Hmm, američki IIHS koji samostalno radi crash testove, a usput broji smrtne slučajeve i izbacuje driver death rate svake godine, u zadnjoj iteraciji ima podatke za Teslu. Samo je model 3 standard range, dakle najslabiji njihov auto, pri vrhu popisa po zaštiti svojih putnika, ostali, unatoč ogromnoj težini - nisu. Drugi dio, da su štetniji za ostale sudionike je potvrđen.
Električna vozila sigurnija su za putnike, ali ne
- poruka: 12
- |
- čitano: 12.940
- |
- moderatori:
vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Oprostite meni je ovo idiotizam, pa zar nije bolje imati lakši auto koji će brže usporiti i možda smanjiti jačinu udarca ili čak izbjeći sudar. Kakva prednost??? Težak auto klizi i ne možeš ga zaustaviti, dok lakši auto stane. Logika mi je primjer kliska cesta.
Možda kriv prijevod a misli se na gdje je teži Auto često i čvršći, pa pri sudaru ima prednost.
Oprostite meni je ovo idiotizam, pa zar nije bolje imati lakši auto koji će brže usporiti i možda smanjiti jačinu udarca ili čak izbjeći sudar. Kakva prednost??? Težak auto klizi i ne možeš ga zaustaviti, dok lakši auto stane. Logika mi je primjer kliska cesta.
Možda kriv prijevod a misli se na gdje je teži Auto često i čvršći, pa pri sudaru ima prednost.
Nije. Govori se u sudaru dva vozila. Nije stvar u tome koje će se vozilo prije moći zaustavti nego što će se dogoditi nakon kontakta. Teže vozilo ima veću inerciju.
ovo su idealna rvacka voz'la: ionako većinu boli qqruz za ičije osim vlastitog dupeta u prometu (+ poruke na telefonu) i misle kako sva prometna infrastruktura postoji samo radi njih, što neki dodatno začine spuštanjem svih prozora i treštanjem narodnjkaka (v. pod "švapsko auto")
Oprostite meni je ovo idiotizam, pa zar nije bolje imati lakši auto koji će brže usporiti i možda smanjiti jačinu udarca ili čak izbjeći sudar. Kakva prednost??? Težak auto klizi i ne možeš ga zaustaviti, dok lakši auto stane. Logika mi je primjer kliska cesta.
Možda kriv prijevod a misli se na gdje je teži Auto često i čvršći, pa pri sudaru ima prednost.
Ovdje se misli na ponašanje vozila u samom sudaru. Inače, veći i teži automobili su skuplji pa su bolje izvedeni i uglavnom imaju kraći zaustavni put od tih malih gradskih kantica na jeftinim gumama. Na listama najboljih kočničara nema twinga, corse i sličnih, samo sportski automobili.
I da ti odgovorim zašto je u sudaru bitno imati što manje usporenje - pa promjena brzine je ono što ubija, g-sile.
Ako pogledaš napomene kod EuroNCAPa, rezultati crash testa vrijede samo za sudar vozila približno iste težine, neovisno o broju zvjezdica.
Evo ajmo testirati moj od 1300kg i neki od 2 tone, koji će više usporiti u lošim uvjetima.
A sad ako ću se ja "nadati" da ću razbiti auto u sudaru onda ću uzeti tenk jel, i zaštiti svoju guzicu ( ova je neko mišljenje balkanusa maximusa) .
Evo ajmo testirati moj od 1300kg i neki od 2 tone, koji će više usporiti u lošim uvjetima.
A sad ako ću se ja "nadati" da ću razbiti auto u sudaru onda ću uzeti tenk jel, i zaštiti svoju guzicu ( ova je neko mišljenje balkanusa maximusa) .
Veći auto ima veće gume, veće diskove, više klipova, bolji ABS - netko je mislio o relativnim omjerima. Manje dimenzije su prepuštene no name proizvođačima, dok veće dimenzije gdje je veća lova pokrivaju veliki proizvođači koji nude kvalitetnije gume. tako da je puno veća šansa da su usrane 17 colne gume tri puta bolje od dobrih 14-colnih.
A ovo kaj si rekao za balkance zapravo uopće ne stoji jer smo mi glupa (skupina) nacija. Zašto ameri uzimaju sve veće automobile? Zato što su sigurniji u njima u odnosu na hondice i ostale minije. Pogledaj statistike na IIHS-u. Honda civic je 10 puta smrtonosnija od Escaladea koji ima isti broj zvjezdica na testu. Posve je logično i ispravno uzeti teži veći auto za sebe jer ti to daje prednost u odnosu na druge. Na državi je da taj trend riješi žešćim oporezivanjem ili na druge načine.
aha, dakle čim veća glunta na cesti da bi bio siguran?
Ameri uzimaju sve veće aute jer imaju komplekse, u prosjeku su niži, a samo deblji (čak i od nas, najpretilije nacije u EU) od nas...
zato im parking oko restorana tipa Burger King, McDonalds, Taco Bell, Pizza Hut... u prosjeku ima 3 - 4 puta veću površinu od samog restorana...
pametni ljudi po tebi kupuju od MUSavaca samo LR Defendera (2.4 t) a elefutričari novi MB G 580 (3 t) jer - sigurnost ?
Sigurnost se postiže prevencijom sudara i inih udesa a ne "terminalnom" sigurnosti kad se pičvajz dogodi...
Evo ajmo testirati moj od 1300kg i neki od 2 tone, koji će više usporiti u lošim uvjetima.
A sad ako ću se ja "nadati" da ću razbiti auto u sudaru onda ću uzeti tenk jel, i zaštiti svoju guzicu ( ova je neko mišljenje balkanusa maximusa) .
Osnovna fizika kaze, da bi zaustavni put, za vozilo sa identicnim gumama i dovoljno jakim kocnicama, trebao biti jednak za vozila od 1300 i 2000 kilograma, jer se sa inercionom masom, povecava i pritisak na podlogu, pa je efekat kocenja isti. U praksi, laksa vozila imaju kraci zaustavni put, zbog nesavrsenih kocnica i limita koje podloga moze izdrzati prije kolapsa, ali je ta razlika mnogo manja od razlike u tezini. Mozda je razlika nekih 5-10%.
aha, dakle čim veća glunta na cesti da bi bio siguran?
Ameri uzimaju sve veće aute jer imaju komplekse, u prosjeku su niži, a samo deblji (čak i od nas, najpretilije nacije u EU) od nas...
zato im parking oko restorana tipa Burger King, McDonalds, Taco Bell, Pizza Hut... u prosjeku ima 3 - 4 puta veću površinu od samog restorana...
pametni ljudi po tebi kupuju od MUSavaca samo LR Defendera (2.4 t) a elefutričari novi MB G 580 (3 t) jer - sigurnost ?
Sigurnost se postiže prevencijom sudara i inih udesa a ne "terminalnom" sigurnosti kad se pičvajz dogodi...
Čemu dizanje na zadnje noge zbog citiranja čisto fizikalne zakonitosti?
Ako ti se ne sviđa, pomoli se bogu da promijeni zakone fizike.
kakvo dizanje na zadnje noge zbog fizikalne zakonitosti?
veća masa ne znači sigurniji auto, onda bi američke glunte iz 50-ih bili najsigurniji automobili ikad (prva generacija Eldorada je koristila 2,5 t nehrđajučeg čelika u proizvodnji, do sredine 80-ih je to palo na 300 kg)...
ti si to tako simplificirao da je... drugo značenje simple u engleskom....
kakvo dizanje na zadnje noge zbog fizikalne zakonitosti?
veća masa ne znači sigurniji auto, onda bi američke glunte iz 50-ih bili najsigurniji automobili ikad (prva generacija Eldorada je koristila 2,5 t nehrđajučeg čelika u proizvodnji, do sredine 80-ih je to palo na 300 kg)...
ti si to tako simplificirao da je... drugo značenje simple u engleskom....
Ma daj Jura, kaj ti je netko blokirao Google? Pročitaj malo...
- https://crashstats.nhtsa.dot.gov/Api/Public/ViewPublication/808569.
- https://etsc.eu/suvs-and-pickups-make-the-roads-less-safe-for-car-occupants-pedestrians-and-cyclists-belgian-study/