Garancijske naljepnice

poruka: 14
|
čitano: 6.815
|
moderatori: vincimus, Lazarus Long
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
8 godina
offline
Garancijske naljepnice

Neznam dali je ok da ide ovdje, ili mozda pod hardver, no....

 

Radi se o onim cuvenim "warranty void if damaged" naljepnicama, na raznim uredjajima, hardveru i slicnom. Znaci ne pricam o onom trendu od nekada i naljepnicama koje sprecavaju otvaranje kucista, vec o onima koje se obicno nalaze na jednom vijku, poklopcu i slicno.

 

U us of a i kanadi npr, te naljepnice su beznacajne, te ne predstavljaju razlog da trgovina odbije uvaziti reklamaciju, popravak, zamjenu ili refund o svom trosku ukoliko je ista ostecena-uklonjena. Cak je i protuzakonito ako to i pokusaju.

 

Sto je s ovim nasim svijetom? Za uk sam nasao, no stariji je clanak, jos su bili u eu, da je praksa da se takve reklamacije prihvacaju, no, nije zakonski regulirano.

 

Spominju se jos i neki "self repair rights" i slicni, no, ima li tko kakve informacije kako to funkcionira u nasoj lijepoj ili nasoj eu?

Its just the way of it, son. We all sell our souls sooner or later.
Moj PC  
0 0 hvala 0
11 godina
offline
Re: Garancijske naljepnice
Konkretno - nisam 100% siguran, ali evo zanimljiv članak na temu

https://www.ifixit.com/News/74736/warranty-void-stickers-are-illegal-in-the-us-what-about-elsewhere
11 godina
offline
Re: Garancijske naljepnice
Mislim da nije baš tako, davatelj garancije prvih šest mjeseci mora dokazati da si ti kriv za kvar, pa tako i u slučaju da probiješ naljepnicu.
Nakon šest mjeseci dokaz krivnje za kvar je na potrošaču. Eu regule kažu da imaš pravo na popravak, ne kažu da te nekakvi uvjeti proizvođača mogu lišiti tog prava, jedino tvoja krivica za kvar, a to trebaju dokazati (ili ti moraš nakon 6mj)
Moj PC  
0 0 hvala 0
11 godina
offline
Re: Garancijske naljepnice
Odbijanje jamstva također ima zakonske uvjete koje davatelj jamstva ne može samostalno određivati, nego njegovi uvjeti moraju biti u skladu sa našim regulama.
To što proizvođač grafičke iz tajvana ima takvo pravilo ne znači ništa u hrvatskoj, čak i da proizvođač ima podružnicu.hr kod nas, jer mora poslovati po našim pravilima.
Inače je kod nas davatelj jamstva za grafičke u pravilu obično trgovac koji ti prodaje ili uvoznik koji se u tom slučaju smatra proizvođačem
Moj PC  
0 0 hvala 0
8 godina
offline
Garancijske naljepnice

Zato i pitam, jer, svasta se moze procitati, no, pravog i konkretnog tumacenja jednostavno nema.

 

Po meni, na stranu gubi li se garancija ili ne, takva naljepnica je besmislena.

 

Sto kad servis, trgovina gdje si kupio, radi nekog popravka, promjene dijela, nebitno - osteti istu?

 

Ako servis ima punu kutiju tih naljepnica, pa jednostavno naljepe novu - to otvara jako puno prostora za manipulaciju, zar ne?

 

 

Its just the way of it, son. We all sell our souls sooner or later.
Moj PC  
0 0 hvala 0
15 godina
offline
Garancijske naljepnice

-nije 6mj nego 12, po osnovi materijanog nedostatka tj zakonskog jamstva u eu 2god.. dok jamstvene uvjete određuje onaj tko jamstvo daje.

-jamstvo proizvođača s tim nema nikakve veze (ima nekakve.. kao i prst u more..).

-ono što proizvođač navede kao uvjet, kriterij, je tad zakon za to ostvarivanje prava.. i ne priznaje se ako korisnik ošteti i sl. tj klasično to utvrđuje ovlašteni servis i odbija kao fizičko oštećenje, nestručno rukovanje itd..

-to nema veze s eu-zakonskim jamstvom tj materijalnim nedostatkom.. pa i time kako će neki kupac ostvariti svoje pravo ili u kojem roku za vještačenje prva-druga godina-trošak itd.. i to ako dođe do suda-vještačenja.

 

-nekad, na recimo laptopima su trgovci obožavali lijepiti naljepnice.. to je zabranjeno, kršenje zakona, ... trgovac to ne smije, tj sve što je proizvođač napravio, označio, pa i ambalaža mora isključivo biit takvo, nema promjene ili dodavanja, dok je poklopac na dnu laptopa s tom svrhom i napravljen da korisnik može recimo otvoriti i dodati ram ili disk.. i to je po uvjetima jamstva dozvoljeno i nikad nije zabranjeno naljepnicom .. tj trgovac je to radio, više ne.. odavno.

ostalo, npr hdd ima takvu naljepnicu, tad se gubi jamstvo proizvođača. (točka)..

-a hoće li kupac nekako ostvariti pravo po mat.nedostatku ili zakonsko jamstvo.. možda, svaki slučaj je za sebe dok zakon to ne opisuje jer ne predviđa i ne regulira detaljno, jer zakon u eu pokriva sve robe i usluge, aute, japanke, češalj, čašu, luk, brod, građevinske radove itd.. i svaka roba je ista i različita specifična pa i to da s nekim trgovcima nema problema s drugima ima ili to da neki brand ili trgovina daje pravo neovisno o zakonu, npr pravo povrata recimo 30 dana mada zakon daje 14 i to samo na web-daljinu.. itd.. tj ovisi o trgovcu-robi, nije sve samo stvar zakona i neće se sve pronaći kao stavka koja bi opisala što s naljepnicom na hdd ili gpu..

 

-a zašto bi kupac otvarao takav uređaj? .. hdd? što da malo baci pogled? nema što otvarati ako je to zatvoren uređaj, tj ne otvara se cpu, gpu, hdd, bilo koja komponenta koja je roba-proizvod se ne rastavlja nego se računalo kao sklop tih komponenti može rastaviti ali ne te komponente, ne na atome-molekule tj postoji granica što korisnik-kupac može i što ne može ako želi jamstvo... tj postoji ovlašteni servis i baš nikakvog smisla nema da kupac otvara komponentu pod jamstvom da bi čačkao ako reklamacijom pod jamstvom može dobiti zamjenu-novo-ispravno ili povrat novca.. čemu tad otvranje npr hdd-a.. i što se time misli napraviti, popraviti? .. može samo pokvariti.

 

-no, izmislimo moguću situaciju.. npr neki ventialtor na gpu ili nešto upadne.. i kupac recimo nazove ovlašteni servis i pita.. da nosi na reklamaciju ili da sam to otvori-riješi, recimo zategne šaraf.. i hoće li time izgubiti jamstvo..

-servis mu ne može dati 'dozvolu' za tako nešto, mada može zvučati logično-ljudski ok.. nije po pravilima.. mora reći da se komponenta donese u servis. (točka) dok je ta osoba u servisu atestirana, stručna i ovlaštena procjenjivati kvar pa i popravljati ostali to nisu, čak ni drugi servis koji nije ovlašten-partner mada možda ima znanje-struku i može sve..

 

-fizičko oštećenje je klasičan opravdan razlog odbijanja po osnovi proizvođačkog jamstva .. naljepnice služe tome i tad je to odgovor, ne dirati, ako ne radi, reklamirati s time da je to prava proizvođačeva naljepnica i da se govori o proizvođačkom jamstvu i ovlaštenom servisu itd.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
 
1 0 hvala 0
8 godina
offline
Garancijske naljepnice

Ok, hajmo se malo, za potrebe konverzacije, praviti "glupi".

 

Svaki racun/jamstvo kaze da ostecenje garancijskih ili naljepnica sa serijskim brojem uzrokuje gubitak jamstva. Sve 5.

 

No, sto ako kupac posalje takvu robu na reklamaciju, trgovina/servis naravno odmah vidi da je naljepnica ostecena - odbije jamstvo, ili, recimo naplati popravak.

 

A kupac kaze da on nema pojma, i da on spomenutu naljepnicu NIJE dirao.... 

Its just the way of it, son. We all sell our souls sooner or later.
Moj PC  
0 0 hvala 0
8 godina
offline
Garancijske naljepnice

Da, otislo je u sta bi bilo...

 

ALi pitanje je legitimno.

 

Proizvodjac jednako lijepi takve naljepnice na proizvod. Zasto je to "negdje" zakonski regulirano kao "protuzakonito" (da tako kazem), a kod nas npr. (a sigurno nismo jedini) je to osnovni uvijet...


Znaci, americkanac moze kupiti graficku, sam mjenjati pastu, stavljati aftermarket hladnjake (lupam), smije rastaviti laptop ili ps5 do najsitnijeg sarafa, i NE smiju mu odbiti garanciju, dok kod nas a priori istu odbijaju na bilo koji znak ostecenja naljepnice, koje uopce ne mora biti uzrokovano pokusajem "cackanja"....

 

Samo se zapitah, dali je to tako zato sto proizvodjac tako diktira prema nasem (eu) trzistu, ili je to pak mozda zato sto se mi vise brinemo da pakiramo papirnate slamke u plasticnu ambalazu, umjesto plasticnih slamki u papirnatu.....

Its just the way of it, son. We all sell our souls sooner or later.
Moj PC  
0 0 hvala 0
9 godina
offline
Garancijske naljepnice

Lijepili su i na PC da se ne da otvoriti, ako se dobro sjećam to je kao bila garancija na konfiguraciju (od trgovca, kao "komplet", free dijagnostika bla-bla) a ako bi se skinula, onda samo valjda garancija kako ide po komponentama odvojeno, od uvoznika/dobavljača po njegovim (i zakonskim) pravilima.

 

Jel to još uvijek rade i jel to ima ikakvu pravnu osnovu? Nisam kupio PC u komadu već podosta godina, kako se sad gleda na to?

 
0 0 hvala 0
11 godina
offline
Re: Garancijske naljepnice

Koje opće uvjete? Navedi mi jedno jamstvo u kojem se spominju vijci i naljepnice.
Jer zakon propisuje da uvjeti jamstva moraju biti jasno i čitko ispisani u jamstvenom listu.
Kupio sam preko nekoliko grafa i niti na jednom jamstvenom listu to nije navedeno.

 

EDIT

posipam se pepelom 

sad sam pročitao jamstveni list za zadnju grafu koju sam kupio i spominju se u uvjetima zaštitne naljepnice i gubitak jamstva u slučaju njihovog oštećenja

kolega Dikan11  u pravu si, isprike

 

no, čak i bez jamstva ostaje nam pravo prijave materijalnog nedostatka zbog kojeg možemo tražiti popravak stvari, zamjenu stvari ili sniženje cijene, u slučaju da se materijalni neodstatak pokaže u roku dvije godine od prodaje

ako se ne varam, u tom slučaju prodavač ne može to pravo uvjetovati naljepnicom 

 

EDIT 2

i odoše dikan i njegove poruke...

nema veze bitno da smo razjasnili neke stvari

 

 

Poruka je uređivana zadnji put uto 9.5.2023 23:34 (picajzla0707).
Moj PC  
0 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Garancijske naljepnice
Damir22 kaže...

..

A kupac kaze da on nema pojma, i da on spomenutu naljepnicu NIJE dirao.... 

 - da, moguće.. no to se prvo (fizički-vizualan pregled) radi kod zaprimanja reklamacije, povrata i sl. + već duže i slikanje takvog oštećenja.

- pravi ovlašteni servis (u vrijeme kad se nešto i radilo, popravljalo, vrlo malo roble za PC je danas .. skoro ništa od komponenti točnije ništa jer je servis preskup u odnosu na zamjenu čak i kad je kvar banalan..) ima servisne naljepnjice, selotejp.. (jedno od pitanja prije) ali taj selotejp će imati samo za jedan brand, tj tad to nije za komponenete nego za računalo npr lenovo-hp.. dok servis koji bi bio ovlašten za komponente kao gpu ne postoji i ne miješati s hdd-spašavanjem, datarecovery, nema veze s jamstvom i tad je cilj spašavanje podataka a jamstvo nevažno i to nije ovlašteni servis pa ga jamstvo ne zanima.

- točno, možeš recimo poslati dostavom.. i praviti se grbav (u priči kad oštetiš-otvoriš) .. i kod zaprimanja će oni to primijetiti, odbiti, neko vrijeme će ići ping-pong, optužti dostavu i sl no na kraju 90% neće biti ništa.

- ali moguće je, tj u slučaju takvog spora, recimo da zakon-inspektor 'vjeruje' kupcu, tj dok nema dokaza za suprotno vjeruje se izjavi .. i tad može biti svašta, tj trgovac može iz sasvim drugih razloga, pozitivna rekama ili ne želi se natezati dok im je u prometu neka komponenta zanemariva stavka (kod malih skupa gpu znači ključ u bravu ili nečija plaća..) a pogotovo što to servis koji je u vlasništvu istog trgovca tj spojene firme + distributer koji opet može biti isti trgovac, pa on to riješi npr na način da prihvati 'činjenicu' da nema fizičkog oštećenja, jednostavno ga 'ne vidi'.. i proizvođač će to prihvatiti tj tome služi ovlašteni servis i nitko to neće samo tako provjeravati-odbiti.. pa kad to trgovac može, tad to i napravi ako se tako riješi natezanja ili kao pozitivna reklama jer dobra reklama ima cijenu i po tome je ova 'usluga ćoravosti' sitnica.. čak da iz džepa plati ceh ima smisla.

-obrnuto, komopnente kao disk ili gpu se mogu rastaviti-otvoriti.. cpu se nema što otvoriti, nema razloga jer je popravak nemoguć naprosto time što nitko osim proizvođača-fab-a nema tehnologiju i cpu se ne popravlja, kao ni ram, mbo bi bilo moguće ali zbog cijene lagera-servisa se to ne radi + prebrzo izmjene serije-kompatibilnost-socket + usb1-2-3.. sata1-2-3 tj evolucija pa mbo nakon nešto godina zastari i trošak klasičnog popravka u servisu je besmislen, nije to auto-frižider-cipele.. cipele se lijepe ili šivaju, cpu-ram ne posotji pogon-servis koji to može a najveći razlog je neisprativost tj toršak održavanja rezervnih dijelova takvog servisa + sam rad-plaća servisa u odnosu na trošak da proizvođač da novo-zamjenu za banalan kvar.

+ zbog poreza-carina, kvota uvezene robe i jamstva, isključivo serija-brand-model neke robe se vraća isključivo tom proizvođaču tj mora se tako raditi povrat kao npr način kako eu riješava dio zbrinjavanja otpada dok kina i to koristi kao sirovinu za neke materijale tj dovoljno jeftina radna snaga dok bi ista reciklaža u eu bila nekoliko puta skuplja + rad sa živom i sl kemikalijama koje su zabranjene. zato se sve to uredno vraća kao storno unazad istim kanalom i to je rutisnki, masa, pa je recimo lako kad je to pravi ovlašteni distributer-uvoznik sa svojim ovlaštenim servisom.. ne kad je neka treća mala trgovina koja će skupljom gpu doći u stečaj i nema ništa od mogućih načina za to riješiti, kao biti ćoravi serviser koji prihvati da nema oštećenja pri čemu je nevažno-isto, ogrebotina-oštećenje-lom komponente ili same zaštitne naljepnice koju postavlja proizvođač i uvjetuje jamstvo.

