Kutak za ljubitelje Formule 1 izdvojena tema

poruka: 30.795
|
čitano: 4.130.582
|
moderatori: DrNasty, pirat, XXX-Man, vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
16 godina
offline
Kutak za ljubitelje Formule 1

Ja mislim da jedna od ljepših priča ove godine je Loebova pobjeda u Monte Carlu. 

Deda, došao iz Dakara (gdje je bio drugi), na testiranje i odnio pobjedu u zadnjem stageu. To govori koliko je Citroen bio u pravu kad je Ogier dignuo rampu. U WRC-u je preočito koliko je vozač važan. Svaki zavoj, svaka ravnica posebna odluka. 

 

F1 ima dosta svojih odluka. Možda veći fokus na odluke prije utrke i onda vidimo najočiti vozački utjecaj kad je pretjecanje u pitanju.

 

Ja ne mogu vjerovati da individualno F1 vozači ne bi imali probližno jednaki utjecaj. Vidjeli smo kako Hamilton gubi dobivenu utrku pogrešnim namještanjem balansa kočnica. Tu ima toliko minijaturnih detalja koje se namještaju svaku utrku da je nemoguće da vozač ne radi razliku. Perez pita preko radija koju postavku za okretni moment koristi Max npr. Nije moguće da je Lewis najbrži samo zbog najbržeg bolida, jer ima trilijun načina da napravi grešku (svojom krivicom). 

Siguran sam da bi Max htio namjesiti auto da čuva gume kao Perez. Kad bi mogao. I Perez bi htio malo Maxove brzine. Dio je na Perezovoj "nogi", ali dio je i u setupu. I noga i setup može pogriješiti. Ili 103x ne pogriješiti. 

In vino veritas
13 godina
neaktivan
offline
Re: Kutak za ljubitelje Formule 1
Da deda...pa čovjek ima 47 godina.

U potpunosti se slazemo. Bolid je bitan, ali i dalje ga vozi vozac.
Poruka je uređivana zadnji put uto 15.2.2022 15:55 (Maddog_HR).
15 godina
offline
Re: Kutak za ljubitelje Formule 1
Maddog_HR kaže...
Da deda...pa čovjek ima 47 godina.

U potpunosti se slazemo. Bolid je bitan, ali i dalje ga vozi vozac.

 Točno tako...i te dvije stvari generalno jedna bez druge ne mogu. Jer da je samo do bolida onda bi Mercedes u svakoj, ili barem u 90% utrka imao 1-2. a nije imao. A da je pak samo do vozača onda Bottas nebi ostvario ni plovicu onih pobjeda u Mercedesovom bolidu. 

Toliko faktora ima, od staze do staze, načina vožnje pojedinog vozača, promjena načina voženj pojedinog vozača, prilagodba na ovakve ili onakve uvjete, osjetljibvost bolida na toplije/hladnije vrijeme, ili pak na setup za suho/mokro, prilagođenost bolida na brze, spore ili srednje brze zavoje, te ukupni balans, zagrijavanje felgi, tj guma, u ovakvim ili onakvim uvjetima...a to je samo djelić onoga što ovisi o vozaču i njegovom radu i onoga što ovisi o tome kakav je bolid zamišljen i napravljen preko zime, a onda tek dolaze na red setup, potrošnja guma, pa razvoj i prilagodba uvjetima koju odrađuje eikpa "na licu mjesta", a ekipa se sastoji od stotina i stotina ljudi, i to ne računajući one koji se bave gorivom, ili u proizvodnji motora i ostalh djelova PU-a. Ustvari kad tako gledam pravo je čudo da tisuće ljudi podijeljenih u nekoliko timova od par stotina ili tisuću u nekim slučajevima, sa stotinama miljuna budžeta, na kraju proizvedu bolide koje mi nazivamo od ultra super do zadnje kante, i koje voze vozači kojima mi dajemo ocjene od GOAT-a do zadnje trube, i većina tih vozača i tih bolida su ustvari unutar pola sekunde, ili sekunde i pol jedan od drugoga, po krugu...što znači da ih je hrpica unutar 2% performansi jedan od drugoga.

2%, koliko u nekim industrijama iznosi tolerancija na pogrešku, ili pak negdje statistički zanemariv postotak, ili pak negdje samo kalo, tj otpad...a svi ovi, sa svim razlikama u budžetima, sa svim tim vozačima koje mi pljujemo ili dižemo na pijedestale su na razlici od 2%. 

Da mi je znati kolika bi bila razlika u ukupnom vremenu voženom u sezoni, da se svaka utkra vozi na istoj stazi i da ima utrka koliko je potrebno da svaki vozač odvozi svaki bolid. Možda 1% na kraju sezone?

I baš zbog toga i kažem...Ne volim Lewisa, ni Maxa, volim Nanda, i Fernanda, ne volim Rusa, ni Shcumachera jr ni sr, svakog iz svojih razloga, ne volim Jacquesa, volim Damona, ne volim Nigela, volim Ricc(i)arda i Ayrtona, ne volim Alaina, volim Gerharda i Jeana, ne volim...itd po sjećanju...

Ali ogromnu većinu njih cijenim zbog onoga što mogu, rade ili su radili u bolidu, nevažno bili u krami ili super ultra najboljem.

15 godina
offline
Kutak za ljubitelje Formule 1

Koliko diskusije oko nicega.

Je li Mercedes imao 8 godina apsolutno najbrzi bolid i motor u F1? Da

 

Je li Mercedes zasluzeno osvojio 8 naslova? Da

 

Je li netko drugi mogao to napraviti? Vjerovatno je, ali necemo saznati.

 

Je li Ferrari zeznuo 2017 i 2018, te 2019? Da

 

Je li Hamilton zasluzeno prvak 7 puta? Da

 

Schumi ili Hamilton? Svatko je kralj svoje ere.

 

Bi li Hamilton osvojio 7 naslova bez Mercedesa? Najvjerovatnije ne bi.

 

Bi li Mercedes osvojio 8 naslova bez Hamiltona? Najvjerovatnije ne bi.

 

Schumi ili Hamilton? Svatko je kralj svoje ere.

Max ili Hamilton? Vrijeme ce pokazati. Ako je samo uz poklon osvojio naslov, nece biti legenda kao Hamilton. Ako osvoji jos 5-6 komada, hoce.

 

Di2 & EPS FTW!
14 godina
offline
Re: Kutak za ljubitelje Formule 1
ivanoile kaže...

Bi li Mercedes osvojio 8 naslova bez Hamiltona? Najvjerovatnije ne bi.

 

Ovdje se ne slažem nikako, 90 posto vozača na gridu bi po meni isto napravilo sa Mercedesom kakav je bio.

No Fear. No Excuses. No Limits. :D
Poruka je uređivana zadnji put uto 15.2.2022 17:04 (Valentin17).
10 godina
offline
Re: Kutak za ljubitelje Formule 1
Spominju se neki cimbenici, potezi vozaca, setup bolida... I onda dodje ravnica i mercedes bez drs-a prestize kao da drugi stoje. Nema sta, moras biti ekstra vozac. :D
Hardware: the parts of a computer that can be kicked.
15 godina
offline
Re: Kutak za ljubitelje Formule 1
deepshitcro kaže...
Spominju se neki cimbenici, potezi vozaca, setup bolida... I onda dodje ravnica i mercedes bez drs-a prestize kao da drugi stoje. Nema sta, moras biti ekstra vozac. :D

 

Vidim niti činjenice niti razumijevanje ti nisu jača strana. Hajde nismo svi isti..

15 godina
offline
Re: Kutak za ljubitelje Formule 1
Valentin17 kaže...
ivanoile kaže...

Bi li Mercedes osvojio 8 naslova bez Hamiltona? Najvjerovatnije ne bi.

 

Ovdje se ne slažem nikako, 90 posto vozača na gridu bi po meni isto napravilo sa Mercedesom kakav je bio.

 2017 i 2018 definitivno je prevagnulo Hamiltonovo iskustvo. Tu su lako mogli izgubiti 2 naslova jer je Vettel bio prilicno jak u Ferrariju i zavrsio je na drugome mjestu te dvije sezone.  

 

Ono sto se takoder moze reci je da je jedan rookie, Russell, sjeo za volan i skoro pobjedio utrku bez ikakvog navikavanja na bolid, sto bi se moglo reci da je 2020 i 2021 apsolutno najdominantniji bolid ove ere.

Di2 & EPS FTW!
16 godina
offline
Re: Kutak za ljubitelje Formule 1

I možda je Russell bolji od Hamiltona. To nije uopće važno. Pojavit će se netko bolji, brži, ali ne mogu se ignorirati ili još gore diskreditirati Hamiltonova postignuća. Onda zbilja po tome Max bolje da ostane doma, jer mu je prošle godine dana titula... Gluposti.

 

Za 2020. bi se složio, ali 2021. RB je bio nemjerljivo bolji da bi se W12 proglasio najdominantnijim. 

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Formula_One_World_Constructors%27_Champions ima tablica s prvacima i margina je bila 4.56%. Tako mala nije bila od 2006. U 2020. margina je bila nevjerojatnih 44.33% (veća je bila tek 2007.). 

In vino veritas
13 godina
neaktivan
offline
Re: Kutak za ljubitelje Formule 1
deepshitcro kaže...
Spominju se neki cimbenici, potezi vozaca, setup bolida... I onda dodje ravnica i mercedes bez drs-a prestize kao da drugi stoje. Nema sta, moras biti ekstra vozac. :D

 To ti je rekao neki pajdo u lokalnoj birtiji uz hladnu pivu?

 

Jer da si se iole potrudio pronaci informaciju vidio bi da Mercedes nije imao najbrzi bolid na ravnici u sezoni 21. P

14 godina
offline
Re: Kutak za ljubitelje Formule 1
GranDaddo kaže...

ali 2021. RB je bio nemjerljivo bolji da bi se W12 proglasio najdominantnijim. 

Pogotovo kad se gledaju zadnjih 5 ili 6 utrka.   

No Fear. No Excuses. No Limits. :D
Poruka je uređivana zadnji put uto 15.2.2022 21:17 (Valentin17).
13 godina
neaktivan
offline
Re: Kutak za ljubitelje Formule 1
Ja se nekad pitam da li vi trolate ili uopce ne gledate formulu?

Hamilton je bio nesto brzi u zadnje 4 utrke zato sto je promijenio ICE u Brazilu i prije toga, ako se ne varam, u Turskoj, sto im je omogucilo da "otvore" motore do kraja (jer ih eto nisu morali stediti) i dobiju taj dodatni power boost od procijenjenih 15ak KS. Nikavo cudo i misterija se nije dogodila, samo je Merc odigrao takticki zamjene motora.

A cak ni s tim promjenama nisu bili najbrzi bolid na ravnici, a zbog setupa samog bolida.

Da li to neki ovdje mogu shvatiti, to je druga stvar.
16 godina
offline
Re: Kutak za ljubitelje Formule 1

Setup, setup i setup.

 

To je bila najvažnija stvar u 2021. Birati pravo zadnje krilo i čuvati (ili u Mercedesovom slučaju ne čuvati) motore. Perez jedva završio zadnju utrku. Borili su se po sektorima. Zato je Mercedes mogao preticati po ravnom, da bi ih RB spljuskao u iduća dva sektora. Koja dominacija u 2021... pa do zadnjeg kruga nismo znali tko će biti prvak (čak i konstruktorski). 

RB osvojio više bodova u zadnjih 5 utrka nego Mercedes. 

U Abu Dhabiju RB je izgledao kao choker jer su birali krive gume. Max krenuo sa (rabljenim) soft gumama. Totalna greška. Lewis ga spljuskao i održavao distancu. 

Max je sa hard gumama napravio najbolje vrijeme 1:26:103 (novim), Lewis 1:26:615 (rabljenim napravio 44 kruga)!

 

I napominjem, nije mi žao što je Max prvak, nego što je Abu Dhabi dobila lošija momčad. Mercedes je kraj sezone (pogotovo zadnju utrku) odradio maksimalno proračunato, odlične odluke i Lewis je bio mentalno bolji. 

 

Žalosno da se ništa ne govori o predstavljenim bolidima. Sutra je Ferrarijev dan. Jedva čekam. 

 

In vino veritas
10 godina
offline
Re: Kutak za ljubitelje Formule 1
Mozda je jos uvijek nezahvalno komentirati bolide kada je svima jasno da to nije ni priblizno onome kako ce bolidi na prvoj utrci izgledati i funkcionirati. Mene osobno je strah da ipak nece biti moguce pratiti bolide i povecati broj pretjecanja u toj mjeri u kojoj FIA to ocekuje, zivi bili pa vidjeli. A sto se tice kozmetickog izgleda bolida, malo su ih previse feminizirali, izgleda da je hamilton utjecao i na to... :D
Hardware: the parts of a computer that can be kicked.
Poruka je uređivana zadnji put sri 16.2.2022 12:41 (deepshitcro).
15 godina
offline
Kutak za ljubitelje Formule 1
17 godina
offline
Re: Kutak za ljubitelje Formule 1
Valentin17 kaže...
ivanoile kaže...

Bi li Mercedes osvojio 8 naslova bez Hamiltona? Najvjerovatnije ne bi.

 

Ovdje se ne slažem nikako, 90 posto vozača na gridu bi po meni isto napravilo sa Mercedesom kakav je bio.

 kad bi tome tako bilo, onda bi mercedes redovno imao 1-2 a ne da drugi vozač završi negdje duboko... ali da bi dosta drugih vozača to moglo, moglo bi :)

14 godina
offline
Re: Kutak za ljubitelje Formule 1
Gnjavator kaže...

onda bi mercedes redovno imao 1-2 a ne da drugi vozač završi negdje duboko... ali da bi dosta drugih vozača to moglo, moglo bi :)

Napisao sam 90 posto, ne 100 posto. Poznato je da je Bottas imao problema i sa obilaženjem puno sporijih bolida, loše startao itd. itd. Russell je sve rekao kad je PRVI put sjeo u Mercedes, nema se tu što pričati kad je jasno ko dan.

No Fear. No Excuses. No Limits. :D
Poruka je uređivana zadnji put čet 17.2.2022 14:51 (Valentin17).
17 godina
offline
Re: Kutak za ljubitelje Formule 1
Valentin17 kaže...
Gnjavator kaže...

onda bi mercedes redovno imao 1-2 a ne da drugi vozač završi negdje duboko... ali da bi dosta drugih vozača to moglo, moglo bi :)

Napisao sam 90 posto, ne 100 posto. Poznato je da je Bottas imao problema i sa obilaženjem puno sporijih bolida, loše startao itd. itd. Russell je sve rekao kad je PRVI put sjeo u Mercedes, nema se tu što pričati kad je jasno ko dan.

Ali to nije samo i jedino do Bottasa. Bolid Mercedesa je bio konstruiran sa idejom da su prvi i da voze sa čistim zrakom, hence imaju 100% iskoristiv aerodinamični grip.
I Hamilton je imao problema (ne toliko kao Botas naravno) na sporijim stazama prestizati druge bolide (osim pred kraj, kada su mu dali motor sa valjda 70-80 konja više od svih drugih)

To live is to suffer, to survive is to find some meaning in the suffering. Friedrich Nietzsche
Poruka je uređivana zadnji put pet 18.2.2022 10:28 (gkelekov).
15 godina
offline
Kutak za ljubitelje Formule 1

Ferrari predstavio F1-75

 

  1.  agresivno izgleda. oštar nos, kombinacija crne i crvene i zanimljiv zadnji kraj sa sidepodovima i “rupom” između ruba i sredine.


    jedva čekam da ga vidim na stazi.


    i drago mi je što su pravi bolid predstavili a ne samo obojanu repliku.

     

    ovo mi je možda i najbolja promjena 

SAMSUNG NOTE 10+
Poruka je uređivana zadnji put čet 17.2.2022 16:15 (pasko).
16 godina
offline
Re: Kutak za ljubitelje Formule 1

I izgleda treća filozofija za sidepod? Nije ko AM, a ni usko ko McLaren. Prednje krilo zanimljivo. 

 

Alpine has announced that former Aston Martin boss Otmar Szafnauer will join the team as its new principal, as part of a wider management reshuffle. To je bilo očekivano. 

 

In vino veritas
15 godina
neaktivan
offline
Kutak za ljubitelje Formule 1
Ode mikey
17 godina
offline
Re: Kutak za ljubitelje Formule 1
Valentin17 kaže...
Gnjavator kaže...

onda bi mercedes redovno imao 1-2 a ne da drugi vozač završi negdje duboko... ali da bi dosta drugih vozača to moglo, moglo bi :)

Napisao sam 90 posto, ne 100 posto. Poznato je da je Bottas imao problema i sa obilaženjem puno sporijih bolida, loše startao itd. itd. Russell je sve rekao kad je PRVI put sjeo u Mercedes, nema se tu što pričati kad je jasno ko dan.

 A mick i nikita? a našlo bi ih se još :) i to je onda više od 10% :)

13 godina
neaktivan
offline
Re: Kutak za ljubitelje Formule 1
Ferrari mi je do sada najljepsi bolid, doduse mogli su se malo vise potruditi oko trkacih kombinezona.

Iskreno se nadam da su napravili konkurentan bolid i da ce Sainz i Leclerc biti u utrci za postolja.

Ako sam dobro shvatio od do sada predstavljenih bolida jedino RB i Haas nisu pokazali "prave" aute. Ta praksa je stvarno losa i trebalo bi ju ukinuti. Naravno, razvoj ide dalje, ali bi barem trebao biti predstavljen auto koji je aktualan u tom trenutku, ne "maketa" koja sluzi za promociju liverya.
15 godina
offline
Kutak za ljubitelje Formule 1

Mercedes  bome unikatan vise od svih do sada, ocekivano s obzirom na iskustvo, ali opet...

 

 

Predstavljanje bolida teski proljev, ne znam jel itko slusao Totoa i njihovo hvalisanje kako zaposljavaju "manjine". Ili kako je 2021 bila najbolja sezona ikada u F1.

Di2 & EPS FTW!
13 godina
neaktivan
offline
Re: Kutak za ljubitelje Formule 1

A problem oko zapošljavanja manjina ili isticanja istog je u čemu točno?

 

Merc je jedino pokazao junior program i mlade vozače, rasnu  i spolnu jednakost, što je za svaku pohvalu.

 

A što se tiče iskustva - ne kužim komentar. Možda si propustio primjetiti da su od momčadi na gridu mnogi duže u F1 od Merca, a samim tim imaju i puno više iskustva.

 

I da, 2021 sezona je bila jedna od najboljih, ako ne i najbolja i najneizvjesnija sezona ikad. Gledam F1 od osamdesetih i rijetko kad smo imali tako neizvjesnu borbu do samog kraja i toliko događanja tijekom sezone.

 

Možda bi se trebao fokusirati na pozitivu umjesto na hejtanje protiv Hamiltona i Merca.

15 godina
offline
Re: Kutak za ljubitelje Formule 1
Maddog_HR kaže...

A problem oko zapošljavanja manjina ili isticanja istog je u čemu točno?

Doslovce si promasio poantu aposlutno cijele poruke, citaj dok ne shvatis. Na zadnju recenicu nemam rijeci.

Di2 & EPS FTW!
15 godina
offline
Kutak za ljubitelje Formule 1

Mislim da bi puno bolje izgledao black livery na novom mercu, nego ovaj sivi.

17 godina
offline
Re: Kutak za ljubitelje Formule 1
Maddog_HR kaže...
 

A što se tiče iskustva - ne kužim komentar. Možda si propustio primjetiti da su od momčadi na gridu mnogi duže u F1 od Merca, a samim tim imaju i puno više iskustva.

 

 

A baš si se prosuo sa ovim podcrtanim... Ako ćemo gledati kroz "povijest" Mercedes-BrawnGP-Honda-BAR-Tyrell možemo reći da spada u starije ekipe... :)

16 godina
offline
Kutak za ljubitelje Formule 1

5 dana do Barcelone. 

Nekako ne vjerujem da će se mijenjati sidepod design koji će biti vidljiv tamo (ne na press releasu). Malo je skupo imati 2 različite šasije sa različitim razmještajem elementa ne? Vjerujem da bi mogli vidjeti različite prednje i stražnje spojlere. Sumnjam da bi se mijenjali ovjesi (push vs pull), jer i to treba mijenjati šasiju ne? 

In vino veritas
Poruka je uređivana zadnji put pet 18.2.2022 14:18 (GranDaddo).
15 godina
offline
Re: Kutak za ljubitelje Formule 1
GranDaddo kaže...

5 dana do Barcelone. 

Nekako ne vjerujem da će se mijenjati sidepod design koji će biti vidljiv tamo (ne na press releasu). Malo je skupo imati 2 različite šasije sa različitim razmještajem elementa ne? Vjerujem da bi mogli vidjeti različite prednje i stražnje spojlere. Sumnjam da bi se mijenjali ovjesi (push vs pull), jer i to treba mijenjati šasiju ne? 

 Vjerujem da ce biti "skrivenih" aduta, podnica najvise nekako pogotovo kod Red Bulla i Astona. Prednje i straznje krilo su uglavnom po "pravilima", nosevi su jasni. Ostaju podnice i sidepodovi. Kod vecine nece vjerovatno biti velikih promjena. Ali samo za podnicu treba stotine sati izrade.

 

Ali zato sam napisao da je Mercedes zanimljiv jer mi se cini da su najmanje promjenili tijelo u odnosu na 2021. Usisi su prilicno slicni, kao i ostatak tijela. Sto znaci da je najveci razvitak u podnici i tu mislim da je Mercedes napravio odlican posao. Cekam strucniju analizu, ali od ovoga sto vidim, imat ce najjaci adut u Venturi efektu s tim bocnim podnim usisima.

Di2 & EPS FTW!
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice