Pregled prodaje električnih automobila u Hrvatskoj

poruka: 35
|
čitano: 1.582
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Pregled prodaje električnih automobila u Hrvatskoj".
16 godina
offline
Pregled prodaje električnih automobila u Hrvatskoj

Jako slabe brojke. Bas me zanima ako je to radi slabe kupovne moci ili ljudi jos uvijek misle da nema smisla kupiti EV.

Primjera radi, Austrija sa duplo vise stanovnika je prosle godine "kupila" dvadeset puta vise EVa (44,6k). Sad su na nekih 240k registriranih EVa. Tesli ima na svakom uglu, ono doslovno. Gledam bas statistiku i Y je najprodavaniji sa 5470 komada a na drugom mjestu je BYD Seal sa 2383 komada.

2025. bude pusiona jer ukidaju sve poticaje, za EV, za solare, za sve. Dosla je stoka na vlast i sve ukidaju.

 
3 4 hvala 0
12 godina
offline
Pregled prodaje električnih automobila u Hrvatskoj

po iskustvima poznanika, jos je slaba infrastruktira. Ako nemas svoje punjenje u garazi, ajme...

Na autoputu su slabije punionice pa treba dugo cekat, superchargera je malo...

Poruka je uređivana zadnji put danas u 9:28 (Tanuki).
 
5 1 hvala 0
16 godina
offline
Re: Pregled prodaje električnih automobila u Hrvat
NEW_MAN kaže...

2025. bude pusiona jer ukidaju sve poticaje, za EV, za solare, za sve. Dosla je stoka na vlast i sve ukidaju.

Yup, ima pametnijih stvari od forsiranja zelenog, posebno kad se drugi u svijetu toga ne drže previše.

4 godine
offline
Re: Pregled prodaje električnih automobila u Hrvat
NEW_MAN kaže...

Jako slabe brojke. Bas me zanima ako je to radi slabe kupovne moci ili ljudi jos uvijek misle da nema smisla kupiti EV.

Primjera radi, Austrija sa duplo vise stanovnika je prosle godine "kupila" dvadeset puta vise EVa (44,6k). Sad su na nekih 240k registriranih EVa. Tesli ima na svakom uglu, ono doslovno. Gledam bas statistiku i Y je najprodavaniji sa 5470 komada a na drugom mjestu je BYD Seal sa 2383 komada.

2025. bude pusiona jer ukidaju sve poticaje, za EV, za solare, za sve. Dosla je stoka na vlast i sve ukidaju.

 Pa recimo ja sam prosle godine stavio solare, i gledam sada Tesla Model 3 al trenutno nisam u stanju izdvojit toliko za auto. 

15 godina
offline
Pregled prodaje električnih automobila u Hrvatskoj

Je..slabe brojike.

Realna prosječna penzija oko 400 eura, za oko miljun penzića.

Realna prosječna plača ispod 1000 eura.

Cijene hrane največe u Europi.

O kakvim brojikama mi pričamo?

Ko si može priuštit novog dizela a kamoli neki EV?

 

 
11 0 hvala 0
16 godina
offline
Re: Pregled prodaje električnih automobila u Hrvat
Old Iggy kaže...
NEW_MAN kaže...

2025. bude pusiona jer ukidaju sve poticaje, za EV, za solare, za sve. Dosla je stoka na vlast i sve ukidaju.

Yup, ima pametnijih stvari od forsiranja zelenog, posebno kad se drugi u svijetu toga ne drže previše.

 To nije forsiranje nego evolucija. Na kraju krajeva ako me oporezuju sa co2 porezom i extra naplacuju na svaku litru benzina onda ocekujem da se to negdi potrosi na nesto zeleno. Ne mozes me kaznjavat jer vozim benzinca i uzimat mi novac te zadrzat taj novac. Taj novac sluzi poticajima za prelazak na nesto sto ne generira co2!

 

Nije mi jasno kak su ljudi tak slijepi i ne vide kaj se desava. Znaci Kina radi na elektrifikaciji svega i vec danas imaju aute sa dometom od 800km + koji se pune ispod 10 minuta. Ti isti auti budu kroz godinu dana jeftiniji za proizvest nego auti na unutarnje sagorijevanje. To znaci da budu imali superioran proizvod a posto EU hladi jaja a Kinezi gaze, pregazili budu EU proizvodace!

EU ima nula tvornica baterija i nula svega, za godinu dvije bude EU imala nula konkurentnih proizvoda. Do 2026. budu Kinezi poceli masovno proizvoditi bolje EVe u EU koji budu jeftiniji od najboljeg ICE auta i koji se budu kupovali i koje firme budu bankrotirale? Autima se desava isto kaj se desilo telefonima. Nokia i Blackberry su propali a bili su sinonim za Mobitel. ISta sudbina se bude desila sa autima i to samo zato jer ljudi ne kuze da se kasni cijelo desetljece za Kinom.

 

Ovo nije pitanje zelenog nego smrti EU auto industije i svega kaj ide uz to!

Poruka je uređivana zadnji put danas u 10:39 (NEW_MAN).
16 godina
offline
Re: Pregled prodaje električnih automobila u Hrvat
Old Iggy kaže...
NEW_MAN kaže...

2025. bude pusiona jer ukidaju sve poticaje, za EV, za solare, za sve. Dosla je stoka na vlast i sve ukidaju.

Yup, ima pametnijih stvari od forsiranja zelenog, posebno kad se drugi u svijetu toga ne drže previše.

 Naravno da ima, ali poanta price je da zeleno = bolje i jeftinije. Solar i mala baterija se refundiraju za tri godine. Ako nakon tri godine mogu godisnje zasparat 500€ onda bi bil glup da to ne napravim. Osim toga je to ogroman biznis i prilika za zaradu, a tu priliku koriste Kinezi te dominiraju.

 

Recimo da nas u Evropi zivi 740 milijuna, dobar dio nema pristup moru ali svi sisemo papirnate slamke i imamo flase sa cepom koji ne moze zavrsiti u moru. Zasto to radimo ako 95% zagadenja mora dolazi sa istoka?!?! Zasto to rade drzave koje nemaju pristup moru? Debilana sve skupa.

Silovanje zelenoga nema smisla ako je u formatu papirnate slamke i cepa vezanog za flasu, ali ako te konkurencija pregazi i unisti domicilnu industriju koja okrece milijarde te zaposljava milijune onda je to problem. Kinezi doniniraju sa solarima, baterijama, EV, sve i sve kaj ima veze sa zelenim, a zeleno je buducnost.

16 godina
offline
Re: Pregled prodaje električnih automobila u Hrvat
NEW_MAN kaže...
Old Iggy kaže...

Yup, ima pametnijih stvari od forsiranja zelenog, posebno kad se drugi u svijetu toga ne drže previše.

 To nije forsiranje nego evolucija. Na kraju krajeva ako me oporezuju sa co2 porezom i extra naplacuju na svaku litru benzina onda ocekujem da se to negdi potrosi na nesto zeleno. Ne mozes me kaznjavat jer vozim benzinca i uzimat mi novac te zadrzat taj novac. Taj novac sluzi poticajima za prelazak na nesto sto ne generira co2!

 

Nije mi jasno kak su ljudi tak slijepi i ne vide kaj se desava. Znaci Kina radi na elektrifikaciji svega i vec danas imaju aute sa dometom od 800km + koji se pune ispod 10 minuta. Ti isti auti budu kroz godinu dana jeftiniji za proizvest nego auti na unutarnje sagorijevanje. To znaci da budu imali superioran proizvod a posto EU hladi jaja a Kinezi gaze, pregazili budu EU proizvodace!

EU ima nula tvornica baterija i nula svega, za godinu dvije bude EU imala nula konkurentnih proizvoda. Do 2026. budu Kinezi poceli masovno proizvoditi bolje EVe u EU koji budu jeftiniji od najboljeg ICE auta i koji se budu kupovali i koje firme budu bankrotirale? Autima se desava isto kaj se desilo telefonima. Nokia i Blackberry su propali a bili su sinonim za Mobitel. ISta sudbina se bude desila sa autima i to samo zato jer ljudi ne kuze da se kasni cijelo desetljece za Kinom.

 

Ovo nije pitanje zelenog nego smrti EU auto industije i svega kaj ide uz to!

Evolucija je prirodna promjena. Nametanje tehnologija s vremenskim ograničenjima je silovanje. Primjer Nokie je loš jer ih nitko nije prisiljavao, nije EU došla i rekla "morate ostati na starim tehnologijama" ili "morate prijeći na nove".

U cijeni goriva nema nikakvih posebnih nameta za zelenu energiju, tako da vozači nemaju nikakvih, a posebno direktnih financijskih pomaganja proizvođačima vozila. Na stranu što bi to tek bio nonsens - voziš ICE, financiraš EV razvoj.

Kina na razvoju radi trideset godina, investirala je stotine milijardi eura, EU bi što, "morate prijeći na EV za deset godina, financirati EU, zadržati ljude, konkurirati Kini" i to sve bez enormnog sufinanciranja, samo uz zaradu od ICE-a samih proizvođača? Neće ići, posebno uz kronični nedostatak sirovina i energenata u EU.

A posebno kad ostatak svijeta tako ne gleda, nikog nije briga hoće li Europa prijeći na EV ili ne, gleda koliko je tko produktivan, kolika je cijena krajnjeg proizvoda i koliki je TCO/ROI.

16 godina
offline
Re: Pregled prodaje električnih automobila u Hrvat
NEW_MAN kaže...
Old Iggy kaže...

Yup, ima pametnijih stvari od forsiranja zelenog, posebno kad se drugi u svijetu toga ne drže previše.

 Naravno da ima, ali poanta price je da zeleno = bolje i jeftinije. Solar i mala baterija se refundiraju za tri godine. Ako nakon tri godine mogu godisnje zasparat 500€ onda bi bil glup da to ne napravim. Osim toga je to ogroman biznis i prilika za zaradu, a tu priliku koriste Kinezi te dominiraju.

 

Recimo da nas u Evropi zivi 740 milijuna, dobar dio nema pristup moru ali svi sisemo papirnate slamke i imamo flase sa cepom koji ne moze zavrsiti u moru. Zasto to radimo ako 95% zagadenja mora dolazi sa istoka?!?! Zasto to rade drzave koje nemaju pristup moru? Debilana sve skupa.

Silovanje zelenoga nema smisla ako je u formatu papirnate slamke i cepa vezanog za flasu, ali ako te konkurencija pregazi i unisti domicilnu industriju koja okrece milijarde te zaposljava milijune onda je to problem. Kinezi doniniraju sa solarima, baterijama, EV, sve i sve kaj ima veze sa zelenim, a zeleno je buducnost.

Ako je zeleno "bolje i jeftinije" (na stranu što nije), kako te ne nervira EV, a nerviraju slamke?

Niti EU generira najviše zagađenja s ICE vozilima niti zagađuje plastikom, ali je jedina koja toliko "religiozno" gura sve, na vlastitu štetu.

16 godina
offline
Re: Pregled prodaje električnih automobila u Hrvat
Old Iggy kaže...
NEW_MAN kaže...
Old Iggy kaže...

Yup, ima pametnijih stvari od forsiranja zelenog, posebno kad se drugi u svijetu toga ne drže previše.

 To nije forsiranje nego evolucija. Na kraju krajeva ako me oporezuju sa co2 porezom i extra naplacuju na svaku litru benzina onda ocekujem da se to negdi potrosi na nesto zeleno. Ne mozes me kaznjavat jer vozim benzinca i uzimat mi novac te zadrzat taj novac. Taj novac sluzi poticajima za prelazak na nesto sto ne generira co2!

 

Nije mi jasno kak su ljudi tak slijepi i ne vide kaj se desava. Znaci Kina radi na elektrifikaciji svega i vec danas imaju aute sa dometom od 800km + koji se pune ispod 10 minuta. Ti isti auti budu kroz godinu dana jeftiniji za proizvest nego auti na unutarnje sagorijevanje. To znaci da budu imali superioran proizvod a posto EU hladi jaja a Kinezi gaze, pregazili budu EU proizvodace!

EU ima nula tvornica baterija i nula svega, za godinu dvije bude EU imala nula konkurentnih proizvoda. Do 2026. budu Kinezi poceli masovno proizvoditi bolje EVe u EU koji budu jeftiniji od najboljeg ICE auta i koji se budu kupovali i koje firme budu bankrotirale? Autima se desava isto kaj se desilo telefonima. Nokia i Blackberry su propali a bili su sinonim za Mobitel. ISta sudbina se bude desila sa autima i to samo zato jer ljudi ne kuze da se kasni cijelo desetljece za Kinom.

 

Ovo nije pitanje zelenog nego smrti EU auto industije i svega kaj ide uz to!

Evolucija je prirodna promjena. Nametanje tehnologija s vremenskim ograničenjima je silovanje. Primjer Nokie je loš jer ih nitko nije prisiljavao, nije EU došla i rekla "morate ostati na starim tehnologijama" ili "morate prijeći na nove".

U cijeni goriva nema nikakvih posebnih nameta za zelenu energiju, tako da vozači nemaju nikakvih, a posebno direktnih financijskih pomaganja proizvođačima vozila. Na stranu što bi to tek bio nonsens - voziš ICE, financiraš EV razvoj.

Kina na razvoju radi trideset godina, investirala je stotine milijardi eura, EU bi što, "morate prijeći na EV za deset godina, financirati EU, zadržati ljude, konkurirati Kini" i to sve bez enormnog sufinanciranja, samo uz zaradu od ICE-a samih proizvođača? Neće ići, posebno uz kronični nedostatak sirovina i energenata u EU.

A posebno kad ostatak svijeta tako ne gleda, nikog nije briga hoće li Europa prijeći na EV ili ne, gleda koliko je tko produktivan, kolika je cijena krajnjeg proizvoda i koliki je TCO/ROI.

 EU je odavno rekla da bude zabranila aute na unutarnje sagorijevanje, a republika Austrija ima od ove godine 13 centi ili tak nesto extra porez na gorivo za potrebe zelene agende. Trideset godina Kina ne radi na nicemu, gdi kopas te cifre iz nosa? Tek 2010. su poceli sa elektrifikacijom i napravili par auta za potrebe Taxija.

EU mora preci na EV jer bude inace propala, konkurencija iz Kine ih bude pojela. Kina do kraja 2028. ne bude imala proizvodnju automobila na unutarnje sagorijevanje te budu imali aute koje EU moze samo sanjati. Kaj ti mislis da bude netko kupil VW za 20k koji kosta 300€ godisnje odrzavanja i trosi 2k€ benge ili bude netko kupio BYD koji kosta 15k, odrzavanje 0 i potrosnja 300€?

Pa svi budu propali, ali bas svi. Samo zato jer nitko ne vidi dalje od svoje guzice i ne misli dalje od sutra sve zivo propada a Kina dominira.

 

Stavi si ovu raspravu u bookmark pa mi se javi na kraju 2028. i reci mi koliko je bilo pametno kaj su EU proizvodaci ignorirali zelenu tranziciju i javi mi gdi su VW i Toyota u toj cijeloj prici.

16 godina
offline
Re: Pregled prodaje električnih automobila u Hrvat
Old Iggy kaže...
NEW_MAN kaže...
Old Iggy kaže...

Yup, ima pametnijih stvari od forsiranja zelenog, posebno kad se drugi u svijetu toga ne drže previše.

 Naravno da ima, ali poanta price je da zeleno = bolje i jeftinije. Solar i mala baterija se refundiraju za tri godine. Ako nakon tri godine mogu godisnje zasparat 500€ onda bi bil glup da to ne napravim. Osim toga je to ogroman biznis i prilika za zaradu, a tu priliku koriste Kinezi te dominiraju.

 

Recimo da nas u Evropi zivi 740 milijuna, dobar dio nema pristup moru ali svi sisemo papirnate slamke i imamo flase sa cepom koji ne moze zavrsiti u moru. Zasto to radimo ako 95% zagadenja mora dolazi sa istoka?!?! Zasto to rade drzave koje nemaju pristup moru? Debilana sve skupa.

Silovanje zelenoga nema smisla ako je u formatu papirnate slamke i cepa vezanog za flasu, ali ako te konkurencija pregazi i unisti domicilnu industriju koja okrece milijarde te zaposljava milijune onda je to problem. Kinezi doniniraju sa solarima, baterijama, EV, sve i sve kaj ima veze sa zelenim, a zeleno je buducnost.

Ako je zeleno "bolje i jeftinije" (na stranu što nije), kako te ne nervira EV, a nerviraju slamke?

Niti EU generira najviše zagađenja s ICE vozilima niti zagađuje plastikom, ali je jedina koja toliko "religiozno" gura sve, na vlastitu štetu.

 Oces da ti nacrtam?

 

Kinezi budu pojeli EU autoindustriju sa boljim i jeftinijim proizvodima. Zasto? Zato jer se ljudima treba crtati gdi sve to vodi.

9 godina
offline
Re: Pregled prodaje električnih automobila u Hrvat
NEW_MAN kaže...

Jako slabe brojke. Bas me zanima ako je to radi slabe kupovne moci ili ljudi jos uvijek misle da nema smisla kupiti EV.

Primjera radi, Austrija sa duplo vise stanovnika je prosle godine "kupila" dvadeset puta vise EVa (44,6k). Sad su na nekih 240k registriranih EVa. Tesli ima na svakom uglu, ono doslovno. Gledam bas statistiku i Y je najprodavaniji sa 5470 komada a na drugom mjestu je BYD Seal sa 2383 komada.

2025. bude pusiona jer ukidaju sve poticaje, za EV, za solare, za sve. Dosla je stoka na vlast i sve ukidaju.

 da
bas je glupa ta stoka sta ukida bespovratne poticaje na kupnju privatnih stvari.....

16 godina
offline
Re: Pregled prodaje električnih automobila u Hrvat
NEW_MAN kaže...
Old Iggy kaže...

Evolucija je prirodna promjena. Nametanje tehnologija s vremenskim ograničenjima je silovanje. Primjer Nokie je loš jer ih nitko nije prisiljavao, nije EU došla i rekla "morate ostati na starim tehnologijama" ili "morate prijeći na nove".

U cijeni goriva nema nikakvih posebnih nameta za zelenu energiju, tako da vozači nemaju nikakvih, a posebno direktnih financijskih pomaganja proizvođačima vozila. Na stranu što bi to tek bio nonsens - voziš ICE, financiraš EV razvoj.

Kina na razvoju radi trideset godina, investirala je stotine milijardi eura, EU bi što, "morate prijeći na EV za deset godina, financirati EU, zadržati ljude, konkurirati Kini" i to sve bez enormnog sufinanciranja, samo uz zaradu od ICE-a samih proizvođača? Neće ići, posebno uz kronični nedostatak sirovina i energenata u EU.

A posebno kad ostatak svijeta tako ne gleda, nikog nije briga hoće li Europa prijeći na EV ili ne, gleda koliko je tko produktivan, kolika je cijena krajnjeg proizvoda i koliki je TCO/ROI.

 EU je odavno rekla da bude zabranila aute na unutarnje sagorijevanje, a republika Austrija ima od ove godine 13 centi ili tak nesto extra porez na gorivo za potrebe zelene agende. Trideset godina Kina ne radi na nicemu, gdi kopas te cifre iz nosa? Tek 2010. su poceli sa elektrifikacijom i napravili par auta za potrebe Taxija.

EU mora preci na EV jer bude inace propala, konkurencija iz Kine ih bude pojela. Kina do kraja 2028. ne bude imala proizvodnju automobila na unutarnje sagorijevanje te budu imali aute koje EU moze samo sanjati. Kaj ti mislis da bude netko kupil VW za 20k koji kosta 300€ godisnje odrzavanja i trosi 2k€ benge ili bude netko kupio BYD koji kosta 15k, odrzavanje 0 i potrosnja 300€?

Pa svi budu propali, ali bas svi. Samo zato jer nitko ne vidi dalje od svoje guzice i ne misli dalje od sutra sve zivo propada a Kina dominira.

 

Stavi si ovu raspravu u bookmark pa mi se javi na kraju 2028. i reci mi koliko je bilo pametno kaj su EU proizvodaci ignorirali zelenu tranziciju i javi mi gdi su VW i Toyota u toj cijeloj prici.

Možda Austrija ima, cijela EU ne, a posebno ne time direktno financiranje auto industrije. 

EU će propasti ako silovanjem prijeđe na EV, ili će potrošiti brdo para dajući proizvođačima za razvoj ili će prestati gurati EV.

A za EU je bitnije imati industriju nego EV.

 

Kako Kina financira? Ti si nov u tome? 

BYD za 15k? How yes no. 

Prvo moraju postati pravi proizvođač i imati cjelokupni lifecycle razrađen u detalje. A ova rasprava trale već više od pet godina, nije to ništa novo niti su se stvari bitno promijenile od tada.

16 godina
offline
Re: Pregled prodaje električnih automobila u Hrvat
NEW_MAN kaže...
Old Iggy kaže...

Ako je zeleno "bolje i jeftinije" (na stranu što nije), kako te ne nervira EV, a nerviraju slamke?

Niti EU generira najviše zagađenja s ICE vozilima niti zagađuje plastikom, ali je jedina koja toliko "religiozno" gura sve, na vlastitu štetu.

 Oces da ti nacrtam?

 

Kinezi budu pojeli EU autoindustriju sa boljim i jeftinijim proizvodima. Zasto? Zato jer se ljudima treba crtati gdi sve to vodi.

Nije problem crtati, problem je platiti.

16 godina
offline
Re: Pregled prodaje električnih automobila u Hrvat
sporttest kaže...
NEW_MAN kaže...

Jako slabe brojke. Bas me zanima ako je to radi slabe kupovne moci ili ljudi jos uvijek misle da nema smisla kupiti EV.

Primjera radi, Austrija sa duplo vise stanovnika je prosle godine "kupila" dvadeset puta vise EVa (44,6k). Sad su na nekih 240k registriranih EVa. Tesli ima na svakom uglu, ono doslovno. Gledam bas statistiku i Y je najprodavaniji sa 5470 komada a na drugom mjestu je BYD Seal sa 2383 komada.

2025. bude pusiona jer ukidaju sve poticaje, za EV, za solare, za sve. Dosla je stoka na vlast i sve ukidaju.

 da
bas je glupa ta stoka sta ukida bespovratne poticaje na kupnju privatnih stvari.....

 Ocito nemas pojma kak svijet funkcionira ni cemu sluze poticaji. Znaci ako postoji porez koji naplacuju kod kupovine auta te oporezuju auto na temelju ispusnih plinova onda nema smisla da taj porez primjenjuju na EV koji ima 0 ispusnih plinova (postedi me price kak se struja generira iz ugljena, to rade debili u Njemackoj, ne zivim u Njemackoj). Uvode porez na co2 na EV koji nema co2 jer nema auspuh. Poticaji se daju da bi se potakla neka industrija, poticaji se ne daju samo tako da bi ljudi privatno kupovali bilo sta. Poticaji u ovom slucaju se daju da bi se smanjila ovisnost o ugljenu, plinu, i ko zna cemu sve. Poticaji se daju da se ljudi prebace na EV umjesto da voze diesel ili benzince koji ubijaju milijune ljudi. Pitas se kak to? Pa svaki treci covijek koji umre od raka pluca nikad u zivotu nije pusio. To su sitne cestice iz auspuha, izmedu ostalog.

 

16 godina
offline
Re: Pregled prodaje električnih automobila u Hrvat
NEW_MAN kaže...

 Ocito nemas pojma kak svijet funkcionira ni cemu sluze poticaji. Znaci ako postoji porez koji naplacuju kod kupovine auta te oporezuju auto na temelju ispusnih plinova onda nema smisla da taj porez primjenjuju na EV 

 

Kakve veze porez ima s ICE i EV?

Koliki su eko nameti na EV? 

16 godina
offline
Re: Pregled prodaje električnih automobila u Hrvat
Old Iggy kaže...
NEW_MAN kaže...
Old Iggy kaže...

Ako je zeleno "bolje i jeftinije" (na stranu što nije), kako te ne nervira EV, a nerviraju slamke?

Niti EU generira najviše zagađenja s ICE vozilima niti zagađuje plastikom, ali je jedina koja toliko "religiozno" gura sve, na vlastitu štetu.

 Oces da ti nacrtam?

 

Kinezi budu pojeli EU autoindustriju sa boljim i jeftinijim proizvodima. Zasto? Zato jer se ljudima treba crtati gdi sve to vodi.

Nije problem crtati, problem je platiti.

 Slazem se u potpunosti. Problem je u tome da EU proizvodaci gledaju kratkorocno i beru vrhnje od automobila sa unutarnjim sagorijevanjem. Samim time posto ne rade nesto masovno nisu konkurentni i cijene su visoke. Jedno potkopava drugo. Da su krenuli na vrijeme sad bi imali aute koji mogu vise, duze i brze za manje love te bi bili na domak dobit. Ovak im prijete Kinezi koji doslovno imaju monopol na baterije, imaju vrhunske aute koji su i jeftiniji. Zasto? Jer ih rade masovno. Kaj mislis da je VW utukel 5 milijardi u Revian i 5 milijardi u Xpeng jer ne znaju kam s novcem? Vide da je otisla baba s kolacima i nemaju druge. Ako ne mogu pobjediti onda im se budu pridruzili.

16 godina
offline
Re: Pregled prodaje električnih automobila u Hrvat
NEW_MAN kaže...
Old Iggy kaže...

Nije problem crtati, problem je platiti.

 Slazem se u potpunosti. Problem je u tome da EU proizvodaci gledaju kratkorocno i beru vrhnje od automobila sa unutarnjim sagorijevanjem. Samim time posto ne rade nesto masovno nisu konkurentni i cijene su visoke. Jedno potkopava drugo. Da su krenuli na vrijeme sad bi imali aute koji mogu vise, duze i brze za manje love te bi bili na domak dobit. Ovak im prijete Kinezi koji doslovno imaju monopol na baterije, imaju vrhunske aute koji su i jeftiniji. Zasto? Jer ih rade masovno. Kaj mislis da je VW utukel 5 milijardi u Revian i 5 milijardi u Xpeng jer ne znaju kam s novcem? Vide da je otisla baba s kolacima i nemaju druge. Ako ne mogu pobjediti onda im se budu pridruzili.

EU proizvođači nemaju ništa s tim.

Oni ne mogu konkurirati Kini, nemaju toliko para,  te pare dobijaju izradom ICE.

Zato je bitna prirodna, ne nametana tranzicija. Ili neka EU da stotine milijardi za razvoj i integrira razvoj svih europskih proizvođača (good luck with that).

VW mora to raditi jer nameće EU, ne zato jer želi.

