Za propast PC gaminga se govori od kad sam imao PSX, a mozda cak jos i od prije, ne sjecam se bas najbolje, bilo je to davno...
Uglavnom, PC gaming jos nije propao, point proven, EOD, close the topic.
Za propast PC gaminga se govori od kad sam imao PSX, a mozda cak jos i od prije, ne sjecam se bas najbolje, bilo je to davno...
Uglavnom, PC gaming jos nije propao, point proven, EOD, close the topic.
Sve igre na konzoli da bi reducirale količinu, imaju teksture manje rezolucije, manje slojeva tekstura, nižu geometrijsku rezoluciju, manji LOD limit, manju dubinu scene, agresivnije bufferiranje itd.
Sad je manje, ali kad su izašle to je bilo više. I kad izađe nova generacija konzola opet će bit jače od PCa neko vrijeme...
To mi moraš objasniti. Dakle, da Sony sutra ujutro izda PlayStation 4, koji procesor, koju grafičku karticu, koji disk i koju memoriju bi stavio unutra, a da ju PC ne poznaje? Tko proizvodi tu tajnu tehnologiju koje samo konzole koriste, a koja je 4x jeftinija od PC-a, a bolja?
Možda ja zaista ne znam za neke tajne tehnologije...
Pa sigurno nebi stavio i7 ili phenom u ps4. Stavio bi procesor koji je optimiziran za igre kao što je to do sada bilo. Isto i za ostale djelove.
Pa sigurno nebi stavio i7 ili phenom u ps4. Stavio bi procesor koji je optimiziran za igre kao što je to do sada bilo. Isto i za ostale djelove.
Koji? Koje?
Danny (i tvoji istomišljenici, naravno), ne kužiš da pod "grafiku" ne spada samo broj boja u nekoj eksploziji. Dakle, konzole su drastično ograničene memorijom itd. (ovo je kompleksnije oko memorije, ali previše je tehnički za većinu ovdje i predugo za raspravu). To znači da World of Warcraft NIKAD nećeš vidjeti na konzoli. Zašto nećeš i zašto je to bitno?
(EDIT: Ovo je i odgovor Tvrdyju o tome koje su razlike razvoja za PC i konzole.)
@naxeem
Hvala na detaljnom objašnjenju koje mi je dalo bolju sliku o toj problematici. Igrao sam DAO i sad malo drugačije gledam na igru i njenu prezentaciju (mali prostori, klik na strelicu na rubu za prijelaz u drugi nivo i sl.).
Ima samo jedan mali detalj u tome - vidiš, dok ti nisi to ovako objasnio, ja uopće takvih stvari nisam bio svjestan. Isto tako sam siguran da to ne zna 99% igrača. Meni se DAO svidio zbog atmosfere, priče, likova, a male prostore uopće nisam registrirao! Uživao sam u igri iako nisam znao koji su sve njeni potencijali. Sad znam da bi mogla i drugačije tj. bolje izgledati.
Nažalost, takvu bolju verziju možemo samo sanjati. Čisto sumnjam da će netko probiti led i početi kreirati takve full-potential igre. Možda, kada dođe nova generacija konzola ali će onda i potencijal PC-a opet biti daleko ispred.
Ja sam oduvijek govorio da je Wii jedan od najjacih koraka u razvoju gaminga.
Ma da sada izađe PS4 bio bi jak kao četri micromanova računala, sjeo bi na njega i odletio u Konzum po spežu i kada bi se najeo on bi mi opro suđe puštajući meni najdražu muziku! Vjerovatno želi reć da bi toliko bio nadmoćan (jači) nad računalom...
šta bi bilo kad bi bilo....
Pa sigurno nebi stavio i7 ili phenom u ps4. Stavio bi procesor koji je optimiziran za igre kao što je to do sada bilo. Isto i za ostale djelove.
Dakle procesor se optimizira za igre a ne obratno?
Svasta covjek nauci tu :)
Gledaj kako je BioWare napravio Mass Effect koji tone PC ekipe proglašava najboljom igrom koju su igrali. Al bejbe, ME je bio Xbox 360 ekskluziva na početku.
Isto tako Dragon Age, postoji na konzolama pa je i dalje vrhunski PC naslov.
Sve je do developera a ništa nije do konzola.
ME jest odličan, ali pogledaj što smo dobili u nastavku.
Jednoličan i nadasve glupav gameplay (pogotovo ako igraš soldiera), koji nije logičan i koji od malo zahtjevnijeg igrača traži da zanemari činjenicu da barijere iskaču iz poda čak i u kolonijama/bolnicama.
(Pogledaj drugi zapis na Wallu). Ok - zahtjevan igrač će možda uzeti Biotica ili neku kombinaciju, no ja sam odabrao Soldiera, jer su mi pištolji u jedinici imali odličan osjećaj pucanja.
Dobili smo hrpetinu loadanja, koji u kombinaciji s slabijim hardwerom je trajao pogotovo u Normandyu.
Izbacili su inventory, koji baš i nije potreban u akcijskom Rpgu, ali napustili iskoristiti potencijal.
Izbacili su gotovo sve side misije, ostali smo na Loyalty misijama i one su bile 75% igre, koje su u KOTORu bile opcionalne.
Znam da su to većinom bili zahtjevi igrača, ali od iskusnih igrača RPG.a uglavnom sam čuo da su protratili potencijal.
Povuci paralele s Nexovim postom o WoWu i zamisli kako je ME svijet mogao izgledati.
A za DA:O sam većinom čuo da je daleko lošija na konzolama.
Danny (i tvoji istomišljenici, naravno), ne kužiš da pod "grafiku" ne spada samo broj boja u nekoj eksploziji. Dakle, konzole su drastično ograničene memorijom itd. (ovo je kompleksnije oko memorije, ali previše je tehnički za većinu ovdje i predugo za raspravu). To znači da World of Warcraft NIKAD nećeš vidjeti na konzoli. Zašto nećeš i zašto je to bitno?
(EDIT: Ovo je i odgovor Tvrdyju o tome koje su razlike razvoja za PC i konzole.)
@naxeem
Hvala na detaljnom objašnjenju koje mi je dalo bolju sliku o toj problematici. Igrao sam DAO i sad malo drugačije gledam na igru i njenu prezentaciju (mali prostori, klik na strelicu na rubu za prijelaz u drugi nivo i sl.).
Ima samo jedan mali detalj u tome - vidiš, dok ti nisi to ovako objasnio, ja uopće takvih stvari nisam bio svjestan. Isto tako sam siguran da to ne zna 99% igrača. Meni se DAO svidio zbog atmosfere, priče, likova, a male prostore uopće nisam registrirao! Uživao sam u igri iako nisam znao koji su sve njeni potencijali. Sad znam da bi mogla i drugačije tj. bolje izgledati.
Nažalost, takvu bolju verziju možemo samo sanjati. Čisto sumnjam da će netko probiti led i početi kreirati takve full-potential igre. Možda, kada dođe nova generacija konzola ali će onda i potencijal PC-a opet biti daleko ispred.
U tome dijelom i jest problem. Velika većina ni ne zna što PC može. Dok ne znaš za bolje i ono što imaš ti je dobro. Meni je Quake 2 u svoje vrijeme bio vrh, ali danas kada znam za bolje? - Ja sam igrao WoW dugo vremena i znam da se može neke stvari kao i što sam igrao Age of Conan, Mount and Blade i mogu usporediti. Netko tko je igrao samo Age of Conan nema pojma kako realno, fluidno i intuitivno može biti riješena borba na konjima, koju je Mount and Blad s tisuću puta manjim budžetom riješio savršeno.
Sve se svodi na svijest o potencijalu. PC ima ogroman potencijal, ali kod izrade igara ide se na ono što se može ugurati na više platformi. Crysis 1 (CryTek 2 engine) bio je PC ekskluziva i Crysis 1 je pokazivao potencijal PC-a, a Crysis 2 koji izlazi na konzolama pokazuje ograničenja konzola nametnuta engineu koji može puno više.
Ne, to se teško može dogoditi. CPU ajd, ali sve ostalo... I taj CPU opet je vrlo sličan drugima jer razvoj ne smije bit pretjerano različit među konzolama.
Pa sigurno nebi stavio i7 ili phenom u ps4. Stavio bi procesor koji je optimiziran za igre kao što je to do sada bilo. Isto i za ostale djelove.
Dakle procesor se optimizira za igre a ne obratno?
Svasta covjek nauci tu :)
Pa ako ideš radit konzolu za igre i razvijaš novi procesor za nju, normalno da ćeš ga optimizirati za izvođene igara. Na PC je to drugačije, igre se prolagođavaju hardwareu.
ME jest odličan, ali pogledaj što smo dobili u nastavku.
Jednoličan i nadasve glupav gameplay (pogotovo ako igraš soldiera), koji nije logičan i koji od malo zahtjevnijeg igrača traži da zanemari činjenicu da barijere iskaču iz poda čak i u kolonijama/bolnicama.
(Pogledaj drugi zapis na Wallu).
ne kuzim ovo... molim te ako ti se da da malo objasnis..
Mogao, ali nije izgledao, ni u početku, u prvom nastavku. Lošija kvaliteta ME2 u odnosu na prvi dio ne smije biti pripisana konzolama jer to nije točno.
Svašta na ovom svijetu ima potencijala, hoće li ga se iskoristit to je druga priča. ME svoj potencijal možda nije iskoristio, ali to je isključivo Biowareova krivica. Oni su odlučili igru napraviti takvom kakva jest, nitko to nije učinio umjesto njih.
Inače, mnogo igara je protratilo potencijal; EA MMA, Frontlines Fuel of War, The Saboteur... previše toga da bih nabrojao. No za to nije kriva konzola, Mirko ili Slavko, kriv je developer.
Uvijek je onaj koji radi nešto zaslužan za ne/ostvarenje potencijala, iz ovog ili onog razloga.
ME jest odličan, ali pogledaj što smo dobili u nastavku.
Jednoličan i nadasve glupav gameplay (pogotovo ako igraš soldiera), koji nije logičan i koji od malo zahtjevnijeg igrača traži da zanemari činjenicu da barijere iskaču iz poda čak i u kolonijama/bolnicama.
(Pogledaj drugi zapis na Wallu).
ne kuzim ovo... molim te ako ti se da da malo objasnis..
Što nije jasno?
Gameplay jest loš jer se svodi na duck, cover, stand shoot/biotic i tako redom.
Zabavan je, ali baš zbog tih covera koji iskači iz poda je djetinjast, i prelak.
Ako staviš veći nivo težine, dobiješ više neprijatelja i samo moraš pažljivije koristiti taktiziranje s bioticima i engineerom (kojeg uvijek imaš u ekipi, bar sam ja kombinirao Soldier/biotic/engineer).
Kako sam prešao većinu jedinice s pištoljem, baš i nije bilo pretjerano teško...
A ta slika ima toliko istinitih provokacija, pogotovo Zaeed.
ME je ionako samo TPS sa nešto sitno RPG elemenata. :)
Naravno da se svodi na duck/cover/shoot.
Ljubitelji RPG žanra ga ni ne smatraju RPG-om.
Mogao, ali nije izgledao, ni u početku, u prvom nastavku. Lošija kvaliteta ME2 u odnosu na prvi dio ne smije biti pripisana konzolama jer to nije točno.
Svašta na ovom svijetu ima potencijala, hoće li ga se iskoristit to je druga priča. ME svoj potencijal možda nije iskoristio, ali to je isključivo Biowareova krivica. Oni su odlučili igru napraviti takvom kakva jest, nitko to nije učinio umjesto njih.
Inače, mnogo igara je protratilo potencijal; EA MMA, Frontlines Fuel of War, The Saboteur... previše toga da bih nabrojao. No za to nije kriva konzola, Mirko ili Slavko, kriv je developer.
Uvijek je onaj koji radi nešto zaslužan za ne/ostvarenje potencijala, iz ovog ili onog razloga.
WTF?! Ne kužim sad to. Pa odluku su donijeli sukladno mogućnostima, ne u ovisnosti o prosječnoj količini padalina kroz tekuće godišnje doba.
WTF?! Ne kužim sad to. Pa odluku su donijeli sukladno mogućnostima, ne u ovisnosti o prosječnoj količini padalina kroz tekuće godišnje doba.
Donijeli su odluku da će igru izdati na određenoj platformi. Znači da su donijeli odluku da će razvijati igru u skladu sa ograničenjima koja ona donosi.
Thus, nije kriva konzola što je igra takva kakva jest, nego Bioware. Očito su htjeli da bude upravo takva.
To je ista ona spika kao što su konzole krive što Crysis 2 nema destrukciju, ma molim te. Kriv je Crytek koji je odabrao da je neće biti, kako bi igra mogla raditi na konzolama i na slabijem hardveru nego prvi Crysis.
Ili su i za to ipak krive konzole? Ali onda su i slabe grafičke kartice/procesori isto toliko krivi.
kakve barijere? gdje iskacu? ovo ne kuzim.. ono drugo mi je jasno
kakve barijere? gdje iskacu? ovo ne kuzim.. ono drugo mi je jasno
Kad se muvaš po mapi, u daljini nečega nema, a kako se približavaš to se polako stvara. Ista stvar se dešava u BC2 kad igraš na nižim postavkama npr. Drvo raste iz poda kak se približavaš iako ga nema dok si daleko. Ne znam kak bi ti bolje objasnio.
To je ista ona spika kao što su konzole krive što Crysis 2 nema destrukciju, ma molim te. dakle spika konzole nisu krive
Kriv je Crytek koji je odabrao da je neće biti, kako bi igra mogla raditi na konzolama i na slabijem hardveru nego prvi Crysis. ali dovraga sto je sad ovo???
Ili su i za to ipak krive konzole? Ali onda su i slabe grafičke kartice/procesori isto toliko krivi.
sorry ali morao sam..
E da nema konzola Crytec nebi doneso tu odluku
aaaaa toooo.. pop up objekti. pa tog ima u svakoj igri.. zivcira ali se naviknes..
ma kuzim zato sam i nadopisao dole da sam morao a i ispricao sam se... anyway u r going down!
u tom slucaju se slazem da je crytekova krivica ali njih je ocito na to natjeralo - sto? kon -zle- zole.. na kraju ni ne znamo hoce li ili nece biti destrukcije... i u kojoj mjeri
Dakle, konzole nisu krive što su krive za oglupljivanje igara? Ne kužim? Kako nisu konzole krive? Pa krive su, jer da nisu uvjet za igru, Dragon Age 2 bi imao neviđenu grafiku s teselacijom svega, ogromne mape i pravo avanturističko iskustvo istraživanja svijeta i putovanja heroja po svijetu, a nebi koristio Star Trek teleportaciju na pozornice s kartonskim kulisama (na što me podsjećaju "mape" u igri).
Sva sreća da je DA:Origins bio onako zanimljiv u većem dijelu igre da sam pregrizao idiotarije poput ponavljajuće borbe s 3-4 neprijatelja između zidnog tapeta s fotkom pejsaža i kamenom od stiropora.
A konzole su napravile DA?
Ili ga je napravio Bioware?
Zašto su konzole uvjet za igranje? Jer je to Bioware odlučio ili same konzole?