Mali rječnik 3D-a

poruka: 4
|
čitano: 1.763
|
moderatori: DrNasty, pirat, XXX-Man, vincimus
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
16 godina
neaktivan
offline
Mali riječnik 3D-a

Dakle, da odmah krenemo na posao pa abecednom redu:

 

Alpha Blending - Metoda određivanja stupnja transparencije pixela. Nekadašnji 3D enginei su koristlili uvu tehniku kako bi dobili efekt stakla, vode i ostalih prozirnih elemenata.

Anisotropno filtriranje (Anisotropic Filltrering) - Napredna tehnika filtriranja tekstura. Ova tehnika "trodimenzionalno" filtrira teksture, izraćunavajući vrjednost  središnjeg pixela i okolnih pixela, rezultirajući prirodnijim i detaljnim izgledom scene u daljini.

Anti Aliasing (AA) - metoda kojom se ugladuju dijagonalne linije, koje nastaju rendeiranjem u nižim rezlucijama. Postoji nekoliko vrsta AA, a to su najčešće Edge AA, Line AA te FullScene AA (djeli se jos na MultiSampling te Super sampling). AnitiAliasing je preporučljivo koristiti u svim igrama, jer daje realnij izgled. Nema te li jaku karticu, AA će usporiti rendiranje

API (Application Programming Interface) - ime za standardno sučelje koje omogućuje developerima pisanje aplikacija bez ovisnosti o hardverskoj implementacij. Najpoznatija dva API-a su DirectX i OpenGL.

API Extension -riječ je o dodatku u standardni API proizveden od strane jednog proizvođača kako bi se optimizirao hardver tog proizvođača, no ta ekstenzija mora podržavati i hardver konkurentskog proizvođača. Najpoznatije su EAX, RenderMonkey i Cg (programski jezici koji nadoponjuju/zamjenjuju originalni HLSL u DX9 i OpenGL).

Artifakt -  Čudni detalji, ili točkice koje se pojavljuju na ekranu, a posljedica su loše kompresije tekstura ili previše overclockirane grafičke memorije (GPU ili RAM). Riječ je o djelovima tekstura koji zaostaju iz prethodnog prolaza, a koje se nisu izbrisale iz frame buffera.

Bump Mapping - tehnika mapiranja tekstura koja koristi više slojeva tekstura da bi dočarala udubine na kamenju, nemirnu površinu vode... Na osnovnu teksturu se postavlja displacement tekstura, koja različito odbija svjetlost, rezultirajući realnijim izgledom 3D objekata i same scene.

Cjevovod (Pipieline) - prikaz toka izračuna instrukcija u procesoru naziva se cjevovodom, a grafički čipovi u sebi imaju više kompleksnih cjevovoda.

Frame - sličica koja je rendeirana na ekranu. Pravilo je - što više to bolje.

Frame buffer - odredena količina video memorije u koju se spremaju privremene sličice koje će biti prikazane na ekranu.

FPS (Frames per second) - brzina sličica u sekundi, ili brzina kojom grafička kartica rendeira frameove.

HLSL (HighLevel Shadig Language) - Nove specifikacije DX/OpenGL-a predstavile su svoje programske jezike za brzo i jednostavno programiranje Pixel i Vertex Shader programa.

Memory Bandwidth (memorijska propusnost) - maksimalna propusnost između grafičkog čipa i video memorije. Formula za izračunavanja memorijske propusnosti glasi: Širina mem. sabirnice u byteovima x radni takt memorije = memorijska propusnost. Na primjer, ako grafička kartica raspolaže 128 bitnom memorijskom sabirnicom i brzina memorije iznosi 500Mhz tada memorijska sabirnica iznosi 16 (128 bit/ 8 bytea puta 500, dakle 8,0GB/S.

Pixel - najmanji, nedjelivi element slike.

Pixel Shaderi - programbilni hardverski shaderi koji omogućuju manipulaciju invidualnim pikselima, omogućavajući rendeiranje kompleksnih objekata poput kose, odjeće stakla...

Poligon - osnovni element 3D objekata.

RAMDAC - dio grafičkog čipa koji konvertira digitalne podatke u analogni format i obrnuto.

Texel - Osnovni element teksture, najmanja jedinica terkstuiranje mape.

Tekstura - 2D slika koja se koristi kako bi modelu dala specifičan izgled.

Vertex - grubo rečeno, vrh ili kut. Točka presjeca dviju linija nekog poligona. Dok se piksel odnosi na točku na ekranu općenito, vertex se odnosi na one piksele koji čine vrhove geometrijskih likova na sceni.

Vsync - funkcija grafičke kartice koja sinkronizira izmjene bufera s refresh rateom, brišući artefakte i anomalije.

Z-buffer - dio memorije na grafičkoj kartici u kojoj se spremaju Z vrjednosti trodimenzionalnih točaka.

 

Na kraju vas pozdravlja tola alias overdeath :)

 

od miline tresu mi se jaja u gacama budi se azdaja
Poruka je uređivana zadnji put pon 13.7.2009 12:13 (overdeath).
 
3 0 hvala 0
17 godina
neaktivan
offline
Mali riječnik 3D-a

Bravo,sticky

Hakiranje je umjetnost a ne zločin.
Moj PC  
0 0 hvala 1
17 godina
moderator
offline
Mali riječnik 3D-a

Prvo pročitaj vlastiti tekst i otkloni pravopisne greške, pa se onda prijavi za sticky. Čak ti je i naslov nepravilno napisan.

 
2 1 hvala 1
16 godina
neaktivan
offline
RE: Mali riječnik 3D-a

Nova verzija, ako mozes ti molim te editirat naslov teme ja nemogu.

jbg brzina.

od miline tresu mi se jaja u gacama budi se azdaja
1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice