Za mene, bez gledanja ikakve aplikacije ili "savjeta" - NIJE.
Je li električni automobil za vas? Vlasnici BMW-a
- poruka: 54
- |
- čitano: 13.225
- |
- moderatori:
vincimus
Ali ja opet ne zelim stalno misliti hocu li imati dovoljno dometa ili hoce li biti slobodno mjesto na sljedecoj punionici. I onda opet cekas tko zna koliko dok se auto ne napuni da mozes krenuti dalje na put. A guzvi ce biti sve vise na punionicama jer se prodaje vise auta nego se gradi punionica za iste.
Ovisi da li često putuješ na dugim relacijama ili samo povremeno npr. tu i tam na more a 99% ga voziš po gradu i puniš doma u svojem dvorištu. Ako je ovo drugo boli te dupe za domet.
Ali ja opet ne zelim stalno misliti hocu li imati dovoljno dometa ili hoce li biti slobodno mjesto na sljedecoj punionici. I onda opet cekas tko zna koliko dok se auto ne napuni da mozes krenuti dalje na put. A guzvi ce biti sve vise na punionicama jer se prodaje vise auta nego se gradi punionica za iste.
To sve stoji ako ti je primarna potreba vožnja na dulje dionice i imaš samo jedno vozilo.
Osobno na bi uzio EV kao jedini auto, nego za sad kao dodanti auto za vožnju po gradu. Ako ga i ne stignem napuniti imao bi drugi (IC)
Prednost je ljudi koji žive u kućama što ga sami pune preko noći pa nemaju toliki problem s punjenjem, ali opet oni koji žive u stanovima moraju više razmišljati o tome.
Uglavnom dok se infrastruktura vezana za punionice drastično ne poboljša , EV će biti slabo tražena roba.
Fali ti samo jedan detalj, a to je da trenutno velika većina ljudi "s električnim autom nema nikakve veze i ne misli ga kupovati". Samim tim, na stvar se može gledati i na ovaj način: električni automobili, sa svojom trenutnom autonomijom, karakteristikama punjenja i dostupnošću punjača, ne zadovoljavaju potrebe većine potrošača.
pri povratku s mora, temeljem odmazde, ak' se Bosanci kupaju u 'rvackome Jadranu, ja ću izist ć'vape u Bihaću...
skinem se s AC u Benkovcu, zaglavim tamo u gužvi - subota, sajam, nisam izio ni janjet'nu ni pivca - Obrovac, Gračac - gledam imam za 180 km goriva, neću točiti u Gračacu (usput mi je al' je tlaka skretat ulijevo preko cijele širine ceste), pa ja junački skrenem na kružnom toku desno, na Malovan, Dobroselo, Otrić - i nalijevo, na Donji Lapac, tamo ću tankirati...
prvih par km pustoš, zaobljeni vrhunci, ali "spaljena" trava, i onda preko prijevoja Klanac se spustite serpentinama u zelenilo udoline, pa Kupirovac, Srb, Donji Lapac - kad tamo, INA benzinska zatvorena...
najdraža odmah počela jambrati na entu, s EVom bi morao kurblati pedalama da nadopunim bateriju po njenom...
naravno, nakon ć'vapa u Lahovu, na putu u Bihać vidio INA benzinsku (bosansku), platio karticom i dotaljigao se doma...
tako da, EV, samo kao sekundarni mali prigradski auto (Dacia Spring, Microlino)...
Ali ja opet ne zelim stalno misliti hocu li imati dovoljno dometa ili hoce li biti slobodno mjesto na sljedecoj punionici. I onda opet cekas tko zna koliko dok se auto ne napuni da mozes krenuti dalje na put. A guzvi ce biti sve vise na punionicama jer se prodaje vise auta nego se gradi punionica za iste.
Zanimljivo, Norvežani nemaju taj strah, a 97% prodanih auta su im EV.
I, logično, manje od 10% punjenja vrše na punionicama (naravno, kad je puno skuplje).
Ali opet, to je uređena država i potpuno drugi mentalni sklop.
P.S. a i Bug očito specijalizirani forum za profi vozače, pa nije mjerodavno (prosječni bugovac vjerovatno radi 100 000 do 1 000 000 kilometara godišnje, tak da za njega to nije ).
Vezano za Norvešku, ovo je mapa "gustine kapaciteta punjača":
Mislim da je očigledno zašto su Norvežani manje anksiozni po tom pitanju od većine drugih. Takođe, u Norveškoj je cena električne energije neuporedivo niža nego ovde, pa u Oslu jedno punjenje električnog automobila (h5kWh) košta 0,79€, a u Zagrebu 5,67€. (izvor)
Dakle, možda je do toga što su ovde ljudi nazadnog mentalnog sklopa, a možda, samo možda, ako bi se ovde izgradilo mnogostruko više punionica nego što ih trenutno ima i struja bila skoro besplatna, bi se i ovde drugačije razmišljalo o EV-ima.
Na to sam i mislio.
Ne mentalitet ljudi, nego vlasti.
Oni su podredili politiku planu elektrifikacije i proveli ju (i to zapravo jako jeftino).
Teško uopće zamislit kod nas, ali oni imaju odredbu da svaki stan mora imat parking mjesto i onda samo dopeljaju struju s obližnjih bandera i stave jeftine spojne točke (praktički klasična utičnica na koju se autoriziraš karticom i puniš) i lijepo onda centralni sustav budžetira snagu po punjačima i dogovara s autima.
Dok kod nas u Zgrebu evo već treći put u zadnjih godinu dana vade istu cestu i kopaju na istom mjestu, prvo VN kabel za struju, pa vodu, pa kanalizaciju.
I onda se čude koliko astronomski puno love izdvajamo a infrastruktura nikakva....
Ali ja opet ne zelim stalno misliti hocu li imati dovoljno dometa ili hoce li biti slobodno mjesto na sljedecoj punionici. I onda opet cekas tko zna koliko dok se auto ne napuni da mozes krenuti dalje na put. A guzvi ce biti sve vise na punionicama jer se prodaje vise auta nego se gradi punionica za iste.
Ne trebaš misliti o tome za oko doma. Ako idem na dulji put, ja i svog benzinca pogledam, provjerim sve tekućine, tlak u gumama, natočim do vrha. Ako i trebam stati na punjenju, moj Tesla mi kaže gdje, koliko će trajati, koliko je slobodnih priključaka i s koliko baterije ću doći na odredište. Apsolutno nikakve brige nema i to ovdje u ovom zapećku svijeta. Čim se okreneš desno od Zagreba, punionice su na svakom koraku.
Kako si to dvoje uspio staviti u istu recenicu? Prvo plin nije jedino pogonsko gorivo u vozilu a drugo natanka se za par minuta. A ako ga nema i dalje je tu klasicno gorivo i nema brige....
Mozda porediti sa plug in hibridom ali sa EV....
Vezano za Norvešku, ovo je mapa "gustine kapaciteta punjača":
Mislim da je očigledno zašto su Norvežani manje anksiozni po tom pitanju od većine drugih. Takođe, u Norveškoj je cena električne energije neuporedivo niža nego ovde, pa u Oslu jedno punjenje električnog automobila (h5kWh) košta 0,79€, a u Zagrebu 5,67€. (izvor)
Dakle, možda je do toga što su ovde ljudi nazadnog mentalnog sklopa, a možda, samo možda, ako bi se ovde izgradilo mnogostruko više punionica nego što ih trenutno ima i struja bila skoro besplatna, bi se i ovde drugačije razmišljalo o EV-ima.
Podaci su potpuno krivi. Citirao si veleprodajne cijene na day ahead tržištu kaj nema puno veze sa cijenama koje plaća kućanstvo ili korisnik brze punionice.
Struja tamo košta 19 centi, na punionici oko 40. Kod nas 8-15 (noć ili dan), a na punionici je isto.
Kod njih su električni automobili dobili zamah jer nema brutalnih poreza kao za obične aute - Tamo tesla model 3 košta tek tisuću dvije više od bazičnog golfa, parking je besplatan, korištenje autobusnih traka i hrpa drugih olakšica. A kad je došlo puno el. auta, došle su i punionice.
A evo i možda neočekivanog savjeta: EV je loš izbor za one koji nemaju vlastito mjesto za punjenje preko noći.
Daleka putovanja su veliki problem ako se ide na istok ili jug.
Sve ostalo prolazi uz uvjet da se ne kupuje stara krama s dometom od stotinjak kilometara. Auti od 400+ km dometa nisu rijetkost, a ako su polovni i cijena im je sve prihvatljivija.
Doći će sve to na svoje mjesto pa čak i u ovoj našoj vukohebini.
A evo i možda neočekivanog savjeta: EV je loš izbor za one koji nemaju vlastito mjesto za punjenje preko noći.
Daleka putovanja su veliki problem ako se ide na istok ili jug.
Sve ostalo prolazi uz uvjet da se ne kupuje stara krama s dometom od stotinjak kilometara. Auti od 400+ km dometa nisu rijetkost, a ako su polovni i cijena im je sve prihvatljivija.
Doći će sve to na svoje mjesto pa čak i u ovoj našoj vukohebini.
Doći će sve to na svoje mjesto čak i u ovoj našoj vukojebini kad stignu stvarna iskustva iz ne-vukojebinskih zemalja - gdje ljudi polako ali sigurno pizde i shvaćaju koliko su EV-ovi u ovom trenutku očajan izbor. Pa ih više nitko neće htjeti.
Živim u Njemačkoj i radim u velikoj američkoj korporaciji. Prije godinu dana company policy za poslovna vozila na koje imaju pravo svi stalno zaposleni je postao: samo EV ili hibrid. Očigledni rezultat greenwashing pritisaka na velike firme. Jer, ono, spasit ćemo planetu. Koliko se sjećam, možda ne precizno postotka, ali tu je negdje, SVA osobna vozila na svijetu na fosilna goriva doprinose samo sa 6% od ukupnog ispuštanja CO2 u atmosferu. Dakle, ako ih sva zamjenimo EV-ovima, fakat smo "riješili problem". NOT.
Entuzijastični kolege, kakvi jesu, odmah su počeli naručivati EV-ove, ponuđene od raznih proizvođača, od BMW-a, Volva, nordijskog Polara, do Tesle, itd. Trebalo je samo 3-6 mjeseci da se kreira interni forum u Teamsima u kojem ljudi vrište od očaja. Neovisno o brandu, svi deklarirani dometi vozila su bili barem 30-40% niži u stvarnosti. No to nije glavni problem. Počele su im rikavati baterije, već nakon prijeđenih SAMO 3-4 K km. I to isto neovisno o brandu. Rikavale su baterije jednako BMW-u, Volvu, Tesli i ostalima. Onda bi to dali na servis pod garancijom, da bi im bilo rečeno da moraju pričekati 3+ mjeseci, jer "postoje problemi u proizvodnji tih velikih baterija" zbog nedostatka materijala iz Kine. Pa su dobili zamjenski auto, na fosilna goriva.
Ne govorimo o par primjera, događa se to STOTINAMA kolega u firmi. Baterije su pod jamstvom, ali procijenjeno koštaju nevjerojatne tisuće i tisuće €, ono 20K do 30K ovisno o automobilu. Jeste li čuli da se te krepane baterije (prisjetimo se, nakon samo nekoliko tisuća prijeđenih kilometara) ne mogu dobro reciklirati, sadrže nevjerojatno toksične materijale, pa završe u sabirnim centrima opasnog otpada?
Jedan od gorih primjera je kolegica koja je s obitelji krenula iz Minhena u Berlin po noći oko prošlog Božića da ga provede s obitelji tamo. EV baterija joj je krepala na usamljenom dijelu autoputa negdje u šumi u Njemačkoj, oko 3 ujutro. U autu je bila cijela obitelj, 2 male djece, bebe. Pa su zvali vučne službe, servisnu podršku proizvođača, sve koga su mogli. Vučnoj je trebalo 3 h (da, događa se i u Njemačkoj) da dođe i pokupi ih. Temperatura vani je bila -6 celzija, svi, uključujući bebe su se u 3h posmrzavali ko guzice, zahvaljujući relativno novom EV-u i njegovoj bateriji.
Stoga "dragi" greenwasheri i ostali ignoranti, molim prestanite sa svojim tvrdnjama o genijalnosti EV-a. TO JEDNOSTAVNO NIJE TO. I nije za nikoga. Jer da jest, ne bismo imali sve ove rasprave. Entuzijasti provode valjda više vremena svađajući se po netu oko EV-ova, nego ih voze (s razlogom.) I to neće biti to dok se ne prijeđe na potpuno drugu tehnologiju.
(Da vozio sam EV-ove, od Tesle, do raznih drugih. Uopće me ne vesele, niti u vožnji. Godišnje prijeđem oko 40 K km na relaciji DE - HR uglavnom. I uživam u svojim vozilima nabrijanih motora koja koriste draga, za sada nezamjenjiva, fosilna goriva.)
Ono na autoputu u Njemačkoj tri sata čekali vučnu službu, pa ja sam kod Sl. Broda imao kvar na autoputu. Vučnu služba u roku pola sata dvojica naišli pa sam birao cijenu hoću na crno jeftinije ili po cjeniku.
Zato je teško povjerovati i za te silne stotine pokvarenih el. vozila u tvojoj firmi i ta čekanja popravaka i baterijama koje se ne mogu popraviti.
I meni je na novom benzinskom autu dizna crkla nakon godinu dana ali su je zamijenili za sat vremena i naravno pod garancijom ali nisu morali cijeli motor baciti na reciklažu.
Doduše i neki novi Citroëni za koje osobno znam su znali imati kvar na novom autu, ono voziš i upali se stop greška na motoru. Ne kažem da lažeš i moguće da su to "dječje" bolesti na el. automobilima pa su imali početničke probleme.
Ono na autoputu u Njemačkoj tri sata čekali vučnu službu, pa ja sam kod Sl. Broda imao kvar na autoputu. Vučnu služba u roku pola sata dvojica naišli pa sam birao cijenu hoću na crno jeftinije ili po cjeniku.
Zato je teško povjerovati i za te silne stotine pokvarenih el. vozila u tvojoj firmi i ta čekanja popravaka i baterijama koje se ne mogu popraviti.
I meni je na novom benzinskom autu dizna crkla nakon godinu dana ali su je zamijenili za sat vremena i naravno pod garancijom ali nisu morali cijeli motor baciti na reciklažu.
Doduše i neki novi Citroëni za koje osobno znam su znali imati kvar na novom autu, ono voziš i upali se stop greška na motoru. Ne kažem da lažeš i moguće da su to "dječje" bolesti na el. automobilima pa su imali početničke probleme.
Meni je teško povjerovati da je tebi teško povjerovati nešto što netko prenosi iz prve ruke. Naravno da ljudi vjeruju ono što im odgovara vjerovati.
Nema veze. EV-ovi su osuđeni na propast, dok se sve ne promijeni.
Norveška je jaka u proizvodnji električne energije i nema zasad problema sa punjenjem EV. Naša mreža jedva drži povečano korištenje klima ljeti a kamoli da se masovnije pređe na EV i punjenje istih, plus turisti.Ostatak evrope također muku muči stoga el. vozilca bi mogla popušiti lagano.
A evo i možda neočekivanog savjeta: EV je loš izbor za one koji nemaju vlastito mjesto za punjenje preko noći.
Daleka putovanja su veliki problem ako se ide na istok ili jug.
Sve ostalo prolazi uz uvjet da se ne kupuje stara krama s dometom od stotinjak kilometara. Auti od 400+ km dometa nisu rijetkost, a ako su polovni i cijena im je sve prihvatljivija.
Doći će sve to na svoje mjesto pa čak i u ovoj našoj vukohebini.
Doći će sve to na svoje mjesto čak i u ovoj našoj vukojebini kad stignu stvarna iskustva iz ne-vukojebinskih zemalja - gdje ljudi polako ali sigurno pizde i shvaćaju koliko su EV-ovi u ovom trenutku očajan izbor. Pa ih više nitko neće htjeti.
Živim u Njemačkoj i radim u velikoj američkoj korporaciji. Prije godinu dana company policy za poslovna vozila na koje imaju pravo svi stalno zaposleni je postao: samo EV ili hibrid. Očigledni rezultat greenwashing pritisaka na velike firme. Jer, ono, spasit ćemo planetu. Koliko se sjećam, možda ne precizno postotka, ali tu je negdje, SVA osobna vozila na svijetu na fosilna goriva doprinose samo sa 6% od ukupnog ispuštanja CO2 u atmosferu. Dakle, ako ih sva zamjenimo EV-ovima, fakat smo "riješili problem". NOT.
Entuzijastični kolege, kakvi jesu, odmah su počeli naručivati EV-ove, ponuđene od raznih proizvođača, od BMW-a, Volva, nordijskog Polara, do Tesle, itd. Trebalo je samo 3-6 mjeseci da se kreira interni forum u Teamsima u kojem ljudi vrište od očaja. Neovisno o brandu, svi deklarirani dometi vozila su bili barem 30-40% niži u stvarnosti. No to nije glavni problem. Počele su im rikavati baterije, već nakon prijeđenih SAMO 3-4 K km. I to isto neovisno o brandu. Rikavale su baterije jednako BMW-u, Volvu, Tesli i ostalima. Onda bi to dali na servis pod garancijom, da bi im bilo rečeno da moraju pričekati 3+ mjeseci, jer "postoje problemi u proizvodnji tih velikih baterija" zbog nedostatka materijala iz Kine. Pa su dobili zamjenski auto, na fosilna goriva.
Ne govorimo o par primjera, događa se to STOTINAMA kolega u firmi. Baterije su pod jamstvom, ali procijenjeno koštaju nevjerojatne tisuće i tisuće €, ono 20K do 30K ovisno o automobilu. Jeste li čuli da se te krepane baterije (prisjetimo se, nakon samo nekoliko tisuća prijeđenih kilometara) ne mogu dobro reciklirati, sadrže nevjerojatno toksične materijale, pa završe u sabirnim centrima opasnog otpada?
Jedan od gorih primjera je kolegica koja je s obitelji krenula iz Minhena u Berlin po noći oko prošlog Božića da ga provede s obitelji tamo. EV baterija joj je krepala na usamljenom dijelu autoputa negdje u šumi u Njemačkoj, oko 3 ujutro. U autu je bila cijela obitelj, 2 male djece, bebe. Pa su zvali vučne službe, servisnu podršku proizvođača, sve koga su mogli. Vučnoj je trebalo 3 h (da, događa se i u Njemačkoj) da dođe i pokupi ih. Temperatura vani je bila -6 celzija, svi, uključujući bebe su se u 3h posmrzavali ko guzice, zahvaljujući relativno novom EV-u i njegovoj bateriji.
Stoga "dragi" greenwasheri i ostali ignoranti, molim prestanite sa svojim tvrdnjama o genijalnosti EV-a. TO JEDNOSTAVNO NIJE TO. I nije za nikoga. Jer da jest, ne bismo imali sve ove rasprave. Entuzijasti provode valjda više vremena svađajući se po netu oko EV-ova, nego ih voze (s razlogom.) I to neće biti to dok se ne prijeđe na potpuno drugu tehnologiju.
(Da vozio sam EV-ove, od Tesle, do raznih drugih. Uopće me ne vesele, niti u vožnji. Godišnje prijeđem oko 40 K km na relaciji DE - HR uglavnom. I uživam u svojim vozilima nabrijanih motora koja koriste draga, za sada nezamjenjiva, fosilna goriva.)
Meni isto ovo jako nategnuto djeluje , aj sad realno reci koliko je to vozila pocrkavalo i od koliko kupljenih. Da je to istina pa hrpa bi ih bila po servisima u cijeloj EU.
Zatim izgleda da ne kužiš poantu EV, ne radi se samo o globalnoj emisiji CO2. Da tre ovako pitam jer živiš u većem gradu, da li ti je daraže udisati zrak u gradu u kojem je 500 000 IC vozila ili 500 000 EV-a , što misliš koji je zrak manje zagađen, pogotovo u središtima gradova i tamo gdje je gust problem ? Što misliš zašto mnog igradovo zabranjuju IC u strogim središtima ?
Ne nisam trenutno neki pobornik EV-a kao glavnog vozila jer domet i praktičnons, cijena nije ono što mi odgovara, al isamo je pitanje vremena kad će IC postati izuzetak, a ne pravilo na cestama
A evo i možda neočekivanog savjeta: EV je loš izbor za one koji nemaju vlastito mjesto za punjenje preko noći.
Daleka putovanja su veliki problem ako se ide na istok ili jug.
Sve ostalo prolazi uz uvjet da se ne kupuje stara krama s dometom od stotinjak kilometara. Auti od 400+ km dometa nisu rijetkost, a ako su polovni i cijena im je sve prihvatljivija.
Doći će sve to na svoje mjesto pa čak i u ovoj našoj vukohebini.
Doći će sve to na svoje mjesto čak i u ovoj našoj vukojebini kad stignu stvarna iskustva iz ne-vukojebinskih zemalja - gdje ljudi polako ali sigurno pizde i shvaćaju koliko su EV-ovi u ovom trenutku očajan izbor. Pa ih više nitko neće htjeti.
Živim u Njemačkoj i radim u velikoj američkoj korporaciji. Prije godinu dana company policy za poslovna vozila na koje imaju pravo svi stalno zaposleni je postao: samo EV ili hibrid. Očigledni rezultat greenwashing pritisaka na velike firme. Jer, ono, spasit ćemo planetu. Koliko se sjećam, možda ne precizno postotka, ali tu je negdje, SVA osobna vozila na svijetu na fosilna goriva doprinose samo sa 6% od ukupnog ispuštanja CO2 u atmosferu. Dakle, ako ih sva zamjenimo EV-ovima, fakat smo "riješili problem". NOT.
Entuzijastični kolege, kakvi jesu, odmah su počeli naručivati EV-ove, ponuđene od raznih proizvođača, od BMW-a, Volva, nordijskog Polara, do Tesle, itd. Trebalo je samo 3-6 mjeseci da se kreira interni forum u Teamsima u kojem ljudi vrište od očaja. Neovisno o brandu, svi deklarirani dometi vozila su bili barem 30-40% niži u stvarnosti. No to nije glavni problem. Počele su im rikavati baterije, već nakon prijeđenih SAMO 3-4 K km. I to isto neovisno o brandu. Rikavale su baterije jednako BMW-u, Volvu, Tesli i ostalima. Onda bi to dali na servis pod garancijom, da bi im bilo rečeno da moraju pričekati 3+ mjeseci, jer "postoje problemi u proizvodnji tih velikih baterija" zbog nedostatka materijala iz Kine. Pa su dobili zamjenski auto, na fosilna goriva.
Ne govorimo o par primjera, događa se to STOTINAMA kolega u firmi. Baterije su pod jamstvom, ali procijenjeno koštaju nevjerojatne tisuće i tisuće €, ono 20K do 30K ovisno o automobilu. Jeste li čuli da se te krepane baterije (prisjetimo se, nakon samo nekoliko tisuća prijeđenih kilometara) ne mogu dobro reciklirati, sadrže nevjerojatno toksične materijale, pa završe u sabirnim centrima opasnog otpada?
Jedan od gorih primjera je kolegica koja je s obitelji krenula iz Minhena u Berlin po noći oko prošlog Božića da ga provede s obitelji tamo. EV baterija joj je krepala na usamljenom dijelu autoputa negdje u šumi u Njemačkoj, oko 3 ujutro. U autu je bila cijela obitelj, 2 male djece, bebe. Pa su zvali vučne službe, servisnu podršku proizvođača, sve koga su mogli. Vučnoj je trebalo 3 h (da, događa se i u Njemačkoj) da dođe i pokupi ih. Temperatura vani je bila -6 celzija, svi, uključujući bebe su se u 3h posmrzavali ko guzice, zahvaljujući relativno novom EV-u i njegovoj bateriji.
Stoga "dragi" greenwasheri i ostali ignoranti, molim prestanite sa svojim tvrdnjama o genijalnosti EV-a. TO JEDNOSTAVNO NIJE TO. I nije za nikoga. Jer da jest, ne bismo imali sve ove rasprave. Entuzijasti provode valjda više vremena svađajući se po netu oko EV-ova, nego ih voze (s razlogom.) I to neće biti to dok se ne prijeđe na potpuno drugu tehnologiju.
(Da vozio sam EV-ove, od Tesle, do raznih drugih. Uopće me ne vesele, niti u vožnji. Godišnje prijeđem oko 40 K km na relaciji DE - HR uglavnom. I uživam u svojim vozilima nabrijanih motora koja koriste draga, za sada nezamjenjiva, fosilna goriva.)
Naravno, električni auto nije za svakoga, nećemo se lagati.
Kao interesantnu crticu spominjem godinu dana stari Volvo kojeg je netko iz centrale daljinskim putem stavio u limp mode - 5 na sat, dok je bio na autoputu. Šlep je došao brzo, ali im je svejedno trebalo tri dana da skuže u čemu je problem.
Koleginica se vratila iz Amerike, tamo su iznajmili auto jer su hteli da naprave nekakav road trip i izbor je pao na Teslu pošto inače dosta razmišljaju o električnim automobilima. Dobra stvar: imaš ugođaj sportskog automobila. Lošija stvar: čak i u Americi, nije idealno. Rastojanja su ogromna i 350km se pređe kao od šale, tako da stalno misliš o tome gde je punionica. Pri tom supercharger to odradi za 20-ak minuta, ali "i dalje je to 20 minuta". Konačan utisak nije sasvim negativan, ali nije ni "želim!", već "hteli smo da probamo, pa sad i jesmo".
Iz prve ruke nakon godinu dana ID.5, kućno punjenje te povremeno punionice na dužim relacijama, odlično
Nije stvar u tome da li je informacija o lokaciji punionica dostupna, već da ipak moraš konstantno imati na umu koliko ti je dometa ostalo i prilagođavati rutu.
A sad zamisli da ti je domet na benzincu duplo manji, a pumpe nekoliko puta ređe.
Ovo je iz prve ruke, od nekog ko isto tako inače vozi (uključujući duge relacije), ko je zainteresovan za električni automobil, te ga je sad isprobao tokom nekoliko nedelja.
Iz prve ruke nakon godinu dana ID.5, kućno punjenje te povremeno punionice na dužim relacijama, odlično
Koliki ti je realan domet zimi, koju kilometražu ti radiš s njim dnevno ? za po gradu ili i neka dulja relacija ?
Nemam točne podatke, ja sam ga samo probao, kao što rekoh vozi ga obitelj. Kaj se zime tiče išli su na zimovanje na -20 i nikakvih problema. Puni se doma većinom.na punionicama pri dužim putovanjima ali mislim da može 300-400 km do dopune...sve ovisi koliko se brzo voziš. Punjenje je po dvadesetak minuta, pola sata. Kad se puni doma onda je to po noći.
Sobzirom da imaju malu djecu auto se uvijek pripremi prije ulaska, bilo hlađenje ili grijanje.
ma neće to još skoro, a i budu se samo prenamjenile za brzo punjenje.
Previše se tu love vrti da ovi ne lobiraju neku odgodu