Android zablude

poruka: 45
|
čitano: 74.711
|
moderatori: XXX-Man, Lazarus Long, Danny_HR, vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
8 godina
offline
Android zablude - TaskKilleri i slično

Update: Otvorio sam i YouTube kanal :)

https://www.youtube.com/user/mislavbusic

 

Vidim da je na forumu prisutna velika količina zabluda u vezi androida, pa odlučio sam riješiti neke od njih. Ukoliko imate kakve prjedloge za ostale zablude, pošaljite mi PM pa ću vidjeti što mogu ;)

 

O RAM-u, Task Killerima i zašto ih NE koristiti  - post 1

 

O JuiceDefenderu, sličnim battery saver aplikacijama, kada ih koristiti i zašto ne - post 3

 

O antivirusima i sigurnosti na androidu - post 4 - uređeno 07/2013.
 

O sigurnosti spajanja na wifi mreže - post 7

 

O procesorima, cortexu, ARMv7... - post 10

 

O Gorilla glassu i kako se (ne)može ogrebati - post 12


O Cortexu A50 (ARMv8-A) i Apple A7 vs Snapdragon 800 - post 14

 

O KitKatu i nadogradnjama starijih uređaja - post 24

 

O GPU jedinicama - Adreno vs PowerVR vs GeForce ULP vs Mali - post 25

 

O rootu i zašto se rootom ne gubi garancija - zasebna tema

 

O dijagonalama zaslona i koliko stvarno površine nude - post 28

 

O baterijama i održavanju istih - post 32

 

O zaslonim QHD rezolucije i potrošnji istih - post 33

 

O vodootpornim smartfonima i na što paziti - post 34

 

 

Kako bude upita, tako ću dodavat linkove kako bi postovi bili čitkiji i kako bi se jasnije razaznalo s čime se slažete, a s čime ne. I ja mogu pogrješiti pa me lakše ovako ispraviti ako dođe do pogreške tako da svima bude bolje ;)

 

 

O RAM-u, Task Killerima i zašto ih NE koristiti

 
Dosta ljudi misli da su task killeri važni za Android, pa i ja sam nekoć bio jedan od njih (tamo negdje 2009.). Ideja je da se zatvaranjem/ubijanjem procesa aplikacija štedi baterija, smartphone brže radi i slično... Stvarnost je nešto drugačija. TaskKilleri zapravo mogu usporiti vaš mob, i to najčešće i rade.

Većina uporabu RAM-a na Androidu smatra istim kao i na Windowsu. Ako ti se komp uspori, izađeš iz aplikacija, zatvoriš prozore, pogasiš šta ti radi i generalno to na kompu uvijek pomaže.
Android funkcionira malo drugačije. Koristiš neku aplikaciju, izađeš iz nje, zatvoriš je... ali - ona još uvijek radi negdje u pozadini. Veći dio tih aplikacija se amo reć pauzira i ne koristi ni CPU nit net niti ništa.. Jedan dio pak kad ih zatvoriš, nastave potpuno raditi, tipa mp3 player, torrenti, gmail koji se synca, face ako je tako namješten....

Kada ponovno otvoriš alikaciju koja je pauzirana, ona se gotovo instantno nastavi tamo gdje si stao. To je zato jer je ta aplikacija spremljena u RAM-e i spremna za uporabu.

Probajte napraviti mali test: upalite bilo koju aplikaciju i pustite ju da se učita, primjerice chrome ili neki drugi preglednik. Izađite iz nje pomoću home tipke. Par sekundi poslije probajte opet ući. Aplikacija bi se trebala gotovo instantno otvoriti, znači pitanje par sekundi u najgorem slučaju.

Sada kliknite na vaš task killer koji će ubiti aplikaciju (ili je jednostavno ubijte među aktivnim procesima) i probajte ponovno uć u nju. Aplikacija bi se trebala otvarati dosta duže nego u prethodnom slučaju.

Android sam po sebi, zauzima dosta RAM-a i sprema dosta aplikacija u RAM-e, no to i nije tako loše.
Vjerovali ili ne, prazan RAM je zapravo beskorisan na Androidu. Ukoliko je RAM pun, i otvarate aplikaciju koja nije već u RAM-u, Android će instantno zatvoriti i maknuti neke nekorištene aplikacije kako bi oslobodio mjesto za novu.
Bio RAM pun ili prazan, on će koristiti jednako baterije.

Što Task Killeri zapravo rade?
Oni miču te aplikacije iz RAM-a, i kada ih otvarate ponovno, to zahtjeva više snage, troši bateriju i sporije je jer se otvara iz interne/externe memorije. Što je još gore, neke aplikacije se same od sebe ponovno restartaju čim ih prisilno zatvorite sa Task Killerom.

E sad, neki će reć da to nije istina pitat me zašto onda njima task killeri baš pomažu... bla bla bla...
U nekim uvjetima, task killeri mogu zapravo i pomoći, ali, treba znati kako ih postaviti.
U mom slučaju, imao sam Navigonovu aplikaciju koja je znala trošiti bateriju ko blesava kad je radila u pozadini, pa sam ju gasio pomoću task killera, a na kraju sam je jednostavno zaledio pomoću titanium backupa..
Moj je savjet, izbjegavati task killere i jednostavno pronaći aplikaciju koja vam crpi bateriju te ju ili zalediti ako ste baš ovisni o njoj (kao ja o Navigonu jednom mjesečno), ili najbolje - izbrisat ju. Danas je play store pun aplikacija i za više manje svaku, imate alternativu.

Kako bi pronašli aplikaciju koja vam crpi CPU previše, probajte Wakelock detector! Nedavno sam saznao za ovu aplikaciju i imam samo riječi hvale za nju. Čak je dobila i pohvalu xda developersa, što je samo još jedno priznanje da radi svoj posao kako spada.

 

EDIT (05.09.13.): Jedan prijatelj me podsjetio na situaciju kada Task Killeri mogu pomoći, a to je slučaj kad vam smartphone ima iznimno malo RAM-a, a vi želite igrati neku igricu primjer. U tom slučaju, oslobađanje RAM-a pomoću task killera može biti od koristi jer će igrica dobiti sav prioritet i popuniti RAM-e po želji. To vrijedi i za bilo koji procesorski zahtjevniji zadatak gdje vam je važna brzina.

 

 

Ukoliko sam vam pomogao - klik na gumbić Hvala bit će dovoljan ;)

 

Za više korisnih tema, slobodno bacite oko i na portal mob.hr-a.

http://mob.hr/author/mislav/

Osvrt s korisničke strane - http://echo1.blog.hr/
Poruka je uređivana zadnji put sri 15.10.2014 9:41 (EchoOne).
 
45 3 hvala 79
9 godina
protjeran
offline
Android zablude

Mene zanima da li je Juice Defender (Battery Saver app) i slične aplikacije, doista koristan ili je šminka?  {#}

Moj PC  
0 0 hvala 0
8 godina
offline
Android zablude

Dodao sam i Juice Defender. Sve u svemu, osobno nisam za to, ali ne kažem da je loša aplikacija. Nekome možda i pomogne.

 

O JuiceDefenderu, sličnim battery saver aplikacijama i kada ih koristiti i zašto ne

JuiceDefender je zapravo vrlo jednostavna aplikacija u konceptu koja pogasi više manje sve što se pogasiti da, kada je zaslon isključen.
Znači u trenutku kada stisneš gumb za gašenje ekrana, JD isključi data konekciju, wifi, bluetooth, nfc.... ovisno o postavkama kako je podešen. Kada se ekran upali, sve ono što je prethodno ugašeno se ponovno upali.
Konceptno je to vrlo dobra stvar, čak je podešen i da svakih 15 minuta upali sync za mail, face ili slično.. Navodno sam čuo da stavlja aplikacije u hibernaciju i slične fore... malo sam skeptičan u vezi ovog zadnjeg, al dobro.. čak i da je tako, ništa ne mijenja...

E sad, kad je on zapravo dobar?
Ukoliko ste jedan od onih korisnika poput mene, koji dosta često štrokaju mobitel da vide koliko je sati, pogledaju jel došla poruka ili slično, JD bi mogao više odmoći u čuvanju baterije nego pomoći.
Ukoliko niste, JD može biti čak vrlo dobar, ovisno kako ga podesite. Svatko po svojim potrebama naravno.

Nekada se nudila samo jedna do 2 postavke, danas je to dosta više stvari i što podesiti, kakav režim, koliko često, limun ili naranča (hrpa stvari, i ne govorim samo o JD)...

Ovisi od korisnika do korisnika kome će uštedjeti, a kome naškodjeti. Ništa vas ne košta probati 10 dana koristiti.

Moj savjet je - gasite 3G kad vam ne treba, gasite WiFi na izlasku iz kuće, ugasite NFC, bluetooth i ostale gluposti koje ne koristite, kad vam zatrebaju lako ih upalite. I to će biti i više nego dovoljno. Gašenjem 3G-a ćete značajno uštedjeti na bateriji i bez bilo kakve dodatne aplikacije.

Slobodno isprobajte moju metodu i ovu sa JD, kladim se da će rezultati biti više manje isti, ako ne i u korist "moje" metode. Naravno, testirajte na 10 dana, a ne nakon 2 dana zaključiti ;)


Ako mene pitate, ne koristim JD, niti nijednu od tih power saver aplikacija jer što god radio na mom S3 preko dana, baterija dočeka večer i punjač. Eventualno ako znam da je stiska, uključim power saver na mobitelu.

Osvrt s korisničke strane - http://echo1.blog.hr/
Poruka je uređivana zadnji put pon 22.4.2013 18:13 (EchoOne).
 
5 0 hvala 8
8 godina
offline
Android zablude

O antivirusima i sigurnosti

Uvijek vruća tema Androida, 100 upita, kome što vjerovati? Sigurno ste bar 10-ak puta pročitali negdje kako je "enormna" količina android aplikacija zaražena malwaerom (malverom po naški).. Ima li tu istine?

Amo redom par činjenica...
Postoje 2 načina za instaliranje aplikacija, sa Playa, i sa - strane. Najčešća vrsta zaraženih aplikacija su vrsta "dialera". Sjećate se nekada kako je to funkcioniralo na modemu, pa umjesto 076767676, ovaj zove Karibe ili Tenerife? E slično tako funkcioniraju i ovi "moderniji", samo što šalju sms poruke.

Odakle dolaze uopće malveri?
Nedavno istraživanje McAfee-a je pokazalo da je 60% aplikacija "fake instalera". Znači predstavljaju se za neku aplikaciju koja zapravo nisu ili se unutar neke piratske aplikacije krije još "nešto".
Također, bilo je istraživanje koliko je aplikacija zaraženo uopće malverom. Pronađeno je gotovo 30 000 aplikacija zaraženih malverom. Od njih 30 000, njih 150 sa google playa, što je otprilike 0.5%.

Šta mi možemo po tom pitanju i koliko smo zaštićeni?
- Android market (Google Play) sam po sebi ima ugrađenu antivirusnu zaštitu, vjerovali ili ne! Svaku aplikaciju skenira pomoću Bouncera, sistema za skeniranje aplikacija.. bla bla bla... Ukoliko je aplikacija zaražena, neće biti objavljena. Tako jednostavno. Kako je istraživanje gore pokazalo, samo 0.5% aplikacija je bilo zaraženo, znači da smo 99.5% zaštićeni uzimajući u obzir samo statistiku.
- Android od verzije 4.2 ima također ugrađen takav sustav, samo što on skenira aplikacije koje su instalirane, odnosno tek će biti instalirane sa - strane. Naravno, provjerava sve poznate vrste, od trojanaca pa do ovih "modernih dialera". Ukoliko instalirana aplikacija čak i pokuša poslati jedan od tih sms-ova, blokirana je odma, a korisnik je obaviješten o toj aplikaciji.
- Uključit zdravu pamet i pripaziti kojoj aplikaciji dajemo kakva dopuštenja
- Paziti odakle skidamo aplikacije

 

E sad, postoji još jedna stvar od srpnja 2013.

Ukoliko vam je nadograđen Google Play zadnjih dana, vjerojatno ste i primjetili da imate jednu novu aplikaciju. Zelena ikonica - Google Settings.

Unutar nje imate opciju Verify Apps. To je googleova zaštita protiv malwarea koja skenira svaku instaliranu aplikaciju (prilikom instalacije), pa čak i one koje skinete sa nekih drugih marketa, foruma i sličnog.

Tako kada instalirate aplikaciju, obično vam se ponude 2 opcije - package installer i verify and install. Naravno, odaberete ovu drugu i stavite da vas to više ne mora ni pitati. I to je to.

Također uz verify apps imate i ADM (Android device manager), pomoću kojeg, ako ga uključite, kada uđete na play.google.com možete kontrolirati vaš uređaj, daljinski ga zaključati, napraviti factory reset ili vidjeti njegovu lokaciju.



I sad zaključak, da li stvarno trebamo antivirusne programe?
Nekad smo se pitali trebamo li ih, smatram da ih danas ne trebamo, naravno - uzimajući u obzir da koristite "verify and install".

Malvera je uvijek bilo i uvijek će ih biti.. ali smatram da je googleu u velikom interesu da održava razinu sigurnosti na androidu. Tako da je googleov paket sigurnosti po meni sasvim dovoljan.

 

Kolega Marko :D je napomenuo još jednu stvar na koju sam zaboravio..

Iako antivirusne programe i ne trebate kao zaštitu od malicioznih aplikacija, možda bi razmislili o korištenju jedne iz nekih drugih razloga.
Naime, više manje svi antivirusni programi za android u paketu donose i razne Anti-Teft zaštite (ukoliko je ukraden ili izgubljen mobitel spaja se na gps i šalje podatke gdje se nalazi), Firewall-e, AppManager-e i još dosta toga.
Kolega je obratio pažnju i na web stranice koje posjeduju maliciozan kod sa "dialerima". Iako je teško ovako nešto pokupiti jer i browseri detektiraju dosta takvih stranica, vjerovali ili ne - događa se i to. Ali kao što sam rekao, uključite trunku zdrave pameti i pazite što i odakle skidate i bit će i to sasvim uredu.

 

S obzirom da je google dosta poradio i na ovome, sada je po meni apsolutno nepotrebno imati antivirusne programe..

Netko me je pitao kako to da na iPhoneu nema virusa. To je mit. Samo ih nema ni približno koliko i na Androidu :)

Osvrt s korisničke strane - http://echo1.blog.hr/
Poruka je uređivana zadnji put čet 31.10.2013 17:32 (EchoOne).
 
9 0 hvala 5
9 godina
offline
Re: Android zablude
EchoOne kaže...


I sad zaključak, da li stvarno trebamo antiviruse?
Odgovor je vrlo jednostavan, a znate ga samo vi.
Ukoliko skidate aplikacije samo sa google playa i uključite ono zrno pameti da pročitate barem čemu aplikacija traži pristup (pa čak i da ne uključite zrno pameti) - NE TREBATE
Ukoliko skidate aplikacije sastrane (da ne kažem krekane), a imate Android 4.2 (lucky you) i uključite ono zrno pameti da pročitate barem čemu aplikacija traži pristup - NE TREBATE
Ukoliko skidate aplikacije sastrane, a nemate Android 4.2 (kao i većina smrtnika), ponesite pamet sasobom, ali instalirajte i neki antivirus, barem da izvrši scan novih aplikacija..

 

Ima ih na pretek, neki hvale jedne, neki druge, neki su previše pesimistični tako da neću preporučiti niti jednog, sami pronađite koji vam paše...

 

Netko me je pitao da na iPhoneu nema virusa. To je mit. Samo ih nema ni približno koliko i na Androidu :)

Moje mišljenje:

 

TREBAMO (ali možda ne zbog malicioznih aplikacija). Zaboravio si da imaju web stranice koje posjeduju maliciozan kod koji automatski bira neki broj ili šalje SMS bez znanja korisnika (većina antivirusa štiti od toga) te mu tako skida novce sa računa. Osim toga, gotovo svi antivirusi imaju Anti-Theft,a to je usluga pomoću koje možeš naći svoj mobitel u slučaju da je izgubljen(zašto baš one iz antivirusa - zato što su one dokazane da u 99% slučaja djeluju).

 

Uzeti ću za primjer avast! Mobile Security...

On ne posjeduje samo antivirusnu zaštitu nego i mnoge korisne stvari koje će dobro doći naprednim korisnicima

 

- Network Meter (Mjerač prometa)

- Web Shield (koristi se za gore navedene web stranice)

- SiteCorrect (automatski vodi na ispravnu adresu ukoliko ste upisali krivu)

- App Manager (pokazuje cijelu listu aplikacija i koliko koja zauzima MB itd...)

My PC Security: ✓ No-AV :) ✓ Windows Firewall ✓ Norton DNS ✓ WOT ✓ Emsisoft Emergency Kit
Poruka je uređivana zadnji put pet 26.4.2013 21:49 (Marko :D).
8 godina
offline
Re: Android zablude

Istina, antivirusne aplikacije su stvarno puno vise od tog, no usredotocio sam se samo na striktno malicioznu zastitu.

Naravno, kao sto je kolega rekao, mozete ih koristiti za dosta drugih stvari.

 

Iznosim uvijek svoje mišljenje i ocekujem ako grjesim da me ljudi isprave, a ne lupaju samo TD .

 

Hvala na dopuni. Kad budem blizu kompa, nadopunit cu post ;)

 

EDIT: Dopunjeno ;)

Osvrt s korisničke strane - http://echo1.blog.hr/
Poruka je uređivana zadnji put sub 27.4.2013 10:53 (EchoOne).
8 godina
offline
Android zablude

O sigurnosti spajanja na wifi mreže

Koliko ste sigurni kada se spajate na nepoznate wifi mreže bez ikakve zaštite?


Nimalo, ali doslovno. Iako je dosta sigurnije, čak i korištenje https protokola se da zaobići.
Kao što većina zna, danas je na netu dostupno toliko skripti, aplikacija i svega da klinac od 12 godina sa osnovnim znanjem engleskog može izguglat neku skriptu i "provalit vam" u fejs, mail... bilo što sa login informacijama.
Upravo sam probao jednu od metoda, cijeli postupak nije trajao duže od pola minute...

Kako se zaštititi?
Ako se već morate spajati na wifi mreže po gradu (ili čak doma ako vam je otvorena mreža), DroidSheep Guard je jedna vrlo dobra aplikacija, a k tome još besplatna. Blokira najpoznatije i najčešće napade kojima se većina samoprozvanih "hakera" služi kako bi upala u vaš acc preko wifi mreže.

Osvrt s korisničke strane - http://echo1.blog.hr/
 
2 0 hvala 6
8 godina
neaktivan
offline
Android zablude

Zanimljivo, hvala, znaci one aplikacije koje sam dobio ne trose bateiju(ili malo tipa gmail kako si naveo) dok tako stoje u ramima samo one koje skidam bi mogle?

It takes only a blink of an eye for the perfect ride to become undone. When sex was safe and motor racing dangerous.
Moj PC  
0 0 hvala 0
8 godina
offline
Re: Android zablude
ja111 kaže...

Zanimljivo, hvala, znaci one aplikacije koje sam dobio ne trose bateiju(ili malo tipa gmail kako si naveo) dok tako stoje u ramima samo one koje skidam bi mogle?

Sama aplikacija po sebi nebi smjela trošiti bateriju osim ako ima neki zadatak da nešto radi.

Gmail je danas po defaultu namješten na push i ne može se drugačije ni namjestiti osim da se izgasi sinkronizacija. Push znači da se mail sinkronizira tek kada server pošalje obavijest uređaju, a do tada baš ništa. Tako ukoliko ne dobiješ mail 5 dana, gmail se neće 5 dana paliti.

Email aplikacija je druga priča i ovisi kako ju namjestiš tako će trošiti bateriju. Najbolje bi bilo ukoliko bi podržavala push, s obzirom da on najmanje troši bateriju. Ili ukoliko ne podržava push, onda na neki interval koji je tebi optimalan da nešto ne propustiš, a opet da ti ne troši previše bateriju.

 

Općenito aplikacije koje vrše neku vrstu sinkronizacije najviše troše u pozadini. A nekad i neke koje su loše napisane.

 

Pritom, kada koristite watchdog, imajte na umu da ima aplikacija koje vrše neke značajne vrste skeniraja dok su spojene na punjač, tipa videoplayer na samsungovim modelima (s3, s4, note2....). Za vrijeme dok je spojen na punjač, videoplayer generira sve thumbnaile koji imaju kratki video playback kad uđete u galeriju i slično...

Osvrt s korisničke strane - http://echo1.blog.hr/
Poruka je uređivana zadnji put pet 7.2.2014 0:25 (EchoOne).
8 godina
offline
Android zablude

O procesorima, cortexu, armv7...

 

Super smartphone dual core 1 GHz, taj mora da je odličan! Ili možda nije sve tako crno na bijelo?
Prvo da razjasnimo neke stvari koje većina zna. Svaki procesor nije isti, pa tako niti 2 procesora koja imaju isti radni takt, ne daju iste perfomanse.

Više manje svi procesori u smartphonima i tabletima su zasnovani na ARMv7 arhitekturi, popularno zvane Cortex-A series.
Nama najpoznatiji su Cortex A5, A7, A9 i A15. Postoje još i A8 i A12 ali su malo rjeđi jer su single core procesori.

Pogledajmo prvo tablicu

 

 
Rezultati u zadnjem retku (DMIPS - milijun operacija po sekundi po Dhrystoneu) otprilike predstavljaju snagu nekog procesora. Tako vidimo da je Cortex A5 najslabiji, a Cortex A15 najjači (3.5 DMIPS/MHz po jezgri).

Otprilike si to možete zamisliti ovako:
Dual core A5 na 1GHz daje manje snage od single core A15. Gledano po DMIPS/MHz, dual a5 bi davao oko 3.2, a A15 oko 3.5.

E sad, ima to i drugu stranu medalje, a ta je potrošnja - a ona jako varira.
Ovo što ste iz tablice iščitali može također varirati o proizvodnom procesu, ali to su neki ugrubo podatci čisto za neku orjentaciju.
Potrošnja također ovisi o proizvodnom procesu, što je on niži, tako je i potrošnja niža. Primjer Cortex A8 troši više u 65nm nego u 45nm.
Cortex A5 je najštedljiviji, a A15 najrastrošniji, zato se ARM tu dosjetio ponuditi big.LITTLE tehnologiju.
Prvi komercijalno predstavljen ovakav procesor je Samsungov Exynos Octa 5410.
On kombinira snažne četiri A15 sa energetski efikasnima A7, također četiri komada.
Ideja je takva da se snažne jezgre pale po potrebi u zahtjevnijim situacijama, tipa u igrama, dok bi ove A7 trebale obavljati standardne operacije poput smsanja i poziva... Jezgre bi se mogle paliti po potrebi tako da bi istovremeno mogle raditi 2 A7 i jedna A15 ili jedna A7 i tri A15....
Kako to obično biva, prvi mačići se bacaju u vodu pa tako je i Samsung u suradnji s ARM-om dosta podbacio sa Octom. Problemi u potrošnji, zagrijavanju, mijenjanju jezgri u radu... Zato je vrlo brzo nakon predstavljanja originalne Octe 5410, predstavljena i unaprijeđena verzija 5420 koja bi trebala doći u Noteu 3 u rujnu. Navodno da su na njoj ispravljene sve pogreške koje je prva imala.
Nemojte me krivo shvatiti, prva Octa je vrhunski procesor, jedan od najjačih na tržištu, i ne zaostaje toliko ni po potrošnji za recimo Snapdragonom 600 koji mu je izravna konkurencija, samo jednostavno nije onoliko dobar koliko može biti - upravo zbog tih pogrešaka u projektu.

Nove generacije ARMv8-A ce imati oznake cortex-A50 pa navise.. Za sada su predstavljene (šuška se odnosno) A53 i A57.
A53 je praktički poboljšana A7 arhitektura, po perfomansama je jača malo od A9. A57 je najjača, ona bi trebala biti nasljednik A15.

O grafici, Adrenu i PowerVR, Maliu.. u postu 25..

Ukoliko imate kakvo dodatno pojašnjenje, primjedbu ili što već, i ja sam čovjek pa mogu pogrješiti ;)

Osvrt s korisničke strane - http://echo1.blog.hr/
Poruka je uređivana zadnji put pet 22.11.2013 1:48 (EchoOne).
 
6 0 hvala 12
12 godina
offline
Android zablude

Uspio sam naći seriju dobrih članaka na temu procesora i SoC-ova. Pa eto kog zanima nek baci oko. Ja sam pročitao i mogu preporučiti neznalicama kao što sam i sam, stvarno ima korisnih informacija...

 

http://mob.hr/smartphone-procesori-1-dio-opcenito/

http://mob.hr/smartphone-procesori-2-dio-qualcomm/

http://mob.hr/smartphone-procesori-3-dio-texas-instruments/

http://mob.hr/smartphone-procesori-4-dio-samsung/

http://mob.hr/smartphone-procesori-5-dio-nvidia/

Moj PC  
5 0 hvala 2
8 godina
offline
Android zablude

O Gorilla Glassu i kako se (ne)može ogrebati.

 

Često čujem neke zablude ljudi koji pričaju kako se Gorilla Glass ne može ogrebati, pa reko da razjasnimo neke stvari. Samo napomena, nisam kemičar, građevinar sam, tako da možda neke kemijske izraze nisam pogodio, ali oprostit ćete mi i ispravit me gdje grješim ;)

 
Corningov Gorilla Glass je tanko staklo koje se stavlja danas na milijune raznih uređaja, najčešće smartphone, laptope, tablete...
Ono što ga karakterizira je to što je staklo izrazito tvrdo, lagano, tanko i vrlo otporno na grebanje.

Tvrdoća nekog materijala može se određivati po Mohsovoj skali. To je skala od 10 minerala poredanih od najmekšeg do najtvrđeg, s tim da skala nije proporcionalna, tako da je dijamant otprilike 1600 puta tvrđi od talka.
Gorilla glass ima tvrdoću ~9 po mohsovoj skali (od mogućih 10), usporedno sa safirom recimo. Dijamant je, iako samo za 1 veći na skali, 4 puta tvrđi. Kako bi jedan mineral ogrebali, moramo imati drugi mineral koji je barem toliko tvrd.
Tako da bismo ogrebali Gorilla glass, sve što je potrebno je mineral koji je po mohsu barem na skali 9.

Neki bi ovdje pomislili da nam treba dijamant, ali istina je da nam dijamant ni ne treba. Sve što vam treba je pijesak. Nažalost po naše ekrane, pijesak možemo naći bilo gdje, od poda u kući, stola u kuhinji, traperica, trenirki, na majici dok pokušamo očistiti ekran.. Pijesak može sadržavati čestice raznih minerala i najčešće sadrži 10-ke pa i više različitih vrsta, a dovoljno je da jedno zrno pređe (ili dođe do) 9 po mohsu i staklo je ogrebano.

Ta skala tvrdoće je zapravo dokaz zašto noževi ne mogu ogrebati staklo i zašto je apsurdno pričati o tome kako su ključevi ogrebali ekran vašeg mobitela (presvučenog gorilla glassom). Nehrđajući čelik može doseći tek 6.3 po Mohsu, ključevi dosta manje, da ne pričam o cigarama, upaljaču i svim onim ostalim "đinđuvama" što ženske nose po torbici ili vi u džepu.

Sad se najednom svi oni scratch testovi sa noževima čine malo besmisleni?


Postoje i mitovi o tome kako gorilla glass sadrži zaštitni sloj u vidu neke folije na sebi kojega je potrebno skinuti kako bi došli do pravog stakla koje se ne može ogrebati. Istina je zapravo da je taj zaštnitni sloj, onaj koji Gorilla Glassu daje čvrstoću od 9 po mohsu. Da nema njega, čvrstoća bi bila negdje oko 7, otprilike kao i kod običnog stakla.
To staklo, ispod "negrebajućeg" zaštitnog sloja, ima veću duktilnost od običnog stakla, i zato ga je teže slomiti pri padu, udarcu ili sličnoj radnji. Ono je odgovorno za čvrstoću, a zaštitni sloj je tu protiv grebanja.

 

Gorilla Glass (u nastavku GG) 2, je u odnosu na prethodnika 20% tanji, a pritom zadržava sva svojstva čvrstoće prethodnika, a navodno je malo i duktilnije (fleksibilnije).
GG3 u odnosu na prethodika uvodi NDR (native damage resistance) tehnologiju koja GG3 čini do 3 puta čvršćim na prodiranje u staklo. Tako će ga biti teže dubinski ogrebati, a time i slomiti. Također je i fleksibilnije. U Corningu tvrde da je na površinske ogrebotine otporniji do 40% od GG1.
Što se tiče nasljednika GG3 (pretpostavljam da će se zvati GG4), Corning radi na smanjenju refleksije samog stakla, kao i na poboljšanju otpornosti na otiske prstiju. Ukoliko uspiju, a vjerujem da hoće uskoro, ovo bi trebalo dovesti do još bolje vidljivosti na Suncu, današnje najveće boljke ekrana u svijetu.

 

AGC Dragontrail

Corning nije jedina firma u ovom poslu. Drugi najveći svjetski proizvođač ovakvih stakala je Japanski AGC (Asahi Glass Co.), a njihov najpoznatiji proizvod je Dragontrail. Ojačano staklo iz AGC-a svojstvima je najbliže Gorilla glassu 2, s tim da je malo duktilnije. Zbog nekih razlika u proizvodnom procesu i načinu ojačavanja stakla, u istim uvjetima ispitivanja vlačne čvrstoće, GG2 izdrži pritisak od 55kg, dok DT izdrži 60kg. S obzirom da je Corning već izdao svoj GG3 (koji je još duktilniji) i intenzivno radi na GG4, možemo reći da je AGC trenutno malo u zaostatku, no i oni pripremaju nešto novo tako da bi se situacija mogla promjeniti.

Najpoznatiji uređaji koji koriste Dragontrail su Xperia Z, Galaxy Nexus i jedan dio iPada 2 (ostali dio koristi GG).

 

Za opis postupka proizvodnje i dalje tražim kemičara tako da ćete na to još malo pričekati :)

LP

Android zablude - http://www.bug.hr/forum/topic/mobilni-os-ovi-softver/android-zablude/185626.aspx
Poruka je uređivana zadnji put uto 5.11.2013 8:58 (EchoOne).
 
34 0 hvala 34
8 godina
offline
Re: Android zablude
Svaka cast za thread, puno korisnih informacija opsirno napisano.
Samo naprijed!
8 godina
offline
Android zablude

O Cortexu A50 (ARMv8-A) i Apple A7 vs Snapdragon 800
Ukoliko niste pročitali prethodni post o ARMv7, pročitajte ga pa se vratite na ovaj post.

Cortex A50, odnosno ARMv8-A nasljednica je Cortexa A, odnosno ARMv7 arhitekture i razlikuje se po perfomansama i potrošnji.
Za sada su predstavljane 64 bitne A53 i A57 jezgre (vjerojatno jedine koje će i biti), a nasljednici su poznatih A7 i A15 jezgri. I baš kao predhodnici, A53 i A57 su spremne za uporabu u big.LITTLE kombinaciji (vjerojatno idući Samsungov Exynos). Bez obzira što su procesori 64 bitni, moći će vrtit i 32 i 64 bitni ARM kod, dok god je OS 64 bitni.


Vrteći isti 32 bitni kod, A57 ima do 30% bolje perfomanse u odnosu na A15. Vrteći 64 bitni kod, perfomanse bi trebale biti još veće, s obzirom na jednostavniji kod.
Moguće će ga biti upariti u sustav sa 16 jezgri (moguće i više) za potrbe servera, a kako se čini, sve jezgre će dijeliti jednu L2 memoriju.
ARM zasad nije bio baš široke ruke sa informacijama vezanim uz A53. Usporedno s A9, bit će sličnih perfomansi, a istovremeno 40% manji, 64 bitni i navodno 4 puta efikasniji.

Koliko je od ovoga istina i kolike su točne razlike, saznat ćemo kroz par mjeseci kada (izuzev A7), prvi primjerci dođu na tržište. S obzirom na predstavljanje nove generacije procesora, za očekivat je kako će i Android i WP u nekoj od idućih verzija preći na 64 bita.

 

 

Apple A7 vs Snapdragon 800 i da li je moguće da je A7 jednako brz?

Prvo da nešto razjasnimo, A7 i Snapdragon 800 nisu procesori već SoC-evi. System on Chip je skup čipova koji se sastoji od CPU jedice, GPU, raznih senzora, memorije, radia...

S obzirom da nisam baš upućen u to kako usporediti direktno jedan protiv drugog SoC, usporedit ću 2 glavne komponente, CPU i GPU.

 

A7 karakterizira 64 bitni ARMv8 1.3 GHz dual core CPU sa 2x 64kB L1 cachea i 1MB L2 cachea, dizajniran od strane Applea, a nazvan Cyclone. U sklopu A7 se također nalazi PowerVR serije 6, G6430.
Snapdragon 800 koristi sad već staru ARMv7 arhitekturu sa 4 Krait 400 jezgre klokane do 2.3 GHz. Kao GPU jedinicu koristi Adreno 330 klokan do 550 MHz.

 

Duga priča, skraćeno:

Appleov A7 se po više manje svim benchmarcima pokazao kao velika konkurencija Snapdragonu 800. Unatoč tome što ima 2 jezgre manje i što radi na 40% nižem taktu - rezultati su u najmanju ruku impresivni i nerijetko bolji!

U čemu je kvaka?

Postoji nekoliko prednosti A7 u odnosu na S800 i zašto u benchmarcima ostvaruje takve rezultate.

Gledano na CPU jedinicu, A7 radi na iOSu 7 koji je dizajniran specijalno oko njega i optimiziran direktno za njega dok S800 radi na Androidu koji nije direktno prilagođen niti jednom SoCu već radi na tisućama različitih uređaja. iOS7 je 64 bitni sustav, a A7 64 bitni procesor, dok je Android skupa sa S800 i dalje 32 bitni.

Izvođenjem nekih benchmarka u 64 bitnom kodu u odnosu na 32 bitni, davalo je oko 20% bolje rezultate, na istom iP5s.

A7 je novije arhitekture i gledano po DMIPS/MHz, A7 je u prednosti do 35%..

Kad se sve to zbroji i oduzme, postaje dosta jasnije zašto je A7 u nekim slučajevima i bolji od S800, barem što se benchmarka za sada tiče.

Gledano na GPU jedinicu, A7 koristi PowerVR 6. generacije G6430 (P6 u daljem tekstu) (kodno ime Rogue) koja se u odnosu na 5. generaciju potpuno skalarne arhitekture (nešto tipa današnjih top GPU-a za komp) i ne oslanja na više jezgri već na "clustere" (može netko prijevod na hrvatski?).

S800 koristi Adreno 330, zvjer od GPU-a po svim testovima. Uspoređujući rezultate benchmarka A7 i Adrena 330, P6 nerijetko gazi A330, no to je isključivo zbog ogromne razlike u rezoluciji testiranih uređaja. 1080p rezolucija u odnosu na iPhonovu "Retinu" ima gotovo 3 puta više piksela. Tako kada se benchmarci zavrte na offscreen 1080p rezoluciju, rezultati postaju dosta realniji i sličniji. Sve u svemu, blagu prednost imaju jedan povrh drugoga u različitim testovima, no u real life perfomansu, prednost bi trebao imati 5s zbog dosta niže rezolucije u odnosu na Android 1080p flagshipe.

 

Toliko od mene zasad, ukoliko imate još kakvih pitanja, samo dajte.. i ako netko zna bolje prevest strane tekstove, nek mi pomogne jer razumijevanje mi je otprilike na razini, ali prijevod... jadna mi majka :)

 

EDIT: Dobio sam pitanje kada bi se stavili pod isti operativni sustav, što mislim koji bi procesor bio jači?

S obzirom da bi taj sustav (OS) morao biti 32 bitni, pošto S800 nema podršku za 64 bita, S800 bi bio jači, procesorski sigurno, a vjerujem i grafički (gledano i po sadašnjim benchmarcima). Preveliki je gap u clocku, +2 CPU jezgre na S800 daju mu prednost.

 

EDIT2: Kolega darko_sam je dodao još jedno odlično pojašnjenje razlike Snapdragona 800 i A7 u ovom postu, pa svakako pročitajte što kaže :)

Android zablude - http://www.bug.hr/forum/topic/mobilni-os-ovi-softver/android-zablude/185626.aspx
Poruka je uređivana zadnji put pet 11.4.2014 15:33 (EchoOne).
 
2 0 hvala 8
8 godina
offline
Android zablude

Konačno dovršen A7 vs S800 "mini članak".

Ukoliko netko ima kakvih sugestija, što bi mogao dodati, ili bolje razraditi u vezi toga, a i prevesti bolje sa engleskog, nek mi se javi, bit ću mu zahvalan da i ja nešto naučim ;)

 

EDIT: Molio bi i ove koji su mi dali koji TD da samo kažu što ne valja pa da popravimo :)

Android zablude - http://www.bug.hr/forum/topic/mobilni-os-ovi-softver/android-zablude/185626.aspx
Poruka je uređivana zadnji put ned 20.10.2013 17:54 (EchoOne).
 
3 0 hvala 0
8 godina
offline
Android zablude

U Gorilla Glass postu sam dodao usporedbu generacija, GG1 vs GG2 vs GG3.

Android zablude, RAM, Task Killeri, grebanje Gorilla Glassa - http://www.bug.hr/forum/topic/mobilni-os-ovi-softver/android-zablude/185626.aspx
 
0 0 hvala 3
8 godina
offline
Android zablude

EchoOne zaslužuješ sve pohvale   {#}.

 

  "pa ukoliko baš nekog zanima, mogu objasniti i postupak proizvodnje Gorilla Glassa.."

samo daj, piši. Pravi užitak je pročitati ove tvoje tekstove!

 

Kao prijedlog - ubaci i opis Dragontrail stakla, neku usporedbu u odnosu na Gorilla glass.

 

 

Hvala  {#}

Poruka je uređivana zadnji put sri 30.10.2013 22:16 (anndrej).
Moj PC  
1 0 hvala 1
9 godina
offline
Re: Android zablude

Odlični tekstovi! Molim admine/modove da stave sticky! Jednostavno sav info na jednom mjestu.

R.I.P. EnlightenedPhoenix 24.6.2011
8 godina
offline
Re: Android zablude
anndrej kaže...

EchoOne zaslužuješ sve pohvale  {#}.

 

  "pa ukoliko baš nekog zanima, mogu objasniti i postupak proizvodnje Gorilla Glassa.."

samo daj, piši. Pravi užitak je pročitati ove tvoje tekstove!

 

Kao prijedlog - ubaci i opis Dragontrail stakla, neku usporedbu u odnosu na Gorilla glass.

 

  Hvala {#}

Potrudit ću se, ali prvo moram pronaći nekog kemičara da se ne zamjerim nekome. Ima previše stručnih izraza, a ja i kemija nismo baš na ti uvijek bili :)

Dragontrail - vidjet ćemo što se da po tom pitanju ;)

 

EDIT: dj renny, čini se da sam dobio i sticky {#}

Android zablude, RAM, Task Killeri, grebanje Gorilla Glassa - http://www.bug.hr/forum/topic/mobilni-os-ovi-softver/android-zablude/185626.aspx
Poruka je uređivana zadnji put čet 31.10.2013 1:19 (EchoOne).
10 godina
moderator
offline
Re: Android zablude
dj_renny kaže...

Molim admine/modove da stave sticky!

Riješeno :)

Ubuduće molim koristiti opciju prijavi u prvom postu teme kako bi prije vidjeli ovakve zanimljive teme, ne stignemo sve pročitati.

TROLLBUSTER!!! Izrada naljepnica za aute, stickerbomba, naljepnica za zidove i majica s tiskom. Banggood kodovi na PP.
8 godina
offline
Re: Android zablude
XXX-Man kaže...
Riješeno :)

Ubuduće molim koristiti opciju prijavi u prvom postu teme kako bi prije vidjeli ovakve zanimljive teme, ne stignemo sve pročitati.

Ajde xxx-man, bubni sad koju pohvalu i prjedlog kad si ovako temu zakeljio u sticky ^^

 

Šalu na stranu, hvala na stickyu :)

Android zablude, RAM, Task Killeri, grebanje Gorilla Glassa - http://www.bug.hr/forum/topic/mobilni-os-ovi-softver/android-zablude/185626.aspx
10 godina
moderator
offline
Re: Android zablude
EchoOne kaže...

Ajde xxx-man, bubni sad koju pohvalu i prjedlog kad si ovako temu zakeljio u sticky ^^

 

Šalu na stranu, hvala na stickyu :)

Sticky je najveća moguća pohvala na forumu :)

Prijedloga nemam baš, samo nastavi kako si krenuo :)

TROLLBUSTER!!! Izrada naljepnica za aute, stickerbomba, naljepnica za zidove i majica s tiskom. Banggood kodovi na PP.
8 godina
offline
Re: Android zablude

Dodan i kraći opis AGC Dragontrail stakla. Za opis postupka proizvodnje i dalje tražim kemičara tako da ćete na to još malo pričekati...

Android zablude, RAM, Task Killeri, grebanje Gorilla Glassa - http://www.bug.hr/forum/topic/mobilni-os-ovi-softver/android-zablude/185626.aspx
Poruka je uređivana zadnji put uto 5.11.2013 9:00 (EchoOne).
8 godina
offline
Android zablude

O KitKatu (KK u daljem tekstu)

 

Izlaskom KitKata, mnogi su pomislili kako će sad njihovi stari smartphoni zapeli na Gingerbreadu (GB u daljem tekstu) dobiti službeni update na KK i kako neće morati kupiti novi uređaj još neko vrijeme. Istina je malo drugačija.

 

Za razliku od Applea koji je, vrlo pohvalno, nadogradnju na iOS7 izdao za gotovo 3 ipo godine star uređaj (iP4), Google i proizvođači Android uređaja nisu baš toliko zainteresirani za izdavanje nadogradnji za starije uređaje. Tako smo se našli u jednoj čudnoj situaciji gdje su mnogi ostali razočarani, a ponajviše vlasnici Galaxy Nexusa. S obzirom da je KitKat optimiziran da radi i na uređajima koji imaju svega 512 MB RAM-a, bilo je za očekivati da će Galaxy Nexus dobiti nadogradnju, no to se nije dogodilo. Galaxy Nexus je napunio 2 godine, a s obzirom da Googleova politika nalaže 18 mjeseci službenih nadogradnji, GNex je ispao iz tog okvira.

 

Iako bi bez sumnje Galaxy Nexus radio savršeno na KitKatu (sigurno bolje nego iP4, pa čak i iP4s na iOSu7), to se nije dogodilo i mnogi su se zapitali, čemu onda KitKat?

Odgovor leži u novim slabijim uređajima. Svi koji imalo prate statistiku Androida, znaju da je GB rak rana Googlea, baš kao što je XP Microsoftu. GB se trenutno nalazi na trećini Android uređaja i taj broj do pojave KK, nije imao naznaku pasti značajno dolje u bližoj budućnosti. Ne zato jer ljudi nebi mjenjali svoje stare uređaje, nego zato što se velika količina novih jeftinih i slabijih uređaja prodavala u startu sa GB, a dalje nadogradnje nebi dobili.

KitKat je nova Googleova mjera u borbi s fragmentacijom s kojom Google želi potaknuti sve proizvođače da promijene svoju politiku i krenu izdavati uređaje u startu s KitKatom.

 

Za sve koji su možda očekivali update na KitKat i kako će im njihov stari Galaxy S ponovno zaživjeti.. možda bolje da se uzdate u ekipu s XDA, jer službenih updatea za starije uređaje, neće biti.

Android zablude, RAM, Task Killeri, grebanje Gorilla Glassa - http://www.bug.hr/forum/topic/mobilni-os-ovi-softver/android-zablude/185626.aspx
 
14 0 hvala 7
8 godina
offline
Android zablude

GPU jedinice - Adreno vs PowerVR vs GeForce ULP vs Mali

 

Kako u svijetu računala, tako i u svijetu mobitela, perfomanse 2 slične GPU jedinice nekad nije lako usporediti i odrediti koja je jača. Ja ću pokušati donekle neke stvari objasniti i posložiti, pa vi pokušajte shvatiti :D

4 su najpoznatija proizvođača GPU jedinica za smartphone. Qualcommov Adreno, koji se ugrađuje samo u njihove SoCove, Nvidijina Tegra GeForce ULP i ITov PowerVR kojeg se Apple najviše drži i naravno ARMov Mali.

Adreno (anagram za Radeon) je kupljen od AMDa pred nekoliko godina i dio je Qualcommovih SoC rješenja. Trenutno najjači GPU na tržištu je upravo Adreno 330 kojega pronalazimo u vrlo poznatom Snapdragonu 800 i daje vrlo visokih 158 GFLOPSa (550MHz). Iako je tek nedavno stigao na tržište već sada je najavljen njegov nasljednik Adreno 420 koji bi trebao biti i do 40% jači, a dolazio bi u sklopu Snapdragona 805. 420 je prvi najavljeni iz 4. serije GPUa. Prva, vjerojatno većini nepoznata, nije se baš proslavila, no već drugu seriju koristi veliki broj proizvođača, od Adrena 200 do 230.
Iako bi mnogi pomislili kako veći broj označava jači model, to nije nužno pravilo, tako je Adreno 225 na 400MHz nešto jači od Adrena 305, ali generalno bi unutar iste serije mogli uzeti da je veći broj, jači GPU.
Kako je svaka serija do sada dobivala podršku za broj veći OpenGL ES, prva OpenGL ES 1.1, druga 2.0, treća 3.0, neki očekuju da bi četvrta mogla donijeti podršku za OpenGL ES 4.4, no uzmite ovo s trunkom soli.

Prvo da kažem jednu stvar. Tegra nije GPU, ona je SoC (poput Snapdragona 800), ali dok ne nađem točne podatke koji model GeForce ULPa je gdje korišten, koristit ćemo nazive Tegra za GPU u daljem tekstu. Uz nama poznate Tegru 2, 3 i 4, postoje i još dvije ranije serije APX i 6xx.
Iako GPU sam po sebi nije loš, zaostajao je za konkurencijom tog vremena perfomansama u slučaju serije 2 i 3, a sa serijom 4 napravili su dobar pomak, no nažalost kako u perfomansama, tako i cijeni - pa tako ni prodaja još jednom nije bajna. SoC je u trenutku najave puno obećavao, ali se i dosta odužilo s izlaskom na tržište, a s obzirom kako se tehnologija danas razvija, svaki mjesec je bitan.. Trenutna 4. serija daje oko 97 GFLOPSa (672MHz).
U najavi je serija 5, kodnog imena Logan, koja bi trebala između ostalog donijeti i podršku OpenGL ES 4.4 i Direct3D. S obzirom da se izlazak očekuje tek u drugoj polovici, a SoC koristi sad već starije A15 jezgre, pored novih ARMv8 jezgri vjerojatno se neće dobro proslaviti, no nikad se ne zna..

Omiljeni izbor Applea, PowerVR serija je oduvijek imala jedna od najjačih rješenja, pa tako i danas se direktno bode za prvo mjesto sa svojom 6. serijom koja u inačici G6430 iz iP5s daje oko 115 GFLOPSa.
S obzirom da se PowerVR 6. serije trenutno nalazi jedino u iPhoneu, teško je direktno usporediti snagu samog GPUa, no pretpostavka je da ima i nekih jačih strana od Adrena 330, a gledano po GL benchmarku, bome ga i tuče u dosta testova.
Vrh perjanice bi svakako bio G6630 sa 6 clustersa koji bi teoretski davao do 250 GFLOPSa, no dok se ne pojavi u nekom uređaju, to nam ništa ne znači.

Mali 400 od ARMa je možda najpoznatiji u Galaxy seriji S2 i 3, Note 1 i 2. Naravno, razlikuju se u broju jezgri svakom izvedbom, pa skupa s tim i s perfomansama.
Vrh ponude trenutno je T760 koji bi u kombinaciji sa 16 jezgri davao 326 GFLOPSa! No od trenutnih uređaja koji koriste Mali, Galaxy Note3 koristi najjači GPU, a taj je T628 sa 6 jezgri (102 GFLOPSa).

Mnogi se pitaju kako se današnji GPU u smartphonima nose sa stolnim računalima i konzolama. Daleko je sve to još od perfomansi kakve možemo postići na današnjim konzolama i računalima, no gledano sa konzolama prošle generacije poput PS3 ili X360, pitanje je mjeseca kad će ih smartphoni prestići.
Očekivano je da će iduća generacija iPhonea ili Galaxy serije biti snagom približna PS3, a ona poslije - ko zna gdje.

Pred Božić 2014. godine nam dolazi San Andreas na Android i iOS (možda i WP), nadam se da vam to nešto govori koliko su mobilni GPU napredovali zadnjih godina.

Android zablude, RAM, Task Killeri, grebanje Gorilla Glassa - http://www.bug.hr/forum/topic/mobilni-os-ovi-softver/android-zablude/185626.aspx
 
9 0 hvala 5
8 godina
offline
Android zablude

Sorry za offtopic ali moram pohvaliti temu.Svaka ti cast na trudu i objasnjenju, malo je reci da je zanimljivo za citati ( da barem teoretski ucim na faxu o trenutnim stvarima koje se razvijaju, nego u "praksi"z80) ! . Svidja mi se hardware i njegov razvoj za smartphone ali cekam neku drugu stranu da se pocne otkrivati .

 
2 1 hvala 1
8 godina
offline
Android zablude

O garancijama u EU i zašto se rootom ne gubi garancija u zasebnoj temi jer smatram da bi mogla izazvati dosta reakcija i polemika

Android zablude, RAM, Task Killeri, grebanje Gorilla Glassa - http://www.bug.hr/forum/topic/mobilni-os-ovi-softver/android-zablude/185626.aspx
 
0 0 hvala 0
8 godina
offline
Android zablude

O dijagonalama zaslona i koliko stvarno površine nude

Čitajući neke recenzije novog Samsungovog 12" tableta vrlo domišljatog imena, Galaxy Note Pro 12.2, saznao sam da u odnosu na 10.1" model ima gotovo 50% površine zaslona više. 50% za jedva 2" više u dijagonali!
Pomalo u nevjerici, uzeo sam svoj kalkulator i bacio se u računicu. Rezultati su me iznenadili. U daljem tekstu vam donosim usporedbu danas najpopularnijih dijagonala u smartfona.
S obzirom da su sve dijagonale u smartfona izražene u inčima, površinu zaslona sam izrazio u kvadratnim inčima.

Jedan od najpopularnijih smartfona današnjice, iPhone, do samo pred koju godinu imao je dijagonalu zaslona 3.5", što bi uz njegov omjer zaslona (3:2) davalo površinu od od 5.66. Danas iPhone ima dijagonalu zaslona 4", ali u 16:9 omjeru, tako da njegova površina iznosi 6.84, otprilike 21% veća nego u prethodnika.

Najpopularnija dijagonala flagshipa prošle godine iznosila je 5" što je površinom 56% više od zadnjeg iPhonea.
S obzirom da se površina mijenja ovisno o omjeru stranica, razlika u površini između zaslona Galaxy Notea sa 5.3" i Notea 2 sa 5.5" iznosi tek 2%, dok Note 3 u odnosu na Note 2 donosi 7% više prostora na zaslonu.

Razlike između najpopularnijih tableta (gledano sve u 16:9 omjeru) se razlikuju još više.
Tako primjerice 7" tablet ima površinu zaslona 20.94, 8" model 31% više, 10" 2 puta više, a 12" model čak 3 puta više prostora.

Appleove 2 veličine tableta na tržištu, malo su drugačije od konkurencije jer dolaze u omjeru stranica poput starih televizora, 4:3. Tako manji model, iPad Mini sa dijagonalom 7.9" ima 9% više prostora od konkurencije s 8" dijagonalom i omjerom 16:9. Kod većeg brata, slučaj je sličan, on sa 9.7" dijagonalom ima oko 4% više površine u odnosu na 10.1" model Samsunga primjerice. Višak prostora na iPadu možete doživjeti ukoliko češće surfate i čitate, a manje kad gledate filmove koji su u najbolju ruku u 16:9 omjeru, a nerijetko i u nekom još širem poput 20:10. Gledano striktno kada upalite film u 16:9 omjeru, kako na većem, tako i na manjem iPadu, ostat ćete bez 25% ekrana jer će ti dijelovi baš kao i na starim televizorima biti crni okviri.

 

Neke od najpopularnijih veličina i njihova površina u kvadratnim inčima:
3.5" (3:2) - 5.65 (iPhone 4)
4" - 6.84 (iPhone 5)
4.3" - 7.9 (Galaxy S4 mini)
4.5" (15:9) - 8.93 (Lumia 1020)
4.7" - 9.44 (HTC One)
5" - 10.68 (Galaxy S4)
5.2" - 11.55 (LG G2)
5.3" (16:9) - 12
5.3" (16:10) - 12.62 (Galaxy Note)
5.5" - 12.92 (Galaxy Note 2)
5.7" - 13.88 (Galaxy Note 3)
6" - 15.38 (Lumia 1520)
7" - 20.94 (Nexus 7)
7.9" (4:3) - 29.96 (iPad Mini)
8" - 27.35 (Note 8.0)
9.7" (4:3) 45.17 (iPad)
10.1" - 43.59 (Note 10.1)
12.2" - 63.6 (Note Pro 12.2)

Android zablude, RAM, Task Killeri, grebanje Gorilla Glassa - http://www.bug.hr/forum/topic/mobilni-os-ovi-softver/android-zablude/185626.aspx
Poruka je uređivana zadnji put pet 7.2.2014 12:04 (EchoOne).
 
8 0 hvala 0
8 godina
offline
Android zablude

edit: 07.02.2014.

dodana i usporedba s Appleovim tabletima u post iznad.

Android zablude, RAM, Task Killeri, grebanje Gorilla Glassa - http://www.bug.hr/forum/topic/mobilni-os-ovi-softver/android-zablude/185626.aspx
Poruka je uređivana zadnji put pet 7.2.2014 12:05 (EchoOne).
 
1 0 hvala 1
11 godina
offline
Re: Android zablude

Vrlo iscrpno i korisno napisano.

 

Možda uz problematiku veličine ekrana dodati i post o tipovima ekrana (tft, ips(pls), amoled etc)

 

Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice