jamstvo, ''no mather what'' ilustrirana znakom klizavog poda i pada osobe.. s lomom računala-laptopa.. jamstvo koje je pokrivalo i takvo fizičko oštećenje lapopa, padom-lomom.. i to je jamstvo, daje ga tko želi dati i tad vrijedi... tj za sud-zakon, vrijedi ono što piše na papiru tj jamstvenom listu ako govorimo o jamstvu proizvođača (sinonimi, komercijalno jamstvo, klasično, 'pravo' itd..) dok bilo tko može dati bilo kakvo vlastito jamstvo pa i biti jamac kredita :) ..

-za razliku od tog, proizvođačkog.. posotji i zakonsko jamstvo (ex materijalni nedostatak).. koji propisuje zakon, eu, tržište.. ne volja porizvođača nego regulatora.

-tad opet vrijede uvjeti koje onaj tko daje jamstvo odredi-navede kao uvjete.. pri čemu država ne postavlja uvjet kao npr ovlašteni servis, jer ona nema ovlašteni servis i zakon se odnosi na sve robe i usluge na tržištu i jednako ih širokim tumačenjem sve jednako regulira dok se dodatnim to radi preciznije ili izuzetci.. npr pravo povrata kupnje na daljinu.. i izuzetak za npr karte koncerta i avio i sl. no tad je to i navedeno..

-za zakonsko jamstvo nije nadležan distributer koji je inače pravna osoba u eu za jamstvo-support-logistiku umjesto proizvođača jer roba nije iz eu.. nego trgovac-maloprodaja, konkretno prodajno mjesto robe, jer državu ne zanima distributerski lanac i tko s kim ima kakav odnos nego je to pragmatično-jednostavno svalila na teret trgovine-maloprodaje, kranje točke gdje roba sreće kupca-potrošača.. a potrošač je ... konkretna pravna kategorija.

-time se kao osigura da trgovac zbog odgovornosti ne prodaje lošu-škart robu, da potrošač ima zaštitu, jer je trgovac jači-veći.. država tako štiti potrošača (ne miješati s kupcem, maloprodaja, kranji kupac, ne firma..).

 

-roba pri tome može i ne mora imati (klasično, pravo, proizvođačko, komercijalno) jamstvo.. no ima zakonsko.

-komercijalno ide u pravilu na teret proizvođača tj to je stvar distributerskog lanca i kako to oni urede, recimo distributer.. ne trgovina koja je tad samo posrednik + deklaracija koja je obavezna u maloprodaji i na kojoj je to navedeno.. i ako postoji, tad se kao 'bolje' koristi, tj za trgovca je to bolje ako nije na njegov trošak, .. zakonsko je na njegov trošak a hoće li on od dobavljača nešto dobiti se ne tiče portošača ili države..

 

-uz razliku.. tj zakon pokriva sve robe i usluge, dok je ovo ipak primarno pc-komponente i time specifično-različito..

-zakon tako ne određuje kako će se trgovac i kupac nagoditi, na koji način.. tj ako nema dogovora-suglasnosti-nagodbe, tad ide povrat po iznosu računa ili umanjeno za dio koji trgovac mora opravdati-dokazati.. no može biti u bilo kojem drugom obliku kao dogovor, jedna roba za sasvim drugu, u ratama, dijelovima.. bilo što.. tj država ne uvjetuje, ne određuje, dok je samo suglasnost obje strane pitanje riješenja.. npr umjesto neispravne grafičke uzme fižider.. jedno s drugim nema veze, no ako su obje strane zadovoljne za državu je stvar gotova ...

-no kod proizvođačkog jamstva kao klasično za komponente.. je to vrlo važno, najvažnije.. nema kemijanja-kompenziranja, ne može biti.. jer je jedna roba-artikal-brand iz jednog izvora, uvoz, porez-carina-papiri.. i ne može se zamijeniti za drugu robu.. nema kompenzacije. .. a pošto nema ni popravka-realno.. tad ili zamjena za novo-identično (brand-model-serija, tj isti artikal-serija-barkod..) ili povrat po računu.. drugo ne može, računovodstveno ne smije, tj kemijati se može ali je zabranjeno i distributerski lanac to ne podnosi, jer je samo ta roba tog distributera, nema veze s ostalim robama u trgovini kao frižider.. čak ako je isti brand kao samsung i sl. .. i ta roba se teoretski vraća, stornira, povrat u kinu i sl ili zbrinjavanje otpada.. postoji lanac-sljed unazad za povrat-reklamacije i sl. .. dok je česta praksa da pošto neke robe više nema, kao generacije gpu jer svake godine dođe novo-jače, tad se blagim kemijanjem ponudi novija-jača u zamjenu umjesto iste-identične na što u pravilu kupac pristane.. ili povrat po računu. + .. oboje je storno stare-neispravne robe i izdavanje novog računa time i novo jamstvo koje ima novi početak.. kao druga razlika pa je to jamstvo opet novo.. dok se po zakonskom-materijalnom nastavlja do isteka 2god + produljenje za trajanje servisa-popravka-reklamacije.. no to se ne produžuje kao ovo novim, jer nova roba ima svoje novo vlastito jamstvo i novi serijski broj.. tj to je velika razlika u tom lancu i knjiženju-pravilima, povrat poreza itd. mada se sve može dogovoriti i kemijati, veliki ne kemijaju jer bi brzo bili zapetljani i kazna za neruredno poslovanje pri čemu ne treba dodatni prekršaj kao utaja-muljanje s računima ili porezima..

 

-osnovna intencija zakona-zaštite ili jamstva je da kupac ima ispravnu robu koju je platio a ako je neispravno zamjena-povrat ili neki dogovor.. dok proizvođačko jamstvo eliminira 'dogovore' tj ima svoja jasna pravla i nema dogovora-kompenzacije jer nije stvar o kojoj odlučuje trgovac nego proizvođač-distributer-lanac.. mada su to sve ljudi i tad se može sve, dogovoriti ili osporiti-zavlačiti-izvrdavati itd..

 

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
4 godine
offline
Re: ASBIS jamstvo - neovlaštena osoba
Damir22 kaže...
Boris grozni kaže...

U slucaju da ti to ovlastena osoba slozi dakle njihov servis ili neki drugi servis i ako oni nesto sjebu.....

nikad neces ni saznati da su nesto sjebali, jer ce ti isporuciti ispravan proizvod ;)

 afkors

https://valid.x86.fr/bench/ed0119/1
6 godina
offline
Re: ASBIS jamstvo - neovlaštena osoba
thebatman kaže...
...

 

Standarni kolegin pjev koji nitko ne cita sumiran sa chat gptom:

 

Jamstvo se može odbiti ako korisnik neovlašteno ugradi komponentu i pri tom izazove kvar, ali to mora biti dokazivo, što je često teško.

Serviseri često imaju posljednju riječ jer su povezani s trgovinom i teško je dobiti drugo stručno mišljenje.

Jednostavne radnje poput umetanja GPU-a ne zahtijevaju stručnjaka, pa trgovac mora dokazati krivnju korisnika.

Veliki trgovci lakše priznaju jamstva, dok manji izbjegavaju trošak.

Iako su uvjeti jamstva slični za raznu robu, primjena ovisi o situaciji, trgovcu i procjeni servisera.

 1. garancija se moze odbiti ako dokazu da je korisnik kriv. Kod kompa je to jako tesko. Isto tako je jako tesko da korisnik nesto sjebe. Mozda pinovi ili hladnjak ne nalegne na cpu ali kako ovo drugo dokazati. Ako ne mogu dokazati prednost je na strani korisnika. 

2. koji trosak? pa oni su dobili garanciju od svog dobavljaca.

3. serviser nije zadnji koji daje svoju ocjenu prije suda. To bi trebala raditi inspekcija. Ja sam bio inspektor u bih 10+godina i praksa je da je korisnik uvijek u prednosti.... Da se slusa serviser niko nikad ne bi ostvario nikakvu garanciju.....

Poruka je uređivana zadnji put sub 26.7.2025 22:07 (Posmatrač).
9 godina
offline
ASBIS jamstvo - neovlaštena osoba

tako je, kupac je zadnja karika u lancu, a svaka prethodna od nekog dobiva tu istu garanciju, i tako do pocetka lanca - proizvodjaca.

 

naravno ovo je problem jer svaka karika ceka potvrdu prethodne, zato se reklamacije znaju razvlaciti unedogled, sve dok jedan u lancu ne prekine niz i prizna garanciju, onda se ona primjeni na sve ostale karike do kupca.

Its just the way of it, son. We all sell our souls sooner or later.
Moj PC  
0 0 hvala 0
6 godina
offline
Re: ASBIS jamstvo - neovlaštena osoba
Damir22 kaže...

tako je, kupac je zadnja karika u lancu, a svaka prethodna od nekog dobiva tu istu garanciju, i tako do pocetka lanca - proizvodjaca.

 

naravno ovo je problem jer svaka karika ceka potvrdu prethodne, zato se reklamacije znaju razvlaciti unedogled, sve dok jedan u lancu ne prekine niz i prizna garanciju, onda se ona primjeni na sve ostale karike do kupca.

 Ne ide to tako barem ne bi trebalo. Korisnik dobija garanciju od prodavca i rok za ostvarivanje garancije tece od dana zalbe  prodavcu. Prodavac ne ceka da se odobri garancija u citavom lancu da bi krajnji korisnik ostvario garanciju. Svako ceka svoj dio. Kupac 30 dana ili kako je vec zakonom definisano. Kuopca bas briga kad ce trgovac ostvariti garanciju od dobavljaca. Ili da li ce je uopste ostvariti. Nosilac garancije je trgovac. Ako kupis stvar u trgovini A ona je za tebe nosilac garancije i tebe nije briga ni za kog drugog. Isto kao i servis. Je li servis u susjednoj ulici ili na drugom kraju svijeta kupca bas briga. A trgovina A je kupac za svog dobavljaca...

9 godina
offline
ASBIS jamstvo - neovlaštena osoba

ti govoris kako bi to u idealnoj utopiji trebalo biti, ja govorim kako to u praksi je.

 

dodjes u ducan i doneses graficku, dobar dan, ne radi, nema slike.

 

u utopiji koju ti spominjes, u trgovini bi tijekom dana, najkasnije sutra ujutro netko spojio tu karticu, vidi, stvarno ne radi, zovi covika i daj mu drugu karticu.

 

u stvarnosti, cim ti izadjes iz trgovine i ostavis karticu, pravi se nova reklamacija, na relaciji trgovac-dobavljac, i kartica se salje onome od koga ju je trgovina nabavila. i tako sve dok netko izricito ne odobri zamjenu, ili odbije. u iznimno rijetkim slucajevima se nesto uspije "popraviti".

 

trgovina bi stvarno trebala biti jedino mjesto, ali nije. jer trgovina ne zeli o svom trosku zamjeniti proizvod, ne zna zasto se pokvario, niti ih to zanima. ako tebi trgovina zamjeni karticu, na vlastitu odluku, ta kartica se ne baca, ne otpisuje, salje se dobavljacu. i ako dobavljac odobri, posalje novu ili vrati novce, sve 5. ako odbije, jer ustanovi da je korisnik izazvao kvar, trgovina ostaje bez zamjene, znaci, kupcu su dali karticu iz svog djepa.

 

to nitko ne radi, eventualno kod nekih proizvoda gdje je trgovcu poznato da je velika stopa reklamacija, da dobavljac automatski salje novi proizvod, etc.....

 

ponovo, utopija i stvarnost

Its just the way of it, son. We all sell our souls sooner or later.
Moj PC  
0 0 hvala 0
6 godina
offline
Re: ASBIS jamstvo - neovlaštena osoba
Damir22 kaže...

ti govoris kako bi to u idealnoj utopiji trebalo biti, ja govorim kako to u praksi je.

 

dodjes u ducan i doneses graficku, dobar dan, ne radi, nema slike.

 

u utopiji koju ti spominjes, u trgovini bi tijekom dana, najkasnije sutra ujutro netko spojio tu karticu, vidi, stvarno ne radi, zovi covika i daj mu drugu karticu.

 

u stvarnosti, cim ti izadjes iz trgovine i ostavis karticu, pravi se nova reklamacija, na relaciji trgovac-dobavljac, i kartica se salje onome od koga ju je trgovina nabavila. i tako sve dok netko izricito ne odobri zamjenu, ili odbije. u iznimno rijetkim slucajevima se nesto uspije "popraviti".

 

trgovina bi stvarno trebala biti jedino mjesto, ali nije. jer trgovina ne zeli o svom trosku zamjeniti proizvod, ne zna zasto se pokvario, niti ih to zanima. ako tebi trgovina zamjeni karticu, na vlastitu odluku, ta kartica se ne baca, ne otpisuje, salje se dobavljacu. i ako dobavljac odobri, posalje novu ili vrati novce, sve 5. ako odbije, jer ustanovi da je korisnik izazvao kvar, trgovina ostaje bez zamjene, znaci, kupcu su dali karticu iz svog djepa.

 

to nitko ne radi, eventualno kod nekih proizvoda gdje je trgovcu poznato da je velika stopa reklamacija, da dobavljac automatski salje novi proizvod, etc.....

 

ponovo, utopija i stvarnost

 Gdje sam ja rekao danas ili sutradan? Sve to sto pricas stoji osim da za to postoji zakonski rok u kojem se to mora obaviti. Ne znam kako je to u RH rijeseno ali pretpostavljam isto ili vrlo slicno kao u BiH. Ako trgovac u zakonskom roku ne otkloni kvar ili zamijeni proizvod za isti ili bolji ili vratiti puni iznos placen za taj proizvod (to bira trgovac) nacinio je prekrsaj. Kad ce on i da li to isto ostvariti u nekom duzem roku do svog dobavljaca to kupca ne bi trebalo biti briga. Ako odbije garanciju mora imati dokaz da je greska na kupcu a ne vidim nacina kako ce to u slucaju graficke dokazati osim ako je vidljivo fizicko ostecenje.....A sto se tice troska po trgovca to su rizici poslovanja.... 

9 godina
offline
Re: ASBIS jamstvo - neovlaštena osoba
Posmatrač kaže...
...Sve to sto pricas stoji osim da za to postoji zakonski rok u kojem se to mora obaviti. .

 U hr ne postoji "zakonski rok", postoji "razumni" rok. nedefinirani vremenski period. nema 30 dana, nema 45 dana, nema 3 dana.

 

Slazemo se da kupca nebi trebalo biti briga, i nije ga briga, ali procedura je otprilike takva...

 

sve ovisi i o vrijednosti, konkrentom proizvodu, konkretnoj trgovini...

 

Kako ce dokazati? pa to i je ljepota, ne mora. svaka karika ce slati onoj iznad, ako treba sve do proizvodjaca. 

 

Rizik poslovanja da, ali, nije to bas tako crno-bijelo

 

 

Its just the way of it, son. We all sell our souls sooner or later.
16 godina
offline
ASBIS jamstvo - neovlaštena osoba

-pri tome je i razuman rok dovoljno razumljiv, ako se želi.. to nije rok u kojem se oteže s poslom.

-postoji razumno objašnjenje, razlog, postoje ljudi i tisuće incidenata-razloga.. ljudi mogu sve, svašta.. biti dobri-loši, pri tome se ipak ponašaju razumno, s nekim razlogom.. ne bez razloga, tad je nerazumno što god da rade ili otežu rokove..

 

-a fantomski rok od 45 dana je laž, koja se ponavlja.. nasljeđe svetog trojstva 15 x 3 .. trgovina-servis-distributer koja se tako ping-pong-zrendala u reklamaciji-otezanju... pa je upravo iz takvih razloga država-eu donjela zakon o zaštiti potrošača i zakonsko jamstvo neovisno o proizvođačkom.. i svalila problem na kranju točku, trgovinu, jer se tu sreće roba-kupac-novac.. i time kao eliminirali zrendanje ili problem rokova.

-tako će se pojaviti i višekratnici .. pa se pojavi 30-45, do 90.. kad se i bez postojanja članka zakona zaključi da su svi razumni rokovi prošli pa i čarobna brojka koju poneki servis ima navedenu za preuzimanje robe ili vlansik gubi vlasništvo.. :)

 

-razuman rok je onaj rok u kojem se nešto može napraviti, normalno, normirano, razumno.. i uključuje i izvanredne razloge, opravdanja kašnjenja, situacije kao rat-poplava-smrt.. vrlo razumno. .. no izvan tog je nerazumno.

 

-problem zakona i roba-usluga, zakon pokriva sve robe-usluge na tržištu koje regulira, ne može biti specifičan za pojedine grane.. a pc-komponente su različite po jamstvu-servisu u odnosu na npr aute-vešmašine..

-ne popravlja se, mijenja ili povrat... servis po osnovi jamstva zaprima rekmamaciju, utvrđuje kvar i prihvaća ili odbija uz obrazloženje. tad izdaje nalog za zamjenu-novo ili ako nema zamjene, povrat. vrlo razuman i kratak postupak, .. no ako se želi otezati, može se.. jer ljudi mogu sve.

 

-šbbkbb.. što ako zaboravimo na jamstvo.. običan servis bilo koje stvari.. nemamo jamstvo, dođemo, 'dobar dan.. ja bi..'; može li se, kad, koliko, .. to su odgovori koje serviser da, razumno? razumijete što pišem? :)

-to je moguće u prostoru servisa, osobno ali i telefonom pri čemu serviser ni ne vidi robu-kvar i za sad još nismo ni definirali jel to auto-vešmašina ili modul rama.. no ovo je razuman-razumljiv primjer, zar ne? :).

-što ako je roba pod jamstvom, što ako nije.. kako to razumno utječe na ostatak mogućeg razvoja priče? što je tad razuman odgovor a što laž-otezanje? ... ljudi mogu sve, svašta..

-samo jamstvo u tome koliko neki popravak ili riješavanje bilo koje rezlamacije nema nikakve veze, ne može imati, jer je i dalje isit posao-servisiranja.. cijena, sve je isto, ista roba.. a jamstvom je jedina razlika tko snosi trošak, novac.. plaćanje računa.. tad jamstvo ne može biti povezano s odgovorom o razumnom roku ili bilo čime.. tj jamstvo koje nešto pokriva naprosto znači da će bez dodatnog troška za kupca kvar biti otklonjen.. sve ostalo je nerazumno nerazumijevanje i izmišljanje-kemijanje-otezanje.. a da bi bilo npr otezanje, mora postojati neki razuman razlog-želja od strane trgovca-servisa, npr ne da mu se danas nešto raditi ili je slomio prst ili ... lavina zatrpala kombić koji je nosio dio.. pa do tog da su ga oteli mali zeleni.. i svaki razlog je ok, moguće opravdanje realno ali i jednako laž-otezanje.. tj za sve postoji dokaz, papir, radni nalog, vremenska prognoza ili ako se dogodi poplava-ratovi za to znamo.. nije nepoznat događaj itd.

 

-koliko će neki posao, popravak ili bilo što trajati, tražiti resursa.. generalno zakon to ne kaže, ne može, jer opet, zakoni pokrivaju sve, generalno.. a pojedinačni konkretni slučaji su upravo to, pojedini.. i nije isto ugovara li se izgradnja pelješkog mosta ili dostava pizze.. razuman rok posotji za oboje, svima koji žele razumjeti je to razumno.. :)

 

-za pc komponente.. ne popravljaju se, ovlašteni servis, koji je u pravilu vlasništvo firme-vlasnika kao trgovina-distribucija pri čemu može biti jedan veliki ili firme kćeri i sl. zaprima samo tu robu te trgovine, ne nešto s ulice, u pravilu ostala roba kao i izvan jamstva uopće ne ulazi u taj servis.. no skratimo, jamstvo je ulaznica.. a to je samo stvar tko plaća trošak, ovisno što kod zaprimanja kaže serviser, prihvati ili odbije uz obrazloženje.

-ako prihvati jamstvo.. ako nema popravka nego je zamjena, ako se ta ista roba prodaje i ima je na polici-ponudi pa i online shopu s dostavom i ako to s dostavom na kućni prag može biti isporučeno za 2-3 radna dana.. kako to da si za zamjenu uzmu više, tjedan-dva, tj dan se čarobnim štapićem pretvori u tjedan.. i više. .. i ponovo, za robu koja postoji, prodaje se s police ili online.. dakle nije da se čeka pošiljka na putu iz kine.

-uredan servis-trgovina jednostavno izda nalog za zamjenu i kupac podigne u tgovini.. čim je servis to potvrdio, pri čemu je jedino stvar gužve samo doći na red-kasu.. par minuta i tu ne govorim o vremenu servisiranja nego isporuke nakon što je kvar pod jamstvom prihvaćen.. kao bitno, ako roba postoji, kao je dostupna, tad je ostatak vremena identičnog roka-brzine kao da idete kupiti drugu komponentu, sad.. bilo da čekate dostavu par dana ili fizički u trgovini.

-ako je roba na putu, stiže, naručeno.. tad se zna kad stiže, .. a to neovisno o pojedinoj reklamaciji-kvaru mora konstantno stizati u količinama za distribuciju, ne nešto što se čeka kao jedan kvar pa da se tad naručuje jedna zamjena iz kine.. distribucija tako ne radi.. radi se s količinama i pošiljkama koje stalno pristižu.. to je biz, ne pojedini komad i distributer kad stigne šleper robe ima zalihu za npr mjesec.. pa zbog posojanja opskrbnog lanca i modernih tehnologija sve to teče manje više uredno, ako ništa drugo zna se kad stiže.. zna se datum.. pa i sat. rutina.

-tad je razumno ako se već čeka, dobiti odgovor 'tad i tad..' .. no nije problem s urednim poslovanjem i logistikom.. problem nastane kad se želi otezati, ono što sve ljudi mogu ako žele pri čemu samo trebamo smisliti razlog otezanja kao motiv.. ako ga trgovac-servis ima, može.. 

-ako trgovac-servis nema razlog-motiv otezati, tad je razumno očekivati da će posao obaviti u razumnom roku na razuman način.. pa i trenutno-sad-odmah ako je moguće, tj izda nalog i to je to, podigneš na kasi trgovine ili čekaš dostavu.. 

 

-ako robe nema, tad je bilo koji rok besmislen.. nerazuman.. tj ne može biti isporučeno prije nego roba postoji, mora postojati, uvjet koji je preduvjet..

-ako tad trgovac-servis oteže, tad je to čisto otezanje.. tj ako robe nema i nije naručena, tad nikad ne može biti isporučena kao zamjena.. i tad je besmisleno čekati neki razuman rok, bilo koji rok pri čemu nije ni definiran kao konkretan broj.. razumno je tad riješiti stvar povratom novca, razumno je u tom trenutku 'sad' ne po isteku nekog broja dana koji je laž-izmišljen-legenda svetog trojstva otezanja :)

-to razumiju svi koji žele, pa i sud-inspektor kad oni žele.. a u posljednje vrijeme ih ponestalo, pomrlo ili na remetincu.. pa se trgovci osile, poneki..

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
 
0 0 hvala 0
9 godina
offline
ASBIS jamstvo - neovlaštena osoba

plahte teksta i teoretiziranja, nepotrebnog.

 

sazeto sam napisao, i ponovit cu jos jednom

 

ja u trgovini zaprimim nesto na reklamaciju. jedino sto mene zanima je racun. iz kojeg je vidljivo da je predmet jos pod garancijom.

 

mogu pogledati, cisto da iskljucim user error, ili kolega "serviser", ako imamo vremena i ako nam se da.

 

kako god, odmah se kod dobavljaca otvara reklamacija, tko je ikada radio taj posao zna da se sve svodi na jednostavno pronalazenje otpremnice na kojoj je taj artikl, klikanje na njega i kratak opis problema. voila - reklamirano je.

 

neki dobavljaci salju dostavu sami, nekima se salje postom.

 

i tu pocima cekanje.

 

koliko, vise ne ovisi o prodavacu. neki veliki igraci robu dostavljaju jednom tjedno. dakle, ako dostavljaju srijedom, sve reklamacije prema njima nece do iduce srijede otici. to je tjedan dana cekanja. ako je predano na reklamaciju trgovini u srijedu ili kasnije.

 

sve i da dobavljac isti dan pregleda, odobri zamjenu,  do iduce srijede nema robe. dakle, vec 2 tjedna je proslo....

 

da ne spominjem da su neki dobavljaci i iz stranih zemalja.....

 

ako dobavljac nije siguran sto ce s time, on salje.....kome vec salje. nek to traje....tjedan dana do njega, tjedan dana nazad....

 

e zato to traje toliko koliko traje, i to je postupak kojeg prolazi svaka reklamacija, izuzetci su rijetki i specificni.

 

to je cijela mudrost.

 

 

Its just the way of it, son. We all sell our souls sooner or later.
Moj PC  
1 0 hvala 0
16 godina
offline
Re: ASBIS jamstvo - neovlaštena osoba

-bla-bla-bla.. mantranje trgovačke strane, kako ti to radiš i što su tvoji rokovi.. jer ti si šerif, relevantan i to je tako..?

-plahte s proredom, tj pišeš onoliko koliko tema-sadržaj traže i koliko o tome znaš ili želiš reći.. pa ako pišeš s proredom to je šuplje :) .. tako klinac piše zadaće.. :)

 

-npr tvoja srijeda, do srijede i eto te na dva tjedna, čak bez čarobnog praha.. onak, ne okreneš se a vrijeme proleti.. kul. čitaš li što pišeš? :) ..

 

-npr kreneš od računa.. točno, prva stvar koju trgovac traži, no ti si trgovac ili ovlašteni servis, oboje ili sveto trojstvo?.. pri čemu možeš biti sve-troje, stvarno fizički, no pravno su to tri pravne osobe, barem formalno za distribuciju i osiguranje sevisa na području koje pokriva support-jamstvo uz ostalo, i maloprodaja kranjem kupcu-potrošaču.. tj ako nisi nešto od tog, tad si promašio, npr veleprodaja nije stvar potrošača-jamstva-teme.. više s tim ima veze portir u firmi jer je naprosto na vratima..

-no znaš li da račun nije uvjet ostvarivanja prava jamstva? preporuka imati ga, lakše-konkretno.. ali nije uvjet, zakon.. i pri tome se sjeti da je zakon iznad, ti ispod..

-trgovina, kao mjesto koje mora zaprimiti reklamaciju, tj kupac može birati ako želi rekamaciju predati trgovini kupnje ili ovlaštenom servisu kad to kao izbor postoji.. bira kupac, ne trgovac-servis a tad je račun važan, jer je konkretan dokaz da je ta roba koja se može nalaziti u raznim trgovinama uprvo pordana u toj trgovini i time je taj trgovac dužan zaprimiti, ne ostale trgovine koje tu konkretnu robu-komad nisu prodale, mada možda prodaju istu robu. ..

-račun je poželjan, ne nužan. .. + može ga se i izgubiti i dobiti kopija, može jednako biti s jamstvenim listom.. a sve je u sustavu uredno zabilježeno i dovoljno je provući barkod skener da se to zna, tj trenutno u većini trgovina jer su povezane istim dobavljačima iste robe to može biti jasno pa i bez računa trgovac u sekundi zna jel roba njegova ili nije i ako je njegova može isprintati kopiju računa, kao što to može tražiti kupac (pri čemu i to može biti naplaćen trošak, đabe-15kn-100kn.. što bi sad bilo 2-15€ i navedeno u cjeniku jer bez cjenika se ne može ništa naplatiti na kasi..).. a to sve u poslovnim knjigama-bazi trgovac mora imati i čuvati desetljeće za poreznu..

-provjeri, prihvati ili ignoriraj.. nije to ono važno, tek pobijanje da je račun kriterij.. nije. no da, ponovo, bolje ga je imati, preporučljivo, brže-konkretnije čime se preskoči i takvo moguće natezanje traženja kopije računa a u stvarnosti kupac se čak ne mora sjećati gdje je što konkretno kupio, pa dođe u prvu trgovinu-pita, dobije odgovor.. ide dalje.. i dobit će kopiju računa iz par pokušaja jer su svi povezani distribucijama i bazama, pogotovo za online shop.. tj svaka roba je od nekog distributera pri čemu istu robu može imati više distributera a trgovac možda nabavlja od jednog ili više.. pa nema pravila iz kojeg pokušaja će se sve poklopiti dok zajedničkog ovlaštenog servisa nema, jer to nije auto-vešmašina pa ni laptopi.. za koje je tad najbolje povjeriti mr-servis, m-san ili micronis.. uz links-hgspot-adm koje više doživimo kao trgovine..

 

-no kad prođemo dio s računom, sad ga imamo.. i prošli smo tebe, trgovca koji po svojim riječima to obavi u par minuta.. to je to, brzo-kratko. .. osim što tu dodaš već 2 tjedna ničim izazvan :)) .. nek se nađe.

-krećeš idejom da kupcu robu za zamjenu šalje distributer.. griješiš. jer upravo si obavio prijem reklamacije, trgovac si.. i kupac radi s trgovcem, ne s ostalima.. može, ako želi, ako će time skratiti-ubrzati.. no ti si taj koji to mora, a trgovac kupac bira.. odnosno kad ima izbor može jednako reklamirati u ovlaštenom servisu, pri čemu sevis ne drži novac za povrat ili drugu zamjensku robu, nego to opet ima trgovina, na malo, potrošač, kranji kupac... koja robu izdaje uz novi račun i novo jamstvo, ne šeće kupac po servisu, čak nema ni pravo ulaza tj ovisi kako je tko organiziran..

- a to da je netko iz inozemstva... pa? sve je iz kine-tajwana.. odnosno, jesi li velika trgovina s lagerom distributer ili si mali, druga-treća ruka.. logistika, lanac.. roba svaki dan putuje kao što se na lageru drži neka količina koja je dovoljna za neki period, pa sve što kupiš u hr realno može biti dostavljeno u 2-3 radna dana, čak na otoke kako se reklame hvale.. a za inozemstvo dan više, eu, nema granica.. šleperi voze .. dan vožnje je pola eu radijusa do ratova, štrajkova, poplava itd.. koje to mogu poremetiti no to su tad razumni razlozi i kašnjenja.. bez tog se zna kad što stiže ili kao što kažeš, točno, netko to ima srijedom, netko drugi dan.. npr policija osobne po gradu utorkom ili petkom.. a hoćeš li ti dobiti ovisi tad o tome, pa netko dobije idući dan, netko za tjedan.. no nije tjedan za dostavu, nije za sve trgovine, zakon, nego je to samo lager-rutina za pojedinu malu trgovinu koja to obavlja jednom tjedno pa ako si ušao u pošiljku tad si sutra tu, ako nisi za tjedan... tj jednako kao da zakasniš na bus koji ide svakih 10min.. ideš s idućim.. a o voznom redu ovisi kad je prvi idući, što može biti i za tjedan kao max-extrem raspon, no može biti i za 9minuta jer je već jedna prošla.. a vozni red ovisi o liniji, broju putnika, pri čemu neka vozi jednom mjesečno, neka svaki dan svake minute.. i pravila kao zakoni to ne reguliraju, jer je nerazumno.. tj razuman rok je ono što je za konkretnu trgovinu razumno, konkretnu lokaciju ili događaji koji se mogu dogoditi kao poplava.. no ta poplava na tom području za tu trgovinu ne može biti alibi-opravdanje za drugu trgovinu u npr parisu-francuskoj ili teheranu.. pa to što ti imaš poplavu i razlog kašnjenja robe ne pomaže u rokovima ostalima koji taj razlog nemaju.. moraš imati razlog, ne izmišljati teoretski moguć, tad je to razumno i realno, rok.

 

-no znam da to nećeš tako reći, priznati.. pa se vratimo na brzinu zaprimanja-obrade reklamacije .. preskočimo pucketanjem pritiju ili vremeplovom vrjeme dok čekaš dostavu zamjenske komponente .. kako to ide?

-npr imaš li neki datum kad će stići? ili samo čekaš, čekaš.. gledaš na cestu stiže li poštar-dostava ili golub s pismom? .. ili imaš nešto kao mobitel, internet, bazu, aplikaciju..? znaš li datum kad roba stiže ili ovisiš o božanstvima-sreći kao za kišu-sunce pa kad stigne-stigne? .. što kad naručiš pizzu-ćevape za ručak? prođe pola sata a njih nema? .. padne li ti na pamet nazvati, .. 'alo-kume' di je to i to.. ja čekam.. ili nikad nisi doživio takvu situaciju, tebi nepoznatu.. :) ..

-roba je roba, ono što prodaješ na polici, deklaracija, dobavljač, cijena, imaš ili nemaš na polici.. a kad se reklamacija obavi i ako je zamjena odobrena tad ovlašteni servis šalje obavijest distributeru-trgovcu koji isporuče kupcu, moderna vremena, čuda elektronike kao digitalizacija i jednim klikom u sekundi ili minuti ako internet štuca.. eto obavijesti-naloga da se kupcu s police izda zamjena.. ili ako nema, čeka se pošiljka, zna se kad stiže, datum pa i sat.. jer tako se posluje.. ne čekanjem goluba pismonoše ili prinošenje žrtve božanstvima kiše-sunca pa što bude... zna se, postoji tracking, čak i to gdje se vozilo nalazi trenutno pratiš na gmapsu.. osim ako se u maštovitoj ljetnoj lavini gubi trag kombiću kojeg se čeka.. ili u bermudima nestane brod mada ne znamo zašto bi tud išla ruta iz kine itd.. :)

-ako robe nema, tad se čeka dostava ili se zna da je više neće ni biti i tad se nema što čekati.. tj čekanjem se neče materijalizirati iz zraka, pojavi se tek kad trgovac-distributer to naruči i plati proizvođaču .. razumno, kao i rokovi za sve u bilo kojem poslu... naravno ako se želi biti razuman i razumjeti, ne ako se želi čarobnim prahom i srijedom materijalizirati 2 tjedna u jednoj rečenici bez ikakvog povoda.. ono, eto 2 tjedna.. samo se pojave ni iz čega.. :)

 

-ili da ne spominješ da su neki dobavljači iz stranih zemalja.. pa ne spominji.. ono spomeneš im majku kad kasne ili kad pobjede u nogometu.. obično s nekim razlogom, spomeneš nešto.. tj kriterij za spomenuti nešto je imati razlog.. ne alibi ili ga izmišljati.. jer tad možemo uključiti i marsovce ili kombi na velebitu u lavini.. :) odnosno priče trilogije trogldita ili šanse za jackpot.. pa ako se sve poklopi može biti riješeno u 5minuta ili 5 tjedana.. ovisi što formula otezanja želi.. pa do tog da se neki događaji čak i stvarno dogode, slučajnost.. no kako bi ti to priopćio, nježno.. to je tad izuzetak, ne pravilo .. i ostaje i dalje malo vjerojatno, odnosno većinom je laž i nerazumno besmisleno otezanje, suprotno zakonom opisanog značenja u riječima razuman rok.. koji je razuman, ne nerazuman, izmišljen itd.. pa ponovo ako je nejasno, razuman rok je onaj u kojem se nešto razumnim resursima razumno može napraviti, ne nerazumnim očekivanjima kao npr da se pizza dostavi za 5sec.. možda može ze 5min vjerojantije za 15min.. nerealno je očekivati kraće vrijeme od narudžbe nego što je samo pečenje pizze + brzina koju vozilo može ostvariti na putu koji mora prijeći.. dok u gradskoj vožnji to može biti i sat duže iz nekog razloga kao zastoj, sudar, puknuta cijev.. i tad je to razumno opravdan razlog, dok je nerazumno navoditi marsovce ili lavinu na velebitu ili koliko su takve zgode vjerojatne..

 

-točno, tj slažemo se u par dijelova.. izuzetci su rijetki i specifični :) .. dok je tebi npr rutina stovriti 2 tijedna čistim postojanjem srijede u tjednu.. :)) .. no i to spada u razumne rokove, pa ok..

-nego.. zvuči li ti razumno ako od dobavljača dobiješ komponentu za manje od tjedan isporučiti je u tom roku, manjem-kraćem od tjedna kupcu? npr ako si dobio durgi dan, isporučiš treći, radni.. može? prebrzo ili nerealno? moguće? .. ako je moguće, ako si već možda slučajno i imao takav primjer.. procjeni jel on razuman i moguć rok ili je to izuzetak i nerazuman? odnosno bi li bilo razumno od trgovca da mada je drugi dan dobio zamjenu, tu zamjenu drži na nekoj polici u skladištu recimo 2 tjedna, zaboravi kao razumno objašnjenje-moguće... i tad se sjeti, pa obavijesti kupca i isporuči .. moguće? naravno.. moguće je svašta, no i dalje je razumno ljudsko djelovanje pa i uključivo trgovinu kao djelatnost to razumno-poslovno procjenjivati, ne ovisiti o zaboravnosit osobe za što imamo npr alarm-podsjetnik ili bilo što čime takve moguće probleme riješimo, npr to-do dnevne liste poslova ili kad ideš u trgovinu po špeceraj za ručak i zaboraviš kupiti luk ili jaja pa moraš ponovo.. idući put tad pišeš popis.. jednostavno-razumno riješenje kao i postojanje papira-olovke i upotreba istih za takve moguće probleme, propuste.. ljudske greške koje su realne-moguće i događaju se dok se sustav u poslu kreira upravo tako da ih prevenira-anulira-eliminira.. pa ako ti nešto zaboraviš, netko dugi to treba vidjeti.. tj što ako ti umreš.. što ako slomiš nogu.. i ono što ne obaviš tad .. razlog je razuman, no poslovanje se ne svodi na lom noge neke osobe.. ili hoće li se sjetiti-zaboraviti kupiti jaja.. zato posotji papir kao i knjigovodstvo, sustav, navigacija i pozicioniranje.. sve znamo u realnom vemenu pa i gledamo nogomet na mobitelu mada smo na putu-poslu jer nam to danas tehnologija omogućava i koristimo je ne samo za gledanje nogometa ili sisa nego i za posao, što je važnije.. kao gdje je roba, kad stiže, jel ih zatrpala lavina ili kume di su ti ćevapi koje čekam pola sata.. pojeo ih vuk s mageretom na velebitu nakon lavine? :)) ..

 

-koliko maštovitih izmišljotina može smisliti čovjek, trogovac ili pisac bajki-priča? .. može, sve, razumno je nešto drugo pa i razuman rok.

 

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put jučer u 15:58 (ihush).
17 godina
offline
Re: ASBIS jamstvo - neovlaštena osoba
ihush kaže...

-bla-bla-bla.. mantranje trgovačke strane, kako ti to radiš i što su tvoji rokovi.. jer ti si šerif, relevantan i to je tako..?

 

Yup.

U principu je točno tako kako je opisao. Ima iznimaka, ali to obično nije za consumer grade opremu.

16 godina
offline
Re: ASBIS jamstvo - neovlaštena osoba
Old Iggy kaže...
ihush kaže...

-bla-bla-bla.. mantranje trgovačke strane, kako ti to radiš i što su tvoji rokovi.. jer ti si šerif, relevantan i to je tako..?

 

Yup.

U principu je točno tako kako je opisao. Ima iznimaka, ali to obično nije za consumer grade opremu.

 -eto ga.. trgovački loby uzvraća udarac (ispod pjasa) :) .. i da, točno, činjenično, .. osim tumačenja, što je zakon, pravo i ovakve teme i što je ok, što realnost..

 

pa u čemu je razlika, tumačenju, stanja u stvarnosti ili praivla, zakona.. npr postojanje kriminala, naravno da posotji i postojat će, zakon ga brani, kažnjava, sudi.. ali i dalje posotji, postojat će.. pri čemi primjeti razliku tko što tvrdi i u čemu je sličnost a u čemu razlika ili što je tema, što je pravilo, .. ne realnost-stanje, nego zakon po kojem se teoretski i formalno moramo ponašati. kriminal posotji, zabranjen je.. posotjanje zabrane ne znači da smo ga eliminirali, odnosno njegovo postojanje-opstanak ne eliminira zakon, nije to isključiv operator, ako nije pismo tad je glava.. pogrešan odogovor na pogrešno pitanje..

-jer pitanje je što piše u pravilima, zakonu, jamstvu.. ne što neki šerif može raditi ili ne raditi.. jer i šerif mada je predstavnik zakona može isti kršiti.. da zaokružimo logička stanja pretpostavki i realnosti.

 

-preskačeš čudnovatu srijedu i 2 tjedna koji se pojave, preskačeš račun (ili jamstveni list) koji se mogu dobiti kao kopija, nisu zakonski uvjet za ostvariti prava jamstva, .. ali da, preporučljivo, olakšava, tj u slučaju kad imamo provlem-konflikt, kad nema takve želje trgovca, to je stvar koja se riješi u sekundi, dobrom voljom.. jer naprosto ima barkod skener.. i zna jel roba njegova ili nije dok poneki čak ima naveden iznos za ispis kopije računa da ne ponavljam dalje doakze klase 2+2.. :)

 

-igoriraš velebitske mećave, maštovite razloge opravdanja kašnjenja.. i dirati riječi kao razuman rok.. mada kad sklopiš ugovor za neki posao imaš i rokove, kao i moguće razloge kašnjenja, bonuse-penale, ovisno o ugovoru, dok se ovo pokriva odnosima u kupopordaji i potrošačkom zakonu, naravno koji zbog širine jer pokriva sve robe i usluge nije specifičan za pc-komponente ili dostavu pizze.. a direktni ugovori su ionako stvar ugovora i što u njemu piše.. dok je za maloprodaju račun upravo taj ugovor bez ostatka klauzula o uvjetima gdje je samo navedena roba-količina-cijena i trgovina uz datum.. ne ostale stavke direktnih-ostalih ugovora u ostalim poslovima jer je ovo maloprodaja i potrošač.. ne ostali poslovi i tad odogovori koji ovise o ugovoru ili nekom trećem zakonu.

 

-npr što je za tebe razuman rok dostave ako kupiš nešto online i imaš navedeno 2-3 radna dana za dostavu pri čemu si ti kupac.. ili si trgovac ili dostavna služba..

-što je tad razumno u otezanju, dužim rokovima, ako robu ima na polici, ako je kako sam kaže reklamaciju obradio za 5min.. i dalje je samo ostatak protokola zamjene-isporuke.. a ja dodam što ako na polici ima robu i time ne mora čekati dostavu neke službe koju u priči pojede vuk ili mećava.. :) ..

-tj zar se nikome od vas-nas nije dogodilo da dostava stigne u roku, ne 2-3 dana ili tjedana nego čak idući dan..? nije vam se nikad dogodio (pozitivan) primjer reklamacije koja je riješena nakon onih 5min koje sam trgovac navede za riješenje reklamacije-zaprimanje (a kao dalje nije na njemu..) i da nakon još 5min već imamo zamjenu u ruci s novim računom i jamstvom? -meni je, više puta.. češće nego suprotno u tjednima.. praktički rutinski .. naravno govorim o maloprodaji i potrošaču, ne biz-firme-ostalo.. čak ne o 'kume daj to poguraj..' .. nego bez kuma, lude sreće.. odnosno ponekad sam sretniji kad pred zgradom ulovim parking ili lukamodrić zabije gol. dok je ovo skoro praktična rutina, u usporedbi s mogućim scenarijem i ugodna.. -a vama baš nikad? ni kao kupcu? :) .. tužno je to.

 

-dok se loše stanje kao kriminal opravdava time da su šerifi i postojanje krimiala činjenice.. pa je sve ok? ili što je pitanje, stanje ili pravila? pa do tog da želite nešto, jer se osjećate loše kao trgovci? .. sorry, no takvi su i razlog, kao što je za šerife i krimose..

 

-što je razuman rok? -tajac ili prdac? :) i koje se sve rokove maštovit trgovac sjeti navesti, pa do npr 45-90 dana.. može, može kao što često vidimo u primjeru sudova i kriminalac dovoljno dugo razvući slučaj do zastare.. alcapone nije bio kriv, nevinašce.. za ubojstva i kriminal, .. onak, znamo-ali.. :)

 

-što je pitanje do početka.. formulacija u vezi jamstvenog uvjeta.. može na to odgovor onom tko pita.. npr da takva formulacija može biti razlog odbijanja jamstva, pa da se oko tog složimo.. mada znamo da je to blesava formulacija čak možda pogrešan prijevod, a možda nije pogreška nego namjerno ugurano od distributera kako bi mogao kad poželi-zatreba upravo iskoristiti 'sitna slova' i osporiti jamstvo.. nek se nađe? da, pri čemu je to stanje ali i pravni-zakonski dio, jer ako je navedeno kao uvjet tad se pravno i primjenjuje kao kriterij.. pa sud kad sudi, čita i zaključi da trgovac tad ima pravo odbiti jamstvo, pa se tad slažem s tim, jer ta formulacija to dozvoljava.. no to s rokovima i ostalim navedenim činjenicama-stanjem u postu na koji ulaziš nema.. tj jel razuman rok, jer procedura reklamacije, način rada takav ili onakav, slažemo se da je čak točno tako kako je opisao, tj slažemo se u opisu, ne u značenju, tumačenju, dok ti vidiš stanje a ja zakon.. pitanje nije kakvo je stanje, posotji li kriminal, .. dok takvim lobiranjem za trgovačku stranu stvaraš dimnu zavjesu, tj ono što ostali-građani-potrošači trebaju znati, tražiti.. ne čitati da to je tako, šerif, nego koje pravo imaju ili nemaju.. ok? :)

 

-pri tome i nastavak, imati pravo ne znači i ostvariti ga.. + neovisno o tome svaki slučaj je za sebe i presuda može biti različita .. to su činjenice-stvarnost, kao što je i ličko rukovanje.. no ne znači da je to ok, samo lobistička ili refleksna obrana svoje strane.. :) 

 

-što kad imamo sukob prakse i teorije.. pravilo kaže, tad se teorija odbacuje.. no pazi, to se odnosi na pitanje teorije i prakse.. ne na pravila-zakon, tj tad odgovor nije isti da se tad zakon odbacuje jer je realnost naprosto takva da kriminal posotji.. naprotiv, oni koji odbace zakon, krše ga.. pa (ne za ovaj primjer, temu..) čak do tog da bi moderator tad morao uskočiti i svaki post koji je protivan zakonu brisati, upozoriti.. jer naprosto svi moramo raditi u skladu sa zakonima.. ne kršiti ih ili osporavati, pogotovo ako je to u kontekstu pitanja-pomoći i savjeta što napraviti.. tj to bi mogao biti jedini način da se trgovački lobi disciplinira u ovakvim temama.. i po osnovi tog da odvor nije to je tako, šerif pa može.. nego što kaže zakon. što se kad mora odbaciti? zakon ili stanje? .. zakon se odbacuje izmjenom u saboru, ne tu-ovako..

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
9 godina
offline
ASBIS jamstvo - neovlaštena osoba

mlatis praznu slamu teorijama zavjere, ne znam ni s cime sve ne, nekad sam citao tvoje postove iako su dugacki, ali ovo je totalno novi level ludila.

 

tako je kako sam ti napisao, postoje finese, nijanse, ali generalno, to je princip rjesavanja reklamacija u informatickim trgovinama. a ti mozes napisati jos 30 plahti teksta, i opet neces promjeniti kako stvari stoje

Its just the way of it, son. We all sell our souls sooner or later.
Moj PC  
3 0 hvala 0
17 godina
offline
Re: ASBIS jamstvo - neovlaštena osoba
ihush kaže...
Old Iggy kaže...

 

Yup.

U principu je točno tako kako je opisao. Ima iznimaka, ali to obično nije za consumer grade opremu.

 -eto ga.. trgovački loby uzvraća udarac (ispod pjasa) :) .. i da, točno, činjenično, .. osim tumačenja, što je zakon, pravo i ovakve teme i što je ok, što realnost..

Opet s trgovačkim lobijem. 

To je realnost bazirana na zakonu. On pak nije baziran na realnosti. 

16 godina
offline
Re: ASBIS jamstvo - neovlaštena osoba
Damir22 kaže...

.. i opet neces promjeniti kako stvari stoje

 i dalje nije jasno.. šerif sindrom, to je tako.. da, tako je. .. a pitanje je? što kaže zakon-pravila ili kakvo je stanje..

 

kao i btw

- kako se računa čudnovata srijeda i dva tjedna..

- dio za obradu reklamacije u 5 min je prihvatljiv, slažemo se..

- gdje dođe dio koji se proizvoljno rastegne na dane-tjedne? .. otezanje iz nekog razloga ili bez razloga?

 

.. i dovoljno kratak text-post za pročitati, možda i dati odgovor?

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
9 godina
offline
ASBIS jamstvo - neovlaštena osoba

nema tu serif sindroma, nema tu lobija, nema tu prljavih, ruznih i zlih.

 

lijepo sam ti dao primjer po kojem jedan veliki dobavljac, koji opskrbljuje maltene sve, radi. jedan dan u tjednu dovozi narucenu robu, vraca reklamacije, kupi povrate.  jedan dan u tjednu. ostatak tjedna, ti, tvoja trgovina, tvoji kupci, tvoje narudzbe, bile one u vrijednosti 1e ili 100000e - nikoga ne zanimaju. sve sto posaljes do petka, dobijes u ponedeljak, primjerice.

 

i to je to, sasvim razumljivo za shvatiti odakle tih fantomskih 2 tjedna cekanja. 

 

iznimno i jako rijetko, mogu se desiti 2 stvari:

 

na nevidjeno ce ti odobriti da dio zamjenis, a oni ce ti prvom dostavom poslati novi. znaci, prakticki isti dan kupcu mozes dati novi dio. ovo postoji samo u slucajevima kada je poznato da postoji jako veliki postotak reklamacija na taj proizvod, i tu se ne postavljaju pitanja, rokovi i slicno.

 

tu cak i na levelu trgovine odmah mozes dati kupcu drugi proizvod jer znas da ce reklamacija biti odobrena. ovo uglavnom vrijedi samo ako ti je dobavljac ilo glavni uvoznik ili proizvodjac navedenog dijela.

 

drugi scenarij je, a to mora biti stvarno posebna i iznimna okolnost, da dobavljac ne postiva svoje kanale transporta i distribucije, pa da kaze - salji odmah postom, dostavom, sjedi u auto i dovezi.

 

nema treceg.

 

nadam se da ti je sad jasno, nema tu serifa, nema tu nicega, poslovanje firme, na koje zakon apsolutno nema utjecaja niti im moze ista drugacije narediti.

 

nema ni otezanja - naravno, pricamo o situacijama kad se iz xy razloga ne razvlaci.

 

postoji procedura, ona nije "daj kupcu novi proizvod a ti se onda bakci s time" ma koliko bi mi zeljeli da je to tako. propisana procedura, kanali i nacini, slijed dogadjaja od male seoske trgovine, sve do proizvodjaca, ako treba.

 

i opet, nema tu zakona koji je "iznad" i koji ce diktirati nesto

 

Its just the way of it, son. We all sell our souls sooner or later.
Poruka je uređivana zadnji put jučer u 20:22 (Damir22).
Moj PC  
1 0 hvala 0
9 mjeseci
offline
Re: ASBIS jamstvo - neovlaštena osoba
ihush kaže...
Damir22 kaže...

.. i opet neces promjeniti kako stvari stoje

 i dalje nije jasno.. šerif sindrom, to je tako.. da, tako je. .. a pitanje je? što kaže zakon-pravila ili kakvo je stanje..

 

kao i btw

- kako se računa čudnovata srijeda i dva tjedna..

- dio za obradu reklamacije u 5 min je prihvatljiv, slažemo se..

- gdje dođe dio koji se proizvoljno rastegne na dane-tjedne? .. otezanje iz nekog razloga ili bez razloga?

 

.. i dovoljno kratak text-post za pročitati, možda i dati odgovor?

Šerif je onaj koji je izdao jamstvo. Jedino ako se pozove na materijalni nedostatak onda je malo drukčija priča.

16 godina
offline
Re: ASBIS jamstvo - neovlaštena osoba

-ok.. prihvatljivo, veći dio riječi, ne baš rečenice al ok.. :)

 

-problem brojanja dana na prste.. probaj, reklamaciju riješiš za 5min, pohvalno, pa kalendar i prstići, kupac reklamira nešto u ponedjeljak.. prebrojavanjem dana, na prste.. nije 14, 10.. ponovi od utorka, 9.. od srijede ujutro, prije nego je kombić stigao-otišao.. 8.. ili 7, ovisi kako brojimo dan,  .. što će reć, ti govoriš o rasponu od tjedan do dva i računaš dva=14 dana.. zaboraviš da je od 7.. dok je 14 max ili manje.. ne prosjek nego max u tvom zadanom primjeru.. a statistički nas to dovodi do projeka koji je tad između tjedan-dva, manje od 14 dana, max 14. ok?

 

-i to za tvoj primjer, .. koji je neki periferni, nohardfiling, kombić-roba jednom tjedno.. u mom selu je to rutinski dnevno, pa do tog da je ponekad u ulici gužva od dostavnih vozila... ili ako pogledam na nebo vidim zrakoplovke koji svake minute idu gore-dolje.. napredak?

-što ako ti kombić stiže dva puta tjedno, ponedjeljak-četvrtak za primjer? koliko to dana računajući na prste daje za riješenje-zamjenu? što misliš, ima li trgovina koje imaju češće dostave od jednom tjedno u srijedu? možda neke veće trgovine do kojih kombić stiže svaki dan, pa i par puta? koji je tad razuman rok isporuke, ne riješavanja reklamacije, nego kad je riješena, isporuka sama.. ili kad trgovina koja je i distributer-servis, ima robu na lageru puno skladište ne samo jedan komad koji je netko rezervirao, koju 5min kasnije imaš u ruci..? moguće? nemoguće? npr količine diskova ili cpu ili rama.. komadi ili kutije jer su komadno nezanimljive brojke.

-a znaš kako idu razgovori trgovca-dobavljača za robu koja nestaje s polica trgovine, ujutro naslažu pune, popodne već naručuju 'trebam jučer'.. jer se proda ko vruće kifle a ako stigne brže obećava piće uz janjca i sl. .. tj razgovori na mob kad trgovac nešto želi-traži vs onih kad zaborave, ne zanima ih pa može i nikad.. postoje oba primjera, realnost, dok rasprava krene recimo razumnim rokom koji se pojavi kao moguć način otezanja..

 

-ili govorimo o nekoj trgovini i njenim dostavnim linijama ili distributerima dok je u naslovu asbis, što eliminira potebu čekanja da sa skladišta do trgovine stigne zamjenska roba pa i mogćnost da se kupcu kažu rokovi-dostava i da sam tad ode do ovlaštenog servisa, distributera, druge poslovnice itd. ako mu je brže-bliže itd.. ljudski, sve se može..

-pa do tog da je pitchkin dim skočiti autom zg-zd-os.. par sati, usput.. pa i busom iz rutine od prije dostavnih, sve do minkena i dalje domaćom logistikom :) .. onak, nije da ljudi nisu snalažljivi ili ne znaju gdje žive ili ne žive od jučer itd.

 

-veliki imaju poslovnice, lager, plan nabave.. i stvar je u količini prometa, bilo da je to obična seoska cesta-put ili naplatne lučko u špici i razlika da nekim putem možda auto ne prođe danima pa tako ni dostava.

-obična pekara rutisnki dostavlja kruh, peciva, burek.. ovisno o prometu, ujutro, a ako je na dobroj lokaciji i popodne, jer ljudi dođu s posla.. pekari zato rade i po noći, tako se radi kad se radi.. kad ima prometa..

-što misliš koji kombić prevozi vrijedniju robu, pekarski ili komponente? .. prije dinosaura, jedan trgovac, u kutiji prve pomoći prenio ram iz austrje u hr, vrijednost ostatka šlepera s računalima-monitorima manja od tog paketa, bez škegre u doba dok je to bila rutina i stvarale se domaće trgovine.. prvobitna akumulacija kapitala :) .. 100.000 dem-a u kutiji.. dok carinik pregledava skupe monitore i broji... jedan posao i kupiš šleper. pekara vozi svaki dan, robu koja je promil cijene ove robe, npr jedne gpu više klase.. pa du-d-math..

-gdje si ti u tim relacijama ili prometima s jednom tjednom dostavom.. a to je dovoljno da imaš pogrešnu percepciju normalnog rada distributera, a tad i što je važnije za jamstvo-reklamaciju nego pojedina sporedna trgovina i njeno iskustvo. Odnosno zato je skuplju robu 'pametnije' kupovati u većoj trgovini jer će u slučaju problema raditi manje problema za istu cifru istu robu dok istovremeno veliki imaju problem što je previše djelatnika koji nemaju osobno osjećaj odgovornosti i nije ih briga što kod manjeg ipak nije, odnos prema kupcu i sl .. ili opet kako tko želi-izabere kao stvar kupca i ponude..

 

-kupnja online.. u hr 2-3 dana dostava na vrata.. za eu dodati dan-dva.. u tjedan stiže, naravno preskačemo neradne dane vikend, pon-pet.. + unazad godinu usporilo, kasne dodatno par dana, nema ljudi, puno paketa.. pa se sad lako dogodi tjedan i za domaće primjere, do dva za ostatak eu-kina.. u uhodanom logističkom lancu je to brže, tj veliki imaju vlastite kombiće-šlepere, ne ovise o dostavama jer bi to bilo prenaporno :)

-problem dostave se može pratiti i na trackingu.. i problem je 'posljednji metar'.. sve ostalo ide glatko, od pekinga do hr.. tu zapne.

 

-ne traži netko 'bakćanje' trenutno-brzo, nego ne izmišljati razloge otezanja i scenarije velebitske mećave (kao primjer maštovitosti u jednoj od takvih rasprava izmišljanja razloga-opravdanja).. jer i trgovci su ljudi i bez razloga neće ni otezati.. nema smisla-razloga. .. odnosno ako postoji neki razlog tad je taj razlog-problem.. ne mećava ili srijeda.. :) npr distributer ne daje robu trgovcu jer imaju nerješenih računa.. ili je godišnji ili je neka ljudska-normalna greška, bilo što, bilo čija krivica.. ne treba izmišljati, svi smo ljudi i to je ok.

 

- kad kažeš da zakon nema utjecaja :) .. ili što ekšli kažeš? :)) ok i to se može odgovarajuće protumačiti-čitati pa ću stati..

 

Novice kaže...
..

Šerif je onaj koji je izdao jamstvo. Jedino ako se pozove na materijalni nedostatak onda je malo drukčija priča.

 - ovisi o robi.. a ovo je tema pc-komponente, asbis, time implicitno znači distributer u ulozi šerifa-proizvođača tj onog tko daje-odeđuje jamstvo i uvjete, dok se u slučaju pc-komponenti nema razloga koristiti materijalni nedostatak, manje zgodan-primjenjiv-koristan za obje strane tj zakonsko jamstvo je zgodno kad drugo nemamo.. za pc imamo.

-no nije pitanje tko je šerif.. nego šerifski mentalitet-sindrom, ili šef, tj kolokvijalno izvor lokalni šerif, koji se odnosi na nekog kao vlast koji radi što želi, kako želi.. jer je šerif-vlast.. ne zakon-pravila itd.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put danas u 2:49 (ihush).
1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice