Cini se da je Toyota odredila trend koji je prihvatio ostatak auto industrije.
Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo elek
- poruka: 299
- |
- čitano: 77.671
- |
- moderatori:
vincimus
Bitno da mi imamo "stručnjake" kao ti kojima je sve negativno jer im neki šaman na Facebooku kaže da je.
EV ima nedostataka i nije trenutno rješenje za sve probleme, ali ovo što ti spominjem postaje sve manji i manji problem.
Po čemu bi proizvodnja električne energije trebala biti problem?
Stvar je u tome da se auto legay nece nista pitati. Mogu ni kompletno odustati od EV ali to nece smanjiti potraznju za istima niti ce usporiti prelazak na doticni. Jedino sto ce se dogoditi da ce postati irelevantni i nestati sa trzista. To sto su oni nesposobni napraviti auto koji je ujedno odlican i jeftin je njihov i samo njihov problem.
Ovo tjeranje naroda da pređu na baterijska auta koje rade mnoge vlade je duboko uznemiravajuća pojava. Nije problem u samim baterijama, (nitko ne mrzi kemijske reakcije u njima) već u činjenici da baterijska auta oduzimaju dio slobode svojim vlasnicima a to jest velika stvar. Očigledno da su se ljudi podijelili na dva oštro suprotstavljena tabora, na one koji su pristali biti sluge pokorne električnim bogovima, pristali su da idu na put ne kad njima treba već kad je baterija puna, da idu ne na mjesta koja žele već tamo gdje ima punionica ... i one druge koji kažu to neće proći, nedam svoju slobodu, pogotovu što neka mala grupa ljudi pokušava uzeti. Bojim se da je ovo samo početak, bitke za slobodu su uvjek bile žestoke, pa će i ova biti.
Cijela njemačka autoindustrija je u problemima, ali eto samo se mečku spominje ko da je novinar iz Imockog.
Ti to ozbiljno? Kao da su psihicki bolesnici pobjegli iz bolnica i vladaju svijetom. Idiokracija.
Pa upravo je to i problem što se forsira prelazak na EV i općenito prisilno nametanje određenog proizvoda. Ali tržišna ekonomija je još jednom pokazala da komunističke fore ne prolaze.
Europa je sama sebi pucala u nogu (opet).
Samo nek usporavaju, Kinezi sam kaj nisu masovno krenuli i preuzeli komplet trežište.
Invazija jeftinih kineskih auta na Europu. Prijeti novi sveopći trgovinski rat - Index.hr
Doma mi je sve kinesko, zašto ne auto ako je cijena kak treba.
"Tipični Teslin auto stoji oko 40.000 funti, dok BYD-ovi modeli koštaju samo 8000 funti."
Samo nek usporavaju, Kinezi sam kaj nisu masovno krenuli i preuzeli komplet trežište.
Invazija jeftinih kineskih auta na Europu. Prijeti novi sveopći trgovinski rat - Index.hr
Doma mi je sve kinesko, zašto ne auto ako je cijena kak treba.
"Tipični Teslin auto stoji oko 40.000 funti, dok BYD-ovi modeli koštaju samo 8000 funti."
BYD SUV U - 40,000 euros, in europe, starting price. Cijena u rangu Bmw ix2, pa dal su ti kinezi normalni, znam da im EU opali trošarine ali sa tim cijenama neće daleko.
BYD's Seagull 8000 eura.
haha benzinac ne mogu trenutno napuniti doma u garaži. kad kupim električni auto punim doma i nigdje više. Za vožnju po ZG i do Samobora nema bolje.
U pitanju je samo ciejna vozila.
Da ?
Koji model ?
Mali okljaštreni BYD Seagull ?!
Usporedite najjeftiniji kineski el.automobil koji je na razini najjeftinije Tesle, pa ćete vidjeti da razlika nije drastična.
Nešto kao Tesla
https://automania.hr/byd-je-drugi-najveci-brand-elektricnih-automobila-na-svijetu-iza-tesle/
Slažem se da je takva konkurencija potrebna, pa će to prisiliti i EU proizvođače malih električnih automobila da spuste cijene.
Nisu ni drugi proizvođači blesavi, cijene padaju.
Hyundaijev rival Fiat Pandi stiže u Europu za samo 14.500 eura? Doseg 300 km
https://automania.hr/hyundaijev-rival-fiat-pandi-stize-u-europu-za-samo-14-500-eura/
Cini se da je Toyota odredila trend koji je prihvatio ostatak auto industrije.
Japanci i Koreanci a pridruzuju se po pricanjima i svabeki u zadnje vrijeme.
Prekrasno izgleda priroda nakon što se izvuku sirovine potrebne za "zeleni" auto:
https://www.google.com/search?sca_esv=b6fef87fffa542bf&q=lithium+mines&tbm=isch&source=lnms&sa=X&ved=2ahUKEwjmoKzrosKEAxVa_7sIHX2jDN0Q0pQJegQICRAB&biw=1920&bih=922
A još će ljepše izgledati priroda kad sve te stare auto-baterije bude potrebno negdje pobacati.
Ali dobro, odvest će ih brodovima u Afriku i tamo pobacati kao i ostali otpad, daleko od očiju europske gospode, i pravit ćemo se da živimo u prekrasnom svijetu gdje rastu tratinčice i mali rozni poniji lete nebom.
Naravno da baterije neće nitko reciklirati, niti se može, niti je jeftino, to je samo mrtvo slovo na papiru, tako da u budućnosti možemo očekivati svaki tjedan nešto ovako:
https://www.index.hr/vijesti/clanak/video-u-francuskoj-gori-900-tona-litijevih-baterija/2539723.aspx - JEFTINIJE je zapaliti.
Vlasnicima EV-a treba naplaćivati poseban porez jer zagađuju planet 1000x više od ICE auta.
Sirovine za obične automobile rastu na stablu?
A nafta? Gdje se nafta buši tamo samo leptirić i cvijeće...
Možeš li naći Iti jednu konkretnu studiju koja kaže da električni zagađuju 1000x više od onih s motorima s unutarnjim izgaranjem? Čak ni to, iti jednu koja kaže da zagađuju išta više?
Šta nije bilo zeleni dizel ili plavi motori?
Svi su se reklamirali u neko vrijeme kao "zeleni" mada sumnjam da se danas ikoji auto reklamira kao zeleni. Postoje samo manje ili više štetne tehnologije.
Daj pogledaj malo najveće ekološke katastrofe u svijetu i sa kojom industrijom su povezane.
Nešto mi se ne sviđa - odmah je to agenda. Evo - dodatni bodovi ako uspiješ saznati koja industrija je najviše love ulupala na deziformiranje i zataškavanje svojih posljedica na zdravlje i okoliš.
To što ti nešto vidiš ne znači da je to gore od onoga što ne želiš vidjeti jer se ne uklapa u tvoj pogled na svijet.
Pa za nešto su bolji, za nešto nisu. Za po gradu su puno bolji od običnih automobila.
Napredak u dosegu električnih automobila je je trenutno oko 100% u 10 godina i čak se ubrzava.
Samo nek usporavaju, Kinezi sam kaj nisu masovno krenuli i preuzeli komplet trežište.
Invazija jeftinih kineskih auta na Europu. Prijeti novi sveopći trgovinski rat - Index.hr
Doma mi je sve kinesko, zašto ne auto ako je cijena kak treba.
"Tipični Teslin auto stoji oko 40.000 funti, dok BYD-ovi modeli koštaju samo 8000 funti."
BYD SUV U - 40,000 euros, in europe, starting price. Cijena u rangu Bmw ix2, pa dal su ti kinezi normalni, znam da im EU opali trošarine ali sa tim cijenama neće daleko.
BYD's Seagull 8000 eura.
Stvar je u tome da je BYD 30% jeftiniji u proizvodnji od VW-a. Previše trom i birokratiziran sustav, kod njih ne možeš promijeniti detalj od 2 centa bez 3-4 potpisa s više razine i zato im ništa ne ide. Kako bi i išlo kad ID.3 košta više nego Tesla i još gube na njemu. Trebali bi dati nogu kompletnim razvojnim timovima i započeti iznova, riješiti se balasta i kompleksne šume nakupljenog taloga koji je nastao postupnim dodavanjem novih stvari.
Prekrasno izgleda priroda nakon što se izvuku sirovine potrebne za "zeleni" auto:
https://www.google.com/search?sca_esv=b6fef87fffa542bf&q=lithium+mines&tbm=isch&source=lnms&sa=X&ved=2ahUKEwjmoKzrosKEAxVa_7sIHX2jDN0Q0pQJegQICRAB&biw=1920&bih=922
A još će ljepše izgledati priroda kad sve te stare auto-baterije bude potrebno negdje pobacati.
Ali dobro, odvest će ih brodovima u Afriku i tamo pobacati kao i ostali otpad, daleko od očiju europske gospode, i pravit ćemo se da živimo u prekrasnom svijetu gdje rastu tratinčice i mali rozni poniji lete nebom.
Naravno da baterije neće nitko reciklirati, niti se može, niti je jeftino, to je samo mrtvo slovo na papiru, tako da u budućnosti možemo očekivati svaki tjedan nešto ovako:
https://www.index.hr/vijesti/clanak/video-u-francuskoj-gori-900-tona-litijevih-baterija/2539723.aspx - JEFTINIJE je zapaliti.
Vlasnicima EV-a treba naplaćivati poseban porez jer zagađuju planet 1000x više od ICE auta.
Vidim gore tvoj link sa GOOGLE za "lithium + mines" and raise you sa "oil + gas + disasters"
https://www.google.com/search?sca_esv=ee8cc78a83643a01&sxsrf=ACQVn0-43KOJb3O-TF3GznbtSPcjybHEWg:1708763570496&q=oil+and+gas+disasters&tbm=isch&source=lnms&sa=X&ved=2ahUKEwjNjf-syMOEAxXpg_0HHRBIAGkQ0pQJegQICRAB&biw=1396&bih=632&dpr=2.75
Bez da te vrijedam - ali kaj ti zbilja mislis da su ljudi debili i idioti da popuse kurcinu da LITHIMUM zagaduje vise od NAFTE / UGLJENA?
U kojem ti filmu zivis? A u kojem ja?
Isto tako "Vlasnicima EV-a treba naplaćivati poseban porez jer zagađuju planet 1000x više od ICE auta."
Gdje su DOKAZI - znas ono cinjenice i sve ostalo sto ide sa time - isto tako zasto LAZES i IZMISLJAS?
Evo ti jedan FACT video pa prodji sve pa mi napisi sto je LAZ / IZMISLJENO / KRIVO / etc
Postovi kao tvoji mi idu jebeno na zivce jer nema NIKAKVIH dokaza - samo se izmislja i laze.
U Norveskoj je skoro 90% market share EV automobila - da li ti zbilja mislis da su gore ljudi toliko idioti da su svi gluplji od vas koji mrzite EV aute da bi progutali nesto sto nema smisla?
Sirovine za obične automobile rastu na stablu?
Obični automobili se ne reklamiraju kao "zeleni" koji ne zagađuju okoliš.
Pa skoro, izvlači se iz zemlje bez potrebe za rudaranjem, tako da okoliš oko platformi i može biti zelen, a najveći dio se ionako izvlači iz naftnih platformi na moru.
Šta će ti studija? Pogledaj kako izgleda jedan rudnik litija, totalna devastacija svega živog i neživog.
A ni ne očekujem bilo kakve studije koje idu kontra agende koja se silom nameće, to nije realno očekivati.
Ako već nemamo alternativu za baterije u mobitelima, alatima i sl, tu ćemo pretrpiti litiji, ali gurati to u aute dok je ispod zemlje nalazi nafta koju samo treba izvući - je idiotarija.
Plus što je domet i efikasnost takvog EV auta jednostavno rečeno smeće.
Dakle, silom se gura inferiorni oblik pogona.
Dizel prijeđe 1000 km na jednom rezervoaru i natočiš za 20 sekundi ponovno na svakom koraku.
EV prijeđe 250 km, puniš ga 5 sati na rijetkim lokacijama.
I netko to forsira i govori da je bolje
"Šta će ti studija? Pogledaj kako izgleda jedan rudnik litija, totalna devastacija svega živog i neživog.
A ni ne očekujem bilo kakve studije koje idu kontra agende koja se silom nameće, to nije realno očekivati"
A kako izgleda jedan COAL Rudnik / naftne busotine / i sve ostalo sto ide sa time?
"nalazi nafta koju samo treba izvući - je idiotarija."
Znaci ajde pricaj malo o svim nesrecama male i velike koje su nastale samo od busenja nafte? Ako si veliki pobornik okolisa zasto to ignoriras kao da se to nikada ne desava?
Zasto lazes?
Koliko je plinovoda / naftovoda / platformi / tankera / busotina eksplodiralo i sjebalo se - world wide?
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_pipeline_accidents
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_natural_gas_and_oil_production_accidents_in_the_United_States
Imas liste na internetu da citas satima.
Sto je recimo kada se busotina sjebala u Rusiji koja je curila 1000+ dana (da dobro si to procitao) - gdje je 10-12+ miliona (M3) kubika plina gorilo dnevno.
Nakon skoro 3 godine su odustali pa su upotrijebili nuklearnu bombu da zatvore busotinu
https://coffeeordie.com/soviet-union-nuclear-explosion#:~:text=After%20conventional%20firefighting%20techniques,1%2C%201963.
Ti ces tu pokazivate slike Lithium rudnika koji rade sto tocno? Jesi ikada bio u jednom? Da li znas kaj se tamo radi i kako?
EV baterije se mogu skoro pa 100% reciklirati - imas na youtube stotine videos koji ti to pokazuju - ali ne tu dodjes i seres
Dizes mi jebeni zivac
Interesantno je da ljudi tako tesko shvacaju da lazu obje strane. I to u vecim kolicinama.
Postovi kao tvoji mi idu jebeno na zivce jer nema NIKAKVIH dokaza - samo se izmislja i laze.
/cut
Od čega i kako nastaju proizvodi koje svakodnevno koristiš? Misliš valjda da ti dolaze po Duhu Svetome, tj. padaju s neba.
Industrija el. automobila koristi nekoliko puta više minerala od one na fosilna goriva. Problem s tim mineralima što su pomješani sa ostalim i trebaš doslovno sravniti brda/doline, potrošiti enormne količine vode i toksičnih kemikalija da bi dobio rafinirani/koristan proizvod. Svi ti procesi troše ogromnu količinu energije, tj. fosilnih goriva.
Jbga treba se malo maknuti iz tvz. EU vrta, skinuti te rozo-zelene očale i vidjeti kako svijet zaista izgleda i funkcionira.
Usput malo da promislite o kojim se redovima veličina radi i potrebnim resursima za zamjenu fosilnih goriva.
Nisu se ni olovne baterije reciklirale, a vidi danas. Tehnologija postoji i ništa ne nastaje preko noći. Svi ti ekonomski procesi su, na žalost, inertni i spori.
Aha, ima na youtubu
Ajmo provjeriti stanje na terenu:
Despite the smaller supply of lithium, a study earlier this year in the Journal of the Indian Institute of Science found that less than 1 percent of Lithium-ion batteries get recycled in the US and EU
https://arstechnica.com/science/2022/04/lithium-costs-a-lot-of-money-so-why-arent-we-recycling-lithium-batteries/
Tako da nakon 8-10 godina, nakon što bateriju izgube snagu, svaki EV će biti za otpad, i tek tada kreće zagađivanje okoliša i planeta sa milijunima baterija.
Prvo se devastira okoliš da se iskopa litiji, a onda se još jednom devastira kad se to negdje krene gomilat.
Ali bitno da je to zeleni-eko auto
Jesi ti procitao sa razumjevanjem taj clanak? (Clanak je skoro star dvije godine, puno toga se desilo od tada, tj novi centri su otvoreni).
Znaci pri kraju:
"The company expects it to be completed by the end of 2022 and have the ability to intake 20,000 metric tons of recyclable material per year. If achieved, that would amount to about a fifth of the total weight of raw lithium produced in 2021."
Isto tako postoji velika razlika izmedju baterija iz tvoje busilice i slicno, a i baterija iz EV automobila. Baterije is EV automobila su puno vece i business case za recikliranje postoji.
Pokazi mi neko smetliste sa baterijama od EV automobila - jel moze?
Jer ako i nadjes ja odem i odmah cu tu bateriju uzeti i zaraditi lovu.
Pogledaj si kako to izgleda u praski (video star 4 godine) - gdje se reciklira 95-96% (ako se ne varam).
Iz baterija se cak vadi i struja (charge) ako je ima, tako da doslovno sve.
Sto se tice samih baterija iz EV automobila, neke ce isto tako ici u second life za storage.
"We see from the figure that the 2023 operational recycling capacity should be sufficient to process end-of-life batteries from BEVs (battery electric vehicles) and PHEVs (plug-in hybrid electric vehicles) up to the year 2036."
Zagađivanje simo-tamo, ne možeš ništa uzeti iz prirorode da ne napraviš neku štetu. Priče o kobaltu i rijetkim metalima su pretjerane; veći dio baterija u današnjim EV-ovima je LiFePo, a mnogi motori su obični asinkroni. Ako ćemo biti realni, a to sam već spomenuo ovdje x puta, nemožemo preopterećenje okoliša riješiti masovnom proizvodnjom stvari. Ali na to nitko ne želi pristati. kme kme, ne želim se odreći pet automobila, 6 televizora, 18 mobitela, želim svaki vikend nekud putovati i tako redom... Taj će se problem riješiti masovnim katastrofama, prirodnim ili ljudskom rukom uzrokovanim.
Do tada, ono što je meni zanimljivo i odlučujeće - EV je za red veličine ugodniji za vožnju. A i ne smrdi mi pod nosom.