svaka njima čast al to je patnja :D
da su ga gurali, mogli su obići zemlju po ekvatoru "nj" puta bez punjenja.
A kolika je autonomija u normalnim uvjetima? može li bar 500km proći s klimom i kombinirano grad/otvorena cesta?
Tesla moze preci cak preko 1000 kilometara ali, uvijek postoji ali..., ali u normalnim, svakodnevnim uvijetima ne moze ja mislim ni 250.
Tesla moze preci cak preko 1000 kilometara ali, uvijek postoji ali..., ali u normalnim, svakodnevnim uvijetima ne moze ja mislim ni 250.
Sada si teško bubnio.
Možeš 400km bez problema preći i to ne da voziš 20km/h
Tesla ne pokušava napraviti automobil koji će imati ludu kilometražu već automobil koji će napuniti bateriju dok putnici pristanu na odmaralištu. Također vlasnici S i X modela imaju besplatno punjenje na superchargerima koji su jednaki u cijelom svijetu. Nema kartica, aplikacija i QR kodova.. Samo priključiš i automobil se puni.
Tesla ne pokušava napraviti automobil koji će imati ludu kilometražu već automobil koji će napuniti bateriju dok putnici pristanu na odmaralištu. Također vlasnici S i X modela imaju besplatno punjenje na superchargerima koji su jednaki u cijelom svijetu. Nema kartica, aplikacija i QR kodova.. Samo priključiš i automobil se puni.
Supercharger je dobra stvar. Hrvatska u pravcu Vrgorac-Split-Senj, kontinent istočno od Slovenije i Austrije 0 bodova.
Neće li električna vozila riješiti problem toksičnih plinova (poput NOx) u gradovima? Na kraju krajeva, to i jest glavni razlog zbog kojeg se sve više zemalja odlučuje na zabranu prvo dizela, a potom i benzinaca u gradovima u dogledno vrijeme.
Evo aktualno na temu, s opaskom da načelno dobar članak vrvi odokativnim podacima ("Realno rečeno, domet električnih vozila je od 150 do 200 kilometara, nakon čega trebaju i relativno dugo vrijeme punjenja.": autor očito nije proučio supercharger):
Neće li električna vozila riješiti problem toksičnih plinova (poput NOx) u gradovima? Na kraju krajeva, to i jest glavni razlog zbog kojeg se sve više zemalja odlučuje na zabranu prvo dizela, a potom i benzinaca u gradovima u dogledno vrijeme.
Usput treba gledati i efikasnost el. motora u usporedbi s benzinskim/dizelskim... A što se tiče baterija, pa pretpostavljam da se mogu reciklirati, a i vjerujem da ćemo kroz 10-20 godina imati nove, bolje i ekološkije baterije.
To kad Mazda rogobori protiv električnih auta je kao kad ExxonMobile radi studije o čistoj energiji, a sve se svodi na onu: "Tko o čemu, kurva o poštenju." (Koristim kao narodnu izreku, bez namjere da uvrijedim djelatnike i djelatnice koji prodaju ljubav). Naravno da Mazda traži način da opstanu na tržištu što dulje, a u razvoju električnih automobila su, je li, malo propustili prvi vlak. Pretpostavljam da misliš na drobljenje Roberta Davisa (Mazda senior vice president in charge of special assignments for North America). Dakle, često se provlači teorija da EV podjednako zagađuju s obzirom na zagađenje prilikom proizvodnje el. engergije. Teorija je problematična iz par razloga. Prvo, zagađenje kod proizvodnje el. energije je centralizirano, što omogućava i centraliziranu kontrolu tog zagađenja, dok je kod vozila s motorima na unutarnje sagorijevanje to zagađenje distribuirano, a kontrola je ograničena. Tko nije vidio Golfa 2 na ulicama, koji, sudeći po dimu koji izlazi iz njega, vozi na ugljen? Problematično recikliranje Li-Ion baterija? Manje problematično nego kad se nafta izlije u zaljevu. Drugo, u zadnjih par godina, dodatni kapaciteti za proizvodnju el. energije su, u sve većem omjeru, iz tzv. obnovljivih izvora. Baci oko na "Renewable Energy Record Set in U.S.". Naravno, u državama trećeg svijeta i dalje se proširuju kapaciteti termoeletrana (Plomin C), ali jbga kad bi se u ovoj našoj državici uz dovoljnu pinku dala napraviti i termoelektrana na Jelačić placu.
Elektricna Auta su buducnost, to je neupitno medjutim previse se potencira da je je ta buducnost jako blizu, za par godina
Ja mislim da je ta buducnost prije za 20 godina.
Dok je barel nafte bio 100 dolara onda su Elektricna auta bila super, medjutim sad kad je barel nafte 50 dolara mozete vi pricati sta god hocete, ali kupnja El Auta nema smisla sa financijske strane, a 95% ljudi je to najbitnije.
Ma sta god vi pricali, elektricno auto nece godinama godinama biti financijski konkurentno autima na naftu, ako treba cijena nafte ce se srusiti i na 25 dolara.
Cisto vama informativno, S Arabiji je potrebno samo $9 da proizvede barel nafte, iran $9, iraq $10.5..., a Rusiji recimo $19.
Jos kad u sve to ukljucimo infrastrukturu koju treba izgraditi za El auta...
Poalko ljudi, to ce sve doci ali treba pricekati malo.
Svijetom ne upravljaju ti kojima je najbitnije koliko auto košta - osim ako se ne radi o proizvodnoj cijeni. Bit će što će biti, ali najmanje će se pitati tih 95% koje si spomenuo.
Svijetom ne upravljaju ti kojima je najbitnije koliko auto košta - osim ako se ne radi o proizvodnoj cijeni. Bit će što će biti, ali najmanje će se pitati tih 95% koje si spomenuo.
Da, ali zato 1% naftne industrije upravlja sa 99% ostale industrije.
Nemojte se zavatavati tako lako, elektircna auta ce doci, ali ne onom brzinom kojom ljudi to sve ocekuju.
oš reć da smo mi smrtnici bitno skuplje onda plaćali benzin? Jer koliko se sjećam benga je bila tipa 12kn a sad je skoro pa 10, dakle kada je barel bio 100% skuplji, benga je bila 20% skuplja...
također, u tekstu piše da je prešao 1000km s potrošnjom koja je ekvivalent od 8l benge. Alo, elektični troši 8l na 1000km (oliti 0,8l na 100km) i vama benga ima budućnost???
Ma gle i ja vozim Mazdu i uživam vozeći ju ali to što kažu zapravo je jako iskrivljena istina jer je efikasnost električnog motora daleko veća od efikasnosti bilo kojeg s unutarnjim sagorijevanjem. Nekom dizelašu nije toliki problem prijeći 1000km sa jednim rezervoarom ali obrati pažnju da su sada za 1000km s Teslom potrošili vrijednost koja odgovara manje od 10 litara goriva.... dakle energija utrošena za proizvodnju struje za automobile je daleko bolje iskorištena od energije koju auto potroši sagorijevajući gorivo posebno ako se u obzir uzmu i dijelom obnovljivi izvori energije kojim se struja (sve više) proizvodi...
100kWh je oko 8,5kg benzina, odnosno nekih 10-11 litara.
Zašto svi u usporedbi efikasnosti električnog i SUS motora zaboravljaju uračunati i energiju koja se utroši za proizvodnju benzina ili dizela. Oni ne padaju s neba, nego ih treba rafinirat iz nafte, a za to treba energije i to dosta. Proces rafinacije baš nije bezopasan, što svjedoće nedavni događaji u Rotterdamu. A nije ni najčišći, što najbolje znaju stanovnici Slavonskog Broda.
Zašto svi u usporedbi efikasnosti električnog i SUS motora zaboravljaju uračunati i energiju koja se utroši za proizvodnju benzina ili dizela. Oni ne padaju s neba, nego ih treba rafinirat iz nafte, a za to treba energije i to dosta. Proces rafinacije baš nije bezopasan, što svjedoće nedavni događaji u Rotterdamu. A nije ni najčišći, što najbolje znaju stanovnici Slavonskog Broda.
Zato što je teško reći koliki su ti gubici, tj. jako variraju. Također, slično ti je i s el. energijom gdje imaš primarni energent (ako je termoelektrana), pa razne gubitke u transferu i distribuciji... Vjerujem da bi na kraju došli na otprilike izjednačenu situaciju. Nisu niti elektrane sasvim bezazlene, pucanje brana hidroelektrana, zagađenje termoelektrana, Černobilj, Fukušima... Recimo da je tu 0:0, a el motor je i dalje daleko efikasniji i to je 1:0.
Vidjeli smo kilometarske kolone ovih dana u HR ~ to je svakodnevica u Njemačkoj...
Zanima me kakva će to električna mreža podneti prijenos toliko goleme električne energije kad krene punjenje EV.
Sad se sjetite koliko nafte stane tjedan tanker duljine 300 m... a šta je jedan tanker?
Biti će tu gadnih problema...
Po meni samo nuklearne elektrane mogu dati toliko električne energije, sve drugo je PRAZNA PRIČA
Zašto svi u usporedbi efikasnosti električnog i SUS motora zaboravljaju uračunati i energiju koja se utroši za proizvodnju benzina ili dizela. Oni ne padaju s neba, nego ih treba rafinirat iz nafte, a za to treba energije i to dosta. Proces rafinacije baš nije bezopasan, što svjedoće nedavni događaji u Rotterdamu. A nije ni najčišći, što najbolje znaju stanovnici Slavonskog Broda.
Zato što je teško reći koliki su ti gubici, tj. jako variraju. Također, slično ti je i s el. energijom gdje imaš primarni energent (ako je termoelektrana), pa razne gubitke u transferu i distribuciji... Vjerujem da bi na kraju došli na otprilike izjednačenu situaciju. Nisu niti elektrane sasvim bezazlene, pucanje brana hidroelektrana, zagađenje termoelektrana, Černobilj, Fukušima... Recimo da je tu 0:0, a el motor je i dalje daleko efikasniji i to je 1:0.
A netreba zaboravit ni sve otpadne tekućine i potrošnu robu koji ostaju iza motora sa unutrašnjim sagorijevanjem poslje servisa: te ulje svaki čas, antifriz, UK4, Hypenol, pa filteri, remenje i još svašta nešta. Kod el. motora tog nema (eventualno ležajevi tu i tam i naravno ono najbitnije, baterije koje također predstavljaju svojevrstan otpad nakon kaj daju svoje, ali one se recikliraju tak da kad se podvuče crta, ipak je struja u vodstvu).
buducnost su vozila na torij npr. ali onda nema vise zarade od nafte i struje ako mozes vozit 100 god. na 1 malu baterijicu ahahah
buducnost su vozila na torij npr. ali onda nema vise zarade od nafte i struje ako mozes vozit 100 god. na 1 malu baterijicu ahahah
Ako u auto salonu gledas el. auto, netko iz naftnog lobija ti na prakingu probusi gume. Strasni su.
Slicno radi i pekarski lobi kad kupujes pekac kruha.
Budućnost su ceste s ugrađenom strujom - kao oni autići na stazi za djecu. Tako ne treba baterija, samo će trebati solarno postrojenje u orbiti.
Vidjeli smo kilometarske kolone ovih dana u HR ~ to je svakodnevica u Njemačkoj...
Zanima me kakva će to električna mreža podneti prijenos toliko goleme električne energije kad krene punjenje EV.
Sad se sjetite koliko nafte stane tjedan tanker duljine 300 m... a šta je jedan tanker?
Biti će tu gadnih problema...
Po meni samo nuklearne elektrane mogu dati toliko električne energije, sve drugo je PRAZNA PRIČA
Nemoj gledati na proizvodnju struje budućnosti kao na isključivo (ili gotovo isključivo) centralizirani sustav kakav imaš sada.
Daljnjim napretkom (i, bitnije, snižavanjem cijene) baterija i solarnih panela ćemo doći (ok, možda ne mi, no civilizirani svijet) do toga da većina (dobro, uglavnom standalone home owners) za svoje primarne potrebe (kućanstvo, automobil) proizvodi sama i sposobna je biti potpuno off-the-grid, dok je centralizirana mreža tu za nadopunu rupa i za napajanje tamo gdje solari nisu efikasni (zgrade). S tim da i sami operatere mreže (opet, ne u nas, al u civilizaciji) idu na širenje solarnih i ostalih renewable pogona, kao i ugranju centraliziranih energy storagea (mislim da čak LA taman gradi battery complex s 1 danom heavy load potrošnje u kapacitetu). Još kad bi prestali s globalnom panikom oko nuklearki i kad bi malo masovnije izgradili elektrane s novijim generacijama i dizajnima reaktora, imali bi i viška struje.
Mislim da je minijaturizirani osobni teleporter budućnost
Je da izgleda malo komunistički, no, to je najmanji problem
Nije to došlo preko noći, ali je došlo. Tako izgleda da i el. automobili dolaze. No za razliku od mobitela, Hercegovci će ih zadnji nabaviti.