Tko je tu zbog love, a tko zbog ideala?

poruka: 52
|
čitano: 7.889
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Tko je tu zbog love, a tko zbog ideala?".
17 godina
protjeran
offline
Re: Tko je tu zbog love, a tko zbog ideala?
zoki.zlikowski kaže...

Daj molim te otiđi i probaj električni auto pa ćeš potpuno promijeniti priču. 1 litra benzina ima 10 kWh energije, a auto na benzin u prosjeku potroši 10 l/100 km odnosno 100 kWh na 100 km. Auti na struju troše od 15-17 kWh (skoro svi) odnosno Tesla 30-34 kWh na 100 km. Valjda ti je sad jasno da je ušteda ogromna čak i da od nafte radimo struju (a struja je uvozna puno jeftinija nego da je radiš od nafte jer imaš i nuklearnu energiju i geotermalnu i hidroenergiju).

 

EDIT: Osim toga auti se pune po noći kad struje ima viška i baca se u smeće jer se ne može iskoristiti.

kao prvo, struja se ne može baciti u smeće (MORA MORA MORA MORA se negdje iskoristiti - to se, draga djeco, uči u osnovnoj školi. To je zakon. Halo, zakon fizike a ne sanadera ili milanovića); ako potrošnja nije jednaka proizvodnji tj nadmašuje je, dolazi do povećanja napona koje izaziva kvarove ili ispade mreže itd pa distributeri iz sekunde u sekundu prate potrošnju i prilagođavaju proizvodnju. Noćna struja (za nas male potrošače) dolazi iz baznih elektrana koje rade non-stop (to su elektrane na ugljen i nuklearke) koje same po sebi proizvode jeftinu struju. Zato što je ugljen jeftin, baš kao i uran. Btw, cijena struje varira iz sata u sat; ali to nije bitno za ovu raspravu.

 

Drugo, pažljivo pročitaj, naveo sam da je gušt vožnje električnog automobila neopisiv, a pitanje o kojem možemo raspravljati je pitanje ekonomičnosti i održivosti tog gušta.

dakle, sam si naveo da tesla troši 30 kWh na sto kilometara. To je upravo ono što ja tvrdim a ti ne vidiš - da bi Tesla dobio 30 kWh na pedali gasa, negdje neka termocentrala treba skuriti 100 kWh vrijednog ugljena ili teške nafte. Jer je efikasnost centrala, distribucije i punjenja akumulatora takva kakva je. I neće se bitno promijeniti NIKADA. Jasnije? Btw, Njemačka koja je predvodnik evrope i svijeta po pitanju korištenja obnovljivih izvora energije ima aspolutno najskuplju struju i enormne probleme koji su nastali premasovnim korištenjem te energije. Ukratko, poticajima i zakonskom prisilom distributera da otkupe svu struju iz solara sa tržišta su istjerali plin, naftu pa čak i regenerativne hidroelektrane koje su bile garancija stabilnosti mreže (jedino one mogu varirati proizvodnju iz sekunde u sekundu, minute u minutu). Zahvaljujući toj politici imaju situaciju da im u pojedinim ljetnim danima sva struja dolazi iz solara, a istovremeno im je porasla ukupna emisija co2 (koja dolazi prvenstveno iz) termoelektrana na ugljen jer još jedino one mogu opstati na tržištu i popuniti rupe po noći i oblačnim danima. Obrazujte se, balkanci. Internet je dostupan svima, mozak imate. Valjda... samo pišite minuse...

 

Ne mogu vjerovati da sam za ovaj članak, koji potpuno realno prenosi STVARNO stanje tehnologije danas i perspektivu u idućim desetljećima, dobio minus! Kaj ste svi spremni ubiti glasnika koji donosi vijesti koje se ne uklapaju u vaš facebook svjetonazor? Kaj nemate mozga ni googla da to sami provjerite? Halo hrvati, koji vam je?

Poruka je uređivana zadnji put sri 16.4.2014 17:30 (Egregični).
14 godina
neaktivan
offline
Re: Tko je tu zbog love, a tko zbog ideala?
Egregični kaže...
zoki.zlikowski kaže...

Daj molim te otiđi i probaj električni auto pa ćeš potpuno promijeniti priču. 1 litra benzina ima 10 kWh energije, a auto na benzin u prosjeku potroši 10 l/100 km odnosno 100 kWh na 100 km. Auti na struju troše od 15-17 kWh (skoro svi) odnosno Tesla 30-34 kWh na 100 km. Valjda ti je sad jasno da je ušteda ogromna čak i da od nafte radimo struju (a struja je uvozna puno jeftinija nego da je radiš od nafte jer imaš i nuklearnu energiju i geotermalnu i hidroenergiju).

 

EDIT: Osim toga auti se pune po noći kad struje ima viška i baca se u smeće jer se ne može iskoristiti.

kao prvo, struja se ne može baciti u smeće (MORA MORA MORA MORA se negdje iskoristiti - to se, draga djeco, uči u osnovnoj školi. To je zakon. Halo, zakon fizike a ne sanadera ili milanovića); ako potrošnja nije jednaka proizvodnji tj nadmašuje je, dolazi do povećanja napona koje izaziva kvarove ili ispade mreže itd pa distributeri iz sekunde u sekundu prate potrošnju i prilagođavaju proizvodnju. Noćna struja (za nas male potrošače) dolazi iz baznih elektrana koje rade non-stop (to su elektrane na ugljen i nuklearke) koje same po sebi proizvode jeftinu struju. Zato što je ugljen jeftin, baš kao i uran. Btw, cijena struje varira iz sata u sat; ali to nije bitno za ovu raspravu.

 

Drugo, pažljivo pročitaj, naveo sam da je gušt vožnje električnog automobila neopisiv, a pitanje o kojem možemo raspravljati je pitanje ekonomičnosti i održivosti tog gušta.

dakle, sam si naveo da tesla troši 30 kWh na sto kilometara. To je upravo ono što ja tvrdim a ti ne vidiš - da bi Tesla dobio 30 kWh na pedali gasa, negdje neka termocentrala treba skuriti 100 kWh vrijednog ugljena ili teške nafte. Jer je efikasnost centrala, distribucije i punjenja akumulatora takva kakva je. I neće se bitno promijeniti NIKADA. Jasnije? Btw, Njemačka koja je predvodnik evrope i svijeta po pitanju korištenja obnovljivih izvora energije ima aspolutno najskuplju struju i enormne probleme koji su nastali premasovnim korištenjem te energije. Ukratko, poticajima i zakonskom prisilom distributera da otkupe svu struju iz solara sa tržišta su istjerali plin, naftu pa čak i regenerativne hidroelektrane koje su bile garancija stabilnosti mreže (jedino one mogu varirati proizvodnju iz sekunde u sekundu, minute u minutu). Zahvaljujući toj politici imaju situaciju da im u pojedinim ljetnim danima sva struja dolazi iz solara, a istovremeno im je porasla ukupna emisija co2 (koja dolazi prvenstveno iz) termoelektrana na ugljen jer još jedino one mogu opstati na tržištu i popuniti rupe po noći i oblačnim danima. Obrazujte se, balkanci. Internet je dostupan svima, mozak imate. Valjda... samo pišite minuse...

 

Ne mogu vjerovati da sam za ovaj članak, koji potpuno realno prenosi STVARNO stanje tehnologije danas i perspektivu u idućim desetljećima, dobio minus! Kaj ste svi spremni ubiti glasnika koji donosi vijesti koje se ne uklapaju u vaš facebook svjetonazor? Kaj nemate mozga ni googla da to sami provjerite? Halo hrvati, koji vam je?

Mislim si da li da ti odgovaram ili ne, ali eto odlučio sam se da ti ipak sve posložim.

 

U pravu si da je efikasnost termoelektrana 40% (u prosjeku) i da nakon oduzetih 7% na distribuciju ostaje 37,2%. Nisi spomenuo da se cijeli Novi Zagreb pa Jarun, Prečko, Špansko itd. grije na toplanu koja je nusprodukt te termoelektrane (inače se baca u smeće) i na čemu se skupi lijepi novac koji bi inače otišao u dim kad su auti na dizel ili benzin. Druga stvar da je baterija 80-90% efikasna nije točna. Baterija se puni do 80%, a ne na 100% (osim ako u aplikaciji ne označiš da ideš na dalji put sutra pa je dopuniš) gdje je efikasnost 99%. Tako da tvoj računica pada u vodu. Zatim, u EU samo pola energije se dobiva iz termoelektrana (osim ako u termoelektrane ne brojiš i nuklearne) http://www.hydroworld.com/articles/print/volume-21/issue-3/feature-article/what-drives-pumped-storage-development.html

I zadnje, uzeo si Teslu kao primjer koja troši duplo više od svih ostalih auta, svi ostali auti troše od 14-17 kWh/100 km osim Tesle koja troši 30-34 kWh/100 km.

17 godina
protjeran
offline
Re: Tko je tu zbog love, a tko zbog ideala?
zoki.zlikowski kaže...

Mislim si da li da ti odgovaram ili ne, ali eto odlučio sam se da ti ipak sve posložim.

 

U pravu si da je efikasnost termoelektrana 40% (u prosjeku) i da nakon oduzetih 7% na distribuciju ostaje 37,2%. Nisi spomenuo da se cijeli Novi Zagreb pa Jarun, Prečko, Špansko itd. grije na toplanu koja je nusprodukt te termoelektrane (inače se baca u smeće) i na čemu se skupi lijepi novac koji bi inače otišao u dim kad su auti na dizel ili benzin. Druga stvar da je baterija 80-90% efikasna nije točna. Baterija se puni do 80%, a ne na 100% (osim ako u aplikaciji ne označiš da ideš na dalji put sutra pa je dopuniš) gdje je efikasnost 99%. Tako da tvoj računica pada u vodu. Zatim, u EU samo pola energije se dobiva iz termoelektrana (osim ako u termoelektrane ne brojiš i nuklearne) http://www.hydroworld.com/articles/print/volume-21/issue-3/feature-article/what-drives-pumped-storage-development.html

I zadnje, uzeo si Teslu kao primjer koja troši duplo više od svih ostalih auta, svi ostali auti troše od 14-17 kWh/100 km osim Tesle koja troši 30-34 kWh/100 km.

Drago mi je da smo konačno došli na argumentiranu raspravu.

 

U pravu si što se tiče većine podataka samo što većina toga ne znači ništa ako se gleda samo za sebe. Moramo promatrati cijeli sustav, od mjesta proizvodnje do mjesta potrošnje. Kao da kažeš da se od kg živog janjca na travnjaku može dobiti kila pečenih kotleta. Ne može, dobiješ 0,1 kg. U prosjeku.

Kogeneracija je korisna, ali nije sve onako kako izgleda. TE-TO zapravo ima ugrađene bojlere za grijanje vode koji rade neovisno o proizvodnji struje!! Provjeri! To je zato što se potrebe za grijanjem i proizvodnjom struje razlikuju - struja je najpotrebnija ljeti - i još k tome hidroakumulacije presuše, a toplina zimi. Struju, obzirom na cijenu nafte ili plina proizvode samo kad moraju tako da se, nećeš vjerovati, jako mali postotak otpadne topline iz turbina zbilja koristi.

 

Baterija, kada bi bila efikasna 99% treba razdvajač (transformator), pretvarač napona, regulator i hlađenje. To sve uzima svoj dio pa je tako mojih 80% vrlo velikodušna ponuda.

Drugo, Tesla nije ništa rastrošniji od Nissan Leafa - i jedan i drugi troše oko 33-34 kWh na 100 milja. Provjeri, molim.

 

Što se tiče struje, UOPĆE nije bitno otkud dolazi današnja struja. Novi električni automobil je novi, dodatni potrošač struje za kojeg moramo angažirati NOVI izvor. Ili pojačati sagorijevanje u postojećem. Ako ćeš negdje povući 30-50 kWh to će biti kod kuće, tijekom noći. U 90% slučajeva. A tada svu struju proizvode bazne elektrane - gotovo isključivo nuklearke i ugljen/nafta. Naime, hidro se uvijek koristi do maksimuma, vjetrenjače i solar, silom zakona, također. Ostaje ti samo crna nafta, smeđi ugljen, bezbojni plin ili nuklearke koji mogu dati dodatnu struju, sada i dugo vremena u budućnost. Proizvodnja struje u cijeloj evropi u zadnjih 20 i nešto godina, glede i unatoč, ti ide ovako - malo iznad 50% fosil, ostatak nuklearke i obnovljivi izvori. mijenjaju se samo omjeri unutar ove dvije grupe. 

 

Tekst na koji si stavio link bavi se prognozama i projekcijama za idućih 20 godina, iz američke perspektive. Ako ga pažljivo proučiš vidjet ćeš da prognoziraju da proizvodnja struje iz ugljena neće opasti. Između redaka, a gotovo otvoreno, ti piše da nešto ne štima sa reverzibilnim hidroelektranama - energija iz vjetra i solara toliko je subvencionirana da je gradnja bilo čega drugog čisto poslovno samoubojstvo. spremanje energije je preduvjet da bi uporaba vjetra i FN panela mogla imati imalo ozbiljniji udio globalno. Preduvjet zato što je njihova proizvodnja struje toliko varijabilna da je već sada dovela u pitanje stabilnost NJEMAČKE, pazi NJEMAČKE elektrodistributivne mreže. Da nemaju susjede Poljsku i Francusku koje, ne svojom voljom primaju udare, imali bi potpuni raspad sustava. A već imaju najskuplju moguću struju. Ironija je u tome što se zbog krivo usmjerenih subvencija njima ne isplati održavati postojeće reverzibilne hidrocentrale - unazad nekoliko godina ugasili su skoro sve i jednu. To zato što je distribucija privatizirana i segmentirana. Nizozemski Tenet koji je najveći gleda samo interes svojih dioničara... Razgovara se o djelomičnoj nacionalizaciji :) Toliko o američkim predviđanjima...

 

Ja sam totalno za očuvanje okoliša, ali ne treba uvijek biti papa veći od pape... Rješenja koja uvodimo moraju biti održiva, ne samo po pitanju okoliša već i u ekonomskom smislu. Za njemački big bussines to je još ekonomski održivo jer su izlobirali subvencije koje plaćaju mali poduzetnici i kućanstva.

Poruka je uređivana zadnji put pet 18.4.2014 18:29 (Egregični).
15 godina
odjavljen
offline
Tko je tu zbog love, a tko zbog ideala?

Prestani pisati neistine. Baterija u električnom autu je zbilja efikasna bar 95%, a ako je pravilno dimenzionirana ta brojka je 99%.

 

Nisan leaf troši 14-16 kwh na 100 km, i to je činjenica. 35 kwh troše ultranabrijani električni auti sa oko 300 kW.

 

A mali električni autumobili, do 750 kg, troše oko 8 kwh na 100 km. Pa ako to nije štedljivije od UI motora, onda stvarno ne znam.

 

Svi smo mi Mentalist.
Poruka je uređivana zadnji put pet 18.4.2014 21:35 (Jakovp).
 
1 1 hvala 0
14 godina
neaktivan
offline
Re: Tko je tu zbog love, a tko zbog ideala?
Jakovp kaže...

Prestani pisati neistine. Baterija u električnom autu je zbilja efikasna bar 95%, a ako je pravilno dimenzionirana ta brojka je 99%.

 

Nisan leaf troši 14-16 kwh na 100 km, i to je činjenica. 35 kwh troše ultranabrijani električni auti sa oko 300 kW.

 

A mali električni autumobili, do 750 kg, troše oko 8 kwh na 100 km. Pa ako to nije štedljivije od UI motora, onda stvarno ne znam.

 

 

Hvala Jakovp, htio sam mu ja i na ovo odgovoriti, ali tvoje je dovoljno.
14 godina
offline
Tko je tu zbog love, a tko zbog ideala?
@Egregični, zasto se trudis i bacas bisere pred svinje?
Ako sam ti pomogao opali TD!
Moj PC  
1 0 hvala 1
17 godina
protjeran
offline
Re: Tko je tu zbog love, a tko zbog ideala?
Jakovp kaže...

Prestani pisati neistine. Baterija u električnom autu je zbilja efikasna bar 95%, a ako je pravilno dimenzionirana ta brojka je 99%.

 

Nisan leaf troši 14-16 kwh na 100 km, i to je činjenica. 35 kwh troše ultranabrijani električni auti sa oko 300 kW.

 

A mali električni autumobili, do 750 kg, troše oko 8 kwh na 100 km. Pa ako to nije štedljivije od UI motora, onda stvarno ne znam.

 

Mislio sam da ne treba navoditi općepoznate ili lako dobavljive podatke, ali izgleda da ima prevelik broj pojedinaca koji to nisu u stanju sami naći.

Pa ovako:

učinkovitost lion baterija: http://en.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion_battery

učinkovitost nissan leafa: http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Leaf

 

Ako imaš bolje podatke ili PM ili magični ekstender dosega u vlastitoj garaži - prosvijetli toyotu, nissan, teslu i ostatak svijeta. Bit ćeš heroj veći od Einsteina...

17 godina
protjeran
offline
Re: Tko je tu zbog love, a tko zbog ideala?
FuzzyBrain kaže...
@Egregični, zasto se trudis i bacas bisere pred svinje?

U nadi da ću im njihove lijene mozgove ipak malo prodrmati...

15 godina
odjavljen
offline
Re: Tko je tu zbog love, a tko zbog ideala?
Egregični kaže...
Jakovp kaže...

Prestani pisati neistine. Baterija u električnom autu je zbilja efikasna bar 95%, a ako je pravilno dimenzionirana ta brojka je 99%.

 

Nisan leaf troši 14-16 kwh na 100 km, i to je činjenica. 35 kwh troše ultranabrijani električni auti sa oko 300 kW.

 

A mali električni autumobili, do 750 kg, troše oko 8 kwh na 100 km. Pa ako to nije štedljivije od UI motora, onda stvarno ne znam.

 

Mislio sam da ne treba navoditi općepoznate ili lako dobavljive podatke, ali izgleda da ima prevelik broj pojedinaca koji to nisu u stanju sami naći.

Pa ovako:

učinkovitost lion baterija: http://en.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion_battery

učinkovitost nissan leafa: http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Leaf

 

Ako imaš bolje podatke ili PM ili magični ekstender dosega u vlastitoj garaži - prosvijetli toyotu, nissan, teslu i ostatak svijeta. Bit ćeš heroj veći od Einsteina...

 

 

Zamijenio si km s miljama. I pogledaj TCO, itekako ide u prilog električnom autu.

Svi smo mi Mentalist.
14 godina
neaktivan
offline
Re: Tko je tu zbog love, a tko zbog ideala?
Egregični kaže...
Jakovp kaže...

Prestani pisati neistine. Baterija u električnom autu je zbilja efikasna bar 95%, a ako je pravilno dimenzionirana ta brojka je 99%.

 

Nisan leaf troši 14-16 kwh na 100 km, i to je činjenica. 35 kwh troše ultranabrijani električni auti sa oko 300 kW.

 

A mali električni autumobili, do 750 kg, troše oko 8 kwh na 100 km. Pa ako to nije štedljivije od UI motora, onda stvarno ne znam.

 

Mislio sam da ne treba navoditi općepoznate ili lako dobavljive podatke, ali izgleda da ima prevelik broj pojedinaca koji to nisu u stanju sami naći.

Pa ovako:

učinkovitost lion baterija: http://en.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion_battery

učinkovitost nissan leafa: http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Leaf

 

Ako imaš bolje podatke ili PM ili magični ekstender dosega u vlastitoj garaži - prosvijetli toyotu, nissan, teslu i ostatak svijeta. Bit ćeš heroj veći od Einsteina...

 

Ako na Nissana mislis na ovu tablicu na Wikipediji, to je tablica za model 2011. Novi model od 2012 na dalje prolazi 140 km, odnosno 200 u eko modu s istim kapacitetom baterija po gradu.
17 godina
protjeran
offline
Re: Tko je tu zbog love, a tko zbog ideala?
Jakovp kaže...

 

Zamijenio si km s miljama. I pogledaj TCO, itekako ide u prilog električnom autu.

Ne druže, ti si zamijenio.

u postu koji si ti pokušao pobiti je jasno napisano *kWh na MILJA. Tvoja brojka pretvorena u milje daje 25, a nije točna - u pitanju je reklama proizvođača za NE-USA države. Ja prenosim ono što je nissan prisiljen objaviti u SAD-u a to je službena prosječna brojka do koje je testiranjem došla EPA. I sam znaš da i te brojke u realnom životu treba uzeti sa zrnom soli.

 

Ako želiš raspravu proširiti na troškove posjedovanja, onda daj i nekakav podatak ili raspravu o tome.

 

17 godina
protjeran
offline
Re: Tko je tu zbog love, a tko zbog ideala?
zoki.zlikowski kaže...

 

Ako na Nissana mislis na ovu tablicu na Wikipediji, to je tablica za model 2011. Novi model od 2012 na dalje prolazi 140 km, odnosno 200 u eko modu s istim kapacitetom baterija po gradu.

Za novi je, po njihovom testiranju, prosječna potrošnja 29-30 kWh na 100 milja. Eko mod zaboravi, ako ću se taljigati bez klime, radija i svjetala, to mogu i na biciklu.

 

15 godina
odjavljen
offline
Re: Tko je tu zbog love, a tko zbog ideala?
Egregični kaže...
zoki.zlikowski kaže...

 

Ako na Nissana mislis na ovu tablicu na Wikipediji, to je tablica za model 2011. Novi model od 2012 na dalje prolazi 140 km, odnosno 200 u eko modu s istim kapacitetom baterija po gradu.

Za novi je, po njihovom testiranju, prosječna potrošnja 29-30 kWh na 100 milja. Eko mod zaboravi, ako ću se taljigati bez klime, radija i svjetala, to mogu i na biciklu.

 

 

Ok, i to je oko 18 kwh na 100 km, iako se u praksi bez problema vozi 14 ili 15. Sad to usporedi s benzincem te klase koji koji troši npr. 9 litara na 100 km, što je 90 kwh na 100 km, a usto zagadi ulice u kojima živimo, proizvede buku, i zagrijava okoliš.

 

TCO ti piše na linku koji si ti dao, na wikipediji, pa slobodno tamo pogledaj. Također američki podaci.

Svi smo mi Mentalist.
17 godina
protjeran
offline
Re: Tko je tu zbog love, a tko zbog ideala?
Jakovp kaže...

Ok, i to je oko 18 kwh na 100 km, iako se u praksi bez problema vozi 14 ili 15. Sad to usporedi s benzincem te klase koji koji troši npr. 9 litara na 100 km, što je 90 kwh na 100 km, a usto zagadi ulice u kojima živimo, proizvede buku, i zagrijava okoliš.

 

TCO ti piše na linku koji si ti dao, na wikipediji, pa slobodno tamo pogledaj. Također američki podaci.

za 18 kWh struje ti termocentrala treba skuriti oko 60 kWh fosilnog goriva i to ću usporediti sa novom Hondom civic 1.8 koja je brža i prostranija od tog nissana i troši - pazi ovo - 5,8 litara benzina što je oko 60 kWh energije. A dizel troši 4,2 uz malo pažljiviju nogu može i 3,5! Doseg 1000 km, vrijeme punjenja 5 minuta. Cijena? Iako najskuplji kompakt, prava sitnica u odnosu na leaf.

 

TCO - oni u njihovim uvjetima trebaju 9 godina da bi došli na nulu. I to uz 7500 US$ porezne olakšice... Što si time htio reći?

15 godina
odjavljen
offline
Tko je tu zbog love, a tko zbog ideala?

U uvjetima u kojima benzin civic troši 5.8 litara, leaf troši 11 kwh na 100.

 

9 godina ti se čini puno jer si navikao da ne vozimo toliko naše aute, ali električni može trajati neograničeno, nema razloga da biš ga ikada mijenjao, osim baterije nakon možda 10 ili 15 godina, a tada će doći baterije koje će još više trajati.

 

To što termoelektrana skuri koliko skuri, ona je i dalje puno efikasnija od benzinskog motora, a termoelektrne ne proizvode svu struju, tu su i ostale. Također nije isto u svakoj državi. I bolje je da termoelektrana zagađuje dalje od mjesta di mi živimo... Pogledaj našta liče veliki gradovi, biš volio hodati s maskom na licu?

Svi smo mi Mentalist.
 
0 2 hvala 0
14 godina
neaktivan
offline
Re: Tko je tu zbog love, a tko zbog ideala?
Egregični kaže...
Jakovp kaže...

Ok, i to je oko 18 kwh na 100 km, iako se u praksi bez problema vozi 14 ili 15. Sad to usporedi s benzincem te klase koji koji troši npr. 9 litara na 100 km, što je 90 kwh na 100 km, a usto zagadi ulice u kojima živimo, proizvede buku, i zagrijava okoliš.

 

TCO ti piše na linku koji si ti dao, na wikipediji, pa slobodno tamo pogledaj. Također američki podaci.

za 18 kWh struje ti termocentrala treba skuriti oko 60 kWh fosilnog goriva i to ću usporediti sa novom Hondom civic 1.8 koja je brža i prostranija od tog nissana i troši - pazi ovo - 5,8 litara benzina što je oko 60 kWh energije. A dizel troši 4,2 uz malo pažljiviju nogu može i 3,5! Doseg 1000 km, vrijeme punjenja 5 minuta. Cijena? Iako najskuplji kompakt, prava sitnica u odnosu na leaf.

 

TCO - oni u njihovim uvjetima trebaju 9 godina da bi došli na nulu. I to uz 7500 US$ porezne olakšice... Što si time htio reći?

 

Koji si ti tvrdoglavac, to je nevjerojatno. Nikad nisi sjeo u elektricni auto, ali moras ti imati svoje misljenje. Ne misljenje temeljeno na tudjim reviewima, ne on je slozio svoje misljenje na temelju formula i brojki. Ne vrijedi te uvjeravati, ali samo jedno pitanje - hoces li ikada u zivotu voziti elektricni auto i sto bi te moglo natjerati na to? Ako odgovoris da neces onda si zapisi ovaj post pa si ga procitaj za deset godina.
17 godina
protjeran
offline
Re: Tko je tu zbog love, a tko zbog ideala?
zoki.zlikowski kaže...

 

Koji si ti tvrdoglavac, to je nevjerojatno. Nikad nisi sjeo u elektricni auto, ali moras ti imati svoje misljenje. Ne misljenje temeljeno na tudjim reviewima, ne on je slozio svoje misljenje na temelju formula i brojki. Ne vrijedi te uvjeravati, ali samo jedno pitanje - hoces li ikada u zivotu voziti elektricni auto i sto bi te moglo natjerati na to? Ako odgovoris da neces onda si zapisi ovaj post pa si ga procitaj za deset godina.

Uopće ne razgovaramo o dojmu vožnje ili uređenju interijera (živio red carpet) već o tehnologiji koja je iza toga, odnosno o održivosti tog puta.

Ja ću vjerojatno voziti svoj el. automobil prije nego ti.

To me ne sprječava, i ne bi nikoga smjelo, da razmišljam u realnim okvirima, na temelju činjenica.

Za svijet el. vozila imam malo drugačiju viziju od onoga što se danas nudi. Jer je današnja tehnologija naprosto neodrživa. Sve poznate zalihe litija nisu dovoljne ni za elektrifikaciju SAD-a, a di ostatka svijeta. Trebat ćemo nešto puno bolje od toga. Možda pronađemo način za efikasnu proizvodnju tekućeg goriva direktno iz energije sunca, daleko smo još od trajnog održivog, post-fosil rješenja.

 

17 godina
protjeran
offline
Re: Tko je tu zbog love, a tko zbog ideala?
Jakovp kaže...

 

9 godina ti se čini puno jer si navikao da ne vozimo toliko naše aute, ali električni može trajati neograničeno, nema razloga da biš ga ikada mijenjao, osim baterije nakon možda 10 ili 15 godina, a tada će doći baterije koje će još više trajati.

Nova baterija košta 5000 eura, a za te novce se napravi jako puno servisa na običnom autu. U biti, za 5000 eura obnovim bilo koji auto da traje još 10 godina :)

15 godina
odjavljen
offline
Tko je tu zbog love, a tko zbog ideala?

Ali ne platiš gorivo... Koje će tada koštati pitaj boga koliko, ako se uopće bude prodavalo.

Svi smo mi Mentalist.
 
1 1 hvala 0
17 godina
protjeran
offline
Re: Tko je tu zbog love, a tko zbog ideala?
Jakovp kaže...

Ali ne platiš gorivo... Koje će tada koštati pitaj boga koliko, ako se uopće bude prodavalo.

Je je, a struja će, kad nafte nestane, biti besplatna... kako da ne

15 godina
odjavljen
offline
Tko je tu zbog love, a tko zbog ideala?

Struju možeš proizvesti doma, naftu ne.

Svi smo mi Mentalist.
 
0 0 hvala 0
17 godina
neaktivan
offline
Re: Tko je tu zbog love, a tko zbog ideala?
Jakovp kaže...

Struju možeš proizvesti doma, naftu ne.

 

na svu sreću pa, osim rafinerija, nitko ne koristi naftu.

 

no, sa druge strane, i benzin i dizel možeš proizvesti doma...

Silence! I Kill You...
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice