Jedna litra diesela 10kwh energije, jedan kg najbolje komercijalno dostupne baterije - 0.38 - 0.4kwh = 25x razlika. Nemamo mi o čemu tu pričati dalje po pitanju čiste praktičnosti. Osobito jer za litij u toj 1kg baterije treba razprčkat i zagadit zemlju i vodu 1000x više nego za izvadit 1l diesela. Tako da i "zelena" strana priče ne drži vodu nigdje osim u marketingu. Da se razviju pristojne Sodium baterije to bi mogla bit druga priča, ali opet će bit pitanje praktičnosti, osobito kod mobilnih, odnosno prijenosnih aplikacija.
Osnivač bankrotiranog Moxiona vraća se s novim sta
- poruka: 5
- |
- čitano: 1.392
- |
- moderatori:
vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Jedna litra diesela 10kwh energije, jedan kg najbolje komercijalno dostupne baterije - 0.38 - 0.4kwh = 25x razlika. Nemamo mi o čemu tu pričati dalje po pitanju čiste praktičnosti. Osobito jer za litij u toj 1kg baterije treba razprčkat i zagadit zemlju i vodu 1000x više nego za izvadit 1l diesela. Tako da i "zelena" strana priče ne drži vodu nigdje osim u marketingu. Da se razviju pristojne Sodium baterije to bi mogla bit druga priča, ali opet će bit pitanje praktičnosti, osobito kod mobilnih, odnosno prijenosnih aplikacija.
Kakva je to usporedba? Ne možeš upoređivati gorivo i sustav za skladištenje energije. Kao da si napisao da je bolje popiti litru vode iz potoka nego ulagati u vodovod.

Mislim da svi zaboravljaju koliko treba energije uložiti u prozvodnju baterija ,tako da na kraju taj 0 zero emission kod auta ili efikasnost samih baterija u ovom slučaju je daleko manja nego li se to promovira.
Čestice (PM₂.₅, PM₁₀) - Emisija čestica iz izgaranja i kočenja
Ugljični monoksid (CO) - Prisutan, posebno pri hladnom startu
Kvalitetu zraka u gradovima Loša – doprinos urbanom smogu.
Na struju je tu ipak poželjniji , možda troši više gume zato što je teži te baca više čestica radi toga, no ima regenerativno kočenje koje to ublažava, no ne izbacuje otrovne plinove u urbanim područjima te sve ovisi koliko je zelen i kako je struja dobivena.
Energija po kilometru (kWh) Efikasnost (%)
Dizel ~7‑9 kWh/km (pretvoreno iz 30‑40 MJ/l) 25‑30 % (ostalo gubi se toplinom)
Električni (Li‑ion) 0.15‑0.25 kWh/km (ovisno o veličini i težini) 70‑90 % (većina energije iz baterije pretvara se u pogonsku snagu).
Rudarenje litija naspram ekstrakcije i prerade dizel‑goriva
Ukupne emisije CO₂
Globalna proizvodnja fosilnih goriva (uključujući naftu za dizel) generiše oko 34 miliarde tCO₂e godišnje.
Globalna emisija iz rudarenja litija procenjuje se na 1,3 – 1,5 miliona tCO₂ godišnje, pri čemu 1 t litijuma proizvodi otprilike 15 tCO₂.
Odnos: emisije iz ekstrakcije i prerade dizela su više od 20 000‑30 000 puta veće od emisija iz celokupnog rudarenja litija.
Intenzitet po jedinici proizvoda:
Za litijum‑karbonat (ključni sastojak baterija) se navode do 18 tCO₂e po toni proizvedenog.
Za dizel‑gorivo životni ciklus (ekstrakcija + rafiniranje) obično iznosi ≈ 2‑3 kg CO₂ po litru goriva, što znači da 1 t dizela (≈ 1 200 L) nosi ≈ 2,4‑3,6 t CO₂ samo iz faze ekstrakcije/prerade.
Kada se porede po kilogramu/tonu, litijum ima veći ugljenični otisak po kilogramu (≈ 15‑18 t CO₂/t) nego dizel (≈ 2‑4 t CO₂/t). Međutim, globalno gledano, ukupna emisija iz naftne industrije daleko nadmašuje onu iz litijumske industrije zbog mnogo većeg obima proizvodnje.
Ostali ekološki efekti:
Rudarenje litija: dehidracija podzemnih vodonosnika, kontaminacija vodnih tokova hemikalijama (HCl, Na₂CO₃), uništavanje staništa, prašina i otpadni materijal.
Ekstrakcija i prerada dizela: curenja nafte, emisije metana tokom bušenja, zagađenje vazduha i vode, degradacija ekosistema u blizini bušotina i rafinerija.
Po ukupnim globalnim emisijama i klimatskom uticaju, rudarenje litija je znatno manje štetno od ekstrakcije i prerade dizel‑goriva.
Meni se čini tu negdje i da sve ima svoje prednosti i mane, dizel da vuče lokomotivu i po autoputu, a EV da ne smrdi poželjan je po gradu. No računica zagađenosti sve ovisi kako se dobije struja za baterije.
