Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena... izdvojena tema

poruka: 4.238
|
čitano: 1.568.557
|
moderatori: Lazarus Long, vincimus, pirat, XXX-Man
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
13 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Pa za bijelu tehniku inače serviseri dolaze kući i ne mora se nikuda nositi...čak i popravljaju na licu mjesta ako mogu.... Nazovi ovlašteni servis i vidi s njima

Moj PC  
2 0 hvala 0
6 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Ako je veći uređaj npr. bijela tehnika koji treba reklamaciju onda se obaviještava trgovac gdje je kupljen uređaj i onda bi on u pravilu i zakonu trebao organizirati ovlašteni servis da dođu to popraviti. Ali tada obično trgovac da brojeve telefona od ovlaštenog servisa jer mu se ne da imati posla pa onda kupac sam zove i moljaka da se dođe popraviti. Trgovac mora biti upoznat s postupkom popravka jer ako se ne da popraviti onda on vrši zamjenu pokvarenog uređaja s ispravnim ili povratom novaca.

Moj PC  
0 0 hvala 0
16 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
love2ml86 kaže...

Pozdrav,

 

imam jedan manji hladnjak koji ne radi a pod garancijom je. Pitanje je, moram li ja slati uređaj na servis ili su oni dužni organizirati prikup?

 -i? pitaš tu umjesto da nazoveš trgovinu-servis.. servis će ti tad reći što-kako, tj pravi servis tad dogovori termin kad će te obići i obaviti potrebno, .. ali sve manje je pravih servisa, popravaka i ovisi o trgovini kupnje jer one trgovine koje takvu robu prodaju godinama to imaju rutinski riješeno.. a danas to možeš kupiti 'na kiosku' ili online.. od firme koja nema ostalo-rutinu ili pravi servis a to su stvari koje ako te zanimaju kao kupca pitaš-provjeriš kad nešto kupuješ, lakše-brže i tad znaš.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
7 godina
protjeran
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Ihush, što sam pitao na krivom mjestu? Oprosti na tome.. pitam tu da znam kako postupiti u odnosu na odgovor koji dobijem od servisa.
16 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

-ok, sorry na krtičnom tonu... :) .. no to su (opće)poznate stvari, kao servis i razlike za robe kao kućanski aparati-vešmašina-bojler-klima.. i sl. koji se servisiraju u kući i tek po potrebi voze u servis a to konkretno dogovoriš sa servisom, tj u temu rutinski ljudi dođu kad imaju problem, negativan odgovor druge strane i sl. tj nema smisla raditi ražanj dok je zec u šumi jer ništa ne znače savjeti koje možeš dobiti tek poziv servisu-reklamacija i nakon tog odgovor-dogovor s njima i tad moguć problem.. do kojeg još nisi stigao, tj za sad problema nema.

-a trgovina, način kupnje.. nije isto kupiš li robu u renomiranoj trgovini koja se time bavi godinama i ima rutinski orgraniziran servis upravo za takve potrebe ili npr moguće webshop koji možda nema ništa.. pri čemu sama roba i zakon (prava) ostanu papirnato ista, no kako ih ostvariti može biti problem.. tj nemamo takve info, nemamo ni stvarni problem, osim kvara koji treba reklamirati.. a tek tad ako s reklamacijom nešto nije ok je stvar za temu.

-kao usporedba s drugima, pomoć u temi.. opet ne vrijedi, jer svaki slučaj reklamacije je za sebe, mada su robe-zakon isti, odnosno ovakve robe-reklamacije se kao izuzetak od pravila ne riješavaju s trgoviniom-trgovcem nego s ovlaštenim servisom koji zato i postoji, što pak recimo nema veze s računalima-večinom na forumu ako je ovo it-pc forum.. ili s ostalim raznim robama, jer to je takva vrsta robe, servis.. i takve reklamacije se riješavaju rutinski kad je u pitanju normalna trgovina-lanac koji ima odgovarajući support tj pravi ovlašteni servis koji stvarno i radi (ne proforme za dobijanje dozvole.. kad je često samo pobox-adresa.. bez da imaju zaposlene, alat ili jedan šaraf-maticu..). .. a danas svatko može prodavati bilo što, dok se problem tek nakon reklamacije možda pojavi. Zato, prvo, telefon-poziv-pitanje .. tek tad nastavak teme...

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
6 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Dobar dan. 

Kupio sony tv xf 9005 prije 4 godine i 9 mjeseci. 

Uzeo produljeno jamstvo 5 godina kod kupovine.

Znaci imam jos 3 mjesece garancije. 

Pojavila mi se vertikalna crta posred ekrana. 

Dali je neko imao slican slucaj i sto mi je ciniti i sto da ocekujem?

Kupljen je u sancta domenici. 

Slike u prilogu. 

Hvala, Lp

 

Moj PC  
0 0 hvala 0
6 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Dobar dan. 

Kupio sony tv xf 9005 prije 4 godine i 9 mjeseci. 

Uzeo produljeno jamstvo 5 godina kod kupovine.

Znaci imam jos 3 mjesece garancije. 

Pojavila mi se vertikalna crta posred ekrana. 

Dali je neko imao slican slucaj i sto mi je ciniti i sto da ocekujem?

Kupljen je u sancta domenici. 

Slike u prilogu. 

Hvala, Lp

 

Moj PC  
0 0 hvala 0
6 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Dobar dan. 

Kupio sony tv xf 9005 prije 4 godine i 9 mjeseci. 

Uzeo produljeno jamstvo 5 godina kod kupovine.

Znaci imam jos 3 mjesece garancije. 

Pojavila mi se vertikalna crta posred ekrana. 

Dali je neko imao slican slucaj i sto mi je ciniti i sto da ocekujem?

Kupljen je u sancta domenici. 

Slike u prilogu. 

Hvala, Lp

 

Moj PC  
0 0 hvala 0
8 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Pegaz2507 kaže...

Dobar dan. 

Kupio sony tv xf 9005 prije 4 godine i 9 mjeseci. 

Uzeo produljeno jamstvo 5 godina kod kupovine.

Znaci imam jos 3 mjesece garancije. 

Pojavila mi se vertikalna crta posred ekrana. 

Dali je neko imao slican slucaj i sto mi je ciniti i sto da ocekujem?

Kupljen je u sancta domenici. 

Slike u prilogu. 

Hvala, Lp

 

 

Ista situaciju sam imao na Phillipsu s jedinom razlikom što sam uz imao vodoravnu i horizontalnu žutu liniju. Prvo su se pojavile početkom rujna prošle godine i nestale nakon par sati da bi se ponovno pojavile nakon mjesec i po. TV je kupljen u Svijetu medija pa sam ga nosio na reklamaciju (jamstvo mi je isticalo za 2 tjedna). Pogledali su tamo u čemu je problem, Uredno su zaprimili tv i poslali ga na ovlašteni servis u Pazin. Iz servisa su me zvali nakon 2 tjedna kak obi me obavijestili da je problem u panelu te da mi je zamijenjen s novim. TV je ubrzo došao u moje ruke i od tada sve radi.

 

Odnesi na reklamaciju pa ćeš vidjeti što će ti reći.

I want to believe
16 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

-slučan slučaj? .. beskorisno, tj ako imaš jamstvo, reklamiraš.. to je to, ukratko, na duže, kako? telefon-halo, trgovinu ili servis.. i dalje će ti netko konkretno odgovoriti dok sličnost problema nema nikakve veze s time kako će biti riješen, ovisno o trgovini-servisu-jamstvu, ovisno o godišnjem dobu (ljeto-godišnji) itd..

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
10 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Pegaz2507 kaže...
Dali je neko imao slican slucaj i sto mi je ciniti i sto da ocekujem?

 Evo nedavno u produljenoj garanciji (osiguranje) nakon 3g mi je otiso tv. JA mislim da je osvjetljenje, ali je ovlasteni rekao da je panel i da je nedobavljiv. Dobio sve novce natrag.

 

Ima razlicitih iskustava s produljenim garancijama, jer ima razlicitih uvjeta u tim produljenim garancijama (dal je jamstvo il osiguranje) itd itd. Nadji si uvjete tog jamstva/osiguranja te pogledaj. A do tada posalji tv u ovlasteni (kod ovih slucajeva nije za testirati stvari preko lokalnih "mestara" jer cesto on mora raznorazne uvjete ispunjavat pa da te to ne diskvalificira od odstete (ako je osiguranje) ako on nema sve sto je potreno itd.

21 mjesec
neaktivan
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Pozdrav ekipa,

Savjet bih trebao.

Naručio sam monitor u Protis-a. Monitor je dostavljen Overseasom u prilično urednoj kutiji, na to sam pazio. Kutiju nisam otvarao jer dostavljači uvijek žure, izgledalo je ok. Na Hvaru sam, uvijek naručujem dostavom i do sada nije bilo problema. Problem nastaje kada sam otvorio kutiju. Monitor puknut, i to ozbiljno slomljen. Unutarnja ambalaža izgleda kao da je već otvarana. Zovem Protis, oni kažu zovite Overseas za reklamacije. Zovem dostavljača, njemu treba nalog, ne može samo doći po monitor. Prijavljujem štetu na Overseas, oni odbijaju reklamaciju jel im kutija izgleda OK. Protis sada mene krivi, ja sam razbio monitor... Što mi je činiti? Prijavu slati na mingo.hr ili ima još neka druga opcija?

Hvala!

 
0 0 hvala 0
9 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Posalji prijavu.....

Opcija nemas jer je ovo klasicno sutiranje odgovornosti na relaciji trgovina-dostava. I niti jedno od njih ne dozvoljava mogucnost krivice.

Istina, ako je vanjska ambalaza ok, onda sumnja ide na trgovinu... I obratno, uz unistenu ambalazu nitko nece pomisliti da je trgovina poslala osteceno.

Ovo cini mi se nije nista novo za spomenutu trgovinu, ako se sjecam iskustva bas i nisu pozitivna s njom.

Posalji prijavu pa ces vidjeti.
Its just the way of it, son. We all sell our souls sooner or later.
Moj PC  
2 0 hvala 0
16 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

-prvo reklamacija trogvini, zatim kad prihvate ili odbiju s tim odgovorom na mingo-prijavu.. a krivica dostave ili trgovine, ping-pong + problem kao i mogućnost da si sam krivac za lom, tj zato se pošiljka kod zaprimanja pregledava neovisno što dostavljač kaže drugačije i što je ambalaža ispravna (npr moguć scenarij.. u transportu se roba ošteti, vozač zna da je odgovoran, firma.. stavi novu ambalažu i pravi se grbav.. ako prođe.. kao i to da je istu provjeru kod zaprimanja mogla-trebala napraviti dostava, no s druge strane dostava-pošta kaže da ne otvara samu pošiljku dok npr vrijednost sam pošiljatelj navede pri čemu sadržaj može biti 'cigla'..) ..sve je moguće, dok ti imaš pravnu prednost tj zakon tebe gleda kao kupca-potrošača kojeg mora zaštititi .. mada postoji šansa da si i ti krivac, vjeruje ti se.. a oni drugi u lancu to moraju dokazati, tj nije dovoljno reći 'nisam ja' nego tad i tko.. a u kranjem slučaju trgovina naravno ako to izguraš, ako odustaneš nikom ništa.. na tebi je što dalje.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
21 mjesec
neaktivan
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Protis je rekao da se strpim dok oni ne provjere s uvoznikom, pa s proizvođačem. Naravno, provlači se to da sam ja razbio monitor. Dok se oni dogovaraju, prijava je poslana na mingo.hr pa ćemo vidjeti. Hvala Vam na savjetima...

 

Pozdrav.

 
0 0 hvala 0
9 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Tako i treba, nemas ti sto cekati dok oni provjeravaju jer nemaju sto provjeriti.

Novi monitor ide njima na trosak. Privremeni (ako dokazu da je kriva dostava i naplate se od njih) ili trajni (ako su oni krivi), to nema s kupcem nikakve veze, niti ti tu imas ista cekati.

Novi monitor ili novi novci.
Its just the way of it, son. We all sell our souls sooner or later.
Moj PC  
1 0 hvala 0
10 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Pozdrav, imam Samsung Galaxy Buds Pro slušalice koje su dobivene kao poklon uz prednarudžbu Samsung mobitela. Od nedavno je prestalo raditi bežično punjenje istih. Na otpremnici piše sljedeće: "Ova otpremnica služi kao garancija za servisni centar u periodu od 12 mjeseci od preuzimanja", a taj rok je istekao prije nekih 5 mjeseci. Što je s onih dvije godine garancije na sve? Imam li ja tu kakva prava na reklamaciju ili je ovo neki poseban slučaj? 

Moj PC  
0 0 hvala 0
21 mjesec
protjeran
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Avensac kaže...

Što je s onih dvije godine garancije na sve?

 To nikad nije postojalo. Imaš jamstvo 12 mjeseci.

16 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
tomato092 kaže...
Avensac kaže...

Što je s onih dvije godine garancije na sve?

 To nikad nije postojalo. Imaš jamstvo 12 mjeseci.

 -točno.. jamstvo proizvođača je onoliko koliko ga on da, ako je 12mj.. to je to, no ostaje zakonsko jamstvo, materijalni nedostatak, rekamirati trgovini i oni riješe.. zakonsko jamstvo = 24mj+ ..

 

naravno, u scenariju gdje trgovina prihvati reklamaciju.. ako odbije, tad prijava dok je u slučaju vještačenja trošak nakon 12mj na teret onog tko traži (kupac).. i presuda ne mora biti pozitivna, tj može biti svašta-ništa, no prijava na mingo obično to riješi, dok se trgovini za sitnicu ne isplati natezati, kao ni kupcu ako dođe do troškova-odbijanja, tad većina odustane mada zakonski posotji osnova (postojanje prava ne znači da će se i ostvariti..).

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put ned 13.8.2023 21:52 (ihush).
10 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Druginadimak009 kaže...

Pozdrav ekipa,

Savjet bih trebao.

Naručio sam monitor u Protis-a. Monitor je dostavljen Overseasom u prilično urednoj kutiji, na to sam pazio. Kutiju nisam otvarao jer dostavljači uvijek žure, izgledalo je ok. Na Hvaru sam, uvijek naručujem dostavom i do sada nije bilo problema. Problem nastaje kada sam otvorio kutiju. Monitor puknut, i to ozbiljno slomljen. Unutarnja ambalaža izgleda kao da je već otvarana. Zovem Protis, oni kažu zovite Overseas za reklamacije. Zovem dostavljača, njemu treba nalog, ne može samo doći po monitor. Prijavljujem štetu na Overseas, oni odbijaju reklamaciju jel im kutija izgleda OK. Protis sada mene krivi, ja sam razbio monitor... Što mi je činiti? Prijavu slati na mingo.hr ili ima još neka druga opcija?

Hvala!

 Iako ne volim doticnu trgovinu, ali svakakvih ljudi ima, pa i onih koji ce nesto unistiti i vikati da je netko drugi kriv. Ako je ambalaza ispravna, ne postoji mogucnost da je dostava kriva. To je toliko cvrsto pakirano da je nemoguce da nema ambalaza ostecenje a da je to tako skrseno. Ajde da je u nekom kutu napukao ekral ili slicno, gdje je najslabiji, ali da je "ozbiljno slomljen" monitor uz ispravnu ambalazu, nema teorije. Znaci ostaje ili

a) Trgovina ti je svjesno prodala skrsen monitor i re-pakirala ga u ispravnu ambalazu

b) Dobavljac je svjesno re-pakirao skrsen monitor pod ispravan u ispravnu ambalazu

c) Ti si to skrsio (ili netko tebi blizak), slucajno, i sad bi da to netko drugi snosi.

 

Od ovog svega, c je daleko najvjerojatnije. Protis je svakakav al sumnjam da bi se za monitor ovako necim bavili jer je ovo kriminalna radnja prevare. Nisi naveo koliko je vremena proslo otkad si otvorio monitor a da je dostavljen? Dostave obicno primaju reklamaciju ako ih se odmah nazove.

Postoji mogucnost i da je netko njih zavaljao, slomio monitor i vratio ga "unutar 14 dana" a ovi nisu provjeravali povrat jer je ambalaza iz vana izgledala u redu, ali onda ce oni to interno znati (ili oni ili distributer), tako da bi se to onda trebalo pozitivno rijesiti. Jedini problem u ovome je sto ti u to nemas uvid, ali posto si poslao prijavu na mingo oni ce imati.

Avensac kaže...

Pozdrav, imam Samsung Galaxy Buds Pro slušalice koje su dobivene kao poklon uz prednarudžbu Samsung mobitela. Od nedavno je prestalo raditi bežično punjenje istih. Na otpremnici piše sljedeće: "Ova otpremnica služi kao garancija za servisni centar u periodu od 12 mjeseci od preuzimanja", a taj rok je istekao prije nekih 5 mjeseci. Što je s onih dvije godine garancije na sve? Imam li ja tu kakva prava na reklamaciju ili je ovo neki poseban slučaj? 

 Imas pravo na reklamaciju za mat. nedostatak, ali kako je navedeno, postoji mogucnost da ce traziti vjestacenje a njega predujmljujes ti, a nakon toga kako vjestak odluci.

14 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
sandokan111 kaže...
Avensac kaže...

Pozdrav, imam Samsung Galaxy Buds Pro slušalice koje su dobivene kao poklon uz prednarudžbu Samsung mobitela. Od nedavno je prestalo raditi bežično punjenje istih. Na otpremnici piše sljedeće: "Ova otpremnica služi kao garancija za servisni centar u periodu od 12 mjeseci od preuzimanja", a taj rok je istekao prije nekih 5 mjeseci. Što je s onih dvije godine garancije na sve? Imam li ja tu kakva prava na reklamaciju ili je ovo neki poseban slučaj? 

 Imas pravo na reklamaciju za mat. nedostatak, ali kako je navedeno, postoji mogucnost da ce traziti vjestacenje a njega predujmljujes ti, a nakon toga kako vjestak odluci.

čak i za poklon?

10 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
ministar kaže...

čak i za poklon?

Mislis kao jer je poklon uz prednarudzbu? Pa to je samo trosak tvrtke koja to koristi kao promociju. "poklon" je u biti besplatni proizvod, ali sve isto vrijedi za njega kao i za onaj koji si platio.

21 mjesec
neaktivan
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

Monitor sam otvorio, primjetio da je u kutu slomljen, upalio da provjerim, i nazvao Protis, pa Overseas. Maksimalo je prošlo 15 minuta od dostave do poziva. 

10 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Druginadimak009 kaže...

Monitor sam otvorio, primjetio da je u kutu slomljen, upalio da provjerim, i nazvao Protis, pa Overseas. Maksimalo je prošlo 15 minuta od dostave do poziva. 

 Ako je proslo tako kratko vrijeme to ti svakako ide u korist. Svakako javi ishod ako ti se da, interesantno je za arhivu ako nista drugo, ali ako je ambalaza ispravna (znaci nema barem nekakva udubljenja negdje na kutu svasta se moze ocekivat.

3 godine
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

Iz Protisa mi poslali procesor sa svinutim pinom. Zamotali ga u najlon i zaljepili za kutiju od CPU hladnjaka. S tim šalabajzerima više nemam posla.

Pin je srećom bio svinut pola milimetra pa sam ga lako izravnao.

 

 

EDIT;

A kad se plaća preko uplatnice, onda banka uzima još 7 eura na 200 eura jer gospoda nemaju normalnu web stranicu da platiš ili karticom ili odabereš pouzeće.

Poruka je uređivana zadnji put sub 19.8.2023 1:45 (El Torro).
13 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Druginadimak009 

 

I, što je bilo na kraju?

Moj PC  
0 0 hvala 0
7 godina
protjeran
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Ovo sa ambalažom, dal je oštećena mi djeluje nepotrebno jer ako sam ga ja krivo stisnuo ću oštetiti malo i ambalažu..

 
0 0 hvala 0
21 mjesec
neaktivan
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

Ništa još. Prijava je išla na Mingo, ali nitko se još nije javio. A ni iz Protisa...

Čekam...

6 godina
neaktivan
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Automehaničar me blago rečeno zajebo. Došao sam s određenim kvarom, auto je ostao kod njega, popravak je naplaćen cca 300€, auto vraćen meni. 

 

Mjesec dana kasnije kvar se opet javlja. Javljam se mehaničaru, dovozim auto kod njega, on se slaže da je kvar i dalje tu, ali tvrdi da nije mogao znati da ovaj prvi dio koji je zamijenio neće riješiti problem. 

 

Sad nudi ponovni popravak gdje će zamijeniti stvarni uzrok kvara, ovaj put je procjena na cca 700€. Blago rečeno, ne pada mi na pamet to radit kod njega.

 

Znači zamijenio je jedan dio potpuno nepotrebno, time nije uopće otklonjen kvar. Sad ako idem popravljati pravi uzrok, ne košta me samo 700€ nego i onih 300€što sam već bacio na prvoms servisu.

 

Naravno, pošto je to popravak auta, sva komunikacija ide preko mobitela i uživo, nemam specifikaciju dogovora niti išta drugo napismeno. Ono što imam je račun za prvi servis, to je uredno izdano, radiona je prijavljena kao d.o.o (ili obrt, nebitno), s te strane je sve obavljeno zakonski.

 

Tražio sam da mi otkloni kvar umanjenog troška, ali naravno on to odbija. Ako idem na mingo, bit će moja riječ protiv njegove, tko je što dogovorio i tražio...

 

Što uopće mogu u ovoj situaciji? 

 
0 0 hvala 0
16 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
encoding kaže...

..

 

Tražio sam da mi otkloni kvar umanjenog troška, ali naravno on to odbija. Ako idem na mingo, bit će moja riječ protiv njegove, tko je što dogovorio i tražio...

 

Što uopće mogu u ovoj situaciji? 

 -dogovorom nije išlo, mingo.. kad oni poguraju, prođe.

-tj majstor je majstor i zato što je majstor (implicitno uključeno znanje) je naplatio, kvar mora biti otklonjen, pošto nije tad je trebao barem priznati prvi dio plaćenog... a to što je pogrešno procijenio, uzrok kvara.. je njegov problem i time mora biti njegov trošak, tj ako je sad 'pravi' uzrok cijene 700 on nije ćoravababa gatara, nego je majstor.. koji posao naplaćuje no snosi posljedice kad napravi pogrešno, kao svi za ono što rade.

tj ne naplaćuje serviser samo cijenu dijelova nego i 'ruke' tj svoj rad, znanje.. i upravo taj dio ne može naplatiti dva puta za isti kvar dok može samu cijenu dijela koji se treba zamijeniti.. u obje cifre je i njegova zarada no mingo mu neće dopustiti dva puta zaradu na jednom poslu i to njegovom greškom, tj ili je majstor ili gatara.. da je posao obavljen ima zaradu, ako nije mora tu zaradu vratiti, ne naplatiti i ne više puta.

-problem je za skupi dio, tad je udio 'ruku' manji u ukupnoj cirfi.. za jeftinije dijelove je lakše pa i majstoru kad pogriješi jer radom može nadoknaditi-ispraviti dok ovako i on mora iz džepa izvući već potrošenu zaradu koju možda više nema.

 

-tj 'najpoštenije' riješenje je da pogrešno zamjenjen dio vrati-stornira, vrati u prvobitno stanje, jer nije uzrok-kvar, a da za novi dio posao krene od nule, tj navedene cijene 700-300 s time da će njegov trošak biti tih 300 ako ne može vratiti dio gdje ga je nabavio, može prodati u oglasniku i sl. tj za pravo vraćanje na nulu-početak bi se vratio stari (ispravan) dio, no moguće da ga više nema, npr bačen.. i to tad u slučaju greške majstora mora biti na trošak majstora, ne na trošak korisnika usluge tj tome služi zakon i mingo i upravo u takvom sporu je svrha postojanja.. pa iskoristi svoja prava, prijavi-traži.. realno je bolje dogovoriti se, pa i pristati na kompromise, ljudski.. ako je moguće dok samo postojanje prava ne znači da će biti i ostvareno, tj ako želiš pravo ti moraš tad to 'gurati'.. imaš li volje-vremena? .. dok ti auto vjerojatno treba u međuvremenu.. tj kod velikih postoji mogućnost traženja zamjenskog vozila i sl. .. no ne vjerujem da ti ovaj majstor može dati zamjesnko vozilo.. tj ako baš želiš ići 'do jaja' u pravnim dijelovima, možeš rentati auto i sav trošak utužiti-naplatiti za vrijeme dok se kvar na servisu ne otkloni.. no opet, imati pravo i ostvariti ga su dvije različite stvari, dovoljno da majstor nema novac i tad što.. a tebi rentacar neće dati đabe.. itd. tj tad bi imao još torška kojeg bi tek po okončanju spora naplatio i to ako je naplativo, tj ako majstor ima novac.. ako nema, ovrha pa prodaješ namještaj .. da bi vratio svoj novac itd. zato je bolje ako može bez suda, obično je prijava na mingo dovoljna, tad majstor pregrize za svoju grešku i obavi ono što mora dok u pregovoru nije na to pristao tj klasično cjenkanje dvaju strana gdje nitko ne mora pristati, dok netko treći ne kaže drugačije, zato na mingo.. i 90% se tad riješi, a ako tad nema riješenja tad radije odustani ili idi do jaja jer jedino tako ćeš ostvariti svoja prava.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice