Ihush, slazem se da bi slovo zakona trebalo biti polaziste u ovakvim temama, no neslazem se sa tvojim stajalistem da netreba pokazati i druge moguće scenarije. Pa kaj nije za kupca povoljnije da zna sve moguće scenarije nego da krene u unaprijed izgubljenu bitku. Mozemo zabijati glavu u zemlju, a mozemo i reći kupcu da mu konkretni pristup u konkretnom problemu mozda i nije najbolji put te da bi svoja pravo bolje i brze ostvario na neki drugi nacin...
Znas da inspektorat vise nepostoji te da su ih razbucali po ministarstvima shodno djelokrugu, te da prica vise nije jednostavna kao dok su svi bili tamo u novom zgb... I ti , i ja, i svi u svom poslu uvjek imamo vise izbora nacina postupanja i svi ti izbori će biti unutar zakonskog okvira. No neki od tih izbora mogu biti vrlo nepovoljni i dugotrajni za krajnju stranku. Nemislis da je dobro da on zna i te moje moguće scenarije pa da prilagodi svoj nastup u smjeru koji je njemu u konkretnom slucaju najpovoljniji znajući pritom i moje mogućnosti za bilo koji scenario... ?
😀
-bla-bla.. bla. O čemu? :)
-naravno da postoji, mingo radi svoj posao (i sam sam se iznenadio, izuzetno korektno, kontaktiraju telefonom pak i po završetku 'spora' + zamole za email kao 'papirnati trag'..).
-najbrži, najbolji pristup, upravo onako kako predviđa zakon, kupac-trgovac. (ne ono što često trgovci preporučuju 'u servis'.. time samo pbrebacuju svoj posao na druge kao i odgovornost koju žele izbjeći).
Trebao si to i ranije
Zanima me treba li prije prijave dati prigovor trgovcu i čekati njegovo očitovanje od 15 dana?
-na svaki upit/žalbu i sl. druga strana ima rok, 15 dana.. to je DO 15 dana. Kad se želi otezati, može se čekati posljednji dan, ali u zakonu je predviđena i ''formulacija'' da ih npr upozoriš na zakon, da im odrediš razuman rok itd.. tj svaka strana postavi zahtjev, 'cjenkaš se'.. tj ako nešto ne zatražiš, tad nećeš dobiti.. Obrnuto treba čitati 15 dana, ako u tom roku ne odgovore, automatizmom su krivi i moguće sankcije zbog kršenja zakona, jer zakon predviđa rok 15 dana. Ne treba čekati, nego na vrijeme upozoriti, kontakritari inspektra-mingo, knjigu žalbi i sl.
-kad ih se pritisne, anticipirajući takvo otezanje, kad im sasvim logično kažeš da oni odgovor mogu dati odmah, da rok postoji kad postoji neki opravdani razlog, npr neradni dani, viša sila.. i tad može biti i duži. Ozbiljna firma naprotiv, nema nikakvog razloga otezati, svaki djelatnik nrp serviser na svom poslu ima neke dnevne zadatke.. i on mora raditi (inače ga firma ne treba), nešto mora raditi, ako ne stigne, tad treba zaposliti još ljudi itd..
-ne treba čekati, obično gubljenje vremena, čak i kad nije namjerno, desi se.. kad cimaš, nazoveš telefonom, sve se obavi brže, ako ništa drugo samo da te se riješe :))
-pri tome ne treba biti nepristojan, treba imati papirnati trag, imena osoba, vrijeme-datum, radni nalog, stanje.. i tad nitko nema pokriće zašto npr ne odgovara recimo tjedna dana ili zašto ne otkanja kvar. Imaš potreban dio? ako imaš, popraviš, ako nemaš naručiš u oba slučaja se zna konkretno potrebno vrijeme ili razlog čekanja npr dostava komponente, ali to nije nedefinirano nego se zna kao vozni red autobusa.. + moguća iznenađenja/kašnjenja koja su tad recimo opravdana. To je jedino razumno, kao što za sve postoji razuman rok, dostava pizze, gradnja kuće.. i može sve samo treba znati i pokušati. (uzaludno je tu njurgati).
vidi, citat.. ''trgovac vam ne može osporavati prava iz jamstvenog lista bez računa, jer je ...'' ..
na drugom mjestu je također za račun,.. pošto se zakon odnosi na sve robe/usluge ne definira sve detaljno, ali se za teh.robu i fiskaliziran račun ne mora imati račun, jer postoji njegova kopija.. kao i garancija itd. samo je poželjno-preporuka, upravo zbog lakšeg dokazivanja. Tu dodaj račune (termo tisak-kasa) koji izbljede nakon par mjeseci.. jednostavno, sad je sve to problem trgovca.
nema više 'dobre volje', nego zakoni, ako želimo uređeno društvo, tako mora biti i trgovac nije sveta krava dok ovaj skup zakona postoji upravo zbog ZAŠTITE POTROŠAČA. :)
evo za (malo prije spomenuto, ambalaža..) AMBALAŽA NE SMIJE BITI UVJET KOD REKLAMACIJE ILI POVRATA KUPLJENOG PROIZVODA! itd..
-ne govorim napamet, nego pratim zakone i praksu. Upravo zato picajzlasto-cjepidlačim, jer kupac mora znati svoja prava, zakone i trgovac ih mora poštivati, neovisno o 'dobroj volji' (mada je to realno najbolji recept, kad govorimo kao ljudi, no zakon to ne pozna, zakon je samo ono što piše..)
garantni list.. nije nužan, tj kupac može tražiti u pisanom obliku, ako ga npr izgubi i dalje vrijedi itd.. vidi 1., 2. ..
Ovo što si stavio za citat, ambalažu, garantni list...
Aj stavi samo članak zakona ili točku zakona ili neki pravilnik gdje to lijepo piše.
Jer ove članke možeš okačit mačku o rep.
mingo.hr
-pao s kruške? Koji je tvoj problem? :) zašto bi išta kačio mačku o rep ili misliš da baš toliko trkeljam bez podloge? :))
-znaš li što je zakon, tko ga donosi, tko ga tumači? Ne tumači ga trgovac, nego npr mingo (nadležna tijela, agencije i sl), pa ako trgovac misli/tumači drugačije, tad je u krivu, tad krši zakon. Jasnije? :)
Ako odnesem mobitel na službeni servis, i nakon povratka mobitel i dalje ne bude ispravan, tj kvar nije otklonjen. Koliko dugo ja moram trpjeti to njihovo servisiranje?
Negdje sam čitao da se 3 puta popravlja (servisira), pa onda tek ide povrat novca/novi uređaj.. Uzmite u obzir da mobitel nije kupljen u trgovini u hr, nego preko njemačkog Amazona. I tko bi meni u tom slučaju napravio povrat novaca (novi uređaj čisto sumnjam jer se ne proizvodi više..)?
-ništa se ne mora, možeš tražiti odmah, možeš svašta.. ali moraš tražit, ne šutjeti dok ti ne prekipi. Ako nešto tražiš, možda dobiješ. Možda.. kad se kvar ponavlja, kad se servis oteže, tad po predviđenim pozitivnim zakonima-praksi, imaš pravo tražiti novo ili povrat npr po osnovi materijalnog nedostatka. Npr preporuka je nikako nešto novo (tek kupljeno, dan-dva..) ne prijevljivati pod jamstvom u servis, nego inzistirati na novom-zamjeni ili povratu. Može se dobiti, ali tek ako se zatraži. Ako je kvar nakon nekog vremena, tad normalno to odrađuje ovlašteni servis, ali kupcu se preporuča da sve obavlja kroz trgovca, jer s njim ima ugovorni odnos, kod njega će dobiti novi-povrat.. ili izuzetak kad je stvarno brže u servis (ne kao što se gore navodi kad te se žele riješiti, nego kad je to stvarno brže, u interesu kupca..).
-nema zakona koji će oganičit broj kvarova.. pa opet, u svakom zakonu postoji i neka doza razuma, može se, no zakon obuhvaća sve robe i usluge, nije specifičan, tumačenje ..
-stvar je samo u tome, da ako si u pravu, tad je i zakon obično na tvojoj strani, ali samo ako ga znaš primijeniti i ako zatražiš. Ako šutiš, ništa se neće samo od sebe popraviti. Jednako se pretpostavlja da je trgovac-servis ''normalan'' da nema neku nedefiniranu želju opstruirati tvoje pravo (jer nema smisla-razloga, tj pod jamstvom..) .. i kad to recimo želi-radi, tad se može posumnjati u njegove poslovne sposobnosti ili nešto na ''sivo''.. jer bez razloga otežavati jamstveno pravo je besmisleno a razlog bi indicirao u kojem grmu leži zec (kad već gore spominju mačku) :))
-sve nekako papirnato-formalno, npr telefonski razrgovor treba zapisati, vrijeme, imena. Sve ponoviti emailom, ponoviti ako treba.. i tad se lako vidi otezanje ili je objektivno-opravdano neko duže čekanje. Kad dođeš u trgovinu na kasu ponekad čekaš na red, kad dođeš u restoran čekaš konobara.. može biti gužva, ako je gužva recimo da je opravano-logično, ali ako nije gužva što je tad? Nerad-namjerno? .. Normalnim trgovcima to nije interes, kao ni kupcu neko maltretiranje. Oboje žele novac-robu i obostrano zadovoljstvo. Tad je sve OK, tad se svaki problem riješi za par minuta ili telefonom (istina, ponekad ih se mora 'probuditi' džonom u dupe.. ili inspektorom).
btw, za razne robe, možeš tražiti zamjensku dok je na servisu, npr auto, mob, lap.. i možda/često dobiti. Tad baš nikakvog razloga za otezanje nema, kao što ti se i sve vrijeme na servisu računa kao produljenje jamstva + svaka nova komponenta koja je neispravna je novi račun-garancija itd. npr pokvaren mob, dobiješ novi s novim računom-garancijom ili povrat novca (pa za isti novac kupiš gdje-što želiš i imaš novu garanciju..).