Pa to je zaista predivno iznenađenje za sretne američke vlasnike Samsung pametnih hladnjaka®.
Pa to je zaista predivno iznenađenje za sretne američke vlasnike Samsung pametnih hladnjaka®.
Čudim me kako se još na pametnom vodokotliću ne pojave, npr. kad potegneš vodu...
Ljudi su kupili te frižidere bez reklama. Tako da ih im Samsung ne bi smio sam uključivati prikazivanje reklama, niti bi isto trebalo biti aktivno po defaultu. A ako im sam uključi reklame, onda bi im trebao plaćati najam reklamnog prostora!
Nedavno je Hisense imao pilot program gdje je gurnuo software update na tv-e, a prilikom paljenja bi ti pustili reklamu od nekoliko sekundi i to na veoma glasnom volumenu:
https://www.reddit.com/r/Hisense/comments/1n0hqgq/my_tv_vidaa_os_will_now_play_an_ad_on_start_up/
Sramota. A EU umjesto da se pozabavi takvim stvarima gdje ti kupiš uređaj pa nije TVOJ, oni gnjave ljude sa popupovima o cookijsima
Ljudi su kupili te frižidere bez reklama. Tako da ih im Samsung ne bi smio sam uključivati prikazivanje reklama, niti bi isto trebalo biti aktivno po defaultu. A ako im sam uključi reklame, onda bi im trebao plaćati najam reklamnog prostora!
Naravno, ali pretpostavljam da će biti oznaka koja daje do znanja da su reklame na tom modelu.
Ja bi volio kameru u svom da prilikom kupnje znam što mi fali..
Ljudi su kupili te frižidere bez reklama. Tako da ih im Samsung ne bi smio sam uključivati prikazivanje reklama, niti bi isto trebalo biti aktivno po defaultu. A ako im sam uključi reklame, onda bi im trebao plaćati najam reklamnog prostora!
Naravno, ali pretpostavljam da će biti oznaka koja daje do znanja da su reklame na tom modelu.
-pravni problem jer ne posotji retroaktivna oznaka.. novi fičer, koji je vjerojatno bio planiran i tad su to mogli upravo tako barem pravno riješiti.. no da jesu, tad bi to bilo ok.. ovako nije.
-.. zato ostaje pravna mogućnost za naplatu reklamnog prostora, jer je vlasnik frižidera-prostora vlasnik, dok je reklama komercijalni biz.. kapitalizam i svaki usa sud će to tako presuditi ako-kad do tog dođe..
-no nije ni tako jednostavno.. tj klasični eula textovi.. koje uz disklejmer pri updateu može prikazati soft.. nešto što juzer kliknexta pri čemu često ni nema opcije odbiti.. pa pravno to može biti pokriveno, time da je juzer bio obaviješten i prihvatio uvjete, tj pristao biti reklamni pano.. mada nije, tj za svaki pravni ugovorni posao posotji odgovarajući ugovor dok za komercijalu posotji i ugvorni iznos-naknanda ili cijena, tj nitko ne radi komercijalni ugovor ako nema barem centa zarade.. pri čemu ni knjigovodstveno nije dozvoljana nula-račun kao iznos.. kao npr firme prodane za 1kn u stečaju itd.. mada je to simbolički iznos, temeljnim odnosima vlasništva i komercijale je nužan kako ne bi narušio ravnotežu svemira otvaranjem crne rupe ili što već.. :)
edit: .. i treći pogled.. tj za usporedbu yt i influenceri, jutuberi.. koji na samoj gledanosti dobiju novac, zaradu.. i problem, lako je zaraditi na yt ako se ima dovoljno gledatelja.. problem što na frižideru to ne mogu biti milijunski pregledi nego obitelj.. i tad kakva god bila formula-usporedba ostane na centima vs tisućama dolara mjesečno zbog razlike što je nešto na yt kanalu vs na ekranu frižidera.. pa kao ciljana platforma ne može biti korisna jutuberima, samo onima koji emitiraju reklamu kao proizvođaču + njegovim kooperantima uz moguću kaznu za tying-spajanje odvojenih biznisa, favoriziranje nekog branda itd npr ako reklama sugerira kečap jednog branda, nedozvoljeno spajanje.. tržišni zakoni itd..
+edit: ... rentanje oglasnog prostora, npr na pročelju kuće.. komercijala će taj prostor-kvadraturu, ovisno o lokaciji plaćati x-novca vlasniku.. po istom kriteriju za frižider, plaćali bi mu cent.. jer je oglasni prostor primarno stvar dosega reklame, koliko ljudi-kupaca može vidjeti.. važne su brojke.. ne ukućani osim da ih je par milijuna.. :)
-tako da po toj osnovi vlansik frižidera ne može očekivati bilo koju isplativu cifru-iznos, pri čemu sama banka možda više naplati trošak + porez itd.. :)
-.. i više bi se država-regulator morala pozabaviti protupravnim, zabranjenim načinom rada, reklamiranja, pogotovo ako osim svojih proizvoda kao samsung-frižider, reklamira bilo što drugo, treći brand.. tying.. kazna, jednaka kao da neki auto-brand reklamira ina-gorivo i sl. .. zabranjeno, povezivanje industrija, proizvođača, guma, autoradia, itd.. zabranjeno-kažnjivo. + koliko puta je ms bio kažnjen za ie-browser kao i google-chrome za favoriziranje reklama ili za nejednak odnos prema trećim stranama itd.. .
edit3: .. odnosno, ako se pravnici tako postave u ovom kontekstu, ako se sjete tog rakursa.. tad će vrlo brzo ugasiti ideju, projekt.. dok ekonomisti-marketing i PR odjel zajedno trebaju na neki malarični otok uz robiju.. jer, smisao.. na samsung frižideru će se reklamirait što? drugi brand? ili će samsung, kupcu koji je već kupio samsung frižider, reklamirati samsung frižider.. onak? čemu?? ili će reklamirati druge proizvode, brandove.. konkurenciju? komercijalna praivila, osnove.. jednak pristup svima na svim medijima, npr tv-kuće-reklame.. i tad bi samsung tim reklmanim kanalom morao omogućiti ostalima konkurentima jednak pristup reklmamnom prostoru po istim komercijalnim pravillima.. pogotovo što bi tad to imalo smisla, više nego da samsung reklamira kupcu ono što je kupac već kupio.. a pošto je to kućni-obiteljski frižider, nije mjesto gdje će ostali prolaznici biti izloženi reklami.. osim gostiju, no to je zanemariv broj.. itd.
-pravna, ekonomska, PRovska.. sve poslovne logike su ubijene ćorkom.. i treba što prije sasjeći ideju u startu, jer mana loših-glupih ideja je što se kao korov šire, prime.. rezistencija... :)
Ne kuzim, na koju shemu ce "ucitat" reklame?
Kupim frizider, "pametan je", nikad ga ne spojim na net -> koje reklame ce vrtit, one koje ima eventualno ucitane?
Kad kupujem te uredjaje tipa frizider/perilica sudja/vesmasina/susilica (ok, nije da ih kupujem na tjednoj bazi) al kad mi prodavac krene pricat o "pamtnom" uredjaju, spjanje na mrezu, ja to niti ne cujem. Kad/ako i kupim taj uredjaj gledam neke druge stvarti pa kad ga kupim, samo ga ustekam u struju, namjestim temp ocekujem da radi to kaj treba, hladi,pere/susi pere,susi.
Opet, kakve reklame ce oni ucitat na uredjaj koji nije spojen na mrezu?
Ili ce imat shema ko sa pametnim satovima koje da bi upalio moras imat app na mobitelu i spojit na btooth, al i opet, aktiviram, upalim, ugasim konekciju. I pametan sat moze bez konekcije na btooth radit samo nece biti raznoraznih statistika na appu.
-ne kužiš? .. tad si zalutao, tj dobar dio kućanskih uređaja je danas povezan na mrežu, lan-wlan-kućni.. intranet.. pri čemu je internet dostupan, kao usporedba npr videonadzor, daljinsko paljenje grijanja, podizanje roletna itd.. mobačem i internetom upravljanje pametnom kućom, pametnim uređajima.. sve je na mreži i čak je korisno, npr znaš da ti je crkla pumpa za vodu.. ili programiraš zaljevanje grincajga u vrtu :) ..
-tj u ovomprimjeru, konkretno.. (ili skoro konkretno) .. frižider je kupljen kao pametan, no ekšli glup-soft-verzija.. i stanje-situacija.. ako je spojen online-internet, tad može dobiti upgrade-firmware.. ako nije spojen, ne može.. ostaje kao prvi-tvornički, glupi.. ako je spojen, dobije i reklame.. elementarna mrežna logika to kaže-odgovara.. if-then..
Fant! Fant! Fantastično!
Iz istog razloga moj HP printer moze samo do mail servera za slanje skeniranih dokumenta. Stari je jednostavno imao defaiult gateway, napravio update firwarea i bum, 'jel ti to koristis orginalne tonere?'. Nece majci vise, jedna linija vise na izlaznom firewallu.