DirectX 11

poruka: 27
|
čitano: 10.293
|
moderatori: DrNasty, pirat, XXX-Man, Lazarus Long, vincimus
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
15 godina
odjavljen
offline
DirectX 11

Budući da su i nvidia i ati predstavili svoje nove modele koji podržavaju toliko spominjani DirectX 11, odlučio sam napraviti malenu temu o tome. U temi cemo pojasniti sve bitne novosti koje donosi DX11, a sve je "laički" pojašnjeno (koliko je to moguce).

DirectX je prije svega, API (Appliaction Programing Interface). Dakle, to je API s kojim ostvarujemo komunikaciju između windowsa i grafičke kartice. API omogućava da svaku stvar koju napravimo radi na svakom hardveru. Zamislite samo, da nema API-a svaku stvar bi morali prilagodavati različitom modelu kartice na tržištu.... Dakle, API je kao most izmedu igre i kartice.

Pokretanjem igre pokrećemo kod igre koji je developer napisao. Svaka igra je danas napisana u nekom od API-a (pored naravno još programskog koda u jednom od jezika, najčešće C/C++), i grafička kartica izvršava taj kod kada pokrenemo igru. Sve ide linearno i kartica izvršava stavke koje su preodređene.

API kao API pruža mogućnosti da programer u nekoj igri odradi neke stvari. DirectX nije stvar koja donosi recimo "teselaciju". On donosi samo podršku za to. Programer je programira. Dakle, ne postoji nešto "uključi teselaciju". Isto tako i svi drugi efekti.

DirectX 11 je posljedne izdanje ovog popularnog API-a. U svome novom izdanju donosi podršlu za par stvari, a to su:

-Teselacija

-Compute Shading

-Multi threading proširenja

-Shader Model 5.0

-Texture Compression

Dakle, da krenemo odmah od teselacije.

Teselacija omogućava kratko rečeno generiranje dodatnih poligona na određenom modelu. U Igri, je naravno što veći broj poligona objekti su automatski detaljnij, a što je veći broj poligona automatski je i veća glad za resursima. Naravno, tu na scenu stupa teselacija. Teselacija omogućava da se model u početku formiranja obrađuje sa standardnim brojem poligona, čime dobijamo bonus na brzini. No tek na kraju teselacija na hardverskom nivou povećava broj poligona. Teselaciju programeri dobivaju kroz DX Pipeline a za samu teselaciju bitni su Hull i Domain shader. Kroz to programer određuje koliko će taj objekat na kraju biti detaljnij i kako će to izgledati. Naravno teselacija je izuzetno zahtjevan proces (iako bi u teorij trebao ubrzati prikaz 3D Scene), jer sve te poligone trošimo i spremamo u VRAM (memoriju od grafičke kartice), te trošimo bandwidth. Tu dolazi do pada perfomansi kod najnovijih igara.   ATi je prije par godina ubacio programbilni teselator u svoje grafičke (Radeon 2900XT), no ona nikada nije zaživjela. DX11 Teselator je u potpunosit nekompatibilan sa teselatiorima iz ATi-jevih kartica, pa i onog iz XBoxa 360.

Glavna stvar teselacije je upravo štednja na perfomansama, a vjerovatno zbog tih razloga je utrpana u XBOX GPU Xenos.

MultiThreading proširenja -   Ovdje se može zaključiti iz teksta, a radi se o tome da DX11 donosi mogućnost da programer procese podjeli na threadove, u cilju bržeg izvođenja te iskorištavanja procesorskih jezgara. Zbog ovoga, pravilno iskorištena ova mogucnost omogucava da igra mnogo bolje iskoristi dostupne jezgre, koje su u danasnjim igrama zjapile sa 0% opterecenja. Multithreading optimizacije se ne odnose na samo CPU, vec i na GPU - DX11 ima mnogo bolju mogucnost da programer iskoristi Crossfire/SLI i da podjeli procese paralelno na broj kartica.

Shader Model 5.0 - Radi se o ničemu drugom nego o proširenju 4.0 verzije (DX10) koja dopušta veće funkcije, vece mogucnosti... Ukratko, pruža podršku da programer napravi što više stvari.

Texture Compression - Ovo je stara mogucnost, i svi je programeri masivno koriste jer omogucava ustedu GPU memorije prilikom rada sa teksturama. No, glavni problem te mogucnosti je gubitak kvalitete prilikom kompresije, a DX11 uvodi dva nova formata koja omogucuju daleko efikasniju obradu podataka.

Compute Shader - Radi se o Microsoftovoj tehnologij iskorištavanja GPU-a u druge svrhe koje je dosada obrađivao procesor. Compute Shader, je jezik kojim mozete isprogramirati neke efekte i koje ce raditi GPU umjesto dosada CPU. Naravno kako je tu GPU znatno brzi od CPU-a, tu je ogromno ubrzanje u odnosu kad bi istu stvar radio procesor. CS je isto što i CUDA, Open CL i sl. samo je microsoftova tehnologija i po prvi puta je implementirana u DirectX. Dakle, sa ovom mogucnosti mozemo isprogramirati recimo umjetnu inteligenciju koju bi racunao GPU umjesto CPU, i time ostvariri ubrzanje i rasteretiti procesor. Naravno, kako ovdje sve te stvari prebacujemo na GPU, onda i dodatno opterecujemo GPU, pa time automatski gubimo snagu koju bi koristili za rendeiranje. Ovome ce trebati dosta vremena da zazivi.

  Dakle, DX11 je API koji pruza vece mogucnosti nego DX10. Koliko su te mogucnosti bitne, procjenite sami, jer praksa je cesto potpuno drugacija od teorije. Igara sa podrskom od DX11 vec ima (Metro 2033, Bad Company 2, Alien vs Predator, DiRT 2) pa procjenite sami. Broj DX11 igara ce se u buducnosti samo povecavati, stoga nije lose odabrati DX11 karticu nešto višeg segmenta koja ce imati snage da kolko tolko zavrti buduce DX11 igre.

Slika koja pokazuje kako sa teselacijom dobivamo detaljnije modele. Slika koja pokazuje kako sa teselacijom dobivamo detaljnije modele.
Aliens vs Predator DX11 Perfomanse Aliens vs Predator DX11 Perfomanse
AvsP DX11 AvsP DX11
AvsP DX9. Primjecujete li teselaciju na prethodnoj slici? AvsP DX9. Primjecujete li teselaciju na prethodnoj slici?
DiRT 2 DX11 vs DX9 Perfomanse DiRT 2 DX11 vs DX9 Perfomanse
DiRT 2 DX9 DiRT 2 DX9
DiRT 2 DX11 DiRT 2 DX11
Slobodno stisni thumb down ako te to toliko pali
Moj PC  
19 1 hvala 22
15 godina
neaktivan
offline
DirectX 11

Sta bi znacilo ovo kod mene, graf je intel gma 4500m Sta bi znacilo ovo kod mene, graf je intel gma 4500m
 

 
0 0 hvala 0
17 godina
protjeran
offline
RE: DirectX 11

Na 2. SS se jasno vidi ako uključiš DX11 features u igri pad performansi ide preko 50% manje.

Što mislim da je još O.K. ako gledamo retrospektivno na GPU iz doba DX9 pa do GPU danas DX11.

Okvirno to je ono ako gledamo na performanse sa karticama DX9 DX11 i njihovim cijenama prije i danas.

Sad možeš čak dobiti više nego onda za jednake novce grafu em imaš DX11

free speech for the dumbxD
15 godina
odjavljen
offline
RE: DirectX 11
Nightcomer kaže...

  Da windows podrzava DX11, ali graficka samo DX10.

Slobodno stisni thumb down ako te to toliko pali
15 godina
neaktivan
offline
DirectX 11

Hvala na odgovoru ;)

 
0 0 hvala 0
15 godina
offline
DirectX 11

nije istina intel x4500gma  podrzava dx11 pogledaj malo po netu pa ces viditi

Moj PC  
0 0 hvala 1
15 godina
odjavljen
offline
RE: DirectX 11
Lacko kaže...

nije istina intel x4500gma  podrzava dx11 pogledaj malo po netu pa ces viditi

  Nepodrzava. Probaj pokrenut neku DX11 igru na malim detaljima pa vidi oceli radit.

Slobodno stisni thumb down ako te to toliko pali
17 godina
offline
RE: DirectX 11
Lacko kaže...

nije istina intel x4500gma  podrzava dx11 pogledaj malo po netu pa ces viditi

Džabe to kada nemože ni DX9 igre vrtit kamoli DX10, a šta tek sa DX11...

MSN - drazen016@net.hr , e-mail - drazen018@email.t-com.hr | FAN of Neon Genesis Evangelion & Star Trek | Downloading High Definiton Video
15 godina
neaktivan
offline
RE: DirectX 11

Hyperion slazem se "skoro" pa u potpunosti s tvojim misljenjem, ipak je to intelova integrusa, ali moguce je i pokretanje nekih solidnih igara kao cod4 na low settings sa slabom rezoluciom, ipak laptop a posebno ovaj nije za igre ( pocesto se tako tjesim)

 

da bude malo vise informacija evo jos neke osobine grafe

 

Poruka je uređivana zadnji put čet 8.7.2010 23:45 (Nightcomer).
15 godina
neaktivan
offline
DirectX 11

iskreno, ja u normalnom gameplayu uopće ne vidim razlike koje bi vrijedile žrtvovanje više od 50% FPS-a (mislim na metro 2033). Dirt 2 doduše vrtim na dx11 ali samo zato jer i sa njim imam igrivu razinu FPS-a. inače bi ga definitivno ugasio jer mi detaljno renderiranje publike ne predstavlja baš neki prioritet :D

Moj PC  
3 0 hvala 0
15 godina
offline
DirectX 11

ej moji zaj... malo sam se preracuno podrzava dx10 sorry

ja sam bio uvjeren da ima dx11 hahah

 

ja sam s tom grafom igro cod6 na 15fps sve na low ali radilo je hehe

Poruka je uređivana zadnji put sub 10.7.2010 0:12 (Lacko).
Moj PC  
0 0 hvala 0
17 godina
protjeran
offline
RE: DirectX 11
Lacko kaže...

ej moji zaj... malo sam se preracuno podrzava dx10 sorry

ja sam bio uvjeren da ima dx11 hahah

 

ja sam s tom grafom igro cod6 na 15fps sve na low ali radilo je hehe

 lol

Ajd uživaj!!!Smijeh

free speech for the dumbxD
15 godina
offline
RE: DirectX 11
stoncin3 kaže...
Lacko kaže...

ej moji zaj... malo sam se preracuno podrzava dx10 sorry

ja sam bio uvjeren da ima dx11 hahah

 

ja sam s tom grafom igro cod6 na 15fps sve na low ali radilo je hehe

 lol

Ajd uživaj!!!Smijeh

 dobar je to slideshow :)))

17 godina
protjeran
offline
RE: DirectX 11
juice21 kaže...
stoncin3 kaže...
Lacko kaže...

ja sam s tom grafom igro cod6 na 15fps sve na low ali radilo je hehe

 lol

Ajd uživaj!!!Smijeh

 dobar je to slideshow :)))

 Još da mu je DX11 radilo bi to i na 5-10FPSSmijeh

free speech for the dumbxD
17 godina
neaktivan
offline
RE: DirectX 11

Dobar post, hvala Weky.

 

Kako ja trenutačno vidim dx11:

- premalo zastupljen (za sada)

- nedovoljan odmak (u kvaliteti prikaza i efektima) od prethodnih verzija u trenutačnim naslovima koji ga podržavaju

- (pre)skupe kartice koje ga podržavaju, a da pri tom imaju solidne performanse u aktualnim naslovima

 

Budućnost će biti zanimljiva i dx11 će sigurno zaživjeti punim plućima, ali ne prije izlaska iduće generacije hardvera, pada cijena, bolje implementacije u igrama..

(Osobno, tek me Crysis 2 zanima na što će ličiti u dx11 modu Belji se)

Lijep pozdrav ;)
15 godina
offline
DirectX 11

hahaha sta je najgore niej bio slide show normalno si mogo igrat :D ali evo sada vrtim na 40 na rezi 1650x 1050 sa 7600gs i zadovoljan sam

Moj PC  
0 0 hvala 0
15 godina
neaktivan
offline
DirectX 11

A mozel mi tko reci do kakvih pomaka u kvaliteti grafike pojedinih igara bi moglo doci na dx11 u odnosu na dx10 ili mozna dx9, mislim koje stvari bi se najvise poboljsale i da li je to vrijedno toga da izgubimo veliki procenat igrivosti u zamjenu za neku inčicu poboljsanog grafičkog prikaza ili mozda to i nisu bas  neke sitne stvari, nego nesto sto je vrijedno toga. Eto mene konkretno zanima do kakvih promjena bi doslo, recimo dirt2 koja podrzava dx11 ali pored toga moze se igrat na slabijem dx-u, pa ako je netko igrao mozel nam ukratko opista neke razlike koje je zapazio

Toliko od mene;)

EDIT:   ili ako moze da postavi screan shot nije bitno kog naslova na dx11 i nekom drugom

Poruka je uređivana zadnji put sub 10.7.2010 19:47 (Nightcomer).
 
0 0 hvala 0
15 godina
odjavljen
offline
RE: DirectX 11
Nightcomer kaže...

A mozel mi tko reci do kakvih pomaka u kvaliteti grafike pojedinih igara bi moglo doci na dx11 u odnosu na dx10 ili mozna dx9, mislim koje stvari bi se najvise poboljsale i da li je to vrijedno toga da izgubimo veliki procenat igrivosti u zamjenu za neku inčicu poboljsanog grafičkog prikaza ili mozda to i nisu bas  neke sitne stvari, nego nesto sto je vrijedno toga. Eto mene konkretno zanima do kakvih promjena bi doslo, recimo dirt2 koja podrzava dx11 ali pored toga moze se igrat na slabijem dx-u, pa ako je netko igrao mozel nam ukratko opista neke razlike koje je zapazio

Toliko od mene ;)

  Kratki odgovor: Ne, neće doći do povećanja kvalitete grafike. Doći će samo do boljeg iskorištavanja perfomansi hardvera, i lakše ce developerima raditi igru.

Dugi odgovor: DX je prije svega API, a to znači da on neodreduje grafiku. Grafika je onakvom kakvom je developer napravi. DX11 donosi par stvari koje donose podršku za ovu i onu stvar. Ta stvar nepruža bolju grafiku. Ona pruža da napraviš nešto više, brže. Teselacija oslobada programera sa petljanja sa LOD-om i tu olakšava stvar programeru. Multi threading pruža učitavanje procesa paralelno i omogucava lakšu iskoristivost višejezgrenih procesora i multi gpu grafičkih. Comptue shading omogucava iskorištavanje GPU-a umjesto CPU, i tu moze biti ubrzanje i do 300 puta u nekim stvarima.

Tako da, sve ovisi o programerima. DX11 nece donjeti bolju grafiku ako programer ne napravi bolju grafiku. DX11 donosi samo podrsku za neke stvari. A te stvari mogu donjeti lakše kreiranje nečeg, te programiranje istog. To je samo API koji donosi podršku za neku stvar, a dali ce tu stvar programer iskoristiti na najbolji nacin, ovisi o njegovom znanju i novcima naravno.

Eto, nadam se da sam bio jasan ;)

 

Slobodno stisni thumb down ako te to toliko pali [ZETOR Black Edition-SADA SA NOVIM GEFUFNAMA]
15 godina
offline
DirectX 11

iskreno razlika u igranju na dx 10 i 11 nije bas vidljiva, da sad uzimam novu karticu a necu jos uzeo bi radeon seriju 5000 ili nvidia 400 cisto iz razloga jer su malo modernije, tj mogo bih je duze zadrzat, inace razlika u dx 10 i dx11 je za mene nevazna, bolje imat neku 4890 i gutat igre na high nego 5770 pa upalit dx 11 a da na malo vecem monitoru pocnu stekat.

Moj PC  
0 0 hvala 1
15 godina
neaktivan
offline
RE: DirectX 11

Znaci kako sam ja razumio dx nema bas nikakve veze sa kvalitetom grafickog prikaza, ili sam u krivu

15 godina
odjavljen
offline
RE: DirectX 11
Nightcomer kaže...

Znaci kako sam ja razumio dx nema bas nikakve veze sa kvalitetom grafickog prikaza, ili sam u krivu

  DX samo pruza da napravis nesto, a hoceli to bolje biti ovisi o programeru. DX neodreduje kvalitetu grafike.

Slobodno stisni thumb down ako te to toliko pali [ZETOR Black Edition-SADA SA NOVIM GEFUFNAMA]
15 godina
offline
DirectX 11

ima razlike u kvaliteti ali je ta razlika vrlo mala, npr ljepsa ce ti slika bit sa radeonom 4890 , dx 10 i sve na ultrahii nego sa 5750 sa dx11 i sve na meed, ja na avp jedva vidim razliku gore na slici, dirt 2 isto nesto malo.

Moj PC  
0 0 hvala 1
16 godina
offline
RE: DirectX 11

Da li treba skinuti DX 11 da bi mogao igrati DX 11 igre?Hvala.

Gimnazija Antuna Gustava Matoša
15 godina
odjavljen
offline
RE: DirectX 11
emerik kaže...

Da li treba skinuti DX 11 da bi mogao igrati DX 11 igre?Hvala.

  Ako koristiš Windows Vista, da SP2 i DirectX11

 

Ako koristiš Windows 7 ne

 

Za XP nema (logično).

Operation Flashpoint
17 godina
offline
RE: DirectX 11

Za vistu je dovoljan SP2 da bi dobili DX11.

 

DX updateovi dolaze sa igrama.

 

MSN - drazen016@net.hr , e-mail - drazen018@email.t-com.hr | FAN of Neon Genesis Evangelion and Star Trek | Downloading High Definiton Video
16 godina
offline
RE: DirectX 11

Dosad sam imao DX10,ali sad sam kupio novu grafu s DX11 pa me zanima da li ga moram skinuti da bi ga koristio.

Gimnazija Antuna Gustava Matoša
17 godina
offline
RE: DirectX 11
emerik kaže...

Dosad sam imao DX10,ali sad sam kupio novu grafu s DX11 pa me zanima da li ga moram skinuti da bi ga koristio.

Netrebaš jer je ugrađen u WINDOWS 7.

MSN - drazen016@net.hr , e-mail - drazen018@email.t-com.hr | Battlestar Galactica 75 -The Bucket- and Battlestar Pegasus 62 -The Beast-
1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice