Svoj APM mozes vidjeti na replayu gore u lijevom kutu, gdje gledas sve statistike u realnom vremenu, imas svoj i protivnikom APM u realnom vremenu.
Prosječni APM mi je u posljednjoj partiji bio 25. LOL. Vi spominjete 200??
Svoj APM mozes vidjeti na replayu gore u lijevom kutu, gdje gledas sve statistike u realnom vremenu, imas svoj i protivnikom APM u realnom vremenu.
Prosječni APM mi je u posljednjoj partiji bio 25. LOL. Vi spominjete 200??
Ladder se morao igrati na "normal" brzini baš zbog toga da do izražaja više dođu razamišljanje i ideje, umjesto brzine klikanja.
Iako sam dobio i to na strateški način, već sam nakon 10 minuta došao do problema koji nema veze s mojim strateškim ili taktičkim sposobnostima, već čistom motorikom. Naime, uz 4 baze već je problem mikro - ne stigneš na fastest upravljati svime.
Čak se nisam ni razvijao koliko sam mogao baš zato što iznad 4 baze nema smisla - fizički ne stignem jer se toliko toga sagradi i napuni u kratkom roku, da ne znam koja je svrha uopće fastest brzine. Osoba koja ne konzumira kokain ili speed nema baš šanse.
Jasna mi je i politika Blizzarda. Jednostavno je činjenica da je puno veća populacija koja može razviti motoričke, nego misaone vještine, a ako igra frustrira par mehanički sporijih igrača, bolje je, nego da frustrira većinu "tupastijih" koji se u velikoj količini multitaskinga jednostavno ne mogu snaći.
Naravno, oni koji su i jako brzi i spretni bit će najbolji, ali je brzina ključan element koji se bolje i više prodaje od mozga. Zato su uostalom jednostavnije igre uvijek i bile popularnije od kompleksnijih. Koliko znamo igrača Civa, a koliko igrača CoD-a?
Da te samo malo ispravim malo. Fakat mi je smiješto što to gledaš iz perspektive pr0 igrača iako si n00b. To što ti ne stigneš upravljati svime je samo TVOJ problem. Previše generaliziraš i uzmiaš sebe kao savršeni uzorak. Puno veća populacija koja može razviti motoričke vještine? Daj zaboga prestani. Razmišljanje i ideje u RTS-ovima ti je treći Newtonov zakon stari i ne znam zašto od toga praviš diferencijalne jednadžbe 20og stupnja. Od nikoga se ne zahtjeva misaonost i IQ >150 nego samo osnovno razumjevanje i vještinu kombiniranja toga. Ni jedan bolji igrač ne igra slijepo nego zna šta tipka u kojem trenutku. Starcraft je puno kompleksnija igra nego ti ovdje to prikazuješ. Mislim halo, daj mi reci jednu kompleksnu mehaniku u nekom drugom RTS-u i ja ću ti reći 3 kompleksne mehanike u SC2.
NHF, ali fakat si smiješan, čak me malo sramota za tebe. Odi na www.teamliquid.net koji put i pročitaj koji članak možda te onda prosvjetli. Ispada da su svi bolji igrači blesavi, ali brzi. Da, ima ih blesavih, ali to što su blesavi općenito ne znači da se ne razumiju u igru. Znam takve, blesavi su češće nego pametni, ali kad pričaju o igri razumiju se u svaki mogući detalj. Inače šah ide kao igra intelekta, ali svaki mogući profesionalac u šahu će se složiti da je to onaj gore 3. newtonov zakon, svaka akcija ima reakciju. Igra je toliko proučena da je teško biti inovativan. Upravo takav je i SC1 i SC2, kao i svaka druga strategijska, taktička, štoveć igra. Žive u ograničenom svijetu, koji ima svoja pravila. Opreznom analizom ne postoji tajna koja će nekog učiniti superiornim jer je kao pametniji.
Ne znam fakat, ljudi se grizu jer su loši i onda svaljuju na to kako su oni ekšli pametniji i tako igra ne bi trebala funkcionirati. Well screw you, igra tako funkcionira i kome ne paše neka ide programirati kompleksne nedeterminističke strojeve i razvijati dalje teoriju automata. Meni su ljudi smiješni koji zbog svoje (ne)sposobnosti krive svijet. Ja recimo na fastest sve pohvatam i sve skužim šta se dešava. Trebam još treninga da utegnem BO-e, ali sve mi sjeda. i kad pogriješim znam zašto i kada. Nisam brz, ali start- i mid-game nije ni potreban neki ubermultitasking. Kako god, kad dovoljno igraš takve stvari dođu same od sebe.
Znam da me razumije, ali zbog tvrdoglavosti šaljem još jedan fejspalm za naxeema :)
Klinjo jedan, ja ti mozda mogu biti tata. Ja sam igrao sc1 98 godine na b.netu, a ti si tada najvjerojatnije pisao u gace. Kao drugo nemoj da vrijeđaš. Ja govorim iz svoje perspektive, kad budes imao preko 30 godina, onda cu vidjeti da li su ti refleksi isti kao i sa 18 god. Faster nije normal speed, 98.god. se ladder igrao na normal ako me sjecanje dobro sluzi, dok custom matchevi su bili na fastest vecinom. Sah je nesto drugo i ne trazi multitasking i brze reflekse, i brzopotezni sah ne trazi toliko brze refelkse i multitasking kao sc2.
Vidim da si pun prica, pa se pitam u kojoj si ligi u sc2, ja sam makar u platinum, sto znaci da imam nekog iskustva. Na Teamliquidu sam mozda bio vise nego ti, upravo gledam euorpa vs Asia, zato se ne pravi pametan, nisi jedini koji ima internet.
Ako te moje misljenje o sc2 toliko pogodio, ne moras biti bezobrazan.
Ne, ne, previše si to oštro shvatio. Jasno je meni itekako gdje, kako i kako pogriješim, ali govorimo o tome da većini s kojima sam osobno razgovarao više odgovara fast, a potom normal. Rijektima je "faster" nešto posebno drag jer ne oprašta greške u klikanju - dakle, kad greškom postaviš zgardu i moraš "cancel+replace". O tome ja govorim.
Daje se preveliki značaj brzini, a manji kombinatorici, dobrim idejama. Ja sa APM-om 25 (mislim da bih mogao ići na 50 ali to mi se čini jako napornim) ne mogu pratiti više od 5 baza. Čini mi se neizvodivo, pogotovo za njubaru poput mene koja zna samo 3 tipkovničke kratice.
I kao primjer ne postavljam šah, Civ ili TW, već drugi RTS koji jednostavno ne pati od tih problema. Zašto? - Zato što savršeno ilustrira ono o čemu govorim. RA3, poput SC2, ima iste taktičke i strateške elemente bazirane na RPS modelu, ali način izvođenja igre je bolji.
Svaka jedinica ima mikro, svoj spec. ability koji ima svrhu i upotrebljiv je. Nije bitno jesi li barake sagradio u 12-toj ili 13-toj sekundi igre. TO je ono o čemu govorim. Da bi sekunde činile razliku, dva igrača moraju imati identične taktika, inače su sekunde apsolutno nebitne.
I nije igra zbog toga jednostavnija, već se više bazira na kombinacijama, reakcijama na akcije, nego na savršeno preciznom izvođenju istih.
---
Bottom line:
Više puta sam bio oduševljen mogućnostima koje dobar mikro i dobre ideje daju u RA3 i to ne moje, već i protivničke - igra dozvoljava onaj "wow" efekt kad ostaneš oduševljen idejom, načinom i kombinacijom na koju te protivnik dobio u nekoj bitki.
U SC uglavnom psuješ mater i protivniku i Blizzardu jer si skužio da si zakasnio nekoliko sekundi u nečemu ili da si syebao s postavljanjem onog CC- jer si petljao oko pathfindinga.
Ne znam zašto ne želiš skužiti upravo tu poantu i problem koji ne smeta samo meni pa da ja moram ići tući glavom o zid kako sam takav idiot.
Klinjo jedan, ja ti mozda mogu biti tata. Ja sam igrao sc1 98 godine na b.netu, a ti si tada najvjerojatnije pisao u gace. Kao drugo nemoj da vrijeđaš. Ja govorim iz svoje perspektive, kad budes imao preko 30 godina, onda cu vidjeti da li su ti refleksi isti kao i sa 18 god. Faster nije normal speed, 98.god. se ladder igrao na normal ako me sjecanje dobro sluzi, dok custom matchevi su bili na fastest vecinom. Sah je nesto drugo i ne trazi multitasking i brze reflekse, i brzopotezni sah ne trazi toliko brze refelkse i multitasking kao sc2.
Vidim da si pun prica, pa se pitam u kojoj si ligi u sc2, ja sam makar u platinum, sto znaci da imam nekog iskustva. Na Teamliquidu sam mozda bio vise nego ti, upravo gledam euorpa vs Asia, zato se ne pravi pametan, nisi jedini koji ima internet.
Ako te moje misljenje o sc2 toliko pogodio, ne moras biti bezobrazan.
Klinjo se tebi nije obratio nikako (primjeti da tebe nisam citirao, nit sam u jednom trenutku porekao nešto što si izjavio, štoviše slažem se s većinom). Jedini koji ovdje vrijeđa si ti sa ovim "klinjo" i pišanjem u gaće. Ja samo argumentiram naxeemovo generaliziranje.
@naxeem: Ok, pošteno, ali moraš priznati da ti je kontekst u prijašnjim postovima malo letio u stranu. To što kažeš mi je jasno, i činjenica je. Meni je ljepota RA3 bila upravo u nezahtjevnosti, i drago mi je čuti sličnu priču od tebe (do sada sam mislio da si se na superiornost odnosio, lol). I mene puno toga frustrira, ali stisnem zube i prevaziđem. Hell, i RA3 me frustrirao dok mi mehanika nije sjela.
Stvar je jednostavna, znas sta treba napraviti, misao je ispravna, ali jednostavno ne stignes to napraviti na faster, jer sve bude gotovo u nekoliko sekundi, dok na normal speed isto to ces napraviti bez problema.
Nemojte se svađati, nema smisla. Raspravljajmo, može žestoko, ali bez "klinjo" i sl.
Pogodio ga je više moj komentar jer sam ja malo pretenciozno možda uvrijedio određenu skupinu igrača. Da odmah i pojasnim: ne, ne smatram da su bolji igrači svi "gluplji", već da igra favorizira brže, a ne pametnije igrače, ne misleći pritom na nikoga konkretno niti na to da su brži automatski gluplji ili sporiji pametniji. - Što se populacija tiče, prosječnog IQ-a i sl, to je statistika, ne moja izmišljotina, a komentar koji zvuči kako zvuči (nenamjerno, ali znam da može zvučati uvredljivo) izvodim na osnovu situacija u kojima većini rushera svako produljenje partije znači smrt. Nije mi se jednom dogodilo da ako odbijem onaj prvi napad, partiju dobijem jer se većina s kojom sam igrao i koji imaju APM 70 (gledao sad replaye) jednostavno izgubi u daljnjem tijeku partije.
Adisuki, zašto si se složio sa mnom u onome gore, kad si post ranije rekao suprotno?
Klinjo jedan, ja ti mozda mogu biti tata. Ja sam igrao sc1 98 godine na b.netu, a ti si tada najvjerojatnije pisao u gace. Kao drugo nemoj da vrijeđaš. Ja govorim iz svoje perspektive, kad budes imao preko 30 godina, onda cu vidjeti da li su ti refleksi isti kao i sa 18 god. Faster nije normal speed, 98.god. se ladder igrao na normal ako me sjecanje dobro sluzi, dok custom matchevi su bili na fastest vecinom. Sah je nesto drugo i ne trazi multitasking i brze reflekse, i brzopotezni sah ne trazi toliko brze refelkse i multitasking kao sc2.
Vidim da si pun prica, pa se pitam u kojoj si ligi u sc2, ja sam makar u platinum, sto znaci da imam nekog iskustva. Na Teamliquidu sam mozda bio vise nego ti, upravo gledam euorpa vs Asia, zato se ne pravi pametan, nisi jedini koji ima internet.
Ako te moje misljenje o sc2 toliko pogodio, ne moras biti bezobrazan.
Klinjo se tebi nije obratio nikako (primjeti da tebe nisam citirao, nit sam u jednom trenutku porekao nešto što si izjavio, štoviše slažem se s većinom). Jedini koji ovdje vrijeđa si ti sa ovim "klinjo" i pišanjem u gaće. Ja samo argumentiram naxeemovo generaliziranje.
Lol, vidi stvarno, kad sam vidio koliki je tekst, mislio sam da je moj, a ja i Naxeem imamo slicna razmisljanja. Ispricavam se!
Adisuki, zašto si se složio sa mnom u onome gore, kad si post ranije rekao suprotno?
Koji dio? RA3 još smatram mehanički inferiornim SC2. SC još jako kažnjava sve tvoje poteze, ali i nagrađuje dobre. Okruta je kučka taj SC :D. Složio sam se s tim da si sad više objektivan, a gdje si subjektivan si rekao da je to "mišljenje" a ne činjenica :)
Lol, vidi stvarno, kad sam vidio koliki je tekst, mislio sam da je moj, a ja i Naxeem imamo slicna razmisljanja. Ispricavam se!
;)
Adisuki, zašto si se složio sa mnom u onome gore, kad si post ranije rekao suprotno?
Koji dio? RA3 još smatram mehanički inferiornim SC2. SC još jako kažnjava sve tvoje poteze, ali i nagrađuje dobre. Okruta je kučka taj SC :D. Složio sam se s tim da si sad više objektivan, a gdje si subjektivan si rekao da je to "mišljenje" a ne činjenica :)
"Mehanički inferioran"? Pojasni mi to malo.
Da ponovim glavnu svoju misao:
RA: (većinom) kad izgubim divim se dobrim potezima protivnika i psujem svoje glupe poteze.
SC: (većinom) psujem mater protivniku, Blizzardu i igri jer sam zakasnio nekoliko sekundi u nečemu i zbog toga popušio bitku.
Mislim, to je činjenica. U RA3 se znam oduševit dobrim rješenjima, a nikada se nisam osjećao zakinut zbog sučelja, zbog mehanike koja traži fizičku brzinu. U SC uglavnom poludim kad vidim da sam od puste panike i brzine napravio glup potez ili zbog pogrešnog klikanja ili preskočio nešto u brzini ili zakasnio.
"Mehanički inferioran"? Pojasni mi to malo.
Budem nakon ispita (plural) napisao neke opservacije samog designa igre (u petak, eventualno sutra ako dobro napišem ispit :D).
Sad učim pa mi nije do nekog duljeg teksta, a i moram na Metallicu :D
Što se ostalog tiče, ja se osjećam baš suprotno, tako da je stvar očito subjektivna :)
je moguce nekak ubrzat taj prokleti downloader
nikak da patcham igru do kraja :((((((((((
se moze nekak patch manualno skinut?
Samo malo pitanje, koliko vas je igralo Starcraft (znaci prvi dio kada je izasao)...sto SP, sto na LAN-u i sl.? Cisto informativno me zanima.
Bok ljudi, pitanje - igrao sam s likom i obadvojica smo bili Terrani. Išlo je sasvim ok, čak sam odbio 2 napada na bazu i imao minimalne gubitke, kad odjednom dođe on s 5,6 nevidljivih unita i razbije mi SVE - nisam ga mogao niti naciljati s ničim
Dakle pitanje je koji su vrag bile te nevidljive jedinice (Ghost-ovi možda?) i kako ih naciljati i pobiti kad napadnu?
Bok ljudi, pitanje - igrao sam s likom i obadvojica smo bili Terrani. Išlo je sasvim ok, čak sam odbio 2 napada na bazu i imao minimalne gubitke, kad odjednom dođe on s 5,6 nevidljivih unita i razbije mi SVE - nisam ga mogao niti naciljati s ničim
Dakle pitanje je koji su vrag bile te nevidljive jedinice (Ghost-ovi možda?) i kako ih naciljati i pobiti kad napadnu?
detektor zgradama ili jedinicama
Bok ljudi, pitanje - igrao sam s likom i obadvojica smo bili Terrani. Išlo je sasvim ok, čak sam odbio 2 napada na bazu i imao minimalne gubitke, kad odjednom dođe on s 5,6 nevidljivih unita i razbije mi SVE - nisam ga mogao niti naciljati s ničim
Dakle pitanje je koji su vrag bile te nevidljive jedinice (Ghost-ovi možda?) i kako ih naciljati i pobiti kad napadnu?
Ghost i Banshee imaju stealth. Raven detektira stealth po defaultu, dok ih možeš detektirati i sa Orbital Commandom tako da skeniraš područje u kojem vidiš onaj blur :)
Bok ljudi, pitanje - igrao sam s likom i obadvojica smo bili Terrani. Išlo je sasvim ok, čak sam odbio 2 napada na bazu i imao minimalne gubitke, kad odjednom dođe on s 5,6 nevidljivih unita i razbije mi SVE - nisam ga mogao niti naciljati s ničim
Dakle pitanje je koji su vrag bile te nevidljive jedinice (Ghost-ovi možda?) i kako ih naciljati i pobiti kad napadnu?
A da pogledaš replay?
Malo upozorenje: overlordi više nisu detektori u osnovnom obliku.
Bok ljudi, pitanje - igrao sam s likom i obadvojica smo bili Terrani. Išlo je sasvim ok, čak sam odbio 2 napada na bazu i imao minimalne gubitke, kad odjednom dođe on s 5,6 nevidljivih unita i razbije mi SVE - nisam ga mogao niti naciljati s ničim
Dakle pitanje je koji su vrag bile te nevidljive jedinice (Ghost-ovi možda?) i kako ih naciljati i pobiti kad napadnu?
Ghostovi ili Banshee-i. Prije bih rekao da su Banshee-i. Detektirati ih možeš turretima, Ravenom, scanom i ghostovim EMP-om.
jedno pitanje dali moze recimo frend koji je od frenda dobio key poslat meni key?
jedno pitanje dali moze recimo frend koji je od frenda dobio key poslat meni key?
Mislim da bi ti frend morao dati čitav Battle.net account da bi mogao igrat betu
ajoj koja partija je pala
http://www.gamereplays.org/starcraft2/replays.php?game=33&show=details&id=125070 skinite i pogledajte, zbilja interesantan meč, ima svih vrsta jedinica, napada, obrana, ekspanzija.......
toliko je dugo trajalo da sam nakraju morao posustati pred neiskustvom u "SC2 multitaskingu". a i malo je problem što ako ti vojska skrene krivo na mapi a ti gledaš bazu, teško ćeš to nadoknadit ^^
btw trenutno mi je najveći problem - kako uspješno counterat hydraliske ?
Večeras u 22h je livestream Nony vs Idra (HDH Invitational). Stream možete pratiti ovdje.
kad je finale i borba za trece mjesto?
upravo je idra dobio nonya 3:0
btw trenutno mi je najveći problem - kako uspješno counterat hydraliske ?
Go mech :)Sama mech kompozicija vojske ti ne garantira ništa, sa mech-om treba znati igrati.
Večeras u 22h je livestream Nony vs Idra (HDH Invitational). Stream možete pratiti ovdje.
NonY će pobijedit.
:)) Idra je moćan zerg što je i demonstrirao. Pomeo je NonY-a.
Večeras u 22h je livestream Nony vs Idra (HDH Invitational). Stream možete pratiti ovdje.
NonY će pobijedit.
Ipak nije 3:0 za Idra-u - kakve borbe
Kad gledam ove profiče kak peglaju čini mi se da nikad neću dostiči nekakvi pristojan nivo koordinacije trupa po čitavoj mapi sa 3,4 baze..
Jel mi se samo čini ili s godinama igre postaju sve zahtjevnije i kompetitivnije? Je li to po vama dobar trend?
btw trenutno mi je najveći problem - kako uspješno counterat hydraliske ?
Go mech :)Sama mech kompozicija vojske ti ne garantira ništa, sa mech-om treba znati igrati.
Večeras u 22h je livestream Nony vs Idra (HDH Invitational). Stream možete pratiti ovdje.
NonY će pobijedit.
:)) Idra je moćan zerg što je i demonstrirao. Pomeo je NonY-a.
I to dobro...
Kak se obranit kad terran dojde sa 100 marinaca i ima desetak medivaca koji ga hilaju, raven i recimo tri tenka ?
Igram protosa.
Pobiješ Medevacove i onda marince Zealotima.
Kak da ih pobijem kad marinci drobe sve pred sobom? Čim prismrdim s bilo čim bilo na nebu ili zemlji oni to zdrobe prije nego ja uništim medivace.
Starcraft 1 je imal Reavere i s njima bi to riješil bez beda jer bi pucali ko kokice ovak se dojebe sa tolko masom da ne znam counterat jer medice drži iza.
Kak se obranit kad terran dojde sa 100 marinaca i ima desetak medivaca koji ga hilaju, raven i recimo tri tenka ?
Igram protosa.
Nisam protoss, ali marince bi trebao spaliti sa templarima i njihovim stormom, ili colossusom, naravno u kombinaciji s drugim unitima.
Ja bih ipak prije koristio temeplare i storm, jer s njima palim i marince i medivece , dok colossus gađa samo marince.