AMD Radeon R9 300/Fury Series

poruka: 6.870
|
čitano: 638.617
|
moderatori: DrNasty, pirat, XXX-Man, vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
11 godina
protjeran
offline
Re: AMD Radeon R9 300/Fury Series
Tonči kaže...
...

1... Blaga prednost od ~5-10% koju ima AMD zbog asinkronih shadera, nije nešto za plakanje niti sad pretjerano za veselje (ovisno o taboru).
2...AMD nije drastično brži, jer je po viđenome malo sporiji pa ovom prednošću nadoknađuje gubitak koji ima u sirovoj snazi.

 
1- zar nisu asinkroni shaderi "nusprodukt" naćina na koji je hardverski izvedena cjela amdova gcn arhitektura, tj onaj dio koji hardverski na nvidiji ne postoji pa samim tim ima i manju potrošnju?
2- zar nisu amd kartice uvjek bile jaće po sirovoj snazi radi ovog pod 1.

hvala na odgovorima baš me zanima o ćemu se toćno radi.

Poruka je uređivana zadnji put sub 9.4.2016 21:34 (dabar_solta).
16 godina
odjavljen
offline
Re: AMD Radeon R9 300/Fury Series

Ne. Arhitektura hardvera se ne događa slučajno. Asinkroni shaderi su feature, iako nije sve tako jednostavno. (ne možemo znati sigurno jer je informacija strašno malo, a internet je pun pogrešnih informacija, pogotovo od kad su se novinari počeli baviti objašnjavanjem tehnologije po blogovima, forumima i sl. vadeći od tko-zna-gdje informacije koje su često evidentno pogrešne).

 

Razlika je u redovima (eng. queue). Asinkrono izvršavanje redova naredbi znači da se 3d red (za compute, copy i dc) i drugi redovi (compute, copy) mogu izvršavati neovisno jedni o drugima. Na compute engineima izvršavaju se compute zadaci, a na 3d engineu i compute i ostali. Hardverski, svaki od redova ima svoj engine. Ovisno o izvedbi u hardveru i driveru, AMD i Nvidia mogu imati različit način rada s istim redovima.

Ono što je bitno je da AMD ima mogućnost da su različiti enginei aktivni istovremeno: 3D engine i do 8 compute enginea, dok kod Nvidie 3D engine i compute enginei ne mogu biti aktivni istovremeno. Uvjetno rečeno: naime, hardverski Nvidia to može i realno, da je osposobljeno za DirectX12, Nvidia bi mogla konkurentno izvršavati 3D engine i 32 compute reda (CUDA API/driver to omogućava). Dakle, imamo u praksi softverski problem. Ovaj problem se manifestira kod compute i 3d shader paralelnosti u 3d engineu zbog limita na tipove komandi (paralelno nula za DX12, iako opet, recimo Nvidijini serije 900 mogu dinamički rezervirati slotove za redove, ali samo za CUDA primjenu).

 

Zapletoh se režući ovo da bude čitljivo. :D 

 

Nvidia ima probleme s performansama tamo gdje se pokušava koristiti 3d naredbe (draw callsi) i compute. Također, za razliku od AMD-a na 3d redu ima velike probleme s performansama ako se izdaju compute naredbe, dok AMD omogućava strašno dobru paralelizaciju s velikim brojem niti, ali istovremeno i dosta lošu iskorištenost hardvera ako se ne "napuni do vrha" zadacima. Da bi AMD imao iskorištenu veliku paralelizaciju (64 niti) treba mnogo compute zadataka (čak i na 3d engineu/redovima), a to kod igara može biti fizika, grafika u deffered modu (post processing). Nvidia traži prebaciivanje načina rada, AMD radi paralelno. Naravno, kad je CUDA u pitanju, sve radi super i kod Nvidije, kako je već rečeno, paralelno na hardveru jer CUDA ima poseban sklop za to. AMD više voli puno paralelizacije zadataka, Nvidia voli uredno slaganje i ciljanje većih batcheva komandi.

 

U praksi, optimizacija je problem. Engine za igru moraš pisati misleći na puno toga da ne zakineš jednu ili drugu arhitekturu, a opet, čak stvari koje su dobre za nove kartice istog proizvođača, mogu biti loše za generaciju ranije, kao što je to slučaj kod AMD-a. Recimo, moj Fury je odlično "hendlao" neke stvari, dok je 390X umirao. Problemi u tom kontekstu postoje i između arhitektura.

 

Mnogo toga se može poboljšati driverom, a Nvidia može iskoristiti neke prednosti koje ima nad AMD-om (kao recimo 1+32 reda za paralelizaciju u odnosu na 1+8 enginea za AMD).

 

Ukratko, optimizacija za AMD šteti Nvidiji, optimizacija za Nvidiju šteti AMD-u, a niti jedna od solucija nije idealna po DX12 standardu pa je itekako moguće da neke DX12 igre smetaju AMD-u, kao i da u nekom trenutku Nvidia objavi drivere koji će bolje izvesti neke stvari.

 

13 godina
offline
AMD Radeon R9 300/Fury Series

Od svih mogucih "dostupnih" informacija u moru interneta,ovo je do sada najrazumljivije obijasnjenje(za nekoga tko je lajik oko tehnologije grafičkih procesora) problematike i vođenja rasprava oko Ashynic shadera i DirectX12! Hvala kolega.

Moj PC  
0 0 hvala 1
14 godina
offline
Re: AMD Radeon R9 300/Fury Series

 Jel ima tko ovdje Gigabyte R9 390 ??

14 godina
protjeran
offline
AMD Radeon R9 300/Fury Series

Ja 3 kom, i 4 r9 380 gaming i 2 r9 380 wf2, 1x sapphire r9 380 nitro, 1x asus r9 380 strix, 1x msi r9 380 gaming, 5x xfx r9 380

 

u dolasku još 30 kom giga r9 380 neznam model još i 1 kom r9 390 gaming

Moj PC  
4 0 hvala 0
13 godina
offline
Re: AMD Radeon R9 300/Fury Series
itomic009 kaže...

 Jel ima tko ovdje Gigabyte R9 390 ??

 Imam trenutno doticnu u kompu.

14 godina
protjeran
offline
AMD Radeon R9 300/Fury Series

možeš ju odma donest natrag meni :D, vratit tamo di pripada

Poruka je uređivana zadnji put uto 12.4.2016 0:23 (Bulldozer).
Moj PC  
1 0 hvala 0
13 godina
offline
AMD Radeon R9 300/Fury Series

polako polako..strpi se do ljeta!

Moj PC  
0 0 hvala 0
17 godina
offline
Re: AMD Radeon R9 300/Fury Series
Tonči kaže...
...

Ukratko, optimizacija za AMD šteti Nvidiji, optimizacija za Nvidiju šteti AMD-u, a niti jedna od solucija nije idealna po DX12 standardu pa je itekako moguće da neke DX12 igre smetaju AMD-u, kao i da u nekom trenutku Nvidia objavi drivere koji će bolje izvesti neke stvari.

 

Thx, lijepo si to objasnio, ali imam par pitanja:

 

1) Nije mi jasan design DX12 API-ja i iznenadjuje me da developer mora samostalno adaptirati svoj engine direktno prema arhitekturama GPU-a - pa cemu sluzi onda graficki driver, osim kao glupi, thin wrapper oko native GPU poziva? Nije li DX12 uniformni API prema bilo kojoj GPU arhitekturi - to nije Mantle/CUDA?

 

Hocu reci, DX11 je imao svojih nedostataka (u principu, problemi sa paraleliziranim pozivima gdje jedan queue bude zagusen i blokiran, a ostali cekaju u idle, pa dolazi do masivnog pada throughputa), ali pretpostavljao sam da je DX12 API zapravo thin layer prema driveru + coordinator koji apstrahira arhitekture i omogucuje slaganje generaliziranih tasks/units-of-work u odgovarajuce GPU pipeline/queues i da u principu (opet preko uniformnog API-ja, nazovimo ga GPU Driver API) delegira te taskove prema driveru (sam graficki driver je implementacija tog nekog imaginarnog GPU Driver API-a). Na taj nacin, moze se ubaciti bilo kombinacija GPU-ova od bilo kojeg proizvodjaca i stvar sljaka - ako je GPU jednog branda, coordinator nije potreban i taskovi se izvrsavaju tocno kako je developer specificirao, a u slucaju multi-brand GPU setupa, coordinator se aktivira, radi callback na GPU drivere da bi otkrio koji je GPU manje zauzet na kojem queue i tamo stavlja iduci unit-of-work.

 

Mislim, to je sve palac-puta-pi dizajn sa 10 km visine sklepan u 5 minuta, i jasno mi je ce sigurno biti sporiji nego direktni native GPU calls, ali double dispatch ne bi valjda smio tolike latencije prouzrociti - i to jos toliko blizu metalu? Uostalom, nije li to nekakva generalna ideja - dati developeru jednostavniji i ucinkovitiji API za paralelizaciju, a s druge strane ga zastititi od kodiranja direktno prema arhitekturi? Ako ne, cemu onda uopce DX12 API?

 

2) Koliko ja vidim, nVidia se upucala onda sama u nogu? Ostavili su paralelizaciju samo onima koji direktno koriste njihov native API, CUDA, na taj nacin prisiljavajuci developere da pisu aplikacije optimizirane za njihov hardver? U tom slucaju, I say leave them burn - zasto se uopce zafrkavati s time, kad je ionako software issue. Neka momci lijepo enablaju paralelizaciju preko DX API-ja, a ne samo preko CUDA-e i sve pet.

13 godina
offline
AMD Radeon R9 300/Fury Series

Mene zapravo više zanima je li tko probao dx12 mixed gpu mod i kako to u praksi djeluje jel je moguće da će sli frikovi ići na to u dogledno vrijeme...Naravno ako devovi budu pucali u tom smjeru...

 

Zadnji put kad je lik na forumu htio uparit nvidiu i amd, pazite sad...." RADI PHYSIXA " završio je sa razbijenim naočalama...

Poruka je uređivana zadnji put uto 12.4.2016 14:33 (DarthMarkus).
Moj PC  
0 0 hvala 0
13 godina
protjeran
offline
AMD Radeon R9 300/Fury Series

jbga ja upravo uzeo 2x980... tko normalan to moze cekati!

Intel Core™ i7 Forever----- Battlelog: SoldierStippy
Moj PC  
1 0 hvala 0
13 godina
offline
Re: AMD Radeon R9 300/Fury Series
Stjepanj kaže...

jbga ja upravo uzeo 2x980...tko normalan to moze cekati!

 To sam i ja rekao....Mora da si dobio dobar deal...

16 godina
odjavljen
offline
AMD Radeon R9 300/Fury Series

Mixed mode je eksperimentalan još... Ashes devovi su ga probali, ali ne nadaj se da će to često biti podržano, jer je ultra-zafrknuto zasad. :)

 

DarthMarkus kaže...
Stjepanj kaže...

jbga ja upravo uzeo 2x980...tko normalan to moze cekati!

 To sam i ja rekao....Mora da si dobio dobar deal...

Ma laže, ima onu svoju 970. :D 

Poruka je uređivana zadnji put uto 12.4.2016 17:35 (Tonči).
Moj PC  
0 0 hvala 0
13 godina
offline
Re: AMD Radeon R9 300/Fury Series
Tonči kaže...

Ma laže, ima onu svoju 970. :D 

 

Ako ne istetovira 970 negdje, k'o da je nikad nije imao :)!

AL SWEARENGEN Welcome to fucking Deadwood!
16 godina
offline
AMD Radeon R9 300/Fury Series

【gamegpu】Killer Instinct DX12 Benchmarks

 

R9 280X/380X/290 ispred GTX 780/970 

Poruka je uređivana zadnji put čet 14.4.2016 16:47 (doky01akablava).
Moj PC  
4 0 hvala 2
9 godina
protjeran
offline
AMD Radeon R9 300/Fury Series

Kakvo dominiranje, svakim novim DX 12 naslovom Nvidia sve vise propada pod zemlju, međutim meni je tu najzanimljivije kako nema razlike između procesora i kako svi jednako skaliraju 

Poruka je uređivana zadnji put čet 14.4.2016 16:51 (Lucidius).
Moj PC  
0 1 hvala 0
13 godina
protjeran
offline
Re: AMD Radeon R9 300/Fury Series
Lucidius kaže...

Kakvo dominiranje, svakim novim DX 12 naslovom Nvidia sve vise propada pod zemlju, međutim meni je tu najzanimljivije kako nema razlike između procesora i kako svi jednako skaliraju 

 tvoje razumijevanje kako sta skalira ocigledno nije na nivou... nvidia ce napraviti update od 2kb i sve ce biti kao i inace u 90% igara!

Intel Core™ i7 Forever----- Battlelog: SoldierStippy
9 godina
protjeran
offline
AMD Radeon R9 300/Fury Series

Neznam o cemu pricas ali vidimo na dnu u grafikonu da razlike u procesorima skoro i nema. Moze Nvidia napraviti neznam kakav update i drajver kad im je hardver banana, nema tu pomoci.

Moj PC  
0 0 hvala 0
13 godina
offline
Re: AMD Radeon R9 300/Fury Series
Stjepanj kaže...

 tvoje razumijevanje kako sta skalira ocigledno nije na nivou... nvidia ce napraviti update od 2kb i sve ce biti kao i inace u 90% igara!

Koliko ja znam, nvidia inace izbaci drivere dan/dva najvise nakon launcha da "popravi" te stvari.

A evo prodje i skoro 10 dana nakon Quantum break sto je izasao a 970 zaostaje jedno 50% za 390 

 

Stjepanj na aparatima 2.0 

AL SWEARENGEN Welcome to fucking Deadwood!
9 godina
offline
AMD Radeon R9 300/Fury Series

izgleda da sam pogodio kaj se tice gpu-a u dx12, mislio sam uzet 970, al sam dobio 390x po dobroj cijeni pa sam ipak uzo nju 

Moj PC  
6 0 hvala 0
9 godina
protjeran
offline
AMD Radeon R9 300/Fury Series

Normalno da si dobro uzeo, kupujes glavom a ne pristranoscu, niko pametan sada nece kupovati Nvidiu ako zeli grafu korisititi narednih 2 godine.

Moj PC  
3 3 hvala 0
16 godina
odjavljen
offline
Re: AMD Radeon R9 300/Fury Series
Lucidius kaže...

Normalno da si dobro uzeo, kupujes glavom a ne pristranoscu, niko pametan sada nece kupovati Nvidiu ako zeli grafu korisititi narednih 2 godine.

 Na čemu baziraš te gluposti?

13 godina
protjeran
offline
Re: AMD Radeon R9 300/Fury Series

Jbga izgleda da je 80%+ ljudi pogrijesilo sto su izabrali nvidiju, druze moj amd da bi se vratio na barem 40% udjela trebat ce minimalno 5g teske, teskedominacije na gpu trzistu...taj scenario nebus gledao samo zbog tamo kakti par igara koje se vrte bolje na amd-u! Daj malo ozbiljnosti u tim postovima!

Intel Core™ i7 Forever----- Battlelog: SoldierStippy
Poruka je uređivana zadnji put čet 14.4.2016 18:12 (Stjepanj).
16 godina
offline
AMD Radeon R9 300/Fury Series

Odi bolje overclockaj tu GTX 980,mozda se uspijes pribliziti R9 290,ali ono skoro 

Moj PC  
8 0 hvala 0
13 godina
neaktivan
offline
AMD Radeon R9 300/Fury Series

Koliko pratim, sve dx12 igre rade bolje na amd-u, a prošlo je već dosta vremena i nvidia ih nije sustigla, tako da mislim da će se sve više ljudi odlučit za AMD.

Bene docet, qui bene distinguit.
Moj PC  
1 0 hvala 0
14 godina
offline
Re: AMD Radeon R9 300/Fury Series
Lucidius kaže...

Normalno da si dobro uzeo, kupujes glavom a ne pristranoscu, niko pametan sada nece kupovati Nvidiu ako zeli grafu korisititi narednih 2 godine.

Ajme strašno.

Za dodatna pitanja i pomoć obratiti se preko privatne poruke. Hvala. :D
13 godina
protjeran
offline
Re: AMD Radeon R9 300/Fury Series

Ja bas citam da ce nvidija preskociti dx12 i da idu odma na dx13.2..

Intel Core™ i7 Forever----- Battlelog: SoldierStippy
Poruka je uređivana zadnji put čet 14.4.2016 18:08 (Stjepanj).
9 godina
protjeran
offline
Re: AMD Radeon R9 300/Fury Series
Tonči kaže...
Lucidius kaže...

Normalno da si dobro uzeo, kupujes glavom a ne pristranoscu, niko pametan sada nece kupovati Nvidiu ako zeli grafu korisititi narednih 2 godine.

 Na čemu baziraš te gluposti?

 Zasto gluposti, pa DX 12 je na vratima, vec vidimo kakva je situacija između dva tabora, nove serije su također pred vratima a znajuci Nvidiu situacija moze biti samo jos gora za sadasnju seriju kada ju krenu kociti drajverima, kao da vec nemaju dosta problema.

13 godina
offline
Re: AMD Radeon R9 300/Fury Series
Stjepanj kaže...
Ja bas citam da ce nvidija preskociti dx12 i da idu odma na dx13.2..😆

Suska se po redditu novi windows i dx13 

Kazu ako hocete AMD i dx12 uzmite win10, ako hocete Nvidia i dx13 Vista 2.0 

AL SWEARENGEN Welcome to fucking Deadwood!
16 godina
offline
AMD Radeon R9 300/Fury Series

Meni samo ne ide u glavu,stalno ce Nvidia nesto izdati,a evo vec 3-4 igre u kojim AMD ima znatnu prednost gdje jedna midrange kartica brise pod high end karticom u DX12.

 

Quantum Break,Killer Instinct,Hitman,Ashes of Singularity i jos nikako da taj patch izade 

Moj PC  
2 1 hvala 0
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice