Biciklizam, bicikli, oprema, staze...
- poruka: 30.697
- |
- čitano: 14.586.953
- |
- moderatori:
XXX-Man, pirat, vincimus, Lazarus Long, DrNasty
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
do duzine lanca je ali i do masinice (mjenjaca), zato postoje short cage i long cage mjenjaci (attached pic)
long cage moze primiti veci raspon zuba, npr da na short cage stavis duzi lanac i lijepo podesis zategnutost dok je na visim kombinacijama brzina - kad spustis na najmanji lancanik lanac bi bio skroz mlitav
Ajd cisto radi rasprave jer ocito mu ide veca kazeta na tu masinicu.
Long cage i Short cage nuzno ne rade razliku za velicinu kazete nego za ukupni kapacitet (znaci kapacitet kazeta + pogonski zupcanici) da nebi bio lanac mlitav kak si reko.
Recimo uzmes mašinicu koja prima maksimalno 32T i stavis na nju Long cage (da moguce su svakakve zamjene). Kaj si dobio ? Dobio si da moze primit duzi lanac, ali opet nece moc primit vecu kazetu jer onaj zglob (gdje je opruga) na mašinici nije veci i nece moc spustit G-pulley (na kavezu gornji zupcanik) ispod recimo 40T
Znaci ako stavis kazetu koja je prevelika za tu mašinicu neces moc prebacit u najveci zupcanik jer ce ti G-pulley udarat u njega.
Tu kavez nema bas nikakve veze s tim.
Koristi ko onu cijev za sic sa amortizerom ? iskustva ?
Znaci ako stavis kazetu koja je prevelika za tu mašinicu neces moc prebacit u najveci zupcanik jer ce ti G-pulley udarat u njega.
Tu kavez nema bas nikakve veze s tim.
ali može staviti dužu štrebnu (nosač mjenjača, hanger) ili nastavak na samu štrebnu. Ako je lanac ovako blizu kotačića brzo će otići ležajevi na kotačiću, a onda će mjenjač bit neprecizan. Naravno, onda lanac treba bit još duži za kariku-dvije.
Znaci ako stavis kazetu koja je prevelika za tu mašinicu neces moc prebacit u najveci zupcanik jer ce ti G-pulley udarat u njega.
Tu kavez nema bas nikakve veze s tim.
ali može staviti dužu štrebnu (nosač mjenjača, hanger) ili nastavak na samu štrebnu. Ako je lanac ovako blizu kotačića brzo će otići ležajevi na kotačiću, a onda će mjenjač bit neprecizan. Naravno, onda lanac treba bit još duži za kariku-dvije.
Ma moguce je produljit hanger. Ima svakakvih hackova za mašinice opcenito.
Pozdrav,
Sta mislite o ovoj ponudi? Gledam bajkove za sebe i zenu
https://www.rog-joma.hr/hr/bicikl/nevada-29-1-7-satin-gray-2023-31266/
solidna kupnja ako inzistiras na novome za 500ak eur
Pozdrav,
trenutno vozim stari Trekov MTB koji mi je premalen i dosta ga je tesko vozit po gradu (Split). Vec neko vrijeme gledam da ga zamijenim novim bajkom, ali se ne mogu odluciti koji tip bicikla bi bio najbolji za commuting po Splitu. Preporucate li road, hybrid ili mozda city bike? Vazno mi je da se sta manje znojim i da mogu na njega staviti bisage. Hvala
strujni svakako
Mene zanima u vezi promjene prednjeg zupčanika za manji. Triban RC100 ima samo 7 brzina, kazeta (12x28), mana mu je da nije za uspone, ima sprijeda jedan 44T i kad bi se taj zamjenio za neki 32T, 34T ili 36T, bi li to sve bilo ok, bi li trebalo još nešto mjenjati ? Može li se skratiti lanac, ili se kupuje novi.
Znam da neki rade veći upgrade pogona i mjenjača te bicikle, ali mene bi zanimao samo ovaj jednostavni.
Znači samo bi novi zupčanik trebalo provjeriti da li je kompatibilan sa rupama za spajanje, i to je to, stari lanac bi se mogao skratiti koliko treba ?
Znam da ću izgubiti za ravnice, ali vozim relativno sporo, pa mi je puno bitnije da je voziv uzbrdo. Već sam imao jednu biciklu na kojoj mi je pasalo da držim stalno na zupčaniku sa 34T.
Znači samo bi novi zupčanik trebalo provjeriti da li je kompatibilan sa rupama za spajanje, i to je to, stari lanac bi se mogao skratiti koliko treba ?
Znam da ću izgubiti za ravnice, ali vozim relativno sporo, pa mi je puno bitnije da je voziv uzbrdo. Već sam imao jednu biciklu na kojoj mi je pasalo da držim stalno na zupčaniku sa 34T.
Ne znam kakve strmine imas
28x 34 isto nije bas idelano kad je nekih 10%, a da ne pricam za vise od toga.
Ja imam napred 38T na jednom biciklu (vise za makadam) i to mi je dovoljno za ravno (11x38), al iza ima 50T
Ne znam kakve strmine imas
28x 34 isto nije bas idelano kad je nekih 10%, a da ne pricam za vise od toga.
Ja imam napred 38T na jednom biciklu (vise za makadam) i to mi je dovoljno za ravno (11x38), al iza ima 50T
Kad sam imao Tribana RC500 na kojem sam bio uglavnom na prednjem 34T, a pozadi ima 11/32 (11/13/15/17/19/21/24/28/32), baš svaku uzbrdicu iz mjesta gdje vozim sam mogao proći i bez korištenja dvije najlakše brzine. Isto vrijedi i za sadašnju biciklu koja ima 40T sprijeda, a pozadi kazetu sa (11-13-15-18-21-24-28-32-37-46T), znači bez korištenja najlakše dvije brzine prolazim sve uspone. Imam solidnu kondiciju. Stvarno ne bih znao procjeniti kut uspona, ali ima priličnih, ipak sam u gradu sa dosta brežuljaka.
Našao sam video na youtube
gdje je lik baš na Triban 100 stavio sprijeda 36T, pa je rekao da je poslije stavio 32T, kupio u decathlonu, kaže da je bitno da je 170mm duga ta šipka za pedalu, kao i orginalna. Izgleda da baš 34T nema u decathlonu, osim ovako LINK koji je bez te šipke, to je valjda za 2X i 3X prijenose ?Ne znam kakve strmine imas
28x 34 isto nije bas idelano kad je nekih 10%, a da ne pricam za vise od toga.
Ja imam napred 38T na jednom biciklu (vise za makadam) i to mi je dovoljno za ravno (11x38), al iza ima 50T
Kad sam imao Tribana RC500 na kojem sam bio uglavnom na prednjem 34T, a pozadi ima 11/32 (11/13/15/17/19/21/24/28/32), baš svaku uzbrdicu iz mjesta gdje vozim sam mogao proći i bez korištenja dvije najlakše brzine. Isto vrijedi i za sadašnju biciklu koja ima 40T sprijeda, a pozadi kazetu sa (11-13-15-18-21-24-28-32-37-46T), znači bez korištenja najlakše dvije brzine prolazim sve uspone. Imam solidnu kondiciju. Stvarno ne bih znao procjeniti kut uspona, ali ima priličnih, ipak sam u gradu sa dosta brežuljaka.
Tako ti je i meni bilo prije na Brđanki, prednji najmanji od tri sam rijetko kada koristi, jer mi je bilo prelagano okretati na 22x32... Čak i uspone od Drenove do Lokve, jedan kratak uspon u moj kraju...
Sada vidim da fali taj omjer na Triban 500, iskreno trebam i puno višeee voziti biciklu, a ne
vožnji 8
udaljenost 548.3 km
uspona 8,179 m
vrijeme 30h 31m
lp...
Ne znam kakve strmine imas
28x 34 isto nije bas idelano kad je nekih 10%, a da ne pricam za vise od toga.
Ja imam napred 38T na jednom biciklu (vise za makadam) i to mi je dovoljno za ravno (11x38), al iza ima 50T
Kad sam imao Tribana RC500 na kojem sam bio uglavnom na prednjem 34T, a pozadi ima 11/32 (11/13/15/17/19/21/24/28/32), baš svaku uzbrdicu iz mjesta gdje vozim sam mogao proći i bez korištenja dvije najlakše brzine. Isto vrijedi i za sadašnju biciklu koja ima 40T sprijeda, a pozadi kazetu sa (11-13-15-18-21-24-28-32-37-46T), znači bez korištenja najlakše dvije brzine prolazim sve uspone. Imam solidnu kondiciju. Stvarno ne bih znao procjeniti kut uspona, ali ima priličnih, ipak sam u gradu sa dosta brežuljaka.
Našao sam video na youtube
gdje je lik baš na Triban 100 stavio sprijeda 36T, pa je rekao da je poslije stavio 32T, kupio u decathlonu, kaže da je bitno da je 170mm duga ta šipka za pedalu, kao i orginalna. Izgleda da baš 34T nema u decathlonu, osim ovako LINK koji je bez te šipke, to je valjda za 2X i 3X prijenose ?Da. Moras kupit bas posebno za taj pogon. Vecinom svaki pogon ima svoj neki standard za zupcanike. Shimano MTB ima drugaciji od shimano za cestu i potpuno drugaciji od SRAM-a....
Iskreno me cudi takva kombinacija sa 44T napred i 28T iza.
Ne kuzim za koga bi to bilo.
I sa 32T + 12 na 100 okretaja imas max brzinu 34 km/h
Da, najsigurnije mi je ići onda na 32T koji je linkao u komentarima talijan iz videa, i koji je on stavio. Piše da je to lančanik za MTB za 9/10/11 brzina.
30 kmh mi je i više nego dovoljno.
Zanima me za one gumene "navlake", ručke, koje su na vrhu dropbara. To se može kupiti posebno ili je to u kompletu sa ručicama mjenjača brzina/ručicom kočnica ?
Da, najsigurnije mi je ići onda na 32T koji je linkao u komentarima talijan iz videa, i koji je on stavio. Piše da je to lančanik za MTB za 9/10/11 brzina.
30 kmh mi je i više nego dovoljno.
Zanima me za one gumene "navlake", ručke, koje su na vrhu dropbara. To se može kupiti posebno ili je to u kompletu sa ručicama mjenjača brzina/ručicom kočnica ?
Onda si uzmi 32. Skratis lanac i to je to.
Za shimano se mogu kupit te navlake. Sad ne znam koji ti imas.
Iskreno me cudi takva kombinacija sa 44T napred i 28T iza.
Ne kuzim za koga bi to bilo.
I sa 32T + 12 na 100 okretaja imas max brzinu 34 km/h
Zanima me i za MTB bicikle koliko se postiže max brzina pri tih 100 okretaja, ako sprijeda ima 30T a pozadi 11T ?
Bicikl koji sada imam, kada ga vozim po čistoj ravnici, ako želim malo brže vozit, stavljam obično na 40Tx17T (sedma brzina), pa ima li taj omjer veću max brzinu od 30Tx11T ?
Recimo da su jednaki kotači, radi jednostavnosti. Ali svakako treba imati na umu da 29'' MTB imaju veću kotrljajuću površinu pa bi pod istim uvjetima okretanja pedala postizala veću brzinu.
Konkretno sadašnji bicikl koji sam spomenuo mi ima manje kotače 27.5, i 650x50mm gume (50-584), a 29'' MTB ima 28'' kotač uz šire 2,3" gume.
Na kojoj stranici mogu izračunavati te brzine prijenosa ?
Iskreno me cudi takva kombinacija sa 44T napred i 28T iza.
Ne kuzim za koga bi to bilo.
I sa 32T + 12 na 100 okretaja imas max brzinu 34 km/h
Zanima me i za MTB bicikle koliko se postiže max brzina pri tih 100 okretaja, ako sprijeda ima 30T a pozadi 11T ?
Bicikl koji sada imam, kada ga vozim po čistoj ravnici, ako želim malo brže vozit, stavljam obično na 40Tx17T (sedma brzina), pa ima li taj omjer veću max brzinu od 30Tx11T ?
Recimo da su jednaki kotači, radi jednostavnosti. Ali svakako treba imati na umu da 29'' MTB imaju veću kotrljajuću površinu pa bi pod istim uvjetima okretanja pedala postizala veću brzinu.
Konkretno sadašnji bicikl koji sam spomenuo mi ima manje kotače 27.5, i 650x50mm gume (50-584), a 29'' MTB ima 28'' kotač uz šire 2,3" gume.
Na kojoj stranici mogu izračunavati te brzine prijenosa ?
Ovo je stranica
30x11 ti je brze od 40x17, ali racunaj da ti je osjetno slabija ucinkovitost na tom 11T pa ti treba nesto vise snage, al dobro to su sitni postoci
Ovo je stranica
https://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=32&RZ=12,13,14,15,16,17,19,21,23,25,27&UF=2215&TF=100&SL=2.6&UN=KMH&DV=speed
30x11 ti je brze od 40x17, ali racunaj da ti je osjetno slabija ucinkovitost na tom 11T pa ti treba nesto vise snage, al dobro to su sitni postoci
Super. Vidim da bih i na 13T bio nijansu brži u ovoj varijanti sa 30T sprijeda, nego na 40Tx17T. Zahvaljujući većim kotačima. Sa kadencom 80 je oko 25km/h, a sa kadencom 60 je oko 20km/h, što mi se čini ok. Znam da ovisi o konkretnoj bicikli, šta ti se čini, bi li se moglo staviti na MTB umjesto 29x2,30'' gume, neke uže 2,00'' ili bar 2,10'' ? Da se ne bi bicikl time spustio toliko da pedale u zavoju zaribaju tlo.
Ovo je stranica
https://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=32&RZ=12,13,14,15,16,17,19,21,23,25,27&UF=2215&TF=100&SL=2.6&UN=KMH&DV=speed
30x11 ti je brze od 40x17, ali racunaj da ti je osjetno slabija ucinkovitost na tom 11T pa ti treba nesto vise snage, al dobro to su sitni postoci
Super. Vidim da bih i na 13T bio nijansu brži u ovoj varijanti sa 30T sprijeda, nego na 40Tx17T. Zahvaljujući većim kotačima. Sa kadencom 80 je oko 25km/h, a sa kadencom 60 je oko 20km/h, što mi se čini ok. Znam da ovisi o konkretnoj bicikli, šta ti se čini, bi li se moglo staviti na MTB umjesto 29x2,30'' gume, neke uže 2,00'' ili bar 2,10'' ? Da se ne bi bicikl time spustio toliko da pedale u zavoju zaribaju tlo.
Nebi ti to utjecalo na brzinu. To su male razlike
Nebi ti to utjecalo na brzinu. To su male razlike
Kod Triban RC100 mi se taj mjenjač na volanu ne čini kritično loš, stvar navike, i daje malo retro izgled, ali Tourney zadnji mjenjač je navodno općenito potrebno češće uštimavati i generalno se ne preporučuje. No za sitnu lovu se njega može zamjeniti za, sa bike24 stranice: Acera, Altus, i možda Alivio , znači za kazetu MICROSHIFT 12 x 28 i sprijeda 32T pogon, šta misliš jesu li kompatibilini ?
I šta misliš o kupovini broj veće cestovne bicikle (XL umjesto L), vidim da bi bio stack:reach omjer veći, znači uspravniji položaj, i wheelbase bi bio 1cm duži pa bi bilo manje toe overlap-a ?
LINK na geometriju. Vjerovatno bih zbog duže TTLenght ostao kratak, pa bih morao staviti kraću lulu.
Pozz ekipa,dali je netko od vas radio konverziju mtb na e bike?
Ako je da mi kaze sta se uzima,na sta trebam pazit itd?
Imam ghost mtb predpostavljam da moze to ici na njega,dobro bi dosao motoric u njemu za neke stvari da ne moram auto paliti.
ja sam svoj pretvorio u ebike, attached pic (privlaci paznju kao da vozim ferrarija )
1200eur "kljuc u ruke" (ostavio liku bajk i za 2 dana dosao po njega slozen spreman za gas), 35kmh, baterija 31ah 60-70km dometa cistog gasa, uz pedaliranje ili laksi gas 100+km, napuni se za 3h
prednosti u odnosu na skuter:
-nisi na cesti (osobno ne volim voziti bicikl po cesti, eventualno kvartovske/seoske ceste ali brze ceste sa ogranicenjem 70 nikako)
-ne moras postovati znakove, mozes prolaziti kroz pothodnike trgove itd
-ne moras nositi kacigu
najbolje ti je naci nekog u svojoj okolici koji slaze ebikeove i baterije pa vidjeti sa njim sve, uglavnom racunaj oko 1000eur, 40-50km domet sa standardnom 25ah baterijom i oko 40kmh.
vrste motora, imas mid drive (kod prednjeg lancanika se montira) i hub motor (na mjestu zadnje glavcine), preporucujem hub motor jer ne trosi lanac i lancanike. za hub motor bajk ti na zadnjem kotacu treba biti 135x10 a ne through axle.
a kod hub drivea dvije vrste, geared i direct drive, geared je bolji za grad, direct drive ako mislis voziti 50+kmh i savladavati jake uspone (ali direct drive znatno smanjuje domet i opasnost je puknuce zadnjeg trokuta bicikla zbog previse snage)
uglavnom ima hrpa toga, kao sto rekoh najbolje ti je vidjeti sa nekime tko se bavi time pa koje su opcije i kostanje, samom ce ti sve biti jako zbunjujuce