Sranje.
Vrhunski argument! Gasi struju, motaj kablove, javi Nadelli da otkaz i počne saditi krumpir.
Ovo stvarno ima hrpu primjena. Azure dobro pokriva EU, nabaviš thin cliente/laptope sa ARM procesorima, gore neki minimalni linux koji diže samo mrežu, periferiju i browser, image/virtualka ovisno o radnom mjestu i peglaj. Nikakvi VPNi, gluposti, spor PC, star PC... Vjerojatno bi nam se samo na licencama za VPN isplatilo.
A tko želi da mu sve bude "negdje", a to "negdje" vrlo često ne možeš ni pokazati na zemljopisnoj karti. Nit je internet savršen i bez kvarova nit je Azure bez problema. Tko je spreman prebaciti sve "kod Microsofta"? Uz našu krasnu fiksnu infrastrukturu, pitanje je tko si ovo može tehnički priušiti? Cijena je od 31 dolar po korisniku mjesečno za firme do 300 zaposlenih.
Kad nema neta, ionako ne možemo raditi - b2b, katalozi, manuali, CRM, Office365 tj Exchange, VOIP telefonija, helpdesk... Nama svejedno ostali mi ili Azure bez veze. Zato i selimo polako sve van zgrade - daleko je manja šansa da će zapeti Azure nego sva skalamerija koja to vrti kod nas, bar da partneri/kupci mogu raditi ako smo mi ostali bez linka.
Struja, UPSi, agregati, mreža, redudancija interneta, sigurnost (firewall), sama oprema (serveri, namjenski hw koji je kod kupaca ili u kolokaciji)... To nije nimalo trivijalno niti jeftino, pogotovo ako želiš izbaciti baš svaki single point of failure. Već spomenuti VPN koji je smrt za nas i zaposlenike, neki kupci se isto ponekad moraju patiti sa njime.
"Negdje" je u Frankfurtu i Dublinu.
Svatko odlučuje za sebe tj. svoju firmu. Prebaciti sve "negdje" (nisu to samo Frankfurt i Dublin, ovisno o usluzi) i biti na milost i nemilost nizu rizika, nije previše pametno. O cijeni usluge koja se polako diže, pisali su već drugi forumaši. Nekada je bilo tlaka zaposliti informatičara sveznalicu za podršku firmi, najviše jer je to trošak(!), sada se plaćaju puno veći iznosi za cloud usluge i to nije problem. A tehničkih problema je svakim danom sve više.