To što sad priča samo znači da nemaš pojma kako prodaja funkcionira.
AMD stavlja MSRP. MSRP se definira prema formuli "X novaca AMD-u + rabat distributera + rabat trgovca u SAD-u" . Na to ovisno o državi i posebnim uvjetima u SAD-u ide "sales tax" , koji ovisi o tome gdje kupuješ, može ić još eventualno posebni porez ovisno o regiji, da ne ulazimo u njihov porezni sustav.
U EU je taj iznos obično uvečan za lokalni PDV/DDV/VAT
Svaka razlika u tom iznosu ne ovisi o AMD-u već distributeru/trgovcu koji nabija maržu jer zna da će se prodat. Tako ne može AMD stavit MSRP 2000$ jer bi to značilo da je ulaz distributeru oko 1000-1200$ dok kod MSRP od 499$ znači da AMD traži cca 299$ za proizvod prema distributeru, on nabija 10% svojeg rabata (10% MSRP), šalje trgovcu koji uzme 30% (MSRP) i doda porez kod kupovine. Alternativa je da distributer doda 15%, trgovac 45% (recimo primjer u RH) i kad dodaš PDV cijena zna bit koliko u € u njemačkoj, toliko *10 u kunama u RH sa obrazloženjem "Njemac proda 200, ja 10 mjesečno, treba se od nečega živit" . Za to NIJE kriv AMD.
Naravno da tu postoji više faktora između, ovo je pojednostavljeni model. Kanal od tvornice do kupca ne čine "AMD + 1 distributer + 1 trgovac" , ali u cijelom tom lancu AMD vjerojatno dobije manje od pola iznosa MSRP-a. Ona cijena koja dolazi vama je AMDova procjena koliko proizvod mora koštat da bi svi bili namireni, gdje trgovac na kraju - maloprodaja - mora dobiti najviše, radi najvećih troškova - trgovina, izložbeni prostor, skladište, zaposlenici u skladištu i trgovini, pomoć kupcu... A i činjenica da veći distributer/veletrgovac ima "samo" skladište i šiba ih tisuće dnevno, dok maloprodaja podrazumijeva najskuplju trgovinu, sa najmanje prodanih komada.