 

Nuclear_Phoenix kaže...

Lijepili su i na PC da se ne da otvoriti, ako se dobro sjećam to je kao bila garancija na konfiguraciju (od trgovca, kao "komplet", free dijagnostika bla-bla) a ako bi se skinula, onda samo valjda garancija kako ide po komponentama odvojeno, od uvoznika/dobavljača po njegovim (i zakonskim) pravilima.

 

Jel to još uvijek rade i jel to ima ikakvu pravnu osnovu? Nisam kupio PC u komadu već podosta godina, kako se sad gleda na to?

 -rade kao ulaz u servis.. no sve manje.

-pravna osnova.. ako trgovac 'proizvede' neku robu, računalo, ima registriran 'svoj' brand-naziv tog računala-modela, tad je to proizvodnja, nova roba, tad on kao proizvođač daje svoje jamstvo i određuje uvjete kao i to da može i ne mora dati proizvođačko jamstvo... tj zakon ne traži, ne uvjetuje da jamstvo proizvođača uopće postoji, no za trgovca je bolje da postoji jer bez kvar ide na njegov teret po osnovi materijalnog-zakonskog jamstva u eu 2 god..

-odnosno 'pametni' trgovci po komponentama imaju jamstvo recimo 2-3-više godina, dok na takvo računalo daju 2god.. tj ne daju ništa i ne pokrivaju oni trošak nego ga naravno prebace na proizvođača pravo jamstvo dok je ovo samo priča za kupca + način kako da stave naljepnicu i da kupac ne čačka + da si osiguraju moguć posao-naplatu servisiranja, npr čišćenje prašine koju znaju naplatiti neovisno o jamstvu.. snalažljivost no šuplje..

-ozbiljni to ne rade, tj mora stvarno biti roba-računalo, kao i stavka na računu, to može pravno samo trovac koji ima registrirano svoj brand ili posotjeća računala lenovo-hp-ostali.. a oni ne lijepe dodatne naljepnice nego je kutija-ambalaža ta koja to jamči i s toga mora i sama ambalaža biti takva da nedvosmisleno potvrđuje da je roba nova, nekorištena-neotvorena, da se fizičko oštećenje vidi na npr kutiji ili ako nema zaštićen sadržaj koji ni padom s metra neće dovesti do loma itd.. ne ljepi ralunalo jer ima ambalažu itd..

 

picajzla0707 kaže...

..

 

EDIT

posipam se pepelom 

sad sam pročitao jamstveni list za zadnju grafu koju sam kupio i spominju se u uvjetima zaštitne naljepnice i gubitak jamstva u slučaju njihovog oštećenja

kolega Dikan11  u pravu si, isprike

..

 

 -naravno i ne u samom jamstvu nego na toj komopnenti-naljepnici, kao što na hdd imaš upozorenje 'ne pokriti rupu'.. jer služi za rad-tlak unutar kućišta i ako se zatvori rezultat kao zaštopan auspuh auta.. tj sve to je na samom uređaju označeno, kao što je na tv-frižideru označen naponski dio opasan za život, tj sve te oznake postoje dok su neke i zakonski obvezne, uz naravno ostale oznake kao usb-logo, dvd, razne utičnice, standardi, naponi itd.. npr koje baterije aa-aaa i u kojoj poziciji kao i koji toner-boja-oznaka ide u printer ili koje gorivo u auto dizel-benzin itd itd.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
17 mjeseci
neaktivan
offline
Garancijske naljepnice

meni je smiješno uopće pričati o it trgovinama u hrvatskoj i praksi u vezi jamstva 

 

za frendicu novi tražio laptop 

našao laptop i htio staviti dodatni ram, 

kao i savaki drugi laptop koji na donjoj strani ima mali poklopac koji pokriva utor za ram, otvorite stavite ram, zatvorite poklopac end of story

u trgovini rekli da oni to ne rade 

nego da to radi ovlašteni servis

rekoh ja ću, 

oni kažu onda gubite jamstvo, nesmijete otvarati laptop i ništa dodavati

rekoh kupujem novi laptop kod vas , memoriju kod vas, mogu pred vama staviti ram u utor

nema veze što je sve novo samo ovlašteni servis vam može ugraditi bilo što dodatno ili gubite jamstvo

ok, ja nazovem servis ovlašteni, javi se ženska osoba, ja kažem u čemu je stvar i jel mogu donijeti laptop samo da mi netko stavi ram,

ne, morate mi dati serial no laptopa i kakvu memoriju želite staviti, rekoh nemam laptop kaj niste čuli kaj sam rekao, u trgovini sam i kupujem novi laptop i hoću staviti dodatni ram

aha a koji laptop imate moram ići pitati servisera koji je zadužen za to da li može to napraviti

ok rekoh nazovem za 10 min

nazovem za deset min, kaže nemože, mora ići po proceduri

a ona je pitam

donesete laptop i ram kod nas mi to zaprimimo i obavijestimo kada je gotovo da dožete po njega

pitam koliko to traje 

uobičajeno ne duže od 14 dana ako nije nešto što moramo naručiti

rekoh vi niste normalni

otišao na austrijski site poslao mail za isti taj laptop i pitao jel mogu kupiti kod njih dodatni ram i da mi ga stave kad kupim laptop

nije problem dođe odgovor

otišli po njega za tri dana kad je njoj pasalo i gotova stvar dobila laptop s full garancijom s dodatnim ramom ugrađenim odmah

 

primjer 2,

sad se sreo s njim jer kupujem za sebe komponente

hoću kupiti novu komponentu koja bi išla po narudžbi, 

ako ne radi nemogu dobiti drugu nego mora ići na servis da oni utvrde vrstu kvara i odluče da li će servisirati ili dati novu

rekoh halo nova komponenta donesem doma spojim uključim ne radi, kakav servis hoću novu istu takvu

ne ide to tako, moramo imati opravdanje ako vam damo novu isto takvu

rekoh zaboravite

 

 

i sve kupujem vani 

 

a o razlici u cijeni neću ni govoriti, 

npr. matična 100 eura skuplja

 

 

 

 
1 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Garancijske naljepnice
RobertXIII kaže...

..

oni kažu onda gubite jamstvo, nesmijete otvarati laptop i ništa dodavati

..

 

 -sve zbog neznanja... jer ono što je proizvođač predvidio, omogućio, to je dozvoljeno korisniku, tj poklopac za ram-disk služi tome da je dostupno i time se ne gubi jamstvo, uključuje, osim naravno ako pri tome bilo tko fizički ošteti ili ugradi recimo nekompatibilnu komponentu .. a to tad opet servis utvrdi i prihvati ili odbije reklamaciju po osnovi jamstva tj do kvara-reklamacije je nevažno.

-to je direktni nastavak na prethodne postove tj ono što su nekad radili domaći trgovci, lijepili naljepnice na te poklopce.. to ne smiju, zabranjeno (i zato to više ne rade).. ambalaža je ta koja jamči, ne poklopac koji je jednak kao poklopac za puniti rezervorar auta, samo poklopac..

 

-osim, što sad dio novih laptopa nema mogućnost, nema poklopac, kao tablet-mobitel.. tj dio uređaja je takav da nije predviđeno od strane korisnika otvaranje-dodavanje.. i tad se to može u ovlaštenom servisu, odnosno tad to radi ovlašteni servis tj može bilo tko, no ako ošteti-fizički.. to jamstvo ne pokiva i to je normalno.

 

-važna stvar u uvjetima jamstva.. važno je razlikovati riječi, ovlašteni servis što znači da je to njihov-partner-ovlašten, ne neki drugi koji nema ugovor s proizvođačem, dok je stručna osoba sasvim nešto drugo i kad uvjet jamstva kaže da to treba obaviti stučna osoba to znači osoba koja ima odgovarajuće znanje, alat, struku.. koja to zna, bez da pri tome ošteti uređaj, ali to nije ovlašteni servis, tj to su dvije različite riječi, uvjeti, ne miješati.

-pošto za računala-servis zapravo nema odgovarajuće stručne spreme u školi, radnoj knjižici.. i to u servisu može raditi nestručna osoba, odnosno znanja iz IT struke su razna-široka kao i servisi, koji se u usporedbi za npr aute odnose na razne marke automobila, pa je tako ovlašteni servis za neku marku, npr opel, renaul.. i ima dijelove za taj brand, ima ateste, stučnjake koji su u odgovarajućoj firmi recimo francuskoj prošli obuku itd. dok je svaki servis stučan ali ne mora imati alat, dijelove, software za diagnostiku drugog branda..

-računala.. ovlašteni servis je onaj koji kroz distributera koji to osigura za tržište u ime proizvođača provjerava-potvrđuje ili odbija reklamacije, odobrava zamjene ili povrat ako je kvar pokriven jamstvom. To ne znači da je stručan, da bilo šta o tome zna, samo je ovlašten + 99% se nikad ništa ne popravlja, isključivo se utvrđuje kvar, uzrok i odluka prihvaća ili odbija reklamacija po osnovi jamstva. .. popravka naporosto nema za komponente, dok za računalo popravak znači zamjenu pojedine komponente i to može bilo tko, priučeni šegrt, no naravno poželjno je da ta osoba barem nešto zna ili logičnije da je po struci recimo električar nego pravnik.. no nije uvjet i s jamstvom nema veze.

 

-ovlašteni servis/osoba i stučna osoba su dvije različite-odvojene stvari.. koje logično mogu biti i spojene i u raznim kombinacijama.

-jamstvo, ovlaštena osoba prihvaća ili odbija reklamaciju. .. ta osoba je ovlaštena, pri čemu možda ima znanje, alat, možda zna sve, no nije nužno, nije uvjet, samo je ovlaštena, recimo 'šef' ili poslovođa u trgovini, odnosno, naravno da je to osoba koja radi u ovlaštenom servisu, jer je upravo zato to naziv takvog servisa (pri čemu ne mora biti stučna osoba) i tim svojim potpisom na komadu papira ta osoba to potvrđuje-odobrava ili odbija uz obrazloženje.

 

-bilo bi dobro, poželjno, da trgovci i serviseri to znaju, no vidimo da ne znaju, tj u trgovini može raditi bilo tko, 'šegrt' i radi kako mu šef kaže, pri čemu šef možda nešto ne zna ili živi u starim vremenima pa ne zna ili suprotno, zna no ima svoj razlog zašto to tako (ne)radi.. tj dobar dio trgovina-servisa idu džonom na kupca, kao rutina, npr za otvaranje računala naplate čišćenje prašine i poneki samo zato zabrani kupcu otvaranje mada na to nema pravo.. tj pravo i jamstvo daje proizvođač svojim jamstvom, dok svatko tko daje svoje može o tome odlučivati i zadati svoje uvjete, pa ako trgovac-servis daje svoje jamstvo, tad ga on može uvjetovati kako želi, no on ga ne daje.. pa do tog da eu-država-zakon daju zakonsko jamstvo u eu 2god i o tome opet ne odlučuje trgovac-servis pa ne može ni postavljati takve uvjete tj nije on karika lanca koja o tome može odlučivati, dok mora poštivati i provoditi zakon, tj zaprimiti reklamacije jer to kaže eu odnosno kupac bira hoće li reklamirati u trgovini kupnje ili ovlaštenom servisu (ovisno o robama, računala-ovaj forum, ostale robe kao auto se uvjek reklamiraju u servisu, ne kod trgovca u salonu auta gdje se prodaju.. kao suprotan primjer ili izuzetak u tisućama raznih roba dok zakon pokriva generički sve..).

 

-tu primarno govorimo za računala, komponente, u ovom slučaju kupnja novog laptopa i pitanje za dodavanje rama (ili diska, tj predviđeno i pokriveno jamstvom-uvjetima), ne o autima, zidarskim radovima, mrkvi, vlakovima.. tj svaka roba može biti različita-specifična pa tako i način reklamiranja-ostvarivanja prava jamstva.

-ovlaštni servis za neki brand kao lenovo-hp-samsung.. je tad isključivo za taj brand, to je tad pravi ovlašteni i stučan servis. Većina su 'obični' tj nestručni, vlasništvo trgovine-trgovca koji ih mora imati zbog uvoza-distribucije-zakona i samog riješavanja reklamacija tj količine posla. .. i ponekad žele dodatnu zaradu kao čišćenje prašine i sl. i poneki želi da korisnik ne može bez njih recimo otvoriti-dodati.. tj ako ništa drugo, čak ako on to napravi prilikom kupnje, besplatno, tj tako rade 'male trgovine' (gdje se podrazumijeva da trgovac zna .. on je i servis, ne trgovina kao konzum gdje je to samo osoba na kasi i po struci recimo prodavač/ica..) i tako osigura da će on prodati komponentu i time nešto zaraditi.. to ne smije, no često to rade + često i naplate ..

-najgore, ako je neka 'siva zona' recimo roba koja nema pravu podršku, papire-jamstvo.. tj njegov osobni rizik, tj tad namjerno ide džonom na kupca u svakoj reklamaciji i pokuša odbiti, zaplaštiti i sl. dok riješi samo ono što mora kad je kupac dovoljno 'jak'.. jer je to tad njegov trošak, nije samo karika u lancu koja to prebaci na proizvođača-distributera.. i logično zato to tako i radi, mada je protivno zakonu i pravima potrošača, jer naravno da u mutnim šverc poslovima nije zakon ono što se primarno poštuje (suprotno)..

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
11 godina
offline
Garancijske naljepnice

Evo jedan osvrt u vezi ovoga

 

Grafa u garanciji do kraja ove godine, bila otvorena prije par mjeseci, promijenjena termalna i sad ne dava više sliku (dead)

 

Trgovina kaže servis odbija primit artikal jer je odvijan šaraf na kojoj je 'warranty void' nalijepnica, a koji se mora odviti zbog promjene termalne paste naravno

 

Kontaktiram Gigabyte EU, kaže ekipa ako je servis utvrdio da postoji fizičko oštećenje koji je uzrokovan od strane mene onda se grafa vraća meni bez mogućnosti ostvarivanja jamstva i moram snositi troškove dostave artikla, u suprotnom grafa se servisira po jamstvenom roku

 

Reko super, zovem trgovinu, kažu ovlašteni je ASBIS, odlično šaljem mail sa screenshotovima od Gigabytea EU (njihovog glavnog krovnog distributera), rekli oke donesi karticu sa računom pogledat ćemo ili ćemo ju poslati u Gigabyte PL

 

U EU važe ista pravila (bar što se Gigabytea tiče za koje mogu potvrdit) kao i u USA, samo sto u USA pise bas pisani zakon o toj warranty void nalijepnici pa je lakše odma dobit ovlaštenog servisera da omogući servis u jamstvenom roku, a u nas se očito mora ići okolo naokolo do kontakta proizvođača kartice kako bi prisilili ovlaštenog servisera da pogledaju komponentu

Moj PC  
0 0 hvala 0
1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice