Odes u trgovca i radis reklamaciju, kazes da racun nemas te da ako mogu ga isprintaju. Ako ne zele i odbiju reklamaciju saljes prijavu na inspekciju. Vjerojatno ce isprintant racun i zaprimit reklamaciju...
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...
- poruka: 4.225
- |
- čitano: 1.502.333
- |
- moderatori:
Lazarus Long, vincimus, pirat, XXX-Man
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Osoba ima neispravno napajanje bez računa, ima kutiju i onaj žuti listić. Garancija je 60mj(negdje od 1/2017), kupljeno u abrakadabri. E sad, je li ovo dovoljno kao dokaz? da prvo radimo reklamaciju ili tražimo račun prvo?
Koliko vidim po slici, imaš ovjeren jamsteni list, po zakonu jedino se on traži prilikom reklamacije, a ne račun koji ti nije potreban.
Ukoliko trgovac radi neki problem, tada prvo pišeš prigovor trgovcu, ne ideš na nikakve inspekcije kao što neki ovdje uporno lupetaju.
Inspekcija će te prvo tražiti da priložiš prigovor koji si poslao trgovcu.
Ali korak po korak, to sve ako dođe do problema, a ne bi trebalo.
Ako ga ne mogu naci po serijskom broju, javis se u sluzbeni servis koji je napisan na toj deklaraciji.
To nije jamstveni list, samo deklaracija proizvoda, ali se vidi da je proizvod iz 2016., da ima 60 mj. jamstva,
i da je distributer/sluzbeni servis u HR Microline:
https://www.microline.hr/Start.ashx
Odnosno mozes direktno do njihove maloprodaje, IQ Zagria:
Koliko vidim po slici, imaš ovjeren jamsteni list, po zakonu jedino se on traži prilikom reklamacije, a ne račun koji ti nije potreban.
..
-naprotiv, po zakonu nije nužno, nego preporučljivo-poželjno, ali nije uvjet imati jamstveni list i/ili račun, tj sve to se može izvuči iz prometa-podataka tj mora biti u knjigovodstvu zavedeno (10god). Jedini problem je što kupac tad mora nekako dokazati da je robu kupio kod konkretnog trgovca (ne u drugoj trgovini..) jer samo onaj je odgovoran s kojim kupac ima kupoporodajni odnos-ugovor tj račun upravo to dokazuje i poželjno je imati ga (ali zakon i dalje štiti kupca, jamstvo itd.).
Poslao sam mail abrakadabri (A007), tražio sam račun. Priložio sam slike kutije, tog listića i napisao sam adresu na koju je napravljena narudžba. Čekam odgovor.
Pa ako je radjena web narudzba, onda se logiraj na webshop i isprintaj racun u PDF-u.
Probudio se trol iz sna. Da, odbijanje reklamacije si u nedostatku teksta preskocio. Kako su oni to reklamaciju odbili? Mislima? Pa im sada mora sluzbeno slat prigovor :) Cim mu odbiju reklamaciju (a ocito ce tako nesto dobit napismeno, ili ako ne dobije ce trazit), je dovoljan povod za ukljucivanje inspekcije u nadzor. Nikakve "dodatne" prigovore nakon toga ne treba slati. Samo ce si produljiti vrijeme rjesavanj reklamacije. Al to je trolovima valjda i bitno.
narucio sam jedan predmet preko amazona danas je stiglo no pogresan predmet poslao sam posiljatelju da su poslali krivi predmet
receno je da ce odgovoriti kroz par dana sta da dalje radim molim vas za pomoc predmet nije bio jeftin
Pa nemas straha, trazit ce da vratis taj item i poslat ce novi. Jos je amazon u pitanju, ne bude problema.
Eto samo da javim - dobili smo račun od korisničke podrške. Trebalo je malo vremena i nekoliko mailova budući da slabo odgovaraju. Još ću malo ostaviti napajanje u svom kompu da vidimo šta je. Čudno je da komp radi normalno.
Edit: Upravo sam imao black screen, komp ne reagira. 2x mi se ugasio u 2 tjedna, dok sa mojim napajanjem oba kompa rade bez problema. Ide reklamacija.
Eto. Sasvim ocekivano. Thx na javljanju da ne bude sve negativno nesto.
Da li ovo gore opisano spada pod web narudzbu i imam pravo na onih 14 dana povrata ili se ipak smatra kao kupovina u ducanu?
Je li netko od vas vracao racunalne komponente nakon kupovine u roku 14 dana? Vidim da mnoge trgovine imaju klauzulu za umanjenje cijene npr. 15%. Provodi li se to u praksi? Mozers li uopce ikada ocekivati da ti vrate punu cijenu ili gotovo uvijek ide umanjenje?
Je li netko od vas vracao racunalne komponente nakon kupovine u roku 14 dana? Vidim da mnoge trgovine imaju klauzulu za umanjenje cijene npr. 15%. Provodi li se to u praksi? Mozers li uopce ikada ocekivati da ti vrate punu cijenu ili gotovo uvijek ide umanjenje?
Gotovo uvijek ti vrate sve, bez tih 15%. Osim ako nisi divljak. Vec se raspravljalo o tome. Jako tesko da ti ne vrate sve potrebno.
Je li netko od vas vracao racunalne komponente nakon kupovine u roku 14 dana? Vidim da mnoge trgovine imaju klauzulu za umanjenje cijene npr. 15%. Provodi li se to u praksi? Mozers li uopce ikada ocekivati da ti vrate punu cijenu ili gotovo uvijek ide umanjenje?
-nakon 14 dana nema veze sa pravima-zakonom, tj dogovor-pozitivna trgovačka praksa ili -- a zašto bi čekao +14 dana? Ovisi o trgovcu-robi, na zapadu to rade, u usa i nakon par mj. kod nas malo teže.
-cjenkanje oko umanjenja cijene je stvar cjenkanja, nema pravila, tj to nije reklamacija i sl. i tad ako nije web-14 sve ovisi o tome kako se dvije strane dogovore, pa ako ti je to važno pitaš-dogovoriš prije kupnje (+ neki papir koji to potvrdi jer riječi nisu nešto opipljivo).
nakon kupovineu roku 14 dana?
-nakon 14 dana nema veze sa pravima-zakonom
???
nakon kupovineu roku 14 dana?
-nakon 14 dana nema veze sa pravima-zakonom
???
-ah.. nakon.. (kao da može biti prije kupovine) :) tj riječ kupovina je višak ali da, ima smisla.. :))
U roku 14 dana, sandokan111 je skuzio, tnx
U roku 14 dana, sandokan111 je skuzio, tnx
da, moja greška-površno čitanje. :)) pa ponovimo, jer se pitanje postavlja često..
- zakon.. kupnja na daljinu, 14 dana. Trgovac ne može tu osoporavati-uvjetovati tj zakon i ako mu to ne odgovara tad ne prodaje na daljinu..
- trgovac može navesti svašta, može umanjenje-trošak i sl. ali to nije zakon tj trgovac na svojim stranicama-uvjetima mora biti sukladan sa zakonom u suprotnom su sve stavke koje su u suprotnosti ništavne. U to ulazi i npr ambalaža, no to ne znači da uređaj ne treba biti uredno vraćen sa svim što je uz njega išlo i sl a ambalaža je najpraktičniji način pakiranja time i vraćanja dostavom i sl. Svakako je preporuka (manje gnavaže) sačuvati ambalažu par dana.. no kao npr račun, jamstvo-papir i sl. nije uvjet, samo poželjno, tj lakše..
-postoje i izuzetci, kao u svemu.. pa i u robama-tj uslugama koje se tako prodaju, npr navedeno kao primjer je prodaja karata i sl. .. tu nema povrata, jer to nije roba u klasičnom smislu tj ne može se ponovo prodati jer je koncert-utakmica prošao i sl. Zato je to navedeno kao izuzetak, sve ostalo što nije izuzetak tj normalne robe su pod tim zakonom o zaštiti potrošača. Trgovci to znaju, no to ne znači da neće pokušati APP-metodom.. npr umanjiti iznos ili uvjetovati zamjenom-kupnjom i sl. no kao u svemu, ovisi o dogovoru obje strane, jer kupac defaultno nije netko tko želi maltretirati trgovca, kupovati-vraćati i sl. nego ozbiljan kupac koji želi-treba neku robu.. kao i trgovaca, nađe se i onih koji jednostavno zloupotrebe zakon.. no ipak je to zakon kojeg ne piše trgovac (općim uvjetima) nego zakonodavac.
- Izvan tog je stvar trgovca, kao i kupnjom u trgovini tj 'na zapadu' uobičajena praksa, kod nas ne baš.. ali može se pitati-tražiti i možda dobiti.
- npr najpozitivniji primjer usa.. možeš kupiti bilo što, koristiti .. i vratiti, zamijeniti... liberalna trgovina, ne regulirano zakonom tj oni koji to zloupotrebljavaju su zanemariv postotak i trgovina-politika tad ide tumačenjem da je bolje nešto dati, kao reklama, nego se natezati i time izgubiti kupca koji ode konkurentu.. kod nas suprotno ali se polako mijenja. Čak nije 'fer' upsoređivati sa usa domaće tržište.. troškovi, nabavna cijena, porezi i par kuna zarade vs trilijarde dollara.. no, kao kupac me ne zabrinjavaju problemi trgovca (kao ni njega moji..) nego želim odnos 'kao na zapadu..' jer ako ništa drugo, plaćam često i više nego na tom zapadu. Kad trgovac to prihvati tj da mu ja kao kupac nisam neprijatelj-protivnik nego netko od kog živi, možda promjeni nebuloze koje zna napisati pod svojim uvjetima, odnosno, podsjetnik, ne piše on zakon, dok je eu upravo zato donjela zakon jer su trgovci često povampireno-pokvareni... kao i jamstva i sl. Šteta što to mora regulirati zakon, bilo bi bolje da je to jednostavno poslovna-pozitivna praksa, koja je takva odavno na zapadu....
Pitanje za malo iskusnije ljude.
Prije 2 tjedna sam predao na reklamaciju graficku karticu koja se pregrijava, imao "konflikt" s prodavacem te trgovine u vezi jel to spada pod garanciju il ne. Ukratko poslali su je u ovlasteni al napomenili su mi da tesko da ce proc reklamacija jer one sve se griju.
Gledao sam na netu i pratio sad reviewe i probleme koje ljudi imaju s tim modelom kartice, te kolko vidim cijela ta serija je problematicna s neadekvatnim hladjenjem. (kolko vidim isti taj gpu drugih proizvodjaca nema takvih problema)
Problem u tome je sto nema aftermarket coolera za nju, stara je 8mj te je jos pod garancijom te pritom jedina rjesenja navode underclockanje kao cesto rjesenje, al opet, zast bi ja isao prckati po necemu sto zapravo bi bilo rjeseno ugradnjom adekvatnog hladnjaka.
Ukratko, jel takav problem materijalni nedostatak il shitty build politics by manufacturer?.
Nebitno je ciji je problem. Ako se pregrijava ide zamjena/povrat. Jel to problem "cijele serije" ili samo 1 kartice je apsolutno irelevantno. Nikakvo "underclockanje" ne dolazi u obzir.
Molim pomoć.
Odnosi li se mogućnost jednostranog raskida ugovora u roku 14 dana i na Udruge? Predsjednik jedne udruge je nasjeo na neku priču i telefonom ugovorio nekakve bezvezne digitalne usluge. Došao je račun neki dan na kojem piše da je 15.05. ugovorio uslugu. Zanima me mogu li im jednostavno šibnuti zahtjev za jednostrani raskid ugovora na mail i to je to? Niti smo išta potpisali, niti tražili, niti su zasad ikakvu uslugu izvršili.
Pitanje za malo iskusnije ljude.
Prije 2 tjedna sam predao na reklamaciju graficku karticu koja se pregrijava, imao "konflikt" s prodavacem te trgovine u vezi jel to spada pod garanciju il ne. Ukratko poslali su je u ovlasteni al napomenili su mi da tesko da ce proc reklamacija jer one sve se griju.
Gledao sam na netu i pratio sad reviewe i probleme koje ljudi imaju s tim modelom kartice, te kolko vidim cijela ta serija je problematicna s neadekvatnim hladjenjem. (kolko vidim isti taj gpu drugih proizvodjaca nema takvih problema)
Problem u tome je sto nema aftermarket coolera za nju, stara je 8mj te je jos pod garancijom te pritom jedina rjesenja navode underclockanje kao cesto rjesenje, al opet, zast bi ja isao prckati po necemu sto zapravo bi bilo rjeseno ugradnjom adekvatnog hladnjaka.
Ukratko, jel takav problem materijalni nedostatak il shitty build politics by manufacturer?.
Koji model grafe?
Molim pomoć.
Odnosi li se mogućnost jednostranog raskida ugovora u roku 14 dana i na Udruge? Predsjednik jedne udruge je nasjeo na neku priču i telefonom ugovorio nekakve bezvezne digitalne usluge. Došao je račun neki dan na kojem piše da je 15.05. ugovorio uslugu. Zanima me mogu li im jednostavno šibnuti zahtjev za jednostrani raskid ugovora na mail i to je to? Niti smo išta potpisali, niti tražili, niti su zasad ikakvu uslugu izvršili.
Po zakon o zastiti potrosaca ne mozes, ali mislim da sad postoje drugi jos zakonski akti za te ugovore sklopljene putem telefona za digitalne usluge pa da ti moraju poslati ugovor na potpis, a ti ga onda ne moras potpisat. Tako nesto, nisam pratio.
ZZP ne vrijedi za pravne osobe:
(1) U smislu ovoga Zakona pojedini izrazi znače:
–»potrošač« je svaka fizička osoba koja sklapa pravni posao ili djeluje na tržištu u svrhe koje nisu namijenjene njegovoj poslovnoj djelatnosti niti obavljanju djelatnosti slobodnog zanimanja,
Pitanje za malo iskusnije ljude.
Prije 2 tjedna sam predao na reklamaciju graficku karticu koja se pregrijava, imao "konflikt" s prodavacem te trgovine u vezi jel to spada pod garanciju il ne. Ukratko poslali su je u ovlasteni al napomenili su mi da tesko da ce proc reklamacija jer one sve se griju.
Gledao sam na netu i pratio sad reviewe i probleme koje ljudi imaju s tim modelom kartice, te kolko vidim cijela ta serija je problematicna s neadekvatnim hladjenjem. (kolko vidim isti taj gpu drugih proizvodjaca nema takvih problema)
Problem u tome je sto nema aftermarket coolera za nju, stara je 8mj te je jos pod garancijom te pritom jedina rjesenja navode underclockanje kao cesto rjesenje, al opet, zast bi ja isao prckati po necemu sto zapravo bi bilo rjeseno ugradnjom adekvatnog hladnjaka.
Ukratko, jel takav problem materijalni nedostatak il shitty build politics by manufacturer?.
Koji model grafe?
Asus gtx 1660ti dual oc
A koji su simptomi tog "pregrijavanja", koje probleme ti radi?
Mislim, dali uzrokuje neke konkretne opipljive probleme, ili je to samo tvoja procjena da se ona pregrijava?
Na koliko stupnjeva radi i u kakvom kućištu s kakvim ventilatorima?
Mislim znam da je loš model.
Simptomi su downclockanje same sebe(kolko se sjecam to je thermal throttling) , pad fpsa na 30tak, moj oprzeni prst kad sam isao dotaknut pasivu kad sam ju izvadio iz kompa.
Prvi put sam primjetio u Squadu da mi opada fps naglo dole, sto mi dotad nikad nije bio slucaj.
Bilo koja igra koja je gpu intensive mi je tjerala na minimalno 87 stupnjeva u full loadu. Znam da ima jos lufta do tog sluzbene granice od 95c al posto dolaze jako topli dani i ona balansira na rubu s tako losim hladjenjem,
Edit: kuciste je p350x s 2x 140mm corsair fana za intake i 1 out, nema kablova da smetaju