E jesi mi odgovoria svaka čast.
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
E jesi mi odgovoria svaka čast.
tonci ti je vec vise puta ponovio da je jedna jezgra dovoljna i za najjaci single gpu, samo neznam za koji je to dio svemira mislio i u kojem kontekstu, mozda u nekom profesionalnom okruzenju koji samo odabrani "kuže"!lp
E jesi mi odgovoria svaka čast.
Imaš fino linkž na kojem ti jasno, crno na bijelom stoji dokaz da i5 i i7 nemaju apsolutno nikakve bitne razlike u igrama na niti jednoj rezoluciji od najpopularnije 3 kad su na istom taktu. I to je to, kraj priče.
tonci ti je vec vise puta ponovio da je jedna jezgra dovoljna i za najjaci single gpu, samo neznam za koji je to dio svemira mislio i u kojem kontekstu, mozda u nekom profesionalnom okruzenju koji samo odabrani "kuže"!lp
Vrlo je jednostavno: nema te DX11 igre koja će upotrijebiti dvije jezgre za grafiku. Nema. Točka. Može li bit' jednostavnije od toga?
Imaš fino linkž na kojem ti jasno, crno na bijelom stoji dokaz da i5 i i7 nemaju apsolutno nikakve bitne razlike u igrama na niti jednoj rezoluciji od najpopularnije 3 kad su na istom taktu. I to je to, kraj priče.
Nisam ja ništa vezano za i5 vs i7 spominjao, nego sam odgovarao JoziBozi na njegovu tvrdnju da je bilo koji i7 osim prve gen dovoljan za 100-120fps u igrama, na što sam mu ja rekao da spusti rezu na 720p pa provjeri jel mu njegov i7 može dat 100-120fps, ili može li bar držat gtx970 na 100% usagea pa makar fps bio i niži od 100.
Dakle nisam davao nikakve cherry pickane linkove nego samo način na koji može sam provjerit i uvjerit se jel mu njegov i7 može dat 120fps, ako recimo bude planirao prelazak na 120/144Hz monitor i jaču grafu. Tko se igra na 60Hz sasvim dobro bi posao odradio i stock i5-6600k.
E jesi mi odgovoria svaka čast.
Imaš fino linkž na kojem ti jasno, crno na bijelom stoji dokaz da i5 i i7 nemaju apsolutno nikakve bitne razlike u igrama na niti jednoj rezoluciji od najpopularnije 3 kad su na istom taktu. I to je to, kraj priče.
tonci ti je vec vise puta ponovio da je jedna jezgra dovoljna i za najjaci single gpu, samo neznam za koji je to dio svemira mislio i u kojem kontekstu, mozda u nekom profesionalnom okruzenju koji samo odabrani "kuže"!lp
Vrlo je jednostavno: nema te DX11 igre koja će upotrijebiti dvije jezgre za grafiku. Nema. Točka. Može li bit' jednostavnije od toga?
Tonči mislim da ne govoriš cijelu priču. Ako dx11 koristi samo 1 jezgru, ne znači da druge jezgre ne rade ništa dok cpu fila grafu samo jednom jezgrom. Dakle, cpu ima drugih stvari za procesirat koliko znam; AI i fizika recimo. Dakle, ako je fizika intezivnija, onda će slabiji cpu sporije obrađivat ostale procese te tako usporiti gpu; jesam dobro shvatio? Činjenica ostaje da se na većini igara mogu upogoniti sve jezgre; bf4, crysis 3 recimo. Što onda rade te jezgre? Obrađuju određene podatke koje ne moraju biti draw callovi na gpu, već nešto drugo što konzekventno usporava performanse općenito ako nema dovoljno jezgri koje će preuzeti fiziku, ai, hit markere i sl.
Ako, dakle, dx11 koristi samo jednu jezgru za grafiku, onda po tvome možeš u biosu pogasit sve jezgre osim jedne ako samo igraš igre? Nema smisla. DX11 naslovi dobrano mogu upogonit svih 8 threadova na 4c/8t procesorima i to je jednostavno činjenica. Taj podatak što govoriš da cpu i gpu komuniciraju samo preko jedne jezgre dovodi me do zaključka da ne prikazuješ širu sliku.
Zato ti je i napisao samo "grafiku"... tko nezna o cemu je rijec, a nezna 99%forumasa onda ispadas pametniji...

Taj podatak što govoriš da cpu i gpu komuniciraju samo preko jedne jezgre dovodi me do zaključka da ne prikazuješ širu sliku.
Želi malo zakuhat, ili zbunit Stjepana. Napisao je da nema DX11 igre koja koristi više od 1 jezgre za grafiku. E sad šta je mislio s tim "za grafiku" ne zna baš svatko.. uvijek površno i nedorečeno. Kao, znam sve al ne želim podijelit to znanje.
Neznam dali me ikad zbunio, osim kad je bio u krivulp

Već je nekoliko puta rečeno da DX11 za grafiku može koristiti jednu jezgru zato jer je API strukturiran da koristi jedan thread za randeriranje, odnosno za "razgovor" sa GPU-om. Samo jedna jezgra može razgovarati s GPU-om i to je to. Zato je kod DX11 problem kompleksnije scene s puno draw calla jer oni zaguše tu jednu jezgru a druge ne mogu korsitit, a DX12 rješava to. Ovo je simplified verzija.
E jesi mi odgovoria svaka čast.
Imaš fino linkž na kojem ti jasno, crno na bijelom stoji dokaz da i5 i i7 nemaju apsolutno nikakve bitne razlike u igrama na niti jednoj rezoluciji od najpopularnije 3 kad su na istom taktu. I to je to, kraj priče.
tonci ti je vec vise puta ponovio da je jedna jezgra dovoljna i za najjaci single gpu, samo neznam za koji je to dio svemira mislio i u kojem kontekstu, mozda u nekom profesionalnom okruzenju koji samo odabrani "kuže"!lp
Vrlo je jednostavno: nema te DX11 igre koja će upotrijebiti dvije jezgre za grafiku. Nema. Točka. Može li bit' jednostavnije od toga?
1. Prešao sam s i5 na i7 i ima velike i bitne razlike u igrama koje koriste više od 4 threada. U BF4 u nekim situacijama i skoro 100%. Dying Light isto. Taj link što si poslao mi ništa ne znači jer na isti način ja mogu sastavit tablicu na kojoj je i7 1000% bolji od i5. Daj mi metodologiju testiranja, video na kojem se to mjestu testiralo s nekim overlayem da vidim vlastitim očima što se događa s hardverom i onda ću ti povjerovat u benchmark.
2. To što DX11 i niže koriste samo jednu jezgru za draw calls ne znači da igre ne znaju iskoristit ostale jezgre za druge stvari. Dobar engine dobro i skalira s količnim dostupnih threadova (Frostbite), dok odvratni engine-i poput onog govneta koje pogoni sve Far Cry naslove od 2? (Dunia) ne prave razliku ni između i3 i i7 i samo su u takvim gadostima bitniji IPC i clock od količine jezgri.
3. Što se odnosi na sve ostale koji ne razumiju zašto se nešto testira na 720p. 1280x720 je rezolucija na kojoj će svaki procesor, koliko god jak bio, bottleneckat grafu koja je mid-high range. Razlog zašto se rezolucija spusti na 1280x720 je upravo za to da se vidi na kojem broju fps-a procesor počinje ograničavati. Taj broj fps-a se ne mijenja s obzirom na rezoluciju nego je to maksimum koji možete dobiti. Dakle, ako i5 na 720p daje 80fps-a, a i7 140fps-a, onda znate koji je segment grafičke best buy za vašu konfiguraciju - s i5 onda nema smisla uzimat GTX 1080 koja hipotetski može dat 120fps kad će ju procesor ograničiti na 80. Bacanje novaca.
Ajmo sad dalje. Manite se Stjepanja, manite se Tončija i raspravljanja o bottlenecku u ovoj temi, imate pun k stranica u temi "Kako prepoznati da CPU bottlenecka GPU" u kojoj možete izvući vlastite zaključke u pogledu što vama treba i što očekujete.
Već je nekoliko puta rečeno da DX11 za grafiku može koristiti jednu jezgru zato jer je API strukturiran da koristi jedan thread za randeriranje, odnosno za "razgovor" sa GPU-om. Samo jedna jezgra može razgovarati s GPU-om i to je to. Zato je kod DX11 problem kompleksnije scene s puno draw calla jer oni zaguše tu jednu jezgru a druge ne mogu korsitit, a DX12 rješava to. Ovo je simplified verzija.
Može biti rečeno i milion puta... Međutim, već je trilion puta pokazano i sasvim bjelodano, očigledno, očito, jasno, razumljivo, podrazumljivo, opće-prihvaćeno i savladano... da jači cpu na cpu zahtjevnim igrama (mahom sve novije, aaa), znači i
na istoj grafi. Ne razumijem koji dio je ovdje nejasan?! Ako je samo jedna jezgra ona koja komunicira s grafom, zašto onda c4/8t procesor daje oko 30, odn. skoro 40frejmova više od 4c/4t procesora iste generacije? Hmm... Pitam se, u čemu je razlika između i5 6600k i i7 6700k? Aha, 4ht jezgre. Dakle, logičkim zaključivanjem vrlo lako dođeš do toga da 4ht jezgre, ono po čemu se razlikuju ova dva procesora, doprinose broju sličica u sekundi u ovoj konkretnoj igri - gta5.
...all of games tested , all of them but Shadows of mordor, appear to utilize all of 8 threads available to an i7.
Ponavljam, tvrditi da dx11 koristi samo jednu jezgru cpu-a za komunikaciju sa gpu-om ne znači apsolutno ništa jer je isto tako činjenica, koja je vidljiva iz svake usporedbe i5-ice i i7-ice na modernim zahtjevnijim naslovima, to da će i7 dati stabilniji gameplay sa manje stuttera, a često i više frejmova.
Ili se nešto magično događa sa i7 procesorima pa nekim magičnim forama uspijeva dx11 igru pretvorit u dx12... ili je jednostavno činjenična razlika od 4ht jezgre ono što joj omogućuje prednost pred i5icom na cpu intezivnijim igrama.
eywa33 Radi se o taktu. Takt je ono u čemu se razlikuje tvoj test i stock i5 i i7. Takt. (kad se radi o različitim generacijama, imamo i čiste per clock performanse, ali to se nažalost kreće jednoznamenkastim postocima iz generacije u generaciju).
i5 6600K @stock vs i7 6700K @ stock ALI i u istom dijelu ekrana i kroz cijeli test i7 6700K @ 4.6GHz i i5 6600K @ 4.5GHz. Ako misliš da tih 100MHz razlike čini tih 20+fps više za i7, daj mi malo te droge.
Izvoli fino gore test s istim clockom. Imaš video. :)
Izvoli fino gore test s istim clockom. Imaš video. :)
Isti takt i CPU kojem pola jezgri ne radi ništa jer ih nema šta koristit (5960X). I kontam da bi u igrama poput Crysis 3 5960X bio u daleko većoj prednosti da je rezolucija na 720p pa da se vidi koliko točno može CPU dat. Ipak ima 8 pravih jezgri. Ništa od svojih tvrdnji nisi dokazao tim videom, samo suprotno.
Izvoli fino gore test s istim clockom. Imaš video. :)
ajde tonci odvrti neki ingame benchmark tipa gta5 s tim i7 na 4ghz ili koliko zelis i javi avg fps, sve na max pri fullhd?!
eywa33 Radi se o taktu. Takt je ono u čemu se razlikuje tvoj test i stock i5 i i7. Takt. (kad se radi o različitim generacijama, imamo i čiste per clock performanse, ali to se nažalost kreće jednoznamenkastim postocima iz generacije u generaciju).
Molim? Ček, ne razumijem koja je tvoja poanta... fakat. Dakle, razlika u taktu je, kako ti je kolega gore napomenuo - 100mhz. I onda, tih 100mhz čudesno nabiju do 30% razlike u performansama na nekim mjestima... Stvarno čudesno. Nisam znao! Idem onda probat nabit još 100mhz na ovom hasi, možda i ja dobijem takav boost.
Ne shvaćam poantu tog videa. Witcher 3 nije cpu intezivna, dok crysis 3 ili gta 5 itekako je. Recimo
, ajde baci oko i probaj nać neko drugo objašnjenje osim 4ht jzgre više...Dao sam ti link gdje nema razlike i video gdje nema razlike. Što se mene tiče, posve nebitno je dalje raspravljati. Ti kupi 6950X, slobodno. :)
Dao sam ti link gdje nema razlike i video gdje nema razlike. Što se mene tiče, posve nebitno je dalje raspravljati. Ti kupi 6950X, slobodno. :)
Pa i ja sam dao linkove gdje ima razlike i što sad? Lik iz digital foundry-a izričito tvrdi ono što sam napisao, pa zašto bi onda rekao takvo što ako je istina ovo što ti govoriš, odn. impliciraš svojom poantom o jednoj jezgri. Ne shvaćam te. Ako nije problem objasni zašto postoji razlika u performansama između i5 i i7 iste generacije na istom taktu što je činjenica koju nema potrebe dokazivat. Tvrdit suprotno je najobičnija i prosta laž.
Pa, dakle, imamo dva seta "dokaza" za obje teorije o tome ima li koristi ili ne? Ja nisam rekao da nema razlike kad se koristi HT. Razlika postoji, ali ili je pripisana statističkoj pogrešci ili je čak negativna.
Moje osobno testiranje imaš ovdje skupa s boljom slikom rezultata http://imgur.com/a/TYY5X
Imaš točno testirano: 4 prave jezgre, 4+HT, 8 pravih, 8+HT. Tri igre: jedna OpenGL (stari API), jedna DX12 i jedna DX11 na tri rezolucije, 1080, 1440 i ekstremni 5K. Iz tog iskustva mogu ti reći da su prednosti 8 jezgara često nikakve, a da HT više šteti, nego koristi. Jako je lijep rezultat DX12 igre. :)
Zanimljivo, u dx11 testu ti je jedina igra za koju je ovaj iz Digital Foundry-a rekao da nije iskoristila sve dostupne jezgre i7-ice. Baš zanimljivo. Dakle testirao si jezgre na toj igri, pored pustih igara za koje se zna da jako dobro koriste više jezgri; BF4, Crysis, GTA5 i slično. Mislim imaš ingame bench na gta 5, ajde probaj na njoj provjerit. Evo mogao bih i ja probat ako me pukne volja.
Uzeo sam igre koje igram i bile su mi pri ruci. Nemoj stvarati teorije zavjere tamo gdje ih nema. Meni se fućka jel' dovoljan i5 kad imam X platformu. Samo jednostavno nisam uvjeren niti sam vidio potrebu za više u igrama. Eventualno je Titan X (Pascal) bottleneckan i najbržim procesorima trenutno, ali to je tek glasina koju moram provjerit.
Evo, za one koji su bili zabrinuti za mene u slučaju da hoću 120 ili 144Hz monitor mogu ih uredno obavijstiti da na mom Haswellu GTA V u 720px radi na ugodnih od 100-150fps. 100 fpsa se događa samo u situacijama s više auta i malo akcije a uglavnom ide oko 120fps tako da sam sasvim uvjeren kako procesor neću morati mijenjati još nekoliko godina.
P.S. Svi capture toolovi mi ograniče fps na 90 ili 100 tako da neznam čime zabiljezim to, a i već je relativno kasno da se zamaram glupostima.
Uzeo sam igre koje igram i bile su mi pri ruci. Nemoj stvarati teorije zavjere tamo gdje ih nema. Meni se fućka jel' dovoljan i5 kad imam X platformu. Samo jednostavno nisam uvjeren niti sam vidio potrebu za više u igrama. Eventualno je Titan X (Pascal) bottleneckan i najbržim procesorima trenutno, ali to je tek glasina koju moram provjerit.
Ne pravim nikakve teorije, samo konstatiram činjenicu da si izabrao vjerojatno najneprikladniju igru za testiranje multi-core performansi. Ništa više.
Nije li Ashes dx12 naslov? Koliko se sjećam mi oftopičarimo o dx11 i multi core performansama, zar ne?
edit
Evo napravio sam test nabrzaka. 1080p,
4.6ghz 4c/8t:
Frames Per Second (Higher is better) Min, Max, Avg
Pass 0, 60.172028, 129.179138, 85.763237
Pass 1, 50.887119, 112.620674, 82.307892
Pass 2, 61.257179, 137.986069, 96.172966
Pass 3, 59.507458, 164.079803, 119.566200
Pass 4, 41.101093, 196.927200, 88.060783
4.6ghz 4c/4t:
Frames Per Second (Higher is better) Min, Max, Avg
Pass 0, 46.053951, 96.424423, 80.937279
Pass 1, 55.573338, 104.420067, 82.395279
Pass 2, 63.492519, 125.248497, 89.267487
Pass 3, 68.606529, 147.734589, 112.450562
Pass 4, 35.048721, 145.008911, 83.178139
Konkluzija: par posto razlike je gotovo neprimjetno, ali razlika je TU, nepobitna. Točno kako su zaključili i iz digital foundry-a: razlika je mala, ali na scenama gdje je puno automobila, ljudi i sl. - razlika se u brojkama vidi. Bneck is real. Najbolje je gledat možda zadnji pass, gdje se vidi razlika na svim parametrima; min, max i avg fps. Taj dio bencha je krcat automobilima i ljudima. Vjerojatno otud i razlika; prejak udarac na cpu što konzekventno dovodi i7 ispred i5.
Cijela ova rasprava vodi se o tome: kolike su razlike među procesorima za aktualne Pascal 10x0 GPU-e i je li CPU guši kartice.
DX11 ističem jer tu sigurno nije moguće za grafiku koristiti više od jedne jezgre pa je svrha višejezgrenog procesora vezana isključivo za ostale zadatke u igri, kojih većinom nema puno. Ja tvrdim da na istom taktu ovi procesori imaju manje-više iste performanse i da i5-6600K može dati 144 FPS tamo gdje to može i i7-6700K, jednako kao i i7-4790K i i5-4690K s GTX 10x0 karticama.
U savršenom okruženju s identičnim uvjetima (isti CPU s različitim brojem jezgara) i sam sam testirao i dobio rezultate da 8 jezgara u odnosu na 4 daju rezultate, ali ne i 4+HT ili 8+HT na isti način (što sam i očekivao). Jedina igra gdje ponašanje CPU-a pokazuje korist HT-a (a ne štetu!) je DX12 igra Ashes of The Singularity koja je namjerno dizajnirana tako i tog je tipa da bi mogla koristiti i 64 jezgre i gdje čak i inače štetan HT, daje osjetnu promjenu na bolje.
Rezultate da je HT nebitan i da su 4 jezgre dovoljen pokazuju dva testa pa ne vidim razlog da netko kupuje novi i7 iz straha da mu neće raditi dobro ili će gušiti 1080. Osim ako ne igra isključivo Ashes of The Singularity. Morao bih imati Hitmana i Rise of The Tomb Raider (to imam) i testirati i na njima. Mislim da bi DX12 igre, Total War: Warhammer i dolazeći Civilization VI mogle biti one koje jako profitiraju od više jezgara.
Ja tvrdim da na istom taktu ovi procesori imaju manje-više iste performanse i da i5-6600K može dati 144 FPS tamo gdje to može i i7-6700K, jednako kao i i7-4790K i i5-4690K s GTX 10x0 karticama.
A šta ako u igrama koje znaju koristit 8 threadova i7-6700k daje max 144fps.. oće li i i5 davat isto toliko?
buljo je prešao s ivy i5 na skylake i7, što je ogromna razlika i bez HT-a a kamoli s njim. Eto buljo, lupiš neki fiksni takt od 4GHz(ili još bolje neki niži, recimo 3GHz), 720p, i javi kakvo je stanje u kojoj igri po pitanju HT-a.
Prešao je s prilično starog Ivy Bridgea, to baš i nije usporedivo. HT mu neće dati prednosti baš, kao što vidiš iz testa. Prednost ima zbog znatne razlike u performansama samog čipa.
Ja tvrdim da na istom taktu ovi procesori imaju manje-više iste performanse i da i5-6600K može dati 144 FPS tamo gdje to može i i7-6700K, jednako kao i i7-4790K i i5-4690K s GTX 10x0 karticama.
A šta ako u igrama koje znaju koristit 8 threadova i7-6700k daje max 144fps.. oće li i i5 davat isto toliko?
buljo je prešao s ivy i5 na skylake i7, što je ogromna razlika i bez HT-a a kamoli s njim. Eto buljo, lupiš neki fiksni takt od 4GHz(ili još bolje neki niži, recimo 3GHz), 720p, i javi kakvo je stanje u kojoj igri po pitanju HT-a.
Kako si dosadan. Ashes of sigularity, total warhammer i civilazation novi će profitirati od više threadova, tj više od 4 i i7 će pokazati bolji performans, vjerovatno do 15fps-a više.
To su samo te 3 igre, od kojih su sve RTS/RPG, gdje i7 pokazuje bolji performans (za cvilization još ne znamo doduše jer još nije izišla).
Sve ostale i5 i i7 će biti jednaki. Npr moj i5 4690K ima bolje performanse u igrama od i7 4790K jer sam dobio silicon lottery i imam puno bolji clock od većine i7 4790K procesora