(Ne)iskorištenost hardware-a...

poruka: 13
|
čitano: 1.541
|
moderatori: DrNasty, pirat
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
17 godina
neaktivan
offline
(Ne)iskorištenost hardware-a...

O tome sam razmišljao posljednjih par godina, pa evo ga:

jeste li vi primjetili kako je današnji hardver u biti jak u odnosu na prijašnje generacije pojedinih komponenata? Stariji gameri s nostalgijom se prisjećaju svih legendarnih naslova koje su 'vrtili' na svojim raznoraznim 'kantama' i kućnim računalima. Da ne duljim u povlaćenju paralela, sjetimo se samo jedne igre kao što je bila 'Elite' na Commodore-u 64, koja je sadržavala stotine zvijezda, svemirskih sustava, sustav ponude i potražnje u svemirskim stanicama u koje smo pilotirali, čitavu skladbu 'Na lijepom plavom Dunavu' te pravu 3D poligonsku grafiku (doduše šuplju hehe) ALI sve to u samo 64kb RAMa i na procesoru od kojeg Mhz (ili čak Khz). Poanta je u tome da su nekada programeri iz hardvera iscijedili svaki atom snage i dovijali se svakojakim principima i trikovima kako bi iskoristili SVU dostupnu snagu koju imaju na raspolaganju. Kada bi to proicirali na današnji hardver koji je eksponencijalno uznapredovao i nekoliko je redova veličine ispred jednog C64 ili Spectruma, zaključak bi ipak bio da igre nisu uspjele pratiti (kao i sav drugi softver u biti) razvoj hardvera, pa je 'neiskorištenost' skrivenih potencijala možda čak i sve veća.

Najnovije igre ne rade na slabom hardveru, ali znaju trzati i na poprilično jakim strojevima - što je tragično jer se tu vidi sva neispoliranost i neoptimiziranost koda, svojevrsna razmaženost programera koji i računaju na hardverski 'višak snage', pa im se neda previše baviti optimizacijama. Tu ima prste i čitava industrija kojoj je u interesu da ljudi budu namamljeni u kupnju što jačeg hardvera koji je opet nikada do kraja iskorišten i tako idemo u krug..  Hoće li se i kada taj jaz između napredka hardvera i softvera smanjiti na zanemarivu razinu, vrijeme će pokazati..    u svakom slućaju držim fige!

 

 

 

Moj PC  
0 0 hvala 0
17 godina
offline
(Ne)iskorištenost hardware-a...

Kako nove igre ne rade na starome hardveru? Naravno nemora se sve igrat na Veri High AAx16 AFx32

 

Popularna  je  bila  (a  i  sada  je)  usporedba  PC-a  sa  konzolama  a  glavni  argumenti  su  bili  kako  ista  igra  radi  full  glatko

na  nekom  X-Boxu  ili  PS2  za  nekih  1200  kn  a  da  bi  na  kompjuteru  radi  treba  ninja  konfa  za  vise  tisuca  kuna,  al  se  zaboravlja  na  kojoj

rezoluciji  se  to  vrtilo,  na  kojim  detaljima,  i  bez  AA  i  AF...

 

Uglavnom,  danas  svaki  PC  za  nekih  3000  kn  pa i manje moze  pokrenut  bilo  koju  igru  na  zadovoljavajucoj  rezoluciji  sa  zadovoljavajucom  razinom  detalja

Moj PC  
0 0 hvala 0
17 godina
neaktivan
offline
(Ne)iskorištenost hardware-a...

Ne bih se baš složio. Istina je da današnje igre imaju nenadmašnu glad za jakim hardwareom, te da taj hardwer nije dokraja iskorišten zbog neoptimiziranih igara i softwarea. Pa pogledajmo samo Crysis, koji čak i na jakim mašinama nekad zapne, dok CoD4 radi na puno slabijim strojevima, a grafika ne zaostaje baš toliko.


potpisujem se
 
0 0 hvala 0
17 godina
neaktivan
offline
RE: (Ne)iskorištenost hardware-a...
Po meni je moj komp dobro iskorišten.
Kad kodiram neki video pogotovo.
Tu se primjeti prava snaga i brzina.
Na normalnom taktu je stvarno po mom mišljenju dosta trebao.Sada jako brzo napravi posao i to je to.
Ok većinu vremena nema šta radit kad sam u internetu ali kad trebam snagu ona je tu.
17 godina
neaktivan
offline
(Ne)iskorištenost hardware-a...

Hm, da.. u biti poanta posta je bila kako se nekad znalo puno bolje ispolirat kod i iskoristiti sve što je bilo na raspolaganju od 'očvrstja' tj. hardvera, pa zatim zamisliti kako bi trebala izgledati igra koja je u stnju potpuno optimizirano iskoristiti jedan SLI od dvije 8800 Ultre recimo (čak moguće 3 danas već..), 4GB rama i  Quad proc na nekih  3Ghz  Belji se

 

Poruka je uređivana zadnji put sri 13.2.2008 22:50 (Dado_ZG78).
Moj PC  
0 0 hvala 0
17 godina
neaktivan
offline
RE: (Ne)iskorištenost hardware-a...
to da al recimo profesionalci mogu tu snagu iskoristit.
Ili bolje rečeno programi koje koriste.
Ja ionako mislim da su ljudi sa takvim konfama koju si ti napisao bolesni jer stvarno nema normalnog korisnika koji tu snagu može iskoristit.
Sli ili crossfire je ionako bolest.
Glavno da na lanu mogu pokazat da imam sli i da drugi mogu bit zavidni.

Potpuno nepotrebno kad se pogleda snaga današnjih grafičkih
17 godina
neaktivan
offline
(Ne)iskorištenost hardware-a...

al ipak, stvarno bi se trebali više potrudit oko optimizacije. Nemaju svi nove mašine, a i oni moraju probati najnovije igrice


potpisujem se
 
0 0 hvala 0
17 godina
neaktivan
offline
(Ne)iskorištenost hardware-a...

Kaj misliš da ih je briga?

Meni se sve više čini da coderi igara i hardware industrija imaju neki ugovor.

Čudo pa izlaze sve zahtjevnije igre i nekim čudom točno kad izađe neki još brži komad hardwarea.

Po meni su tu neke čudne mućke.


C2D@3360mhz,GA-P35-DS4,2GB DDR2 Kingmax@960mhz
Moj PC  
0 0 hvala 0
17 godina
neaktivan
offline
(Ne)iskorištenost hardware-a...

Neiskoristenost ili bolje receno neefikasnost se pojavila zbog prilicno drugcijeg nacina programiranja...

i vise ne pokusavaju iscrpit do kraja proc snagu i dostupnu memoriju, samo pocekaju da izade jace-bolje.. Smijeh

 

Athlon XP 1900+ Thoroughbred-B @ 600Mhz - patio je u proslosti
512Mb DDR 200Mhz
GeForce 4 MX440 @ 250/333
Poruka je uređivana zadnji put sri 13.2.2008 23:06 (Koki007).
 
0 0 hvala 0
17 godina
offline
(Ne)iskorištenost hardware-a...

Nitko ne iskoristi potencijale ni 20%.

U čemu je bed čekati kodiranje videa pola sata duže i imati jeftinji procesor 500kn od ovoga što završi pola sata prije.

I danas snimam dvd na 4x i ne pada mi na pamet staviti na 16x.

Smiješna su mi djeca što spiskaju 7-8 tisuća za ništa.

Ne vidim smisao napale da uvijek AA X nekoliko bude uključen, e da liku u igri glava ne bude nazubljena i rombasta.

Izuzetak napajanje....napon je napon.

 

Svi imaju apetite do nebesa,pari da su tvornica Forda i novog Focusa dizajniraju u 3d i rade proračune,

a i taj Fordov komp radi na 80%.

Moj PC  
0 0 hvala 0
17 godina
neaktivan
offline
(Ne)iskorištenost hardware-a...

Evo recimo sad je Age of Conan čisti primjer (ove) teme koju sam pokrenuo prije par mjeseci.

 

Igra zaista izgleda dobro i ima revolucionarni engine (ok može se i još bolje to ispolirati ali dobro..), ali ima toliku 'glad' za resursima da je to pomalo nerealno u usporedbi s jednim (opet usporedba s legendama) Elite-om ili čak Ghostbustersima na C64ju sa zna se kakvim hardverom. Tu se radi o totalno ne optimiziranom kodu i jako lošom implementacijom shadera 3.0 što rezultira framerate-om od kojih 7-10fps u kući (koja je usput budi rečeno još i instancirana) na mom stroju (Max detalji, bez AA pri 1680x1050) koji čak i Crysis pogoni glađe, a o ostalim igrama da ne pričam - jedan CoD4 mi leti sa svime na max-u.

 

Znači zaključak je kako su programeri (po tko zna koji puta) izbacili na tržište nedovršeni poluproizvod, a sve pod izlikom kako je to MMO koji će se ionako stalno nadograđivati i optimizirati, a uz to će i hardver postajati sve jači i jači..   Mislim kako to nije ok od developera i da su se baš mogli malo više potruditi kako bi na solidnim konfama (poput moje) igra radila bar duplo glađe.

Svejedno igram jer igra ima drugih kvaliteta i ogroman potencijal, shadere stavim na 2.0 i bok dok ne izađe neki dx10 patch i/ili ne kupim novu grafulju kada ću napokon sve imati na max-u i gledati u dvoznamenkasti broj fps-ova Neodlučan

Intel Core2 Duo E8400 6MB, 4GB OCZ Gold 800Mhz, Gainward GF8800GTS 640MB, Gigabyte X38-DS4 Ultra Durable 2
Moj PC  
0 0 hvala 0
17 godina
neaktivan
offline
(Ne)iskorištenost hardware-a...

Što se same 'neiskorištenosti' tiče, to baš i nije tako. Same igre koje tu spominjete, danas su reda veličine 1000 puta kompleksniji projekti i softver na kojem rade deseci ljudi i koji je veći opet reda veličine 100,000 puta.

Nema govora o glupostima poput "neiskorištenosti" i sličnih trabunjanja jer je pravo umijeće ono što se radi s igrama i grafikom danas, a optimizacija je daleko ispred bilo kakve optimizacije od nekad. Teorije zavjere su u najmanju ruku smiješne.

Što se same optimizacije tiče, danas je optimizacija važnija nego ikad i danas se mnoge stvari ni ne mogu napraviti bez trikova svih vrsta.

Optimizacija na hardverskoj razini je zbog kompleksnosti hardvera, softvera i razvoja istih apsolutno nemoguća za 99,99% projekata. Osim što je neke stvari nemoguće napraviti, neke se namjerno ne rade jer je na red veličine 100 čovjek-dana, dobitak od nekih cirka 1%, što je puno jeftinije kompenzirati hardverom od $50 više, nego ljudima od $150,000 dolara više.

Jeftinije je krajnjem kupcu platiti npr. $80 za 2GB memorije, nego platiti 5 programera godinu dana više ukupno cirka $650,000 i na razvoj potrošiti godinu više.

To je što se nekih optimizacija tiče.

 

Što se Age of Conana tiče, po opisu problema vidim da imaš nVidia karticu i da 'patiš' od problema u driverima koji se odnosi na particle efekte i prisutan je u svim 177.x driverima (za ranije nisam siguran).

If it's sent by ship then it's a cargo, if it's sent by road then it's a shipment.
Poruka je uređivana zadnji put ned 29.6.2008 15:22 (naxeem).
Moj PC  
0 0 hvala 0
17 godina
neaktivan
offline
RE: (Ne)iskorištenost hardware-a...
naxeem kaže...

Nema govora o glupostima poput "neiskorištenosti" i sličnih trabunjanja jer je pravo umijeće ono što se radi s igrama i grafikom danas, a optimizacija je daleko ispred bilo kakve optimizacije od nekad.

 Vidiš s tim se nikako ne mogu složiti jer to ne vrijedi za sve igre na tržištu (čast iznimkama).

Ima igara koje imaju ful zastarjeli engine (po izgledu) a na mrcinama od mašina se vuku i trzaju ko krepane mačke - dobro, to je loš kod u pitanju, ali upravo o tome ja i govorim. Hardver je danas postao toliko jak da ga programeri ne mogu u potpunosti iskoristiti čak ni upotrebom svih tih trikova o kojima pričaš (ljudski mozak ne može uzeti u obzir sve faktore pri stvaranju savršenog koda za 100%tnu iskoristivost današnjih prockasa - uzmi za primjer samo multithredding iliti višedretvenost/višenitnost - vrhunski programeri muku muče za iskorištavanje 4vero i više jezgrenih CPUova i osnovali su čak i ekspertnu grupu za razvoj takvih aplikacija - više o tome na 'http://ppl.stanford.edu/wiki/index.php/Pervasive_Parallelism_Laboratory').

Ne kažem da ne postoje i remek-djela igre (CoD4 recimo) gdje se vidi ispoliranost engine-a te cjelokupni dojam detaljne i dorađene igre koja radi glatko i na slabijim strojevima, no ipak je više onih igara koje imaju 'work in progress' svuda po sebi i niti nakon 3,4 patcha se sasvim ne poprave.

Razumijem i da je jedan od faktora svakako omjer vrijeme/novac, te da se u što kraćem vremenu treba završiti proizvod i pokupiti što više novaca uz što manje uloženih sredstava kako bi čitav projekt bio što isplativiji, no to je u biti slab isprika krajnjim korisnicima (igračima) sa jakim strojevima koji ionako preplačuju svaku igru (u biti plate i za sve one koji si bespaltno skinu svoje kopije), te očekuju da na njihovim konfama nove igre rade GLATKO.

Uglavnom, ova tema nije bila otvorena s namjerom rasprava o korporacijskim troškovima, već čisto i jedino da ljudi iznesu mišljenja, te prokomentiraju koliko se u biti efikasno koristi današnji hardver na programerskoj razini, uz osvrt na legendarne igre sa C64 i Amige koje su imale iznenađujuće dobar izgled sa tako malo hardverskih resursa iz kojih su programeri znali cjediti svaki atom snage (za razliku od večine današnjih, kojima je lakše čekat da dođe jači hardver koji će njihov neoptimizirani kod potjerati zadovoljavajučom brzinom).

Intel Core2 Duo E8400 6MB, 4GB OCZ Gold 800Mhz, Gainward GF8800GTS 640MB, Gigabyte X38-DS4 Ultra Durable 2
1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice