Pa ako se uopće ne budemo vozili autom.... baterija bi mogla potrajati i duže 😂
Kakve izjave,, ajme meni 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Pa ako se uopće ne budemo vozili autom.... baterija bi mogla potrajati i duže 😂
Kakve izjave,, ajme meni 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Pa ako se uopće ne budemo vozili autom.... baterija bi mogla potrajati i duže 😂
Kakve izjave,, ajme meni 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Naveli su da se puni brzinom od 12 km po satu, što je vjerojatno neki savršeni slučaj, a da se napuni 5 km po satu i da npr dobiješ 20 km dnevno dosega od solarnih panela, to bi pokrilo 95% mojih dnevnih potreba po gradu.
Baza je što bi jedini tražio ljeti parkirno mjesto na suncu 😂
Pa ako se uopće ne budemo vozili autom.... baterija bi mogla potrajati i duže 😂
Kakve izjave,, ajme meni 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Naveli su da se puni brzinom od 12 km po satu, što je vjerojatno neki savršeni slučaj, a da se napuni 5 km po satu i da npr dobiješ 20 km dnevno dosega od solarnih panela, to bi pokrilo 95% mojih dnevnih potreba po gradu.
Baza je što bi jedini tražio ljeti parkirno mjesto na suncu 😂
Tako si i ja razmišljam. Sve što mi treba je neki mini auto za do posla i ponekad van grada. Ne pređem više od 30km u danu, ma ne pređem ni 15, ali što ako je divno vrijeme kao sad u Zagrebu? Kiša i oblaci već tjedan dana. Pa ne bi ni 2km mogao preći s tim autom.
I još padne ona Saharska, prljava kiša pa prekrije solarne panele sa slojem prašine.
No ljeti na moru bi bio savršen, pogotov za ljetovanje na selu, daleko od grada.
Pa ako se uopće ne budemo vozili autom.... baterija bi mogla potrajati i duže 😂
Kakve izjave,, ajme meni 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Naveli su da se puni brzinom od 12 km po satu, što je vjerojatno neki savršeni slučaj, a da se napuni 5 km po satu i da npr dobiješ 20 km dnevno dosega od solarnih panela, to bi pokrilo 95% mojih dnevnih potreba po gradu.
Baza je što bi jedini tražio ljeti parkirno mjesto na suncu 😂
Tako si i ja razmišljam. Sve što mi treba je neki mini auto za do posla i ponekad van grada. Ne pređem više od 30km u danu, ma ne pređem ni 15, ali što ako je divno vrijeme kao sad u Zagrebu? Kiša i oblaci već tjedan dana. Pa ne bi ni 2km mogao preći s tim autom.
I još padne ona Saharska, prljava kiša pa prekrije solarne panele sa slojem prašine.
No ljeti na moru bi bio savršen, pogotov za ljetovanje na selu, daleko od grada.
Ima auto i utičnicu...
Jedino - zašto svi novi proizvođači rade tako ružne električne automobile?!? Pa tko će im to voziti?
a kad se drmneš pa odeš na limariju ...
Efikasnost pojedinih panela koji danas izlaze iz tvornica je oko 25%, razvijaju se i paneli čija je efikasnost preko 30%. Još nisu u komercijalnoj upotrebi, ali nije niti ovaj auto tako da su, vjerujem, priojicirali efikasnost panela kada ovakvi automobili krenu voziti po cestama.
Efikasnost pojedinih panela koji danas izlaze iz tvornica je oko 25%, razvijaju se i paneli čija je efikasnost preko 30%. Još nisu u komercijalnoj upotrebi, ali nije niti ovaj auto tako da su, vjerujem, priojicirali efikasnost panela kada ovakvi automobili krenu voziti po cestama.
pitanje je sistemske efikasnosti, a ne efikasnosti samog panela. Najbolji eksperimentalni paneli za koje sam čuo navodno imaju efikasnost čak 42%.
AFAIK sistemska efikasnost današnjih PV sklopova je u prosjeku oko 18%. U našim krajevima bi to značilo da ako optimalno parkiraš automobil možeš izvući zimi 500-600Wh/m2 a ljeti oko 1,7kWh/m2.
Sumnjam da ovaj automobil ima veliku površinu panela, a još više sumnjam da troši tako malo. Realno je očekivati da se zimi možeš voziti manje od 5km za dan punjenja, a ljeti možda 15km. I to ako su lijepi dani. To su oni vječni startupi koji razvijaju proizvod 10 godina uz dokapitalizaciju svakih 6 mjeseci i na kraju propadnu.
parkiraš u garažu!
Efikasnost pojedinih panela koji danas izlaze iz tvornica je oko 25%, razvijaju se i paneli čija je efikasnost preko 30%. Još nisu u komercijalnoj upotrebi, ali nije niti ovaj auto tako da su, vjerujem, priojicirali efikasnost panela kada ovakvi automobili krenu voziti po cestama.
pitanje je sistemske efikasnosti, a ne efikasnosti samog panela. Najbolji eksperimentalni paneli za koje sam čuo navodno imaju efikasnost čak 42%.
AFAIK sistemska efikasnost današnjih PV sklopova je u prosjeku oko 18%. U našim krajevima bi to značilo da ako optimalno parkiraš automobil možeš izvući zimi 500-600Wh/m2 a ljeti oko 1,7kWh/m2.
Sumnjam da ovaj automobil ima veliku površinu panela, a još više sumnjam da troši tako malo. Realno je očekivati da se zimi možeš voziti manje od 5km za dan punjenja, a ljeti možda 15km. I to ako su lijepi dani. To su oni vječni startupi koji razvijaju proizvod 10 godina uz dokapitalizaciju svakih 6 mjeseci i na kraju propadnu.
Generalno - pametnije je prekriti parkiralište panelima pa puniš kada se parkiraš. Ni meni ne sjeda ovo s panelima na krovu. Pola toga što napuniš baterije automobila po ljeti ćeš trebati potrošiti na klimatizaciju jer će se auto zbog samih panela više zagrijavati. Ako kome treba ušteda na struji - kupi auto bijele boje i bok...
Jedino - zašto svi novi proizvođači rade tako ružne električne automobile?!? Pa tko će im to voziti?
Pa nije baš da svi rade ružne aute.
Obratite pažnju na zadnja sjedala.
1000km domet...
Sumnjam da ovaj automobil ima veliku površinu panela, a još više sumnjam da troši tako malo. Realno je očekivati da se zimi možeš voziti manje od 5km za dan punjenja, a ljeti možda 15km. I to ako su lijepi dani. To su oni vječni startupi koji razvijaju proizvod 10 godina uz dokapitalizaciju svakih 6 mjeseci i na kraju propadnu.
Ovako na prvu mi djeluje idealno za nekoga tko ne koristi auto svaki dan, 2-3 vožnje tjedno i baterija se napuni sasvim pristojno.
Znam da ekesperimentiraju (u stvari za svemirska istraživanja je več u upotrebi) s troslojnim panelima gdje svaki polupropusni sloj blokira samo svoju boju svjetla i iskorištava ju. Jedini problem je koliko to košta...
Bolje. Ali i dalje ružnjikavo :/
izgleda da električni automobili jednostavno moraju biti ružni. Npr S klasa mi je prekrasan automobil, EQS - bljuv -.-
Efikasnost pojedinih panela koji danas izlaze iz tvornica je oko 25%, razvijaju se i paneli čija je efikasnost preko 30%. Još nisu u komercijalnoj upotrebi, ali nije niti ovaj auto tako da su, vjerujem, priojicirali efikasnost panela kada ovakvi automobili krenu voziti po cestama.
pitanje je sistemske efikasnosti, a ne efikasnosti samog panela. Najbolji eksperimentalni paneli za koje sam čuo navodno imaju efikasnost čak 42%.
AFAIK sistemska efikasnost današnjih PV sklopova je u prosjeku oko 18%. U našim krajevima bi to značilo da ako optimalno parkiraš automobil možeš izvući zimi 500-600Wh/m2 a ljeti oko 1,7kWh/m2.
Sumnjam da ovaj automobil ima veliku površinu panela, a još više sumnjam da troši tako malo. Realno je očekivati da se zimi možeš voziti manje od 5km za dan punjenja, a ljeti možda 15km. I to ako su lijepi dani. To su oni vječni startupi koji razvijaju proizvod 10 godina uz dokapitalizaciju svakih 6 mjeseci i na kraju propadnu.
Generalno - pametnije je prekriti parkiralište panelima pa puniš kada se parkiraš. Ni meni ne sjeda ovo s panelima na krovu. Pola toga što napuniš baterije automobila po ljeti ćeš trebati potrošiti na klimatizaciju jer će se auto zbog samih panela više zagrijavati. Ako kome treba ušteda na struji - kupi auto bijele boje i bok...
Pa nitko ti ne brani da si napuniš struju na neku utičnicu, nije to poanta priče. Poanta je da si u prosjeku ljudi ne moraju puniti auto, te stoga i vlasnici stanova mogu kupovati el. auto bez bojazni da ga neće imati gdje "ispred kuće" tankirati. Povremeno ga mogu natankati do rha, pa ako i treba za duže udaljenosti, može se koristiti.
Pa ako se uopće ne budemo vozili autom.... baterija bi mogla potrajati i duže 😂
Kakve izjave,, ajme meni 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Naveli su da se puni brzinom od 12 km po satu, što je vjerojatno neki savršeni slučaj, a da se napuni 5 km po satu i da npr dobiješ 20 km dnevno dosega od solarnih panela, to bi pokrilo 95% mojih dnevnih potreba po gradu.
Baza je što bi jedini tražio ljeti parkirno mjesto na suncu 😂
Od kud ti računica da svjetla imaš 4h? Ako uzmeš da ima 10hx12km=120km. Nije svaki dan sunčano naravno, ali nije da ni pada kiša non stop i da je mrkli mrak. To je gradski auto, koji tu i tamo može poslužiti i za duža putovanja. Ako je mala baterija, brzo se i puni. Onaj neki prototip je napravio 700km, pa da normalno napravis 300-400, to je super za takav auto.
Efikasnost pojedinih panela koji danas izlaze iz tvornica je oko 25%, razvijaju se i paneli čija je efikasnost preko 30%. Još nisu u komercijalnoj upotrebi, ali nije niti ovaj auto tako da su, vjerujem, priojicirali efikasnost panela kada ovakvi automobili krenu voziti po cestama.
pitanje je sistemske efikasnosti, a ne efikasnosti samog panela. Najbolji eksperimentalni paneli za koje sam čuo navodno imaju efikasnost čak 42%.
AFAIK sistemska efikasnost današnjih PV sklopova je u prosjeku oko 18%. U našim krajevima bi to značilo da ako optimalno parkiraš automobil možeš izvući zimi 500-600Wh/m2 a ljeti oko 1,7kWh/m2.
Sumnjam da ovaj automobil ima veliku površinu panela, a još više sumnjam da troši tako malo. Realno je očekivati da se zimi možeš voziti manje od 5km za dan punjenja, a ljeti možda 15km. I to ako su lijepi dani. To su oni vječni startupi koji razvijaju proizvod 10 godina uz dokapitalizaciju svakih 6 mjeseci i na kraju propadnu.
Generalno - pametnije je prekriti parkiralište panelima pa puniš kada se parkiraš. Ni meni ne sjeda ovo s panelima na krovu. Pola toga što napuniš baterije automobila po ljeti ćeš trebati potrošiti na klimatizaciju jer će se auto zbog samih panela više zagrijavati. Ako kome treba ušteda na struji - kupi auto bijele boje i bok...
Pa nitko ti ne brani da si napuniš struju na neku utičnicu, nije to poanta priče. Poanta je da si u prosjeku ljudi ne moraju puniti auto, te stoga i vlasnici stanova mogu kupovati el. auto bez bojazni da ga neće imati gdje "ispred kuće" tankirati. Povremeno ga mogu natankati do rha, pa ako i treba za duže udaljenosti, može se koristiti.
Na žalost, ljudima koji nemaju garažu/okućnicu električni auti i nisu neka solucija. Sumnjam da će tako skoro i biti. S vedrije strane - razvijaju se i razna biogoriva i sintetska goriva koja će poslužiti krpanju rupa što baterijaši ne mogu pokriti.
S vedrije strane - razvijaju se i razna biogoriva i sintetska goriva koja će poslužiti krpanju rupa što baterijaši ne mogu pokriti.
Misliš da se baterije više neće razvijati?
Vozila s motorima s unutrašnjim izgaranjem će vrlo brzo postati relikt, kao što su danas konji. Zabava za dokone bogataše i entuzijaste.
Pa ako se uopće ne budemo vozili autom.... baterija bi mogla potrajati i duže 😂
Kakve izjave,, ajme meni 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Naveli su da se puni brzinom od 12 km po satu, što je vjerojatno neki savršeni slučaj, a da se napuni 5 km po satu i da npr dobiješ 20 km dnevno dosega od solarnih panela, to bi pokrilo 95% mojih dnevnih potreba po gradu.
Baza je što bi jedini tražio ljeti parkirno mjesto na suncu 😂
Od kud ti računica da svjetla imaš 4h? Ako uzmeš da ima 10hx12km=120km. Nije svaki dan sunčano naravno, ali nije da ni pada kiša non stop i da je mrkli mrak. To je gradski auto, koji tu i tamo može poslužiti i za duža putovanja. Ako je mala baterija, brzo se i puni. Onaj neki prototip je napravio 700km, pa da normalno napravis 300-400, to je super za takav auto.
Kako obično svi daju izračune za savršene slučajeve, ja sam lupio neki worst case scenario.
Napisali su da troši 83Wh po kilometru, znači da mu treba 996Wh ~ 1kWh za 12km koliko su naveli da se puni za sat. Sad, pitanje je koliko su solarnih panela nagurali, i s obzirom da većina panela ne može biti istovremeno u optimalnom položaju prema suncu. Pa sam računao čaik i da daje 5km na sat, manji broj sati, da bi mi bilo dovoljno za moje gradske potrebe.