Evo prije nekoliko dana na test mi je stigla Gigabytova GTX465.
Ovu grafu pogoni srezani(prilično) Nvidijin čip GF100 kodnog imena FERMI. Čip je rađen u 40nm proizvodnom procesu ima 3200M tranzistora, a površine je 526mm2(čitaj kvadratnih). Sastoji se od 352 CUDA JEZGRE(čitaj Shadera), 32ROP-s, 44 TMU. GPU sa memorijom(GDDR 5) komunicira preko 256bit sabirnice.
Taktovi GTX465 su gotovo indentični kao na GTX470: GPU: 607Mhz/ SHADER: 1215Mhz / VRAM: 802Mhz/1603Mhz.
Iako je arhitekturalno GTX465 prilično srezana, potrošnja nažalost je još problem, a max TDP ove kartice iznosi ogromnih 200W, te Nvidia preporuča napajanje od minimalno 550W napajanju
Na testiranje sam dobio Gigabytov model GTX465 koji nimalo ne sljedi referentni dizajn. Grafička ima custom hladnjak(koji je veoma efikasan) i Gigabytov PCB.
Tu su i dodatne Gigabytove điđe poput: 2 OZ Cooper PCB, TIER1 Samsung/Hynx Memorija, Japanese Solid Capacitor, Ferrite Core, Low RDS on MOSFET.
Za testni Hardware sam koristio : CPU: INTEL CORE i7 860 (@ 3,6Ghz)
MBO: Gigabyte P55-UD5
RAM: G-Skill Ripyaws 2000Mhz (@ 1640Mhz)
VGA: Gigabyte GTX465
Testni Software sastoji se od: OS: Windows 7(64bit)
VGA DRIVER: ForceWare 258.96
TEST1: 3D MARK VANTAGE
TEST2: Hawen Benchmark 2.0
TEST3: Crysis Warhed( time demo)
TEST4: STALKER Call od Pripyat(time demo)
TEST5: Far Cry 2(Ingame benchmark)
TEST6: DIRT2 (ingame benchmark)
TEST7: Battlefield Bad Company 2 (mijereno FRAPS-om)
TEST8: Metro 2033 (mijereno FRAPS-om)
Također grafu sam pržio petnaestak minuta sa FURMARKOM.
Pa krenimo sa rezultatima:
1. 3D MARK VANTAGE (Preformance): 3D SCORE: 13859/ GPU SCORE: 12335/ CPU SCORE: 22024. DOJAM: Rezultati su prilično jadni sa obzirom da HD5850 na stocku sa prosiječnim procesorom radi 14000 bodova. Al opet sa druge strane ni GTX470/GTX480 ne prolaze bolje.
2. HAWEN BENCHMARK 2.0(DX11/ 1280x1024FS/ Shaders:HIGH/ Textures: HIGH/ FILTER: trilinear/ AF:disabled/ OSTALO: enabled/ Teselacija EX)
FPS: 36.2/ SCORES: 913/ Min FPS: 17.7 Max FPS: 103: DOJAM: Iako nemam HD5850 da bi testirao prilično sam siguran da bi ovdije GTX465 dobila bitku pošto je poznato da je ovaj benchmark Nvidijoljubac.
3. Crysis Warhed( Enthusiast/ 1680x1050 i 1920x1080/ 4xAA i 2xAA):
Rezultati za 1680x1050 i 4xAA: min: 19.62/ avg: 26.36/ max: 30.92 FPS.
Rezultati za 1920x1080 i 2xAA: min: 16.90/ avg: 22.94/ max: 27.69 FPS.
DOJAM: Osobno nisam zadovoljan kako se ova igra izvodi na ovoj grafi bilo da je riječ o 1680x1050 ili 1920x1080 rezoluciji. Primjetio sam da Grafička ovidije pada kada se uključi AA filter, što na kraju rezultira poprilično nestabilnim FPS-om.I u konačnici veoma debelo zaostaje za GTX470
4. STALKER Call of Pripyat( Ultra/ 4xMSAA/ DX11/ SSAO mode: HDAO/ SSAP Quality: Ultra/ Teselacija/ Contact hardening shadows.)
Rezultati za 1680x1050:Day/ min: 23FPS/ avg: 39FPS/ max:52FPS
Night/ min: 27FPS/ avg: 41FPS/ max: 58FPS
Rain/ min: 32FPS/ avg: 43FPS/ max: 58FPS
Sun Shafts/ min: 22FPS/ avg: 28FPS max: 38FPS
Rezultati za 1920x1080: day/ min: 28FPS/ avg: 34FPS / max: 46FPS
night/ min: 24FPS/ avg: 35FPS/ max: 50FPS
rain/ min: 24FPS/ avg: 37FPS/ max: 50FPS
sun shafts: min: 20FPS/ avg: 25FPS/ max: 33FPS
DOJAM: Ovdije me je GTX465 ipresionirala veoma dobrim skaliranjem prformansa kod prelazka sa manje na veču rezoluciju. Uglavnom ova igra se bez problema izvodi na max postavkama sa FUL HDrezolucijom.
5. Far Cry2:( mapa: ranch small/ Loops 3/ Ultra/ MSAA 8x):
1680x1050: min: 47.82/ avg: 60.88/ max: 176.30.
1920x1080: min: 41.00/ avg: 58.16/ max: 98.26
DOJAM: U ovoj igri ponovno odlično skaliranje preformansi kod prelaska sa manje na višu rezoluciju. Doduše neznam di je bench izvukao ovih 176.30FPS-a na max kod 1680x1050. Al uglavnom i ova igra rad odlično na FUL HD rezi sa max postavkama i filtriranjem.
6. DIRT2:(ULTRA/8xAA/DX11 naravno).
1680x1050: min: 39FPS/ avg: 50FPS
1920x1080: min: 37FPS/ avg: 46FPS
DOJAM: Igra radi brzo i bez ikakvog laga, no osobno me bodu ovi niski FPS-ovi i vijerujem da bi ovdije HD5850 porazila GTX465. Također ponovno fantastično skaliranje preformansi pri prelasku od niže na višu rezu.
7. Battlefield Bad Company 2 (mijereno FRAPS-om/Mapa:Heart of Darkness/ maximalni detalji i 8xMSAA).
1680x1050: min: 32, max: 93, avg: 54FPS
1920x1080: min: 29, max: 63, avg: 46FPS
DOJAM: Igra odlično radi na obije rezolucije sa max detaljima i 8xAA filtriranjem, također i u ovoj igri nema znatnog pada FPS-a pri prelasku na FUL HD rezu.
8. I za kraj nam ostaje famozni Metro koji ruši sve grafe na koljena. Ovdije sam na obije rezolucije koristio Very High detalje, sa uključenom teselacijom(DX11). Isključeni su ostali DOF i MSAA filter te Physx. I ova igra je mijerena FRAPS-om , za mapu sam odabrao početni Prologue.
1680x1050: min: 17FPS, avg: 23FPS, max: 36FPS
1920x1080: min: 16FPS. avg: 21FPS, max: 32FPS
DOJAM: Na ovim postavkama je igra još donekle igriva na 1680x1050 rezoluciji, no zaboravite zadržavanje very high detalja na FUL HD rezoluciji jer se igra vuče ko puž, a i puna je lagova. Također netreba ni pomišljati da bi ova grafa u toj igri mogla gutati texture i Physx, to je naprosto nemoguće, zapravo rezultat je sličan kao da ga vrti i procesor.
OVERCLOCKING MOGUČNOSTI I ZAGRIJAVANJE:
E sad dolazimo do meni najzanimljivijeg dijela, a to je overclocking. Za 3D MARK VANTAGE grafu sam uspio natijerati sa 607Mhz/1215Mhz/1604Mhz, na 803Mhz/1605Mhz/1746.
Moram napomenuti da sam do ovih rezultata došao bez ikakvog dizanja voltaže što je prilično zapanjujuče, nažalost ova grafa nema referentni PCB što če reči da reguliranje voltaže putem softwarea(MSI Afterburner) nije moguče. A dal je isto toliko zapanjujuče skaliranje preformansa saznat čemo upravo sada.
Za usporedbu sam koristio 3D MARK Vantage(preformanse) i Crysis Warhed.
1. 3D Mark Vantage: BEZ OC-a: 3D SCORE: 13859/ GPU SCORE: 12335/ CPU SCORE: 22024. 3D Mark sa OC-anom grafom: 3D SCORE: 16545/ GPU: 15298/ CPU: 21901.
DOJAM: Iskreno totalno sam razočaran skaliranjem, iako 3D mark kaže da je ovako OC-ana GTX465 brža od STOCK GTX470 očekivao sam ipak nešto veče skaliranje. Primjera radi GTX470 je sa GPU: 14000 bodova došla na 20000 bodova što je u konačnici fantastično skaliranje od 6000 bodova, Ova pak je jedva jedvice potegnula 3000 bodova više sa vrlo sličnim postotkom OC-a kao i kod GTX470. Također može se vidjeti da takt memorije je vrlo malo dignut, naime sve iznad 1750Mhz rezultira šarenim točkicama i crticama, što znači da VRAM očajnički traži više napona kojeg mu sa ovom grafom nažalost nisam mogao dati. Sve u svemu LOŠE
2. Crysis Warhed sam ovdije testirao sa istim postavkama kao što sam testirao GTX470(stock) u svojem prijašnjem reviewu(GTX470 vs HD5870). Znači primarna namijera mi je bila vidit dal toliko OC-ana GTX465 može dostiči GTX470. reza 1920x1080(enthusiast/8xAA) GTX470(stock) rezultati:
GTX470: min: 23.4/ avg: 31.1/ max: 38.0
GTX465(OC) min: 19.89/ avg: 27.73/ max: 33.32.
DOJAM:I što reči nego totalana pušiona. Iako 3D mark tvrdi da je OC-ana GTX465 brža od stock GTX470, Crysis Warhed tvrdi drugačije. Problem vidim 8xAA pri kojem se GTX465 guši zbog same činjenice da je arhitekturalno slabija od GTX470(manje shadera,ROP-ova,TMU-ova,itd...), no svejedno sam očekivao barem približne rezultate.
Sada kada smo riješili Overclocking(koji baš i nije nešt) idemo na Zagrijavanje dotične grafe.
Grafu sam pržio 15 minuta u FurMarku i dobio stvarno zapanjujuče rezultate. Naime za ovaj test sam odlučio da ču testirati u neklimatiziranom prostoru. Temperatura ambijenta je iznosila velikih 28°c. Gigabyte je ovdije napravio izvanredan posao, Hladnjak je nečujan, a opet efikasan. Naime max temperatura iznosila je 75°c.
Dok u igrama temperatura ne prelazi 60°c
ZAKLJUČAK: Prilično neisplativa grafa s obzirom da je na tržište izašla GTX460(1Gb verzija) koja če vijerojatno manje koštati, manje se grijati, manje trošiti.Uglavnom bit če bolja kupnja. A sa druge strane tu je HD5850 koji dođe 2100kn kao što dođe i ova, a u večini slučajeva je vjerojatno jači.
Uglavnom moja preporuka jest da ili čekate GTX460 1Gb verziju ili pak idete na Radeon HD5850. obije su bolja kupnja od GTX465 koji je sa stock hladnjakom također vrlo zagrijan.A za FUL HD rezu nema do GTX470 i HD5870.