Ah, Platonska godina.
U astrologiju i pseudoznanost češće vjeruju narcis
- poruka: 241
- |
- čitano: 54.756
- |
- moderatori:
vincimus
Šta bi' s Ptolomejem? Nekako mi se ne uklapa u ideju o Platonskoj godini.
Još bi i psihologiju trebalo staviti u kategoriju pseudo-znanost, ali eto ljudima je lakše krivit nekakvu izmišljenu bolest za vlastiti neuspjeh.
O tome je li psihologija znanost ili nije vode se debate još samo u birtijama; za sve ostale, psihologija je već dugo grana medicine.
Psihologija nije grana medicine; psihijatrija je grana medicine.
Psihologija je, načelno, znanstveno proučavanje uma i ponašanja. Kažem načelno, zato jer, iako je donijela puno toga dobrog, ista previše faila i "visi u zraku". Tu posprdno spominješ "debate još samo u birtijama", bez da si svjestan da nisu sve znanosti "građene jednako". Kad stavljaš u isti koš fiziku, biologiju ili astronomiju, s psihologijom ili sociologijom, onda miješaš kruške i jabuke (tvrde vs meke znanosti). Psihologija nije znanost u isto smislu u kojem je to, recimo, fizika. Ili biologija.
Današnja psihologija bi se mogla okarakterizirati kao veliko razočaranje. Čovjek bi očekivao da će ista pomoći ljudima da se osjećaju bolje, da budu sretniji, da budu produktivniji, a danas valjda nikad lošija situacija s psihičkim stanjem ljudi (pogotovo situacija s depresijom). Presporo to sve ide... Da su fizika ili biologija toliko neuspješne kao psihologija, to bi bilo ravno katastrofi.
Psihijatrija je praktično klinički primjenjena psihologija.
Također, debata između društvenih i prirodnih znanosti je odavno gotova, a nerazumijevanje pretežno dolazi od strane ljudi koji naginju prirodnim znanostima, a ne obrnuto. I jedno i drugo ima svoju primjenu.
Što se tiče postignuća, koliko pratiš znanstvene časopise koji objavljuju istraživanja, toliko ćeš biti upoznat s postignućima u polju. Osjećaju li se ljudi danas lošije (ili bolje) je isto teza koju bi valjalo najprije dokazati, a ne paušalno ustvrditi.
Na kraju, psihologija postoji kao znanstvena disciplina tek nešto više od sto godina, ali opet da bi to mogao ustvrditi da je "presporo" ili da je "katastrofa", valjalo bi da budeš detaljnije upoznat sa samim poljem. Za mene je fizika mrtva, ali opet svjestan sam da me kunca fizika ne zanima...
Na kraju, ne možeš nit astrologijom objasnit sve ... no dobro
zašto da gubi vrijeme kad može nazvati vidovitog Milana, ili nekog drugog od tisuća koji nude svoje "usluge"
zašto da gubi vrijeme kad može nazvati vidovitog Milana, ili nekog drugog od tisuća koji nude svoje "usluge"
Recimo thoth tarot je nastao od astrologije, karte oslikavaju astrološke simbole
- meni to apsolutno zvuči kao pitanja kojima se bavi i religija. Samo što je priča prvo započela s jednom naivnom antropomorfizacijom prvobitnog uzroka.
Logika ti ne štima. Recimo da je tako - da se i metafizika i religije bave time. To je objekt njihova bavljenja, to pokušavaju spoznati. Metafizika tome pristupa na jedan način, religije tome pristupaju preko praznovjerja. Ti pokušavaš religije podvesti pod metafiziku, kako bismo onda ignorirali da su utemeljene na praznovjerju, jer ako je u pitanju metafizika, to onda automatski znači da nije praznovjerje, jelda? Neće ići.
Ako smatraš da religije nisu utemeljene na praznovjerju, onda objasni na koji način evidentno praznovjerje u religijama zapravo nije praznovjerje.
I molio bih reakciju na ovo, što si prikladno preskočio:
Religija je organizirano praznovjerje, koje se primarno širi s koljena na koljeno, dakle geografski uvjetovano (čovjek ne bira religiju, nego religija bira njega). (1)
To što unutar religija ima još nečeg, to što ima raznih filozofija, etičkih kodeksa ili koječega, ne mijenja činjenicu da religija počiva na praznovjerju. Pa mislim, praktički sve religije od tebe zahtijevaju da vjeruješ u nešto nedokazano. To je po definiciji praznovjerje. (2)
1 - nije točno. U moderno doba mnogi (ne kažem: većina) biraju svoju religiju iz filozofskih razloga, daleko od vlastitih kulturoloških korijena.
Koliko je djece katolika koji su odabrali islam?
Koliko je djece muslimana koji su odabrali katoličanstvo?
Kad to djeca biraju religiju, kad su rođena u njoj? Roditelji svoju religiju prenose na svoju djecu isto kao što prenose jezik i kulturu. Ako djeca nisu birala jezik, onda nisu birala ni religiju.
Pretpostavljam da si preskočio reagirati na to jer ti je jasno da to što sam napisao nije moguće pobiti. Jel to onda znači da prihvaćaš to što sam napisao, odnosno da si promijenio mišljenje i slažeš se da religija bira tebe, a ne ti religiju? Ako se ne slažeš, a ne pobiješ ovo što sam napisao, onda mi nemamo više što dalje razgovarati, jer je to onda dokaz da ti nije stalo do toga što je istina, a što ne, odnosno da nisi u potrazi za istinom, za činjenicama.
- meni to apsolutno zvuči kao pitanja kojima se bavi i religija. Samo što je priča prvo započela s jednom naivnom antropomorfizacijom prvobitnog uzroka.
Logika ti ne štima. Recimo da je tako - da se i metafizika i religije bave time. To je objekt njihova bavljenja, to pokušavaju spoznati. Metafizika tome pristupa na jedan način, religije tome pristupaju preko praznovjerja. Ti pokušavaš religije podvesti pod metafiziku, kako bismo onda ignorirali da su utemeljene na praznovjerju, jer ako je u pitanju metafizika, to onda automatski znači da nije praznovjerje, jelda? Neće ići.
Ako smatraš da religije nisu utemeljene na praznovjerju, onda objasni na koji način evidentno praznovjerje u religijama zapravo nije praznovjerje.
Postavio bi pitanje vezano za ovaj dio, pratim diskusiju od početka pa me zanima mišljenje.
Kako usuglasit moralne kompase unutar širih zajednica, a da time ne stvorimo neki oblik religije? Da od sutra ne postoji ni jedna "velika" religija.
Ne vjerujemo više u boga mora, šume, vjetra.. znamo procese koji stoje iza toga. "God of gap" je također u bitci sa pretjerano religioznim osobama preokupiranim arhaičnim obredima i vjerojatno uskim horizontima, još malo i gotovo. No, u svakom pojedincu (bez dijagnoze) postoji sustav moralnih vrijednosti. Možemo to nazvati "ideal" nije ni bitno. Svi znaju kad se osjećaju loše sami sa sobom i kad rade mimo tog ideala. Svi znaju, kako je i rečeno prije u temi, kad i drugi rade mimo tih ideala ili kad netko nema (slične) moralne vrijednosti. Ako želimo sa bilo kime usuglasiti moralne kompase kako ne bi dolazilo do međusobnih konflikata u zajednici (pa i u kući) moramo se ili odreći slobode pa postavit videonadzor 24/7 i pazit da je svaka, dakle svaka! interakcija definirana zakonom ili smislit "religiju". Možemo to nazvati i "nepisana pravila moralnog ophođenja" al to je u biti to.
Ljudi imaju dakle izbor ili izmišljat nešto novo ili češće nemaju izbora nego se drže već dogovorenog. Upitno koliko to možemo nazvati praznovjerjem kad znamo da "uklapanje" u zajednicu ima sasvim realne i kvantitativne prednosti. Za početak, osobe se bolje osjećaju same sa sobom.
Ne tvrdim da je tako, razmišljam "na glas" samo.
- meni to apsolutno zvuči kao pitanja kojima se bavi i religija. Samo što je priča prvo započela s jednom naivnom antropomorfizacijom prvobitnog uzroka.
Logika ti ne štima. Recimo da je tako - da se i metafizika i religije bave time. To je objekt njihova bavljenja, to pokušavaju spoznati. Metafizika tome pristupa na jedan način, religije tome pristupaju preko praznovjerja. Ti pokušavaš religije podvesti pod metafiziku, kako bismo onda ignorirali da su utemeljene na praznovjerju, jer ako je u pitanju metafizika, to onda automatski znači da nije praznovjerje, jelda? Neće ići.
Ako smatraš da religije nisu utemeljene na praznovjerju, onda objasni na koji način evidentno praznovjerje u religijama zapravo nije praznovjerje.
Postavio bi pitanje vezano za ovaj dio, pratim diskusiju od početka pa me zanima mišljenje.
Kako usuglasit moralne kompase unutar širih zajednica, a da time ne stvorimo neki oblik religije? Da od sutra ne postoji ni jedna "velika" religija.
Ne vjerujemo više u boga mora, šume, vjetra.. znamo procese koji stoje iza toga. "God of gap" je također u bitci sa pretjerano religioznim osobama preokupiranim arhaičnim obredima i vjerojatno uskim horizontima, još malo i gotovo. No, u svakom pojedincu (bez dijagnoze) postoji sustav moralnih vrijednosti. Možemo to nazvati "ideal" nije ni bitno. Svi znaju kad se osjećaju loše sami sa sobom i kad rade mimo tog ideala. Svi znaju, kako je i rečeno prije u temi, kad i drugi rade mimo tih ideala ili kad netko nema (slične) moralne vrijednosti. Ako želimo sa bilo kime usuglasiti moralne kompase kako ne bi dolazilo do međusobnih konflikata u zajednici (pa i u kući) moramo se ili odreći slobode pa postavit videonadzor 24/7 i pazit da je svaka, dakle svaka! interakcija definirana zakonom ili smislit "religiju". Možemo to nazvati i "nepisana pravila moralnog ophođenja" al to je u biti to.
Ljudi imaju dakle izbor ili izmišljat nešto novo ili češće nemaju izbora nego se drže već dogovorenog. Upitno koliko to možemo nazvati praznovjerjem kad znamo da "uklapanje" u zajednicu ima sasvim realne i kvantitativne prednosti. Za početak, osobe se bolje osjećaju same sa sobom.
Ne tvrdim da je tako, razmišljam "na glas" samo.
Da li ateisti idu okolo i pljačkaju i ubijaju sve od reda, jer nemaju religiju da ih korigira?
I što kažeš na ovaj citat:
“With or without religion, good people can behave well and bad people can do evil; but for good people to do evil - that takes religion.”
- meni to apsolutno zvuči kao pitanja kojima se bavi i religija. Samo što je priča prvo započela s jednom naivnom antropomorfizacijom prvobitnog uzroka.
Logika ti ne štima. Recimo da je tako - da se i metafizika i religije bave time. To je objekt njihova bavljenja, to pokušavaju spoznati. Metafizika tome pristupa na jedan način, religije tome pristupaju preko praznovjerja. Ti pokušavaš religije podvesti pod metafiziku, kako bismo onda ignorirali da su utemeljene na praznovjerju, jer ako je u pitanju metafizika, to onda automatski znači da nije praznovjerje, jelda? Neće ići.
Ako smatraš da religije nisu utemeljene na praznovjerju, onda objasni na koji način evidentno praznovjerje u religijama zapravo nije praznovjerje.
Postavio bi pitanje vezano za ovaj dio, pratim diskusiju od početka pa me zanima mišljenje.
Kako usuglasit moralne kompase unutar širih zajednica, a da time ne stvorimo neki oblik religije? Da od sutra ne postoji ni jedna "velika" religija.
Ne vjerujemo više u boga mora, šume, vjetra.. znamo procese koji stoje iza toga. "God of gap" je također u bitci sa pretjerano religioznim osobama preokupiranim arhaičnim obredima i vjerojatno uskim horizontima, još malo i gotovo. No, u svakom pojedincu (bez dijagnoze) postoji sustav moralnih vrijednosti. Možemo to nazvati "ideal" nije ni bitno. Svi znaju kad se osjećaju loše sami sa sobom i kad rade mimo tog ideala. Svi znaju, kako je i rečeno prije u temi, kad i drugi rade mimo tih ideala ili kad netko nema (slične) moralne vrijednosti. Ako želimo sa bilo kime usuglasiti moralne kompase kako ne bi dolazilo do međusobnih konflikata u zajednici (pa i u kući) moramo se ili odreći slobode pa postavit videonadzor 24/7 i pazit da je svaka, dakle svaka! interakcija definirana zakonom ili smislit "religiju". Možemo to nazvati i "nepisana pravila moralnog ophođenja" al to je u biti to.
Ljudi imaju dakle izbor ili izmišljat nešto novo ili češće nemaju izbora nego se drže već dogovorenog. Upitno koliko to možemo nazvati praznovjerjem kad znamo da "uklapanje" u zajednicu ima sasvim realne i kvantitativne prednosti. Za početak, osobe se bolje osjećaju same sa sobom.
Ne tvrdim da je tako, razmišljam "na glas" samo.
Da li ateisti idu okolo i pljačkaju i ubijaju sve od reda, jer nemaju religiju da ih korigira?
I što kažeš na ovaj citat:
“With or without religion, good people can behave well and bad people can do evil; but for good people to do evil - that takes religion.”
Obrati pozornost na "unutarnji moralni kompas". Nema veze s religijama.
I ateist i teist znaju da nije dobro mrcvatit zivotinju, sterat mater u klinac ili ljencarit po cijele dane. Uzmi bilo koji stvar zbog koje se ljudi sami sa sobom osjecaju lose/krivo.
I ateisti su odgajani sa nekim "moralnim nacelima".
Ne pada mi napamet btw branit religije (ove postojece), hocu samo rec da svaki dogovor oko moralnih vrijednosti (mozda) nuzno vodi u neki oblik religije. Nece ta" religija" imati ni popove ni obrede ni boga, ali ce bit "sustav dogovorenih moralni vrijednosti" baziran na uzajamnom povjerenju/vjerovanju.

Srž religije ne čini sustav moralnih vrijednosti u smislu kako ih mi danas shvaćamo, već vjerovanje u natprirodno i rituali vezani uz udobrovoljavanje natprirodnih sila. Osnovne 'moralne vrijednosti' religije su štovanje tih sila (pokornost, prinošenje žrtve, molitva, odricanje), a onda su se vremenom, pošto je religija obično bila i jedina legislativa, uklopili i svjetovna pravila i zakoni, usmjereni na odnose među ljudima.
Jahve se nije ukazao i počeo pričati 'ne ubij, ne ukradi', nego je prvo tražio Abrahama da žrtvuje svog sina, dakle prvo je bilo, 'ubij da dokažeš da si odan', a nakon toga 'ne ubij, ali ako je žena bludnica ipak ubij'.
U društvu koje ima svjetovne zakone i školstvo nema razloga da moral ne postoji potpuno odvojen od religije. Ljudi se naprosto drže nekih pravila i djecu odgajaju da ih se i ona drže. Uostalom velik dio današnjeg morala je nevezan ili čak suprotan onome što Crkva propagira (ili je nekoć propagirala, pa u međuvremenu odustala), što je dokaz da se može, a ponekad i mora i bez nje i kontra nje. Nije religija dovela do zabrane spaljivanja vještica, nego njeno slabljenje.
Priča o religiji kao izvoru morala je kao i priča o obrazovanju, da, začeci su nastali u religijskom okruženju, naprosto jer je religija tada dominirala društvom, ali to smo odavno nadišli i današnja sveučilišta i moral su nešto sasvim drugo i bez problema mogu egzistirati oslonjeni na sekularne vrijednosti.
Zašto su Marija i Isus lijepi i privlačni?
Zašto su Marija i Isus lijepi i privlačni?
Ok, da se bolje izrazim.
Zamislimo da su od sutra svi ateisti i da nema ni jedne od 4000+ religija koliko ih navodno ima. Nema vise misa, obreda, crkava, dzamija, hramova, popova, Isusova .. to je sve izbrisano.
Svatko od nas ima neki moralni kompas u sebi koji nema veze s religijama (ovim poznatima, sad smo ih dakle i izbrisali i nitko vise ne vjeruje u boga pa nas to ne smeta niti je "kamen spoticanja" za dalje)
Neće li svaki dogovor oko "moralnih nacela" voditi u neki oblik religije ili sustav vjerovanja? Bez popova, hramova, svetih figura...
Moramo li uopce dogovarati nekakva univerzalna moralna nacela u koja cemo svi vjerovati kako ne bi nastao kaos? I to ne zbog drugih, nego zbog svakoga za sebe. Ljudi se vise jedu i "deptimiraju" zbog vlastitih "gresaka" odnosno odluka.

Neće li svaki dogovor oko "moralnih nacela" voditi u neki oblik religije ili sustav vjerovanja? Bez popova, hramova, svetih figura...
Neće
Osim ako baš ne inzistiraš da sve ustave nazovemo svetim knjigama. Ti možda vjeruješ da je loše ubiti nekoga, a ja umjesto toga koristim riječ "znam"
Koja je to svrha?
Koja je to svrha?
ako ne znaš svoju svrhu onda ti nitko ne može pomoći. Poradi na tome da spoznaš svoju svrhu, zašto živiš... Ako to ne spoznaš tratiš svoj život, a kada ćeš biti star tuć ćeš se po glavi što nisi na vrijeme krenuo se baviti svojom svrhom. Život je kratak.
Koja je to svrha?
ako ne znaš svoju svrhu onda ti nitko ne može pomoći. Poradi na tome da spoznaš svoju svrhu, zašto živiš... Ako to ne spoznaš tratiš svoj život, a kada ćeš biti star tuć ćeš se po glavi što nisi na vrijeme krenuo se baviti svojom svrhom. Život je kratak.
Koja je svrha onima koji ne znaju svoju svrhu? Rekao si da svi imaju svrhu. Koju ti ljudi imaju?
Koja je to svrha?
ako ne znaš svoju svrhu onda ti nitko ne može pomoći. Poradi na tome da spoznaš svoju svrhu, zašto živiš... Ako to ne spoznaš tratiš svoj život, a kada ćeš biti star tuć ćeš se po glavi što nisi na vrijeme krenuo se baviti svojom svrhom. Život je kratak.
Koja je svrha onima koji ne znaju svoju svrhu? Rekao si da svi imaju svrhu. Koju ti ljudi imaju?
Pa zar nije očigledno...svrha im je da ne znaju koja im je svrha
Neće li svaki dogovor oko "moralnih nacela" voditi u neki oblik religije ili sustav vjerovanja? Bez popova, hramova, svetih figura...
Neće
Osim ako baš ne inzistiraš da sve ustave nazovemo svetim knjigama. Ti možda vjeruješ da je loše ubiti nekoga, a ja umjesto toga koristim riječ "znam"
Kakve svete knjige rofl. Ti si umislio da ja tu branim popove or what? Nema vise niceg svetog, izbrisali smo sve svjetske religije, nema isusa, crkve, krisne.. svi smo ateisti, probaj razumjet sto pisem :) evo dokazali smo da bog ne postoji 1/1. Ostaje samo moral svakoga ponaosob.
Ok. Imamo zakone kojih se mozes i ne moras pridrzavat. Nije protuzakonito ne pomoc starici da pređe cestu ili bacit poklon kojeg ti je mater poklonila. Vjerojatno ces pomoc starici i neces bacit poklon. Mozda ces pokusat spasit i macku, iako te zakon ne obvezuje.
Ustavi ne definiraju čitav spektar situacija zbog kojih ces se osjecat lose SAM SA SOBOM, a tu zakon nema smisla.
Jedno rjesenje je, kao sto sam rekao, a sad i ti, bas sve moguce interakcije propisat ustavom i zakonom i ugradit kamere ko Kinezi i zaposlit policajce da sve kontroliraju. Thats no fun. Dakle necemo kamere, a i nije moguce ni sve propisati.
A nekako treba usuglasit sva moralna nacela (iako su vrlo slicna, nisu kod svih ista) po kojima ce se zajednica "rukovoditi" u trenutcima kad nema kamere i policajca da nadgleda. Nije li onda dogovaranje "nepisanih pravila" po moralnim nacelima zapravo dogovaranje sustava vjerovanja?

Neće li svaki dogovor oko "moralnih nacela" voditi u neki oblik religije ili sustav vjerovanja? Bez popova, hramova, svetih figura...
Neće
Osim ako baš ne inzistiraš da sve ustave nazovemo svetim knjigama. Ti možda vjeruješ da je loše ubiti nekoga, a ja umjesto toga koristim riječ "znam"
Kakve svete knjige rofl. Ti si umislio da ja tu branim popove or what? Nema vise niceg svetog, izbrisali smo sve svjetske religije, nema isusa, crkve, krisne.. svi smo ateisti, probaj razumjet sto pisem :) evo dokazali smo da bog ne postoji 1/1. Ostaje samo moral svakoga ponaosob.
Ok. Imamo zakone kojih se mozes i ne moras pridrzavat. Nije protuzakonito ne pomoc starici da pređe cestu ili bacit poklon kojeg ti je mater poklonila. Vjerojatno ces pomoc starici i neces bacit poklon. Mozda ces pokusat spasit i macku, iako te zakon ne obvezuje.
Ustavi ne definiraju čitav spektar situacija zbog kojih ces se osjecat lose SAM SA SOBOM, a tu zakon nema smisla.
Jedno rjesenje je, kao sto sam rekao, a sad i ti, bas sve moguce interakcije propisat ustavom i zakonom i ugradit kamere ko Kinezi i zaposlit policajce da sve kontroliraju. Thats no fun. Dakle necemo kamere, a i nije moguce ni sve propisati.
A nekako treba usuglasit sva moralna nacela (iako su vrlo slicna, nisu kod svih ista) po kojima ce se zajednica "rukovoditi" u trenutcima kad nema kamere i policajca da nadgleda. Nije li onda dogovaranje "nepisanih pravila" po moralnim nacelima zapravo dogovaranje sustava vjerovanja?
Opet ponavljam...je ne vjerujem da je loše ubiti nekoga, ja to ZNAM. Znači to je sustav znanja, a ne vjerovanja
Znanje je podskup vjerovanja, a ne obratno. Kako bi nešto spoznao, najprije moraš vjerovati u to nešto. Nadalje, naše (moralne) intuicije su naš oslonac, ali su itekako naučene ili barem nešto što spoznamo tijekom razvoja i sazrijevanja.
Znanje je podskup vjerovanja, a ne obratno. Kako bi nešto spoznao, najprije moraš vjerovati u to nešto. Nadalje, naše (moralne) intuicije su naš oslonac, ali su itekako naučene ili barem nešto što spoznamo tijekom razvoja i sazrijevanja.
kakve su to nebuloze? Dijete kad se rodi ne vjeruje u ništa, a ipak stiče znanje i spoznaje svijet oko sebe
Znanje je podskup vjerovanja, a ne obratno. Kako bi nešto spoznao, najprije moraš vjerovati u to nešto. Nadalje, naše (moralne) intuicije su naš oslonac, ali su itekako naučene ili barem nešto što spoznamo tijekom razvoja i sazrijevanja.
kakve su to nebuloze? Dijete kad se rodi ne vjeruje u ništa, a ipak stiče znanje i spoznaje svijet oko sebe
Upravo kako sam napisao, znanje je podskup vjerovanja, to su osnove epistemologije. O novorođenčetu si najvjerojatnije u pravu, ono kada se rodi je manje svjesno sebe i svijeta oko sebe od domaće kokoši. Samo mi nije jasno što si time želio reći.
Neće li svaki dogovor oko "moralnih nacela" voditi u neki oblik religije ili sustav vjerovanja? Bez popova, hramova, svetih figura...
Neće
Osim ako baš ne inzistiraš da sve ustave nazovemo svetim knjigama. Ti možda vjeruješ da je loše ubiti nekoga, a ja umjesto toga koristim riječ "znam"
Kakve svete knjige rofl. Ti si umislio da ja tu branim popove or what? Nema vise niceg svetog, izbrisali smo sve svjetske religije, nema isusa, crkve, krisne.. svi smo ateisti, probaj razumjet sto pisem :) evo dokazali smo da bog ne postoji 1/1. Ostaje samo moral svakoga ponaosob.
Ok. Imamo zakone kojih se mozes i ne moras pridrzavat. Nije protuzakonito ne pomoc starici da pređe cestu ili bacit poklon kojeg ti je mater poklonila. Vjerojatno ces pomoc starici i neces bacit poklon. Mozda ces pokusat spasit i macku, iako te zakon ne obvezuje.
Ustavi ne definiraju čitav spektar situacija zbog kojih ces se osjecat lose SAM SA SOBOM, a tu zakon nema smisla.
Jedno rjesenje je, kao sto sam rekao, a sad i ti, bas sve moguce interakcije propisat ustavom i zakonom i ugradit kamere ko Kinezi i zaposlit policajce da sve kontroliraju. Thats no fun. Dakle necemo kamere, a i nije moguce ni sve propisati.
A nekako treba usuglasit sva moralna nacela (iako su vrlo slicna, nisu kod svih ista) po kojima ce se zajednica "rukovoditi" u trenutcima kad nema kamere i policajca da nadgleda. Nije li onda dogovaranje "nepisanih pravila" po moralnim nacelima zapravo dogovaranje sustava vjerovanja?
Opet ponavljam...je ne vjerujem da je loše ubiti nekoga, ja to ZNAM. Znači to je sustav znanja, a ne vjerovanja
Znanje je podskup vjerovanja, a ne obratno. Kako bi nešto spoznao, najprije moraš vjerovati u to nešto. Nadalje, naše (moralne) intuicije su naš oslonac, ali su itekako naučene ili barem nešto što spoznamo tijekom razvoja i sazrijevanja.
kakve su to nebuloze? Dijete kad se rodi ne vjeruje u ništa, a ipak stiče znanje i spoznaje svijet oko sebe
Jesi ubio nekog?
Koja je to svrha?
ako ne znaš svoju svrhu onda ti nitko ne može pomoći. Poradi na tome da spoznaš svoju svrhu, zašto živiš... Ako to ne spoznaš tratiš svoj život, a kada ćeš biti star tuć ćeš se po glavi što nisi na vrijeme krenuo se baviti svojom svrhom. Život je kratak.
Koja je svrha onima koji ne znaju svoju svrhu? Rekao si da svi imaju svrhu. Koju ti ljudi imaju?
Koja je to svrha?
ako ne znaš svoju svrhu onda ti nitko ne može pomoći. Poradi na tome da spoznaš svoju svrhu, zašto živiš... Ako to ne spoznaš tratiš svoj život, a kada ćeš biti star tuć ćeš se po glavi što nisi na vrijeme krenuo se baviti svojom svrhom. Život je kratak.
Koja je svrha onima koji ne znaju svoju svrhu? Rekao si da svi imaju svrhu. Koju ti ljudi imaju?
Pa zar nije očigledno...svrha im je da ne znaju koja im je svrha
Nekome je svrha biti ovca pa nije svjestan svoje svrhe, tek kasnije u životu to shvati ako uopče shvati
Nekome je svrha biti ovca pa nije svjestan svoje svrhe, tek kasnije u životu to shvati ako uopče shvati
Uopće
Neće li svaki dogovor oko "moralnih nacela" voditi u neki oblik religije ili sustav vjerovanja?
Znanje je podskup vjerovanja, a ne obratno. Kako bi nešto spoznao, najprije moraš vjerovati u to nešto. Nadalje, naše (moralne) intuicije su naš oslonac, ali su itekako naučene ili barem nešto što spoznamo tijekom razvoja i sazrijevanja.
kakve su to nebuloze? Dijete kad se rodi ne vjeruje u ništa, a ipak stiče znanje i spoznaje svijet oko sebe
Jesi ubio nekog?
Ne, ali poanta mog upisa je da i on prije svega vjeruje da je loše ubiti nekoga.
Vjernici naivno prizivaju 'objektivne' moralne vrijednosti, pripisujući pri tome moralni sustav ateista 'subjektivnim';
Prije svega, uzmimo moralnu tvrdnju 'Ljudski život je vrijedan'.
Ateist (barem većina koju poznajem) će priznati da je tvrdnja uglavnom prihvaćena za većinu ljudi.
Međutim to nije slučaj i s teistima jer njihov moralni sustav tvrde dolazi od boga. Međutim, osim što i oni sami kao subjekti moraju prihvatiti ili odbaciti tvrdnju, to isto mora učiniti i njihov bog. Bog je također subjekt i on (navodno, onaj našoj kulturi najpoznatiji) vrednuje ljudski život (objekt) - subjektivno. Nekakav objektivni sustav vrijednosti lišen subjekata je besmislen konstrukt.