4. ti je podosta lagan,uglavnom prvo pretvoriš m/s u km/h.
Imaš naći rezultantu ta dva vektora,i to ti je tražena brzina.
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
4. ti je podosta lagan,uglavnom prvo pretvoriš m/s u km/h.
Imaš naći rezultantu ta dva vektora,i to ti je tražena brzina.
Znam kako treba sad, treba sve 160 km/h pretvoriti u m/s i onda treba obadvije pod korijen i na ^2. uglavnom dobije se da je rezultantna brzina 46.86 m/s.
Evo jedan zanimljiv zadatak koji nadopunjuje gradivo prvog i drugog razreda mat. gimnazije..
Na vlaku koji se kreće brzinom 10m/s nalazi se nešto što se kreće 5m/s..
Koja je brzina ovce ako promatramo sa zemlje?
Dakle inače bi mi to računali kao: v=v1+v2
I dobili bi da je brzina jednaka 15m/s
A u stvarnosti je brzina ovce 14.99999999999993624157687238656...
Po formuli:
v=v1+v2/(1+(v1*v2/c^2)
Zašto?
To je u biti 4. razred fizika, teorija relativnosti.
Evo jedan zanimljiv zadatak koji nadopunjuje gradivo prvog i drugog razreda mat. gimnazije..
Na vlaku koji se kreće brzinom 10m/s nalazi se nešto što se kreće 5m/s..
Koja je brzina ovce ako promatramo sa zemlje?
Dakle inače bi mi to računali kao: v=v1+v2
I dobili bi da je brzina jednaka 15m/s
A u stvarnosti je brzina ovce 14.99999999999993624157687238656...
Po formuli:
v=v1+v2/(1+(v1*v2/c^2)
Zašto?
c je brzina svjetlosti? Nema mi bas smisla stavljat nju jer su brzine mali ali...
Evo jedan zanimljiv zadatak koji nadopunjuje gradivo prvog i drugog razreda mat. gimnazije..
Na vlaku koji se kreće brzinom 10m/s nalazi se nešto što se kreće 5m/s..
Koja je brzina ovce ako promatramo sa zemlje?
Dakle inače bi mi to računali kao: v=v1+v2
I dobili bi da je brzina jednaka 15m/s
A u stvarnosti je brzina ovce 14.99999999999993624157687238656...
Po formuli:
v=v1+v2/(1+(v1*v2/c^2)
Zašto?
c je brzina svjetlosti? Nema mi bas smisla stavljat nju jer su brzine mali ali...
Edit: kolega me prestigao
To je u biti 4. razred fizika, teorija relativnosti.
Možeš pojasniti zašto se c uvrštava u formulu?
Evo jedan zanimljiv zadatak koji nadopunjuje gradivo prvog i drugog razreda mat. gimnazije..
Na vlaku koji se kreće brzinom 10m/s nalazi se nešto što se kreće 5m/s..
Koja je brzina ovce ako promatramo sa zemlje?
Dakle inače bi mi to računali kao: v=v1+v2
I dobili bi da je brzina jednaka 15m/s
A u stvarnosti je brzina ovce 14.99999999999993624157687238656...
Po formuli:
v=v1+v2/(1+(v1*v2/c^2)
Zašto?
c je brzina svjetlosti? Nema mi bas smisla stavljat nju jer su brzine mali ali...
Da, pa zato mene zanima zašto se c stavlja.. vidiš da ipak utječe na brzinu :P
Evo jedan zanimljiv zadatak koji nadopunjuje gradivo prvog i drugog razreda mat. gimnazije..
Na vlaku koji se kreće brzinom 10m/s nalazi se nešto što se kreće 5m/s..
Koja je brzina ovce ako promatramo sa zemlje?
Dakle inače bi mi to računali kao: v=v1+v2
I dobili bi da je brzina jednaka 15m/s
A u stvarnosti je brzina ovce 14.99999999999993624157687238656...
Po formuli:
v=v1+v2/(1+(v1*v2/c^2)
Zašto?
Minutephysics?
Evo jedan zanimljiv zadatak koji nadopunjuje gradivo prvog i drugog razreda mat. gimnazije..
Na vlaku koji se kreće brzinom 10m/s nalazi se nešto što se kreće 5m/s..
Koja je brzina ovce ako promatramo sa zemlje?
Dakle inače bi mi to računali kao: v=v1+v2
I dobili bi da je brzina jednaka 15m/s
A u stvarnosti je brzina ovce 14.99999999999993624157687238656...
Po formuli:
v=v1+v2/(1+(v1*v2/c^2)
Zašto?
Minutephysics?
da :D
jedan od meni najzanimljivijih na yt..
moze pomoc oko ovih zadataka iz fizike il ako ima ko slicno nek kopira sta ,,,,, hvala unaprijed (dole slike za 1. 2. 3. zadatak)
1) .....kad na oprugu obesimo lopticu, ona se rastegne za X1=10cm, ako oprugu s lopticom potopimo u vodu opruga se rastegne za X2=8cm, uzgon(silu uzgona) u zraku zanemarimo.
a)napisi sve sile na lopticu kad je loptica u zraku i kad je potopljena u vodu
b)dali bi se opruga rastegnula za vise ili manje od 8cm, ako bi lopticu potopili u ulje cija je ggustota 0,8 g/cm3 (kubni)
c)kolika je gustata loptice ? rjesenje je 5g/cm3 treba sav postupak
2).....podmornica s masom plovi na povrsju tako da je njena dvije trecine prostornine potopljeno u vodu
a)kolika je prostornina podmornice? resenje 24m3
b)koliko mase vode je potrebno nasuti u podmornicu da bi se potopila u cjelini (rje. 8 tona)
3)........U moru pliva boja u obliku uspravnog vala sirine 20 cm i visine 60 cm.Boja je s rastegljivim užetom sa ispruzenim koeficientom 250 N/m pricvršcena na dnu mora. uz oseku je uže spusteno i nezategnuto,boja pa je potopljena do polovice .Koliko boje je potopljeno.kad voda naraste za 20 cm? rjesenje(0,485 m)
Molim pomoć : https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/68438_4776501580655_348927441_n.jpg
ajde molim vas pomognite oko ovoga.
Molim pomoć : https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/68438_4776501580655_348927441_n.jpg
ajde molim vas pomognite oko ovoga.
Za koji je to fakultet?
Molim pomoć : https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/68438_4776501580655_348927441_n.jpg
ajde molim vas pomognite oko ovoga.
Za koji je to fakultet?
pise ti gore desno na slici veleucilise v. gorica
moželi pomoć u svezi ova 2 zadatka
1.kolika je brzina kruženja geostacionarnog satelita ako znamo da je udaljen 42400 km od središta zemlje
2.neki satelit obilazi zemlju svakih 98 minuta krečući se na srednjoj visini 500 km izračunaj iz tih podataka masu zemlje
1.student mase 60 kg stoji na gornjem kraju opruge u dizalu .Dizalo se počme ubrzavati prema gore ubrzanjem 3m/s . neka je konstanta opruge jednaka 2500 N/m .Za koliko se stisnula opruga
2.na stropu lifta zakačen je dinanometar na koji je obješen uteg 10 dag . Utrenutku kad se lift počeo gibati prema gore dinamometar pokazuje silu 2 N . Kolikom se silom lift počeo ubrzavati.
Jel mi netko moze objsniti njutnove zakone, kako se racunaju u zadatku?
Jel mi netko moze objsniti njutnove zakone, kako se racunaju u zadatku?
Jedno brzinsko pitanje, imam 2 grafa, ovisnost tlaka i volumena, jedan je parabola, drugi pravac, koji je prikaz prikladniji i zašto ?
Ovo ti je izotermna promjena stanja plina, oba su prikladna samo što ti je u jednom V a u drugom 1/V.
Graf ti pokazuje da su p i V obrnuto proporcionalni i da im je umnožak konstantan...
Jedno brzinsko pitanje, imam 2 grafa, ovisnost tlaka i volumena, jedan je parabola, drugi pravac, koji je prikaz prikladniji i zašto ?
Ovo ti je izotermna promjena stanja plina, oba su prikladna samo što ti je u jednom V a u drugom 1/V.
Graf ti pokazuje da su p i V obrnuto proporcionalni i da im je umnožak konstantan...
Ma znam, to je stvarno trivijalno, ali dobio sam takvo pitanje pa pitam jer ni meni nije jasno zašto bi jedan bio bolji, na kraju sam stavio da se češće koristi hiperbola itd.
Jedno brzinsko pitanje, imam 2 grafa, ovisnost tlaka i volumena, jedan je parabola, drugi pravac, koji je prikaz prikladniji i zašto ?
Ovo ti je izotermna promjena stanja plina, oba su prikladna samo što ti je u jednom V a u drugom 1/V.
Graf ti pokazuje da su p i V obrnuto proporcionalni i da im je umnožak konstantan...
Ma znam, to je stvarno trivijalno, ali dobio sam takvo pitanje pa pitam jer ni meni nije jasno zašto bi jedan bio bolji, na kraju sam stavio da se češće koristi hiperbola itd.
s hiperbole je teže možda očitat vrijednosti..
Jedino to
ljudi ak ima ko bi pomogao , zadaci.....
toplotni strojevi:
1. kolika mora biti radna temperatura idealnoga top. stroja koji radi s 50 % izkoristkom? temperat. okolice je 27stepeniC.
2. Plin pri pritisku p1 izobarno razpnemo od temp. T1 do temp. T2 . na to ga izohorno ohladimo na temp. T3 i izotermno potisnemo do prvog stanja. koliki je izkoristek top. stroja , ako je kompresijsko razmerje 10.
3. Plin pri pritisku p1 izobarno razpnemo od temp. T1 do temp. T2 . na to ga izohorno ohladimo na temp. T3 i adiabatno potisnemo do prvog stanja. koliki je izkoristek top. stroja , ako je kompresijsko razmerje 10.
temperatura-rastezanje tvari:
1. iz dve kovinske palice s temp. rasteznostnim koeficijentima2,3*10 na -6 K na -1, i 1,1*10-5 K-1 zelimo sastavitit palice koje bi imale temp. rast. koef. 1,3*10-5 K-1. koliki dio palice bi najbolji bio iz prve i koliki dio iz druge kovine
2. gustota zivog srebra pri temp. T0 = 0 C je p0=13,6 g/cm3. pri kojoj temp. bi njegova gustota dostigla p=13,5 g/cm3? temp. koef. prostornog rastezka je B=1,8*10-4 K-1. (V=V0*(1+B*deltaT); delta T=41 C)
unutarnja energija i plinovi :
1. u valju koje zatvara lahak poklopac, je V=1 dm3 zraka pri pritisku p=1 bar i T=20 C.povrsina poklopca je S=25 cm2, na drugoj strani poklopca je opruga s koef. k=10 N/cm.
kolika je masa zraka u valju, i za koliko moramo zagriati zrak u valju da se poklopac pomakne za x=5 cm?
Poz, ako moze odgovor na ovo kratko pitanje za koje nisam siguran.
Pod kojim se kutom od konveksnog zrcala odbija zraka koja je na zrcalo upala pod kutom od 30°?
-I jedno potpitanje, dali bi bio isti odgovor za konkavno zrcalo?
Mislim da je odgovor, odbila bi se pod istim kutom pod kojim je upala, ali nisam siguran pa pitam, i neznam dali je isto za konkavno i konveksno zrcalo.
Hvala!
Evo ovako, ja danas pišem faking test iz fizike-.- i sad neam pojma jedan zadatak može pomooooć?
Zadatak:
Rp=?
N=4
R1=10(oma)
@KomunistIzet
To ti je jednostavna poluga, ide ovako zadatak:
g=10 N/kg
m1=2
m2=3
m3=5
l=50cm
l2=11 cm
l3=?
m1*g*l1+m2*g*l2=m3*g*l3
20*l1+220=5*l3
l1=50-l3
20*(50-l3)+220=5*l3
l3=19 cm
Također idem sutra na fiziku za 8. razred, nadam se teškim zadacima iz mehanike i termodinamike, a laganim strujnim krugovima :P
@KomunistIzet
To ti je jednostavna poluga, ide ovako zadatak:
g=10 N/kg
m1=2
m2=3
m3=5
l=50cm
l2=11 cm
l3=?
m1*g*l1+m2*g*l2=m3*g*l3
20*l1+220=5*l3
l1=50-l3
20*(50-l3)+220=5*l3
l3=19 cm
Također idem sutra na fiziku za 8. razred, nadam se teškim zadacima iz mehanike i termodinamike, a laganim strujnim krugovima :P
Hvala, sa vremenom se zaboravi, sretno sutra :D
@KomunistIzet
To ti je jednostavna poluga, ide ovako zadatak:
g=10 N/kg
m1=2
m2=3
m3=5
l=50cm
l2=11 cm
l3=?
m1*g*l1+m2*g*l2=m3*g*l3
20*l1+220=5*l3
l1=50-l3
20*(50-l3)+220=5*l3
l3=19 cm
Također idem sutra na fiziku za 8. razred, nadam se teškim zadacima iz mehanike i termodinamike, a laganim strujnim krugovima :P
Evo 2 savjeta
Kod npr.
m1*g*l1+m2*g*l2 = m3*g*l3
Ja to ne bih zapisao na taj način nego ovako:
2m*g*l1+3m*g*l2 = 5m*g*l3
Zato što su ti svi utezi jednake mase (mase m), a ovako kad napišeš m1=5, 5 čega? krušaka? :P
I onda bih to sve podijelio sa m i g i dobiješ:
l1+l2=l3
(Nisam spavao dvije noći pa ako bi netko mogao mene ispraviti jer vjerojatno negdje griješim!!)
Nisam pisao za masu mjerne jedinice jer nisu navedene u zadatku te ih niti nema u službenim rješenjima.
l1+l2 nije jednako l3 jer su l1 i l2 udaljenosti dva tereta od oslonca s lijeve strane, dok je l3 udaljenost tereta s desne strane od oslonca. l1+l3=l gdje je l ukupna duljina poluge, a l1 i l3 sežu do samog kraja poluge pa je zato njihov zbor jednak toj ukupnoj duljini poluge koja zadana u zadatku. Iz slike je takođe jasno vidljivo da l1+l2 nije l3. Ovo pisanje 2m , 3m i 5m je dobro i možda čak jednostavnije, ali se i mojim načinom dođe do točnog rješenja.
Pozdrav svima, trebam pomoć za zadatak iz fizike!
Zadatak ovako glasi:Odredite kapacitet spoja između točaka A i B kondenzatora jednakih kapaciteta C koji su spojeni kao na crtežu:
Ako ga riješite molim vas da objasnite teorijski i računski dio!