Age of Conan - Hyborian Adventures

poruka: 1.661
|
čitano: 240.344
|
moderatori: DrNasty, pirat
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
17 godina
neaktivan
offline
RE: Age of Conan - Hyborian Adventures
naxeem kaže...
Xorantu kaže...

Pocinejm igrati konana za par dana pa bi me zanimalo koja je klasa u igri najslicnija rougeu u wowu jer volim takav stil igre i koje su prednosti te klase u odnosu na druge klase u igri  ??

Nema takve klase u AoC-u. (Hvala Bogu, nema ni warlock-like).
AoC ima posve drugačiji sistem klasa i jako ćeš se razočarati ako tražiš rogue-a iz WoW-a.
Postoji nešto slično, zove se Assasin, ali je to low-armor assasin klasa... dakle, napadaš iz stealtha i imaš ogroman DPS, ali ako te dohvati guardian polearmom ili barbarian sabljama, mrtav si u 10 sekundi.
 To je onda kao u GW-u...assassin...
17 godina
neaktivan
offline
Age of Conan - Hyborian Adventures

Conqueror ima dosta dobar balans između DPSa i dmg-a koji može 'popit', a za tenkanje je zakon guardian Namigiva

Meni je moj Priest of Mitra baš fino sjeo kao klasa. Nije nimalo bespomoćan kao u nekim drugim igrama što su healer-i, pa može bez problema 3 protivnika za 1 lvl niža od sebe ili 2 svog lvl-a satrt, a opet odlićno support-a druge i ima dobar crowd control  Cool

Intel Core2 Duo E8400 6MB, 4GB OCZ Gold 800Mhz, Gainward GF8800GTS 640MB, Gigabyte X38-DS4 Ultra Durable 2
Moj PC  
0 0 hvala 0
17 godina
offline
RE: Age of Conan - Hyborian Adventures
Dado_ZG78 kaže...

Conqueror ima dosta dobar balans između DPSa i dmg-a koji može 'popit', a za tenkanje je zakon guardian Namigiva

Meni je moj Priest of Mitra baš fino sjeo kao klasa. Nije nimalo bespomoćan kao u nekim drugim igrama što su healer-i, pa može bez problema 3 protivnika za 1 lvl niža od sebe ili 2 svog lvl-a satrt, a opet odlićno support-a druge i ima dobar crowd control  Cool

 
Gledao sam kako PoM čisti 4xmoba svaki po 3 lvl veći od njega a neki još imaju i kickback, mobovi su bili lvl.38-39 a on 35. Tako da trenutno nije se zezat s PoMom i naravno preporuka svima kad ga vidite odma ga zovite u grupu, pa da vidiš kojom se brzinom xp farma... kao da si u GOD modu :)
17 godina
neaktivan
offline
Age of Conan - Hyborian Adventures

vidim na newsima svako malo da ljudi prodaju AOC sa svojim likovima? u čemu bi mogla biti stvar?

LOTRO - Skullcrusher - Dwarf Champion Lv 50
 
0 0 hvala 0
17 godina
neaktivan
offline
RE: Age of Conan - Hyborian Adventures
Sims kaže...

vidim na newsima svako malo da ljudi prodaju AOC sa svojim likovima? u čemu bi mogla biti stvar?

 
Daj, Sims, ne pali vatru Osmijeh jel si normalan?!

Čekaj, javit ću ti se kad prođem famozni lvl40 jer "tek tad, čovječe, nastaje prava igra!" ostavi ove ljude na miru Osmijeh
Cenzuriranje odražava nečiji nedostatak samopouzdanja, jer samo sitne duše i impotentni se plaše malih napisa.
17 godina
neaktivan
offline
RE: Age of Conan - Hyborian Adventures

ne palim vatru, najozbiljnije. niti sam mislio flameati nego mi je čudno budući da se igra toliko tražila a sada svako malo ljudi ju prodaju. nemam ništ protiv igre. MMO for life!! Cool

LOTRO - Skullcrusher - Dwarf Champion Lv 50
17 godina
neaktivan
offline
RE: Age of Conan - Hyborian Adventures

@Sims

 

Imaš na usenetu thread s istim pitanjem kao tvoje.

 

A imaš tamo i link na jednu izvrsnu recenziju AoC, kao i njihov "first impressions".

 

Velim, naj-realno opisano do sada (jer igram AoC i vidim iste stvari, one o kojima sam ti pričao preko telefona i više od toga), osim ako Naxeem uskoro iskoči s drugim dijelom svoje recenzije, čovjek je izvrstan, samo je pitanje koliko ima muda ovdje biti realan.

Cenzuriranje odražava nečiji nedostatak samopouzdanja, jer samo sitne duše i impotentni se plaše malih napisa.
Poruka je uređivana zadnji put pet 13.6.2008 15:13 (Faerdhur).
17 godina
offline
RE: Age of Conan - Hyborian Adventures
Sims kaže...

vidim na newsima svako malo da ljudi prodaju AOC sa svojim likovima? u čemu bi mogla biti stvar?

 Stvar je u tome što trebaš makinju od računala, da budem iskren i ja razmišljam o quitanju i prodaji acc ali onda vidim pvp clip od ljudi koji imaju dobra računala pa mi sline krenu na usta :).
Drugi razlog je taj što ljudi nemaju vrimena igrat, a neki su jednostavno očekivali više od igre.
Treći razlog je taj što je nekima combo sistem udarca dosta kompliciran pa se vrate WoWu ili GWu ili nečem trećem što su do tada igrali.
Neki su jednostavno nabavili više accova i sad lijepo maste brk :)
P.S. Pokuša sam se vratit na WoW ali nema šanse, čak i sa jadnom grafikom u AOCu, jadna je jer mi je računalo katastrofa, nema šanse da se vratim, a sve mi se neda ni natezat sa grafički zahtjevnim AOCom ali ako odustanem od njega... šta mi onda preostaje? >.<
A ništa, možda u skoroj budućnosti nabavim makinju od računala ali trenutno mi se neda na to trošit lova. :P
Poruka je uređivana zadnji put pet 13.6.2008 15:10 (Vakaka).
17 godina
offline
RE: Age of Conan - Hyborian Adventures

Kupil probal i prodal.

Interesantna promjena od WoW-a ali nedovoljno da bih je igrao.

Ko voli nek izvoli samo nemojte pričat priče za malu djecu kak je igra super dobra jer nije.

Igra je interesantna, ima novosti u odnosu na ostale MMO ali kao što je neko napisao na newsima da se čeka završetak prvog besplatnog mjeseca i brojke ljudi koji budu nadoplatili.

 

17 godina
neaktivan
offline
Age of Conan - Hyborian Adventures

ma mnogo ljudi nema komp za igrat aoc a nekima se igra jednostavno nije svidjela pa zele vratiti ulozene novce

Necu zvaku ocu kusur
 
0 0 hvala 0
17 godina
neaktivan
offline
Age of Conan - Hyborian Adventures

AoC dan poslije.
Moje impresije o AoC-u nakon odigrane igre do 60-tog nivoa i levelanja likova od 75-80.

 

Dakle evo, nakon duže vremena, jer nažalost ne mogu po cijeli dan igrati AoC, (već samo po cijelu noć kad ne radim, pa pijem vitamine da preživim :)), pišem naknadni osvrt na igru nakon odigranih 60 nivoa i povremenih igranja tuđih accounta na levelima 60-80.

Najprije ću reći da još uvijek mislim da je AoC fantastična igra i da se WoW-u sigurno ne vraćam.

Ovaj dio mog osvrta sadrži i negativnu kritiku, pa ću zato na kraju balade sumirati svoj dojam u jednu kompletnu ocjenu.

 

Conana uspoređujem direktno s World of Warcraftom jer je to danas jedan od najpopularnijih MMO-a i mnogi Conana shvaćaju kao direktnog konkurenta Blizzardovom pulenu (iako to realno nije i u mnogim stvarima odudara u konceptu).

 

Ono čime bih započeo svoj wall of text je atmosfera. - Atmosfera u AoC-u je kroz cijelu igru definitivno na razini.

Priča i kvaliteta narativnog dijela igre jednostavno su vrhunski i do sada je Conan uistinu jedini MMO koji osim standardnih farm/grind elemenata ima i elemente jednog single player RPG-a poput već spomenutog KOTOR-a.

Glazba je odlična, njena upotreba još bolja, a u kombinaciji s grafikom, pričom i razradom istog Conanu definitivno pripada tron najbolje složene atmosfere u jednom MMO-u do sada. Svi pljucaju po igrama bez atmosfere i priče, a po Conanu se zbog toga sigurno neće pljucati.

 

Ono što moram spomenuti, a veže se uz atmosferu igre, definitivno je dizajn okoliša i grafički prikaz. Nema uopće sumnje da je na Conanu Funcom radio i s određenom dozom ljubavi prema poslu uz onu standardnu ljubav prema novcu.

Posvećenost detaljima, kvaliteta i realizam dizajna odličan su pokazatelj koliko je ekipa uložila truda u ovaj svijet. Nažalost, tu su se stvorili i neki problemi što uključuje i izrazito visoke tehničke zahtjeve.

Realno, Age of Conan ima igriva područja koja svojom veličinom i kvalitetom nadilaze do sada dostupna u igrama tog tipa, barem ako se osvrnemo na stanje u trenutku izbacivanja igre na tržište. (ako izostavimo Vanguard koji je propao prije nego je i krenuo).

Kvalitetom grafičkog prikaza, AoC je definitivno u vrhu i uz bok najmodernijoj tehnologiji kakvu nalazimo u repertoarima FPS igara.

 

Po pitanju svijeta, u usporedbi s jednim od najpopularnijih EU/USA MMO-a (WoW je najbolji tek na Zapadu, dok se Azijati zabavljaju nekim drugim, nama uglavnom posve nepoznatim naslovima) Conan je u čudnoj poziciji.

Dok su neka područja daleko veća od onih u WoW-u, ima ih malo i instancirana su. Instanciranje sam već objasnio u prethodnom tekstu, pa se neću ovdje ponavljati, ali nije na odmet reći da su sva područja u Conanu odvojena loading ekranima. Mnogima je to jako iritantna stvar, pogotovo onima koji si nisu priuštili računalo iz 2007/2008 godine, već se pate s antikvitetima starima po tri ili više godina (u nas čest slučaj). Loading na modernim računalima je neznatan (10-20 sekundi), ali na prastarim ragama od nekoliko godina, stvari postaju nezgodnije. Predugi loading definitivno ubije onaj imerzivni osjećaj kada se stapate sa svijetom igre. Spomenuto učitavanje, ma kako prekomjerno se nekome činilo, ima i svojih prednosti.

 

Kao programer i s dodatnim iskustvom iz pokušaja razvoja vlastitih igara (ipak je danas to posao timova podmazanih desecima milijuna), jasno mi je koliko je ovaj princip bio potreban, pogotovo u vrijeme kada se Conan krenuo razvijati; prije 5 godina - 2003. godine, godinu dana prije nego je izašao fantastičan WoW.

Grafička kvaliteta koju je AoC trebao nuditi (i nudi) nije bila izvediva niti je još uvijek izvediva na homogeni WoW način čak ni na najmoćnijim mašinama danas.

Iako se sada učitavanje u odnosu na WoW čini velikim minusom, to baš i nije tako strašno. - Realno, ni u WoW-u zapravo nije bitno to što nemate loading screen. Većinu vremena ionako provodite na istom mjestu, u instancama, gradovima ili farm-točkama, a tranzicije u Conanu su rjeđe jer Conan odmah učita cijelu zonu. Lako je zaboraviti da je čak i WoW ograničen i da se tranzicije među područjima odvijaju preko loading ekrana, iako nitko nikada nije u kontinuitetu došao iz Kalimdora u EK ili u Outlands. Trenuci kada ćete u WoWu uživati u činjenici da se igra učitava manje nego Conan, zaista su rijetki.

Ukoliko ulazite u igru, učitavanje je nešto duže nego ono u Conanu; ukoliko idete u Arenu, učitavate, idete li u instancu, učitavate. Prelazite li na drugi kontinent - učitavate; Čak i kada se teleportirate, zapravo učitavate, samo što vam ne lupnu baš uvijek sliku na ekran, već ekran samo zamrznu.

Instance, arene, gradovi, otoci, kontinenti... sve to zapravo traži učitavanje. Činjenica je da WoW ima barem nekoliko puta manje podataka za učitati, pa se ta učitavanja lakše sakriju laganim smrzavanjima igre (svijeta) i bljeskom na ekranu. Nagurajte grafiku iz AoC-a u WoW i ono skoro neosjetno učitavanje kod teleporta i trčkaranje kroz dvije zone bez učitavanja, slobodno zaboravite.

 

Ono što je Funcom odabrao u trade-offu bila je grafika. Dilema je bila: ili ponuditi vrhunsku grafiku i češće loadanje (otprilike na 70% veličine prostora na koliko loada World of Warcraft) ili reducirati grafiku na pola i ponuditi možda čak i rjeđe loadanje od onog u spomenutoj igri. Već i sada u 2008. godini, kvaliteta koju nudi AoC i količina sadržaja na ekranu jednostavno je prevelik zalogaj za postojeće mašine. Rijetko je računalo koje ne zatrza u nekim područjima AoC-a, pogotovo kada se pred očima igrača prostre preko 5 kilometara dostupne ravnice (da, neka područja su ogromna, a maksimalni view distance je 3.5km).

Dobro je primijetiti i da je rastom kvalitete grafike u WoW-u (definitivno bolje izgleda) loadanje postalo daleko prisutnije. Nekoć najveći Kalimdor/EK nudili su više područja od Outlandsa. Patchiranje WoW-a na verziju 2.4 donijelo je tek manji otok, ali i loading screen za njega. Pitate se zašto? Jednostavno je nemoguće ponuditi igračima kvalitetu grafičkog prikaza i zadržati cijeli svijet u memoriji, barem dok većina igrača ne prijeđe na 64-bitne konfiguracije s 4 ili više gigabajta memorije da smjesti sav taj svijet negdje u komadu. Ovo s Conanom je dobar pokazatelj i kako će tek učitavanje biti problem za Far Cry 2 za koji najavljuju 25km kvadratnih područja na mapama. Ako su najveće mape u Conanu cirka 15km...

 

Dakle, loadanje je u Conanu češće nego u WoW-u, ali uz (po mom mišljenju) dobar trade-off u obliku zaista impresivne grafike koja oduzima dah. Ako ikada zaigrate Conana, dolazak u City of Tarantia instant će vam otvoriti "ladicu", pa pripremite maramicu za slinu.

Neka odokativna usporedba bila bi da je Tarantia otprilike 3 puta veličine Shattrath-a, najvećeg grada u WoW-u.

Na polovici morate loadati, ali uz scenografiju koja je prisutna, sva sreća da su se odlučili na to rješenje jer bi Vam u suprotnom računalo bilo na izdisaju. Ako mislite da će vas ta polovica prekidati usred grada, nije tako. Naime, ta polovica je zapravo odvojeni dio i rijetko ćete morati prelaziti iz jednog u drugi tijekom jednog questa; isključivo tranzicija će vas voditi preko mosta (loading ekrana).

 

Uza svu veličanstvenost grafičkog enginea, Conan ima desetke grafičkih bugova i nedovršenosti. Najveći problem je ponekad neiscrtavanje likova ili pogrešno iscrtavanje istih. Iako se ovako kritični problemi riješe sami od sebe (čeka se load ili samo pomaknete pogled) posebno iritiraju, pa uz sitne nedovršenosti u vidu poneke loše teksture ili trzajućih sisa NPC-a (da, sise znaju poskakivati nekim likovima:D) narušavaju dojam inače izvrsno odrađenog posla.

Uz slabije računalo, ovakvi problemi postaju nešto izraženiji i nezgodniji, pa počesto stvaraju iritaciju kod igrača koji sebi ne mogu priuštiti pristojno računalo (Conan sasvim fino ide na računalo od cirka 3000kn) što rezultira negativnijim dojmom od zasluženog.

 

Još jedan minus mogao bi biti i mali broj do sada otvorenih područja. Trenutno ih ima jako malo (desetak), pa je to jedva dovoljno da se ponekad stvara dojam da je svijet malen. Međutim, po realnoj veličini, svijet AoC-a tu je negdje s Azerothom iako je različitih zona nešto manje. Ovo ne smatram nekim strašnim minusom, s obzirom da već tijekom ljeta Funcom najavljuje otvaranje nekoliko novih zona, što će rezultirati definitivno ogromnom mapom.

Jedna od stvari koje se mogu zamjeriti dizajnu svijeta je globalna mapa. Zone nisu direktni nastavci, već su mnoge preskočene što donekle ubija homogenost, a sama globalna mapa skoro je neupotrebljiva za planiranje putovanja. Odredište ćete s vremenom planirati u glavi vizualizirajući gdje vas što vodi, a ne vizualizirajući samu kartu. Ja sam u cirka 150 dignutih levela glavnu mapu otvorio tek jedan put na deset sekundi.

 

Sve ovo su nekima bitne stvari, pogotovo igračima WoW-a, ali ako se sjetimo da 90% igrača nigdje ionako ne putuje, već se teleporta ili plati grifona, shvatimo da je ne-loadanje među manjim zonama u WoW-u, tek puka kozmetika.

Conan ima nekoliko stvari koje su mogli ne-loadati, poput krčmi, ali s obzirom na veličinu tih objekata, i to je objašnjivo. Krčme su zapravo cijeli objekti na 2-3 kata. Odluka da se učitavaju takve stvari i time otvori prostor za veći outdoor svijet, po mom mišljenju dobra je stvar. Radije učitati krčmu par sekundi, nego da srežu grad.

 

Realno, instance, kontinenti, otoci.. sve se to loada i u WoW-u. Ono što razlikuje taj dio obje igre je što WoW ne loada između manjih zona, ali i zbog toga nudi tek 15% grafičkog sadržaja u svojim zonama u odnosu na one u Conanu. Ako primijetimo, teksture u WoW-u su niske rezolucije, glatke, razvučene preko cijelih objekata, a broj poligona na likovima je uistinu minimalan da se likovi nebi osjećali nazubljeno. Ako pogledate likove u Conanu, razina detalja je uistinu impresivna jer se licima igrača možete bez problema približiti, a da vam likovi izgledaju jako fino.

Ostatak grafike koji uključuje likove izveden je posebno dobro. Animacije spellova, likova i ostali efekati u Conanu su na razini čak jednog Crysisa.

 

Ukupno, kada se kroz naredne mjesece i tjedne ispoliraju svi bugovi s grafikom i kada se Conan zaigra na novim mašinama iz Conanovog doba (sredina 2008+) tj. novoj generaciji grafičkih kartica i većim količinama memorije, tada će dojam o svemu ovome biti dosta bolji.

Za sada je moj osobni sud da je uz dostupne resurse Funcom napravio dobar posao. Za većinu problema krive su naše mašine, a jedna od najvećih zamjerki ex-WoWaša - češći loading - realno je tek nešto izraženija nego u WoW-u. Solidna količina bugova u animaciji, renderingu i spawnanju zona svakim danom je sve manja, pa to daje prostora za optimistična predviđanja.

 

Ono što Conan ima je ogroman potencijal u otvaranju novih područja već ovog ljeta i u novim mašinama koje će igračima pružiti ugodnije igranje. Za ljeto je najavljen i DirectX 10 renderer koji bi trebao već izvrsnu grafiku dignuti na jedan novi nivo.

Jedan WoW je jednostavno prestar da Conana dostigne na tom polju. Engine još iz Warcrafta 3 (da, WoW koristi isti renderer) nije dorastao modernim igračkama koje su sve češće na tržištu, a time ni Funcomovom proizvodu.

 

 

Toliko o grafici i dizajnu okoliša u Conanu. U idućem nastavku osvrnuti ću se na gameplay, klase, questove i endgame, te neke novitete poput PvP-a koji je u Conanu posebno riješen.

 

Sada odoh pojesti jednu veliku pizzu:)) Ugodan vam vikend!

 

 

Edit: typos i ispravke nekih dijelova, te dodatak nekoliko rečenica.

If it's sent by ship then it's a cargo, if it's sent by road then it's a shipment.
Poruka je uređivana zadnji put sub 14.6.2008 13:06 (naxeem).
Moj PC  
0 0 hvala 0
17 godina
neaktivan
offline
Age of Conan - Hyborian Adventures

Slažem se s recenzijom Naxeem-a i ja sam dobio slićne dojmove mada sam tek oko 45. lvl-a.

Jedva čekam nove zone i nekakvo 'povezivanje' malo lokacija na mapi u smislenu cjelinu.

Intel Core2 Duo E8400 6MB, 4GB OCZ Gold 800Mhz, Gainward GF8800GTS 640MB, Gigabyte X38-DS4 Ultra Durable 2
Moj PC  
0 0 hvala 0
17 godina
neaktivan
offline
RE: Age of Conan - Hyborian Adventures
naxeem kaže...
  U idućem nastavku osvrnuti ću se na gameplay, klase, questove i endgame, te neke novitete poput PvP-a koji je u Conanu posebno riješen.
 De pozuri, zainteresirao si me.. :D
Btw.: Predobro opisujes igru, jesil razmisljao o poslu kao novinar? :P
You cannot change your fate, no man can...
Poruka je uređivana zadnji put pet 13.6.2008 23:27 (Dark Prince).
17 godina
neaktivan
offline
Age of Conan - Hyborian Adventures

Cak ti i ja, koji te bas i ne volim, moram cestitati na dobroj kritici!:)

 

@Dark prince ---> pise ti on kojekakve recenzije u BUG-u.

Moj PC  
0 0 hvala 0
17 godina
neaktivan
offline
Age of Conan - Hyborian Adventures

Zanimljivo.

 

Najavili sunovi sustav za PvP kao neku vrstu zaštite od gankanja. Citirat ću pretpostavljajući da ovdje većina zna engleski.

 

"PvP consequences – the fugitive system

No longer will evil misdeeds go unpunished. Of course, Hyboria is ruthless and barbaric so don’t expect anyone to deal out justice just because someone smacks you about with a very heavy axe, but some justice is actually now being introduced to the world.

This is where the fugitive system comes in, presented in a set of colors defining your fugitive status – from blue to orange and eventually the deadly red.

Everyone is by default classified as “blue”, but your actions as a player killer will affect your fugitive rating. If you kill someone way under your level, you will notice that you will very quickly move to red. So will actions such as killing someone repeatedly, or other general unfairness. The more serious the crime, the quicker you rise in fugitive.

Obtaining red status will be quite painful to you. This means that other players can kill you without rising in fugitive level, and if they manage to kill you while you have red fugitive you will actually drop one of your better items and gold that they can loot!

Of course, turning red will be a double-edged sword. Sure, it will get you a lot of attention and many will probably see you as a danger to be avoided. But at the same time, people will hunt you down for your items and your gold so be very, very careful!"

 
0 0 hvala 0
17 godina
neaktivan
offline
RE: Age of Conan - Hyborian Adventures
Zasto mi to lici na Tibiju, bas se pitam...
Skoro pa isto, samo u Tibiji imas white i red skull iznad glave, sa red skullom ti ispadnu svi itemi koje nosis, a dobijes ga kad killas trojicu koji nemaju nikakav skull, u jednom danu. Takodjer nedobijes skull ako napadnes nekoga sa skullom, i tako, veoma, veoma slicno. Nesto mi se WoW vise svidio po tom pitanju..
You cannot change your fate, no man can...
17 godina
neaktivan
offline
Age of Conan - Hyborian Adventures

Ma to ce biti super, nece biti genkanja i zivciranja!

Moj PC  
0 0 hvala 0
17 godina
neaktivan
offline
Age of Conan - Hyborian Adventures

Apsolutno pozdravljam takav stil igre, pošto moja namjera nije genkati slabije igrače i iživljavat se na nekome tko je par lvl-a niži tako da ga ubijam po 5,6 puta čim se respawn-a. Možda će neki genkeri odustati od AoC-a radi toga, ali neka im je sretan put, takvi nam u igri ni ne trebaju! Cool   Možda nakon provođenja tog pravila poćnem ozbiljnije igrati i na nekom PvP serveru Namigiva

Intel Core2 Duo E8400 6MB, 4GB OCZ Gold 800Mhz, Gainward GF8800GTS 640MB, Gigabyte X38-DS4 Ultra Durable 2
Moj PC  
0 0 hvala 0
17 godina
neaktivan
offline
Age of Conan - Hyborian Adventures

Zabavne su mi reakcije na službenom forumu.

 

Ljudi su se podijelili u tri tabora:

 

1. "Pravi" PvP igrači - "Nema veze, ako i padnemo u crveno, nosit ćemo tu boju sa ponosom."

 

2. Grieferi - "Ako ovo uvedu deinstalirat ću igru!"

 

3. Žrtve gankanja - "Nja-nja-nja-nja-nja-nja..." Belji se

 
0 0 hvala 0
17 godina
neaktivan
offline
Age of Conan - Hyborian Adventures

Naxeem cestitam na ovoj recenziji , nimalo pristrano i sve je objektivno receno kako bi trebalo svugdje biti izneseno .

Necu zvaku ocu kusur
 
0 0 hvala 0
17 godina
neaktivan
offline
Age of Conan - Hyborian Adventures

AoC dan poslije - dio 3.

 

Gameplay u AoC-u je nešto novo. Kao što sam već napravio, usporedio bih ga s gameplayom u single-player RPG-ovima poput meni dragog KOTOR-a. U Conanu, ako zamahnete mačem, zamahnuli ste i ako vam se na putu našao igrač ili razdražljivi NPC , sigurno je da je netko od vas u idućoj minuti krvavim licem u blatu ili travi.

Naime, naviku da mašete oružjem svuda oko sebe morate u Conanu suspregnuti ako ste na PvP serveru. Jedan od specifičnih pristupa Funcoma je da je PvP zapravo FFA tj. Free For All ili po naški rečeno svak svakog, tko koga.

Ako vam je kolega iz guilda digao tlak, dovoljno je dočekati ga na izlazu iz grada i svoje viđenje rasprave objasniti mu tako da ratnu sjekiru zakopate u njegova leđa. Kako je igra vrlo brutalna, sjekira ne mora završiti u leđima; možete ga olakšati za glavu, ruku, noge ili mu jednostavno kroz prsa provuči 2handera okrenuvši ga pritom.

Da - ako vam nasilje ne sjeda, nemojte se približavati Conanu. Vatreni spelovi vaše će žrtve ostavljati karbonizirane, a hrpa krvi koju kroz prsa i vrat izbaci dobro smještena strelica, sigurno nije nešto što biste pokazivali djeci.

FFA pristup i činjenica da niste nikada sigurni ni od koga, nekima sigurno neće dobro sjesti. Druga grupa će realističan pristup divljeg zapada pozdraviti sa zadovoljstvom. Na PvP serveru u Conanu će vam se teško dogoditi da vam netko resurse ukrade pred očima ili da prođe nekažnjen za tako nešto. Ako smatrate da nije u redu da osoba ispred vas ubije vama dragog medvjeda, to ste mu slobodni i objasniti.

 

U početku sam spomenuo inovativan sistem borbe. - U svijetu Hyborie ne postoji auto-shoot. Skoro svaku strijelu morate vi izbaciti iz luka, a svaki udarac mačem mora biti dobro odmjeren. Naciljati i postati trigger-happy bunny nije rješenje za bitke. Ako krenete na nekoga i kao sumanuti samo spamate brojeve, makar bili deset nivoa veći, završit ćete mrtvi.

Conan osim 7 direkcionalnih napada uvodi njihove kombinacije i štitove koji imaju popriličan utjecaj na borbu. Ako dobro poznajete klasu i gledate s kim/čim se borite i prepoznate stil borbe protivnika, samo korištenjem štitova mu možete razbiti svaku iluziju o pobjedi. Nemali broj puta sam se smijao gledajući kako strijele koje inače rade 500dmg padaju na 100 na mom štitu.

Navedeno je rezultat činjenice da većina štitove ignorira i uopće ne kuži sistem borbe u Conanu, pa svi duelima pristupaju spamajući tipke. Ako znate kako se bori protivnik i ako poznajete klasu (zbog toga preporučam dobro pratiti kako se igra ili da čak sami odigrate svega po malo) lakše je predvidjeti poteze i prepoznati komboe. Otvaranje očiju i gledanje animacija likova također olakšava put. Svaki smjer udarca protivnika osvijetli štit u koji vas pogađa, a kod klasa koje se bore na daljinu, poput rangera, prvi pogodak uvijek je najava onog jačeg u kombou, pa ako vas je prva strijela pogodila u lijevi bok (zablinka lijevi štit), znate da je iduća, najjača strijela namijenjena istoj strani. Spellovi nemaju smjerove napada, pa je s casterima lakše igrati i obraniti se od njih.

 

Borba u Conanu definitivno je evoluirala i često zahtijeva uporabu mozga. Ako ste stekli naviku zatupljujućeg spamanja tipki, morate se vrlo brzo osvježiti jer ćete iz PvP-a u Conanu izlaziti frustrirani do granice bijesa.

Ovaj sistem ima i neke loše strane. Ako želite PvP ili dobar dps u raidu, morate biti vrlo aktivni i možete zaboraviti na gledanje Eura tijekom igranja. Nema "follow" opcije, a stajanje na mjestu koštat će i vas i grupu šetnje nazad.

Također, ako ste često u bitkama, bole vas prsti. Toliko tipki morate stiskati da se jednostavno umorite. U kombinaciji sa zahtjevom za koncentracijom, ovo može biti odlučujući faktor za one koji WoW igraju dok uče, gledaju TV, itd.

 

Sistem komboa frustrira mnoge. Umjesto da se zalijećete uokolo mlateći, čak i između zamaha sabljom, morate paziti kada i kuda se kretati da tijekom izvođenja komboa ne prekinete slijed. Ako uspješan kombo traži sekvencu udaraca L,UP,L onda se kretati možete samo između tih tipki, a prekid izvođenja (kratki cast bar) tijekom neke od tih tipki, rezultira propalim komboom.

Malo nezgrapno, ali ako vježbate, borba postaje zanimljiva i otvara nove taktičke mogućnosti.

Kada vas dvojica 10 nivoa nižih igrača zatuku kao mladog majmuna, zapitat ćete se ima li smisla sve to levelanje.

 

Loša strana ovog uistinu inovativnog pristupa  je što zahtijeva uporabu mozga, a zbog gore navedenog razloga mnogi whinaju po forumima. Puko levelanje nije dovoljno da postanete nedodirljivi. Igra uvodi ogromne penalty-e za napade na puno slabije igrače, pa ste u borbi s nekim 20-tog levela i vi najviše level 30, barem po šteti koju radite.

Kompliciranost pristupa u borbi mnoge će odbiti jer ćete borbu protiv spretnog i brzog igrača koji zna dobro igratu uvijek izgubiti ako niste jednako dobri.

Same klase u Conanu uglavnom su solidno balansirane. Ono što treba imati na umu je da je Conan PvP napravljen s idejom masovnih borbi, a ne 1 na 1 duela. Mnoge klase su protiv drugih klasa jednostavno ranjive ili nedodirljive. Ako ste guardian budite sigurni da ste kao tenk i da će vas rijetko tko napadati. S činjenicom da ste u defensive stanceu oklopljeni kao Abrams, dolazi i realnost skoro nikakve štete koju radite, pa se tu nekako i izjednačava vaša sposobnost u borbi.

Sve je izvedeno na način da je za uspješan PvP korisno surađivati, a istovremeno niste na milost i nemilost neprijatelju ni kada ste sami.

Rekao sam već da je banlans solidan. Nije savršen i tu treba posla, ali nije ništa lošiji od onog u WoWu. Dapače, i nakon nekoliko godina, Blizzard u klase još danas svakim patchem uvodi drastične promjene i konstantno rotira nerf-buff.

Ono što je u klasnom sistemu Conana po meni najbolja stvar je činjenica da nema klase koja je najbolja za nešto. Svi imaju svoje prednosti i mane.

 

Generalno, sistem borbe u Conanu mnogima će biti zid preko kojeg neće prijeći. Ako vam je jednostavnost WoW-a ono što tražite i ako ne želite da vas igra umara i zahtjeva napor, nemojte započinjati Conana. Nesavšrenosti balansa (ipak je igra vani manje od mjesec dana) i općenito kompliciran sustav borbi sigurno će vas iživcirati.

 

 

Questovi u Conanu su dijelom dobri, a dijelom loši tj. tipični MMO questovi. Ako gledamo na ponuđeno bez interesa za priču, sve nam se svodi na isto: otiđi onamo, tamo, vrati se, obavi itd.

Funcom je quest sistem dizajnirao na čudan način i po meni je to istovremeno jedna od najboljih i najlošijih stvaru u igri.

U startu igra je većim dijelom single-player, što većini odgovara. Čak je do nekog 50-tog nivoa 95% questova moguće obaviti solo, a mnogi su questovi stvarno muka u grupama.

Prvih 20 nivoa je fantastično izvedeno. Hrpa questova, voice acting itd. Iako je jako puno FedEx i genocidnih questova, veći dio toga je izveden zaista vrhunski i prožet pričom, tako da ćete  se igrajući Conana osjećati puno ugodnije nego igrajući neki drugi MMO.

Mogućnost da igrate solo po meni je vrlo bitna za levelanje u jednom MMO-u jer vas oslobađa pritiska traženja grupe. S drge strane, ovo je MMO, pa je group friendly dizajn vrlo poželjan.

 

Problem koji Funcom ima u Conanu ne leži u dosadnim questovima kao što je to slučaj s WoWom primjerice i levelanje je po tom pitanju nešto što zaista ne želite proletjeti. Grm sa zecom u Conanu je u lošoj balansiranosti solo-group questanja i dizajnu istih.

 

Ako morate razbiti 20 šatora u kampu ispod da spriječite Vanire u napredovanju, ako ste u grupi s petoro ljudi, morate razbit svatko po 20 šatora kojih ima 50. Dakle, iako vam za preživljavanje na području treba grupa (elitni mobovi), za izvršiti quest morate par puta pročešljati isto područje da biste zadovoljili sve članove grupe. Ovo je po meni greška u dizajnu koja zna frustrirati iako se može popraviti. Isti problem se ne pojavljuje uvijek, ali je zastupljenost velika, pa će vas odlasci namirenih iz grupe dodatno frustrirati.

Slične probleme igra ima i kasnije.

 

Negdje oko 50-tog nivoa (do 60) Funcom je odlučio da naglo 99% questova budu group questovi koje sami ne možete riješiti. Ova grozna odluka je doslovno priklala igru u tom dijelu i neke čak navela na odustajanje.

Što je najgore, baš dungeoni i područja koje morate u tom dijelu rješavati su ona u kojima instance nisu group-bound već su FFA PvP, pa je izvršavanje nekih questova u igri trenutno apsolutno nemoguće.

Dok vi s vašom grupim marljivo čistite trash, neki high-level ulazi vam u dungeon, trči kraj vas jer ne aggroa zbog visokog levela i direktno ubija bossa da skupi novac i loot. U tom trenutku osjećate se kao idiot što ste uopće pokušali jer do bossa i rješenja questa ne možete doći idućih pola sata do čak sat vremena. Ako odlučite čekati i ponovno čistiti trash koji se spawna puno češće, šanse su gotovo 99% da ćete opet na isti način izgubiti bossa.

 

Kada dođete do tog dijela igre osjećate se paralizirani. Solo questati ne možete jer je takav 1/25, a grupu za to ne možete naći jer je besmisleno i nikoga nije briga.

Rješenje je čisto farmanje mobova koje vas vraća u ono isto užasno farmanje mobova u WoWu, baš ono od čega su mnogi u Conan i pobjegli. Rješenje je uzeti grupu i farmati elite i nešto više solo questove (lvl 58 solo questove u lvl 52 grupi npr).

Sva sreća da je levelanje u Conanu nekoliko puta kraće od onog u WoW-u, pa ćete se tih 10tak nivoa nekako snaći s repeatable questovima i farmom u grupi. Inače se isti problem javlja i u razdoblju 65. - 75. nivoa.

Ovaj značajan problem Funcom je obećao riješiti kroz naredne tjedne dodavanjem novih questova i područja i nadajmo se rješenju problema s bindanjem instanci.

Već je dodano nekoliko questova, a sudeći po brzini kojom Funcom patchira igru, možemo biti vrlo optimistični.

 

 

 

 

AoC je već 3. pokušaj skidanja WoW-a s trona najprodavanijeg MMO-a na svijetu. Ako smo realni, jasno je da Conan u tome neće uspjeti jer jednostavno nema preduvjete koje je imao Blizzard: ogromna baza ljubitelja Warcraft svijeta, sadržaj prikladan i najmlađima, te dobro utvrđeno ime kompanije koja "nikada ne griješi". Uza sav novac, Blizzard je, što se vidi i danas, znao što narod hoće i to ponudio. Odigrati na kartu MMO-a koji bazu fanova vuče iz ultra popularnih strategija i koji ima crtić-sadržaj prilagođen najvećoj grupi korisnika (djeca od 5-15 godina) jednostavno je genijalan potez. Ako imamo na umu da je WoW-ova brojka o 11 milijuna zapravo tek realnih 2 milijuna u EU i USA i 4-5 milijuna u Aziji (11 je zapravo broj pretplatnika ikad, a brojevi koje bilježe counteru na serverima su o oko 7 milijuna charactera iznad levela 10 što je teško preko 2 milijuna igrača na Zapadu) za igru staru 4 godine dok je uspjeh od pola milijuna na Zapadu (Conan nije izadan u Aziji) za Conana je ogroman.

 

Uvođenjem novih questova, voice overa, PvP-a, nove grafike, novih područja, DirectX-a 10, siegova i sl. sadržaji koje Conan nudi količinom će nadmašiti WoW. Ako Funcom nastavi istom brzinom patchirati igru, u početku svaki dan, a sada svaka dva dana tjedno ogromnim patchem, Conan će definitivno postati fantastična igra. Već sada, uz dobranu količinu problema, inovativnost i kvaliteta sadržaja u Conanu ljestvicu su iznad WoW-a.

Sjetim li se da Blizzardu treba nekoliko mjeseci da patchira igru i da ostavlja najozbiljnije probleme mjesecima aktivne, a da se na odgovor na support mail čeka i po sedam (7) tjedana, jasno je da je Funcom i tu ispred Blizzarda iako je jedna od lošijih strana Conana definitivni manjak support osoblja.

 

Odličan start s 0 problema na serverima. brzina reakcije Funcoma na zahtjeve i probleme igrača i revnost kojom se pristupa i temeljitim izmjenama koncepata (npr konje su ubrzali 300% pa sada više nisu beskorisni i više samoubojstvo i spawn-teleportiranje nije potrebno za putovanje) nude Conanu ogroman potencijal.

Za sada je Conan tek dobra igra koja ima neke probleme i nudi ogroman potencijal. Kako su stvari krenule, taj potencijal uskoro će se iskoristiti i ako Funcom nastavi smjerom kojim ide i ne poklekne udaru (zaista ih ima) whinera koji su očekivali WoW s ljepšom grafikom (nekima je igra jednostavno preteška), tada će Conan postati zaista dragulj na MMO sceni.

 

Ako tražite zamjenu za WoW koja ljepše izgleda, ostanite na WoW-u. Ako tražite nešto novo, svježe i definitivno bolje u mnogim segmentima (u nekima je lošije, ali to su jednostavno ustupci koji su omogućili neke stvari) slobodno se pridružite.

Ako od Conana očekujete savršenost i ispoliranost WoW-a starog nekoliko godina i s budžetom od cirka 100 milijuna eura mjesečno, ne približavajte se Conanu do kraja godine.

 

Ako ste spremni ući u novi, mladi community, uživati u igri ali pri tome stisnuti povremeno zube na neke probleme, svakako preporučam Conana jer ćete uživati u onome što nudi i što će svakim danom biti sve bolje.

If it's sent by ship then it's a cargo, if it's sent by road then it's a shipment.
Poruka je uređivana zadnji put sub 14.6.2008 15:50 (naxeem).
Moj PC  
0 0 hvala 0
17 godina
neaktivan
offline
RE: Age of Conan - Hyborian Adventures
Evo upravo potrosio kojih 10-15 minuta citajuci tvoju recenziju, i stvarno svaka ti cast! Predobro recenziras i opisujes skoro i najmanje detalje, tako da imam osjecaj kao da sam i igrao igru. Samo mi jedno nije jasno, napisao si da je to 3. dio, ali gdje je 2. dio?
You cannot change your fate, no man can...
17 godina
neaktivan
offline
RE: Age of Conan - Hyborian Adventures

Dio I

Dio II

Dio III

 

Hvala svima na komplimentima :)

If it's sent by ship then it's a cargo, if it's sent by road then it's a shipment.
17 godina
offline
RE: Age of Conan - Hyborian Adventures
jer se treba imat brza veza da se igra ta igra ili može preko modema?
17 godina
neaktivan
offline
Age of Conan - Hyborian Adventures

Moja preporuka:

 

Broadband veza (1mbps+)

2.4GHz Core ili 5500+ X2

4GB RAM

3870x2, 8800GTS, 8800GT, 3870 grafička kartica

 

 

If it's sent by ship then it's a cargo, if it's sent by road then it's a shipment.
Moj PC  
0 0 hvala 0
17 godina
neaktivan
offline
RE: Age of Conan - Hyborian Adventures
Rekao si da se patch izdaje nakon kratkog vremena i da je povelik, pa me zanima koliko si potrosio prometa samo na skidanje patch-ova? Posto nemam flat rate :/
I valjda bi se igra trebala moci igrati i sa 256 Kb/s? Neces stalno nailaziti na veliku grupu ljudi pa da ti treba 1Mb/s?

P.S. Kad zavrsis sa recenzijama, nemoj zaboraviti ocijeniti igru, ono, u stilu BUG-a. ;)
You cannot change your fate, no man can...
17 godina
neaktivan
offline
Age of Conan - Hyborian Adventures

Ma Naxeem ponovo odlican posao , samo mi molim te reci na kojem serveru ima najvise igraca iz Hrvatske ako znas ?

 

Necu zvaku ocu kusur
 
0 0 hvala 0
17 godina
neaktivan
offline
Age of Conan - Hyborian Adventures

Gotovo je s recenzijom Conana:) - Možda napišem štogod kad prođem lvl 80 s dva-tri lika i krene malo PvP što sad stavljaju, siegovi itd.

Patchevi su od 5 do 100mb. Ukupno 1GB do sada mislim.

Nažalost, u svijetu se flat podrazumijeva, pa to nitko ne gleda kao problem.

 

Na Battlescaru nas ima najviše.

If it's sent by ship then it's a cargo, if it's sent by road then it's a shipment.
Moj PC  
0 0 hvala 0
17 godina
neaktivan
offline
Age of Conan - Hyborian Adventures

Mislim kupiti igru ali me zanima pošto nemam flat kolko igra troši prometa (download i upload) u 1 satu.Ako neko ko igra i ima neki program za mjerenje prometa pa da veli prosjek po satu bil bi jako zahvalan.

 
0 0 hvala 0
17 godina
neaktivan
offline
RE: Age of Conan - Hyborian Adventures

@Naxeem

 

Svaka čast za trud, thnx a load!

 

A sad ajde, prijatelju, odi na ovaj moj post i uzmi vremena da pročitaš to mišljenje sa YouGamers (AoC verdict: "Major disappointment"). Ali shvati lika i njegovo iskustvo, budi realan.

 

Pa te molim da mi onda pojasniš kako to da taj lik tamo vidi neke stvari, a ti ih baš i ne spominješ - grozna ekonomija, loše izvedene instance, glitchevi, bugovi, craftanje, UI, quest log, itd. (zanimljiva mi je njegova procjena kako je AoC polovična beta upakirana u box i puštena u prodaju, bez nade da se neke temeljne stvari ispeglaju).

 

Sve je lijepo odradio iz dva dijela dok je igrao do high-lvl, kao ti, a nije bio samo u Tortage kao većina prvih web recenzija.

 

Nemoj uzeti ništa osobno, samo mi daj svoj osvrt i na njegov tekst i na igru nakon što pročitaš to.

 

Hvala.

 

 

 

Cenzuriranje odražava nečiji nedostatak samopouzdanja, jer samo sitne duše i impotentni se plaše malih napisa.
Poruka je uređivana zadnji put ned 15.6.2008 2:15 (Faerdhur).
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice