- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Pozdrav svima!
Stiglo je vrijeme za promjenu auta, spremam se 'poklonit' staru Lybru 2003 godište, a ono što bih uzeo je Qashqai 2014-2015 godina, dizelaš. Dvoumim se između 1.5 i 1.6 mašine, po njuškalu vidim da su svi 100 k do 130 k km (Lybra mi ima 160 k km). Koliko traju te mašine, koliko me dođe redovni servis, koliko je veliki servis (remenje i sve što se mijenja zajdno sa ovime)? Na što trebam obratiti pažnju kad kupujem?
Ne radim veliku kilometražu, ljetovanje 1200 km i ostatak 150 km do Zagreba, jedamput u mjesec-dva, posao i nazad 10 km dnevno znači ovo bi mi mogao čak biti i zadnji auto (50 mi je prošlo, nisam ni osjetio.....)
Ako planiras da ti to bude zadnje vozilo, onda si priusti C-HR-a. Em je udobniji od Qashqai-a,
em manje trosis, osobito jer radis te male dionice, dizel se ni ne stigne zagrijati za tih 10km,
pa ti je potrosnja velika.
Qashqai iz 2013/2014 ces platiti oko 100.000kn, onda dodaj jos 25.000kn i kupi novije i bolje vozilo.
Razumijem da je u tim godinama udobnije vise vozilo, zato ti ga i preporucam.
A ako bas iz nekog razloga zelis nesto jos vece, onda imas RAV4.
https://www.njuskalo.hr/auti/toyota-rav4-2.0-oglas-24187217
Po meni primamljiva cijela, ali se vidi da je desna strana lijepo postrugana, tako da mozes jos spustiti cijenu za 20.000kn bez problema,
i za te novce dati to srediti.
sad malo gledam, običan 1.6d ubrzava 18.7 sec do 100, kako si to prije imao živaca vozit? pa ja mislim da te biciklist prestigne?
Malo si ga pretjerao hahaha. Može on da povuče kada treba(i sam se iznenadim njegovom snagom), osim ako je uzbrdo, tada dok ubrza treba mu godina.
Ovo mi se žurilo, inače vozim prestižno auto, svi me prestižu, vozim ekonomično 80-100 km/h.
Kada smo kod ubrzanja ja sam najbolje izmjerio oko 20 sekundi, nisam ga previše tjerao u obrtaje, do 3500 i šaltam.
Interesantna mi je činjenica da su prije dizelski motori bili manji zagađivači nego benzin, to valjda ovi s karburatorom.
Po meni primamljiva cijela, ali se vidi da je desna strana lijepo postrugana, tako da mozes jos spustiti cijenu za 20.000kn bez problema,
i za te novce dati to srediti.
Mozda u snovima.
Interesantna mi je činjenica da su prije dizelski motori bili manji zagađivači nego benzin, to valjda ovi s karburatorom.
I danas dizeli obicno proizvode manje co2, ali to nije jedina stvar. Stovise ima puno gorih stvari koje auti izbacuju, a tu dizeli puse.
Dizel je oduvijek manje Co2 ispustao.
Po meni primamljiva cijela, ali se vidi da je desna strana lijepo postrugana, tako da mozes jos spustiti cijenu za 20.000kn bez problema,
i za te novce dati to srediti.
Mozda u snovima.
Stvar je dobro pregovoriti. Ili dogovoriti nizu cijenu, ili dogovoriti da auto kuca sanira vozilo prije kupnje. A takva sanacija u Toyota servisu kosta bar 15.000kn.
I danas dizeli obicno proizvode manje co2, ali to nije jedina stvar. Stovise ima puno gorih stvari koje auti izbacuju, a tu dizeli puse.
Ja sam mislio da je CO2 jedina stavka kojom označaju ekološku normu odnosno koliko automobil zagađuje zraka, na mnogim auto testovima koje sam gledao kažu koliko ispušta CO2 a o ostalim nećistoćama ne govore. Vjerovatno dizel gubi zbog tih particular čestica što god one značile koje se smanjuju ugradnom DPF-a(diesel particulate filtera)
Gubi zbog NOX i zato se zabranjuju u gradovima.
Ima li netko iskustva sa all season tires?
To mi se cini kao dobar kompromis. Onda bi kupio Pirelli ili Hankook pa vozio par godina...
Sa obzirom koliko vozim i kako vozim ne bi trebali predstavljati neki problem? Zar ne?
Vazno mi je jer ako se dogodi nesreca sa allseason tires mozes dobiti odstetu iako nisi kriv sa zimskim po ljeti i obrnuto klasificiraju ti auto tehnicki neispravnim i nema novcega iako recimo ti ovaj oduzeo prednost npr.
a to da Ameri sole pamet VW je smiješno s obzirom da voze na 87 oktanski šugavi benzin (mid grade im ima 88/89, premium 91), iako je VWu trebalo naribat nos u njihova sranja..
@RuskeTT:
Ignis ide ko mutav, uspoređeno s duplo jačom Kiom, doduše automatik i s tim američkim gorivom...
ide ko mutav za svoju snagu i težinu....
inače preporučujem ti ruske gume, one se skoro ne troše, malo su presumporene, ali su i jeftinije, pa nemoj kupovati premium gume, samo ti auto preko njih prenosi snagu i upravlja, to je ionak precijenjeno...
a to da Ameri sole pamet VW je smiješno s obzirom da voze na 87 oktanski šugavi benzin (mid grade im ima 88/89, premium 91), iako je VWu trebalo naribat nos u njihova sranja..
@RuskeTT:
Ignis ide ko mutav, uspoređeno s duplo jačom Kiom, doduše automatik i s tim američkim gorivom...
ide ko mutav za svoju snagu i težinu....
inače preporučujem ti ruske gume, one se skoro ne troše, malo su presumporene, ali su i jeftinije, pa nemoj kupovati premium gume, samo ti auto preko njih prenosi snagu i upravlja, to je ionak precijenjeno...
No comment
a to da Ameri sole pamet VW je smiješno s obzirom da voze na 87 oktanski šugavi benzin (mid grade im ima 88/89, premium 91), iako je VWu trebalo naribat nos u njihova sranja..
@RuskeTT:
Ignis ide ko mutav, uspoređeno s duplo jačom Kiom, doduše automatik i s tim američkim gorivom...
ide ko mutav za svoju snagu i težinu....
inače preporučujem ti ruske gume, one se skoro ne troše, malo su presumporene, ali su i jeftinije, pa nemoj kupovati premium gume, samo ti auto preko njih prenosi snagu i upravlja, to je ionak precijenjeno...
Pretjerujes, razlika je u standardu koji se prikazuje na benzinskama. Realno njihov benzin je malo losiji od naseg.
Ugrubo nasi oktani su laboratorijski mjereni, a njihovi su prosjek laboratorijskog mjerenja i realnog.
Njihovih 91 je cca 95 po nasem.
a to da Ameri sole pamet VW je smiješno s obzirom da voze na 87 oktanski šugavi benzin (mid grade im ima 88/89, premium 91), iako je VWu trebalo naribat nos u njihova sranja..
@RuskeTT:
Ignis ide ko mutav, uspoređeno s duplo jačom Kiom, doduše automatik i s tim američkim gorivom...
ide ko mutav za svoju snagu i težinu....
inače preporučujem ti ruske gume, one se skoro ne troše, malo su presumporene, ali su i jeftinije, pa nemoj kupovati premium gume, samo ti auto preko njih prenosi snagu i upravlja, to je ionak precijenjeno...
I dalje je NOX skoro duplo nizi kod DI benzinaca.
Golf 7 1.5 TSI 150ks 34 mg/km - Golf 7 2.0 TDI 150ks 63 mg/km
Astra K 1.4T 150ks 27 mg/km - Astra K 1.6 CDTI 150ks 52 mg/km
Peugeot 308 II 1.2 PT 130ks 23 mg/km - Peugeot 308 II 1.5 HDI 130ks 50 mg/km
Focus Mk4 1.5 EB 150ks 27mg/km - Focus Mk4 2.0 TDCI 150ks 52mg/km
a to da Ameri sole pamet VW je smiješno s obzirom da voze na 87 oktanski šugavi benzin (mid grade im ima 88/89, premium 91), iako je VWu trebalo naribat nos u njihova sranja..
@RuskeTT:
Ignis ide ko mutav, uspoređeno s duplo jačom Kiom, doduše automatik i s tim američkim gorivom...
ide ko mutav za svoju snagu i težinu....
inače preporučujem ti ruske gume, one se skoro ne troše, malo su presumporene, ali su i jeftinije, pa nemoj kupovati premium gume, samo ti auto preko njih prenosi snagu i upravlja, to je ionak precijenjeno...
No comment
Mislim da je sarkazam
Btw planiram se okusati u michellin cross climate cjelogodisnjim. Ima li tko islustva sa takvim gumama? Premium cjelogodisnje.

Ima li netko iskustva sa all season tires?
To mi se cini kao dobar kompromis. Onda bi kupio Pirelli ili Hankook pa vozio par godina...
Sa obzirom koliko vozim i kako vozim ne bi trebali predstavljati neki problem? Zar ne?
Vazno mi je jer ako se dogodi nesreca sa allseason tires mozes dobiti odstetu iako nisi kriv sa zimskim po ljeti i obrnuto klasificiraju ti auto tehnicki neispravnim i nema novcega iako recimo ti ovaj oduzeo prednost npr.
Nisu los odabir za nezahtjevnijeg vozaca, osobno bih ih uzeo prije srot guma. Samo gledaj u kakvim se uvjetima vozis, to jest prvenstveno kakve su zime u tvojim predjelima jer imas cjelogodisnje bazirne na ljetnoj ili zimskoj gumi i sukladno tome se i ponasaju. Takoder valja napomenuti da ni s njima nekad nisi legalan, npr. ako se ne varam u Austriji zimi moras imat zimske.
Mislim da je sarkazam
Btw planiram se okusati u michellin cross climate cjelogodisnjim. Ima li tko islustva sa takvim gumama? Premium cjelogodisnje.
Koliko sam procitao na njemackim forumima i videima kazu da su super za ljeto, a zadovoljavajuce za zimu. :)
Nisu los odabir za nezahtjevnijeg vozaca, osobno bih ih uzeo prije srot guma. Samo gledaj u kakvim se uvjetima vozis, to jest prvenstveno kakve su zime u tvojim predjelima jer imas cjelogodisnje bazirne na ljetnoj ili zimskoj gumi i sukladno tome se i ponasaju. Takoder valja napomenuti da ni s njima nekad nisi legalan, npr. ako se ne varam u Austriji zimi moras imat zimske.
Da namjeravam uzet bazirane na zimskoj gumi... Ovdje u Njemackoj je dozvoljeno imati all year gume, ali za Austriju je jasno zasto... jer ima drasticno vise snijega nego u Njemackoj. :)
Iskreno ionako mislim samo proci kroz austriju. Nemam namjere tamo niti ljetovati niti zimovati. :)
A i jasno auto vozim samo po gradu i autocesti 99.9 posto vremena Ovo ostalo je parkplatz po sljunku. :D
Jednostavno se financijski ne ispati placati svakih 6 mjeseci 65 eura ovdje di sam ja da ti navuce gumu na felgu i montira... i jasno moras kupovat nnove svake 5 godina sama montaza gume dodje na pet godina 650 eura plus jos 8 guma zimske i ljetne... to je nekih 800 eura u prosjeku ako ne i vise za gumu bolje kvalitete...
Da namjeravam uzet bazirane na zimskoj gumi... Ovdje u Njemackoj je dozvoljeno imati all year gume, ali za Austriju je jasno zasto... jer ima drasticno vise snijega nego u Njemackoj. :)
Iskreno ionako mislim samo proci kroz austriju. Nemam namjere tamo niti ljetovati niti zimovati. :)
A i jasno auto vozim samo po gradu i autocesti 99.9 posto vremena Ovo ostalo je parkplatz po sljunku. :D
Jednostavno se financijski ne ispati placati svakih 6 mjeseci 65 eura ovdje di sam ja da ti navuce gumu na felgu i montira... i jasno moras kupovat nnove svake 5 godina sama montaza gume dodje na pet godina 650 eura plus jos 8 guma zimske i ljetne... to je nekih 800 eura u prosjeku ako ne i vise za gumu bolje kvalitete...
Samo pazi da se ne udesis negdje u AT u tom prolasku jer ce bit sranja. A i ako te zaustave nece bit dobro. Osobno ako planiram prolazit kroz AT za vrijeme zime, uzeo bih ljetne+zimske i drugi komplet kotaca.
To. Plus ako su aluminijske, kupis si momentni kljuc za ca. 20-25€, te dizalicu za 30-35€, pitas u servisu na kojem momentu se trebaju serafiti tvoje felge i miran si.
Sam mjenjas kotace, i jednom u 4-5g mijenjas gume, ne ispadne puno. Plus zdravije je i za gumu i za felgu da se stalno ne montiraju,
i nema potrebe za rebalansiranjem - osim kad se guma potrosi.
Da namjeravam uzet bazirane na zimskoj gumi... Ovdje u Njemackoj je dozvoljeno imati all year gume, ali za Austriju je jasno zasto... jer ima drasticno vise snijega nego u Njemackoj. :)
Iskreno ionako mislim samo proci kroz austriju. Nemam namjere tamo niti ljetovati niti zimovati. :)
A i jasno auto vozim samo po gradu i autocesti 99.9 posto vremena Ovo ostalo je parkplatz po sljunku. :D
Jednostavno se financijski ne ispati placati svakih 6 mjeseci 65 eura ovdje di sam ja da ti navuce gumu na felgu i montira... i jasno moras kupovat nnove svake 5 godina sama montaza gume dodje na pet godina 650 eura plus jos 8 guma zimske i ljetne... to je nekih 800 eura u prosjeku ako ne i vise za gumu bolje kvalitete...
Samo pazi da se ne udesis negdje u AT u tom prolasku jer ce bit sranja. A i ako te zaustave nece bit dobro. Osobno ako planiram prolazit kroz AT za vrijeme zime, uzeo bih ljetne+zimske i drugi komplet kotaca.
Sta nisu dozvoljene u austriji?

Ne, smatraju se nedozvoljenim i ilegalnim.
Isto kao sto u HR zakonski moras imati rezerne zarulje u automobilu, tako si u AT zakonski imati sezonske gume za tekucu sezonu.
Te naravno sa ispravnom dubinom profila - ne celave kao sto neki voze - nisi formula da ti pasu slickovi.
Treba da radim veliki servis na Peugeot 307 SW 1.6 80kw. Gledao sam po radnjama te setove zupcastog pa me zanima koji proizvodjac je najbolji, najpouzdaniji?
Nasao sam SKF,DAYCO,CONTITECH,METELLI.. Majstor rece da potrazim SNR set, a ako ga ne nadjem koji od ovih je najbolji? Cijene su tu negdje, neki daju 5, a neki 3 godine garancije..(Dayco najjeftiniji, contitech najskuplji, razlika je nekih 30e)..
Treba da radim veliki servis na Peugeot 307 SW 1.6 80kw. Gledao sam po radnjama te setove zupcastog pa me zanima koji proizvodjac je najbolji, najpouzdaniji?
Nasao sam SKF,DAYCO,CONTITECH,METELLI.. Majstor rece da potrazim SNR set, a ako ga ne nadjem koji od ovih je najbolji? Cijene su tu negdje, neki daju 5, a neki 3 godine garancije..(Dayco najjeftiniji, contitech najskuplji, razlika je nekih 30e)..
Ja sam na Contiju od početka, 12g. koliko ustvari imam auto. Preporuka.
Njegova priča je malo drugačija, kupio je polovnjaka da se može k*rčiti sa polućelavim gumama, vjerojatno i auto sa neke staze, zadnji pogon, 500ks, bez ikakvog dodatnog tečaja ili škole sigurne vožnje, kakve postoje za takve aute (ne bi vjerovao),
prelijepa cura u autu, egotrip i dvoje mrtvih. Uz to je gotovo sigurno išao 2 glave, što god pisali novinari 150 tamo vamo, zavoj i masna/vlažna cesta sa lošim asfaltom su ga počeli izbacivati, stisnuo je kočnicu, valjda najgore moguće šta možeš napraviti i pa pa.
Nisam Niko Pulić ali rađe bi pokušao sa gasom i volanom isčupati takvu situaciju, nego instinktivno udariti po kočnici, ali šta je tu je sad. Svi pametni, i ja.
Inače što se guma tiče, ne postoji ušteda od 200-300kn na 4 gume koja bi me natjerala da kupim Taurus gumu ispred Dunlopa, ili GY. Gledam baš zimske za balonka dimenziju, Alpin6, Conti TS860, GY UG9, Nokian WRD4, sve bomba gume oko 450kn keš, Taurusi i ostali 350-370.
Ne bi hvala.
Nije to prednji pogon pa da ga gasom izvlacis iz preupravljanja, kada te izbaci zadnji pogon i da to bude sa jako malom sansom ispravljanjea jedino sto mozes je stisnut kocnicu do kraja i molit se. On se je vjerojatno zaletio auto je krenuo podupravljati te je zakvacio rizol koji ga ja odbacio i zarotriao.
Ima li netko iskustva sa all season tires?
To mi se cini kao dobar kompromis. Onda bi kupio Pirelli ili Hankook pa vozio par godina...
Sa obzirom koliko vozim i kako vozim ne bi trebali predstavljati neki problem? Zar ne?
Vazno mi je jer ako se dogodi nesreca sa allseason tires mozes dobiti odstetu iako nisi kriv sa zimskim po ljeti i obrnuto klasificiraju ti auto tehnicki neispravnim i nema novcega iako recimo ti ovaj oduzeo prednost npr.
Ako možeš protegni se i uzmi MIchelin CrossClimate+ - najbolja all season guma na svijetu.Jesu malo skuplje naspram ostalih,ali ako ionako mijenjaš svakih 3+ godina onda se isplati
Ima li netko iskustva sa all season tires?
To mi se cini kao dobar kompromis. Onda bi kupio Pirelli ili Hankook pa vozio par godina...
Sa obzirom koliko vozim i kako vozim ne bi trebali predstavljati neki problem? Zar ne?
Vazno mi je jer ako se dogodi nesreca sa allseason tires mozes dobiti odstetu iako nisi kriv sa zimskim po ljeti i obrnuto klasificiraju ti auto tehnicki neispravnim i nema novcega iako recimo ti ovaj oduzeo prednost npr.
Ako možeš protegni se i uzmi MIchelin CrossClimate+ - najbolja all season guma na svijetu.Jesu malo skuplje naspram ostalih,ali ako ionako mijenjaš svakih 3+ godina onda se isplati
Mislim da ce tako nesto i biti. :) Ne namjeravam stediti na all season pogotovo ako cu ih skidat i mijenjat nakon nekoliko godina. :)
Mislim naravno razmisljao sam i o kupovini manje felge ali nazalost manje od 225 i 17 zoll ne smijem staviti na auto zbog ovjesa od isignia a sa tim dimenzijama isto gume nisu jeftine...
Nije to prednji pogon pa da ga gasom izvlacis iz preupravljanja, kada te izbaci zadnji pogon i da to bude sa jako malom sansom ispravljanjea jedino sto mozes je stisnut kocnicu do kraja i molit se. On se je vjerojatno zaletio auto je krenuo podupravljati te je zakvacio rizol koji ga ja odbacio i zarotriao.
Nema šanse, neovisno o pogonu. 100% sam u to uvjeren. Stari mi je imao 520i picolovca s kojim smo odletili na snijegu davno, volan kontra smjer i pun gas, ispravio ga je jedva.
Mislim da je kočnica bila najgore moguće rješenje, ali tu na temi ima 50x većih znalaca, pa ako netko ima iskustva sa RWD jačim autima, baš nek napiše koju, zanima me što u takvim scenarijima kad te zavoj izbaci, voziš puno prebrzo i zadnji te zanese..
Ne sjećam se da mi je itko ikad rekao stisni kočnicu