Jučer ga je odvezla na reklamaciju jer ima nekakvih problema s pogonom. Trgovac traži jamstveni list, kojeg nismo dobili, sto posto, jer sve račune i jamstva čuvam na jednom mjestu. Čini mi se da je prodavač tada rekao "račun je dovoljan", ali ne mogu se zakleti.
Kaže trgovac mojoj ženi da ne mogu zaprimiti reklamaciju jer nema jamstveni list. Nakon objašnjavanja s moje strane putem telefona da sigurno nemamo jamstveni list, i da tako nešto ne bi bacili ili zagubili, trgovac kaže da će ga zaprimiti i poslati u Osijek u Bijelić servis pa "ako prođe prođe".
Tko je ovdje u pravu i postoji li neki zakonski instrument na kojeg se mogu pozvati ako me budu gnjavili?
Primjerice nedavno sam u Futuri kupio konfiguraciju koju su mi sastavili, dobio sam samo račun, s popisom komponenti. Nakon nekoliko dana sam reklamirao zbog BSOD-a s računom. Bio je neispravan ram, dobio sam drugi naravno.
U više navrata za razne komponente nisam dobio jamstveni list, samo račun, dok primjerice u Pevecu sam kupio hladnjak i perilicu i dobio sam ovjereni jamstveni list.
-jamstvo (jamstveni list..) izdaje proizvođač (za svu teh.robu..). (neovisno o tom proizvođačkom jamstvu, svatko može izdati neko svoje, npr trgovac).
-jamstveni list si trebao dobiti, ako nisi ili ako nije potvrđen, to je greška trgovca + nije nužan + može se ponovo dobiti.. zakon, dovoljan je jedan dokaz, račun ili jamstveni list mada se često traži oboje, ne može se uvjetovati oboje tj možeš ostvariti prava i kad nemaš ni račun ni jamstveni list ali tad to nekako moraš dokazati, tj mjesto kupnje.. pozovi se na zakon, trgovac nije iznad zakona i mora poslovati u skladu sa zakonom, tad ne može uvjetovati bilo što ako imaš račun (ili jamstveni list..) pa čak ni kad to nemaš, ali tad moraš dokazati da si konkretnu robu kupio kod njega, dalje je lako tj mora biti u poslovnim knjigama, trgovca + distributera (uvoznika) a tamo su i sve potrebne popratne stvari kao jamstvo (koje se aktivira automatizmom samom prodajom, nema više ni pečata..).
-trgovac te mulja.. a to ako prođe, mora proći, jer ako netko zaprimi reklamaciju dalje se tebe ne tiče ima li sve papire (sve što se postavi kao uvjet pri reklamaciji, kad je prihvaćena je ispunjeno, tad on ima potrebne papire, ako nema, ako ih zagubi i sl. to je njegov problem + sve ima u poslovnim podacima, kod distributera.. osim ako radi na 'sivo'..).
kompjuterske komponente, sve imaju na sebi deklaraciju-jamstvo distributera (kao predstavnika proizvođača, za konkretno tržište...). Uopće nije potrebno kao komad papira, tj najčešće je zaljepljeno na ambalaži (dok s monitorima i sl. uređajima još može biti u klasičnom obliku.. ali nije potrebno, račun je dovoljan dokaz za sve + sve podatke imaju i baš nikakvog problema nema kod uredne trgovine, uredno reklamiranog..)
edit: kad kupite neku komponentu.. pogledajte stražnju stranu ambalaže.. papirić-deklaracija... jamstveni list. To je to, pišu uvjeti trajanje jamstva, u tom slučaju su podaci distributera (ne trgovca, mada to može biti ista firma). to se nalazi u sustavu-podacima i može se kod distributera saznati mjesto prodaje, ovlašteni servis je također u tom sustavu, kao i svi trgovci koji vuku robu od distrubutera pogotovo webshopovi koji ni nemaju lager nego direktno.. zato ni račun ni jamstveni list nisu godinama nužni, tj papir je sporedan ako se podatak može pronaći u bazi a za to je dovoljno SN-barkod.. i trenutno svi u sustavu imaju potrebne podatke npr važenje jamstva. Da se ovisi o papiru/računu, moglo bi ga se lako falsificirati, ovako je i to eliminirano kao fisklaizacija. Trgovac može trenutno znati ako netko pokušava uvaliti robu koja nije njegova. Oni koji nemaju takav sustav, podatke, brzo dođu u problem, pogootovo ako na svoju ruku (polusivo) nešto dilaju, bez pravog jamstva i podrške. Kad je sve uredno, tad nitko u lancu nema interes ne ispuniti svoj dio obveze, zato su zamjene kao gore RAM vrlo jednostavne-bezbolne.. stvar koja se riješi u par minuta. Tako posluju pravi trgovci, ne oni mali muljatori iz kamenog doba. Ponekad čak i pošteni.. jer ne mora biti sve iz loših namjera, može biti iz neznanja.. ali u poslu se neznanje ne smije dozvoliti.
kao btw, problemi se mogu desiti .. recimo realan-moguć a kod nas i čest scenarij.. trgovac i distributer imaju problema s međusobnom naplatom, npr trgovac ne plaća isporučenu robu.. i tad distributer 'kažnjava' trgovca, ne daje zamjenu ili novu robu.. a to je direktno povezano s jamstvom. To ne smije pasti na teret kupca, ali desi se. Tad je važno znati zakon, izgurati svoje, pa ako baš mora, trgovac nek stavi ključ u bravu. To što je poslovanje ponekad teško, ne može biti isprika-pokriće za nepoštivanje pravila igre, zakona. Njegova zarada se kupca ne tiče, ni troškovi, ni problemi (žena-djeca-vrućine..) jer nikog se ne tiču osobni problemi ili poslovni ako nije naš problem i svatko to rješava za sebe, na svoj teret, ne preko tuđih leđa. (mada to svi ljudi ili trgovci pokušavaju, to je jedna od ljudskih osobina..).