Evo samo da se malo nadovežem na post od Rabenbal-a:
jaicnu svjetla (vray sun) ces vjerojatno morati smanjiti na 0.008 (multiplier) ili 0.005 a shadow ces morati podjeliti sa 8 na 24 kako bi dodatno omeksao sjencanje.
- ako koristiš Vray kameru, onda jačinu svjetla ostavi na 1, jer je vray sun podešen da radi u kombinaciji sa vray kamerom, na način da se onda sunce ponaša kao fizičko sunce, a kamera kao fizička kamera. Dakle, količinu svjetla u sceni ne određuješ mijenjanjem postavka sunca (isto kao što ne možeš mijenjati jačinu pravog sunca), nego to reguliraš postavkama kamere, kao i u stvarnom svijetu
- ukoliko ne koristiš Vray kameru, nego običnu ili rendaš iz perspective view-a, onda svjetlo reguliraš preko Vray-sun-a. Tada treba smanjiti njegovu jačinu (0.025 je meni u većini slučajeva idealno)
- shadow subdivisions sunca ima utjecaja na kvalitetu sjene, ali i duljinu rendanja, a usko je povezan sa parametrom veličine sunca; ako je sunce manje (oštrije sjene), onda je vrijednost subdivision-a od 4-6 više nego dovoljna. Defaultna vrijednost je OK za defaultnu veličinu sunca. Ako želiš mekše (bolje zblurane) sjene, onda trebaš povećati veličinu sunca, ali onda i vrijednost subdivision parametra, tako da ne dobiješ noise na rubovima sjena
smanji tocke renda sa 60 na 25 pixela, 20 eventualno.
- ovo nisam skužio na kaj točno misliš
povecaj pod light catch vrijednost subdiv-a sa 1000 na 1200. prefilter mozes stavit sa 8 na 4
- nepotrebno, pogotovo za exterijer di sekundarna odbijanja svjetla nisu toliko izražena; za eksterijer je dovoljno 500-600, dok za interijer ne treba ići preko 1000. U protivnom će se samo produžiti vrijeme rendanja, bez vidljivog efekta na kvalitetu slike.
irradiance map sub div sa 50 digni na 70 i onu ispod postavku sa 20 stavi na 30.
- također nepotrebno; čak su i defaultne vrijednosti previsoke; ja ne stavljam nikad veću vrijednost za HSph. dubdivis. od 30, a za Interp. samples od 25; kvalitetnije i točnije primarne bounce-ve dobijem povećanjem min-max rate parametra (ili samo veći preset), a i prije se izrenda.
Uglavnom, u Vrayu treba razlikovati 4 vrste problema koji se mogu javiti kod rendanja:
1. veliki flekovi po plohama (zidovima)
- uzrok su preniske postavke primarnih i sekundarnih odbijanja svjetla; povećanje preseta u irradiance map ili subdivis u Light cache rješava ovaj problem
2. sitni noise po zidovima i plohama
- javlja se ili zbog previsokog noise tresholda u postavkama DMC samplera ili ako imate vray svjetla (ili obična sa vray shadow), pa se javlja noise zbog preniskog shadow subdivision levela na njima. Smanjenje noise tresholda i povećanje shadow subdivision levela na svjetlima riješava ovaj problem. ovo je čest slučaj ako se koriste vray plane svjetla; njima treba obavezno dići subdivision level sa 8, na barem 16 ili 24; opet ovisi o veličini samog svjetla; veće svjetlo, veći level.
3. nazubljeni ili isprekidani rubovi na objektima
- preniske vrijednosti image sampler-a; savjetujem korištenje Adaptive DMC samplera, te za test rendove ostavite defaultne vrijednosti min-max subdivis, a za finalne stavite min: 2, a max 5 ili 6 (ako imate puno sitnih detalja, onda 6, a ako ne, 5 je dovoljno)
4. noise na površinama sa glossy refleksijama/refrakcijama
- javlja se kad imate zbluranu refleksiju na nekom objektu, a samplovi refleksija ili rafrakcija su preniski. Može se riješiti na dva načina (najbolja je kombinacija oba): prvo, uključite u postavkama Light cache-a da ga koristi i za glossy refleksije, a drugo povećajte vrijednost subdivis. u postavkama materijala. Idealnu vrijednost subdivision-a je najbolje odrediti tako da ju povećavate za 4, te radite test rendove dok ne dobijete zadovoljavajući rezultat, jer previsoka vrijednost može samo nepotrebno produljiti vrijeme rendanja.
Postavke samplova (vray svjetla, materijali i sl) možete i globalno povećati ili smanjiti u postavkama Vray DMC samplera; tako da povećate ili smanjite "Global subdivis multiplyer"; ali oprezno sa time; jer ako stavite recimo 2, onda će vam sve vrijednosti svih multiplyera u sceni povećati 2 puta (sa 8 na 16, sa 16 na 32 i tako dalje). To koristite kad primijetite da vaše već relativno visoke vrijednosti ne daju željeni rezultat, a vrijeme rendanja vam nije bitno (jer će se povećati). Također možete povećati i minimalnu vrijednost subdivisiona, što je većinom bolje riješenje (one koji su ispod te vrijednost će povećati na tu vrijednost, a one koji su iznad, neće dirati)
Još jedan savjet za dodatnu kvalitetu i bolje izražene detalje: pod "pod render elements" dodajte VrayExtraTex pass, te njemu u "texture" slot, stavite VrayDirt, tako ćete dobiti posebni pass sa ambient oclusion, kojeg onda dodate u Photoshopu na orginalnu sliku (stavite ga kao layer iznad originalnog renda i stavite mu multiply blend mode). Ako koristite noviji Vray, onda možete u postavkama uključiti da AO renda direktno u sliku, ali ja preferiram ovu "staru" metodu, jer imam bolju kontrolu nad AO (previše ili prejak AO može ubiti sliku). Na ovaj način dobijete fine sjene i detalje, za koje bi, da ih želite dobiti čistim rendom, morali poprilično pojačati postavke, a samim time i drastično povećati vrijeme rendanja. Tako da je ova metoda puno brža, nego da samo povećate postavke; istina, ima malo dodatnog posla, al to je manje od minute posla da se AO doda u PS-u, a povećanje postavki vam može produljiti rendanje za nekoliko desetaka minuta.