Evo prilike za linux
"S druge strane, nitko nije ni spominjao mogućnost napuštanja DirectX-a koji je već dugi niz godina, od 1995. kada je izašao pa do sada zaslužan za etabliranje Windowsa kao vrhunske igraće platforme."
?
Pa do verzije 9.0c (2004.) je bio tako reci smece.
U igrama se koristi od verzije 3.
U igrama se koristi od verzije 3.
To je istina, ali je to bilo daleko od vrhunskog.
Pa, nije baš da je 9.0c prvi koji je valjao.
Npr. DX 8.1 je bio sasvim ok (MoH:AA, CoD...). Do petice su bili kaos...
Pa, nije baš da je 9.0c prvi koji je valjao.
Npr. DX 8.1 je bio sasvim ok (MoH:AA, CoD...). Do petice su bili kaos...
Tako je, a negdje sa izlaskom DX8 se prestajalo raditi igre u oba sučelja - OpenGL i DirectX.
To je istina, ali je to bilo daleko od vrhunskog.
Iskreno, ni OpenGL nije bio baš cvijeće. Ali tada je još uvijek Glide žario i palio.
Tako je, a negdje sa izlaskom DX8 se prestajalo raditi igre u oba sučelja - OpenGL i DirectX.
DX je sa verzijom 8 dobio shadere, veliki gizmo koji je OpenGL-u nedostajao sve do verzije 1.5, a integriran u glavnu specifikaciju tek u verziji 2.0
Skoro 4 godine zakašnjenja. To je bila kap koja je prelila čašu i dovršila posao koji su započeli MS-ov marketing i loši OpenGL driveri proizvođaća.
To je istina, ali je to bilo daleko od vrhunskog.
U to vrijeme je carevao 3DFX i njihov glide api... uvijek sam u njemu pokretao igre a ne preko microsoftovog direct 3d-ea... lijepa prošla vremena..
Skoro 4 godine zakašnjenja. To je bila kap koja je prelila čašu i dovršila posao koji su započeli MS-ov marketing i loši OpenGL driveri proizvođaća.
DX je dobio podrsku za teselaciju tek u verziji DX11, dok je OpenGL to podrzavao vec dobre tri godine preko AMD-ove ekstenzije.
Dobro primjeceno glede MS-ovog "marketinga", samo sto je u stvarnosti taj marketing bio FUD marketing, "jbg sta ces, sjednes i places"...
EDIT: Ali dobro, sve vise developera se ili vraca OpenGL-u ili radi obje verzije, "rat" je daleko od zavrsenog. Nema brige
Pa, nije baš da je 9.0c prvi koji je valjao.
Npr. DX 8.1 je bio sasvim ok (MoH:AA, CoD...). Do petice su bili kaos...
I COD i MOH:AA su bazirani na OpenGL (neznam točno koja revizija) - Quake 3 Engine.
Zadnje što mi pada da je bilo bazirano na DX8.1 je UT2 Engine (Unreal Tournament 2003, Americas Army, itd.). I to je negdje 2002. tek izašlo.
Sa DX9 je doživjeo procvat (Half-Life 2, Far Cry, itd.).
DX je dobio podrsku za teselaciju tek u verziji DX11, dok je OpenGL to podrzavao vec dobre tri godine preko AMD-ove ekstenzije.
Znam, ali tada više nije bilo bitno jer su svi već naveliko slušali MS.
Borba nikako nije gotova jer se OpenGL vraća na velika vrata kroz podršku za cijeli set platformi na koje DX nikada neće ni zaviriti. Zanimljiv obrat situacije.
i šta će sada ovi silni gejmeri?! :D
možda je to prilika da se neki drugi os promakne u svijetu gejmera ;)
Borba nikako nije gotova jer se OpenGL vraća na velika vrata kroz podršku za cijeli set platformi na koje DX nikada neće ni zaviriti. Zanimljiv obrat situacije.
Prvi put cujem za to?
i šta će sada ovi silni gejmeri?! :D
možda je to prilika da se neki drugi os promakne u svijetu gejmera ;)
sta mislis sta cemo, pa igrati kao i do sad. Vidis da se nista nije promijenulo niti ce
Prvi put cujem za to?
Na kojim platformama koje ne potječu od microsofta je DX prisutan?
Svi ostali operacijski sustavi imaju dostupan samo OpenGL ili u slučaju konzola neki vlastiti API. Što velika većina mobitela i tableta koristi? OpenGL/GLES. Web? WebGL.
A na kraju krajeva. OpenGL radi i na windowsima.
Borba nikako nije gotova jer se OpenGL vraća na velika vrata kroz podršku za cijeli set platformi na koje DX nikada neće ni zaviriti. Zanimljiv obrat situacije.
Prvi put cujem za to?
Valjda misli na Android i iOS.
Mada, igre na tim platformama ne mogu nazvati punokrvnim igrama... :)
OpenGL je na OS X-u, na svim UNIX stanicama (Solaris, AIX, UX, IRIX...), na Linuxu, na FreeBSD-u, OpenGL ES (ES - Embedded Systems) za kao sto samo ime kaze embedded sustave, tablete, smartphone, zatim za PS3, pa cak i Amigu, a da ne govorim o tome da OpenGL ima Java bindinge, Fortran, Perl, Python bindinge (doduse ne znam kakvo je tu stanje s DX-om, pa necu previse u to ulaziti)... Naravno, naposlijetku tu je i Win platforma.
Riječ je o grafičkom API-ju, ne o igrama. :)
Skup funkcionalnosti koje developeru omogućavaju uporabu grafičkog hardvera. Nije bitno koliko je pozadinski hardver sposoban budući da se identičan skup funkcija primjenjuje i na jači hardver.
Bit je u unificiranosti. Kada imaš GL na desktopu, GL na webu, i GL na mobitelu postaje lakše prebacivati se s platforme na platformu budući da ti je jedan dio već dosta poznat i navikao si raditi s njime.
To se sve naravno tiče developera, u idealnom slučaju krajnji korisnik ne mora znati doslovno ništa ni o OpenGL-u ni o DX-u da bi koristio svoju aplikaciju.
OpenGL je na OS X-u, na svim UNIX stanicama (Solaris, AIX, UX, IRIX...), na Linuxu, na FreeBSD-u, OpenGL ES (ES - Embedded Systems) za kao sto samo ime kaze embedded sustave, tablete, smartphone, zatim za PS3, pa cak i Amigu, a da ne govorim o tome da OpenGL ima Java bindinge, Fortran, Perl, Python bindinge (doduse ne znam kakvo je tu stanje s DX-om, pa necu previse u to ulaziti)... Naravno, naposlijetku tu je i Win platforma.
Sve te platforme imaju OpenGL, no nemaju igara. Služi za profesionalnu primjenu, osim na Amigi, uopće nemam ideju što će tamo, eventualno za kakvu vizualizaciju... :)
DirectX nije nikada služio u profesionalne svrhe, barem koliko znam, osim pluginova za programe za obradu zvuka, nisam ga vidio nigdje. Samo za igre.
A koliko se sjećam OpenGLa, problem je uvijek bila implementacija u driverima.
Ja nista ne kuzim.
Ja nista ne kuzim.
OpenGL je na OS X-u, na svim UNIX stanicama (Solaris, AIX, UX, IRIX...), na Linuxu, na FreeBSD-u, OpenGL ES (ES - Embedded Systems) za kao sto samo ime kaze embedded sustave, tablete, smartphone, zatim za PS3, pa cak i Amigu, a da ne govorim o tome da OpenGL ima Java bindinge, Fortran, Perl, Python bindinge (doduse ne znam kakvo je tu stanje s DX-om, pa necu previse u to ulaziti)... Naravno, naposlijetku tu je i Win platforma.
Sve te platforme imaju OpenGL, no nemaju igara. Služi za profesionalnu primjenu, osim na Amigi, uopće nemam ideju što će tamo, eventualno za kakvu vizualizaciju... :)
DirectX nije nikada služio u profesionalne svrhe, barem koliko znam, osim pluginova za programe za obradu zvuka, nisam ga vidio nigdje. Samo za igre.
A koliko se sjećam OpenGLa, problem je uvijek bila implementacija u driverima.
Da? Stvarno to misliš? XD A sve Blizzardove igre? ID Softwareove igre? To nisu igre? :) Unreal Engine i CryEngine kao i Blizzardovi itekako podržavaju OpenGL, odnosno sve igre koje izlaze na konzolama tj. na PlayStationu podržavaju derivat OpenGL-a.
Nije OpenGL imao nikakve probleme s implementacijom ničega. Također, ne znam odakle ikome ideja da bi bilo tko odustao od DirectX-a niti je to vjerojatno. To je tako bilo nemoguće interpretirati. Svi već dulje vrijeme znaju da je XNA mrtva stvar, tako da ovo nije moglo nikoga iznenaditi ili zavarati.
I COD i MOH:AA su bazirani na OpenGL (neznam točno koja revizija) - Quake 3 Engine.
Zadnje što mi pada da je bilo bazirano na DX8.1 je UT2 Engine (Unreal Tournament 2003, Americas Army, itd.). I to je negdje 2002. tek izašlo.
Sa DX9 je doživjeo procvat (Half-Life 2, Far Cry, itd.).
MoH:AA traži instalaciju DXa 8.1
I 99% da nije opengl render je je znao izbacivati greške sa dx_*.dll fajlovima. A u CoDu možeš birati (u dvojci) između DX7 i DX9 rendera.
DirectX nije grafički API. Dakle, to nema veze samo s rendereom enginea.
Onda je Direct3D. Ili ja živim u zabludi 12 godina? Samo da napomenem, to sam naučio u Bugu, davno, davno...
Da, stoga kad igra traži DirectX, ne znači da ne koristi ili nema i OpenGL bazirani renderer. DirectX ima mnoštvo funkcionalnosti osim grafičkog API-ja. OpenGL ES je baza grafičkog API-ja koji koristi PlayStation 3, dakle, većina igara (s obzirom da izlaze i na konzolama) imaju i OpenGL renderer. Također, mnoštvo enginea danas ima više renderera, poput svih Blizzardovih igara (koje zbog toga rade i na Mac računalima), igara iz ID Softwarea, igara na Unreal Engineu, itd. i to ne samo zbog Maca (koji je sve zastupljeniji), nego i zbog konzola, mobitela, tableta i sl. koji su iOS i Android sustavi. Renderer je samo dio enginea igre, a Direct3D samo dio grafičkog API-ja DirectX-a.
MoH:AA traži instalaciju DXa 8.1
I 99% da nije opengl render je je znao izbacivati greške sa dx_*.dll fajlovima. A u CoDu možeš birati (u dvojci) između DX7 i DX9 rendera.
Nema veze što traži, jer kao što je Tonči rekao - DX nije isključivo samo grafika. Postoje još komponente DirectSound, i ostale... DS mi pada prvi na pamet. OGL to nema.
Obje igre su bazirane na Quake (3) engine-u koji je isključivo OGL (grafički) baziran - Tako da greške koje dobivaš u vezi pokretanja nemaju nikakve veze sa tim.
KLIK (u rubrici sa strane).
Da, to mi je kasnije palo na pamet da koristi DX za DirectInput, Sound i ostalo.
Al opet, pobijamo domagojevu izjavu da DX do 9.0 ne valja - nije DX samo render, tu su i ove ostale funkcije.
Da, to mi je kasnije palo na pamet da koristi DX za DirectInput, Sound i ostalo.
Al opet, pobijamo domagojevu izjavu da DX do 9.0 ne valjda - nije DX samo render, tu su i ove ostale funkcije.
Iskreno nisam previše upućen u tehničku stranu i nemam pojma je li valjao ili ne - Ali znam da je OGL bio puno raspostranjeniji sve do negdje 2003. godine.