15 godina
offline
Pregled prodaje električnih automobila u Hrvatskoj

Koje je rješenje? Realno Kinezi su puno investirali, to netko mora i platiti. Puno će i izgubiti, mnogi već i jesu. Imaju i oni svojih problema ali o tome se šuti, kao i svim problemima iz Kine. CCP cenzura radi. Koliko je Evergrande holding investirao (tuđeg novca, jer svoj nemaju) u Nansha tvornicu? Čini mi se oko 10 milijardi. Tvornica je u 2 godine proizvela 2000 automobila. Zašto? Zato jer nema tržišta! Njihovo tržište je zasićeno abnormalnom ponudom (to je tipično za Kinu, stvaraju ponudu a ne tržište, posljedice dosadašnjeg stanja gdje marketing obavlja netko drugi). Nije li BYD tražio da kooperanti snize cijene, a kooperanti već posluju s 0. Moglo bi se reći da je to dokaz dumpinga. Kod kuće se tuku međusobno a prema van idu s dumpingom, jasno je da to stanje nije dugoročno održivo. Da to nije Kina gdje pravila ne vrijede mogli bi reći da je kineska autoindustrija samo još jedan novi balon.
EU proizvođači su stvarali velike profite i trenutno su u lošem položaju (dolazeća recesija, društvena kriza zbog ratnog stanja, kriza energetske tranzicije), njihovi stratezi su procijenili da je bolje prepustiti nešto tržišta Kinezima i da bi ulaženjem u tržišno natjecanje svoju situaciju samo pogoršali. Zašto sudjelovati na tržištu koje donosi gubitke? Naravno da treba bit oprezan, jasno mi je da ljude napaljuje disrupcija i da se nadaju da tu ima nešto za njihovu dobrobit (nažalost nema!), ali ne treba pretjerivati. I Kinezi i EU imaju svoje slabe točke i svoje velike prilike, tek ćemo vidjet tko je lukaviji (i koga će manje kočiti politika i mindset).

Moj PC  
1 0 hvala 0
16 godina
offline
Re: Pregled prodaje električnih automobila u Hrvat
Old Iggy kaže...
NEW_MAN kaže...

 Ocito nemas pojma kak svijet funkcionira ni cemu sluze poticaji. Znaci ako postoji porez koji naplacuju kod kupovine auta te oporezuju auto na temelju ispusnih plinova onda nema smisla da taj porez primjenjuju na EV 

 

Kakve veze porez ima s ICE i EV?

Koliki su eko nameti na EV? 

 Googlaj NoVA. Mislim da placam oko 400€ godisnje na dizelasa a EV placa 0. Ove godine budu i EV placali isto. 

Kuzis ti pricu? Izmisle porez za CO2 koji se onda koristi kao subvencija za prelazak na nesto zeleno, onda dojdu debili na vlast i uvedu taj isti poreza za CO2 na CO2 neutralna vozila i zadrze porez od CO2. WinWinWinWinWin za drzavu a mene ko sljivi. Onda se cude kak pada prodaja EV i vele nitko nece EV. Nitko si ga ne moze priustiti najradije bi kupil Golfa jedinicu i vozil na plavi dizel.

4 godine
offline
Re: Pregled prodaje električnih automobila u Hrvat
NEW_MAN kaže...

Jako slabe brojke. Bas me zanima ako je to radi slabe kupovne moci ili ljudi jos uvijek misle da nema smisla kupiti EV.

Primjera radi, Austrija sa duplo vise stanovnika je prosle godine "kupila" dvadeset puta vise EVa (44,6k). Sad su na nekih 240k registriranih EVa. Tesli ima na svakom uglu, ono doslovno. Gledam bas statistiku i Y je najprodavaniji sa 5470 komada a na drugom mjestu je BYD Seal sa 2383 komada.

2025. bude pusiona jer ukidaju sve poticaje, za EV, za solare, za sve. Dosla je stoka na vlast i sve ukidaju.

 

I onda su Kinezi problem dok je Tesla pojela europsku autoindustriju....

16 godina
offline
Re: Pregled prodaje električnih automobila u Hrvat
Old Iggy kaže...
NEW_MAN kaže...
Old Iggy kaže...

Nije problem crtati, problem je platiti.

 Slazem se u potpunosti. Problem je u tome da EU proizvodaci gledaju kratkorocno i beru vrhnje od automobila sa unutarnjim sagorijevanjem. Samim time posto ne rade nesto masovno nisu konkurentni i cijene su visoke. Jedno potkopava drugo. Da su krenuli na vrijeme sad bi imali aute koji mogu vise, duze i brze za manje love te bi bili na domak dobit. Ovak im prijete Kinezi koji doslovno imaju monopol na baterije, imaju vrhunske aute koji su i jeftiniji. Zasto? Jer ih rade masovno. Kaj mislis da je VW utukel 5 milijardi u Revian i 5 milijardi u Xpeng jer ne znaju kam s novcem? Vide da je otisla baba s kolacima i nemaju druge. Ako ne mogu pobjediti onda im se budu pridruzili.

EU proizvođači nemaju ništa s tim.

Oni ne mogu konkurirati Kini, nemaju toliko para,  te pare dobijaju izradom ICE.

Zato je bitna prirodna, ne nametana tranzicija. Ili neka EU da stotine milijardi za razvoj i integrira razvoj svih europskih proizvođača (good luck with that).

VW mora to raditi jer nameće EU, ne zato jer želi.

 VW prodaje 40% auta u Kini a ima 50% dobiti iz Kine. Do kraja 2028. budu imali 0 dobiti. VW to mora raditi da opstane a igrom slucaja se poklapa sa zelenom tranzicijom. VW bude izgubio Aziju i Juznu Ameriku, u biti izgubili budu sve osim USA i EU, a kad Kinezu izgrade tvornice onda budu poceli pusiti i doma.

16 godina
offline
Re: Pregled prodaje električnih automobila u Hrvat
Gallu kaže...
NEW_MAN kaže...

Jako slabe brojke. Bas me zanima ako je to radi slabe kupovne moci ili ljudi jos uvijek misle da nema smisla kupiti EV.

Primjera radi, Austrija sa duplo vise stanovnika je prosle godine "kupila" dvadeset puta vise EVa (44,6k). Sad su na nekih 240k registriranih EVa. Tesli ima na svakom uglu, ono doslovno. Gledam bas statistiku i Y je najprodavaniji sa 5470 komada a na drugom mjestu je BYD Seal sa 2383 komada.

2025. bude pusiona jer ukidaju sve poticaje, za EV, za solare, za sve. Dosla je stoka na vlast i sve ukidaju.

 

I onda su Kinezi problem dok je Tesla pojela europsku autoindustriju....

 Tesla primarno cilja na premium marke dok Kinezi ciljaju na svjetsku dominaciju.

16 godina
offline
Re: Pregled prodaje električnih automobila u Hrvat

VW otpusta 35k ljudi u sljedecih par godina. Mercedes 16k, Porsche 8k, BMW 8k, Stellantisu vise 25k radnih mjesta u Italiji.

Kaj mislite zakaj? Business is booming? Mislite da je to jer nitko ne kupuje EV, a Tesla ne stigne proizvoditi i Musk je najbogatiji na svijetu?

Sve se vidi sve se zna, Car je gol.

Poruka je uređivana zadnji put danas u 12:08 (NEW_MAN).
14 godina
offline
Pregled prodaje električnih automobila u Hrvatskoj

Radil sam u jednoj firmi di su se proizvodili kontejneri sa motorima na biomasu,male elektrane,i sve kaj je islo za EU je moralo imati ovakav filter,onakav filter na ispuhu dok u vrijeme kad su se proizvodili za J.Ameriku i neke zemlje treceg svijeta je islo (za SAD je islo sa jednim katalizatorcicem) bez ikakvih filtera(katalizatora)........ko da neki zive na j..... Plutu ili Marsu.Toliko o vasim el.autima i klimatski osvijestenim nacijama.Zapravo neda mi se zapocinjati temu koja je tak bizarna da me zaboli glava kad cujem da se nekaj dela pod opaskom "zastite planeta Zemlje"!

Biti ili ne biti pitanje je sada.
Moj PC  
6 0 hvala 0
16 godina
offline
Re: Pregled prodaje električnih automobila u Hrvat
NEW_MAN kaže...
Old Iggy kaže...

EU proizvođači nemaju ništa s tim.

Oni ne mogu konkurirati Kini, nemaju toliko para,  te pare dobijaju izradom ICE.

Zato je bitna prirodna, ne nametana tranzicija. Ili neka EU da stotine milijardi za razvoj i integrira razvoj svih europskih proizvođača (good luck with that).

VW mora to raditi jer nameće EU, ne zato jer želi.

 VW prodaje 40% auta u Kini a ima 50% dobiti iz Kine. Do kraja 2028. budu imali 0 dobiti. VW to mora raditi da opstane a igrom slucaja se poklapa sa zelenom tranzicijom. VW bude izgubio Aziju i Juznu Ameriku, u biti izgubili budu sve osim USA i EU, a kad Kinezu izgrade tvornice onda budu poceli pusiti i doma.

Upravo radi toga je situacija bizarna.

VW (i ostali) bi iz svoje zarade iz ICE dijela morali financirati razvoj EV. EU diktira politički, proizvođači moraju odgovoriti financijski.

Želiš politički nametati? Upucaj stotine milijardi ili se makni.

Želiš i dalje isto? Ostat ćeš bez zaposlenih, tehnologija i postat ćeš ovisan o Kini.

Cool? Ni najmanje, dugoročno je to propast Europe, iako je to vidljivo već desetljećima, samo je sad udarilo a najzdraviji dio EU proizvodnje.

16 godina
offline
Re: Pregled prodaje električnih automobila u Hrvat
Old Iggy kaže...
NEW_MAN kaže...
Old Iggy kaže...

EU proizvođači nemaju ništa s tim.

Oni ne mogu konkurirati Kini, nemaju toliko para,  te pare dobijaju izradom ICE.

Zato je bitna prirodna, ne nametana tranzicija. Ili neka EU da stotine milijardi za razvoj i integrira razvoj svih europskih proizvođača (good luck with that).

VW mora to raditi jer nameće EU, ne zato jer želi.

 VW prodaje 40% auta u Kini a ima 50% dobiti iz Kine. Do kraja 2028. budu imali 0 dobiti. VW to mora raditi da opstane a igrom slucaja se poklapa sa zelenom tranzicijom. VW bude izgubio Aziju i Juznu Ameriku, u biti izgubili budu sve osim USA i EU, a kad Kinezu izgrade tvornice onda budu poceli pusiti i doma.

Upravo radi toga je situacija bizarna.

VW (i ostali) bi iz svoje zarade iz ICE dijela morali financirati razvoj EV. EU diktira politički, proizvođači moraju odgovoriti financijski.

Želiš politički nametati? Upucaj stotine milijardi ili se makni.

Želiš i dalje isto? Ostat ćeš bez zaposlenih, tehnologija i postat ćeš ovisan o Kini.

Cool? Ni najmanje, dugoročno je to propast Europe, iako je to vidljivo već desetljećima, samo je sad udarilo a najzdraviji dio EU proizvodnje.

 Laut einer von T&E in Auftrag gegebenen Studie werden fossil betriebe Dienstwagen in Deutschland jährlich mit 13,7 Milliarden Euro subventioniert. Die Untersuchung zeigt auch, dass die Steuervorteile steigen, je größer der Firmenwagen ist.

 

Svi sve subvencioniraju i ima se para ima se s cim. Znas zasto su radnici VW-a strajkali? Jer VW trazi rezanje placa i kao nema se para nema se s cim a isplatili su 4.5 mlijardi dividende, a prosle godine 9,5 milijardi. Mogli su izgraditi tvornicu baterija ili dvije, mogli su svasta nesto. 

Rade premalo, rade sve na racun radnika i onda kad nejde onda je kriva EU, a znali su si isplatiti milijarde. Familija Porsche si je isplatila doslovno milijarde i sad otpustaju vise od 40k ljudi.

14 godina
offline
Re: Pregled prodaje električnih automobila u Hrvat
NEW_MAN kaže...

 bude netko kupio BYD koji kosta 15k, odrzavanje 0 i potrosnja 300€?

 To što ne moraš mjenjat filter zraka, goriva, remenje, svićice i šta ja znam šta sve ne, ne znači ništa ako vozilo ima, nezz, 4 komponente, a bilo koja da se pokvari je trošak od 10-20K eura. To što ima neki lik u ZG (jedan jedini koliko vidim) koji će ti popravit bateriju ili inverter za 2-4K eura nije argument. Ta auta se ne isplati uzimati bez 8 godina garancije. Cijena električnih vozila 15K... koliko ja znam su sva električna skuplja za 10K od benzinaca, koliko su i poticaji u RH. Skupa vozila. Imaš ono malo smeće talijansko, neki startup, što je ustvari električni skuter sa kabinom, 15K+ eura. Jedini izlet koji se trenutno isplati je toyotin hybrid. Ili suzuki vitara, dobra cijena. 

 

Dok god ti imaš Fiata kojemu svaki kvar košta 100-300€ ti imaš problem. U odnosu na 2-4K eura za popravak, ako netko to bude i popravljao, jer ovi u servisu dobiju samo poruku na računalu da je taj dio potrebno zamjeniti, nemaju blage veze kako to popravljat, a zamjena je 10K sa rukama, npr. Ili baterija 20K... Još ako je istina da programiraju kvarove, a gledajući npr. perilice, gjde je to otvorena politika (ne znam kako je to moguće ali tako je) ti iznajmljuješ to auto praktički. To je njihova platforma za zaradu. 

 

Gledajući to, elektrifikacija u budućnosti je jedino moguća kroz šeranje vozila, gjde se uz internet, struju, vodu plaća i mjesečni troškak transfera, di imaš potpuno automatizirana vozila koja naručuješ aplikacijom i koja se u tom poslovnom modelu isplati servisirati.

Poruka je uređivana zadnji put danas u 13:30 (KIKI3ooo).
16 godina
offline
Re: Pregled prodaje električnih automobila u Hrvat
KIKI3ooo kaže...
NEW_MAN kaže...

 bude netko kupio BYD koji kosta 15k, odrzavanje 0 i potrosnja 300€?

 To što ne moraš mjenjat filter zraka, goriva, remenje, svićice i šta ja znam šta sve ne, ne znači ništa ako vozilo ima, nezz, 4 komponente, a bilo koja da se pokvari je trošak od 10-20K eura. To što ima neki lik u ZG (jedan jedini koliko vidim) koji će ti popravit bateriju ili inverter za 2-4K eura nije argument. Ta auta se ne isplati uzimati bez 8 godina garancije. Cijena električnih vozila 15K... koliko ja znam su sva električna skuplja za 10K od benzinaca, koliko su i poticaji u RH. Skupa vozila. Imaš ono malo smeće talijansko, neki startup, što je ustvari električni skuter sa kabinom, 15K+ eura. Jedini izlet koji se trenutno isplati je toyotin hybrid. Ili suzuki vitara, dobra cijena. 

 Ovo i mene muči, kupio bih Model 3 bez da trepnem ali ganarcija od samo 4 godine mi je opak manjak, VW daje za ID.3 6 godina ali sve to pada u vodu kad toyota daje 10g. Evo moja Corola auto za poželit servis skoro đabe a stvarno ne štedim to auto. 

4 godine
offline
Re: Pregled prodaje električnih automobila u Hrvat
Gajotres kaže...
KIKI3ooo kaže...
NEW_MAN kaže...

 bude netko kupio BYD koji kosta 15k, odrzavanje 0 i potrosnja 300€?

 To što ne moraš mjenjat filter zraka, goriva, remenje, svićice i šta ja znam šta sve ne, ne znači ništa ako vozilo ima, nezz, 4 komponente, a bilo koja da se pokvari je trošak od 10-20K eura. To što ima neki lik u ZG (jedan jedini koliko vidim) koji će ti popravit bateriju ili inverter za 2-4K eura nije argument. Ta auta se ne isplati uzimati bez 8 godina garancije. Cijena električnih vozila 15K... koliko ja znam su sva električna skuplja za 10K od benzinaca, koliko su i poticaji u RH. Skupa vozila. Imaš ono malo smeće talijansko, neki startup, što je ustvari električni skuter sa kabinom, 15K+ eura. Jedini izlet koji se trenutno isplati je toyotin hybrid. Ili suzuki vitara, dobra cijena. 

 Ovo i mene muči, kupio bih Model 3 bez da trepnem ali ganarcija od samo 4 godine mi je opak manjak, VW daje za ID.3 6 godina ali sve to pada u vodu kad toyota daje 10g. Evo moja Corola auto za poželit servis skoro đabe a stvarno ne štedim to auto. 

 

Telsa model 3 - Jamstvo na bateriju i pogonsku jedinicu daje se na sljedeće razdoblje: 8 godina ili 192.000 km 

Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice