I sad mi kukamo na naše korisničke služe!
Ovaj posao definitivno moraju raditi skroz ravnodušno-opušteni ljudi. Zamislite koliko tu bude nesporazuma u komunikaciji sa klijentom, koji naravno nije dužan znati ništa.
Ja obično ispalim nakon 2 minuta kada se igram gluhog Teamviewera preko telefona...
- ma tu desno u propertis..hebo mu ja m***er, mora bit kvačica
- ali nema, nisam ćorava
- ma kako nema je**mu (religijsko životinjski skup zbivanja)..desnim mišem klikni majku *****
- vrišt-vrišt... ali neeeema
- ..ti pasa jarca hebem..ima kvačica...
tu-tuuu-tu-tuuu
pih! ja sam im odavno savjetovao da ne siluju s desetkom. poslije instaliranja nema kajanja
Meni te situacije više liče na nedostatak edukacije djelatnika tih support službi.
Edukacija košta i nemre se baš tak expresno provesti , a tek je pa mjeseci kako su win 10
službeno u upotrebi tako da će još dosta vode proteći dok tehničari nebudu osposobljeni za rješavanje upita
uz win 10 .
Pa i nakon izlaska osmice se sam microsoft nije snalazio u odgovorima njihove tehničke podrške jer je
svim tim tehničarima još uvjek u glavi bila shema rješavanja tegoba u win 7.
Po izlasku desetke , ista stvar , i to do tolike idiotske mjere da mi se osoba koja se javila na lokalni microsoft support
nije pojma imala da je u desetki control panel razdvojen od settingsa i uporno me navodila na stavke koje nepostoje
u control panelu.
Znači, stvar je u edukaciji korisnika, a kako to nije ni brzo ni jeftino , onda im je lakše probasti navesti korisnika
u vode koje koliko toliko poznaju ( win 7,8 ... )
Meni te situacije više liče na nedostatak edukacije djelatnika tih support službi.
Edukacija košta i nemre se baš tak expresno provesti , a tek je pa mjeseci kako su win 10
službeno u upotrebi tako da će još dosta vode proteći dok tehničari nebudu osposobljeni za rješavanje upita
uz win 10 .
Pa i nakon izlaska osmice se sam microsoft nije snalazio u odgovorima njihove tehničke podrške jer je
svim tim tehničarima još uvjek u glavi bila shema rješavanja tegoba u win 7.
Po izlasku desetke , ista stvar , i to do tolike idiotske mjere da mi se osoba koja se javila na lokalni microsoft support
nije pojma imala da je u desetki control panel razdvojen od settingsa i uporno me navodila na stavke koje nepostoje
u control panelu.
Znači, stvar je u edukaciji korisnika, a kako to nije ni brzo ni jeftino , onda im je lakše probasti navesti korisnika
u vode koje koliko toliko poznaju ( win 7,8 ... )
Ti ljudi nisu tehničari, to su jadnici koji za sitnu lovu rade po nekakvim skriptama, o računalima znaju isto koliko i korisnik koji zove ali su jeftini. Obično imaju par stručnjaka na level 2 ili level 3 podrške. Njih dobiti je ravno zgoditku na lotu.
Ae, nešto radi u verziji x, a ne radi u y. Kada korisnička služba savjetuje da se koristi verzija x gdje stvari rade, to je "na opće iznenađenje". Pa... što su onda trebali savjetovati?
Svi na linuks! Tamo nema korisničkih podrški i tač pedova!
Prijedlog povratka na stari OS je logičan, ako je radilo prije trebalo bi raditi i nakon povratka (s naglaskom na trebalo bi). Treba proći neko vrijeme dok se svi ne priviknu na novi OS koji ima dosta, za mene, zbunjujućih stvari.
pa evo ti odgovor of FINA tehnicke podrske na problem sa win10; instalirajte operu!
komedija.. inace svi ti njihovi servisi rade samo preko internet explorera kojeg se odrekao i sam microsoft, i sad na win10 pola toga ne radi kako treba u internet exploreru, (e-carina, i svi ti servisi koji idu preko fina kartice)
sto reci, uzmi pistolj pa se objesi
Joj, kakvih sve samo korisnika ima....Treba imati strpljenja raditi sa ljudima, te to nije nimalo lagan posao.
Kad dođu "profesionalni fotografi", pa pitaju tehničku službu kako se stavlja baterija u digitalac....
Joj, kakvih sve samo korisnika ima....Treba imati strpljenja raditi sa ljudima, te to nije nimalo lagan posao.
Kad dođu "profesionalni fotografi", pa pitaju tehničku službu kako se stavlja baterija u digitalac....
Što je tu čudno? To je kao da se smiješ profesionalnom vozaču jer ne zna popraviti motor kamiona.
Svi na linuks! Tamo nema korisničkih podrški i tač pedova!
https://branitelji.gov.hr/UserDocsImages//OS//MBRH_prirucnik.pdf
E kad ovima zatreba podrška pa ti stresu sve do deves'prve...
Svi na linuks! Tamo nema korisničkih podrški i tač pedova!
Na Linux bi išao jer je tamo jedina granica troubleshootinga. tvoje znanje i znanje communityja tj. Googla(a postoji i official support do neke granice).
Naravno, nisam optimist da ću reći da je na Linuxu sve super, ali ono što želim reći će opisati ova priča:
Nadogradio sam Ubuntu sa 15.04 na 15.10. Međutim nijevse htio bootati jer je jedan driver nije podržavao najnoviji kernel i imao je probleme sa gcc 5.0 kompajlerom. Međutim mogao sam bootati u stari kernel i u recovery novog kernela. Vidim rješenje postoji da je jedan čovjek iz communitija napravio patch za kernel da vara driver da je prošla verzika kernela. Ali ta verzija drivera nije još u stabilnom repozitoriju nego je u proposed(beta) repozitoriju. Enableam proposed repozitorij, updateam driver koji je u biti ista stara verzija samo sama sebe vara da ima drugi kernel. Disableam proposed repozitorij, restartam i radi kao urica. Nije možda maksimalno user friendly ali radi.
U closed source svijetu ti takav popravak može dati samo proizvođač OS-a ili hardvera, ili u većini slučajeva možeš svoj hardver bacit u smeće. A bacanje hardvera u smeće isto nije user friendly.
Što se tiče preporučivapreporučivanja downgradea, a ako nakon downgradea sve radi, onda neka i preporučuju downgrade.
Na bratovom računalu iz 2007-e je instalacija 10 i 8 uvijek failala kod sysprepa na prvom bootu. Pokušao sam instalaciju na sve moguće načine i čak sam imao pomoć profesionalnog windows sysadmina sa strane. Ni upgraee sa 7 nije radio. Na kraju sam stavio 7 na njega, popravio jedan bug koji je bio u regystriju iz nekog razloga i to je to. Računalo ima dual core athlon 5200+ x2, 2gb rama i radeonku 5xxx, tako da nije preslabo računalo osim ako matična ili cpu ne podržavaju nešto(a znam da je prije i osmica na nju radila).
Pišem sa moba tako da ispričavam se odmah radi grešaka.
Nije možda maksimalno user friendly?
Krenula mi je krv iz uha dok sam pročitao šta si sve napravio da proradi.
Nije možda maksimalno user friendly?
Krenula mi je krv iz uha dok sam pročitao šta si sve napravio da proradi.
linux=>driver=>kernel=>kompajler=>repozitorij???
druze g12345, j(l)uzer se izgubio negdje na pola puta izmedju linuxa i drivera...tu nema mjesta za juzera, a kamoli da je friendly
Svi na linuks! Tamo nema korisničkih podrški i tač pedova!
Pardoniram se, ali kako onda Red Hat, Canonical i oni koji su kupili Suse zarađuju novce? Reklamama u start meniju?
Hm, to ti je kao da profesionalni šofer ne zna napuniti gorivo u svoj kamion.
Ne rugam se nikome.
linux=>driver=>kernel=>kompajler=>repozitorij???
druze g12345, j(l)uzer se izgubio negdje na pola puta izmedju linuxa i drivera...tu nema mjesta za juzera, a kamoli da je friendly
Isti bog k'o i Win10>"hey cortana">prvi tehnicar>drugi tehnicar>"drzi mikrofon stalno upaljenim">WTF?!
Kakve ima veze terminologija, tehnicka podrska (ako zna) ti objasni kao djetetu klik tu, pise to, tu upisi to, tu klikni to, OK. Isto tako ako se ne obracas teh. podrsci vec zajednici, ekipa ti napise, klik tu, upisi to, klik tu, upisi to, OK. Kakve ima faking veze jel se prica o kernelu, driveru, Cortani, Muji ili Hasi? Ako su upute dobre, problem ce se rijesiti, ako nisu imas ovu situaciju iz clanka: kupi recovery USB za 40$. Jea, rajt.
Nije možda maksimalno user friendly?
Krenula mi je krv iz uha dok sam pročitao šta si sve napravio da proradi.
Moja poanta je da bi se u slučaju sustava sa zatvorenim kodom, kada bi naišao na ovakvu situaciju moralo čekati ili na proizvođača OS-a ili na proizvođača hardvera da prvo primijete bug, zatim ga ocijene kritičnim i konačno poprave. Nešto šta se može dogoditi ili sutra ili nikada.
U open source svijetu, pak možeš ili čekati ili uzeti stvar i u svoje ruke(čak je i legalno, možeš ti i dekompajlirati windowse(što je još teže), ispraviti bug u njima ali onda očekuj NSA na vratima).
Moja poanta uopće nije što je više user friendly nego sam tu frazu samo usput spomenuo.
Ae, nešto radi u verziji x, a ne radi u y. Kada korisnička služba savjetuje da se koristi verzija x gdje stvari rade, to je "na opće iznenađenje". Pa... što su onda trebali savjetovati?
A nije to baš tako crno bjelo.
Gledaj ovaj primjer : moj susjed instalira windows movie maker na win 10 , i program je radio dosta nestabilno
a gotov uradak uopće nije htio memorirati u file. Čovjek zove ms podršku i ovi ga odmah počnu navoditi na fore da win movie maker
nije za desetku i da ukoliko mu je taj program baš neophodan da onda mora preći na win 7 ili 8 ( 8.1 ) . Ja sjedim kraj njega i slušam razgovor na spikerfonu
i nemrem vjerovati kaj čujem , jer tip iz suporta je imao toliko drhtav i nesiguran glas da je to bilo tragikomično. Tip ni sam nije vjerovao u ono kaj
predlaže ali jednostavno nije znao kaj bi drugo rekao u tom trenutku.
Ok, završi susjed razgovor sa ms, i pusti mene za "pult". Proučim ja zahtjeve za wmm , i samo dodatno omogućim ono kaj je jedan od osnovnih preduvjeta
za ispravan rad toga programa. Nakon toga reinstal wmm i od tada dela onako kako i treba delati.
E sad , tko je kriv kaj tipus u ms podršci to nezna nego sugerira rool na win 7,8 , to možemo debatirati do preksutra...
Činjenica je da ms taj dio outsourca pa je fakat pitanje koji student ili papak je s druge strane žice...
Glupi su i korisnici, zar trebas zvat korisnicku sluzbu da namjestis kortanu da je mozes dozvat na Hey Cortana.
Otides na google i upises how to set up cortana to hey cortana i izbaci ti 50 linkova koji ce ti korak po korak objasniti na koji nacin mozes to podesiti.
Vjerojatno ima i na youtube totorial kako to podesit.
Inace, updatao sam wind 8.1 na win 10 i meni je super, radi super, i bolja je od win vista, 7, 8 i 8.1 zajedno.
Moja poanta je da bi se u slučaju sustava sa zatvorenim kodom, kada bi naišao na ovakvu situaciju moralo čekati ili na proizvođača OS-a ili na proizvođača hardvera da prvo primijete bug, zatim ga ocijene kritičnim i konačno poprave. Nešto šta se može dogoditi ili sutra ili nikada.
Moguće, moguće... No ipak je češća situacija da te kompanije imaju dionice, upravne odbore, managere , i svakodnevno se par puta provjerava kretanje vrijednost dionica,indeksa, i sl...
A na najmanji znak pada odmah glavonje lupaju po stolu i bogaraju ove ispod sebe koji se onda moraju spotrgati da se uočene nepravilnosti riješe i puste potrebne zakrpe jer svaki negativni komentar i rasip korisnika utječe na nihovu zaradu i vrijednost kompanije ... Tako da nije to baš tako da bi jedan ms, ili google ili fb si mogli dozvoliti luksuz neispravljanja većih ili kritičnih problema, a pogotovo nakon kaj se objave i krenu napisi o tome.
Nasuprot te politike moguti navesti hrpu problema i bugova open sourca za koje su već godinama uredno prijavljeni i potvrđeni i niko ni da trepne...
Uvjek ti svaka medalja ima dve strane, i ono kaj je u nekom filmu negativa u drugom filmu je ista ta stvar pozitiva...
Moja poanta je da bi se u slučaju sustava sa zatvorenim kodom, kada bi naišao na ovakvu situaciju moralo čekati ili na proizvođača OS-a ili na proizvođača hardvera da prvo primijete bug, zatim ga ocijene kritičnim i konačno poprave. Nešto šta se može dogoditi ili sutra ili nikada.
Moguće, moguće... No ipak je češća situacija da te kompanije imaju dionice, upravne odbore, managere , i svakodnevno se par puta provjerava kretanje vrijednost dionica,indeksa, i sl...
A na najmanji znak pada odmah glavonje lupaju po stolu i bogaraju ove ispod sebe koji se onda moraju spotrgati da se uočene nepravilnosti riješe i puste potrebne zakrpe jer svaki negativni komentar i rasip korisnika utječe na nihovu zaradu i vrijednost kompanije ... Tako da nije to baš tako da bi jedan ms, ili google ili fb si mogli dozvoliti luksuz neispravljanja većih ili kritičnih problema, a pogotovo nakon kaj se objave i krenu napisi o tome.
Nasuprot te politike moguti navesti hrpu problema i bugova open sourca za koje su već godinama uredno prijavljeni i potvrđeni i niko ni da trepne...
Uvjek ti svaka medalja ima dve strane, i ono kaj je u nekom filmu negativa u drugom filmu je ista ta stvar pozitiva...
Slažem se sa tobom. Na kraju krajeva ja ljudima Linux preporučam tek kada vidim 'da bi pokušali'.
..
- sve (OS, app, žganjci, traktor) ima neke requirementse.
- juzer bez obzira na (ne)znanje, mora znati pročitati (s razumijevanjem) requrementse za bilo što (gore navedeno). Dal je to app koja traži dx90c, dizelaš, mačka, .. (i mačka mora jesti hranu, ako joj damo ptičju, crkne, ako nasipamo super u dizelaša također.. a svi traže gorivo).
nakon što si instalirao potrebno, radi. To isto je mogao i juzer pročitati u opisu aplikacije (igre, OS.. svi imaju req. i preporučeno ili minimum). Tad bi juzer ovisno o količini znanja, bar znao postaviti pitanje teh.službi npr kako instalirati net i sl.. i dobio bi odgovor (možda).
U čemu je razlika kad uspoređuješ sebe i 'juzera', ti si pogledao potrebno, razumio, instalirao.. da nisi znao kako (u addremove..) bar bi znao što pitati.
Zaključak, s helpdeskovima i juzer mora znati bar nešto.. ne samo prstom pokazivati.
Kad kupuje auto, podrazumijeva se da razumije kako se tanka gorivo, kad kupi žganjce (brašno) također + bit će i uputa-recept.. a juzer to mora znati pročitati inače je uzalud i helpdesk i sva mudrost svijeta. (jer telefonom može stvarno biti 'nedokučivo' stanje uma korisnika i njegove želje..). ''wtf??''
***
moj primjer helpdeska (anonimnog telekoma), kalsični 'studenti' (nevažno, ženska), neznajući ništa drugo kao rješenje za internet je ponudila instalaciju wlan drivera, jer 'to fali' ... (ona uspoređuje devices stanje svog notebooka sa stanjem klijentovog desktopa bez wlana, žica-NIC LAN ..). Čak joj priznajem da je 'snalažljiva' i da nekom logikom usporedbe-eliminacije ipak pokušava doći do odgovora, trudi se.. (mada pogrešno).
nakon što si instalirao potrebno, radi. To isto je mogao i juzer pročitati u opisu aplikacije ...
Pa je, ali moramo biti realni i sagledati da se ovdje okupljaju osobe koje su srednje ili duboko upoznate sa It tehnologijama pa znaju da svaki app ima pretpostavljene uvjete.
No jedan soboslikar nikako nije dužan to znati , što opet samo po sebi nebi trebalo biti prepreka da si čovjek proba instalirati wmm, pa ak nejde onda zove ms jer i os i apk su njihov proizvod.
I tada bi mi bilo logično da faca sa suporta brzo skonta u čemu je problem bez obzira kaj naš soboslikar to neće znati tehnički objasniti od prve.
nakon što si instalirao potrebno, radi. To isto je mogao i juzer pročitati u opisu aplikacije ...
Pa je, ali moramo biti realni i sagledati da se ovdje okupljaju osobe koje su srednje ili duboko upoznate sa It tehnologijama pa znaju da svaki app ima pretpostavljene uvjete.
No jedan soboslikar nikako nije dužan to znati , što opet samo po sebi nebi trebalo biti prepreka da si čovjek proba instalirati wmm, pa ak nejde onda zove ms jer i os i apk su njihov proizvod.
I tada bi mi bilo logično da faca sa suporta brzo skonta u čemu je problem bez obzira kaj naš soboslikar to neće znati tehnički objasniti od prve.
-s ovakvim kriterijem se ne slažem. Mora znati, mora znati npr čitati... a može i googati, npr (za wmm) req.
Jednako tako je npr za igre (a to klinci znaju), znaju koja VGA-GPU.. pa i directx, driver itd. To piše, postoji, piše čak na kutiji DVDa ako se kupi soft.. pa i kad se kupi film-video piše npr PAL..
-opravdati kao ne mora sve znati? to nije sve, to je samo čitanje. Jednako tako se 'jedan juzer' čudi što mu autoradio-CD ne čita DVD.. (medij)... jer to je isto.
Ne, ne može elementarno (ne)znanje biti isprika, nit je za tako banalne stvari potreban ''IT-stručnjak''.. samo dva uha i nešto materije između.
Pardoniram se, ali kako onda Red Hat, Canonical i oni koji su kupili Suse zarađuju novce? Reklamama u start meniju?
Ponekad se ponašaš kao da me ne poznaješ...
Ovaj posao definitivno moraju raditi skroz ravnodušno-opušteni ljudi. Zamislite koliko tu bude nesporazuma u komunikaciji sa klijentom, koji naravno nije dužan znati ništa.
Ja obično ispalim nakon 2 minuta kada se igram gluhog Teamviewera preko telefona...
- ma tu desno u propertis..hebo mu ja m***er, mora bit kvačica
- ali nema, nisam ćorava
- ma kako nema je**mu (religijsko životinjski skup zbivanja)..desnim mišem klikni majku *****
- vrišt-vrišt... ali neeeema
- ..ti pasa jarca hebem..ima kvačica...
tu-tuuu-tu-tuuu