Trebalo bi ih zabraniti svima bez testiranja. Politicarima isto testiranje prije glasanja.

Trebalo bi ih zabraniti svima bez testiranja. Politicarima isto testiranje prije glasanja.
Aapsolutno podržavam, a vama dragi forumaši preporučujem knjigu kolege Manfreda Spitzera Epidemija pametnih telefona i Johanna Harija Ukradena pažnja
Da nam u ministarstvu obrazovanja ne vlada negativna selekcija, bila bi uvedena zabrana na državnoj razini. Ovako je ostavljeno na razini preporuke gradova, jer više od toga na toj razini ni ne mogu.
Kad će se zabranit svake godine štancanje novih udžbenika i bacanje starih koji "više ne vrijede"? Kome se pogoduje već desetljećima?
Zašto djeca tegle 13 kg papira na leđima u 2025. godini?
Kad će se zabranit svake godine štancanje novih udžbenika i bacanje starih koji "više ne vrijede"? Kome se pogoduje već desetljećima?
Zašto djeca tegle 13 kg papira na leđima u 2025. godini?
-zabtraniti?
-pogoduje se nakladnicima..
-ne kaki :) ..
I treba tako. Kaj će ti na nastavi mobitel. tamo pratiš i učiš. Škola je prvo odgojna, pa obrazovna instituacija.
Mobitel može biti od velike pomoći il sredstvo vaše ovisnosti.
Čitaj te knjige, riješvajte zadće, učite, pa opet ponovite. Nema ništa bitnije u životu mladog čovjeka od učenja.
Učenje je sve.
Sto je najgore, ovo nece toliko pogoditi djecu koliko njihove nesposobne roditelje.
Kod mene u skoli gdi mi ide kcer nema mobitela, skola nije u HR. Uglavnom dodu u skolu imaju mali ko sanducic gdi zakljucavaju telefone i ne diraju dok ne idu doma. Nitko ali tocno nitko se ne zali!
Svake godine idu tjedan dana na skijanje i u toplice, naravno bez mobitela. Nitko ali tocno nitko se ne zali.
Djeca su u skoli djeca, rade kaj im se rece i druze se jedni sa drugima. Nitko ali tocno nitko se ne zali.
Skola je privatna ali nije mala i kad su imali dan otvorenih vrata receno nam je da oni rade kak rade te onima kojima to ne odgovara mogu odma sad sa svojim djetetom doma te nisu dobro dosli u skolu.
Sve smo znali prije pocetka skole i nitko ali tocno nitko se ne zali. Ne zali se niti jedan roditelj i niti jedno dijete.
-jednako je i tu.. (za OŠ..).
-ovo je samo formalni korak u protokolu.. grad daje preporuku i tad školski odbor ima na temelju čega donjeti odluku o ne korištenju mobitela u školi.. (ne zabrana i sl., nijanse ali važne).
-jedini problem ili stvar kako će koja škola to riješiti ili kad, je pitanje drže li se mobiteli tad u nekoj 'kutiji' ili je samo zabrana, ne korištenje.. kao u školi, na satu ili pod odmorom, nije isto.. moguće različito kako koja škola odluči.
Pohvalno je učiteljicama i učiteljima maknuti izvore odvraćanja pažnje djece.
Zanimalo me kako je ta zabrana formulirana u kućnom redu? Našao sam primjer na https://www.osnovna-skola-monte-zaro.hr
Na nastavi i za vrijeme boravka u školi učenik ne smije koristiti laptop, mobitel, slušalice, prijenosne zvučnike, pametni sat i druge slične uređaje osim ako je potrebu uređaja za nastavu prethodno najavio učitelj.
U slučaju korištenja navedenih uređaja, isti će učitelj oduzeti te ga zadržati do dolaska roditelja te je o predmetnom dužan obavijestiti roditelja.
Sto je najgore, ovo nece toliko pogoditi djecu koliko njihove nesposobne roditelje.
Misliš one koji svako malo provjeravaju kaj im djeca rade i jesu jela piša piškila kakila...
- hmm, da.. problem nisu djeca, nego odrasli. Ponekad čak s dobrim namjerama... a na bilo koju 'normalnu' brojku osoba u bilo kojem kontekstu treba dodati 5% 'nenormalnih' (suprotnih pandana u bilo čemu, vegani-mesojedi, zaštitnici-napadači, crno-bijela podjela extrema, ... što rezultira npr ubojstvom u školi i rezultat, kao i ležećim policajcima po cestama itd..
- prividno postajemo extremi, kao i klima, no realno smo i dalje u statističkoj sredini-većini, prosječni-normalni, .. problem je 'samo' što je ta većina tiha, medijski nezanimljiva.. nije glasna kao taliban koji napravi 'bum'..
-no, da, mi smo to sve, dobri-loši-ljudi.. i nekako ćemo sve riješiti, kao što će i djeca preživjeti-odrasti.. mobitel je samo jedna od sitnica u povijesti, čak da ništa pametnog ne napravimo jer ne znači da za neki problem postoji dobro riješenje, pa i tad sve nekako prođe, prirodno.. kao imunitet-pandemije, tj kad mi ne znamo, priroda nađe odgovor, problem je 'samo' biti roditelj u tom periodu, kao da nema dovoljno ostalih briga oko mladunčadi :)
-ono što mi 'smeta' .. što ništa ne može biti po nekom planu, smislu.. sve je na ho-ruk, slučaj.. bilo što, npr el.romobili, prvo su postali pješaci pa zasebna grupa osobnih vozila.. onak, nije moglo prvog dana? predlagatelji zakona nemaju ideja ili pitanja if-then? .. a ne čudim se ako pitanja stvarno i nema, jer svi postajemo zabušanti, sve će netko drugi već nekako riješiti.. next-hype ai, fix za sve... kao čudotvorni elexir .. običan placebo ili nada, dok sami nešto ne napravimo neće ni drugi itd. pa se trebamo sjetiti da mi imamo djecu i da je to naše, naša djeca, naša briga, kao i sreća.. obveza, ne tuđa.. odnosno, treba se sjetiti da su djeca, oblik jedinke u transformaciji iz larve u leptira :) .. i da moramo pustiti da odrastu, ne držati ih pod staklenim zvonom, tad ostaju larva-kukuljica.. tj odrastanje je ključan dio a to moraju djeca, ne mi ili neki propis.. itd. odnosno, tko treba odgajati djecu? odgovor je, roditelj, društvo-okolina, dijete samo.. -ne država ili neka uredba, dok je škola mjesto učenja ali i trećina života upravo u tom dijelu odrastanja (kao što radno mjesto postane trećina života kasnije..) i zato škola treba biti koliko je moguće ugodna, dobra, .. npr imaju zidove-krov, koji ih štite od kiše-hladnoće-nepogoda, imaju klupe, hranu, sigurnost uz brigu odgovorne osobe kao nastavnik.. no što su danas nastavnici a što su nekad bili? biti učitelj-profesor, danas-nekad? .. sve to je dio života, promjena, za što smo krivi-odgovorni mi, društvo, odnos svih prema svima.. pa i prema djeci, koja su samo djeca, tj ni dobra-ni-loša.. nego djeca, a postanu ono što mi napravimo od njih uz opet odstupanje 5% u svemu pa ima poneki genijalac, poneki tudum.. itd.
-treba li zabraniti upotrebu mobitela u školi? -da, ograničiti.. tj moglo bi bez tog kao zabrane-strože.. kad bi ljudi bili 'dobri', no kad je nešto labavo tad mic po mic pomaknu granicu, masa, ljudi-djeca, rade isto .. i zato je bolje imati jasnu granicu, tad problema nema.. npr meni je super primjer djeca u redu za trampolino, uredno čekaju, izuju se .. klinci, oni mali koji vole skakati-vikati.. uredno čekaju mirnije nego u školi i sl. mjestima gdje tog pravila-reda nema tj tamo gdje vide da mogu pomicati granicu, mic-po-mic.. a i to im je dio učenja, prirode.. pomicanje granica svega, pa mi kao odrasli moramo to anticipirati i odgovarajuće napraviti sustav.. tj ono što mi smeta, nikako stvoriti sustav, dok smo u izvanrednim situacijama odlični.. rijedak izuzetak je banalni trampolino .. a mogao bi biti normalno za odgovarajuće uređeno društvo .. kao što je ponašanje na ulici, u parkiću, prema ostalim ljudima oko nas... no politika, ratovi, mediji.. zanimljivi su samo extremi, za zabavu-sport-filmove.. nije zanimljivo biti normalan.. kvaka22..
Evo, ja tebi ne bih zabranio da nastaviš s udaljavanjem od staze mudrosti, jer ipak zadnjih 5 godina živimo u Idiokraciji, gdje je to poželjan novi trend, pa i način življenja.
Čitaj te knjige, riješvajte zadće, učite, pa opet ponovite. Nema ništa bitnije u životu mladog čovjeka od učenja.
Učenje je sve.
Mudrost dana: nije lijepo to da nepismeni i neuki čovjek inzistira na tuđoj pismenosti i učenosti. - Pismenije, 3. stoljeće prije Krista. Stoga, čitajTE knjige, rJešavajte zadaće jer, za mladog čovjeka, nema (n)išta važnije od učenja.
Gospodine, mi Vam ovdje raspravljamo o bušilicama. Tema o brusilicama je na drugom podforumu.
Ovo je dobar savjet jer su današnji ruksaci ergonomski izrađeni te imaju pojas za bokove, stoga omogućavaju nošenje težine na zdrav način. Ako bi se koristio drugačiji ruksak, tada to nebi bilo dobro.
Kod mene u skoli gdi mi ide kcer nema mobitela, skola nije u HR. Uglavnom dodu u skolu imaju mali ko sanducic gdi zakljucavaju telefone i ne diraju dok ne idu doma. Nitko ali tocno nitko se ne zali!
To je jedini ispravan način. Mobitel ima svoje mjesto i vrijeme, a to nije nastava u školi.
U slučaju korištenja navedenih uređaja, isti će učitelj oduzeti te ga zadržati do dolaska roditelja te je o predmetnom dužan obavijestiti roditelja.
Isti će učitelj potom bit nokautiran te će bit primoran napadaču - koji se je branio, isplatit odštetu za ozljedu šake i zglobova, kao i za duševnu bol.
...u skolu imaju mali ko sanducic gdi zakljucavaju telefone ...
To je jedini ispravan način. Mobitel ima svoje mjesto i vrijeme, a to nije nastava u školi.
...isti će učitelj oduzeti ...
Isti će učitelj potom bit nokautiran ...
Jedini ispravan način? A, ako učenik ne stavi mobitel u ormarić? I ipak ga koristi u školi?
-što? .. što nije jasno u citatu kojeg sam donosiš.. (da će roditelj biti pozvan..).. što bi trebalo biti?
-što? .. što nije jasno u citatu kojeg sam donosiš.. (da će roditelj biti pozvan..).. što bi trebalo biti?
Oh opet sam nejasan. Pa @Napon je :
a) ideju s ormarićem je proklamirana kao dobro rješenje
b) ideju s oduzimanjem mobitela proglasio kao izazivanje nasilja zbog oduzimanja imovine: "Isti će učitelj potom bit nokautiran "
Moj kometar: proglašen "jedini ispravan način" (a) je jednako tako odozimanje mobitela, kao oduzimanje pod (b). Jedno je lokacija druga. I jedno i drug mora netko sprovesti i riskirati da "će potom bit nokautiran ".
-nema oduzimamnja (vlasništva).. nešto drugo je zabrana korištenja, unošenja itd.. pravilo koje vrijedi npr na ulazu u trgovinu ili aerodrom i nema posebnih problema.
-hoće li se uređaji-mobiteli skupljati? .. teoretski je bolje bez tog, kad bi se svi pridržavali ne korištenja..
-primjer za ispite, imaš uključen mob, padaš.. vrlo jednostavna pravila, nema glumatanja 'samo sam..'..
-ideš na sprovod, u kino i sl. .. isključiš uređaj, stvar pristojnosti. .. da ne navodimo primjere zemalja gdje je u javnom prijevozu zabranjeno.. npr u vlaku. .. na pitanje zašto, jer su ljudi takvi, da bez zabrane nemaju mjere i tad se donesu 'drastična' pravila, mada bi bilo bolje da je ljudski-blaže.. idealno, .. što želimo? kako to ostvariti? -ne kenjkati oko pravne semantike i sl.
kako to ostvariti? -ne kenjkati oko pravne semantike i sl.
💪 Yes! Nije gore spomeuti ormarić riješenje. Nije čarobna ni neka formulacija u kućnom redu.
Snaga je u osobi koja je uspijela ostvariti konsenzus, slaganje, suglasnost svih uključenih (učitelja, djece, roditelja). Takvih nam treba.
A zašto komplicirat sa oduzimanjem i hrvanjem sa živčanim i nerazumnim dijelom roditelja, kad je ormarić puno bolje rješenje, jer predstavlja jedno od temeljnih pravila škole kao ustanove: ako, na ulazu u školu, ne odložiš taj i taj uređaj u ormarić - neće ti bit dozvoljeno pohađat nastavu u toj školi. I da, nažalost san vidio nokautiranih učitelja upravo zbog takvih stvari - zbog oduzimanja.
-nije to zbog oduzimanja.. to je zbog kretenizma.
-oš je obavezna, što s djetetom ako... -ugl. lupetaš..
@Napon
Ma, ako treba i to. Bolje da oduzimatitelj mobitela, dobije u vugla, nego da dijete ima mobitel.
A, sada ćemo imati i ove sigurnjake u školama. Nešto iznad čistačice, a ipak ispod profesora po plaći. Uz besplatni topli obrok iz školske kuhinje.
Oni su vrhunski u blokiranju udaraca. A, znaju i judo. Pa ti, vidi. Ako nedaš mobitel, kaj te čeka.
Hrvatske škole, škole za 22. stoljeće. Kreda, ploča i škole bez mobitela.