I dalje ne shvaćam tu usporedbu s mobitelom. Dapače, usporedba je totalna idiotarija.
Možeš li kupiti mobitel kojem baterija traje duže? Možeš. Možeš li kupiti dodatne punjače, baterije i slično? Možeš. Možeš li napraviti išta u životu bez mobitela? Možeš. Možeš li imati rezervni mobitel? Možeš.
Možeš li išta od toga s EV? Ne možeš. Možeš li se pomaknuti bez EV-a negdje ako se voziš s njim? Ne možeš.
Znači, mobitelu možeš držati ključne funkcije u igri na n načina, čak i za vrijeme upotrebe istoga. EV ne može ništa od toga, a neusporedivo si ovisniji o istome.
Što se razvoja baterija tiče, hitan interes postoji već desetljećima, EV je samo mali dio upotrebe baterija. No baterija je jako neprilagođen sustav za situacije kad nešto "treba brzo". Energija baterije (gustoća, trošenje, punjenje, broj ciklusa) je svjetlosnu godinu iza goriva.
Ako netko piše idiotarije onda si to ti!
Možeš li kupiti električni automobil kojem baterija traje duže? Možeš. Možeš li kupiti dodatni punjač za punjenje istog kod kuće. Možeš.
Možeš li imati tvrku i biti bez mobitela? Ne možeš. Možeš li telefonirati mobitelom ako mu je prazna baterija? ne možeš. Bravo majstore!
I daj opet pročitaj S RAZUMIJEVANJEM par mojih poruka i probaj skužiti da nisam usporedio što možeš s baterijom u mobitelu, a što s baterijom u automobilu, VEĆ da sam usporedio prihvaćanjenove tehnologije (mobitela) usprkos mnogo kraćem TRAJANJU baterija! (ne mogu ti jasnije označiti! Fali još jedino boja). I kako nije ISTO: novi mobitel sa kraćim trajanjem baterije (od prije standardnih tjedan dana ili više) i "nova" tehnologija pogona sa KRAĆIM DOMETOM!? Daj napiši koju si školu završio, jer nemoguće je da to sad ne shvatiš!
Ja ne pričam da električni automobil mora voziti osoba koja putuje na duge relacije, ali ako putuješ na kratke relacije ne vidim razlog zašto ga NETKO(ne TI) ne bi mogao posjedovati kao jedini automobil.
Ne možeš kupiti EV koji ima autonomiju kao ICE. Dapače, ako ga koristiš na dužim putovanjima (tipa autoceste) ekstremno pada domet.
Kad iskoristiš tu bateriju, da bi ju napunio moraš čekati bitno duže nego što bi to morao s ICE.
Mogu li svi imati EV punjač doma? Ne mogu. Mogu li imati punjač gdje god zatrebaju? Ne mogu. Mogu li imati ikakvu rezervnu varijantu ako im planirani punjač ne radi ili je gužva? Ne.
Možeš li imati tvrtku i biti bez mobitela? Naravno. Dapače, nastojim imati upaljen mobitel radi obitelji, ne tvrtke. Ako je tolika panika, imam ih dva (plus sve ostale komunikacijske opcije), za razliku od EV.
Zato ti je usporedba s mobitelom potpuno promašena. Možeš sjesti u auto kao vozač, ako ostaneš bez baterije u banani si. Možeš sjesti kao suvozač, ako ostaneš bez baterije na mobitelu (od dosade vožnje EV-om) pričekaš da dođeš na odredište ili ga staviš na punjač.
Prihvaćanje tehnologije ze zasniva na nekoliko stvari: opća upotrebljivost (što EV nema), pristupačnost (što EV nema), opća prihvaćenost (što EV nema), geografska prihvatljivost (što EV, je li, nema).
Isključivu vožnju na kratke relacije ne prakticira nitko. Baš nitko. Za sada tu i je glavni problem i zašto je EV realno moguć jedino kao drugi (ili čak treći) auto u obitelji.
Zato je za EV bitnije riješiti problem autonomija / brzina punjenja / lokacije punjenja nego gurati na sve moguće načine.